Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Redovisningskonsult till vårt kontor i Eskilstuna som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Du ansvarar för en egen kundportfölj och arbetar nära kunderna för att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet. Ditt arbete omfattar löpande redovisning, bokslut, deklarationer och rådgivning inom redovisning samt skatt. Det finns stora utvecklingsmöjligheter att växa i nuvarande position eller på andra positioner i koncernen. Hos oss väntar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden! Välkommen till en varm och familjär atmosfär med cirka 20 engagerade medarbetare i Eskilstuna och Strängnäs. På kontoret i Eskilstuna blir du en del av ett härligt team på 16 personer som brinner för att stötta varandra och våra kunder. Vi värdesätter öppenhet, samarbete och framför allt – arbetsglädje! Du erbjuds: En varierad roll med stor frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor En härlig gemenskap där vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samt har roligt tillsammans I rollen som redovisningskonsult kommer du till exempel att: Ha ett övergripande ansvar för egna kunder Löpande redovisning, upprätta årsbokslut, årsredovisning och deklarationer Rådgivning inom redovisning och skatt Medverka i uppstart med nya kunder, onboarda, analysera behov och föreslå en väg framåt Här har du dessutom stora möjligheter att forma din karriär! Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö med stort fokus på din personliga och professionella utveckling. Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad, både för kunder och kollegor! Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och ekonomi - som har samlat på dig några års erfarenhet inom redovisningsområdet. Kanske känner du nu att det är dags för en ny utmaning där du kan växa och utvecklas vidare? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet inom redovisning Har god erfarenhet inom redovisning och självständigt hanterar löpande redovisning och rapportering till kund, har erfarenhet av bokslut, årsredovisning samt inkomstdeklarationer Talar och skriver svenska obehindrat Det är extra meriterande om du: Har arbetat som redovisningskonsult på byrå Låter detta som rätt steg för dig? Sök redan idag och bli en del av detta härliga team där vi kombinerar kompetens med stark gemenskap! Nedan ser du en bild från årets konferens med Gatsby -tema, kanske är du med på vår nästa? Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Eskilstuna Anställningsform: Heltid, tillsvidare Lön: Fast enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vid frågor, vänligen maila Andrea Ramshorn eller Gabriella Palmqvist på, [email protected] eller [email protected]. Om Klara Consulting Eskilstuna AB Klara Consulting i Eskilstuna, tidigare Net Office Ekonomi AB, har i över 25 år hjälpt företag och organisationer med allt från löpande bokföring till avancerad rådgivning inom redovisning och skatt. Vårt mål är att erbjuda våra kunder trygghet och kvalitet, och vi arbetar ständigt för att utveckla våra tjänster för att möta deras behov. Som en del av Klara Consulting koncernen är vi en del av en större helhet och kan erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och en stabil plattform för att växa vidare inom ekonomi och redovisning. För mer information, besök gärna våran hemsida Klara Consulting.
Are you an experienced Sales and Operations Planner? Do you enjoy working in a quality focused industrial manufacturer? Join Westermo as our next S&OP Specialist and Master Planner! For almost 50 years, Westermo has worked with Industrial Data Communication. Our main manufacturing is still the small village of Västermo in Stora Sundby, but we have and are still growing and establishing both sales offices and technology centers abroad. In our factory, there is a planning team which is now looking for a new Master Planner, due to retirement. The team has a team leader, and reports to our Logistics and Distribution Manager, both of whom are located in Stora Sundby. Are you our new Sales & Operations Specialist and Master Planner? The role of S&OP Specialist is a versatile role, with a long term and strategic focus, leading the planning processes. The role is responsible to plan and schedule the production of our Global Product Assortment at our manufacturing units. Your main area of responsibility will be the Stora Sundby factory, but also collaborating and supporting our other assembly sites. As a growing global company, we have assembly units in Ireland, Germany and as of recently, India as well. The role is responsible for leading and developing the S&OP process in collaboration with other key stakeholders and is an active interface between our supply chain and the production shop floor. Responsibilities also include new product introduction and the end-of-life management within the supply chain. The role of the Master Planner comprises of the following tasks: 1. Lead and further improve the S&OP process of our production units with focus on: - Creation & maintenance of forecast for our product portfolio as well as collection of external forecast data from key customers. - Understand past and future assumptions, risks and opportunities in cooperation with the Sales teams, product management and R&D. - Analyze data to apply statistical models to understand future demand and mitigate risks. (Using forecast data to adjust our capacity models at the factory) 2. Maintain and lead the Master Schedule & MRP/IRP according to Westermo Production System guidelines: - Establish yearly/quarterly/monthly production plans for Operations - Highlight gaps in the supply-demand chain to reach accurate volume forecast - Schedule & maintain EOL (End of life) Product plans - Plan production through bottlenecks (internal & sub suppliers) – Constrains Planning & adjustments 3. Administrate & carry through the PRB process (Assortment Control) quarterly 4. Report, analyse and deliver department KPI’s (e.g., Forecast Accuracy) So, who are we looking for? We are looking for someone who has previous experience in planning, at some form of industrial manufacturer. You have experience working in S&OP, and stakeholder manager. You are comfortable collaborating across teams, guiding and supporting management teams with data driven decision making. You might work as a master planner/production planner today, but would like to try a a mid sized, yet global company . As a person, you are well organized and a true problem solver. You can take a helicopter view and a strategic approach in your work. You like to collaborate with other people and enjoy succeeding together. It's a given for you to consider safety, quality and innovation. Requirements: Experience from planning in industrial manufacturing Well experienced in working in ERP systems (IFS is a plus, but not a must) Proficient in Swedish and English Meritorious: Formal education in Planning/Logistics/or similar Experience in leading projects Experience from electronic production In return, we offer: You will be working at the forefront of technology in a friendly, open culture where we you get the opportunity to learn from skilled colleagues every day. A mature and caring leadership in a flat organization. Through our collective bargain agreement you will be covered in terms of insurance, pension and other benefits. We like to have fun together and we regularly enjoy sports and other social activities as a team. We believe that magic happens when people meet. We are a learning organization and we truly love to try new things, think outside the box and be innovative together! Basic information: Location: Stora Sundby, outside Eskilstuna, Arboga, Katrineholm and Kungsör Job type: Full time Employment contract: Permanent Start date: As agreed Don’t miss out on this opportunity – apply today. For further information please contact: Claudio Musazzi; [email protected] Elin Sandell, Recruiter at [email protected] About Westermo: Westermo is a leading provider of Industrial Data Communications equipment to the global market. Sales are conducted through our own offices in key markets in Europe, North America, Australia and Asia, as well as through distributors and OEM customers worldwide. Development and manufacturing take place in Sweden, Ireland, Germany and Switzerland. Westermo was founded in 1975 and today has over 480 employees with a turnover of around 1 Billion SEK. The company is a wholly owned subsidiary of Ependion, listed on the Nasdaq OMX Nordic stock exchange.
SSI Schäfer söker Tekniker/Industrielektriker till sitt service team på Coops automatiserade lager och logistikanläggning i Eskilstuna. Har du ett teknikintresse och automationserfarenhet, då är du rätt person för oss! I rollen som Tekniker/Industrielektriker på SSI Schäfer så är du med på deras resa att driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Nu finns möjligheten att få chansen att vara med i detta team. På SSI Schäfer använder man senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation nu när de tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplats helt enligt visionen ”Think Tomorrow”. Om rollen Du kommer få montera, ställa in, reparera och sköta utrustning för automatisk styrning på anläggningen. Arbetet kommer att innefatta installation, service och förebyggande underhåll. När man lokaliserat felet byts eller repareras de defekta delarna, justeringar görs, också i programmen, och man kontrollerar att utrustningen fungerar igen. Arbetsuppgifterna kommer främst handla om elektronik och mekatronik samt viss datorteknik. Övergripande ansvar för: Underhåll Förebyggande underhåll Felsökning Ge support till skiftteamen Vem är du? Vi tror att du är en driven och intresserad kandidat som gillar att vara med och förbättra processer på plats. Vi ser gärna att du: Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i skrift som muntligt Har grundläggande gymnasieutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom Elteknik eller Automation Meriterande om du har: Utbildning eller erfarenhet inom automatiserad logistik Utbildning eller erfarenhet för heta arbeten och arbete på hög höjd (Mastcertifikat) Bakgrund inom el/teknik, automation och mekanik AL - Auktorisation lågspänning (tidigare ABL - Allmän behörighet lågspänning) God erfarenhet inom industriteknisk felsökning av maskiner och produktionsutrustning God erfarenhet inom systematisk felsökning God erfarenhet att läsa el-schema Erfarenhet av maskinelektriska och mekaniska reparationsarbeten Tekniskt intresse Datakunskap inom Officepaketet Svenska och engelska i tal och skrift Placeringsort: Eskilstuna Tillträdesdag: Enligt överenskommelse (direktrekrytering)
Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som lagermedarbetare hos vår kund Kuehne Nagel är du en mycket viktig del av den dagliga verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör till lager, så som truckkörning, inleveranser och inventering, med handscanner som redskap. Arbetsuppgifter Orderplock Orderpack Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten och känner stolthet i att det inte bara går fort utan att det också blir rätt. Du utför ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang. Krav Du måste ha fyllt 18 år Svenska eller engelska obehindrat i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet av att arbeta på lager Tidigare arbetet med handscanner som redskap Truckkort A1-4 och B1-4 Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dag- och kvällstid samt helgarbete Omfattning: Heltid- alt. deltidsarbete vid sidan om studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. Vid deltidsarbete skall du vara tillgänglig minst 3 pass/vecka Lön: Enligt kollektivavtal Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Om Tranpenad Group Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega. Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Tranpenad ett Karriärföretag 2025 Tranpenad har utsetts till Karriärföretag 2025 för vårt arbete med att skapa en engagerande och utvecklande arbetsmiljö. Som en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftpartnerlösningar erbjuder vi våra medarbetare möjligheter att arbeta inom lager, logistik, e-handel, industri och produktion. Genom vårt fokus på personlig utveckling och ansvarstagande gör vi oss till en attraktiv arbetsgivare för dem som vill växa och bidra till framgångsrika kundrelationer. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Om tjänsten Vi söker nu fyra sommarvikarier till Kontrollrummet, utöver sommarvikariatet kommer det att finnas chans till att hoppas in i tim-poolen både innan och efter sommaren. Denna nyckelroll som Kontrollrumstekniker har ansvaret för styrning av det operativa varuflödet samt kontinuerlig övervakning av processerna inom automation på terminalen i Eskilstuna. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: · Kontinuerlig övervakning och felsökning av automationen genom system som Wamas, Lighthouse och SAP Utvärdera systemstopp tillsammans med SSI Schäfer (vår samarbetspartner inom automation). Arbeta lösningsorienterat och effektivt för att upprätthålla automationens tillgänglighet / driftsäkerhet Eskalera och koordinera samtliga driftstopp tillsammans med SSI för att säkerställa korrekt eskalerings- och prioritetshantering Frisläppning av order, från SAP till WAMAS och säkerställa den dagliga produktionen mot avgångar. Vid behov koordinera och prioritera produktionen för att säkerställa kundlöftet Assistera avdelningar i felsökning och åtgärdshantering Logga alla större problem och arbeta kontinuerligt med att driva förbättringsarbete och minimera framtida avvikelser Viktigt är att du bidrar med arbetsglädje och trivsel på vår arbetsplats och att du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer. Sommarvikariatet kan innebära schemaförändringar och du behöver därmed vara öppen för att ditt nuvarande arbetstider och dagar kan ändras i samband med vikariatet. För att kunna tillgodose sig ny kunskap som detta uppdrag innebär och vara aktuell till rollen som vikarierande kontrollrumstekniker ser vi att du fullgjort din provanställning på din hemmaprocess. Kvalifikationer Förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, skrift och tal Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Trivs med att vara där det händer/arbeta verksamhetsnära Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja Affärsmässig och resultatorienterad Lyhörd och inlyssnande men samtidigt stor förmåga att fatta beslut Goda kunskaper inom Officepaketet samt god datorvana. Erfarenhet Erfarenhet av att arbeta med automatisering av lagerverksamhet är starkt meriterande Erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI uppföljning Erfarenhet av att leda process- och verksamhetsutveckling Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Du bör ha god kommunikativ förmåga och kan fatta snabba beslut och jobba målinriktat. Du behöver trivas med att vara där det händer, arbeta i ett högt arbetstempo och arbeta verksamhetsnära samt följa arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. För rollen behöver du god dator- och systemvana såsom SAP. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan därmed tillsättas innan ansökningsdatum löpt ut, tveka därför inte att söka till jobbet redan idag! Vi ser fram emot din ansökan. Introveckor: 4 veckor (fördelat på 2 veckor intro, 1 vecka ledigt sedan 2 veckor till) Skift: 2 skift Start: Omgående Period: v27-33
Är du en trygg, operativ ledare med ett öga för både detaljer och förbättringar? Vill du arbeta nära verksamheten, coacha team och driva daglig styrning i ett av världens ledande logistikföretag? Nu söker vi en engagerad och drivande Operations Supervisor till DHL Supply Chain i Eskilstuna som ska leda den dagliga driften och skapa resultat genom människor. Om rollen Som Operations Supervisor har du en central roll i den dagliga driften. Du ansvarar för att leda ditt team mot gemensamma mål inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och effektivitet. Rollen innebär operativ styrning, uppföljning av nyckeltal samt kontinuerliga förbättringar enligt DHL:s operativa ledningssystem (OMS). Med stort fokus på arbetsmiljö och engagemang arbetar du nära både medarbetare och chefer för att säkerställa en trygg och standardiserad arbetsplats där alla kan prestera på topp. Du rapporterar till Site Manager och är en del av ett engagerat och målinriktat ledningsteam. Som Operations Supervisor förväntas du vara en närvarande ledare som kan kombinera ett tydligt affärsfokus med ett coachande och inkluderande ledarskap. Dina huvudsakliga ansvarsområden Ansvara för daglig drift inom till exempel inleverans, plock och utleverans Driva en stark säkerhetskultur och säkerställa att arbetsmiljöstandarder följs Leda ett team på andra linjens ledarnivå och arbeta aktivt med utbildning, coachning och utveckling Säkerställa att verksamheten levererar enligt uppsatta mål, KPI:er och processer Arbeta med daglig problemlösning, resursplanering och taktisk styrning baserat på volymprognoser Mäta och följa upp nyckeltal, identifiera avvikelser och driva förbättringsarbete Säkerställa att arbetsinstruktioner efterlevs och att standardiserade arbetssätt utvecklas och uppdateras Vara operativ kontaktperson gentemot kund och delta i avstämningar kring SLA och kundnöjdhet Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av operativt ledarskap inom logistik, lager eller produktion. Du har förmågan att skapa engagemang, driva resultat och arbeta strukturerat även i ett högt tempo. Du är en trygg ledare med förmåga att coacha ditt team, samtidigt som du är närvarande i verksamheten och tar snabba beslut när det krävs. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst gymnasieutbildning Erfarenhet av att leda team i operativ miljö, gärna inom logistik eller produktion Förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter God förståelse för operativa KPI:er och datadriven uppföljning Stark kommunikationsförmåga, prestigelös attityd och fokus på samarbete Erfarenhet av förändringsarbete eller förbättringsprojekt Flytande svenska och god engelska i tal och skrift Relevanta certifikat (t.ex. farligt gods, LSHC) är meriterande Varför DHL? Hos DHL Supply Chain blir du en del av en global organisation där struktur, kvalitet och utveckling är i fokus. Du får en viktig roll i att säkerställa daglig leverans, utveckla människor och driva förbättring – samtidigt som du bidrar till att forma framtidens logistik. Här erbjuds du: En roll med mycket ansvar, tydlig påverkan och stor närhet till verksamheten Möjlighet att utveckla ditt ledarskap i en dynamisk miljö En arbetsplats där säkerhet, samarbete och ständiga förbättringar genomsyrar allt vi gör Ett team där vi stöttar varandra och strävar mot gemensamma mål Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar DHL Supply Chain med Pokayoke. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Bli en del av vårt vinnande team som Team Leader! Vi söker drivna Team Leaders till våra kontor i Västerås, Eskilstuna och Göteborg! Är du en erfaren fältsäljare redo att ta nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att utvecklas i en ledarroll med stort ansvar och möjlighet att växa. Vad vi erbjuder: En dynamisk och social arbetsmiljö med många aktiviteter Personlig ledarskapsutbildning och coachning från erfarna ledare Tävlingar med chans att vinna resor, Apple-produkter och mycket mer Konkurrenskraftig lön med hög provision och bonusmöjligheter Möjlighet att representera starka varumärken Snabb karriärutveckling där du får bygga och leda ditt eget team Din roll som Team Leader: Gå igenom vårt utbildningsprogram för att lära dig våra värderingar och rutiner Sälja våra produkter och uppnå dagliga budgetmål Ansvara för att utbilda och coacha två nya säljare att nå sina mål på fältet Driva försäljning och utveckla ditt team genom motivation och ledarskap Traineeperioden varar mellan 40-60 dagar beroende på hur snabbt du uppnår kriterierna. När du klarat alla steg examineras du som Team Leader och får möjlighet att växa vidare inom företaget. Vi söker dig som: Har erfarenhet av fältförsäljning och ledarskap Är engagerad, målfokuserad och driven Har god kommunikationsförmåga och är en inspirerande ledare Innehar B-körkort Talar flytande svenska Jobbtyp: Heltid Lön: Garantilön + provision + veckobonusar Är du redo att anta utmaningen och ta din karriär till nästa nivå? Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika team!
Om jobbetÄr du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell som består av fast grundlön, provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter, bonusar och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Daglig uppföljning och coachning från våra erfarna ledare Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi Söker Dig Som Är Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska Meriterande: Körkort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: Garantilön + provision + dagligbonus (10 000–50 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!
Vi söker en engagerad och noggrann biltestare till vår kund i Eskilstuna. Ansök idag och ta nästa steg i din karriär inom fordonsindustrin! Om kundföretagetKundföretaget är en framstående aktör inom fordonssektorn som sätter stor vikt vid innovation och hållbarhet. De erbjuder en arbetsmiljö där teknologisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Som medarbetare här får du en unik möjlighet att påverka framtidens transportlösningar och bidra till ett framgångsrikt team. Arbetsbeskrivning för biltestareSom biltestare kommer du att genomföra noggranna tester av fordonens prestanda och säkerställa att alla system fungerar optimalt innan de når kunden. Ditt arbete kommer att inkludera praktiska tester samt analys och rapportering av resultat. Du kommer att samarbeta med andra biltestare och tekniker för att förbättra och optimera fordonets funktioner. Krav och kvalifikationer Relevant utbildning inom fordonsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av testning och utvärdering av fordonskomponenter Förmåga att använda test- och mätverktyg effektivt B-körkort (MANUELL) Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med hybrid- och elfordon Kunskaper inom diagnos och felsökning av fordonssystem Personlig profil Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta med andra. Du bör ha en känsla för detaljer och vara ansvarsfull i ditt arbete. En positiv inställning och viljan att kontinuerligt utvecklas är egenskaper vi värderar högt. AnsökanFör frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marco på [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om FordonsakademinFordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder professionella och anpassade lösningar för kompetensförsörjning, med fokus på hållbar utveckling och långsiktiga samarbeten. Som en del av Arenakoncernen är vi verksamma över hela landet och strävar alltid efter att skapa värdefulla matchningar mellan arbetsgivare och arbetstagare.
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en kemist som vill vara med och utveckla vår verksamhet på läkemedel och missbrukslaboratoriet i Eskilstuna. Här analyserar vi missbruksprover från beroendevården, sjukvården och företagshälsovården. Vi har ett högt kundfokus med sikte på god service och kvalitet. En stor del av de analysmetoder som används har vi utvecklat själva. De analystekniker vi använder oss av är bland annat LC-MS/MS, LC-HRMS, HPLC, kapillärelektrofores samt immunkemiska metoder. I tjänsten ingår att tillsammans med övriga kemister och funktionsansvarig på drogverifieringen säkerställa och förbättra processer och flöden i det dagliga arbetet. Du kommer ha ansvar för våra LCMS-instrument och pipetteringsrobotar gällande underhåll, utbyte av vissa reservdelar, felsökning och kontakt med leverantörens serviceorganisation. Tillsammans med vår utvecklingskemist säkerställer du kvalitén på befintliga metoder. Du kommer även utföra validering av nya metoder och/eller ändringar i befintliga metoder. Uppgifterna kommer vara fördelade så att du ungefär halva tiden arbetar som kemist och resterande del analyserar prover i rutinverksamheten. VEM Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring inom LCMS- eller liknande metodik och att du har förståelse för tekniken och tolkning av svar. Att ha arbetat med metodutveckling är mycket meriterande. Vi tror att du har förmåga att jobba målinriktat, strukturerat och är mycket noggrann. Du tycker om att ha flera processer i gång samtidigt för att på så sätt arbeta effektivt, är kommunikativ och bra på att förmedla din kunskap. Du ska ha lätt för att samarbeta och också känna dig bekväm i att ta egna beslut. Då vi ser kvalitetskänsla och hög servicenivå som en självklarhet hos våra medarbetare, är detta egenskaper som du besitter. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån Lean då det är något som genomsyrar vår organisation. Lagarbete och gott arbetsklimat är viktigt för oss. Vi ser även att du: - Är kemist, biomedicinsk analytiker eller har en högskoleutbildning med inriktning mot laboratoriemedicin/kemi/medicinteknik eller motsvarande. - Behärskar svenska i tal och skrift. - Är väl förtrogen med moderna IT lösningar både gällande program och instrumentering. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad vid Mälarsjukhuset i Eskilstuna, där vi totalt är ca 100 medarbetare och en del i Laboratoriemedicin Region Sörmland på ca 150 medarbetare. Vi som välkomnar dig på avdelningen för läkemedel och missbruksanalyser är ett team på tretton medarbetare. Här arbetar kemister, BMA, laboranter och läkare tillsammans. Den dagliga verksamheten bedrivs med korta beslutsvägar och stor laganda. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Välj ett jobb för att visa detaljer