Lediga jobb i Gällivare
Sök totalt 147 lediga jobb i Gällivare
Är du en stjärna på kundservice och gillar det sociala? Då kan detta vara jobbet för dig! Som butikssäljare arbetar du med att ta emot och hjälpa kunder i butiken genom att ge professionell rådgivning och sälja produkter. Du hanterar även kassaarbete och ordermottagning, ser till att hyllorna är påfyllda och varorna korrekt exponerade. Du deltar aktivt i kampanjer och säljdrivande aktiviteter och bidrar till att butiken är välorganiserad, inspirerande och trivsam för både kunder och kollegor. Rollen innebär ett högt tempo, mycket kundkontakt och ett stort eget ansvar. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: - Har erfarenhet av försäljning eller service, gärna inom butik - Har ett intresse eller kunskap om tekniska produkter inom ex VVS eller bygg - Är positiv och lösningsorienterad. - Har god datorvana - Sätter kundens behov först och är serviceinriktad. Detta är ett konsultuppdrag, du som blir anställd kommer vara anställd hos oss på StudentConsulting och arbeta ute hos kunden. Tilltänkt start för tjänsten är i september. Intervjuer kan komma att ske efter semestern. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Emilia Bergstedt på mailadress: [email protected] OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Som Saneringstekniker möter du människor som behöver hjälp när olyckan varit framme. Vi söker ytterligare en medarbetare till vårt saneringsteam så att vi kan hjälpa fler kunder som drabbats av det oförutsägbara som exempelvis brand-, klotter- och vattenskador. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter och miljöer. Arbetsdagen präglas av olika former av saneringsuppdrag. Att samarbeta med oss ska vara en kvalitetsgaranti. Våra största kunder är försäkringsbolag, större industrier, Fastighetsbolag och kommuner. På Ocab ”räddar vi värden” genom att sanera, torka och återställa istället för att kassera,riva och bygga nytt. I grunden en hållbar verksamhet som värnar om miljö och människan. Vi utvecklar dig i din roll som Saneringstekniker till att bli våra kunders vardagshjälte. Hos oss får du utbildning för att du ska bli trygg i din yrkesroll. Du arbetar tillsammans med engagerade kollegor och vi delar med oss av varandras kunskaper. För dig som är hungrig, vill lära dig mer och utvecklas finns goda karriärmöjligheter. Ocab ingår i en större koncern med kontor på över 50 orter i landet. Vi söker dig som tar ansvar för tilldelade arbetsuppgifter, har ett starkt driv och gillar att samarbeta med kollegor för kundens bästa. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av branschen. Det viktigaste är att du är nyfiken och öppensinnad. Hos oss skiftar arbetslagen så dagen blir extra rolig och lärorik då du alltid jobbar med olika erfarna kollegor. I teamet delar vi med oss av varandras erfarenheter så du ska ha en stark vilja att lära dig mer. För oss är arbetsmiljö och säkerhet viktigt. Eftersom vissa arbeten är riskfyllda behöver du vara ansvarstagande och värna om både din och dina kollegors arbetsmiljö och säkerhet. Kompetenskrav för rollen: Tidigare arbetslivserfarenhet Körkort Kommunicera och göra dig förstådd på svenska. Kan du flera språk är det meriterande. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av saneringsarbete eller från byggsektorn och industrin. Har du krav och behörighetsutbildning som exempelvis Heta arbeten, Fallskydd, Truck, lift- och mobila arbetsplattformar och kemiska arbetsmiljörisker väger det tungt. Det är dock inget krav. Det viktigaste för oss är att du har rätt egenskaper och inställning för att utvecklas och växa med oss. Egenskaper för att lyckas i rollen: Du ska vara en lagspelare med förmåga att samarbeta Du ska vara lyhörd och förstå kundens behov Arbetsvillig och nyfiken att vilja lära mer Vara vårt ansikte utåt och den som har direkt kontakt med våra kunder Alltid vilja göra ditt bästa Gilla att hålla ordning och reda. God fysisk form Övrig information: Vi sanerar efter brand, klotter och vattenskador, utför byggstädning och sanerar mögel, lukt, asbest och PCB. Ordinarie arbetstider hos oss är 07-16. Eftersom vi inte kan styra när olyckan sker jobbar vi på dygnets alla timmar och för den som vill finns det möjlighet att ingå i vår jourgrupp och ha beredskap. För våra medarbetare ska vi vara en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, försäkringar, pension och avtalsenlig semester.
Om tjänsten: Du kommer att ingå i ett av våra skiftlag vars huvudsakliga uppgift är att sköta driften av Sandledningarna på LKABs sandmagasin under hela året. Vårat arbete sker främst utomhus på dammen, montering av sandledningar, underhålla driftsatta sandledningar, ronderingar samt följa uppsatta deponeringsplaner är några av de vanligare förekommande arbetsuppgifterna. Om dig: Har vana av- eller intresserad av att jobba i utemiljö under alla årstider. Arbetet kan tidvis vara fysiskt krävande. Du bör vara noggrann och ordningsam och alltid sätter din egen och andras säkerhet först. Du förväntas kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt mot uppsatta mål inom givna tidsramar. God servicekänsla och lagspelare är egenskaper vi gärna ser att du har. Hög arbetsmoral och en stark vilja att lära och utveckla sig samt en positiv inställning. Krav: B-körkort Läs och skrivkunnig på svenska Meriterande: Erfarenhet av mekaniska arbeten Erfarenhet av att arbeten inom Gruvindustrin Heta Arbeten Skiftform: K2 (FM-EM) Lön enligt avtal. (Kollektivavtal finns) Bifoga gärna ett CV och ange minst en referens. Välkommen in med din ansökan via mail!
Om kundföretaget Konsultia är en ledande aktör inom bemanning och rekrytering inom industrin. Vi fokuserar på att hjälpa företag inom industrisektorn att säkra sin kompetensförsörjning och hålla produktionen i balans. Genom att erbjuda schyssta villkor och ha en värderingsdriven företagskultur, lockar vi till oss medarbetare som verkligen gör skillnad varje dag. Vi tror på att bygga starka relationer både internt och externt och strävar efter att vara en pålitlig partner för både kunder och medarbetare. Hos Konsultia är vi engagerade i att skapa en positiv arbetsmiljö där alla får möjlighet att utvecklas och trivas. Dina arbetsuppgifter Som C/CE-chafför för kommande uppdrag hos Konsultia kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera transport av olika typer hos våra kundföretag. Körningar och lastbilar kan variera beroende på uppdragets krav och behov. Det är viktigt att du är flexibel samt håller en hög säkerhetsnivå under körning. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta att rapportera eventuella avvikelser eller problem som uppstår under transporten. Du förväntas ha en hög grad av noggrannhet och ansvarskänsla, kunna jobba själv ständigt men även ha ett gott samarbete med kund och framtida kollegor. Din profil Som en potentiell kandidat för rollen som Chaufför hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom transport och logistik. Du bör vara självständig, pålitlig och ha goda kunskaper om fordonsunderhåll och säkerhetsföreskrifter. Förmågan att arbeta effektivt under tidspress och hantera olika leveransrutiner är viktiga egenskaper för denna roll. Vi ser gärna att du är flexibel, serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter för att kunna interagera med kunder och kollegor på ett professionellt sätt. Teamarbete är en central del av vår verksamhet, så förmågan att samarbeta och bidra till en positiv arbetsmiljö är viktigt. Eftersom vi arbetar inom industrin är det också fördelaktigt om du har erfarenhet av att hantera olika typer av last och material. Med en passion för säkerhet, kvalitet och effektivitet kommer du att trivas och lyckas i denna roll hos Konsultia. Krav: C/CE körkort YKB Önskvärt: ADR Övrig information Vi på Konsultia är stolta över att vara en av de ledande aktörerna inom bemanning och rekrytering inom industrin. Vi arbetar för att stödja svensk industri genom att erbjuda skräddarsydda lösningar för kompetensförsörjning och produktionsoptimering. Vår företagskultur präglas av värderingar som trygghet och certifieringar, vilket skapar en stabil och säker arbetsmiljö för både medarbetare och kunder. Vi är glada över att ha blivit utnämnda till Di Gasell för tredje gången och att vi har toppat listan i Norra Sverige 2023 enligt Kompetensföretagens årsrapport. Dessa utmärkelser är ett bevis på vår långsiktiga tillväxt och vår position som en pålitlig partner inom branschen. På Konsultia strävar vi efter att vara en attraktiv arbetsgivare som lockar engagerade och kompetenta medarbetare. Vi är stolta över att vara en del av den positiva utvecklingen inom bemanningsbranschen och industrin i Skellefteå. Om oss Konsultia är en ledande aktör inom bemanning och rekrytering inom industri . Vår värdegrund bygger på trygghet och certifieringar, vilket genomsyrar allt vi gör. Vi strävar efter att ständigt driva svensk industri framåt genom att erbjuda kompetensförsörjning och produktion i balans. Med en värderingsdriven företagskultur och schyssta villkor attraherar vi medarbetare som verkligen gör skillnad varje dag. Vi är stolta över att kunna erbjuda bemanningstjänster som täcker olika behov, såsom arbetstoppar, vakanser eller frånvaro. Våra rekryteringstjänster är skräddarsydda för att permanent ersätta eller förstärka din personalstyrka. Konsultia har nyligen blivit tilldelade Di Gasell för tredje gången, vilket erkänner vårt exceptionella tillväxtarbete och sund ekonomi. Vi är också stolta över att ha toppat listan i Norra Sverige 2023 och att vara en framträdande aktör enligt Kompetensföretagens årsrapport. Hos Konsultia är vi engagerade i att ständigt utvecklas och bidra till att forma en framgångsrik industri i Sverige.
Verksamhetsbeskrivning Hemtjänsten utför individuellt behovsprövade insatser i form av service och personlig omvårdnad i ordinärt boende. Insatserna skall stärka den enskildes förmåga att klara sig själv och göra det möjligt för den enskilde att bo kvar hemma. Arbetsuppgifter Som undersköterska/vårdbiträde utför Du insatser i form av service och personlig omvårdnad i brukarens bostad. Vi arbetar utifrån kvalité och trygghet för brukarna. Målet är nöjda brukare och där brukarnas behov ligger till grund för utförande av insatser. Du tillgodoser brukarens behov och deras delaktighet i upprättande av genomförandeplan. Dokumentation är även en viktig del av dina arbetsuppgifter. För närvarande placering i Hemtjänsten Östra dvs i Dokkas,Ullatti och Hakkas ,viss rörlighet inom byarna. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvalifikationer Treårigt omvårdnadsprogram, undersköterskeutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är positiv, är flexibel och ser vikten av god kommunikation och ett bra bemötande till såväl brukare och deras anhöriga som till arbetskamrater. Dator och mobiltelefon används som ett arbetsredskap och det är önskvärt att du har god datorvana. I dina arbetsuppgifter ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter vilket kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet B-körkort är ett krav Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling Ledarskapsutvecklingsprogram Arbetstid/Varaktighet 100 % tillsvidare, Tjänstgöring dag, kväll, helg. Provanställning kan komma att tillämpas Lön Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagen: 2025-07-09 Upplysningar Enhetschef Eva-Maria Labba tfn:0970-818698 Enhetschef, Cecilia Hietala Fackliga företrädare Kommunal, tel: 010-4429919, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Verksamhetsbeskrivning Ekonomiavdelningen består av ekonomistyrning/redovisning, ekonomiadministratörer och inköp. Inom ekonomistyrningen hanteras övergripande budget-, bokslut- och uppföljningsprocesser. Ekonomistyrningsenheten bistår förvaltningarna, nämnder och styrelser med ett kvalificerat controllerstöd inom ekonomi- och strategiska frågor. Din organisatoriska tillhörighet finns under Stöd- och Utvecklingsförvaltningen (SoU), det är kommunens centrala kompetens för utveckling, administration, ekonomi, personal, IT och information. Din tjänst är placerad på ekonomiavdelningen/ekonomistyrningsenheten och du är direkt underställd ekonomichefen. Denna tjänst är riktad mot socialförvaltningen. Arbetsuppgifter Som controller ingår du i en grupp med sju andra controller/ekonomer som håller i kommunens övergripande ekonomi samt stödjer kommunens verksamheter i budgetprocesser, ekonomisk uppföljning och analys, utredningar samt beredning av ärenden och redovisning etc. Din uppgift är att vara drivande och leda utveckling inom ekonomiområdet ut mot förvaltningarna men även utvecklingen övergripande tillsammans med hela ekonomiavdelningen. Socialförvaltningen arbetar med att utveckla uppföljningen av utförda timmar ställt mot beslutade biståndstimmar, vilket ger ett bra stöd för uppföljning. Controllern kommer bli delaktig i detta utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna magisterexamen, inom ekonomistyrning eller annan utbildningsnivå och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande men inget krav. I ditt arbete kommer du att ha många personliga kontakter och det är därför viktigt att du gillar att arbeta med människor, ha en pedagogisk ådra, vara lösningsfokuserad och ha utpräglad servicekänsla, det är även positivt om du är intresserad av samhällsfrågor. Vi förutsätter att du behärskar Officepaket, och då främst Excel, och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret/ Gratis bad Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till att växla semesterdagar till lediga dagar Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan förekomma att tillämpas. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde/Ansökan Enligt överenskommelse Sista ansökningsdagen: 2025-08-18 Upplysningar Birgitta Häggström, ekonomichef 070-23 25 703 Fackliga företrädare Vision, SACO Varmt välkommen med din ansökan!
Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!
Är du nybliven C/CE chaufför? Eller är du en erfaren yrkeschaufför på jakt efter nya utmaningar? Då har vi spännande tjänster till dig! Till våra uppdrag i Gällivare, söker vi nu dig som har C och/eller CE kort. Du utgår från Gällivare med omnejd. Då vi erbjuder olika typer av uppdrag kan arbetsuppgifterna bestå av lastning, lossning, transport av olika typer av gods eller avfall. Det som är gemensamt för samtliga företag är att de söker medarbetare som gillar kundkontakter, service och som mer än gärna är företagets ansikte utåt. Vi söker alltså er chaufförer som är serviceinriktade och som inte har något emot att hoppa ur förarhytten för att bistå kunderna med den hjälp de behöver. Arbetstiderna kan beroende på uppdrag vara förlagda på både förmiddagar, eftermiddagar och natt. Tjänsterna är på heltid med förväntad start omgående. Goda chanser till förlängning och fortsatt anställning efter utfört uppdrag finns. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten är: - C och/eller CE behörighet samt YKB. - God kommunikationsförmåga Meriterande om du har ADR samt truckkort. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, logistik och kundhantering. Vi söker dig som är driven och som brinner för chaufförsyrket. Som person är du inte rädd för att ta i, då arbetet är fysiskt krävande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan, eller genom att besöka vår hemsida. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregister kan förekomma. OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför
Jag är en positiv tjej som söker kvinnliga personliga assistenter som kan assistera mig i min aktiva vardag. Jag behöver mina assistenters hjälp med att planera mina dagar med utvecklande och meningsfulla aktiviteter och träning. De stöttar mig även i att se och tolka olika situationer jag möter. Jag tycker om att hålla mig sysselsatt med allt från att pyssla, måla naglarna och lyssna på musik till att spela spel, baka eller läsa en bok. Jag älskar djur och rider gärna eller umgås med hundar. Jag söker en lugn och ansvarsfull person som kan ta egna initiativ och arbeta självständigt ihop med mig. Jag tror att även du gillar att vara aktiv och kanske har vi liknande intressen? Tidigare erfarenhet av NPF-diagnoser ser jag som ett plus precis som om du kan teckenspråk eller att du gärna vill lära dig det. Då jag har en grav hörselskada är det mycket viktigt att du har ett tydligt svenskt tal för att jag ska förstå då du pratar med mig. För att du ska kunna följa med mig när jag rider eller träffar andra djur behöver du tåla pälsdjur. Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka. Arbetet är förlagt dag, kväll, natt (jour) och helg. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som pedagogiskassistent i förskolan för ett barn. Du har förmåga att se alla barn och ta hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du bidrar till deras lärande. Du kan se och utgå från samspelet i gruppen för att utveckla barnets förmåga att kommunicera samt lyssna till, tolka och förstå andras synpunkter och deras sätt att uttrycka sig. Du tycker om att bygga relationer med barn, vårdnadshavare och kollegor. Tillsammans med övriga kollegor i arbetslaget ska du ansvara för utveckling, planering, genomförande och uppföljning/utvärdering av verksamheten. KVALIFIKATIONER Du som söker har minst treårig gymnasieutbildning med pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av arbete med barn med behov. Du har tålamod, lösningsförmåga och är positiv och kreativ. Du är bra på att se möjligheter. Du har god samarbetsförmåga och ett intresse av att bygga relationer. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för barnens behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Då vi arbetar i en samisk miljö är det viktigt att ha kunskap om och vara väl förtrogen med det samiska språket och den samiska kulturen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en dokumenterad god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 147 jobb