Är du en skicklig svetsare med erfarenhet av manuellsvetsning? Har du en positiv inställning, gott omdöme och en stark yrkesstolthet? Då är detta en möjlighet för dig! Vi söker dig som har bred erfarenhet av manuellsvetsning, såsom TIG, MIG eller MAG och som har en passion för att leverera arbete med högsta kvalitet.I rollen kommer du att arbeta mot ett av våra kunduppdrag, där precision, noggrannhet och långsiktighet står i centrum. Vi önskar att du... har körkort och tillgång till bil. har tidigare erfarenhet av manuell svetsning. gärna har giltiga svetscertifikat (ex. MIG, MAG, TIG, MMA). är noggrann, ansvarsfull och kvalitetsmedveten. trivs med att arbeta i en strukturerad och trygg arbetsmiljö. Om arbetet: Du erbjuds ett stabilt och långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder, där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Hos oss får du en trygg arbetsgivare som sätter din trivsel och utveckling i första rummet.Bli en del av vårt engagerade och mångsidiga team – här möts du av ett arbetsklimat präglat av samarbete och utveckling! Kontakt För mer information eller frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Alexander Josefsson på070-548 35 11 eller [email protected] ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! PULS skapar mångfald, möten & möjligheter för just DIG! Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning & Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är en flexibel, ambitiös, noggrann ochansvarsfull person. Vi letar efter individer som är självgående och kan ta initiativ när det behövs. Du hanterar att jobba under tidspress och har en vilja att utvecklas och bli bra på det du gör. Det är viktigt att du trivs med att jobba i grupp och vara en lagspelare. För att vara framgångsrik i rollen förväntar vi oss att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är händig. Det är även meriterande med truck och traverskort, samt erfarenhet av ritningsläsning. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!
Brinner du för teknik, bilar och service? Vill du arbeta med starka varumärken som Volvo och Polestar? Nu har du chansen att bli en del av vårt team och utvecklas i en högteknologisk bransch! Om oss Vi är en etablerad och trygg arbetsgivare i Gislaved med engagerade medarbetare. Här arbetar vi i fräscha lokaler som ständigt förbättras för att skapa en modern och trivsam arbetsmiljö. Arbetsuppgifter I din roll som personbilsmekaniker kommer du att arbeta med diagnostik och felsökning av fordon, samt utföra service och reparationer. Du kommer även att arbeta med den senaste tekniken inom el- och hybridbilar, vilket gör att du ständigt får utveckla dina kunskaper. Dessutom kommer du att ha kontakt med kunder och säkerställa att de får bästa möjliga service. Vem är du? Vi söker dig som har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du har gärna arbetat några år som personbilsmekaniker och det är meriterande om du har erfarenhet av våra bilmärken. För tjänsten krävs B-körkort (manuellt) och du behöver kunna tala och skriva svenska. Som person är du serviceinriktad, självgående och har ett starkt driv att utvecklas inom ditt yrke. Du trivs med att vara en del av ett team och kanske är det just du som sprider glädje och energi. Med en positiv inställning till utmaningar kan du vara den vi söker! Vad vi erbjuder · En trygg anställning i ett stabilt företag · Utbildningar och certifieringar inom de bilmärken vi arbetar med · En del av en framtidssäkrad bransch där tekniken utvecklas snabbt · Du får ibland möjlighet att kunna delta vid kundevenemang och event samt vidareutveckla dina tekniska färdigheter genom specialiserade utbildningar. Vår framtid – och din Vi vill vara en attraktiv arbetsplats i regionen och samarbetar därför aktivt med skolor och näringsliv för att bidra till branschens utveckling. Hos oss handlar det inte bara om att serva bilar – vi servar människor. Du får mer än bara ett jobb – du blir en del av ett sammansvetsat team där engagemang, ansvar och glädje i arbetet är lika viktigt som teknisk skicklighet. Övrig information Placering: Gislaved Omfattning: Heltid Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse 🔧 Redo för nästa steg? Skicka in din ansökan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Sista ansökningsdag: 2025-08-17 En del av företagets förmånspaket innebär att du omfattas av kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag och personalrabatter. På Finnvedens Bil eftersträvar vi jämställdhet och mångfald. Vi ser det som en styrka att ha en arbetsplats med jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar. SKRIFTLIG ANSÖKAN SKICKAS TILL [email protected] Har du frågor hör av dig till Platschef Robin Wiik 0371-58 66 58 Märk ansökan : ”Personbilsmekaniker”
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Vill du driva skolutveckling och bidra till att höja undervisningens kvalitet? Har du erfarenhet av att jobba med särskilt stöd och extra anpassningar? Har ditt hjärta och sinne fokus på att få så många barn och elever som möjligt att lyckas? I så fall är du varmt välkommen till oss på Gullviveskolan i Gislaved. Tillsammans med skolans ledning, pedagogisk skolpersonal och skolans elevhälsoteam blir ditt uppdrag att vidareutveckla skolans pedagogik, arbetssätt och lärmiljöer för att i än högre grad skapa förutsättningar för ledning och stimulans för alla elever så att de ges möjlighet att nå målen för sin utbildning. Arbetsuppgifter och kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad speciallärare eller har likvärdig utbildning och kompetens. Du är en skicklig pedagog och har erfarenhet av att arbeta med elever med olika behov. För att trivas hos oss ser du elevernas möjligheter framför hinder och hittar alltid framkomliga vägar i bemötande, kommunikation och undervisning. Du är trygg, stabil och stresstålig med ett stort engagemang att skapa tillgängliga lärmiljöer. Du samarbetar utan problem och ser det som en självklarhet att ha en öppen och bra dialog med såväl föräldrar som kollegor och ledning. Du talar mycket god svenska och kan uttrycka dig mycket väl och korrekt i tal och skrift. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo att ta ett strategiskt grepp om inköpsfunktionen i en modern industriverksamhet där struktur, affärsmässighet och långsiktighet är avgörande? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en strategisk inköpare till en nyckelroll hos ett väletablerat och teknikdrivet industriföretag med bas i Anderstorp. Detta är en roll för dig som vill arbeta nära både produktion, utveckling och leverantörer med stort mandat att påverka framtidens inköpslösningar och bidra till företagets fortsatta framgång. Om rollen Som strategisk inköpare har du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du driver inköpsplanering utifrån både kundprognoser och interna behov, ansvarar för strategiska leverantörsrelationer och säkerställer att inköp sker enligt kundunika krav och kvalitetsstandarder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Prognoshantering och långsiktig inköpsplanering Leverantörsutvärdering, uppföljning och utveckling Förhandling av strategiska avtal och prisvillkor Stöd i offertarbete och val av leverantörer Inköp av råmaterial, verktyg och kundunika artiklar Deltagande i projekt kopplade till nya artiklar och leveransstruktur Du är även en nyckelspelare i kvalitets- och förbättringsarbete tillsammans med kvalitets- och miljöorganisationen. Vi söker dig som Har gedigen erfarenhet av taktiskt eller strategiskt inköpsarbete inom tillverkande industri, gärna i roller där du arbetat med både operativa och affärsnära delar av inköpsprocessen. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett starkt kommersiellt tänk och trivs i rollen som intern samarbetspartner och extern kravställare.or För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med inköpsstrategier, avtal och leverantörsutveckling Vana av att arbeta med prognoser, artiklar och lagerstyrning Förståelse för kvalitets- och miljökrav kopplade till industrileverantörer God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i affärs-/ERP-system Förmåga att arbeta såväl självständigt som tvärfunktionellt 📍 Placeringsort: Anderstorp 📅 Urval sker löpande – skicka in din ansökan snarast 🔍 Intresserad? Sök direkt eller connecta via purplerekrytering.se 📩 Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim. 💜 Alla ansökningar hanteras med full konfidentialitet.
Vill du ta första steget till att utvecklas som ledare? Hos oss kan du göra karriär inom snabbmatsbranschen och samtidigt få en av marknadens bästa ledarskapsutbildningar. Vem är du? För att trivas hos oss är du serviceinriktad och gilla ett högt arbetstempo. Du har en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra genom arbetsglädje med fokus på resultat och mål. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Din roll som driftledare innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar som ett team för att våra gäster ska få en upplevelse i världsklass. Du har överblick över restaurangens alla områden vilket innefattar kök, kassa och restaurangdel samt den yttre miljön runt restaurangen. Du ansvarar för planering, bemanning, utbildning och kontroll av restaurangens drift. Under handledning av restaurangchefen lär du dig jobbet och verksamheten steg för steg på de olika stationerna samt genom våra interna utbildningar. Vad erbjuder vi? Ett fartfyllt jobb där du driver ett sammansvetsat team och utvecklas som ledare. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt ett chefstillägg. Som driftledare får du ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar. Du får också möjlighet att ansöka till vårt utbildningsprogram för blivande restaurangchefer. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss innebär det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Vi lanserade i våras våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap och detta genomsyrar det dagliga arbetet på MAX. Välkommen att söka! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Nämnd- och ärendehanteringsenheten är en central stödfunktion inom kommunen med ansvar för att säkerställa att den politiska beslutsprocessen och hanteringen av allmänna handlingar sker rättssäkert, effektivt och i enlighet med gällande lagstiftning. Vi arbetar nära både politiska organ och kommunens olika förvaltningar och är en viktig del av den demokratiska infrastrukturen. Enheten ansvarar bland annat för nämndadministration, diarieföring, dokumenthantering, informationsstyrning och stöd i tillämpning av offentlighetsprincipen och arkivlagen. Vi skapar struktur och kvalitet i ärendehanteringen och säkerställer transparens, rättssäkerhet och service i hela dokumentlivscykeln – från inkommen handling till arkivering. Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare har du en central roll i den demokratiska beslutsprocessen. Du samordnar nämndens arbete och är ett kvalificerat stöd till både tjänstepersoner och förtroendevalda. Ditt uppdrag är att säkerställa en rättssäker, strukturerad och effektiv ärende- och beslutsprocess. För att lyckas i rollen krävs att du har mycket goda administrativa och kommunikativa färdigheter, en stark förmåga att hantera detaljer och hålla ordning, samt god förståelse för kommunens styrning och regelverk. Kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetsprincipen och andra relevanta lagar är en förutsättning. I ditt dagliga arbete: Bevakar du att ärenden bereds och kommer upp till nämnden i rätt tid. Ansvarar du för kvalitet och rättssäkerhet i berednings- och beslutsprocessen. Kvalitetsgranskar du handlingar inför varje nämndsammanträde och ger återkoppling till handläggare och chefer. Skriver du protokoll, expedierar beslut och hanterar den löpande administrationen kring nämndens arbete. Ger du stöd och utbildning till verksamhetens handläggare och chefer i ärendeprocess och styrdokument. Leder och deltar du i utvecklingsarbeten, särskilt kring nya arbetssätt och digitala verktyg inom ärende- och nämndadministration. - Samordna förvaltningens administrativa styrdokument såsom ärendehandbok, delegationsordning och informationshanteringsplan - Samordning av förvaltningsövergripande remisser samt framskrivning av förvaltningsövergripande ärenden till nämnden - Beroende på din bakgrund kan även utredningsuppdrag och andra utvecklingsprojekt inom tex. administration bli aktuella. - Registrerar ärenden i kommunens ärendehanteringssystem Castor och säkerställer korrekt diarieföring. Som nämndsekreterare är du en nyckelperson för kvalitetssäkringen av kommunens beslutsfattande och en viktig del i att skapa tillgänglighet, transparens och ordning i den demokratiska processen. Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, exempelvis inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning – eller arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare eller registrator. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift God kännedom om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighetsprincipen En väl utvecklad administrativ förmåga och ett öga för struktur och detaljer Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta lyhört och smidigt med andra Ett professionellt och serviceinriktat bemötande i kontakter med både förtroendevalda och medarbetare Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, såsom Castor eller liknande. Som person är du: Flexibel och ser möjligheter i förändringar Initiativtagande och resultatorienterad Lyhörd, trygg och kommunikativ Strukturerad i ditt arbetssätt och bra på att planera och prioritera Lugnt och vänligt bemötande med hög servicenivå Ditt medarbetarskap präglas av engagemang och ansvar. Du bidrar aktivt till verksamhetens utveckling och samarbetar väl – både inom ditt team och över förvaltningsgränser. Du delar vår syn på vikten av kvalitet, respekt och tillgänglighet i kontakten med medborgare, kollegor och förtroendevalda. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du erfarenhet av att leda tekniska projekt mot kund med fokus på kvalitet och resultat? Vill du jobba brett i en verksamhetsnära roll där du har både många interna och externa kontaktytor? Då är detta en utmärkt möjlighet för dig! AQ Plast erbjuder formsprutning av termoplastdetaljer med högt ställda visuella och geometriska krav. Vi erbjuder även tunnplåtsstansning och montering till kompletta produkter. Vi har en toppmodern maskinpark som är betjänade med plockrobotar som möjliggör helautomatisk produktion dygnet runt. Vi åtar oss också framtagning av verktyg, vi har ett stort kunnande inom verktygskonstruktion och samarbetar med ledande verktygstillverkare globalt. I Anderstorp, ägnar vi oss åt formsprutning, tunnplåtsstansning och montering samt underhåll av verktyg. Bolaget är ett resultat av en fusion av de tidigare bolagen AQ Plast, AQ Holmbergs och AQ Retor Production. Våra kundbas utgörs av både stora globala industrikunder och lokala kunder med höga krav på kvalitet, service och leveransprecision. Kundsegmenten är lastbilar, personbilar, elektronik, medicinsk industri och generell industri. Läs mer på deras hemsida, www.aqg.se Om rollen: Som Projektledare kommer du att leda både svenska och internationella projekt direkt mot kund, främst kopplat till automotive. Storleken på projekten varierar, det kan innebära att du i vissa projekt driver dem själv från start till mål och vissa ingår du i ett projektteam. Du bär ett helhetsansvar för projektets framgång, från planering till genomförande, enligt uppsatta mål gällande budget, tidplan och kvalitet. Som Projektledare spelar du en central roll i projekten, där du samordnar och säkerställer att kundernas behov och förväntningar möts. Med många kontaktytor både nationellt och internationellt får du en varierande och dynamisk vardag. Vi söker dig som: Vill driva, leda och ta beslut, samtidigt som du är lyhörd för projektets alla intressenter. För att trivas i denna roll behöver du ha en god struktur för att hantera flera parallella projekt. Som person ser vi att du är framåt, självgående i ditt arbete men med förmågan att få ett projektteam att fungera väl. Du gillar att ta ansvar samt är bekväm med att underhålla flera kontaktytor, såväl internt som externt. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet att arbeta i en likande roll inom tillverkande industri gärna inom plast eller plåtindustrin Tidigare erfarenhet från att arbeta mot automotivekunder God teknisk förståelse för industriella processer och produktion Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift God systemvana Meriterande: Tidigare erfarenhet att arbeta med APQP processen Drivit projekt direkt mot kund Övrig information: Omfattning: Visstid på 6 månader med stora möjligheter till förlängning eller tillsvidareanställning. Tillträde: Snarast möjligt Arbetstid: Dagtid När du blir en del av oss: Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos AQ Plast. Här erbjuds du en spännande tjänst i ett gediget och stabilt företag där du får utvecklas i en varierande roll. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Stina Runesson på 0734130824 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Bilrekonditionerare sökes i Tranemo Jobcenter Recruitment söker nu en erfaren bilrekonditionerare åt kund i Tranemo. Om jobbet Vi söker dig som har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta med fordon. Du kommer att arbeta med rekonditionering av bilar, vilket inkluderar tvätt, polering och invändig rengöring. Arbetsuppgifter • Utföra grundlig tvätt och rengöring av bilar, både utvändigt och invändigt• Ta bort smuts, fläckar och lukt från bilars interiör• Polera fordonens lack för att återställa glans och skydda ytan • Rengöra och behandla textilier, skinn och andra material på bilar • Utföra vaxning och annan skyddande behandling av fordonens ytor • Hantera rengöringsmedel och maskiner på ett säkert och effektivt sätt • Kontrollera och säkerställa att bilarna håller hög kvalitet innan leverans • Arbeta efter arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter • Samarbeta med kollegor och kund för att möta specifika rekond behov Krav för tjänsten • Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med bilrekonditionering, dvs erfarenhet av polering och fordonstvätt (obligatoriskt, även vid anställningsstöd)• B-körkort• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Datorvana • Engagemang i arbetet, punktlighet, noggrannhet Meriterande • Uppfyller villkoren för nystartsjobb enligt Arbetsförmedlingens regler Arbetsgivare Jobcenter Recruitment Vi arbetar med rekrytering i hela Sverige och hjälper företag att hitta rätt kompetens. Anställningen sker hos kund i Tranemo – vi ansvarar för rekryteringen. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag – vi behandlar ansökningarna löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, inte via e-post.
Om jobbet Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö,där ditt arbete gör skillnad ? Då kan vi ha jobbet för dig ! Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierande arbetsuppgifter. Arbetsbeskrivning Som manuell svetsare krävs det att du har relevant yrkesutbildning och erfarenhet inom svets industri. Du är väl insatt i TIG,MIG och MAG svetsning och ritningsläsning och har helst även kunskaper i rostfri och aluminium svets. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: -är ansvarsfull har god känsla för detaljer -har en hög servicenivå -är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera , ibland komplicerade , moment -är självständig i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel , driven och nyfiken. Du har ett teknisk intresse och har lätt för att lära dig nya saker. Du har en förmåga att hitta nya vägar för att lösa problem , delar gärna med dig av nya tankar och ideer samt trivs och fungerar väl i en grupp. Du är ödmjuk och har inga problem med att göra olika arbetsuppgifter och hjälpa till där du behövs mest. Varmt välkommen med din ansökan !Bifoga CV personligt brev via mail ! Om anställningen Lön : Enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads Anställningsvillkor Heltid Provanställning/tillsvidareanställning Anställningstid enligt överenskommelse
En av våra medarbetare på Industrigruppen börjar studera till hösten, därför söker vi nu en engagerad vikarie under studietiden. Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande Om verksamheten Industrigruppen är en arbetsinriktad daglig verksamhet enligt LSS, där vi tar emot uppdrag från olika industrier i kommunen. Arbetet består i att sortera, packa och färdigställa produkter, inför leverans till företagen. Här arbetar vi i en strukturerad miljö där varje deltagare har ett individuellt schema och en genomförandeplan som ligger till grund för det dagliga stödet. Vi lägger stor vikt vid arbetsro, tydlighet och meningsfull sysselsättning. Industrigruppen bemannas dagligen av tre medarbetare. Varje dag ges också möjlighet till inslag för att främja hälsa och rörelse under arbetsdagen. Arbetsuppgifter Som stödpedagog eller stödassistent på Industrigruppen arbetar du i team och ger individuellt anpassat stöd till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Du motiverar och vägleder deltagarna i deras arbetsuppgifter, bidrar till struktur och arbetsglädje, och anpassar arbetsmoment utifrån individens behov och förutsättningar. Du arbetar lågaffektivt, pedagogiskt och med respekt för delaktighet och självbestämmande. Dokumentation enligt LSS och vissa delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter kan ingå i uppdraget. Kvalifikationer För stödpedagog: Eftergymnasial utbildning inom funktionshinderområdet, pedagogik eller socialt arbete (exempelvis stödpedagog, behandlingspedagog, socialpedagog, arbetsterapeut). För stödassistent: Gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg, barn- och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism - Är trygg, strukturerad och van vid att arbeta med tydlighet och förutsägbarhet - Är lösningsfokuserad, samarbetsinriktad och initiativtagande - Har ett empatiskt, professionellt och prestigelöst förhållningssätt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till ett gott arbetsklimat. Rekryteringen kommer att genomföras under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Rekrytering sker löpande – Skicka in din ansökan redan idag! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer