Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som Butiksmedarbetare på Biltema är du den viktigaste delen av kundernas upplevelse i varuhuset. Din arbetsdag består av både varierande arbetsuppgifter och avdelningar som alltid genomsyras av kundfokus och hög servicenivå. Det innebär bland annat att du har en avgörande roll för att hyllorna med våra 19 000 artiklar är välfyllda och frontade. Oavsett var du befinner dig i varuhuset uppmärksammar du våra kunder - som när du fyller på varor, sitter i kassan, hjälper dem i kundservice eller serverar dem i caféet. I mötet med kunden delar du gärna med dig av dina kunskaper för att hjälpa dem att hitta vad de letar efter till ett bra pris. På Biltema är ingen dag den andra lik. Här tar vi gärna tag i de uppgifter och utmaningar som kan dyka upp genom att försöka hitta en enkel lösning. Om dig Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna lyssna, förstå och läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och som har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom butiksarbete med kassaarbete alternativt restaurangbranschen. Truckkort är även mycket meriterande. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och våra produktområden. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & Reda samt Flexibilitet. Då tjänsterna innebär högt tempo och tunga lyft behöver du ha fyllt 18 år. Sista ansökningsdag: 2025.07.08 Arbetsplats/placering: Biltema Eskilstuna Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 28h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Anna Halonen, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Svartväg Transport söker 2st självgående CE-chaufförer som har en god känsla för service. Uppdraget är på orterna Eskilstuna och Västerås. Vi söker chaufförer som är pålitliga, flexibla och trygga i sin yrkesroll som CE-chaufför. Viktigt är det att du är noggrann när du utför ditt arbete. Krav för att du ska ha en intressant profil: CE-körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Behärskar svenska språket i tal och skrift Du är trygg i din yrkesroll Du har god servicekänsla Meriterande om du är bekant med kylaggregat, styckegods. Känner du att profilen stämmer in på dig, tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag då urvalsprocessen sker löpande.
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
. Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Som ledare för Djungelgympa i Eskilstuna består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Einar Sports idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Einar Sports kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2024 Vi erbjuder 4 kurser per år. Under hösten är det totalt 14 veckor och på våren är det ytterligare 14 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. Som ledare är du ansvarig för alla dina barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor och det är även du som sköter den största delen av kontakten med din arbetsledare på huvudkontoret. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Älskar du fotboll? Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul! Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Vara glädjefull, lekfull och engagerad Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv! Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varjeFotbollskulspass. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olikaövningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Active Academysidrottspedagoger. Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla övningar och lekar färdigplanerat. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa. Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept. Vad väntar du på? Ansök direkt! Anställningsvillkor Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. ca 1-2 h/veckan. Mer info får du via eventuell videointervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Region Sörmland IT (RSIT), Eskilstuna eller Nyköping Om oss Region Sörmland IT (RSIT) består av cirka 150 medarbetare fördelade på tre orter: Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster till hela Regionen och levererar kompletta lösningar inom systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni och mycket mer. Vårt uppdrag är att stödja verksamheten med moderna, säkra och användarvänliga IT-lösningar. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare inom fokusområdet automation till enheten utveckling & grunddata. Där jobbar vi med områden som processautomation, systemintegration, generell systemutveckling, Business Intelligence samt grunddata. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och bidra inom ett viktigt och dynamiskt leveransområde. Vi verkar för en god och trivsam arbetsmiljö där det finns möjlighet att växa och utvecklas samt skapa värde för regionen. Enhet utveckling & grunddata ingår i verksamhet digitalisering och förvaltning vilken består av enheterna; digitalt verksamhetsstöd vård, digitalt verksamhetsstöd, utveckling & grunddata, projekt samt arkitektur. Dina arbetsuppgifter Du är delaktig i att driva transformationen mot en mer digital och automatiserad region genom arbete i gränslandet mellan teknik och verksamhet. Ditt uppdrag är att driva arbetet inom automationsområdet framåt tillsammans med våra olika verksamheter, d v s identifiera och realisera förbättringsmöjligheter med ambitionen att minimera andelen manuellt arbete genom automatisering och digitalt stöd. Vi tror att du rör dig mycket ute i vår verksamhet och berättar om vilka möjligheter vi har utifrån tekniska möjligheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar: • Kartlägga och analysera processer inom regionens olika verksamhetsområden. • Hitta kandidatområden och arbeta med att utveckla dessa vidare till färdiga lösningar tillsammans med övriga kollegor inom RSIT alternativt på egen hand. • Initiera, driva och utföra förbättringsarbete med hjälp av tillbörlig teknik såsom RPA, AI, integrationer och andra lämpliga lösningar. • Implementera automatiseringslösningar som förenklar medarbetarnas, verksamheters och invånarens vardag. • Utforska användningen av AI-verktyg och ny teknik i en regional kontext. • Bidra till förändringsledning och kompetensutveckling inom automationsområdet. • Fungera som en brygga mellan IT och verksamheten, med fokus på nytta och genomförbarhet. Utöver detta deltar du i förbättringsarbete gällande arbetsprocesser, automatisering och teknik inom vår verksamhet. Din kompetens • Kunskap och erfarenhet inom områden som systemutveckling, automation, systemintegration och AI. • Erfarenhet av att driva teknikprojekt i nära samarbete med verksamhet/kund. • Kunskap om att utveckla assistenter/agenter i Microsoft Copilot eller liknande verktyg. • Erfarenhet av arbete med RPA-plattformar, exempelvis produkter som UiPath. • Kommunikativ förmåga – du kan översätta teknik till konkret verksamhetsnytta. • Ett konsultativt arbetssätt och förmåga att bygga goda relationer med olika intressenter. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vi tror att du har ett stort engagemang för IT och vill bidra till att leverera effektiva, stabila och säkra lösningar som skapar nytta och trygghet för våra olika verksamheter inom regionen. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att ta idéer från behov till effekt, du vågar ta egna beslut. Bemötande och verksamhetsfokus är viktiga beståndsdelar i jobbet varför dina personliga egenskaper är speciellt viktiga. Vi tror att du har en relevant utbildning med inriktning mot data/IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Eskilstuna eller Nyköping. Möjlighet till flexibelt arbete finns, i samråd med chef kan du jobba på distans när arbetet så tillåter. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef utveckling & grunddata, Jan Laestander, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-03. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Vi söker nu en teknisk specialist inom IT-dokumentation! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen som IT-dokumentationsspecialist ansvarar du för att driva och samordna arbetet med dokumentation och ackreditering av IT-system i säkerhetsskyddade och våra administrativa miljöer från IT-enhetens perspektiv. Uppdraget omfattar att säkerställa att system, nätverk och infrastruktur uppfyller krav enligt gällande lagar, regelverk och styrande dokument i samarbete med Säkerhetsavdelningen. Rollen innebär att, ur ett IT-perspektiv, ansvarar för att: • Säkerställa att teknisk IT-dokumentation över samtliga IT-miljöer är på en erforderlig nivå. • Dokumentera ackrediteringsunderlag i samverkan med säkerhetsavdelningen • Samordna och dokumentera tekniska och administrativa åtgärder för att säkerställa efterlevnad. • Koordinera hela ackrediteringsprocessen från initiering till beslut inom IT-enheten och ansvara för IT-enhetens genomförande av ackrediteringsprocessen tillsammans med säkerhetsavdelningen. • Delta i interna och externa säkerhetsrevisioner samt leda åtgärder av dessa ur IT-enhetens perspektiv. • Delaktig i säkerhetsbedömningar och säkerhetsskyddsanalyser ur ett IT-tekniskt perspektiv för att säkerställa att erforderligt skydd uppnås. Arbetet sker i nära samverkan med IT-arkitekter, IT-specialister, IT-säkerhetsansvariga, systemägare och relevanta funktioner inom andra avdelningar på myndigheten. Rollen ställer höga krav på struktur, ansvarstagande och förståelse för både teknik och regelverk. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift, du ska ha erfarenhet av att göra skrivelser inom teknisk dokumentation. • God förståelse för IT-infrastruktur (t.ex. nätverk, servermiljöer och systemintegrationer). Det är meriterande om: • Kunskap om regelverk kopplade till säkerhetsskydd och IT-säkerhet, särskilt FM2014-5302:1 (KSF) och Säkerhetsskyddslagen • Erfarenhet av att driva eller samordna ackreditering av IT-system inom säkerhetsskyddad verksamhet • Erfarenhet av att självständigt ta fram säkerhetsrelaterad dokumentation, t.ex. riskanalyser, skyddsvärdesbedömningar och åtgärdsplaner • Tidigare erfarenhet från arbete i säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Du kan med lätthet föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. I osäkra sammanhang är du säker, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en IT-specialist inom Exchange! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och service hänger ihop? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten är en viktig stödfunktion inom Fortifikationsverket och vi består av cirka 45 medarbetare och fortsätter att växa. Vi arbetar med både vanliga och säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. Vi är uppdelade i fyra grupper; IT-support, IT-systemförvaltning och -utveckling, IT-säkerhet samt IT-arkitektur och -infrastruktur. I rollen kommer du att ansvara för drift, förvaltning och utveckling av Fortifikationsverkets Exchange-miljö samt tillhörande kommunikationsplattformar. Arbetet omfattar även administration av Outlook, Skype for Business, videokonferenslösningar och Active Directory. Rollen har ett särskilt fokus på säkerhet, inklusive e-postsäkerhet, skydd mot phishing och skadlig kod, hantering av spamfilter, mailtvätt och sandbox-teknik för analys av misstänkta bilagor och länkar. Säker kommunikation är en viktig del av uppdraget och innefattar både e-postkryptering t.ex. med S/MIME, samt konfiguration och hantering av autentiseringsmetoder som SPF, DKIM och DMARC för att motverka spoofing och säkerställa domänens trovärdighet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen eller en annan relevant utbildning som vi bedömer vara relevant samt likvärdig för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av drift och förvaltning av Microsoft Exchange. • Erfarenhet av att arbeta med säker e-postkommunikation Det är meriterande om: • Grundläggande kunskap om Linux-baserade serversystem. • Färdighet i PowerShell för enklare automatiseringsuppgifter • Relevant certifiering eller utbildning från Microsoft. • Relevant certifiering eller utbildning inom e-postsäkerhet. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl samt slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö samt hanterar stress på ett konstruktivit sätt och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 augusti 2025. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Under sommaren har vi något längre svarstider på grund av semestertider. Vi hanterar din ansökan så snart vi kan och tackar för ditt tålamod. Urval och återkoppling sker i augusti. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta gruppchef Bashir Rabbani 010-44 44 969 eller rekryteringsspecialist Jennifer Englund 073 145 59 97 samt Anna Ekedorff 070 952 53 68. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer