Lärare i matematik, NO-ämnen och teknik 7-9 på Britsarvsskolan
Falu kommun
Grundskollärare

Vi söker dig som är lärare i matematik, NO-ämnen och teknik! Vill du bidra till att alla våra elever utvecklas i sitt lärande? Vi vill jobba tillsammans med just dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen på Britsarvsskolan. På skolan strävar vi hela tiden efter att utvecklas, därför sätter vi stort värde på samarbete och det kollektiva lärandet. Du är specialläraren som kan komplettera vårt team. Vi tror att du tillsammans med oss kan få eleverna att nå större bredd och djup i sina kunskaper.  På skolan finns det mesta du kan önska dig; behöriga lärare, en sammanhållen elevhälsa, fin stämning i kollegiet och mellan lärare, elever och vårdnadshavare. I vårt elevhälsoarbete arbetar vi efter metoden Tillsammans för varje barn, som innebär att jobba utifrån en helhetsbild kring eleven där tidig upptäckt och tidiga insatser är en viktig del.  Vi har ett uppskattat skolbibliotek och en nyrenoverad skolrestaurang. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i matematik, NO och teknik i åk 7-9. Du ansvarar för planering, genomförandet, dokumentation och utvärdering av din undervisning i relation till elevernas lärande och skolans styrdokument. I uppdraget ingår att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra elever. I ditt arbete förväntas du använda digitala hjälpmedel som en naturlig del i din undervisning. I uppdraget ingår även att vara mentor vilket innebär att du kommer att stödja och coacha elever i deras utveckling, genomföra utvecklingssamtal och ha nära dialog med vårdnadshavare och elev.  Du kommer att ingå i ämneslag och arbetslag med goda förutsättningar att utvecklas individuellt och genom kollegialt lärande. Inom ämneslaget finns det goda förutsättningar att samarbeta samt utvecklas inom ämnet och undervisningen.  Kvalifikationer För rollen krävs: - Lärarlegitimation med behörighet i matematik, NO-ämnen och teknik årskurs 7-9. För denna tjänst kan du som innehar en lärarlegitimation med ämnesbehörighet för lägre årskurser än annonserat ändå anses vara behörig sökande. Detta förutsatt att du är villig att vidareutbilda dig inom aktuellt ämne/ämnen. Vid eventuell anställning tas en vidareutbildningsplan fram tillsammans med rekryterande chef där utbildning är en del av och ingår i tjänsten - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - God digital kompetens Personliga egenskaper Du är en trygg och tydlig ledare med elevens lärande och måluppfyllelse i fokus. Vi ser att du är en lärare som bygger din undervisning på nära pedagogiska relationer och att du har hög kompetens att möta eleverna i deras individuella utveckling utifrån deras erfarenheter, förkunskaper och förmågor. Du ser elevens lärande ur ett helhetsperspektiv och har förmågan att skapa goda elev- och föräldrakontakter. Du är engagerad i skolutvecklingsfrågor och vill utvecklas lösningsfokuserat tillsammans med övriga kollegor på Britsarvsskolan. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med elever i behov av anpassningar och särskilt stöd i undervisningen - Att du är väl förtrogen med gällande styrdokument - Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-08-11. Bifoga utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer att efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer att efterfrågas om anställning blir aktuellt. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.  I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

11 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Trädgårdsanläggare/Trädgårdsanläggningsarbetare
Nordic Bemanning & Rekrytering AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Trädgårdsanläggare sökes för spännande bemanningsuppdrag  Har du ett genuint intresse för att arbeta utomhus och trivs med att använda kroppen i ditt dagliga arbete? Vi söker nu engagerade trädgårdsanläggare till ett bemanningsuppdrag hos en av våra attraktiva kunder. Här får du chansen att vara med och skapa trivsamma utemiljöer, samtidigt som du får värdefull erfarenhet i branschen.  Om tjänsten  I rollen som trädgårdsanläggare kommer du framför allt att arbeta med praktiska arbetsuppgifter ute i det fria. Arbetet är varierande och passar dig som tycker om att ta eget ansvar samtidigt som du samarbetar med andra. Detta är en ypperlig möjlighet för dig som vill utvecklas inom grönyteskötsel och trädgårdsarbete. Uppdraget är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du anställs av oss på bemanningsbyrån och arbetar ute hos kund.  Arbetsuppgifter   Klippa gräs på olika grönytor  Rensa ogräs och se till att rabatter och gångar hålls snygga och prydliga  Sopkorgsrondering – tömning och skötsel av sopkärl på området   Vem är du?  Vi söker dig som:   Tycker om att arbeta med kroppen och trivs med att vara aktiv hela dagen  Har ett intresse för trädgård och yttre miljöer  Är ansvarstagande, ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ  Har lätt för att samarbeta med andra men uppskattar även självständigt arbete   Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete, men det viktigaste är din arbetsvilja och positiva inställning!  Vi erbjuder   En stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas  Nära samarbete med erfarna kollegor  Chans att bidra till vackra och välskötta utemiljöer   Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor kontaktar du oss på bemanningsbyrån, vi berättar gärna mer om uppdraget och processen.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Platsansvarig
Gott&Reco AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Platsansvarig sökes Vi söker en engagerad, ansvarsfull och initiativrik platsansvarig som vill vara med på resan och driva vårt fantastiska koncept på Gott&Reco. Som platsansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för caféets dagliga drift, personalledning, struktur och gästservice. Vi arbetar tillsammans för en positiv förändring och vill att du har en ambition om att göra världen till en bättre plats genom att förändra synen på mat och ta ansvar över vår miljö. Arbetsuppgifter: Utifrån ekonomiska nyckeltal strukturera upp den dagliga driften med inköp och lager och se till att rutiner efterföljs. Leda och inspirera personal för att säkerställa högsta möjliga gästservice. Ansvara för bemanning på plats och viss schemaläggning. Ansvara och säkerställa att caféets koncept, standard och rutiner efterföljs. Skapa en välkomnande och trivsam miljö för gäster och personal. Kvalifikationer: - Erfarenhet av ledarskap, struktur inom servicebranschen, utbildning inom restaurangbranschen är meriterande - Du trivs med att ta ansvar och har en god förmåga att jobba självständigt, ta egna initiativ, ha kreativa idéer och ett driv i att tänka nytt - Ett genuint intresse och passion för hälsa och välbefinnande samt ett intresse för att eftersöka nyskapande mat och fika idéer - Din positiva energi smittar av sig och du har ett naturligt intresse för gästservice och personbemötande Vi erbjuder dig en möjlighet att påverka och utvecklas tillsammans med oss i caféets verksamhet. Vi jobbar för en omväxlande och kreativ arbetsmiljö och är du en ledare med passion för vårt koncept ser vi fram emot din ansökan! Berätta lite om dig själv, dina värderingar, din passion och skicka även med ditt CV till info@gottochreco Inlämnade ansökningar före den 1 augusti prioriteras.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Elektriker till Dalarna
Releconomy AB
Installations- och serviceelektriker

Vi behöver bli fler som jobbar med elektrifiering och klimatsmarta lösningar. Arbetsuppgifter: Varierande arbetsuppgifter där arbetet innefattar både uppdrag hos företag -och privatkunder. Vi har i dag uppdrag som mestadels är inom närområdet men resor i tjänsten förekommer. Hos våra kunder utför vi alla typer av elinstallationer allt ifrån svagströmsinstallationer till ställverksbyten upp till 24kV Vi söker dig som är elektriker lärling eller har 1-2 års erfarenhet inom yrket. Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är en social person, med en positiv inställning till ditt yrke och som inte är rädd för att hugga i där det behövs. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Gymnasielärare Barn och fritidsämnen 40% - Hagströmska Gymnasiet Falun
Hagströmska Gymnasiet AB
Lärare i yrkesämnen

Hagströmska gymnasiet i Falun har cirka 700 elever fördelade på ett brett urval av program med teoretisk och praktisk inriktning. Hos oss kan alla elever studera till grundläggande högskolebehörighet och ges även den unika möjligheten att kombinera sina studier med någon av skolans 15 idrotter. Vill du utvecklas i din professionella roll och bidra till att våra elever uppnår framgång och goda studieresultat? Då är vi skolan för dig. Läs mer om oss på hagstromska.se. Om tjänsten Tjänsten innebär att du som gymnasielärare ska planera och bedriva undervisning i yrkesämnen på Barn och fritidsprogrammets inriktning fritid och hälsa. I rollen ingår även APL-ansvar, vilket omfattar anskaffning av APL-platser samt besök på elevernas APL-platser för elever inom Barn och fritidsprogrammet. Du kommer även att fungera som mentor för eleverna samt vara delaktig i gemensam planering på skolan. Din profil För att lyckas i uppdraget är du väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att variera undervisningen utifrån elevernas behov. Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa struktur, sammanhang och goda relationer. I profilen på programmet är en stor del av undervisningen praktisk och utifrån detta bör du ha erfarenheter att leda grupper i praktiska aktiviteter kopplat till idrott- hälsoområdet. Du är positiv, ödmjuk, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare vill vi att du har ett professionellt förhållningssätt i mötet med andra, både elever, kollegor och föräldrar. Vi ser helst att du har erfarenhet av undervisning inom gymnasieskolan och det är meriterande om du har erfarenhet av undervisning på barn- och fritidsprogrammet. Utöver det söker vi dig som vill vara med att utveckla skolan vidare genom kollegialt lärande och samverkan för att eleverna ska få en helhetsbild av sin valda utbildning. Du skall ha ett stort engagemang och en stor drivkraft och vill bidra till att verksamheten uppnår uppsatta mål. Den personen som vi ser hos oss är kreativ och öppen för nya idéer och tankesätt. Tycker du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig ser vi fram emot din ansökan. Övrigt Visstid 40% t.o.m. 2026-06-20. För legitimerad lärare tillämpas tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. Har du frågor kontakta gärna biträdande rektor Olof Ekfeldt på telefon 072-4024648 Sista ansökningsdag är 20250713. Ansöka gärna redan idag då vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Hagströmska gymnasiet är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Läs mer på www.academedia.se

13 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behörig lärare svenska/sva åk 4-9 IES Falun

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Behörig lärare svenska/sva åk 4-9 IES Falun Internationella Engelska Skolan Falun är en skola för årskurserna 4-9 och vi söker nu en behörig lärare med inriktning svenska/sva som vill arbeta med oss från och med augusti 2025. Vi söker dig som, tillsammans med övriga pedagoger, kan stötta och inspirera våra elever att nå sin fulla potential under sina skolår hos oss. Detta innebär bland annat ett tätt samarbete med flera olika lärare, och stort engagemang med flera olika individuella elever. Förutom lärarskapet, ingår även mentorskap, och du kommer att tillhöra två arbetslag. Ett Year Team, som leds av en årslagsansvarig, dels Swedish/Sva Department, som leds av en ämnesansvarig. Förutom det, kommer du även att tillhöra ett nätverk av svensk/sva-lärare från våra andra IES-skolor i Sverige, för att utbyta erfarenheter och utveckla verksamheten i våra skolor.  Det här är möjligheten att arbeta i en internationell miljö med en tydlig pedagogisk tanke. Våra lektioner bedrivs både på engelska och svenska beroende på ämnet. Självklart följer vi den svenska läroplanen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och vi förutsätter att du har ett genuint intresse för barn och ungdomar. Hos oss är studiero viktigt, varför du behöver vara trygg i din lärarroll och ha förmågan att skapa ett gott arbetsklimat i våra elevgrupper. Du behöver också vara en lagspelare, ha en hög arbetsmoral och tycka om att arbeta med människor i en internationell skolmiljö. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och samverka med elever och kollegor, och en vilja att vara med och utveckla vår skola. Även om företagsspråket är engelska, talar du svenska med de flesta elever. Våra digitala plattformar är Google och SchoolSoft.  Tjänsten är på 80%, med tillträde i augusti 2025. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. IES Falun tillhör organisationen Internationella Engelska Skolan i Sverige AB och är en växande friskola. Ledorden för skolan är tvåspråkighet, lugn lärmiljö och tough love. För mer information om vår skola besök http//engelska.se/falunHar du frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta rektor Carolina Browall,[email protected] Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen in med din ansökan! Utdrag ur polisens belastningsregister är obligatoriskt.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Projektledare - Minskad ohälsa för ett hållbart arbetsliv
REGION DALARNA
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vill du leda ett av Region Dalarnas mest strategiska projekt för att minska sjukfrånvaron och skapa en hållbar arbetsmiljö? Vi söker dig som är en engagerad och erfaren projektledare som vill vara med och göra skillnad för både medarbetare och organisation, genom ett projekt som är finansierat via ESF-rådet. Du kommer att vara placerad på Personalenheten och avdelningen för arbetsmiljö och hälsa där du kommer samarbeta med ytterligare fem kollegor som arbetar med arbetsmiljörelaterade frågor. Tjänsten är en projektanställning på 3 år. Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Projektledare - Minskad ohälsa för ett hållbart arbetsliv Arbetsuppgifter Projektet Minskad ohälsa för ett hållbart arbetsliv är ett treårigt initiativ som syftar till att minska sjukfrånvaron inom Region Dalarna - länets största arbetsgivare med cirka 9 500 anställda. Projektet fokuserar på förebyggande och rehabiliterande insatser. Som projektledare kommer du att: leda och samordna projektets alla delar från planering till genomförande etablera och utveckla samarbetsformer med interna och externa aktörer säkerställa att projektets mål uppnås genom strukturerad planering, uppföljning och rapportering bidra till implementering av långsiktiga förbättringar inom arbetsmiljöområdet ingå i styrgruppen och projektteamet kommunicera framför allt genom interna kanaler Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har: lämplig akademisk examen, annan relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom offentlig sektor Meriterande Erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med arbetsmiljöfrågor Dokumenterad erfarenhet av rehabiliteringsprocesser i arbetslivet Personliga egenskaper Du är en projektledare med en tydlig och engagerande kommunikationsstil, någon som inspirerar och får med sig organisationen på resan. Du har förmåga att arbeta strategiskt och operativt med många kontaktytor, med en vana att leda i samverkan. Du har lätt för att känna av när det är dags att kompromissa för projektets bästa och anpassar dig snabbt och effektivt till nya eller ändrade metoder. Du är genuin och öppen i dina interaktioner, visar stor entusiasm för nya satsningar och förbättringar, samt har förståelse för de utmaningar som förändring kan innebära för andra. Din ansvarsfullhet gör att du alltid ser till att uppgifter slutförs i tid och med hög kvalitet. Du har en stark drivkraft att nå utmanande mål och är beslutsam i att slutföra det du påbörjat. Du hanterar känslig information med integritet och respekt, och du delar Region Dalarnas värdegrund - öppenhet, respekt och ansvar - som en självklar del av ditt arbetssätt. Känner du igen dig i beskrivningen och är redo att ta dig an en ny utmaning? Då kan det här vara tjänsten för dig. Välkommen att söka! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

13 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Köksmästare till Pinchos Falun
Pincho Nation AB
Köksmästare och souschefer

Just nu söker vi köksmästare Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre!  Är du vår nya köksmästare? Du blir en del av ett härligt team som med kompetens, högt tempo och ett glatt humör bidrar till att restaurangen bjuder på positiva mat- och gästupplevelser varje dag. Du jobbar nära restaurangchefen och bidrar till restaurangens utveckling.   Som köksmästare ansvarar du för att Pinchos koncept efterlevs i köket. I din roll säkerställer du även ex implementering av nya rätter, varuflöde, personalplanering, egenkontroll samt månatlig inventering. Du kommer att ha en viktig roll och ditt engagemang är en avgörande pusselbit för att stärka hela kedjans utveckling framåt.  Vilka är vi? På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra gäster men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet! Vi kan erbjuder dig En rolig arbetsplats med härliga kollegor Ett innovativt koncept i ett snabbt växande bolag Goda utvecklingsmöjligheter inom kedjan Fina utbildningsmöjligheter För att passar bra hos oss tror vi att du  Har relevant utbildning samt flerårig yrkeserfarenhet inom restaurangkök Är trygg i rollen som köksmästare Vill vara med och utveckla Pinchoskedjan in i framtiden Är noggrann och strukturerad Har ett eget driv, initiativförmåga och gillar att jobba i ett högt tempo Har erfarenhet av att jobba med koncept Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Miljöhandläggare tillståndsprocesser och tillsyn
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Nya EU direktiv har införts för att stötta företag i resan mot ett mer självförsörjande Europa och den gröna omställningen sker parallellt för ett hållbart nyttjande av våra naturresurser. Länsstyrelsen i Dalarna har tillsammans med fem andra länsstyrelser fått uppdrag av regeringen att vara kontaktpunkter enligt EU-förordningarna Net Zero Industry Act (NZIA) och Critical Raw Materials Act (CRMA) och vi söker nu dig som vill ha en central roll och arbeta med detta hos oss på Länsstyrelsen i Dalarnas län. Vårt ansvarsområde sträcker sig över Dalarna, Gävleborg och Jämtand. Vi vill att du är erfaren inom miljöområdet och önskar utvecklas och specialisera dig på tillståndsprocesser och tillsyn. På enheten är vi 18 personer där drygt hälften arbetar med tillsyn miljöfarlig verksamhet, Seveso och Lagen om Allmänna Vattentjänster och och andra halvan med förorenade områden. Enheten är en av fyra enheter på Avdelningen för miljö- och samhällsplanering. Övriga enheter arbetar med ramdirektivet för vatten, restaurering, miljöövervakning av vatten, miljöprövning och vattenverksamhet samt kulturmiljö och samhällsplanering. Arbetsuppgifter Kontaktpunkten kommer att ansvara för att underlätta och samordna tillståndsprocesser. Du kommer att ha mycket kontakt och vara spindeln i nätet mellan företag, konsulter och myndigheter. Målsättningen är att ge företag stöd genom hela tillståndsprocessen vilket även inkluderar delar utanför miljöprövningen, exempelvis bygglov. I arbetet kan det bli aktuellt att bedöma om tillståndsansökan till prövningsmyndighet är fullständig.   Du kommer samarbeta med andra länsstyrelser dels Jämtland och Gävleborg och övriga kontaktpunkter. Utöver att arbetet med kontaktpunkter kommer du att arbeta med tillsyn av miljöfarlig verksamhet enligt 9 kapitlet i miljöbalken. I det arbetet ingår att planera och genomföra tillsyn, bedöma ärenden och rapporter, bevaka lagstiftning och praxis, göra uppföljning och redovisningar samt arbeta med stöd och information. I uppgifterna ingår att ge tillsynsvägledning till kommuner. På sikt kan arbetet innebära att genomföra A-samråd för verksamheter som söker tillstånd i Mark- och Miljödomstol.   Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats fylld av engagerade kollegor med stor kunskap inom miljöområdet. I kontaktpunktsarbetet kommer du ingå i en arbetsgrupp om 2-3 personer. Vi håller även på att bygga upp en samverkan mellan de 5 kontaktpunktslänen. Arbetet innebär ofta behov av att göra miljöjuridiska tolkningar. Till vår hjälp finns kollegor som är specialiserade inom miljöområden och jurister på länsstyrelsen. Vi får även vägledning från myndigheter som tex. Naturvårdsverket, Kemikalieinspektionen, Livsmedelverket, SGI och SGU. Du kommer att ha mycket goda möjligheter till kompetensutveckling inom olika områden och branscher. Uppdragen från regeringen och andra myndigheter varierar över tid så andra arbetsuppgifter inom Länsstyrelsen kan bli aktuella, som till exempel arbete i vår krisstab och rösträkning vid val. Kvalifikationer Krav - Flerårig arbetslivserfarenhet av tillstånds- eller tillsynsverksamhet från myndighet, företag eller som konsult. - Relevant högskoleutbildning och har goda kunskaper om miljölagstiftningens tillämpning för miljöfarliga verksamheter eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten - Mycket god kommunikativ förmåga och tycker om att skapa och utveckla kontaktnät. - Förmåga att leda komplexa ärenden som kräver intern och extern dialog / beredning.   Meriterande - Projektledarerfarenhet - Goda kunskaper om speciallagstiftningar som utvinning och industriutsläppsdirektiv   Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är mycket kommunikativ, social och uppskattar kontakt och dialog med andra. Du är en strukturerad problemlösare som drivs av att hitta lösningar. Det är också viktigt att du är självgående och har ett eget driv och kan leverera arbete av hög kvalitet inom givna tidsramar som ibland är på kort tid. Du behöver aktivt kunna söka och förhålla dig till aktuell och ny lagstiftning och ändra ditt arbetssätt därefter. Du har god förmåga att effektivt och korrekt formulera dig på svenska i såväl tal som i skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och referenser.   Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Falun. Det finns  möjlighet att utföra ca 50% av arbetet på distans. Vi har förmånen att att 1 timme per vecka utöva friskvård och kan desutom söka friskvårdsersättning. Tillträde enligt överenskommelse, vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Biträdande verksamhetschef till barn- och elevhälsocentrum
Falu kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Har du en högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst för barn- och unga? Vill du vara med och skapa något nytt – och göra skillnad på riktigt? Vi växlar nu upp vårt arbete för att ge alla barn och unga goda uppväxtvillkor och bästa möjliga förutsättningar att nå skolans mål. Därför söker vi en engagerad och samarbetsinriktad biträdande verksamhetschef till vår nya satsning barn- och elevhälsocentrum. Vi söker dig med relevant akademisk utbildning som vill bidra med både strategiskt ledarskap och operativ drivkraft i en utvecklingsinriktad verksamhet. Om barn- och elevhälsocentrum I Falu kommun strävar vi efter att varje barn ska få en trygg och utvecklande start i livet. För att lyckas med det bygger vi nu upp en ny, samlad stödorganisation- med barnets behov i centrum. Målet är att skapa goda förutsättningar för tidiga, samordnade och effektiva insatser till förskola och skola.  Barn- och elevhälsocentrum består av tre barn- och elevstödsenheter med tvärprofessionella team som tillsammans skapar en naturlig samverkan mellan skola och socialtjänst. Fokus ligger på professionsöverskridande lärande och gemensamma lösningar. I organisationen ingår även den medicinska elevhälsan samt barn- och elevresurssenheten. Varje enhet leds av en enhetschef.  Arbetsuppgifter Som biträdande verksamhetschef arbetar du nära verksamhetschefen och är med och bygger upp, formar, utvecklar och leder vår nya organisation. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer, och har en central roll i att forma arbetssätt, struktur och kultur.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  • Leda och driva utveckling av tvärprofessionella samarbeten. • Initiera och stärka samverkan både inom kommunen och med externa aktörer i vårt närsamhälle. • Arbeta strategiskt för att skapa hållbara och långsiktiga insatser för barn och unga. • Personalansvar kan komma att ingå i tjänsten. Som ny chef i Falu kommun kommer du dessutom att delta i vårt ledarutvecklingsprogram - en värdefull möjlighet för dig att utveckla ditt ledarskap och bygga nätverk. Kvalifikationer För rollen krävs: • Högskoleutbildning med inriktning mot skola eller socialtjänst barn- och unga • Erfarenhet av arbete inom någon skolform eller inom socialtjänst för barn- och unga • Chefserfarenhet i en omfattning som bedöms tillräcklig för uppdraget • Mycket god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt Personliga egenskaper Vi söker dig som är en engagerad ledare med en tydlig riktning och har förmåga att skapa driv och energi i organisationen. Du bygger starka och balanserade team, där du motiverar och inspirerar medarbetare att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du är trygg, lyhörd och handlingskraftig, och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna förändras. Du samarbetar effektivt både internt och externt, och ser goda relationer som en självklar nyckel till framgång. Med en strukturerad arbetsstil identifierar du vad som behöver göras – och får det gjort. Meriterande kvalifikationer • Pågående eller avslutad rektorsutbildning • Erfarenhet av att leda förändringsarbete • Erfarenhet av att arbeta på förvaltningsövergripande nivå • Att du har påbörjat eller avslutat Aspirantprogrammet  Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde tidigast den 1 november 2025 eller enligt överenskommelse.  Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.  Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025