Job Posting End Date / last application date: 2025-08-08Vill du vara med och skapa trygga och välskötta boendemiljöer i hjärtat av Malmfälten? LKAB Fastigheter söker nu en självgående och serviceinriktad fastighetsskötare till vårt team i Malmberget. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB Fastigheter LKAB Fastigheter tillgodoser behovet av attraktiva lokaler och bostadsområden för LKAB-anställda, privatpersoner och företag på LKAB:s verksamhetsorter. Som en aktiv part i samhällsomvandlingen verkar vi för ansvarsfulla lösningar, goda relationer och skapar trygghet för våra hyresgäster. Din roll Som fastighetsskötare hos oss arbetar du med både drift och underhåll av våra fastigheter. Du är en viktig del i att säkerställa att våra bostäder och lokaler håller hög standard och att våra hyresgäster får snabb och professionell hjälp. Arbetet är varierande och innebär både inre och yttre skötsel, felsökning, enklare reparationer samt hantering av felanmälningar via vårt fastighetssystem. Du planerar självständigt din arbetsdag utifrån inkomna ärenden. Rollen innebär också daglig kontakt med bland annat hyresgäster, kundtjänst, kollegor inom drift och underhåll samt externa leverantörer. Det här har du med dig Du är självgående och lösningsorienterad med förmåga att ta ansvar och fatta egna beslut. Du samarbetar väl med andra, kommunicerar tydligt och bemöter både kollegor och hyresgäster på ett respektfullt sätt. Med en positiv inställning bidrar du till utveckling och en god stämning i teamet. Yrkeserfarenhet av fastighetsskötsel eller liknande driftarbete Gymnasieexamen, gärna från praktiska inriktningar Goda språkkunskaper i svenska och engelska B-körkort Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse, tidigast i september Plats: Vinbärsvägen 21, Gällivare Omfattning: Heltid och arbetstiderna är vardagar kl:07.00-15.48 Kontakt: Rekryterande chef Jonas Palo 070-317 47 39 alt. [email protected] Facklig kontakt: IF Metall Gruv 4:an Tomas Larsson [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 8 augusti. Under juli månad är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett första urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Vi söker dig som är erfaren plåtarbetare / svetsare. Välkommen att bli en del av vårt team på Mekaniska verkstaden i Malmberget! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll På vår verkstad i Malmberget kommer du att ingå i ett team med plåtarbetare/svetsare, komponentreparatörer, maskinoperatörer och tekniker. Du kommer att arbeta självständigt med plåt och stålkonstruktioner. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av svets och plåtreparationer samt nytillverkning. Detta innefattar svetsning, bockning, valsning, borrning samt plåtformning. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och du kommer tidvis att ha flera pågående projekt parallellt. Det här har du med dig Vi söker dig som har kunskap inom svets/plåtkonstruktioner och som har arbetat med tillverkning och reparationer i plåt samt olika stålkonstruktioner. Du har grundläggande kännedom om material samt goda kunskaper i ritningsläsning. Som person är du noggrann, flexibel och ansvarstagande. Du känner stolthet för de arbeten du utför och vill alltid leverera bästa kvalité. Gymnasieutbildning eller motsvarande är ett krav Kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Erfarenhet av MMA samt MIG/MAG svetsning, är ett krav Erfarenhet av gas/plasmaskärning, är ett krav Erfarenhet av kantpress, plåtsax, valsningsmaskin, sågning och/eller skärmaskin, är ett krav Utbildning i heta arbeten, truck-och traversutbildning (meriterande) Svetslicenser inom MMA och MIG/MAG (meriterande) Övrig information Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse Plats: Gällivare/Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid måndag till fredag kl 06:00-14:48 För mer information om tjänsten: TF Produktionschef Tomas Axelsson [email protected] alt 0725316271 Facklig kontakt: Tomas Larsson IF Metall Gruv 4:an, [email protected] About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/faltmekaniker-inom-oljeservice. Vi ser fram emot din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som fältmekaniker inom oljeservice arbetar du med underhåll och service av Caterpillars hela produktprogram. Mindre felsökning och reparationer kan förekomma. Här får du möjligt att arbeta för en stabil arbetsgivare med bra arbetsvillkor, samtidigt som du får chansen att representera ett av världens starkaste varumärken – Caterpillar! Placeringsort är Gällivare. Tjänsten är på heltid och du arbetar 7/7. Din profil För att lyckas i denna roll tror vi att du är en serviceinriktad, självgående och strukturerad person som genomför ditt arbete med stort engagemang och positiv inställning. Du har känsla för att ta eget ansvar och egna initiativ. Rollen kräver att du brinner för problemlösning och att du inte ger upp i första taget! Du gillar och har vana av att skruva och meka, i stort som litet. Vi ser att du som söker har: • Körkort B och C är ett krav • Kännedom om entreprenadmaskiners konstruktion och funktion • Tekniskt intresserad • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • God datavana • Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker i fält med liknande produkter. Ansökan Vi arbetar med löpande urval, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Om du har några funderingar kring tjänsten eller har andra frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emilia Ekström [email protected] eller på tel 070 508 39 45 Varmt välkommen in med din ansökan!
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vi-soker-faltmekaniker-till-aitik. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du få chansen att bli en del av vårt team som fältmekaniker i Aitik och arbeta med service och reparationer på Caterpillars maskiner, hos kunden Boliden Aitik Vi söker självständiga och tekniskt kunniga mekaniker som är redo att erbjuda vår kund den bästa möjliga service ute i Aitik. Arbetsuppgifter: • Utföra service och reparationer på Caterpillar-maskiner. • Arbeta som en del av ett dedikerat fältmekanikerteam • Skiftformen är 7/7, dagtid 06.00-15.54 Dina kvalifikationer: • Gymnasial utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete som mekaniker eller tekniker, företrädesvis med entreprenadmaskiner. • Körkort klass B. • Goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete med datorer för felsökning, svets- alternativt elkompetens eller liknande. Personliga egenskaper: • Noggrannhet i ditt arbete. • Hög samarbetsförmåga. • Serviceinriktad • Förmåga att arbeta självständigt. • Strävan efter att leverera högkvalitativ service till vår kund. • Ett genuint intresse för maskiner. • Villighet att lära sig nya saker och utvecklas i din roll. Ansökan: För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Emilia Ekström, ansvarig rekryterare, på [email protected] eller 070 508 39 45. Tjänsten är tillgänglig omedelbart eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, så vi uppmanar dig att ansöka snarast.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vi-soker-mekaniker-till-zeppelin-cat. Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker nu flera nya kollegor till oss i Gällivare och Aitik. Är du mekaniker och letar efter en ny utmaning? Vill du jobba 7/7 eller dagtid? Då har vi helt säkert en ny spännande utmaning för dig! Skulle du vilja jobba med Caterpillar men på en annan ort? Skicka ändå in en ansökan då vi också anställer i orter som Kiruna, Gällivare och Boden. Vem är du? Vi hoppas att du är en lagspelare samtidigt som du är en ansvarstagande och självgående mekaniker som har något års erfarenhet från mekanikeryrke i någon form. Vi tror att du har lätt att lära dig nya saker och självklart ett stort intresse för Caterpillar. Har du frågor? Kontakta ansvarig rekryterare Emilia Ekström [email protected] tel 0705-083945. Vill du komma i kontakt med vår Site Manager i Aitik? Kontakta då Lars-Arne Norman på telefon 070-508 34 49 eller [email protected] I vår rekryteringsprocess gör vi bakgrundskontroller som ett sista steg inför anställning. Bakgrundskontrollen är utformad för att säkerställa att alla våra medarbetare är väl lämpade och pålitliga för det arbete dom utför, samt för att minimera risken för oönskade händelser och upprätthålla förtroendet hos våra kunder.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vi-soker-faltmekaniker-till-gallivare. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du få chansen att bli en del av vårt team som fältmekaniker och arbeta med service och reparationer på Caterpillars maskiner, både för entreprenad- och gruvverksamhet, både ovan jord och under jord? Vi söker självständiga och tekniskt kunniga mekaniker som är redo att erbjuda våra kunder den bästa möjliga service ute på fält i Gällivare med omnejd. Arbetsuppgifter: • Utföra service och reparationer på Caterpillar-maskiner. • Arbeta som en del av ett dedikerat fältmekanikerteam • Skiftformen är 7/7 Dina kvalifikationer: • Gymnasial utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete som mekaniker eller tekniker, företrädesvis med entreprenadmaskiner. • Körkort klass B. • Goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av arbete med datorer för felsökning, svetskompetens eller liknande. Personliga egenskaper: • Noggrannhet i ditt arbete. • Hög samarbetsförmåga. • Serviceinriktad • Förmåga att arbeta självständigt. • Strävan efter att leverera högkvalitativ service till våra kunder. • Ett genuint intresse för maskiner. • Villighet att lära sig nya saker och utvecklas i din roll. Ansökan: För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Emilia Ekström, ansvarig rekryterare, på [email protected] 070 508 39 45. Tjänsten är tillgänglig omedelbart eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, så vi uppmanar dig att ansöka snarast. Sista ansökningsdag är den 1 november.
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som onkologisjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom cancervård. Du kommer att administrera behandlingar, stödja patienter och samarbeta med onkologer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Onkologisjuksköterska till Gällivare intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som intensivvårdssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom intensivvård. Du kommer att vårda kritiskt sjuka patienter, övervaka vitala funktioner och samarbeta med ett högspecialiserat team. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och intensivvårdsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Intensivvårdssjuksköterska till Gällivare intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Verksamhetsbeskrivning Förskoleenhetens administratörer arbetar med förskolor och pedagogisk omsorg inom hela Gällivare kommun. I Gällivare kommun har vi 12 förskolor inom samhället och ute på landsbygden. Som administratör på förskoleenheten kommer du att ingå i en driven och serviceinriktad grupp med tre administratörer, sex rektorer och biträdande förvaltningschef. Är du serviceinriktad och vill vara en del av utvecklingen av Gällivare kommuns förskoleenhet? Sök vår tjänst som administratör till förskoleenheten och arbeta med oss i vårt drivna team. Arbetsuppgifter Som administratör på förskoleenheten har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja förskolerektorerna i administrativa arbetsuppgifter samt ge service till vårdnadshavare och personal på förskolorna. Som stöd till förskolans rektorer innebär det att arbetsuppgifterna är mycket varierande, beroende på behov och situation. Du kommer att ha många kontakter med förskolans personal om placerade barn, personalscheman, sjuk- och friskanmälan och i frågor som rör personalens anställning administrativt. Även kontakt med förskolornas vårdnadshavare utifrån fakturahantering och frågor som rör placering för barnet i förskolan ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer bl a att arbeta med barnplaceringar, fakturahantering, ekonomirapportering, budgetarbete, vikarieanskaffning, schemaläggning och frånvarohantering av personal. Vi använder bl a Extens, IST Administration, IST Lämna-Hämta, TimeCarePool, Å-data, Visma, Winlas, Teams, Excel och Word. Ditt arbete är flexibelt med stor variation under dagen. Kvalifikationer Du har utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter samt de program vi i huvudsak använder. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datavana och är van att använda olika IT-baserade verktyg som stöd i ditt dagliga arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och har ett professionellt bemötande. Du är engagerad samt har god förmåga att samarbeta och skapa ett gott arbetsklimat. Planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Sätta upp och hålla tidsramar. Tjänsten ställer stora krav på ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och då behöver du ha erfarenhet av att prioritera bland skiftande arbetsuppgifter. Då arbetsuppgifterna är med stor variation så krävs det att du är flexibel. En förutsättning är att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Du har lätt för att anpassa dig, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser alltid möjligheter före hinder och på ett ansvarsfullt sätt hittar du lösningar. Arbetet förutsätter att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna och kan hantera ett arbete med många olika moment, ibland under tidspress. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och hantera enkla och mer komplexa arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret/Gratis bad Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling Gällivare kommuns ledarskapsutvecklingsprogram Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: 2025-08-25 eller enligt överenskommelse... Sista ansökningsdagen: 2025-08-01 Upplysningar Förskolerektor Eva Hedlund 0970-818972 Rektor Eva Sjöholm 0970-818325 Bitr. förvaltningschef Ellinor Haglander 0970-818365 Fackliga företrädare Vision, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Projektledare till Arvsfondsprojekt för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik Placeringsort: Norrbotten (ev. möjlighet att utgå från din hemkommun) Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning till 2027-02-28 Tillträde: Tidigast 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse ABF Norr söker en ny projektledare till det treåriga Arvsfondsprojektet Vita Rosen. Projektet skall utveckla och etablera en hållbar modell för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik. Projektet utgår från barnets och familjens behov, och strävar efter att olika samhällsaktörer – skola, hälso- och sjukvård, socialtjänst och civilsamhälle – gemensamt tar ansvar för stödinsatser, utan att föräldrarna själva behöver samordna dem. Projektet omfattar både en aktivitetsmodell, som just nu testas i Överkalix, och en samordningsmodell. Arbetet sker i nära dialog med barn, föräldrar och professionella och har ett starkt fokus på inkludering, tillgänglighet och långsiktig förankring. Ditt uppdrag När du påbörjar tjänsten är ungefär halva projekttiden avverkad, men Du kommer få en organiserad överlämning av den tidigare projektledaren. Förutom att du i din roll skall leda projektet framåt så är det byggandet av samordningsmodellen i en kommun i Norrbotten som är i fokus. Du leder ett team bestående av barn- och föräldrastöd, projektsamordnare, verksamhetsutvecklare och insatser från Psykologpartners. Du rapporterar till Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag ABF Norr och du kommer ha kontakt med projektets kontakt på Allmänna arvsfonden. Till din hjälp har du stöd och support från ekonomienhet samt Verksamhetsområdeschef. Vi söker dig som • är bra på att samarbeta och få människor att dra åt samma håll • är organiserad och har förmåga att driva processer framåt • kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift • trivs med att ta ansvar och fatta beslut • har körkort och tillgång till bil Det viktigaste är hur du arbetar – inte vad du har gjort tidigare. Du behöver inte vara expert på NPF eller ha arbetat i liknande projekt tidigare. Det går att läsa in sig. Men du behöver ha vilja, struktur och ett gott omdöme. Meriterande • Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter och civilsamhälle • Kunskap om barnrätt och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar • Kännedom om Norrbottens kommuner och förutsättningar • Erfarenhet av att arbeta med projekt inom ideell sektor eller offentlig förvaltning Om oss ABF Norr är en del av Sveriges största studieförbund och har ett starkt engagemang för demokrati, folkbildning och social rättvisa. Som projektledare hos oss blir du del av ett sammanhang med erfarna kollegor och ett brett nätverk av samarbetspartners. Ansökan Senast 2025-08-03 genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Märk mejlet med "Ansökan projektledare Vita Rosen". Frågor om tjänsten besvaras av Fredric Holmström, Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag 076-582 11 13 | [email protected] Länkar https://www.abf.se/norr/projekt-vita-rosen/ https://www.arvsfonden.se/projekt/alla-projekt/projektsidor/vitarosen?utm_source=chatgpt.com
Välj ett jobb för att visa detaljer