Förskollärare, Stenens förskola, Tvååker

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Stenens förskola i Tvååker öppnade i augusti 2021. Förskolan växer och vi välkomnar många nya barn och familjer kontinuerligt. Vi har plats för 160 härliga barn. Utbildningen och undervisningen på Stenens förskola genomsyras av nyfikenhet, kreativitet och glädje, där barnens bästa alltid står i centrum. Vi utgår från ett relationellt perspektiv där vi genom vår undervisning skapar, tillsammans med barnen, bästa möjliga förutsättningar för lärande och utveckling för varje barn. På Stenens förskola är ett positivt förhållningssätt mot barn, vårdnadshavare och kollegor högt värderat. Vi vill skapa ett gott samarbete över hela förskolan och vi tror på att ta tillvara vara på varandras kompetenser och erfarenheter i arbetslagen. Vi arbetar i storarbetslag, där vi jobbar parvis under stor del av dagen. I paren följer vi undervisningen och dokumenterar de lärprocesser vi skapar tillsammans med barnen. Att arbeta med barnen i mindre grupper ger oss möjlighet att differentiera vår undervisning och utbildning. ARBETSUPPGIFTER Förskolan ska vara rolig, trygg och lärorik. Du som förskollärare ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget. Som förskollärare ansvarar du för att undervisningen bedrivs i enlighet med målen i läroplanen. Tillsammans med övriga i arbetslaget ska du ge varje barn en trygg omsorg samt främja barnets utveckling och lärande. Vi arbetar systematiskt med barnhälsa och SKA för att utveckla och säkerställa kvalitéten i utbildningen. Du som förskollärare är drivande i detta arbete. Du är en uppdragsmedveten förskollärare som kan bidra till ett gott förhållningssätt, skapa kvalitativa och utmanande lärmiljöer och utveckla pedagogiska processer. Alltid med barnens bästa för ögonen. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga, flexibilitet och ett positivt förhållningssätt. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledig förskollärare. KVALIFIKATIONER Legitimerad förskollärare för undervisning i förskola. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT 1-2 tjänster. Körkort och tillgång till bil behövs. Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

26 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Gymnasielärare matematik/programmering/teknik, Falkenbergs gymnasieskola

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet. Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre. ARBETSUPPGIFTER Falkenbergs gymnasieskola söker inför läsåret 24/25 en lärare i matematik, programmering och teknik. Dina arbetsuppgifter består av undervisning, handledning av elever, mentorskap och kontakt med vårdnadshavare. Du kommer tillsammans med såväl ämneskollegor som arbetslagskollegor arbeta för att skolan ska fortsätta utvecklas och växa för våra elevers skull. På Falkenbergs gymnasieskola är samarbetet med näringslivet centralt för att göra våra elever anställningsbara och möta arbetsmarknadens behov, samt förberedas för vidare studier. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation med behörighet att undervisa matematik, programmering och teknik-kurser. Vi ser att du: • Har ett relationellt förhållningssätt och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med såväl elever, kollegor som vårdnadshavare. • Är positiv och driven och har en vilja att utveckla både dig själv och programmet du blir en del av. • Är strukturerad, flexibel och lösningsfokuserad. • Är kunnig inom dina ämnen och delar med dig av dina kunskaper i arbetslag och ämneslag. • Du har en hög digital kompetens och har lätt för att lära dig nya system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. ÖVRIGT Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Nämndsekreterare sökes till Hallandstrafiken

Arbetsuppgifter Var med och skapa världens bästa kollektivtrafik, för hallänningarna! Vi gör skillnad för många som lever, bor och verkar här. Som nämndsekreterare har du god kunskap om, och intresse för, den demokratiska beslutsprocessen och den politiskt styrda organisationen. Du är länken mellan politik och förvaltning, och den som nämndens förtroendevalda många gånger vänder sig till. Du är också bollplank till förvaltningsledningen i frågor som berör Driftnämnden. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: - Ansvara för nämndens löpande ärendeberedning/nämndadministrativa processen. - Sekreterare i nämnd och arbetsutskott. - Samordna och stödja den politiska processen, från beredning till beslut. - Bistå ledningen i det strategiska och operativa arbetet mellan politik och förvaltning. - Kvalitetsgranska förvaltningens underlag inför politisk beredning. - Som nämndsekreterare är du expert och rådgivare i frågor kring offentlig förvaltning och ärendehantering. - Agera stöd i förvaltningens arbete med planerings- och uppföljningsprocessen - Stötta förvaltningen i utredningsarbete och bereda underlag inför beslut. - Stöd i styrnings- och kvalitetsfrågor I din roll som nämndsekreterare rapporterar du till Förvaltningschefen men samarbetar med medarbetare inom hela förvaltningen. Om arbetsplatsen Du har din huvudsakliga placering på huvudkontoret i Falkenberg, men vi utför även en del arbetspass på distans. Hallandstrafiken arrangerar drygt 50 000 resor i Halland, varje dag! Detta inkluderar busstrafiken, Öresundstågen, Pågatågen, Västtågen och Krösatågen. För Hallandstrafiken är kunden och kundbemötandet högst prioriterat. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet. På huvudkontoret i Falkenberg och i Kundservicebutikerna finns ca 90 medarbetare som arbetar med planering och utveckling av buss- och tågtrafik samt serviceresor, miljöarbete, reseinformation och marknadsföring för kollektivtrafiken i Halland m.m. Hallandstrafiken är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresor i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Kvalifikationer Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation med liknande arbetsuppgifter. Vidare har du god kunskap om förvaltningslag, kommunallag samt offentlighets- och sekretesslagen. Har du kunskap inom arkiv- och registraturfrågor är detta meriterande. Då en stor mängd texter ska produceras krävs mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du är välbekant med administrativa IT-system och behärskar Officepaketets olika delar. Arbetssättet präglas av proaktivitet och en mycket god grundstruktur. Du har öga för detaljer, ser vad som behöver göras och samtidigt ha en förståelse för helheten och ditt uppdrag som en del i ett större sammanhang. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Egenskaper som är en fördel i tjänsten är att du är strukturerad, tydlig och trivs med många kontakter och samarbeten. Vidare är du utvecklingsinriktad och bidrar till förbättringar samt tycker om att serva förvaltningen i din roll som stödfunktion. Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du kan komma att kallas på intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
myNanny barnvakt Falkenberg nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 3 respektive 8 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Gekås Ullared söker medarbetare till Fastighetsavdelning för Yttre Drift.

Vi söker nu medarbetare för ett vikariat till vår Fastighetsavdelning för Yttre Drift- och Underhåll. Du som söker ska se våra områden genom besökarnas ögon och därför sträva mot att alla anläggningar ska vara hela, rena och i god ordning. Därmed innebär arbetet i första hand renhållning av våra yttre ytor samt visst trädgårdsarbete på samtliga anläggningar inom Gekås Ullared AB. I övrigt får man rycka in där det behövs med de arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan bestå av: Gräsklippning samt röjning o trimning Kundvagnsservice Snöröjning Planteringar och rensning av ogräs Tvättning av till exempel skyltar och bryggor Sortering och hantering av diverse avfall B-körkort är ett krav. Har du även röj-/motorsågskort samt någon form av utbildning inom trädgård är det meriterande. Vidare ser gärna även att du har utbildningsbevis för hjullastarare. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en spännande och utmanande tjänst där du har stora möjligheter att utvecklas professionellt och personligen. Vi har förmåner såsom personalköp, friskvårdsbidrag, aktivitetscenter och möjligheter till utveckling inom företaget. Varaktighet: Vikariat 3 månader. Tillträde:Omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstid: Varierande arbetstid där helgarbete ingår. Sista ansökningsdag: 2024-05-12Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Passa på att skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson:Martin [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Guest Excellence Manager

Guest Excellence Manager till Falkenberg Strandbad Nu söker vi dig som, med ditt öga för detaljer, vill glänsa i den fantastiskt roliga tjänsten som GEM (Guest Excellence Manager) i sommar. Du spelar huvudrollen i gästresan, där du är en viktig del i att skapa gästupplevelser i världsklass. Du är alert och fångar upp gäster som av olika anledningar inte fått sina förväntningar uppfyllda för att säkerställa att ingen gäst lämnar Falkenberg Strandbad utan ett leende på läpparna. Innan du läser vidare, kan vi vara överens om en sak? Falkenberg Strandbad är inte ett hotell, utan en destination, ett nöjespalats för människor som vill uppleva mer och bli berörda. En plats för de som inte nöjer sig med bra, utan där enbart bäst är bra nog. Här står alltid gästen i fokus och tillsammans skapar vi stamgäster. För att göra detta behöver vi team som är passionerade för upplevelsen, gästen och kollegorna.Våra grundvärderingar, dessa tummar vi aldrig på! Att vara passionerad, personlig, professionell och framför allt lite lekfull. Om tjänsten: Du besitter en förståelse för att alla avdelningar på Strandbaden är viktiga för gästresan, och är därför en god sparringpartner för alla dina kollegor. Tjänsten innefattar administrativa uppgifter, men du vill inte fastna framför datorn eftersom det roligaste du vet är att röra dig ute bland våra gäster,från det ögonblick gästerna anländer tills de lämnar oss med ett leende på läpparna. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervaka och höja servicenivåerna genom hela gästens vistelse. Samordna med andra avdelningar för att säkerställa en sömlös och högkvalitativ gästupplevelse. Ansvara för gästrelationer, inklusive hantering av särskilda önskemål och klagomål. Vi söker dig som: Har en passion för service och en inbyggd förmåga att överträffa gästernas förväntningar. Vi tror att du är bäst förberedd för tjänsten om du har erfarenhet av service inom restaurang. Att du har du ett genuint intresse för människor och är känd för att alltid vara där det händer och att identifiera gästers behov- långt innan de själva vet det. Du kommer att vara expert på vår gästlista och regissera våra gästers upplevelse in i minsta detalj. Dina vänner skulle beskriva dig som en glädjespridare som alltid är på tårna. Du är en energisprudlande teamplayer som med driv och passion håller vår service levande och i ständig utveckling. Du har inga problem med att hugga in där det behövs, men arbetar proaktivt för att hela tiden ligga steget före genom att utveckla gästupplevelsen både före, under och efter besöket. Det krävs därför att du snabbt kan växla fokus när situationen kräver det. Tjänsten förutsätter ett gott självledarskap, initiativtagande och att du aktivt bidrar med nya tankar och material. Om tjänsten Anställningsform: 80% under sommartid (ev förlägning efter sommaren)Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 12 Maj Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ekonomiansvarig

Vill du vara en del av ett miljöbolag med goda utvecklingsmöjligheter i Falkenberg? Är du driven och har en stark vilja att vara med och utveckla? För kunds räkning söker vi just nu en ambitiös ekonomiansvarig. Du kommer utgå ifrån ett modernt kontor i en futuristisk byggnad med underbar arbetsmiljö i Falkenberg. I rollen som ekonomiansvarig ansvarar du för: • Budgetering, uppföljning samt analyser • Koncernredovisning • Rapportering till ledning, styrelse och ägare • Affärsutveckling • Verksamhetsstyrning • Kassaflödesanalyser • Övergripande ansvar för den löpande ekonomiska redovisningen, årsbokslut, deklarationer, löneadministration, skatter, moms och årsredovisning Som sökande är du utbildad civilekonom eller har motsvarande 3–5 års erfarenhet av både redovisning och controlling. Du är en välstrukturerad, proaktiv och självständig person som vågar agera på egen hand. Du är prestigelös och idérik och har lätt för att pendla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter. För att lyckas i denna roll är du utvecklingsinriktad och en lagspelare. Du kombinerar noggrannhet med affärsmässighet och har ett arbetssätt som passar i ett företag med starka tillväxtambitioner. Vidare har du goda sociala färdigheter och har lätt för att samarbeta med olika människor. Du ser fördelarna med att få arbeta i ett entreprenörsdrivet kreativt företag med miljömedvetna medarbetare. Vår kund erbjuder möjligheter till träning på arbetstid och även flex, samt marknadsmässig ersättning. Utöver det ett härligt lag bestående av miljömedvetna medarbetare. Är du rätt person för tjänsten är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval och alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Fysioterapeut sökes till vårdcentralen Falkenberg

Nu söker vi fysioterapeut som vill bidra med sin kunskap och kompetens till vårt team! Tjänsten är delad mellan Neurorehab och vårdcentralen med placering på vårdcentralen Falkenberg. Låter det spännande? Passa då på att söka dig till oss på Vårdcentralen Falkenberg redan idag! Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär mottagningsarbete på vårdcentralen och arbete som fysioterapeut inom neurorehabilitering på 40%. I neurorehab blir du en del i vårt neuroteam tillsammans med arbetsterapeuter, logoped, psykolog och ytterligare en fysioterapeut. Vi erbjuder teambaserad rehabilitering för personer från hela Falkenbergs kommun som insjuknat i stroke, drabbats av förvärvad hjärnskada eller neurologisk sjukdom. I mottagningsarbetet på vårdcentralen arbetar du med individuella bedömningar och behandlingar samt telefonrådgivning. Du vägleder patienter till att påverka den egna hälsan. Du håller även i gruppverksamhet som exempelvis bassänggrupp. Du är en självklar och viktig del i vårt multimodala team där du arbetar tillsammans med fysioterapeutkollega, arbetsterapeut och övriga medarbetare på vårdcentralen. Om arbetsplatsen Vårdcentralen Falkenberg är en trivsam och väletablerad vårdcentral. För närvarande har drygt 11 600 patienter valt att lista sig hos oss. Arbetsplatsen ligger centralt i Falkenberg och är lätt att nå via allmänna kommunikationer och med bil. Välfungerande buss- och tågtrafik möjliggör pendling från Halmstad, Varberg och Kungsbacka, liksom från Göteborg. Vårdcentralen Falkenberg består av läkar- och distriktssköterskemottagning, laboratorieverksamhet, sjukgymnastik, arbetsterapi, psykosocialt team (psykolog, kurator, psykiatrisjuksköterska, BVC, specialistmottagningar för Astma/ KOL, diabetes och rökavvänjning. Vi har även en rehabkoordinator som ansvarar för arbetet med sjukskrivna. Vi arbetar idag tvärprofessionellt och har ett rehabteam som träffas regelbundet. Vi arbetar med gemensamma ronder för att förbättra omhändertagandet av våra patienter. Vi har ett stort utbud av gruppverksamhet och kan bl.a. erbjuda våra patienter Mindfulness, Smärtskola, Artrosskola och Bassängträning. Vi jobbar ständigt med utvecklingsarbete där man som medarbetare, både som enskild individ och som en del av ett team, kan vara med och påverka. Kvalifikationer Vi söker dig som är leg. fysioterapeut, har yrkeserfarenhet från primärvård samt utbildning inom relevanta områden för primärvård. Som person är du nyfiken, bra på att arbeta självständigt och på att samarbeta med kollegor och andra professioner utifrån patientens behov. Ett stort plus är om du är en driven person som gillar att jobba med utvecklingsarbete. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Vi söker SSK/DSK för timvikariat till Vårdcentralen Falkenberg

Vi söker en sjuksköterska alternativt distriktssjuksköterska som vill bidra med sin kunskap och flexibilitet! Söker du variation i det dagliga arbetet och möjligheten att påverka utvecklingen av din verksamhet? Då kanske du är vår nya medarbetare!  Om arbetet Hos oss arbetar du med vår mottagningsverksamhet. I uppdraget ingår även att arbeta i vår tidbokning samt ge telefonrådgivning. Du arbetar självständigt, men har stort stöd av övriga kollegor. Vi har numera även rådgivning via chatt, vilket också ingår i dina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ligger i ett rullande schema där alla sjuksköterskor ingår, vilket innebär att du får ett varierat och omväxlande arbete. Du har möjlighet att påverka din egen arbetssituation.  Om arbetsplatsen Vårdcentralen Falkenberg är en trivsam och väletablerad vårdcentral. För närvarande har drygt 11 600 patienter valt att lista sig hos oss. Arbetsplatsen ligger centralt i Falkenberg och är lätt att nå via allmänna kommunikationer och med bil. Välfungerande buss- och tågtrafik möjliggör pendling från Halmstad, Varberg och Kungsbacka, liksom från Göteborg. Vårdcentralen Falkenberg består av läkar- och distriktssköterskemottagning, laboratorieverksamhet, sjukgymnastik, arbetsterapi, kurator/psykolog, BVC, specialistmottagningar för Astma/ KOL, diabetes och rökavvänjning. Vi kan även erbjuda våra patienter mindfulness-grupp, smärt-skola, artros-skola och vi har även ett tvärprofessionellt team som arbetar med psykisk ohälsa. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska/distriktssjuksköterska och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av vårdcentralsarbete/mottagningsarbete. Du som söker är en serviceinriktad och lösningsorienterad person med ett gott bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team. I rollen krävs det att du kan arbeta självständigt och har förmågan att vara flexibel. Vi ser även att du har engagemang och vilja att aktivt bidra i utvecklingen av vår verksamhet. För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor, patienter och övriga kontakter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024