Vi söker en driven och erfaren Produktionsledare som vill ta sig an ett interimsuppdrag på ca 1år i GGVV-regionen med start omgående Du kommer ansvara för att leda och utveckla både verksamhet och personal. I denna roll kommer du att ha helhetsansvar för en avdelning med cirka 35 skiftgående medarbetare, och ditt arbete kommer att omfatta både operativa och strategiska uppgifter. Du kommer att samarbeta nära med teamledare och andra specialister för att säkerställa en effektiv produktion och kontinuerlig förbättring. Huvuduppgifter: Leda och följa upp produktionen och leveranser för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Ansvara för personalfrågor och driva förbättringsarbete för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Arbeta med kvalitetskontroll och produktionsekonomisk uppföljning för att optimera verksamheten. Driva systematiskt arbetsmiljöarbete och delta i företagsövergripande utvecklingsprojekt. Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och god kunskap om produktionsprocesser, produktionsekonomi, personalfrågor och arbetsmiljö. Du besitter starka ledaregenskaper och har förmågan att skapa engagemang och motivation bland medarbetarna. Du är både strategisk och analytisk, med en förmåga att se helheten och driva långsiktiga förbättringar. Du kan bidra till en positiv arbetskultur och har ett genuint intresse för att utveckla både människor och processer. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jennifer Djureholt på 0702 - 091 693. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!
Vill du vara med och tillverka avancerade och innovativa specialmaskiner? Då kan du vara vår nästa medarbetare hos oss i Anderstorp. Om Rollen Norma i Anderstorp är ett stabilt företag med korta beslutsvägar och framåtanda. Gillar du att jobba i en platt- och internationell organisation med trevliga kollegor, där du även har stor möjlighet att påverka ditt arbetsinnehåll? Då har vi jobbet för dig! Då en av våra medarbetare nu skall gå i pension söker vi nu hans ersättare. Vi är ute efter en Maskinbyggare, som kommer vara en nyckelperson i vårt arbete med att tillverka högautomatiserade specialmaskiner. I en för företaget viktig funktion får du möjlighet att tillsammans med övriga kollegor ta fram helt egendesignade maskiner för vår slangklämmetillverkning. Hos oss får du arbeta med hela processen, från brainstorming, ide och konstruktionsförslag till prototyptillverkning, maskinmontage, CE-märkning, produktionsvalidering och driftsättning. Kärnan i detta är innovation, kvalité och ständiga förbättringar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Montering av nya maskiner och verktyg. Tillverkning av maskinkomponenter enligt ritning. Svarvning, fräsning, borrning samt slipning i manuella maskiner. CNC bearbetning. Ritningsläsning. Ständiga förbättringar och förfiningar av befintlig maskinpark. Din Profil Vi tror att en bra bakgrund och erfarenhet för tjänsten är Verktygsmakare eller CNC-tekniker, och att du har ett antal år i liknande befattning inom maskinbyggnad. Kunskaper inom mätning och ritningsläsning är en förutsättning för att lyckas i rollen. Har du erfarenhet inom CAD/CAM så är det ett extra plus. Att du behärskar svenska i tal och skrift är nödvändigt. Vi kommer att lägga väldigt stor vikt vid dina personliga egenskaper. För oss är det väldigt viktigt att du blir en i gänget då vi presterar bäst tillsammans. Att du är flexibel och gillar att ha olika arbetsuppgifter ser vi som självklart. Ytterligare egenskaper som är viktiga är att du har bra problemlösningsförmåga och kan omsätta ideér till konkreta lösningar. Vi erbjuder Vi ser fram mot att ta del av din erfarenhet och erbjuder en spännande möjlighet i en internationell- och framgångsrik koncern där vår lokala företagskultur präglas av en positiv atmosfär, förändringsvilja och laganda. Här får du goda möjligheter att sätta din egna prägel på tjänsten. Ett proaktivt förbättrings- och kvalitetsarbete genomsyrar verkligen vår verksamhet. Det återfinns i IATF-certifiering, 0,5 PPM och att våra produkter och framförallt ABA-sortimentet som vi tillverkar i Anderstorp har blivit en standard och världskänd kvalitetssymbol. Vi välkomnar dig till ett härligt gäng, där du tillsammans med 6 kollegor tillverkar och bygger helt specialanpassade maskiner. Du rapporterar till teknisk chef. Låter det här som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Magnus Ryberg, 0702 71 69 77. Sista ansökningsdag är 2025-04-30 men vi hanterar ansökningar löpande. Vi ser därför fram emot ditt intresse så snart som möjligt. Om Norma Sweden AB NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av Joint Technology såsom slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 90 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder. Läs mer om Norma Group
Är du en fena på redovisning, och vill bidra med din kompetens hos ett världsledande företag med stora framgångar på marknaden. Då kan din nästa utmaning vara hos oss i Hestra. Om Rollen Som Redovisningsansvarig kommer du att vara en nyckelspelare på ekonomiavdelningen, som idag består av 5 personer. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer du att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter som åligger en ekonomiavdelning, men med tyngdpunkt på redovisning. Du ansvarar för att kvalitetssäkra redovisningen och säkerställa att våra ekonomiska processer är i topptrim. Uppdraget innefattar att effektivisera och digitalisera våra arbetsprocesser, säkerställa att lagar och regler inom redovisning- och skatteområdet efterföljs samt att aktivt bidra i förbättringsarbete som driver verksamheten framåt. Tillsammans med ekonomiteamet ser du till att vi har korrekta siffror i rätt tid – samtidigt som du bidrar med proaktiva analyser och insikter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Analys och upprättande av månad-, kvartal- och årsbokslut. Löpande redovisning i enlighet med SOX och US GAAP. Skatt- och momsredovisning. Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och optimering av flöden. Kontakt med myndigheter och revisorer. Budget- och prognosarbete. Analys och rapportering av relevanta nyckeltal. Din Profil Vi tror att du som söker har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, och ett antal års yrkeserfarenhet inom kvalificerad redovisning. Du behärskar med lätthet de arbetsuppgifter som åligger en ekonomiavdelning, och då framförallt det som berör redovisning. För att lyckas i rollen så är det en förutsättning att du har god IT vana och erfarenhet av affärssystem och Excel. Då du kommer kommunicera i en internationell miljö, behöver du hantera Engelska med lätthet i tal och skrift. Som person är du strukturerad, analytisk och resultatorienterad. Du tycker att det är viktigt med samarbete för att nå resultat. För att trivas i rollen tror vi att du är duktig på att kommunicera och har god förmåga att anpassa dig till olika situationer och förutsättningar. Vi Erbjuder Hos Isaberg Rapid arbetar du i en internationell miljö med stor möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling. Isaberg Rapid är ett värderingsstyrt företag med prestigelös anda och atmosfär, där jämställdhet och inkludering är nyckelfaktorer. Du kommer till ett team i Hestra med positiva och engagerade kollegor som har en stor vilja att lyckas tillsammans. Teamet har en fin sammanhållning och stark gruppdynamik där alla blir respekterade och väl bemötta. För dig är det en självklarhet att både bidra till och bli en del av denna gemenskap. I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap AB. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Ryberg, 0702 71 69 77. Sista ansökningsdag är 27:e april, men vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att söka. Välkommen att bli en del av Isaberg Rapid! Om Isaberg Rapid Isaberg Rapid ABär en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät världen över och säljkontor i Europa används våra produkter av såväl hemmafixare som av proffs. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936. Isaberg Rapid tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Man marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz, Rexel, Esselte, Rapid, Nobo, GBC, Derwent och Kensington.
För kunds räkning söker vi en nyfiken, och lösningsorienterad person som vill kombinera teknisk förståelse med kundfokuserad försäljning. Om Rollen I denna roll arbetar du nära våra kunder och driver projekt från idé till färdig lösning. Fokus ligger på att bygga starka relationer, identifiera nya affärsmöjligheter och skapa kundanpassade lösningar. Tillsammans med vårt interna team säkerställer du högsta kvalitet i leveransen. Rollen är huvudsakligen kontorsbaserad, med ett begränsat antal resdagar per år. Detta ger dig möjlighet att fokusera på att utveckla kundrelationer och driva affärer på plats, samtidigt som du har nära samarbete med kollegorna internt. Din Profil Du kan vara i början av din karriär, men vi ser gärna att du har några års erfarenhet av teknisk försäljning. Vi tror att du är en person som: Har ett genuint intresse för teknik och kundrelationer. Trivs med varierande uppgifter och är strukturerad i ditt arbete. Har god kommunikationsförmåga och samarbetar effektiv med både kunder och interna team. Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vi erbjuder En möjlighet att växa och utvecklas i en framåtblickande organisation med stort fokus på kunden. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du kan kombinera din tekniska förståelse med kundfokuserad försäljning.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt restaurangteam och ta ansvar för att skapa en trivsam arbetsmiljö och en förstklassig gästupplevelse? Restaurang Bambu i Bredaryd söker nu en engagerad och målmedveten Teamledare som vill bidra till vår fortsatta framgång! Om rollen Som Teamledare hos oss får du en dynamisk och operativ roll där du ansvarar för den dagliga driften tillsammans med övriga kollegor. Du kommer att arbeta med schemaläggning, beställningar, personalansvar samt leda och coacha vårt team. Vi har ca 15 anställda, och det är viktigt att du har förmågan att planera och koordinera arbetspass för att säkerställa rätt bemanning och hålla en hög servicenivå. I rollen ingår också att motivera och utveckla dina kollegor genom kontinuerlig feedback och stöd, så att vi tillsammans kan erbjuda en enastående restaurangupplevelse för våra gäster. Våra önskemål Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en ledande roll inom service- eller restaurangbranschen. Du är ansvarstagande, flexibel och har en naturlig förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare. För att lyckas i rollen behöver du vara initiativrik, lösningsorienterad och kunna hantera ett högt arbetstempo. Vi värdesätter ett starkt engagemang för både mat och service samt en vilja att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Om du är en lagspelare med ett driv att utvecklas och bidra till verksamhetens framgång, så kan detta vara rätt roll för dig! Restaurang Bambu erbjuder Vi ger dig möjligheten att utvecklas inom företaget, och vi satsar på internrekrytering samt utbildningar som stödjer din professionella utveckling. Hos oss kan du förbättra dina ledarskapsförmågor, få djupare kunskaper om mat och dryck samt delta i spännande projekt. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och bygga en stark karriär inom restaurangbranschen! Om oss Restaurang Bambu har varit en etablerad del av Bredaryd i 30 år och har genom åren byggt upp en stor och trogen kundkrets både lokalt och runt om i Sverige. Vi är kända för vår asiatiska buffé, men erbjuder även en bred à la carte-meny för hela familjen. Vi strävar alltid efter att servera fräscha och väl tillagade rätter i en trevlig miljö med hög servicenivå. Vill du veta mer? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, där Anela Drndo är vår ansvariga rekryterare. Ansökningar och urval sker löpande och tjänstens startdatum är i höst. Anela står till ditt förfogande för eventuella frågor och ytterligare information. Du kan nå henne personligen på telefonnummer 0737–019453. Ansökningar behandlas löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen till Restaurang Bambu!
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Smålandsstenar . Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 170 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.
Vill du ha en nyckelroll i ett bolag där kvalitet, förbättringsarbete och hållbarhet går hand i hand med affären? Hos oss får du möjlighet att kombinera din tekniska noggrannhet med operativt ansvar och en kultur där din insats märks. Nu söker vi en Kvalitetstekniker som vill växa med oss – är det du? Om rollen Som Kvalitetstekniker är du en viktig del av vår produktionsverksamhet. Du arbetar nära både produktion och produktionsteknik och ansvarar för att våra produkter, processer och arbetssätt lever upp till både interna och externa kvalitetskrav. Rollen omfattar även uppgifter kopplade till miljö och arbetsmiljö, i samverkan med vår HSQE Manager på koncernnivå. Du får ett varierat och operativt uppdrag där du gör skillnad varje dag – genom att arbeta med avvikelsehantering, förbättringsarbete, kvalitetskontroller, dokumentation och utbildning. Ditt ansvar omfattar bland annat: Utföra kvalitetskontroller i produktionen, hantera avvikelser och reklamationer. Driva rotorsaksanalyser och förbättringsåtgärder Säkerställa att mätutrustning kalibreras korrekt Dokumentera, följa upp och analysera kvalitetsdata Bidra i frågor kopplade till miljö och arbetsmiljö Vara delaktig i revisioner och kontakt med externa parter Sprida kunskap och förståelse för kvalitet – internt och externt Vem är du? För att lyckas i rollen har du: Tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalitetsteknik inom producerande verksamhet Utbildning inom kvalitet – till exempel kvalitetsingenjör, tekniker eller annan relevant eftergymnasial utbildning Kunskap om mätteknik, ritningsläsning och kvalitetsverktyg såsom 5 Why, FMEA, Ishikawa God förståelse för kvalitetssystem och standarder, gärna ISO 9001, 14001 och/eller 45001 Vana att arbeta nära produktion och driva förbättringsarbete Du är pedagogisk, kommunikativ och har en god förståelse för hur kvalitet påverkar både kundnöjdhet och affärsresultat. Du gillar att arbeta strukturerat och är inte rädd för att ta initiativ. Varför BL Stainless? Vi erbjuder dig en roll i ett bolag med högt engagemang, snabb väg från idé till beslut och stark framtidstro. Hos oss får du en arbetsplats där människor trivs, utvecklas och tar ansvar tillsammans. Vi satsar på hållbarhet i alla led – från produkt till arbetsmiljö. Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Petersson [email protected]
Vi på Purple Rekrytering & Interim söker en Innesäljare till en av våra kunder i Anderstorp! Detta är en hyrrekrytering, vilket innebär att du inledningsvis blir anställd hos oss på Purple, med möjlighet att efter en tid gå över i en fast anställning hos vår kund. Om jobbet Vi letar efter en tekniskt intresserad och serviceinriktad innesäljare som vill vara en nyckelspelare i kundens säljteam. I denna roll kommer du att ansvara för att ta fram offerter, hantera ordrar och erbjuda teknisk rådgivning till kunder. Du kommer också att ge support via telefon och e-post samt arbeta med uppdatering och kommunikation kring leveransplanering och eventuella leveransförändringar. Dessutom blir du en viktig del i kundbearbetning genom uppföljningssamtal och kampanjutskick. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom teknik. Erfarenhet av sälj, administration och orderhantering är viktigt, och vi ser gärna att du har ett starkt intresse och förståelse för tillverkningsindustrin. Det är meriterande om du har erfarenhet av att tolka ritningar samt har god matematisk förståelse. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, har god datorvana och förmåga att arbeta i olika affärssystem. För rollen krävs även att du har körkort och tillgång till bil. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en lagspelare med hög servicekänsla och kundfokus. Du är strukturerad, ordningsam och har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter i en snabbföränderlig miljö. Din initiativförmåga och problemlösande inställning är avgörande för att lyckas i rollen, och vi ser gärna att du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar väl med kollegor från olika avdelningar. Rekryteringsinformation Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Anela Drndo och Jennie Holmberg är ansvariga rekryterare. De finns tillgängliga via telefon eller e-post om du vill veta mer eller prata personligt om rollen och upplägg. Anela Drndo 0737- 01 94 53 [email protected] Jennie Holmberg 0763- 07 01 23 [email protected]
Gislaveds kommun söker sjuksköterskor i SOMMAR Gislaveds Kommun Korttid v25-33 (dagtid) Säbo/Hsv v.21-23 (dagtid) Pool v.13-33 Sista svarsdatum: 2025-03-20 Vi erbjuder våra konsulter uppdrag över hela Sverige som avtalsleverantör i regionernas nationella avtal. Vi har även avtal med hälften av Sveriges kommuner och en del privata vårdgivare. Uppdragen kommer in löpande. Att vara en del av Cura Vårdbemanning och vårt team som Sjuksköterska innebär att du väljer en arbetsplats som värdesätter ditt bidrag till samhället och jobbar för en hållbar vård och omsorg. Vi strävar efter att skapa en miljö där din passion för att hjälpa andra får utrymme och där du kan bidra med positiv förändring. Vill du ha hjälp att hitta ett uppdrag som passar just dig eller om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss. 0703021220 [email protected] Detta erbjuder Cura vårdbemanning dig som konsult: • Attraktiv ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär • Trygga villkor • En kontaktperson som arbetar för dig och dina önskemål under hela processen • Resor och boende vid uppdrag på annan ort • Flexibiliteten • Möjlighet att forma arbetslivet så att det passar dig • Unika möjligheter till kompetensutveckling och nya karriärmöjligheter • Tillgång till rabatter och erbjudanden från samarbetspartners • Mängder av uppdrag över hela landet från olika uppdragsgivare Vi är med dig hela vägen Oavsett om du är ny som konsult eller saknar tidigare erfarenhet är du varm välkommen. Hos Cura Vårdbemanning har du en dedikerad konsultchef som stöttar dig och ger en grundlig introduktion till ditt nya uppdrag, vilket gör att du är i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare. Vi är ett team och finns med dig hela vägen. Hos oss är du en del av Cura Vårdbemanning och vår gemenskap! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär eller bara vill utforska nya möjligheter inom vården, tveka inte att kontakta oss. Vi är här för att stödja dig på din resa och matcha dig med spännande möjligheter som passar dina färdigheter.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt restaurangteam och ta ansvar för att skapa en trivsam arbetsmiljö och en förstklassig gästupplevelse? Restaurang Bambu i Bredaryd söker nu en engagerad och målmedveten Teamledare som vill bidra till vår fortsatta framgång! Om rollen Som Teamledare hos oss får du en dynamisk och operativ roll där du ansvarar för den dagliga driften tillsammans med övriga kollegor. Du kommer att arbeta med schemaläggning, beställningar, personalansvar samt leda och coacha vårt team. Vi har ca 15 anställda, och det är viktigt att du har förmågan att planera och koordinera arbetspass för att säkerställa rätt bemanning och hålla en hög servicenivå. I rollen ingår också att motivera och utveckla dina kollegor genom kontinuerlig feedback och stöd, så att vi tillsammans kan erbjuda en enastående restaurangupplevelse för våra gäster. Våra önskemål Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en ledande roll inom service- eller restaurangbranschen. Du är ansvarstagande, flexibel och har en naturlig förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare. För att lyckas i rollen behöver du vara initiativrik, lösningsorienterad och kunna hantera ett högt arbetstempo. Vi värdesätter ett starkt engagemang för både mat och service samt en vilja att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Om du är en lagspelare med ett driv att utvecklas och bidra till verksamhetens framgång, så kan detta vara rätt roll för dig! Restaurang Bambu erbjuder Vi ger dig möjligheten att utvecklas inom företaget, och vi satsar på internrekrytering samt utbildningar som stödjer din professionella utveckling. Hos oss kan du förbättra dina ledarskapsförmågor, få djupare kunskaper om mat och dryck samt delta i spännande projekt. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och bygga en stark karriär inom restaurangbranschen! Om oss Restaurang Bambu har varit en etablerad del av Bredaryd i 30 år och har genom åren byggt upp en stor och trogen kundkrets både lokalt och runt om i Sverige. Vi är kända för vår asiatiska buffé, men erbjuder även en bred à la carte-meny för hela familjen. Vi strävar alltid efter att servera fräscha och väl tillagade rätter i en trevlig miljö med hög servicenivå. Vill du veta mer? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, där Anela Drndo är vår ansvariga rekryterare. Ansökningar och urval sker löpande och tjänstens startdatum är i höst. Anela står till ditt förfogande för eventuella frågor och ytterligare information. Du kan nå henne personligen på telefonnummer 0737–019453. Ansökningar behandlas löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen till Restaurang Bambu!
Välj ett jobb för att visa detaljer