CHEF (summer job)
BEREDSKAPSLYFTET IDEELL FÖREN
Köksmästare och souschefer

Experienced Chef Wanted – Seasonal Opportunity in a Vibrant Summer Location Are you a skilled and passionate chef with solid experience in the hot kitchen? Do you enjoy working in a dynamic environment surrounded by nature and summer vibes? We are looking for a professional chef to join the kitchen team at a popular seasonal destination known for its welcoming atmosphere and lively surroundings. Location: Leksand – a fun and active place to live and work during the summer, close to nature and summer attractions. Who we are looking for:Professional Chef – full-time, seasonal position. Responsibilities: - independently prepare hot meals in a fast-paced kitchen; - contribute to daily operations during breakfast, lunch, and/or dinner service; - follow hygiene and safety standards in food handling and kitchen routines; - assist with menu execution and ensure food is served to high standards; work efficiently as part of a larger kitchen team. Requirements: - solid previous experience in hot kitchen cooking – required; - ability to communicate in English and/or Swedish; - readiness to work flexible shifts, including evenings and weekends; - good physical condition and team spirit. Your profile: - you take pride in delivering quality food under time pressure; - you are reliable, solution-oriented, and organized; - you enjoy working with others and bring a positive attitude to the kitchen. What the employer offers: - seasonal full-time contract from mid-June to mid-August 2025; - free accommodation provided during employment; - access to company bicycles for daily transport; - salary according to Swedish collective agreements, with paid vacation and evening/weekend bonuses. Important:This position is part of a project funded by the Asylum, Migration and Integration Fund (AMIF), aimed at supporting newly arrived non-EU/EEA residents in entering the Swedish labor market. If this applies to you, we especially encourage you to apply.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

22 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Timanställd tentamensvärd till lärande organisation
Högskolan Dalarna
Elevassistenter m.fl.

Vill du vara med och skapa ett gott samhälle genom att säkerställa rättssäker och effektiv tentamen? Som tentamensvärd hos oss ansvarar du för att säkerställa att examinationsmiljön är lugn och trygg och ser till att genomförandet sker på ett rättssäkert sätt. Din roll är med andra ord mycket viktig. Din arbetsdag som tentamensvärd Dina huvudsakliga uppgifter är att planera och förbereda inför tentamenstillfällena samt att övervaka tentamen som studenter skriver i salar och digitala rum via nätet. Utöver papperstentamina genomför Högskolan Dalarna digitala salstentamina i allt högre grad och den digitala inriktningen kommer att bli alltmer omfattande framöver. I rollen ingår praktiska och administrativa uppgifter i samband med tentamen såsom: • genomföra legitimationskontroll • ge information innan tentamen (på både svenska och engelska) • digital support tex hjälpa till med inlämningar i lärplattformarna Canvas & Inspera. Är du personen vi söker? Som tentamensvärd ska du: • ha tillgång till egen dator samt stabil internetuppkoppling • vara kommunikativ och bekväm med att prata inför stora grupper • ha ett professionellt bemötande • ha förmågan att följa instruktioner och regelverk • ha mycket god samarbetsförmåga Det är meriterande om du har: • kunskap och erfarenhet av office 365, Zoom samt Teams • genomförd gymnasieutbildning • arbetat vid universitet/högskola • erfarenhet av att ha arbetat med tentamina/högskoleprov Anställningen Anställningen är en särskild visstidsanställning i form av en intermittent anställning. Det innebär att du anställs vid varje enskilt tillfälle efter behov och får ekonomisk ersättning per timme. För tentamensvärdar gäller en fast timlön. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid. Tentamen sker oftast på vardagar dagtid men även kvällar och helger kan förekomma i undantagsfall. Huvudorten för anställningen är Falun men arbete sker även i Borlänge. För att arbeta som tentamensvärd hos oss ska du först gå en obligatorisk tentamensvärdsutbildning. Därefter får man gå ett läropass då man går bredvid en erfaren tentamensvärd för att lära sig hur arbetet går till i praktiken. Du kan inte kombinera tentamensvärd arbetet med att vara student vid Högskolan Dalarna. Övrigt Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi använder oss av kompetensbaserad metodik genom hela rekryteringsprocessen. Högskolan kommer i denna rekrytering att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning bedöms ha de bästa förutsättningarna för att fullgöra uppgifterna i anställningen. Välkommen med din ansökan! Du ansöker via vår webbplats senast 2025-09-07. Urval och intervju sker löpande under perioden. Din ansökan ska innehålla CV samt betygshandlingar. Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. På Högskolan Dalarna är du med och skapar framtiden. Vårt uppdrag är att utbilda och forska kring aktuella frågor. I nära samarbete med näringsliv och omgivande samhället skapar vi spännande möjligheter och erfarenheter för både studenter och medarbetare. Vi är en akademisk miljö som bygger på öppenhet, mod och ansvar och för oss är våra medarbetares kompetens och kreativitet viktig. Högskolan Dalarna är en högskola med två campus som lockar studenter och forskare från hela världen. Hos oss studerar ca 17 500 studenter och vi är ca 750 anställda.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Vianor-Platschef
Infinity Industry Solutions Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vianor – Nordens största däck- och bilverkstadskedja Vårt stora produktsortiment omfattar däck för personbilar, SUV, skåpbilar, motorcyklar och lastbilar, för att inte nämna tunga maskiner. Utöver däck för alla årstider och körförhållanden erbjuder vi även andra produkter och tjänster som exempelvis, däckhotell, hjulinställning, originalservice, basservice, AC-service och fälgar. Vi säljer även biltillbehör som bilbatterier, spolarvätska och torkarblad. Vianor är anslutna till Däckspecialisterna, DRF, som är en branschorganisation för Sveriges däck-, fälg- och serviceverkstäder. Vi är auktoriserade däckspecialister, vilket borgar för en hög kvalitetsnivå på våra tjänster. Är du en kundorienterad och naturlig ledare som gillar fordonsbranschen? Vill du bli en del av vår växande kedja och landets bekvämaste "one-stop-shop" inom bil- och däckservice? Här kommer chansen! Vi söker nu en platschef till Vianors verkstad i Falun. Vi är en fullserviceverkstad som erbjuder service till personbilar, lastbilar och entreprenadmaskiner samt däckservice till personbilsdäck och SUV. Som platschef hos oss utgör du en viktig del i vårt arbete för att göra vår kunds resa så bekväm och säker som möjligt. Dina arbetsuppgifter • Som platschef har du ett övergripande drift-, budget- samt resultatansvar för anläggningen. Du ansvarar för att verksamheten utvecklas med lönsamhet, att kunderna är nöjda och att din personal trivs och är motiverade att prestera och utvecklas i sina roller. • Förutom att utveckla samarbetet med befintliga kunder ingår även nykundsbearbetning där du knyter nya affärsmässiga kontakter, bokar in säljmöten, skriver offerter och avtal. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till regionchefen. • Du får även räkna med att vara behjälplig i visst arbete som äger rum på en däck- och bilverkstad, så som i kundmottagning, bilservice, reparation, montering och skifte av sommar- och vinterhjul. • • Din profil • Då rollen är kundfokuserad ser vi att du är serviceinriktad, utåtriktad och relationsskapande. Vidare är du trygg, lösningsorienterad och kan på ett lyhört och tillmötesgående sätt kommunicera med både kunder och kollegor. • Du har erfarenhet av arbetsledande befattning i ett kundorienterat företag. För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara en naturlig ledare med god organisatorisk och planerande förmåga. Du trivs med att utveckla såväl människor som verksamheten. • Vi ser också att du gärna har kunskap och erfarenhet av däck- och bilservicebranschen. • Gymnasieexamen eller motsvarande, god datorvana samt ett B-körkort är krav. Vi erbjuder dig • Ett intressant och stimulerande arbete i ett expansivt företag som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Arbetet innebär både frihet, stort ansvar samt stora möjligheter att påverka. • Att bli en del av Vianor-teamet innebär god arbetsmoral och laganda. Förutom att jobba nära dina medarbetare på verkstaden, kommer du samarbeta med andra platschefer och din regionchef. • Inför vår- och höstsäsong samlas platschefer, regionchefer, säljare samt övriga i ledningen för att dels gå igenom aktuella aktiviteter och förberedelser, men också för att ha trevligt ihop och stärka gemenskapen inom kedjan. • Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas hos oss. • Tjänsten är på heltid Ansökan: I rekryteringen samarbetar Vianor med Infinity Industry Solutions. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten tillsätts omgående. Låter detta som en tjänst för dig? Frågor? Kontakta Peter Roswall på mail; [email protected].

22 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Legitimerad Biomedicinsk analytiker, Klinisk mikrobiologi Falun
REGION DALARNA
Biomedicinska analytiker m.fl.

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Laboratoriemedicin Dalarna (LmD) är en ackrediterad verksamhet med en regionövergripande laboratorieorganisation, där Klinisk kemi (KK), Klinisk transfusionsmedicin (TM) och Klinisk mikrobiologi (MB) ingår. Inom LmD arbetar 155 medarbetare. LmD ingår i Hälso- och sjukvård Dalarna, i Division Medicinsk service. Verksamhetens mål är att erbjuda medicinsk laboratorieservice med hög kvalitet och hög patientsäkerhet. Verksamheten skall genomsyras av ett riskbaserat förhållningssätt där patientens säkerhet alltid är i fokus. Avdelningar för klinisk kemi och transfusionsmedicin finns på länsdelssjukhusen i Falun, Mora, Ludvika, Borlänge och Avesta. Avdelning för Klinisk mikrobiologi finns endast i Falun och har 31 medarbetare. Inom klinisk mikrobiologi arbetar Biomedicinska analytiker, Laboratorieassistenter, Biomedicinare, Molekylärbiologer, Medicinteknisk ingenjör, Laboratorietekniker, Labbiträde, Överläkare och ST-läkare. Verksamheten är uppbyggd av fyra processer: bakteriologiprocess, serologiprocess, molekylärprocess och substratprocess. Provmottagningsprocessen, där alla inkomna prover hanteras, delas med klinisk kemi i Falun. Varje process har en processägare och en processledare. Verksamheten bedrivs dagtid, kvällar och helger. Att säkerställa en högkvalitativ laboratorieverksamhet genom att implementera och vidareutveckla analysmetoder, upprätthålla patientsäkerheten och bidra till en effektiv hälso- och sjukvård är verksamhetens mål. Legitimerad Biomedicinsk analytiker, Klinisk mikrobiologi Falun Arbetsuppgifter Som Biomedicinsk analytiker/Biomedicinare hos oss får du arbeta självständigt med ett stort ansvar. Arbetsuppgifterna är varierande och utvecklingsmöjligheterna är stora då du kommer att rotera mellan olika avläsningsstationer och processer. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med kunniga kollegor i ett gott samarbetsklimat. Du kommer att arbeta inom arbetsområdet klinisk mikrobiologi där dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Självständigt laborativt arbete som att planera, genomföra analysarbete, bearbeta, bedöma, besvara och godkänna analysresultat och arbeta enligt gällande kvalitetssystem. Medverka till planering, lagarbete och samordning. Medverka till god arbetsmiljö och samverkan inom organisationen. Handledning av studenter, läkare och övrig sjukvårdspersonal. Rapportering och dokumentering av störningar och avvikelser i utrustning, arbetsrutiner och verksamhet. Kontakt med kunder i samband med förfrågningar och svarsutlämning. Vidtagande av erforderliga åtgärder vid avvikande kontrollresultat. Övrig information Kvalifikationer Krav: är legitimerad biomedicinsk analytiker har goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift? Vi söker dig som är legitimerad Biomedicinsk analytiker/biomedicinare och har ett intresse för klinisk mikrobiologi. Som person är du självständig och ansvarstagande. Du har en bra förmåga att kommunicera och samarbeta med både kollegor och kunder. Du är serviceinriktad och tillmötesgående och bidrar till ett gott arbetsklimat. Arbetet kräver stor noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt och i grupp, därför måste Du behärska svenska språket i tal och skrift. Vi är en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav. Vi ser därför gärna att du är kvalitetsmedveten och van att arbeta enligt fastställda rutiner. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

22 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sjuksköterska sökes till SÄBO
Viraliv AB
Grundutbildade sjuksköterskor

UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommunala verksamheter under sommar perioden Lediga uppdrag via SÄBO, Hemsjukvården , regioner alt kriminalvården, du väljer själv vilket område du önskar. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommun. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Falun
Assistansporten AB
Personliga assistenter

Vi söker 1-3 kvinnliga personliga assistenter, både för fast tjänst och vikariat. Vi söker dig som är en engagerad och empatisk kvinna i åldern 30 och uppåt som vill arbeta som personlig assistent och hjälpa vår kund i vardagen. Vi värdesätter en person som är beredd att ta initiativ samtidigt som man i rollen som personlig assistent kan behöva ta ett kliv bakåt. Du som söker jobbet är omtänksam, flexibel, trygg, lugn och lyhörd som person. Arbetsuppgifterna innefattar stöd vid vardagliga sysslor i och utanför hemmet. Du ska gilla att vara utomhus då vår kund tycker om att vara ute och promenera. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personkemi. Du får gärna ha körkort men det är inget krav. Du får inte vara rökare. Tjänsten är deltid dagtid, och arbetspassen är på vardagar. Tjänsten startar omgående. Vi tar endast emot ansökningar via mail. Mer information om vår kund får du vid en intervju. Mail: [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Platschef
Hirely AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Vi söker en senior platschef med starkt affärsfokus och gedigen erfarenhet av kalkylering och kundrelationer. I rollen driver du hela försäljningsprocessen och ansvarar för verksamhetens operativa framgång. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?  Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Takab. Om företaget Takab, eller Tak & Bygg i Falun AB, är ett etablerat företag med bas i Falun, specialiserat på takläggning, plåtslageri och moderna solenergilösningar. Takab är en trygg och erfaren partner för både nyproduktion, renoveringar och servicearbeten på papptak, plåttak och tegeltak. Sedan 2021 är Takab en del av Soltechkoncernen, vilket gör det möjligt att erbjuda heltäckande och framtidssäkra energilösningar – där tak- och solcellsteknik samspelar på ett smart och kostnadseffektivt sätt. Takab drivs av värdeorden kunskap, trygghet och engagemang, och har som mål att inte bara möta utan överträffa kundens förväntningar i varje projekt. Oavsett om du söker en långsiktig takpartner eller vill framtidssäkra din fastighet med solenergi, är Takab det självklara valet. Arbetsuppgifter Vi söker en erfaren och affärsdriven platschef med gedigen branscherfarenhet, som vill ta ett helhetsansvar för både den operativa verksamheten och försäljningsarbetet. I denna roll är du ansvarig för att bygga starka kundrelationer och driva affärer från första kontakt till avslutat projekt, med särskilt fokus på B2B-segmentet. En central del av rollen är kalkylansvaret. Du ansvarar för att ta fram projektkalkyler, tidsbedömningar och kostnadsprognoser, samt följa upp dessa genom projektens gång. Det innebär att du är med redan från förfrågningsunderlag, genom anbudsarbete och hela vägen till utvärdering efter avslutat projekt. Du är van att hantera både nykundsbearbetning och vidareutveckling av befintliga affärer. Du arbetar strukturerat med hela säljcykeln och har en tydlig förmåga att identifiera kundbehov, skapa relevanta lösningar och stänga affärer. Det ingår projektledning samt personalansvar över medarbetare. I rollen ingår även: Att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer Att ta fram, följa upp och utvärdera projektkalkyler och resultat Inköp och prisförhandlingar av material och tjänster Försäljningsansvar med fokus på affärer inom bygg, verkstad, underhåll och energisektorn Att besöka potentiella projekt, föra dialog med kunder och leverantörer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, har arbetat i liknande befattningar tidigare och har en teknisk och kommersiell förståelse som gör att du kan kombinera operativt ansvar med strategiskt arbete. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet som kalkylator inom byggbranschen Djup förståelse för byggprocessens alla skeden inom tak och plåt – från projektering till produktion och uppföljning Van vid att läsa och tolka bygghandlingar och ritningar Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar Erfarenhet av att driva hela försäljningsprocessen och bygga affärsrelationer Goda kunskaper inom entreprenadjuridik, avtal, inköp och projektadministration Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Kunskaper i CAD och/eller Bluebeam är meriterande B-körkort krävs För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett starkt affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att fatta välgrundade, ekonomiskt kloka beslut. Du har ett strategiskt synsätt och förstår värdet av långsiktiga, hållbara affärsrelationer. Rollen ställer höga krav på noggrannhet och struktur, särskilt vid kalkylering av större projekt där metodiskt arbete och hög precision är avgörande. Det är därför viktigt att du har djup förståelse för byggprocessen – med särskilt fokus på tak- och plåtarbeten – för att kunna göra korrekta tekniska och ekonomiska bedömningar genom hela projektets gång. Du är en tydlig och lyhörd kommunikatör med mycket god samarbetsförmåga, och du har lätt för att bygga förtroende – både internt i teamet och externt mot kunder och leverantörer. Som person är du engagerad, ansvarstagande och bidrar aktivt till en professionell och positiv arbetsmiljö. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Falun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30.   #Specialist

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Legitimerad optiker till Falun

Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Falun! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år   Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.  I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

23 dagar sedan
Sista ansökan:
27 augusti 2025
Undersköterska, avd 54 Infektion Falun
REGION DALARNA
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Avdelning 54 har 27 vårdplatser, enbart isoleringsrum. Vi vårdar patienter med behov av god omvårdnad och medicinskt omhändertagande. De har varierande infektionssjukdomar som tex pneumoni, UVI, sepsis, endocardit, tuberkulos, multiresistenta bakterier, hud- och mjukdelsinfektioner, covid-19 mm, ofta med akuta tillstånd vilket ger dig en bred kompetens och erfarenhet. Undersköterska, avd 54 Infektion Falun Arbetsuppgifter Som undersköterska arbetar du i team med undersköterska och sjuksköterska. Du utför avancerad omvårdnad samt medicintekniska moment som är både roligt och utvecklande. För att arbeta och trivas hos oss är god samarbetsförmåga, initiativrikedom och ett flexibelt förhållningssätt en förutsättning. Det är viktigt att du med din personlighet bidrar till vårt positiva arbetsklimat. På infektionskliniken arbetar vi alla, oavsett yrkestillhörighet, tillsammans för att vår arbetsmiljö ska vara god. Det är viktigt att du är positivt inställd till utveckling och självklart deltar i förbättring och utveckling av verksamhetens rutiner. Vi tillämpar individuell schemaplanering vilket ger dig möjlighet att lättare styra arbetstiderna. Vill du arbeta med ett positivt gäng där vi arbetar tillsammans över yrkesgränserna är du välkommen till oss! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: Är undersköterska och har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen. Du har erfarenhet av infektionssjukvård samt äldreomsorg. Du har en professionell inställning till din yrkesroll, vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, positiv inställning och engagemang. Flexibilitet är en viktig egenskap då situationer snabbt kan förändras, från omvårdnad i lugnare skede till akuta händelser. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025