Präster, se hit!!

Falkenbergs pastorat söker tre präster med placering i Ullared, Ätran och Torup Söker du efter en tjänst med mycket frihet, ansvar och utvecklingspotential, där du blir den mycket efterlängtade prästen mitt i byn? Uppskattar du både traditioner och nytänk, har lätt för att navigera emellan, se möjligheter och ta initiativ med både integritet, energi och social kompetens? Ser du dig själv som en erfaren och/eller frimodig präst, lika mycket en teamspelare med ditt arbetslag som självständig och trygg i din prästroll? Östra området i Falkenbergs pastorat har tio kyrkor och två kapell med rötter från 1100- till 60-tal, underbar landsbygd av olika slag, närhet till Falkenberg och Halmstad, en fin instrumentsamling och kreativa musiker, goda arbetslag och engagerade församlingsråd. Här finns sex församlingar, Ullared, Fagered, Älvsered, Källsjö, Gunnarp, och Torup.  Varje församling har sina traditioner och distinkta kultur. Du blir prästen i området, en rolig och allsidig roll med mycket frihet, ansvar på flera nivåer och samtidigt utrymme att utveckla just dina förmågor i relation med församlingen. En ofta överraskande, lärorik och givande utmaning! Du förväntas utföra sedvanliga prästuppgifter, så som gudstjänster och kyrkliga handlingar, själavård och konfirmandverksamhet. Du är delegerad till församlingsråd och deltar också i pastoratsövergripande arbetsgrupper.  Du har en viktig roll och röst i församlingens och pastoratets utvecklingsarbete. I nuläget arbetar vi mycket med dop, gudstjänstliv, nya mötesplatser och miljö. Pastoratet har tagit emot Regnbågsnyckeln och har också ett pågående utvecklingsarbete för en hållbar miljö inom alla verksamheter.   Din närmaste chef är områdeschefen för östra området. Falkenbergs pastorat erbjuder omfattande stöd i form av kansliets olika kompetenser, goda resurser samt erfarna arbetslag och församlingsråd. Varmt välkommen att höra av dig och fundera högt tillsammans med oss. Kanske är det en prästtjänst i östra området du söker? Sista ansökningsdag är den 31 maj. Hoppas att vi hörs!

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterska sökes till Vårdcentralen Falkenberg

Vi söker en sjuksköterska som vill bidra med sin kunskap och kompetens till vårt team! Är du en person som vill jobba på en arbetsplats som ger möjlighet till kunskaps- och kompetensutbyte mellan en bredd av professioner? Söker du variation i det dagliga arbetet och möjligheten att påverka utvecklingen av din verksamhet? Då kanske du är vår nya medarbetare!  Om arbetet Som sjuksköterska hos oss arbetar du med vår mottagningsverksamhet. I uppdraget ingår även att arbeta i vår tidbokning samt ge telefonrådgivning. Du arbetar självständigt, men har stort stöd av övriga kollegor. Vi har numera även rådgivning via chatt, vilket också ingår i dina arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ligger i ett rullande schema där alla sjuksköterskor ingår, vilket innebär att du får ett varierat och omväxlande arbete. Du har möjlighet att påverka din egen arbetssituation och utvecklingen av vårdcentralen. Om arbetsplatsen Vårdcentralen Falkenberg är en trivsam och väletablerad vårdcentral. För närvarande har drygt 11 600 patienter valt att lista sig hos oss. Arbetsplatsen ligger centralt i Falkenberg och är lätt att nå via allmänna kommunikationer och med bil. Välfungerande buss- och tågtrafik möjliggör pendling från Halmstad, Varberg och Kungsbacka, liksom från Göteborg. Vårdcentralen Falkenberg består av läkar- och distriktssköterskemottagning, laboratorieverksamhet, sjukgymnastik, arbetsterapi, kurator/psykolog, BVC, specialistmottagningar för Astma/ KOL, diabetes och rökavvänjning. Vi kan även erbjuda våra patienter mindfulness-grupp, smärt-skola, artros-skola och vi har även ett tvärprofessionellt team som arbetar med psykisk ohälsa. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av vårdcentralsarbete/mottagningsarbete. Du som söker är en serviceinriktad och lösningsorienterad person med ett gott bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team. I rollen krävs det att du kan arbeta självständigt och har förmågan att vara flexibel. Vi ser även att du har engagemang och vilja att aktivt bidra i utvecklingen av vår verksamhet. För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor, patienter och övriga kontakter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Maskinoperatör till livsmedelsproduktion i Falkenberg

VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig.Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. Spännande möjlighet att bli en del av vårt kunds team som maskinoperatör i Falkenberg. Ta chansen att arbeta i en fin livsmedelsproduktion där ditt ansvar blir att operera och övervaka produktionslinjer. Ansök idag och visa upp dina färdigheter inom maskinhantering och problemlösning. Om jobbet Som maskinoperatör kommer du att vara ansvarig för att övervaka och sköta maskinerna enligt instruktioner. Du kommer att utföra kvalitetskontroller och se till att produktionen följer säkerhetsföreskrifterna. I ditt ansvar ingår också att rapportera eventuella avvikelser och bidra till att maskinerna är i gott skick genom regelbunden underhåll. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga teammedlemmar för att säkerställa effektiv produktion och leverans av produkter. Arbetet är förlagt på 2-skift. Är du rätt person för jobbet? Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete som maskinoperatör Erfarenhet av arbete inom livsmedelsproduktion Truckkort A1-4, B1-4 Bra svenska God problemlösningsförmåga Flexibel och kan arbeta både självständigt och i team Om oss Vår kund är ett framstående nationellt företag med en imponerande historia och en stark närvaro på marknaden. Med fokus på professionalism och innovation har de etablerat sig som en pålitlig aktör. Med sina höga standarder och engagerade team strävar de alltid efter att leverera kvalitetstjänster till sina kunder. Kort om uppdraget Uppdragslängd: 6 månaders provanställning Placeringsort: Falkenberg Tillsättning: enligt överenskommelse OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Verkstadsarbetare till kund!

Vi söker nu en person med goda erfarenheter från verkstadsarbete till kund i Falkenberg! Är du en person som trivs allra bäst i ett aktivt arbete i en varierande verkstadsmiljö? Då är du den vi söker! Vi söker dig som känner dig bekväm med ett tungt arbete under varierande förhållanden. Dina arbetsuppgifter kan innebära svetsning, plåtslagning och till viss del reparation av mekanik samt maskineri. Vår kund är både producerar samt gör service av produkter i metall och vi ser därför att du är van vid bearbetning av metall. Vi söker dig som har:  Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna  En förmåga att arbeta väldigt flexibelt En vilja att utvecklas Intresse av att växa tillsammans med företaget Är du en fena på ett varierande arbete i verkstadsmiljö är detta definitivt tjänsten för dig! För rätt person är detta chansen till ett långvarigt arbete med möjligheter att klättra internt och lära sig nya uppgifter! Varmt välkommen med din ansökan! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att senare kandidaten ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Jobba dygnspass som personlig assistent i centrala Varberg, timvik!

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Vi söker nu en personlig assistent som kan jobba som timvikarie vid behov.  Vår kund är en humoristisk och positiv man på 35 år som bor centralt i Varberg. Han tycker om att ta en tur inne på Gekås och ta en fika. Dock är nog fikan viktigare än shoppingen! Han har cerebral pares och du som personlig assistent kan påverka hans mående med ditt glada och positiva humör.  Om tjänsten I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med - vara behjälplig med personlig omvårdnad - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor  - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex när han ska till simhallen - stötta och träna kunden kring kommunikation (kund använder Bliss-tavla) - vara med på daglig verksamhet   Arbetstid och tjänstgöringsgrad:  Dygnspass 18:00 - 18:00, med sovande jour på 7 timmar. Timvikarie vid behov. Personal söks även för sommaren. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Vem är du? Vi söker dig som är öppen som person, framåt, tycker om att motivera, har en stor portion av humor och är positiv, samt är lösningsfokuserad.  För denna tjänst krävs det att: - du har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll - B-körkort En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Revisor/revisorsassistent till HGM Revision

Vill du ha ett omväxlande jobb med helhetsperspektiv inom revision och redovisning? Vi är en fristående byrå, vilket innebär att vi har korta beslutsvägar och en stor handlingskraft. Hos oss får du generösa förmåner, vidareutbildning och ett prestigelöst samarbete. Välkommen till vårt team! Din framtida arbetsgivare HGM Revision är en fristående revisions- och redovisningsbyrå som startades 1997. Vi är en kombibyrå som erbjuder våra kunder tjänster inom ekonomiservice, redovisning, revision, rådgivning och skatt. Våra kunder verkar inom många olika branscher och är av blandade storlekar, främst är det små till medelstora företag i Falkenberg med omnejd. Hos oss arbetar idag redovisningskonsulter, revisorer och en skattejurist. Vår vision är att kvalitetsmässigt vara den ledande byrån i Falkenberg och vi vill uppfattas som kompetenta, pålitliga och tillgängliga. Läs gärna mer om oss på www.hgm.se Vad erbjuder rollen? Vi behöver förstärka vårt revisionsteam och välkomnar antingen en senior eller en junior profil. Hos oss får du möjlighet till ett varierande jobb där du får ett helhetsperspektiv på kunderna. Våra revisorer arbetar också med redovisningsuppdrag inom bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Vi har en nära och personlig relation till våra kunder. Det innebär att du kommer att fungera som rådgivare även inom redovisning, finansiell rapportering, bolagsförvärv etc. Vi samarbetar även med lokala företag för att kunna erbjuda våra kunder en heltäckande service vid frågor inom juridik och försäkringar. För dig som är senior kommer du snabbt att få en fri roll med stort eget ansvar. För dig som är junior kommer du att ingå i team med en erfaren revisor som stöttning, men får ofta ta ett helhetsansvar för utförande av en revision. Din placering är på vårt kontor i Falkenberg och på sikt kommer det att finnas möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dag/vecka för dig som är självgående. Omfattning: 80-100 % beroende på önskemål. Vem är du? Vi söker i första hand dig som har några års erfarenhet från revisionsarbete, men du kan också vara nyutexaminerad och ha som mål att på sikt bli auktoriserad revisor. Om du saknar erfarenhet kan vi erbjuda dig den kunskap du behöver genom både intern och extern utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och en god insyn i olika typer av ekonomisystem. Hos oss kommer du att arbeta i Wolters Kluwer, Hogia transaktionsanalys och Excel. Som person är du engagerad och strukturerad med en stark analytisk förmåga att identifiera komplexa problem och hitta lösningar. En god kommunikationsförmåga, en utpräglad känsla för service och en strävan efter hög tillgänglighet mot våra kunder är central i rollen. Du trivs med att arbeta självständigt och med stort eget ansvar, samtidigt som du uppskattar ett prestigelöst samarbete där alla delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Är detta din perfekta match? Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning i ett välrenommerat företag med mycket generösa förmåner och möjlighet till vidareutbildning. Vi är en fristående byrå, vilket innebär att vi har en platt organisation med korta beslutsvägar och en stor handlingskraft. Vår strategi att bygga långsiktiga kundrelationer har varit mycket framgångsrik och vi har lojala kunder med en stor spridning. Du kommer att ingå i ett glatt gäng med god sammanhållning och vi sitter i trevliga lokaler i Falkenberg. Vi har ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där vi lär av varandra. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos HGM. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2024-05-26. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Maria Skärström på [email protected]. Sökord revision, redovisning, bokslut, årsredovisning, deklarationer, auktoriserad revisor, Wolters kluwer

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personlig assistent till 8-årig kille utanför Ullared

Om jobbet NyKraft är ett privatägt företag som bedriver personlig assistans och servicetjänster i Halland. NyKraft värdesätter trygghet och det personliga mötet. Målet är att erbjuda en personligare personlig assistans. Som kund hos NyKraft erbjuds man en individuell assistans som tillsammans med kunden är utformad efter dennes behov. Kunden är delaktig i rekrytering och i det slutgiltiga valet av assistenter. Om tjänsten: Vi söker nu två personliga assistenter till en 7-årig kille bosatt utanför Ullared. Man arbetar vardagar hos denna kund. Antingen mellan 13.45-16.45 (skola) eller mellan 08.00-16.00 (lov). Tjänsterna är på deltid (ca 20-80%) vilket gör att detta passar sig perfekt som ett extrajobb men om intresse finns erbjuder vi även att man kan kombinera tjänst hos annan kund för att få upp sysselsättningsgrad. Under periodenen 14/6 - 14/8 har kunden sommarlov och tjänst på 100% kan erbjudas. Som assistent ingår det att vara kunden behjälplig i alla vardagssysslor, hjälpa till med hygien och omvårdnad. Du behöver vara lugn, flexibel, positiv och ha lätt för att anpassa dig efter en annan persons behov. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med barn, speciellt meriterande om du har erfarenhet av barn med särskilda behov. Viktigt att vara fysiskt aktiv och ha barnasinnet kvar och gilla när det är högt tempo och bus. Beskrivning av tjänsten: Vi söker två assistenter till en 8-årig kille som gillar att vara aktiv. Han har en väldigt begränsad kommunikation men använder sig av vissa tecken som man med personkännedom lär sig förstå vad det betyder. Han bor hemma och man jobbar i familjens hem alternativ är ute på utflykter. Det finns på gården en stor hund samt hästar så det är viktigt att man inte är rädd och en klar fördel om man har erfarenhet av hästar/ridning då vår kund har en ponny som han gärna rider på. Kvalifikationer: Krav: Är lugn och tydlig i ditt förhållningssätt och kommunikation Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift då det ingår att få och ge instruktioner om kundens omvårdnad B-körkort Erfarenhet av barn Meriterande: Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete med barn (Ange Referens: B66)

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Betongarbetare Falkenberg

Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg - och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Betongarbetare till vår kund. Just nu söker vi betongarbetare till flera olika projekt. Du kommer att arbeta på ett nybyggnadsprojekt tillsammans med andra yrkesarbetare. Här finns det goda utvecklingsmöjligheter och en stor uppskattning för väl utfört arbete! Vad kan vi erbjuda dig? Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av personal till Sveriges ledande företag inom bygg- och anläggning. Du kommer bli anställd hos Isaksson Byggbemanning och uthyrd till våra kunder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd hos oss kommer vi kunna erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom bygg och anläggning. Du omfattas av kollektivavtal anställningsvillkor gällande lön, semester, försäkringar och pension. För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. På Isaksson brinner vi även för våra medarbetares välmående och vi är ett företag som styrs av våra värdeord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda Arbetsuppgifter Som betongarbetare kommer du arbeta med att formgivning, armering och gjutning betongkonstruktioner och plattor till nyproduktionsprojekt. Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med andra betongarbetare och träarbetare. Vem söker vi? - Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete som betongarbetare. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan läsa ritningar, arbeta självständigt och duktig på armering och gjutning. - Goda svenska språkkunskaper och B-körkort är krav. - Vi ser det som starkt meriterande om du har yrkesbevis. Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor eller funderingar om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emila Olsson på telefonnummer  0709- 35 00 40 eller via e-mail   [email protected] Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar inte emot ansökningar över e-post. Vi ser fram emot din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent till djur- och trädgårdsintresserad kvinna! Timvikarie

Jag är en 40-årig tjej som begåvats med en ovanlig typ av muskelsjukdom. Jag är glad och positiv med en rejäl skopa envishet och nästan lika dålig humor..! Jag bor i utkanten av Falkenberg med mina tre följeslagare - en hund och två katter. Dessa tre, men särskilt min hund, tar såklart mycket av min tid med både träning och promenader. Jag älskar att vara ute i naturen, fotografera, bada i havet, laga mat, baka. Jag har även en mindre trädgård där jag hobbyodlar diverse grödor. Jag tycker oxå om att se på film, går gärna på konserter, umgås med nära och kära, och jag tittar mycket på sport! Jag tycker om att se mig om i världen så det blir någon resa då och då - både långt som kort. Som assistent är du mig behjälplig i allt som kan tänkas uppkomma i min vardag där min fysiska funktion är begränsad, jag förklarar hur jag vill att du går tillväga.  Vi söker dig som: Du som söker ska helst vara en kvinna. Ålder är oviktigt, huvudsaken är att vi funkar bra tillsammans. Du ska ha körkort och tillgång till egen bil. Man bör inte vara rädd för hund eller katt. Ej vara pälsdjursallergiker, eller rökare. Du bör även gilla att vara ute mycket och inte vara rädd att bli ’skitig under naglarna’ då jag pysslar mycket ute i trädgården. I övrigt är det viktigt att du är lyhörd och lösningsorienterad - att du ser möjligheter istället för problem och hinder. Viktigast är dock att personkemin stämmer! Noggrannhet, pålitlighet och punktlighet är några av egenskaperna jag värdesätter.  Krav: - Behärskar det i svenska språket, både i tal och i skrift - Har B-körkort och tillgång till bil - Ej rökare - Ej pälsdjursallergiker Meriterande: - Har erfarenhet som personlig assistent - Kan förstå och göra dig förstådd på engelska (då resor kan komma att förekomma i arbetet) Arbetstid/Varaktighet: Timvikarie vid behov, dvs du arbetar vid ordinarie personals planerade ledighet eller vid sjukdom. Arbetstiderna varierar mellan dagpass och halvdygn med väntetid på natten. Passen kan variera enligt följande tider: Halvdygn 11:30-20:00 aktiv tid + 23:00-07:00 väntetid Dagpass 11:30-20:30 aktiv tid Helg dagpass 09:00-20:30 aktiv tid Helg halvdygn 09:00-20:00 aktiv tid + 23:00-07:00 väntetid Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu?   Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gymnasielärare Sv/Sva, Falkenbergs gymnasieskola

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet. Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre. ARBETSUPPGIFTER Falkenbergs gymnasieskola söker inför läsåret 24/25 en lärare till svenska och svenska som andraspråk, samt ytterligare ämne. Dina arbetsuppgifter består av undervisning, handledning av elever, mentorskap och kontakt med vårdnadshavare. Du kommer tillsammans med såväl ämneskollegor som arbetslagskollegor arbeta för att skolan ska fortsätta utvecklas och växa för våra elevers skull. På Falkenbergs gymnasieskola är samarbetet med näringslivet centralt för att göra våra elever anställningsbara och möta arbetsmarknadens behov, samt förberedas för vidare studier. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation med behörighet att undervisa minst i svenska och svenska som andraspråk på gymnasial nivå. Vi ser att du: • Har ett relationellt förhållningssätt och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med såväl elever, kollegor som vårdnadshavare. • Är positiv och driven och har en vilja att utveckla både dig själv och programmet du blir en del av. • Är strukturerad, flexibel och lösningsfokuserad. • Är kunnig inom dina ämnen och delar med dig av dina kunskaper i arbetslag och ämneslag. • Du har en hög digital kompetens och har lätt för att lära dig nya system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. ÖVRIGT Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation. Intervjuer sker fortlöpande under annonseringsperioden. Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer

24 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024