Speciallärare åk 4-9 med specialpedagogiska inslag
Internationella Engelska Skolan i Sverige AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members. Speciallärare åk 4-9 med specialpedagogiska inslag Vill du arbeta både nära elever i behov av särskilt stöd och samtidigt bidra till skolans övergripande elevhälsoarbete? Då kan du vara den vi söker. IES Eskilstuna söker nu en speciallärare som vill vara med och göra skillnad för eleverna i deras livslånga lärande. Vår verksamhet genomsyras av ett positivt synsätt och vi har en stark tilltro till elevernas förmåga. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att skapa en trygghet, strukturerad, utvecklande och stimulerande lärmiljö för eleverna. Om rollen Vi söker en speciallärare för årskurs 4-9 som också har intresse och kompetens inom det specialpedagogiska området. I tjänsten ingår både undervisning av elever i behov av särskilt stöd och samarbete inom elevhälsoteamet, där man bidrar till skolans förebyggande och främjande arbete. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att: • Undervisa elever i behov av särskilt stöd, enskilt eller i grupp • Arbeta med kartläggning, dokumentation och uppföljning av stödinsatser • Ta aktiv del av pedagogisk forskning samt använda och sprida forskningsrön och forskningsmetoder för att stärka elevers lärande • Delta i skolans elevhälsoteam • Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete • Delta i det årskurs övergripande nätverket för specialpedagogiskt förbättringsarbete • Dokumentera i Prorenata • Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Har du även specialpedagogexamen är det meriterande. Du är en tydlig och trygg ledare och har elevens måluppfyllelse i fokus. Som person har du ett bra bemötande samt en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. • Du har svensk lärarexamen med speciallärarexamen • Du har en klar pedagogisk insikt och förmåga att sätta läroplanens mål i ditt arbete • Du har ett tydligt ledarskap och står starkt i dina elevgrupper • Du är flexibel, strukturerad och väl förberedd. Du är en närvarande och medforskande pedagog som utmanar och stimulerar eleverna till utveckling. En stark tro på samarbete som en framgångsfaktor för den pedagogiska utvecklingen, är en självklarhet för dig • Du har en rak och ödmjuk kommunikation med vårdnadshavare och skapar tillitsfulla relationer till elever, vårdnadshavare samt kollegor • Du bör vara positiv och samarbetsvillig och beredd på att ingå i ett internationellt team • Du bör behärska både svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start i augusti 2025. Rekryteringen sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Klara Städ söker Eskilstunas bästa trappstädare!

Vill du vara med och skapa Eskilstunas bästa städbolag? Hos Klara Städ står gemenskap och teamkänsla i centrum. Vi arbetar nära varandra och alla i teamet har möjlighet att påverka och forma vår verksamhet. Tillsammans strävar vi efter att leverera service i världsklass! Dina arbetsuppgifter Som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt och en viktig del av vår framgång. Dina huvudsakliga uppgifter består av: Städning av trappor i Eskilstuna med omnejd Att leverera högkvalitativ service och uppmärksamma detaljer som gör skillnad. Du blir en del av vårt städteam, men vi ser gärna att du också kan arbeta självständigt när det behövs. Det här erbjuder vi dig Hos Klara Städ får du: Ett utvecklande och utmanande arbete i en rolig bransch. Möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling. Kollektivavtal och tillgång till firmabilar. Vi sätter alltid människan i fokus – hos oss är du mer än bara en medarbetare! Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för att ge bästa möjliga service. Är noggrann, ansvarstagande och punktlig. Bidrar med en positiv attityd och teamkänsla. Har grundläggande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Har erfarenhet av trappstäd sen tidigare. Det viktigaste för oss är att du har viljan att leverera service i toppklass och alltid gör ditt bästa för att skapa nöjda kunder. Låter det som något för dig? Tveka inte att bli en del av vårt fantastiska team och hjälpa oss att göra skillnad för våra kunder varje dag! Vi söker fyra tjänster, 2 på heltid och 2 på 50%.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterska till strokeavdelningen
REGION SÖRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Medicinkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Om oss Är du intresserad av att jobba som sjuksköterska på en strokeavdelning där du ansvarar för omvårdnaden och arbetar i team med olika professioner, då är strokeavdelningen/klinisk utbildningsavdelning (KUA) någonting för dig. Avdelningen är idag en enhet med 14 vårdplatser. Vårdplatserna delas idag in i två vårdlag. Gult vårdlag har 8 vårdplatser och rött vårdlag har 6 vårdplatser. Personalen erbjuder professionell strokevård med hög patientsäkerhet. Strokeavdelningen har KUA-profil vilket innebär att förutom att ge professionell strokevård med hög patientsäkerhet så utbildas sjuksköterskestudenter på avdelningen under deras senare del av den verksamhetsförlagda utbildning. Inom en snar framtid kommer även att läkare, arbetsterapeut och fysiostudenter ingå i KUA konceptet. Studenterna får under handledning möjlighet till träning i olika vårdsituationer, rehabilitering, samspel och samarbete med andra yrkesprofessioner, för att öka både vårdkompetensen och ge perspektiv på den egna yrkesrollen och på rollen i teamet. Patienterna som vårdas på strokeavdelningen/KUA har bland annat drabbats av stroke/TIA, traumatiska hjärnskador eller olika neurologiska sjukdomar ex ALS och Multipel Skleros (MS). Rehabilitering för dessa patienter startas så fort som möjligt och är en viktig förutsättning för att utveckla och bibehålla sina förmågor. Avdelningens mål är att erbjuda en professionell strokevård till våra inneliggande patienter och att samtidigt erbjuda ett interprofessionellt lärande för studenter från några av de vanligaste förekommande yrkeskategorierna i vården. Kommunikation och teamarbete är två viktiga komponenter för att skapa en bra, lugn och trivsam arbetsmiljö som inkluderar alla på avdelningen. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska på strokeavdelningen/KUA ansvarar du för, och arbetar med, akut omhändertagande av patienter som drabbats av stroke/TIA, traumatiska hjärnskador eller olika neurologiska sjukdomar exempelvis ALS och MS. Rehabiliteringen sker alltid i nära samarbete med paramedicinsk personal. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet från yrket. Att du utifrån din profession som sjuksköterska och utifrån bästa förmåga både vill och kan leda, och fatta beslut utifrån verksamhetens bästa i det operativa arbetet på avdelningen. Det kan gälla både arbetsrelaterade frågor och bemanning under jourtid. Du kan ha god samarbetsförmåga då vi arbetar i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform • Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Heltid erbjuds men annan sysselsättningsgrad kan diskuteras. • Individuell schemaplanering även kallat önskeschema används och planeras i 10-veckorsperioder. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Carita Leppäkorpi, 016-10 50 66, 073-868 12 09, [email protected] Biträdande enhetschef Bahar Arpacik, 016-10 55 29, 076-721 82 01. Fackliga företrädare och sjuksköterska Yaqub Shawqi, 016-10 44 61. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00 Kom och jobba hos oss på strokeavdelningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-07-30 Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Prefab väggtillverkning/håldäck Strängnäs
QwickWork Bygg AB
Betongarbetare

QwickWork söker nu betongarbetare till prefab-fabrik i Stängnäs. Vår kund tillverkar avancerade väggar där VVS, el samt isolering ingår i vägg strukturen samt att fasaden kan variera i olika avancerade former. Du kommer utifrån ritningar att arbeta att sätta form, armering och gjutning av avancerade prefabricerade betongväggar. Behov finns även på håldäcksavdelningen. Efter gjutningen krävs viss efterbearbetning. Du kommer att arbeta vid ett gjutbord med ett arbetslag med andra kollegor där storleken på grupp kommer variera. Du har erfarenhet av liknande jobb och är van vid armering/betong samt ritnings läsning. 2-4 års erfarenhet av prefab eller annan form av betongarbete.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Erfaren Sjuksköterska/Distriktssköterska till Fristaden Vårdcentral
Achima Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska/Distriktssköterska sökes till Fristaden vårdcentral i Eskilstuna! Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag – varje dag?  Vi söker nu en erfaren sjuksköterska eller distriktssköterska som vill vara en del av vårt engagerade team. Har du specialistutbildning är det meriterande – men det viktigaste är att du har ett intresse för primärvård och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Kanske har du tidigare erfarenhet av arbete i primärvården? Det ser vi som ett plus! Om Fristaden vårdcentral Vi är en centralt belägen vårdcentral i Eskilstuna med cirka 6 500 listade patienter. Tillsammans är vi ett sammansvetsat team på ca 25 medarbetare – läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, psykologer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och administrativ personal – som varje dag arbetar för att ge trygg, tillgänglig och högkvalitativ vård. Här finns en stark laganda och en vilja att utvecklas – både som individer och verksamhet. Om tjänsten Du arbetar med mottagningsbesök och telefonrådgivning via TeleQ, samt med sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården. Har du intresse för astma/KOL eller att driva egen mottagning inom något område, finns det möjlighet att utveckla det. Om tjänsten Du kommer att arbeta med: Mottagningsbesök och telefonrådgivning via TeleQ Med vår digitala ingång Sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska Vi ser positivt på tidigare erfarenhet från primärvård Vi ser gärna att du har specialistutbildning, men det viktigaste är ditt engagemang och intresse för primärvård Är trygg i din yrkesroll, har ett gott bemötande och trivs med teamarbete Hos oss får du en trygg arbetsplats där dina idéer och din kompetens värdesätts. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som vill vara med och göra skillnad! Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi 11 vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin, Facebook och Instagram. Missa inte heller att läsa om alla förmåner du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Päivi Saranpää, på [email protected] alternativt 0733-24 80 68. Välkommen med din ansökan!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Finsktalande kundtjänstmedarbetare på 50% till kund i Eskilstuna!
Arena Personal Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi sig som kan finska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Detta är två tjänster där ena innefattar en tjänst på 50% Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det finska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar finska språket Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Innesäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Eskilstuna. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Eskilstuna. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens industri, Dagens nyheter och Eventbiljetter till Bonnier välkända konferenser. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt. Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och kontoret ligger på Fristadstorget 2 i centrala Eskilstuna. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
9 december 2025
Hemstädare/Home cleaner - Hemfrid Eskilstuna

We are looking for new home cleaners to join our team in Eskilstuna. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------------------------------------------- Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Eskilstuna. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Försäkringsutredare inom sjukförsäkringen i Eskilstuna
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Nu söker vi två nya medarbetare till vår enhet i Eskilstuna. Vi söker dig som brinner för att coacha människor att komma tillbaka till en egen försörjning.  Lösningsfokuserad, coachande och samarbete I rollen som försäkringsutredare med inriktning stöd för återgång möter du personer som ofta har en komplex livssituation med en pågående sjukskrivning. Individen kan stå relativt långt från återgång i arbete eller annan sysselsättning och har därför behov av stöd från Försäkringskassan och andra aktörer för att komma tillbaka i arbete.  Du är drivande för att samordna de rehabiliteringsbehov som identifierats och matcha dessa behov med rätt insatser. I arbetet gör du individen delaktig i processen. Du har kontakt och planerar med externa samarbetspartners såsom individens arbetsgivare, sjukvården eller Arbetsförmedlingen. Du arbetar i första hand med digitala möten som du leder, men även fysiska möten kan förekomma vid behov.    Som försäkringsutredare handlägger du ansökningar om sjukpenning. Du fattar självständigt beslut om rätten till sjukpenning genom att tillämpa lagstiftningen korrekt och det innebär också att du behöver ta ställning till förändrade omständigheter i sjukfallen. Du ansvarar även för löpande dokumentation och utbetalning av ersättning. Rollen som försäkringsutredare är coachande och dina kontakter präglas av lyhördhet, respekt och vilja att skapa trygghet och förståelse för sjukförsäkringen hos individen och samarbetspartners. Du samarbetar med dina kollegor på plats och digitalt. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela erfarenheter och kompetenser. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av handledare. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • verkställer planer och processer samt ser till att dessa håller hög kvalitet • har körkort för personbil. Det är meriterande om du har professionell erfarenhet av • att möta människor i utsatta och komplexa livssituationer • att arbeta i en samordnande och ledande funktion med externa samarbetspartners så som hälso- och sjukvård och arbetsgivare • att identifiera vägar framåt för att få personer ut i arbete eller sysselsättning. • att driva utredningar och processer framåt • att tillämpa ett coachande arbetssätt och har en god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns för två dagar i veckan. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Eskilstuna. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Oleg Kosovic, 010-114 19 91 (för frågor om tjänten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, [email protected], 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Malin Jensen, 010-111 80 31, Saco-S: Ingela Jonsson, 010-118 31 67, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Distriktssköterska/sjuksköterska
Vårdcentralen Smeden AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vårdcentralen Smeden är en trivsam och väletablerad vårdcentral som har hand om ca 12 000 listade patienter. Vårdcentralen har sköterskemottagning, läkarmottagning, barnmottagning, provtagning, distriktssköterskemottagning, BVC, mottagningar för kroniker, psykoterapeut, kurator, rehabkoordinator, fysioterapi och arbetsterapi. Vi utvecklas även digitalt och tar bland annat emot patienter via chat. Vi är en privatägd vårdcentral med avtal med Region Sörmland genom Hälsoval. Vårdcentralen är beläget i centrala Eskilstuna i ett område med stor tillväxt. Företaget ingår i en liten koncern där vi även har Företagshälsovård och en Vaccinationsmottagning. Våra ägare är 47 lokala företag. På Vårdcentralen Smeden är vi ca 40 glada, engagerade och kompetenta medarbetare som har roligt tillsammans på jobbet varje dag. Här hos oss vill vi att våra kollegor ska växa, utvecklas och följa sina drömmar och just därför söker vi nu en sjuksköterska/distriktsköterska som vill bli en del av vårt härliga gäng. Dina arbetsuppgifter Telefonrådgivning/bokning i TeleQ och digital rådgivning ingår i det dagliga arbetet och är ett av våra viktigaste arbetsredskap. Mottagningsarbete, vaccination och arbete med lätt-akut där du som sjuksköterska har ett stort eget ansvar när du bedömer patienter. Din kompetens Ett krav är att du är Legitimerad Sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård och några års erfarenhet. Tidigare arbete på vårdcentral eller mottagning är meriterande. Vi ser gärna att du är bekväm i triagering av patienten och trygg i att fatta beslut och göra bedömningar självständigt. Du skall prata flytande svenska och ha god datorvana. Du ska vara van vid att arbeta självständigt men ta en aktiv del i arbetsteamet. Du ska vara trygg i din yrkesroll och intresserad av att ge en hög medicinsk kvalité. Vi vill att du bidrar med En positiv inställning till att arbeta i team Hög grad av engagemang och flexibilitet Din arbetslivserfarenhet Vara drivande och engagerad samt ha förståelse för verksamhetens behov Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper! Vi välkomnar dig till vår kunniga och erfarna personalstyrka där du tillsammans med oss bidrar till utveckling av arbetsmetoder, patientsäkerhet, tillgänglighet samt god arbetsmiljö.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025