Brinner du för att bygga långsiktiga affärsrelationer inom B2B? Har du erfarenhet av försäljning mot SME-segmentet och söker nästa utmaning i en organisation där du får växa både som person och i din roll? Tveka inte att söka till oss på Easypartner. Om rollen Som Account Manager hos oss blir du en del av ett engagerat team som stöttar varandra, firar framgångar och har kul längs vägen. Du ansvarar för din egen tid och prospekterar, bokar, avslutar och följer upp dina affärer, vi finns såklart alltid där och stöttar dig när det behövs. Utöver det erbjuder vi kontinuerlig utbildning och möjlighet att på sikt specialisera dig inom ett område, t.ex. IT-försäljning. Du utgår från vårt kontor i Falun. Vi söker dig som: Har erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom telekom eller IT Är duktig på att skapa förtroende och bygga långsiktiga kundrelationer Är villig att ständigt utveckla dig själv och oss Trivs med att jobba mot tydliga mål Det här erbjuder vi dig: Fast lön + provision Friskvårdsbidrag Möjlighet till tjänstebil Tjänstepension vid fast anställning Ett bolag med stark tillväxt, lokal förankring och tydlig framtidsvision Stora möjligheter att växa både professionellt och personligt Om oss Vi erbjuder bl.a. IT- och kommunikationslösningar för företag över hela Sverige. Med över 140 kollegor på 18 kontor skapar vi lokalt engagemang med nationell räckvidd. Vår styrka ligger i att vara opartiska, personliga och proaktiva samt att förenkla en annars krånglig bransch. Vi hjälper våra kunder med allt från hemsidor och e-handel till IT, telefoni, cybersäkerhet, körjournaler, marknadsföring och mycket mer. Målet? Att våra kunder ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet, medan vi sköter resten. Läs mer om oss på easypartner.se Ansökan och kontakt Sök tjänsten via LinkedIn eller skicka ditt CV till [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Filip Flink, som ansvarar för rekryteringen på [email protected]. Vi hanterar den här rekryteringsprocessen internt och undanber oss därför kontakt från rekryteringsföretag, bemanningsbolag och säljare av rekryteringstjänster den här gången.
Isaksson Byggbemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom bygg- och fastighetsbranschen. Isaksson Byggbemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen. Är du en erfaren arbetsledare som söker jobb? Isaksson Byggbemanning samarbetar med de största byggföretagen i Sverige och söker nu efter duktiga arbetsledare som vill anta nya utmaningar! Du kommer att bli anställd hos oss på Isaksson Byggbemanning och hyras ut till ett ledande byggföretag. Huvudsakliga ansvarsområden: Hantera underentreprenörer och personal Schemaläggning Delta i byggmöten Se till att projektet följer tidsplanen och budgeten Säkerställa att projektet håller högsta kvalitet Samarbeta med avdelningen för hälsa och säkerhet för att säkerställa en säker byggprocess vid alla tillfällen Kunden önskar att du som arbetsledare kan komma att bidra till att skapa en kultur där säkerhet är en gemensam värdering och en högsta prioritet för alla intressenter i projektet. Som medlem i projektledningsgruppen har du möjlighet att påverka säkerheten på arbetsplatsen genom att visa personligt engagemang, sätta tydliga förväntningar och effektivt kommunicera ut våra säkerhetspolicys. Genom att konsekvent visa upp säkert beteende, prioritera säkerhet över produktivitet och säkerställa att alla arbetare får rätt utbildning och resurser, kan du skapa en miljö där säkerhet är en integrerad del av hela byggprocessen. Starka färdigheter i tidshantering och kommunikation är avgörande för denna roll, liksom datorvana och förmågan att förbereda rapporter och administrera nödvändig dokumentation. Uppmärksamhet på detaljer tillsammans med en praktisk kunskap om systemväggar, gipssystem, MF-tak samt alla brandklassningskrav gör att du lätt kommer att passa in i rollen som arbetsledare hos vår kund. Kvalifikationer: Svenska eller Engelska i tal och skrift Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom bygg Bil och B-körkort Ansökan: Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vid frågor kontakta Pontus Gustafsson på Isaksson Byggbemanning, 0736003198. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete. Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder. Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.
Trädgårdsanläggare sökes för spännande bemanningsuppdrag Har du ett genuint intresse för att arbeta utomhus och trivs med att använda kroppen i ditt dagliga arbete? Vi söker nu engagerade trädgårdsanläggare till ett bemanningsuppdrag hos en av våra attraktiva kunder. Här får du chansen att vara med och skapa trivsamma utemiljöer, samtidigt som du får värdefull erfarenhet i branschen. Om tjänsten I rollen som trädgårdsanläggare kommer du framför allt att arbeta med praktiska arbetsuppgifter ute i det fria. Arbetet är varierande och passar dig som tycker om att ta eget ansvar samtidigt som du samarbetar med andra. Detta är en ypperlig möjlighet för dig som vill utvecklas inom grönyteskötsel och trädgårdsarbete. Uppdraget är ett bemanningsuppdrag, vilket innebär att du anställs av oss på bemanningsbyrån och arbetar ute hos kund. Arbetsuppgifter Klippa gräs på olika grönytor Rensa ogräs och se till att rabatter och gångar hålls snygga och prydliga Sopkorgsrondering – tömning och skötsel av sopkärl på området Vem är du? Vi söker dig som: Tycker om att arbeta med kroppen och trivs med att vara aktiv hela dagen Har ett intresse för trädgård och yttre miljöer Är ansvarstagande, ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ Har lätt för att samarbeta med andra men uppskattar även självständigt arbete Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete, men det viktigaste är din arbetsvilja och positiva inställning! Vi erbjuder En stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas Nära samarbete med erfarna kollegor Chans att bidra till vackra och välskötta utemiljöer Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor kontaktar du oss på bemanningsbyrån, vi berättar gärna mer om uppdraget och processen.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker timvikarier - kanske är du pensionerad sjuksköterska eller vidareutbildar dig inom yrket och vill arbeta extra ibland? Avdelning 60 vid Falu lasarett är en allmänpsykiatrisk slutenvårdsenhet med 14 vårdplatser. Avdelningen erbjuder behandling med elektrokonvulsiv terapi (ECT) samt repetitiv transkraniell magnetstimulering (rTMS), och tillämpar även brukarstyrd inläggning. Här vårdas patienter med varierande psykiatriska diagnoser, enligt olika vårdformer och med individuellt anpassade vårdtider. Tack vare vårt nära samarbete med den somatiska vården tar vi emot patienter med komplex samsjuklighet - där psykiatriska tillstånd ofta kombineras med somatiska vårdbehov. Det gör vår arbetsmiljö både varierad, lärorik och meningsfull. Sjuksköterska, timvikariat, avdelning 60 i Falun Arbetsuppgifter Vill du arbeta extra vid behov och samtidigt göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Vi söker legitimerade sjuksköterskor som med kort varsel kan stärka upp vår verksamhet. Kanske är du pensionerad med värdefull erfarenhet, eller vidareutbildar dig inom sjuksköterskeyrket och vill arbeta extra vid sidan av dina studier - oavsett bakgrund är du varmt välkommen att söka! Som sjuksköterska hos oss har du en central roll i teamet kring patienten. Du ansvarar för medicinska bedömningar, läkemedelshantering, dokumentation och samverkan med andra professioner. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Eftersom vi vårdar patienter med både psykiatriska och somatiska behov ser vi gärna att du har god kunskap inom somatisk vård - erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande. Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har ett gott bemötande och trivs med att arbeta i team. Du har ett genuint intresse för människor och vill bidra till en trygg och kvalitativ vård. För att säkerställa en trygg vårdmiljö för både patienter och medarbetare genomförs drogtest samt kontroll i misstanke- och belastningsregistret innan anställning. Ansökan Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Kontroll i misstanke- och belastningsregister kommer att utföras. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Enheten för mark, energi och klimat finns under Avdelning för hållbar utveckling. Enheten arbetar tvärsektoriellt och samordnar bland annat uppdrag inom miljömålssamordning, energi & klimat och Klimatklivet. Länsstyrelsen har i uppdrag att leda och samordna det regionala genomförandet av den statliga energi-och klimatpolitiken. Detta innebär arbeta med den gröna omställningen, utveckla regionala energiplaneringen och klimatinvesteringsstödet Klimatklivet i syfte att bidra till stärkt näringslivsutveckling, minskad klimatpåverkan, förbättrad energiberedskap och trygg energiförsörjning. Du blir del i ett team som framgångsrikt arbetat med länets energi- och klimatstrategi och dess genomförande genom färdplaner och projekt. Vi söker nu en strateg till området energi och klimat. Anställningen är en visstidsanställning i 6 mån med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Länsstyrelsens uppdrag kommer bland annat från det årliga Regleringsbrevet och Förordningen med länsstyrelseinstruktionen. Detta innebär att vissa uppdrag ligger fast långa perioder medan andra tillkommer, förändras eller försvinner efter en tid. Som medarbetare på Enheten för mark, energi och klimat behöver du därför vara nyfiken på nya uppdrag, flexibel och utvecklingsorienterad. Tjänsten som strateg innebär arbete med att ta fram regionalt kunskapsstöd kring laddinfrastruktur i Dalarna tillsammans med länets aktörer. Som strateg kan det även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom det energi- och klimatstrategiska arbetet. Arbetet innebär många kontakter inom Länsstyrelsen samt med regionala och lokala aktörer i Dalarna. Dina arbetsuppgifter kan komma att utvecklas utifrån förändring i uppdrag/projekt och den kompetens du bidrar med. Kvalifikationer Krav Vi söker dig som har för anställningen relevant universitets- eller högskoleexamen företrädesvis inom energi- eller klimatområdet, så som civilingenjör eller högskoleingenjör inom, energisystem eller energiteknik, miljövetare, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig. Din utbildningsbakgrund och erfarenhet har gett dig en god kunskap till att arbeta med samordning, kommunikation, utveckling, styrning och utvärderingen av samhällets energisystem Du har B-körkort. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och/eller förändrings- eller samverkansledning och kommunikation. Personliga egenskaper Du är flexibel, kommunikativ, självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Vi strävar efter ett nära samarbete inom Enheten för mark, energi och klimat och myndigheten i stort. Vi ser därför gärna att du har stort intresse för energi- och klimatfrågor, samt bidrar till ett gott arbetsklimat. Utöver det ska du vara bekväm i rollen att representera Länsstyrelsens i olika sammanhang. Det är också viktigt att du arbetar enligt vår vision, vår medarbetarkultur samt den statliga värdegrunden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och referenser Villkor Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Falun. Tjänsten är en behovsanställning som timvikarie, med möjlighet till ett tidsbegränsat vikariat på cirka 83%. Dubbelassistans tillämpas under hela arbetstiden, förutom under skoltid, och under natten förekommer väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dygnspass: kl. 07:15 – 07:15 Kvällspass: kl. 14:45 – 07:45 OM KUNDEN Du kommer att arbeta hos en glad och social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sina föräldrar, sin lillasyster och familjens hund. Hon har Cornelia de Langes syndrom och använder rullstol som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent åt vår kund är du en viktig del av hennes vardag och ger stöd där det behövs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Att bistå vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Att hjälpa till med personlig hygien Att assistera vid förflyttningar Vidare uppskattar kunden att umgås med vänner, komma ut på promenader och ta en fika på stan – därför ser vi gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en trygg, positiv närvaro i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar att du som söker är kvinna. För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person med nära till skratt och ett varmt bemötande. Du är flexibel, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl – både med kunden och med dina kollegor i teamet. Eftersom arbetet sker i ett hem där hela familjen finns nära, är det viktigt att du känner dig bekväm i en familjär miljö och har respekt för den balans som krävs. Du är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att göra vardagen både trygg, rolig och meningsfull för kunden. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men det är din personlighet och vilja att bidra som är allra viktigast. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift Ej allergisk mot pälsdjur, då hund finns i hemmet MERITER Tidigare arbetat i rollen som personlig assistent B-körkort Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Kliniken är en remissinstans och verksamheten omfattar hela bredden inom Orofacial medicin och Sjukhustandvård. På kliniken arbetar verksamhetschef, 1:a linje chef, specialist i orofacial medicin, två tandläkare, två ST-tandläkare, två tandhygienister, fem tandsköterskor, receptionister, läkarsekreterare och steriltekniker. Kliniken är belägen på Falu lasarett med mycket goda kommunikationsmöjligheter. Vi befinner oss i nyrenoverade och fräscha lokaler och är samlokaliserad med käkkirurgi och odontologisk radiologi. Den sammanlagda personalstyrkan är cirka 50 personer. Nära samarbete sker med övriga avdelningar på sjukhuset. Dokumentation sker i flera journalsystem som Take Care, T4 med flera, 2025 övergår vi till nytt journalsystem. Tandsköterska till Orofacial medicin/Sjukhustandvård Arbetsuppgifter Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter, ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och god stämning. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har tandsköterskeexamen och gärna erfarenhet inom yrket. Tidigare arbete på specialistklinik och/eller erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och flexibilitet. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört och smidigt sätt. Du är omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du använder svenska i tal och skrift. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 60 vid Falu lasarett är en allmänpsykiatrisk slutenvårdsenhet med 14 vårdplatser. Avdelningen erbjuder behandling med elektrokonvulsiv terapi (ECT) samt repetitiv transkraniell magnetstimulering (rTMS), och tillämpar även brukarstyrd inläggning. Här vårdas patienter med varierande psykiatriska diagnoser, enligt olika vårdformer och med individuellt anpassade vårdtider. Tack vare vårt nära samarbete med den somatiska vården tar vi emot patienter med komplex samsjuklighet - där psykiatriska tillstånd ofta kombineras med somatiska vårdbehov. Det gör vår arbetsmiljö både varierad, lärorik och meningsfull. Undersköterska (timanställning), avd 60 Länsvuxenpsykiatrin, Falun Arbetsuppgifter Vi söker timvikarier - kanske är du pensionär eller studerande och vill jobba extra ibland? Vill du arbeta extra vid behov och samtidigt göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Vi söker timvikarier som med kort varsel kan hoppa in och stärka upp vår verksamhet. Kanske är du pensionär med värdefull erfarenhet eller studerande inom vård och omsorg - oavsett bakgrund är du varmt välkommen att söka! Som undersköterska hos oss är du en viktig del i det dagliga arbetet kring patienterna. Du deltar i omvårdnadsarbetet, stöttar i vardagsnära aktiviteter, dokumenterar och samarbetar tätt med andra professioner. Eftersom vi vårdar patienter med både psykiatriska och somatiska behov är din kompetens inom somatisk vård av stor betydelse. Vi söker dig som är trygg i din roll, gillar teamarbete och har ett genuint intresse för människor. Tidigare erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande. Innan anställning genomförs drogtest samt kontroll i misstanke- och belastningsregistret, i enlighet med våra rutiner för att säkerställa en trygg vårdmiljö. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Det är meriterande om du har erfarenhet inom relevant område. Ansökan Information om yrkestiteln Fr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Gör sommaren 2025 meningsfull – jobba inom äldreomsorgen i Falu kommuns ytterområden! Vill du ha ett sommarjobb där du gör skillnad varje dag? Där du bidrar till trygghet, glädje och livskvalitet för äldre människor i deras vardag? Vi söker nu engagerade och ansvarsfulla sommarvikarier till våra hemtjänstgrupper och vård- och omsorgsboenden i Svärdsjö, Enviken, Bjursås, Grycksbo och Vika. Hos oss får du arbeta nära människor, skapa trygghet och bidra till en värdig och meningsfull vardag. Det här är ett jobb där din insats verkligen spelar roll. Om du är ny vikarie inom omsorgen kommer du att få en introduktionsutbildning på 4 dagar innan du börjar, för att du ska känna dig trygg i ditt arbete. Arbetsuppgifter Vad innebär jobbet? Arbetet innebär att stödja äldre människor i deras vardag och skapa en trygg, värdig och meningsfull tillvaro. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassade efter individens behov, och du bidrar till både praktisk hjälp och social gemenskap: • Personlig vård: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och medicinering. Genom att bemöta omsorgstagarna med respekt och lyhördhet skapar du trygghet och förutsättningar för en god livskvalitet. Vissa omsorgstagare har stort vårdbehov, vilket innebär att hälso- och sjukvårdsuppgifter ingår som en del av arbetet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor som städning, tvätt och inköp för att underlätta vardagen. Ditt arbete bidrar till att omsorgstagarna kan känna sig självständiga och bekväma i sina hem eller på boendet. Arbetet kan också innebära att hjälpa till med förflyttningar för att säkerställa trygghet och bekvämlighet i deras dagliga liv. • Socialt stöd: Genom att delta i promenader, samtal och olika aktiviteter skapar du trivsel och en meningsfull vardag. Du arbetar för att bryta ensamhet och stärka omsorgstagarnas välmående, både fysiskt och mentalt. Om du arbetar inom hemtjänsten möter du personer i deras egna hem. Du arbetar mer självständigt, följer ett digitalt schema och förflyttar dig mellan olika adresser under dagen. Här är det viktigt att du är flexibel, initiativrik och trygg i att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav, och du behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetstider som kan vara tidiga morgnar eller sena kvällar – ibland där kollektivtrafik saknas. På ett vård- och omsorgsboende arbetar du i team tillsammans med kollegor. Du finns tillgänglig för de boende under hela dygnet och har en nära och kontinuerlig kontakt. Arbetet är mer stationärt och präglas av ett lugnare tempo där du bygger långsiktiga relationer, bidrar till struktur i vardagen och skapar trygghet genom din närvaro och ditt bemötande Kvalifikationer För rollen krävs: Att du har ett stort engagemang för att hjälpa andra och tycker om att arbeta nära människor. Du är lyhörd och trygg i mötet med andra, och med ditt positiva och lösningsorienterade förhållningssätt skapar du både trygghet och glädje i vardagen. Samarbete är en självklarhet för dig, och du bidrar till en stark teamkänsla samtidigt som du trivs med att ta eget ansvar. Du är flexibel och anpassar dig smidigt efter olika situationer och förändrade förutsättningar. Med din ansvarsfullhet och professionalism säkerställer du att varje individ får det stöd de behöver. Som person är du serviceinriktad och ser till varje individs unika behov, samtidigt som du bygger förtroendefulla relationer med omsorgstagare, kollegor och anhöriga. • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • God dator- och mobilvana • EU-medborgarskap eller giltigt uppehålls- och arbetstillstånd • Att du kan ta dig till och från arbetsplatsen enligt arbetsschema • B-körkortskrav för arbete inom hemtjänst Meriterande kvalifikationer: • Utbildning eller erfarenhet inom vård, omsorg eller socialt arbete • Erfarenhet av delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Anställningsvillkor Under sommaren erbjuder vi tidsbegränsade anställningar under juni, juli och augusti. Vi söker dig som har möjlighet att arbeta större delen av eller hela perioden. Arbetet sker enligt ett färdigställt schema och arbetstiderna kan variera mellan dag-, kvälls-, helg- och nattpass. Du har även möjlighet att önska sysselsättningsgrad i samband med schemaläggningen. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. Äldreomsorg: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] · Hannah Wallin, 023-82631 · Maria Ljungqvist, 023-82661 · Paula Westin, 023-86284 Fackliga företrädare · Kommunal Bergslagen: 010-442 81 69, [email protected] Var med och skapa trygghet och glädje för andra – samtidigt som du växer som person. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer