Ambulanssjuksköterska till Ambulansen, Gällivare
REGION NORRBOTTEN
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Gillar du att arbeta i akuta situationer där din insats kan vara avgörande? Då har vi arbetsplatsen för dig. Här får du arbeta nära i ett team med kompetenta kollegor som nu söker fler medarbetare! Vi söker Vi söker dig som är utbildad specialistsjuksköterska med minst två års erfarenhet av akutsjukvård. För anställning är det meriterande med C, C1-körkort. Krävs B-körkort alternativt B-körkort med dispens. God körvana och tre års sammanhängande körkortsinnehav. Som sjuksköterska är det meriterande med specialistutbildning i prehospital sjukvård. Sökanden med annan specialistutbildning kan bli aktuell.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt för att samarbeta med olika medarbetare. I mötet med patienten och anhöriga kräver det att du är lyhörd och har god förståelse för människor som befinner sig i olika svåra situationer. Du besitter en personlig mognad och har egenskapen att med gott omdöme kunna ta självständiga beslut. Du måste vara stresstålig, kunna behålla lugnet och arbeta effektivt i stressfyllda situationer. I ditt bemötande av människor agerar du professionellt och förtroendeskapande. God fysik förutsätts då tunga lyft är förekommande i arbetet. Det här får du arbeta med Ambulanssjukvården har en unik samhällsfunktion bestående av att dygnet runt arbeta med prehospital akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Organisatoriskt ingår Ambulansen Gällivare i vägburen ambulans i länet som är en del av verksamhetsområdet akut-omhändertagande och utför cirka 2500 uppdrag per år. Ambulansbesättningen är ofta först på plats där du som ambulanssjuksköterska gör den första viktiga bedömningen, utför den mest akuta vården. Du möter olika situationer och utmaningar där din insats kan vara avgörande för patienten och göra skillnad för andra människor. Som ambulanssjuksköterska är du en viktig del av ambulansteamet som består av ambulanssjukvårdare/sjuksköterska som din närmaste kollega. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/ - Kollegor med starkt engagemang och hög kompetens - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Ett livsviktigt och självständigt arbete med stort ansvar Information om tjänsten Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid i dygnet runt verksamhet, jourtjänstgöring nattetid förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Som en del i rekryteringsprocessen kommer ni som söker att testas enligt en fastställd testplan. Trafiksäkerhet, fysisk förmåga, är delar som sökande ska gå igenom tillsammans med personlig intervju. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
1 st Barnskötare 100% till Skierri förskola
Sameskolstyrelsen
Barnskötare

Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har också, efter överenskommelse med kommunen, samiska förskolor. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare i förskolan medverkar du för att driva och utveckla och dokumentera det pedagogiska arbetet i enighet med förskolans läroplan och verksamhetsidé. Tillsammans med dina kollegor planerar, dokumenterar, genomför, utvärderar, reflekterar och analyserar du utifrån verksamheten i förhållande till barns utveckling och lärande samt det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på förskolan. Att tillsammans med personal delta i övrigt arbete på förskolan. Barnskötaren deltar i lek, rörelse och aktiviteter samt är behjälplig vid måltider, påklädning och sovstunder. En stor del av verksamheten bedrivs utomhus på förskolans gård, både vintertid och på barmark. Som barnskötare har du tillsynsansvar för barnen och måste kunna röra dig obehindrat även utanför uppskottade gångvägar. Förskolläraren har det pedagogiska ansvaret men även barnskötaren är delaktig i den pedagogiska planeringen. Dokumentation samt planering av olika inom- och utomhusaktiviteter är viktiga delar av arbetet. KVALIFIKATIONER Du är utbildad barnskötare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behärskar samiska, både muntligt och skriftligt. Du är väl förtrogen med Läroplanen för förskolan Du tycker om att vara ute och använda naturen som utgångspunkt i barns lärande. Du har erfarenhet av pedagogisk dokumentation och systematiskt kvalitetsarbete. Du är positiv och trygg som person. Du kan arbeta självständigt och har lätt att skapa goda relationer med barn och vuxna. Du ser barn som kompetenta och resursrika individer. Du bidrar till förskolans värdegrundsarbete genom ett demokratiskt förhållningssätt som uppmuntrar till inflytande och samspel. Du ser IT som en naturlig del i arbetet tillsammans med barnen och som ett hjälpmedel i det systematiska kvalitetsarbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn som av olika skäl behöver särskilt stöd i sin utveckling. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för barnens behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en dokumenterad god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 januari 2025
1 st vik Barnskötare 100%, Skierri förskola
Sameskolstyrelsen
Barnskötare

Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har också, efter överenskommelse med kommunen, samiska förskolor. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare i förskolan medverkar du för att driva och utveckla och dokumentera det pedagogiska arbetet i enighet med förskolans läroplan och verksamhetsidé. Tillsammans med dina kollegor planerar, dokumenterar, genomför, utvärderar, reflekterar och analyserar du utifrån verksamheten i förhållande till barns utveckling och lärande samt det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på förskolan. Att tillsammans med personal delta i övrigt arbete på förskolan. Barnskötaren deltar i lek, rörelse och aktiviteter samt är behjälplig vid måltider, påklädning och sovstunder. En stor del av verksamheten bedrivs utomhus på förskolans gård, både vintertid och på barmark. Som barnskötare har du tillsynsansvar för barnen och måste kunna röra dig obehindrat även utanför uppskottade gångvägar. Förskolläraren har det pedagogiska ansvaret men även barnskötaren är delaktig i den pedagogiska planeringen. Dokumentation samt planering av olika inom- och utomhusaktiviteter är viktiga delar av arbetet. KVALIFIKATIONER Du är utbildad barnskötare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behärskar samiska, både muntligt och skriftligt. Du är väl förtrogen med Läroplanen för förskolan Du tycker om att vara ute och använda naturen som utgångspunkt i barns lärande. Du har erfarenhet av pedagogisk dokumentation och systematiskt kvalitetsarbete. Du är positiv och trygg som person. Du kan arbeta självständigt och har lätt att skapa goda relationer med barn och vuxna. Du ser barn som kompetenta och resursrika individer. Du bidrar till förskolans värdegrundsarbete genom ett demokratiskt förhållningssätt som uppmuntrar till inflytande och samspel. Du ser IT som en naturlig del i arbetet tillsammans med barnen och som ett hjälpmedel i det systematiska kvalitetsarbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn som av olika skäl behöver särskilt stöd i sin utveckling. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för barnens behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en dokumenterad god samarbetsförmåga. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 januari 2025
Stationär Väktare till Securitas Gällivare
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi arbetar aktivt för ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Vill du arbeta serviceinriktat och samtidigt bidra till samhällsnytta? Då är detta tjänsten för dig! Vi letar just nu efter en kundmedveten person som vill arbeta i entrén hos en av våra kunder. Som stationär väktare är du vår kunds ansikte utåt och blir en första kontakt med kundens besökare, anställda och entreprenörer som besöker arbetsplatsen. Ofta arbetar du vid entrén och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kommer även administrera passerkort, lås och larm. Du arbetar självständigt och under eget ansvar. Som väktare levererar du trygghet genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Tjänsten passar dig som vill ha en social roll där du är i kontakt med väldigt många människor. Som stationär väktare hos en av våra kunder blir du en del av ett härligt gäng kollegor. Vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar, arbetspassens längd skiljer sig åt och vi jobbar i skift om både dag och natt. Är du inte utbildad väktare, så utbildar vi dig! Väktarutbildningen är på 9 arbetsdagar, ofta sker den i Kista eller i Luleå. När du startar arbetet har du en introduktionsperiod på minimum 3 veckor för att komma in i arbetet och hantera våra system. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation När vi söker nya kollegor lägger vi stor vikt på att hitta rätt person utifrån personliga egenskaper. Vi är övertygade om att dessa egenskaper är avgörande för hur du ska trivas på jobbet, men även för hur väl du kommer prestera hos oss. Som person tror vi att du är serviceinriktad, kunden är alltid i fokus i ditt problemlösande. Du är lugn och organiserad samt kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig sedda och trygga. Krav: B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Meriterande: Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom servicebranschen ex. reception, butik. Godkända betyg i svenska och engelska på gymnasienivå Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Peter Lagnestig: [email protected]., eller rekryterare Amanda Johansson: [email protected] Tjänsten är heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi har en skiftrullning på förmiddag, eftermiddag och natt. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 28 februari För anställning inom Securitas Sverige AB krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
Väktare - Sommarjobb/Behov till Securitas Gällivare
Securitas AB
Väktare och ordningsvakter

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Jobbeskrivning Vill du bli en av våra tusentals nya medarbetare inför sommaren 2025 med goda möjligheter till fortsatt anställning och arbete året runt? Kan du se dig själv i säkerhetsbranschen? Det kan vi! Ta på dig uniformen tillsammans med oss och upptäck en samhällsviktig verksamhet med en härlig gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Om du blir anställd och inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning. Då tjänsten är ett sommarvikariat önskar vi att du är tillgänglig för arbete mellan v 25-33. Securitas tilldelar dig ett schema så du i god tid kan planera din sommar med både jobb och härliga aktiviteter! Oavsett om du vill jobba dag eller natt, i högt tempo eller lugn miljö har Securitas arbetet för dig. Att jobba som väktare passar perfekt för dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass antingen dag eller natt. Det är vanligt med arbete varannan helg. Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetstiderna är antingen dag eller natt. Som stationär väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet till någon av våra kunder genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Ofta arbetar du vid entrén till ett större företag och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kan även utföra rondering och kameraövervakning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Man arbetar självständigt och under eget ansvar, både dag- och nattetid. Filip är en av de kollegor som anställdes i våras för en sommartjänst och som nu fortsätter sin tid hos Securitas. Så här säger han om sin roll: "Det roligaste med min roll är när jag kan hjälpa kunden och lämna ett positivt intryck. Det är otroligt givande att känna att ens arbete uppskattas. En vanlig dag innebär att jag arbetar stationärt, där jag hanterar både receptionstjänster och tar emot larm. Vi har också andra uppdrag på området, som trafikbevakning, lotsning och rondering. Jag blev mest positivt överraskad av hur trevliga människorna är när vi möter dem, och hur mycket de verkligen värdesätter det vi gör.” Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Meriterande om du godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Övrig information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Peter Lagnestig: [email protected]., eller rekryterare Amanda Johansson: [email protected] Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning Du kommer ersätta ordinarie personal under semesterperioderna, därav är det väsentligt att du är tillgänglig för arbete mellan v.25-33. Är du endast intresserad av behovsanställning även under sommaren, skicka in din ansökan här och skriv det i din ansökan. Arbetstiderna kan variera, vi arbetar dygnet runt. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 28 februari För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se

2 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
Kundtjänstspecialist sökes
Manpower AB
Övriga handläggare

Är du en person som brinner för att ge kunder den bästa möjliga servicen och trivs med att arbeta i en global miljö? Då är detta möjligheten för dig! Vi söker en engagerad och ansvarsfull Kundtjänstspecialist som vill bli en del av vårt team. Detta är ett konsultuppdrag. Plats: Gällivare Anställningsform: Heltid Startdatum: Enligt överenskommelse Teamet du tillhör Du kommer att bli en del av ett team med Kundtjänstspecialister som strävar efter att leverera utmärkt kundservice och upprätthålla goda interna relationer. Vi arbetar nära både interna och externa intressenter, såsom kunder, arbetsledare, säljare och olika team i vår globala organisation. Vår teamkultur handlar om samarbete och att stötta varandra. Våra teammedlemmar är baserade på flera orter i Sverige, och denna tjänst är placerad i Gällivare. Vad du kommer att göra Som Kundtjänstspecialist kommer du att: * Ge stöd till kunder och arbetsledare, med fokus på serviceorder. * Ansvara för kontrakt- och serviceorder samt behov för projekt. * Utföra uppgifter som att lägga in arbetstimmar och material, skapa inköp, ta emot varor och fakturera i vårt affärssystem SAP. Vem du är Vi söker dig som: * Är öppen, ärlig och har en vilja att lära dig nya arbetssätt i en global miljö. * Har erfarenhet av att arbeta med kunder och trivs i en serviceinriktad roll. * Har starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. * Är självgående och ansvarsfull men också trivs med att arbeta i team. * Har en hög nivå av datorvana. * Har erfarenhet av affärssystemet SAP (meriterande men inget krav). Vi erbjuder dig * En utvecklande och stimulerande arbetsmiljö i ett engagerat team. * Möjlighet att arbeta i en global organisation med varierande arbetsuppgifter. * En placering i Gällivare, där du får arbeta nära kollegor och kunder. * Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontakt: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Vi ser fram emot att få lära känna dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
16 mars 2025
Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Vill du bli en del av en spännande tillväxtfas och arbeta inom ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner? Har du erfarenhet av ekonomisk rådgivning och söker ditt nästa steg i karriären? Då kan du vara den vi söker! Professionals Nord söker för Novia Ekonomis räkning en Redovisningskonsult. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Novia Ekonomi AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och frågor kring tjänsten riktas till Lisa Bäckström på [email protected] eller 072-913 61 48. Information om företaget Novia grundades i Gällivare år 2004. Här uppe, i landets nordligaste län, ligger fortfarande deras huvudkontor även om de nu har kunder över hela Sverige och ytterligare ett platskontor i Luleå. Idag är de ett 20-tal medarbetare som alla drivs av att få förbättra deras kunders vardag och ge dem ekonomisk rådgivning i världsklass – oavsett var i landet de befinner sig. Novia Ekonomi är en personlig fullservicebyrå som arbetar tätt intill företag och företagare. De har byggt en kultur som värnar om den familjära känslan på bolaget, och där varje medarbetare kan känna glädje både på och utanför jobbet. Novia är dessutom ett personalägt bolag, vilket innebär att efter en viss tid hos företaget får du som anställd möjlighet att bli delägare. Du kan läsa vidare på https://www.noviaekonomi.se/. Du erbjuds • En flexibel roll där du får stort utrymme att själv styra och planera ditt arbete. • Stora karriärmöjligheter och chansen att påverka din egen utveckling. • Individuell lönesättning och generösa förmåner. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult hos Novia får du en roll med stor frihet under ansvar. Du kommer att arbeta med hela redovisningsprocessen, från löpande bokföring och deklarationer till bokslut och rådgivning. Du får möjligheten att självständigt planera dina arbetsdagar och arbeta nära deras kunder inom en mängd olika branscher. Du kommer att få arbeta på deras moderna kontor i Gällivare, med möjlighet till distansarbete. Exempel på arbetsuppgifter: • Löpande bokföring och ekonomisk rapportering • Upprättande av bokslut och årsredovisningar • Skattedeklarationer och momsrapportering • Ekonomisk rådgivning mot kunder • Digital hantering av redovisning genom Fortnox Vi söker dig som: • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Har erfarenhet av arbete som redovisningskonsult eller inom liknande verksamheter. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både skriftligt och muntligt. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Novia Ekonomi. Du är initiativrik och har en stark ansvarskänsla, vilket gör att du kan ta egna beslut och driva ditt arbete framåt. Dessutom har du en serviceinriktad attityd och ett säljande förhållningssätt som gör att du effektivt kan förstå och möta kundernas behov. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Gällivare URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. #Novia-Ekonomi #Redovisningskonsult

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 februari 2025
Kickstarta din karriär som junior Redovisningskonsult hos Novia!

Är du en driven person med ett intresse för ekonomi och redovisning? Vill du bli en del av en spännande tillväxtfas och arbeta inom ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner? Då kan du vara den vi söker! Professionals Nord söker för Novia Ekonomis räkning en Redovisningskonsult. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Novia Ekonomi AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och frågor kring tjänsten riktas till Lisa Bäckström på [email protected] eller 072-913 61 48. Information om företaget Novia grundades i Gällivare år 2004. Här uppe, i landets nordligaste län, ligger fortfarande deras huvudkontor även om de nu har kunder över hela Sverige och ytterligare ett platskontor i Luleå. Idag är de ett 20-tal medarbetare som alla drivs av att få förbättra deras kunders vardag och ge dem ekonomisk rådgivning i världsklass – oavsett var i landet de befinner sig. Novia Ekonomi är en personlig fullservicebyrå som arbetar tätt intill företag och företagare. De har byggt en kultur som värnar om den familjära känslan på bolaget, och där varje medarbetare kan känna glädje både på och utanför jobbet. Novia är dessutom ett personalägt bolag, vilket innebär att efter en viss tid hos företaget får du som anställd möjlighet att bli delägare. Du kan läsa vidare på https://www.noviaekonomi.se/ . Du erbjuds • En flexibel roll där du får stort utrymme att själv styra och planera ditt arbete. • Stora karriärmöjligheter och chansen att påverka din egen utveckling. • Individuell lönesättning och generösa förmåner. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult hos Novia får du en roll med stor frihet under ansvar. Du kommer att få arbeta med olika delar av redovisningsprocessen, inklusive löpande bokföring, deklarationer och stöd i bokslut. Du får möjlighet att självständigt planera dina arbetsdagar och samarbeta med våra kunder inom en mängd olika branscher, samtidigt som du får vägledning och stöd från erfarna kollegor. Du kommer att få arbeta på deras moderna kontor i Gällivare, med möjlighet till distansarbete. Du får självklart en omfattande introduktion till arbetet för att känna dig trygg i dina arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter: • Löpande bokföring • Assistera vid upprättandet av bokslut och årsredovisningar • Hjälpa till med skattedeklarationer och momsrapportering • Digital hantering av redovisning genom Fortnox Vi söker dig som: • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både skriftligt och muntligt. Det är meriterande för tjänsten att ha en tidigare erfarenhet inom servicebranschen, exempelvis detaljhandel eller restaurangverksamhet. Detta då arbetet är kundfokuserat. Även erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter betraktas som meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för rollen. Du bör vara initiativrik och har en stark ansvarskänsla, vilket gör att du kan ta egna beslut och driva ditt arbete framåt. Dessutom har du en serviceinriktad attityd och ett säljande förhållningssätt som gör att du effektivt kan förstå och möta kundernas behov. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Gällivare URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. #Novia-Ekonomi #Redovisningskonsult

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 februari 2025
myNanny barnvakt Gällivare, nanny / barnpassning 1-2 dagar/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

3 dagar sedan
Sista ansökan:
28 januari 2025
Dedicare söker arbetsterapeuter
Dedicare Sverige AB
Arbetsterapeuter

Är du arbetsterapeut och sugen på nya utmaningar? Bli konsult hos oss på Dedicare! Vill du använda din kompetens för att förbättra människors liv och hälsa? Som arbetsterapeutkonsult hos Dedicare får du möjligheten att arbeta flexibelt och självständigt med en varierad arbetsmiljö. Här blir din insats en viktig del av klienternas rehabilitering och utveckling mot ett självständigare och mer välmående liv. I den här rollen är ingen dag den andra lik. Du planerar och genomför individuellt anpassade terapeutiska insatser, samarbetar med ett engagerat vårdteam och ger stöd åt både klienter och deras närstående. Vi söker en legitimerad arbetsterapeut som är självständig, lyhörd och lösningsorienterad. Du är bekväm med att arbeta i skiftande miljöer, anpassar dig snabbt och är engagerad i klienternas välmående. För att skapa trygghet för våra klienter är goda språkkunskaper i svenska viktigt. Vad erbjuder vi dig? Trygga villkor och förmåner som konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Stark laganda – vi arbetar nära våra konsulter för att du ska känna dig stöttad och trygg. Möjlighet till variation och utveckling med uppdrag inom både offentlig och privat sektor. Om Dedicare Vi har varit ledande inom vårdbemanning och rekrytering sedan 1996, och idag är vi verksamma över hela Norden. Med kontor i Sverige, Norge och Danmark är vi alltid nära till hands för våra konsulter och kunder. Hos oss värdesätter vi att bygga långsiktiga relationer där trivsel och förtroende står i centrum – för vi vet att nöjda medarbetare gör den största skillnaden. Redo att ta steget? Välkommen till Dedicare – här får du en karriär som ger mening! Ansök redan idag!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
25 februari 2025