Lediga jobb i Gnosjö

Sök totalt 78 lediga jobb i Gnosjö

Axelent söker en lineoperatör till Lackeringen
Axelent AB
Maskinoperatörer, ytbehandling

Vill du vara en del av ett sammansvetsat team där kvalitet, ansvar och utveckling står i fokus? Som Lineoperatör hos Axelent AB blir du en viktig del av vår produktionskedja och arbetar i en miljö där vi tillsammans driver verksamheten framåt. Om tjänsten Som Lineoperatör hos oss ansvarar du för att säkerställa att produktionen sker i enlighet med interna och externa krav. Du blir en del av ett rotationsschema inom vår lackline och ser till att maskinerna är rätt inställda för att optimera kvalitet och effektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hänga på och packa Kvalitetssäkring utifrån givna produktkrav Planering av lackeringsdetaljer utifrån grovplanering från Planeraren Daglig rengöring och städning Truckkörning Vem är du? Vi söker dig som har förståelse för att arbeta i en line och trivs i en fysisk aktiv roll. Du är flexibel och gillar att rotera mellan olika arbetsmoment. Då vi är ett sammansvetsat team värdesätter vi att du har en god samarbetsförmåga och bidrar till den positiva arbetsmiljön som präglar Axelent. Krav: God fysisk förmåga då arbetet innefattar manuella lyft Flexibilitet för rotation mellan arbetsuppgifter Flytande svenska i tal och skrift Kunna jobba i grupp Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i en line Truckkort skjutstativ B3 Vad kan vi erbjuda och vilka är Axelent? Hos Axelent AB erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter med fokus på kontinuerlig utbildning, bra anställningsvillkor och en flexibel arbetsmiljö med engagerade kollegor. Vi strävar efter ständig förbättring både individuellt och som organisation, tar ansvar för vårt arbete och våra handlingar, främjar en inkluderande arbetsmiljö och tror starkt på en positiv och engagerande atmosfär. Axelent Group består av de fyra företagen Axelent AB, Axelent Engineering, Axelent Solutions och Axelent Wire Tray AB. Gemensamt för de fyra bolagen är visionen om att göra industrin konkurrenskraftig, säker och lönsam genom automatisering, säkra lösningar, effektiva rutiner, funktion och kompetens. Axelent AB är det största bolaget inom gruppen och har i sin tur ett 10-tal helägda dotterbolag och ytterligare ett 50-tal agenter runt om i världen. Axelent Group har cirka 350 anställda och majoriteten av de anställda finns på huvudkontoret i Hillerstorp, men organisationen finns även i Europa, USA, Japan och Australien. Läs mer om oss på www.axelent.se Bra att veta Urval och intervjuer påbörjas under V.34 Ort: Hillerstorp, Sverige Sista ansökningsdag: 10 augusti  För frågor kring tjänsten kontakta Liam Tran på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Maskinoperatör / Ställare valsverk
Bemanningspoolen i Värnamo AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Teknikintresserad Ställare Nu behöver detta väletablerade företag i Hillerstorp anställa en ny medarbetare som maskinoperatör/ställare i valsverket för plattvalsad tråd. Vem är du? För att lyckas i rollen är det ett krav att du har några års erfarenhet som maskinoperatör och det är meriterande om du även arbetat som ställare av mekaniska maskiner.Du är produktionsinriktad med ett stort eget driv att få saker att hända och med en genuin vilja att leverera med hög kvalitet och i rätt tid till våra kunder. Har du tidigare arbetat med någon form av underhåll eller reparationer ser vi det som meriterande. Vana vid truckkörning är ett krav och har du jobbat med travers tidigare är det meriterande. För oss är snabba leveranser och flexibilitet levande nyckelord. Du behöver därför gilla att jobba med tempo och se fördelar i att arbetsdagen inte alltid blir som planerad. Vi ser gärna att du tar initiativ till förbättringar och är generös med dina tidigare kunskaper. I valsverken kommer du arbeta närmast tillsammans med två kollegor med liknande roller. Viss rotation mellan maskinerna kommer ske. Teamet jobbar tight tillsammans eftersom vissa arbetsmoment kan vara fysiskt krävande och då krävs bra samarbete. Andra arbetsmoment kan vara lite mer kluriga och då behövs en aktiv och lösningsorienterad dialog. Med anledning av detta kräver tjänsten att du talar och förstår svenska bra. För att nå framgång ser vi att du är en lagspelare som med ödmjukhet tar dig an nya uppgifter, en person som har förmågan att lyssna, lära och samtidigt använda tidigare kunskaper till att hitta lösningar och möjligheter till förbättringar. Teamet gör alla ställ och till viss del även mindre reparationer. När det blir större reparations- och underhållsarbeten kopplas våra reparations- och underhållskollegor in men samarbetet upphör inte. Vi tror nämligen på att en bredare kunskap och förståelse för maskinerna gör jobbet som maskinoperatör mer intressant och utvecklande.  Erfarenhet och kompetens Erfarenhet att ha jobbat som maskinoperatör och gärna ställare några år Du har ett genuint intresse för att producera med stort produktionsfokus Du är van vid att jobba med problemlösning Du har ett strukturerat och systematiskt sätt att jobba, du ska kunna planera ditt arbete Du är en ödmjuk och samarbetsvillig kollega Du är tålmodig och klurig, du hittar ofta lösningar på oväntade utmaningar Du skapar ett system för att ta tillvara erfarenheter över tid Du har kännedom inom mätteknik och kvalitetsgranskning Du gillar att jobba med mekanik Du behöver kunna svenska i tal och skrift Du har vana och utbildning för att köra truck och gärna travers Har du jobbat med reparation och underhåll är det ett plus, men inget krav Vilka är vi?  Gunnars Tråd är en trygg och stabil arbetsgivare som värdesätter våra duktiga medarbetare på olika sätt. Bland annat genom att erbjuda flertalet förmåner så som eget gym med padelhall och relax/bastu, fria bad i simhall, företagshälsovård med hälsoundersökning, friskvårdsaktiviteter, trevliga personalutrymmen mm.Det finns en aktiv personalklubb som frekvent anordnar diverse aktiviteter för alla anställda så som go-cart, curling, grillning, hockeyspels-turnering mm. Vi trivs på jobbet och strävar efter att ha kul tillsammans. Vi tror nämligen att glädje bidrar till såväl trivsel som god produktivitet.Självklart har vi kollektivavtal som ger dig trygghet genom tjänstepension och ett omfattande försäkringsskydd.  Frågor och funderingar? I denna rekrytering samarbetar vi med Bemanningspoolen i Värnamo. Kontakta gärna Josefine Gunnarsson 0370-30 49 86 vid ev. frågor som rör såväl tjänsten som själva rekryteringen.  Urval kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är 31/8 Välkommen med din ansökan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Industrial Design Manager
Thule Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

Bring your life At Thule, all designers work with the realization of our design philosophy. We work with user-centered design. For every product, we identify needs, gather insights, and rigorously test ideas. We use creativity and a hands-on approach to craft innovative solutions. We build prototypes, relentlessly question ideas, and iterate to get us further. But these are not the only principles that guide our creative process. Every Thule design embodies our core brand philosophy of enabling an active life. Our designs go beyond looks; we create purposeful solutions for real-life challenges. We strive for authenticity in everything we do, making honest material choices. Outlined in the Thule Brand Essence, our design philosophy is tied to the core Thule values that guide our path. The three values that describe our design philosophy are: functional, emotional, and social. In other words, these are the values of our brand and the values we aim to deliver on with every product.   What you’ll do at Thule As a Design manager at Thule you lead and carry the staff responsibility and resource planning for approximately 6 industrial designers with different product focus areas. The team is part of the global design organization with concept design, CMF and Surface design & Visualization. You and your team are involved in pre-studies and product projects for a wide range of different products within our assortment. Leadership & Team Management - Lead, mentor, and inspire a team of industrial designers across multiple product categories. - Foster a high performing collaborative culture that encourages creativity and growth. - Manage project timelines, resources, and deliverables to ensure on-time execution. - Member of the global design team management group - Team building and team development Design Strategy & Execution - Be part of the evolution of our global design strategy in alignment with brand values and relevant market trends. - Be part of defining, creating, communicating and safeguarding design visions, design intents and design executions. - Take part in developing methodology for product design within the company – unifying the work flow as well as simplifying the internal communication in regards to industrial design e.g. user journey, value proposition/value curve, design intents and industrial design execution levels. Cross-Functional Collaboration - Collaborate closely with other design functions, engineers, product managers, brand responsible, and soft goods developers etc. - Translate user needs, business goals, and technical constraints into innovative design solutions. - Present design concepts and strategies to stakeholders and executive leadership. - Work for product cross category initiatives, with the overall goal to enhance brand logic, added consumer understanding and commercial opportunities. Innovation & Trend Analysis - Stay in tune with design trends, materials, manufacturing processes, and sustainability practices. - Champion innovation, bringing new thinking and design methodologies to the team. - Work for a more hands-on approach to industrial design within the company   What you bring - Bachelor’s or Master’s degree in Industrial Design or a related field. - Min 5 years of experience in industrial design, with at least 2–3 years in a leadership or managerial role. - Strong portfolio demonstrating a range of successful design projects and leadership impact. - Proficient in design tools and methodology. - Excellent communication, presentation, and organizational skills. - Experience working in the outdoor industry. - Familiarity with sustainable design practices. - Experience in international product development and supply chain environments. - Be creative and inspiring to others - A strong understanding of design principles and a developed aesthetic sense - Extensive knowledge in mass production, relevant manufacturing processes and materials - Excellent in creating and maintaining cross functional working relationships - Ability to present and put up arguments to support ideas - The ability to adapt concepts to support Brand Identity and embodied through a predefined product identity - Be able to work within deadlines and budget targets - Active lifestyle with an interest in the Thule Group ’s products   Why you should join Thule We believe in strong team work both within your own team but also across teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “Apply for position” on our Thule Career Site. The application deadline is August 3, 2025. Due to summer holiday, we will begin reviewing applications only after the application period has closed. No screening or interviews will be conducted before that, so all candidates will receive updates after the deadline. Kindly note that we do not accept applications via email. If you have any questions about the role, feel free to contact hiring manager, Henrik Eriksson, Director Design. We look forward to hearing from you!   About Thule Group Thule is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Bring your Life— and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport & Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Active with Kids & Dogs (car seats, strollers, bike trailers, child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Bags & Mounts (backpacks, luggage and performance mounts). Thule Group has about 2,800 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2024, sales amounted to SEK 9.5 billion. http://www.thulegroup.com.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Pressoperatör/ tekniker
Ikett Personalpartner AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Till en av våra kunder i Hillerstorp söker vi för närvarande en pressoperatör alternativt presstekniker. Vi vill att du som söker bor i närområdet då tjänsten är tänkt att gå över i anställning efter inhyrningsperioden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ställa verktyg och övervaka processen enligt våra kontroll- och ställinstruktioner. Du ansvarar för att kvalitetssäkra producerade plåtdetaljerna genom mätning enligt instruktion. Du förväntas även delta aktivt i det dagliga förbättringsarbetet, där fokus är att minska ställtider, samt att få stabilare processer. I din roll som pressoperatör/tekniker är samarbetet med verktygsavdelningen viktigt där du förväntas dela med dig av din kunskap och information till dina kollegor. Arbetet är förlagt på 2-skift och start är omgående. Din profil Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Svetsare
Wikan Personal AB
Svetsare och gasskärare

Är du en noggrann och engagerad svetsare som letar efter en stabil och utvecklande arbetsplats? Vi söker just nu svetsare för 2-skiftsarbete och dagtid till vårt team! Dina arbetsuppgifter Svetsning av högkvalitativa produkter enligt ritningar och specifikationer. Underhåll och justering av svetsutrustning för att säkerställa noggrannhet och säkerhet. Samarbeta med kollegor för att lösa problem och effektivisera arbetsflödet. Vi erbjuder en varierad arbetsmiljö där det ställs höga krav på kvalitet och precision, men där vi också värdesätter arbetsglädje och gemenskap. Tjänsten omfattar arbete på både 2-skift och dagtid, vilket ger en flexibel arbetsmiljö för rätt kandidat. Din bakgrund/Dina egenskaper Har erfarenhet av svetsning, gärna med MIG/MAG, TIG eller bågsvetsning. Är bekväm med att läsa och arbeta efter ritningar. Har ett öga för detaljer och arbetar med hög noggrannhet. Är tekniskt lagd och har verktygsvana. Har en positiv inställning och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Meriterande om du har en svetslicens, men det är inget krav – vi värdesätter din vilja att utvecklas lika mycket som dina tidigare erfarenheter! Information och kontakt Urvalet sker löpande så ansök redan idag! För mer information eller frågor kring tjänsten kontakta Viktor Nyström 0470 - 34 83 71. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
ST-läkare

Bra Liv Gnosjö vårdcentral Vill Du vara med och utveckla framtidens bästa primärvård tillsammans med oss på Bra Liv Gnosjö vårdcentral? Vi erbjuder dig att vara med att utveckla och förstärka vårdcentralen för att ge bästa tänkbara vård till våra medborgare. Rollen som ST-läkare Vi söker ST-läkare i allmänmedicin. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % men sysselsättningsgrad går att diskutera efter önskemål. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss kommer du få ett omväxlande arbete på en välfungerande vårdcentral. Du tar emot planerade och akuta läkarbesök och kommer efterhand få jobba på BVC och särskild boende. Vårdcentralen ligger fyra mil ifrån sjukhuset och våra patienter väljer ofta oss i första hand. Här finns optimala förutsättningar för brett lärande inom allmänmedicin. Du arbetar måndag – fredag med viss jourtjänstgöring på kvällar och helger. Vår verksamhet bygger på personliga möten. Du ska kunna samarbeta med olika människor och genom ditt personliga engagemang och professionella förhållningssätt bidrar du till hög medicinskt kvalitet och trygghet för vår befolkning. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre. Vi ger våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! För dig som ska göra bastjänstgöring (BT) i inledningen av din ST kan en tidsbegränsad visstidsanställning inledningsvis bli aktuell med målsättningen att anställningen övergår till en tillsvidareanställning. Om du gjort AT kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning som ST. RJL har ett koncept för BT som gynnar både dig som medarbetare och arbetsplatsen. Läs mer om vår struktur för BT och ST på: AT, BT, ST och PTP, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Utbildning-och-praktik/AT-ST-och-PTP/) Din blivande arbetsplats Bra Liv Gnosjö vårdcentral är en medelstor vårdcentral, har ca 10 000 listade patienter och är den enda vårdcentralen i Gnosjö kommun. Vi är en del av Vårdcentralerna Bra Liv, den landstingsdrivna primärvården i Jönköpings län som består av 31 vårdcentraler och finns nära våra patienter över hela länet. Gnosjö vårdcentral har cirka 40 personer anställda inom olika professioner. Vi arbetar ständigt för att få nöjda patienter och vi är alla delaktiga i förbättringsarbeten. Tillsammans bedriver vi vård med omtanke, helhet och kvalitet i fokus. Din profil Vi söker dig som: • Har svensk läkarlegitimation samt bra kunskaper i det svenska språket (på minst C1-nivå) • Har körkort • Kan arbeta självständigt men också tillsammans med olika yrkesprofessioner • Är engagerad och ansvarsfull och förstår vikten av ett gott bemötande • Är flexibel och vill utveckla och förbättra verksamheten tillsammans med oss • Tar till dig ny kunskap och kan fungera som en kunskapsresurs för dina kollegor • Kan anpassa ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation • Genom ett gott samarbete med ledning och kollegor vill bidra till att skapa delaktighet och en god arbetsmiljö. Läs mer kring vår läkarrekrytering inom Bra Liv Läkarrekrytering, Vårdcentralerna Bra Liv, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/vardcentralernabraliv/jobba-hos-oss/lararrekrytering/) Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder: • Individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet • Omväxlande och stimulerande arbete i en god lärandemiljö • Ett väldefinierat uppdrag med egen patientlista där du kan jobba med hög kontinuitet • En trevlig och kompetent personalgrupp med bra stämning och god arbetsmiljö • Individuell kompetensutveckling och gemensamma kompetenshöjande aktiviteter med Vårdcentralerna Bra Livs övriga läkare • Förmånliga anställningsvillkor • För denna tjänst ingår även ett zontillägg utöver grundlön Som ST-läkare sker din ST-planering i samverkan mellan dig, handledare, chef och studierektor. Hos oss får du kontinuerlig handledning av erfarna distriktsläkare. ST-läkarna inom sjukvårdsområdet träffas regelbundet tillsammans med studierektor. Vi är mycket stolta över vårt ST-program. Samarbete med Futurum, Region Jönköpings läns forsknings- och utbildningsenhet och Qulturum, Regionens enhet för verksamhetsutveckling och förbättringar, gör det även möjligt att utvecklas inom forskning eller mot en framtida ledarroll. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta tf verksamhetschef fr om v.29, [email protected] eller via telefon 0722-02 42 49. Alternativt till tf verksamhetschef under v.28 Clemens Finckh, tel.nr: 0730-61 28 54. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 25/7, urval och intervjuer sker löpande. Vill du anta utmaningen att utveckla vårdcentralen som är full av möjligheter är du varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

6 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
MARKNADSKOMMUNIKATÖR / BACKOFFICE - EVERBRAND
FSK Group AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

På Everbrand Sweden AB är vi dedikerade till att skapa och leverera högkvalitativa produkter som gör vardagen enklare och bättre för våra kunder. Vi är stolta över att tillverka, producera och distribuera våra innovativa produkter lokalt här i Hillerstorp, Småland. Vi strävar ständigt efter att utvecklas och vara ledande inom vårt område. Vår ambition är att våra kunder, partners och konsumenter alltid ska kunna lita på oss och våra produkter. Vi är övertygade om att glädje, passion och kreativitet går hand i hand i vårt arbete. Vår målsättning är att kombinera innovativa lösningar med hållbarhet och hög kvalitet i alla led, från idé till färdig produkt​. Marknadskommunikatör/Backoffice – en nyckelroll i ett växande Everbrand Är du en kreativ kommunikatör med känsla för struktur – och gillar att ha en varierad vardag där du får kombinera marknadsföring med praktiskt stöd till verksamheten? Då kan du vara den vi söker! På Everbrand får du vara med och bygga starka varumärken i ett företag där glädje, passion och kvalitet står i centrum. Om rollen Som Marknadskommunikatör/Backoffice får du en bred och viktig roll i vår marknadsorganisation. Du ansvarar för att skapa innehåll till våra digitala kanaler, nyhetsbrev och kampanjer, samtidigt som du är en trygg administrativ resurs som stöttar verksamheten där det behövs. Ena dagen arbetar du med grafiskt material och sociala medier, nästa dag hjälper du till med orderhantering, dokumentation eller koordinering av ett kundevent. Du arbetar nära både marknads- och säljteamet och har en nyckelroll i att säkerställa att vår kommunikation är tydlig, relevant och visuellt stark – samtidigt som du bidrar till att våra interna processer flyter på smidigt. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Hillerstorp. Ditt ansvar I rollen ingår att producera och publicera innehåll till våra digitala kanaler, skapa presentationsmaterial och kampanjer samt ta fram grafiskt material i InDesign och Photoshop. Du är också delaktig i planering och genomförande av marknadsaktiviteter, events och nyhetsbrev. Har du erfarenhet av enklare foto, film och redigering är det ett plus. Under rekryteringsprocessen kommer du att få visa arbetsprov. Utöver det kreativa arbetet är du en viktig del av vårt backoffice-stöd. Du hanterar orderläggning, följer upp leveranser och ser till att kund- och artikeldata är uppdaterad i våra system (CRM Jeeves och PIM GUNG). Du koordinerar med sälj, produktion och logistik, och är en flexibel resurs som kan kliva in där det behövs mest. Vem är du? Vi söker dig som är både kreativ och strukturerad, och som trivs i en roll med stor variation. Du har ett starkt eget driv, är initiativrik och prestigelös. Du har erfarenhet av innehållsskapande och digital kommunikation, och du har ett öga för design och en känsla för budskap. Samtidigt är du noggrann, självgående och har lätt för att ta ansvar i administrativa uppgifter. Vi erbjuder Hos Everbrand får du en mångsidig roll där du får kombinera kreativitet med struktur, och där du har möjlighet att påverka både vår kommunikation och våra interna arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team som hjälps åt, har roligt tillsammans och där egna initiativ alltid välkomnas. Vi är ett företag med starka värderingar, lokal förankring och internationella ambitioner – och vi söker dig som vill vara med och bygga något långsiktigt. Låter det som något för dig? I denna rekrytering samarbetar Everbrand Sweden AB med FSK Group AB. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare P-A Karlsson på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag – vi jobbar med löpande urval.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
EXPORTANSVARIG EUROPA - EVERBRAND
FSK Group AB
Företagssäljare

På Everbrand Sweden AB är vi dedikerade till att skapa och leverera högkvalitativa produkter som gör vardagen enklare och bättre för våra kunder. Vi är stolta över att tillverka, producera och distribuera våra innovativa produkter lokalt här i Hillerstorp, Småland. Vi strävar ständigt efter att utvecklas och vara ledande inom vårt område. Vår ambition är att våra kunder, partners och konsumenter alltid ska kunna lita på oss och våra produkter. Vi är övertygade om att glädje, passion och kreativitet går hand i hand i vårt arbete. Vår målsättning är att kombinera innovativa lösningar med hållbarhet och hög kvalitet i alla led, från idé till färdig produkt​. VILL DU VARA MED OCH ETABLERA SVENSKA VARUMÄRKEN PÅ DEN EUROPEISKA MARKNADEN? Everbrand söker nu en EXPORTANSVARIG EUROPA – en affärsdriven och nyfiken person som vill vara med och bygga upp vår närvaro på nya marknader i Europa. Det här ären roll för dig som älskar att skapa nya affärer, bygga starka relationer och driva varumärkesutveckling med internationell räckvidd.Vi står inför en spännande expansionsresa där vårt varumärke Absodry by Torrbollen – en smart och hållbar fuktabsorberare – spelar huvudrollen. Nu söker vi dig som vill vara med från början och göra detta varumärke till ett självklart val även utanför Sveriges gränser. Vi har idag flertalet internationella kunder men vill etablera oss på marknader där vi idag ännu inte finns. Detta blir din utmaning! Din roll Som Exportansvarig Europa får du ett tydligt uppdrag: att etablera Everbrand och vårt varumärke på nya europeiska marknader. Du ansvarar för att identifieraaffärsmöjligheter, bygga upp nya kundrelationer och skapa långsiktiga samarbeten med distributörer, återförsäljare och andra partners. Du arbetar både strategiskt och operativt – från att analysera marknadspotential till att genomföra konkreta sälj- och marknadsinsatser. Du kommer att ha ett nära samarbete med vårt team i Hillerstorp, där du också har din bas. Samtidigt är det här en roll som kräver att du är ute där våra kunder finns –vilket innebär regelbundna resor runt om i Europa. Du blir en viktig länk mellan våra svenska rötter och vår internationella framtid. Vi tror att du har: … erfarenhet av export, internationell försäljning eller varumärkesutveckling. Du är van vid att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva affärer från idé tillgenomförande. Du har ett affärssinne som kombineras med en god förståelse för hur man bygger relationer över kulturella och språkliga gränser. Du uttrycker dig obehindrat på engelska i både tal och skrift. Om du dessutom behärskar tyska eller andra europeiska språk är det ett stort plus. Du är nyfiken, prestigelös och trivs i en miljö där det händer mycket – och där du får vara med och påverka på riktigt. Vi erbjuder • En nyckelroll i ett svenskt tillväxtbolag med internationella ambitioner • Möjlighet att bygga upp ett nytt affärsområde från grunden • Ett engagerat team med korta beslutsvägar och högt i tak • En vardag där du får kombinera strategi med praktiskt genomförande • En arbetsmiljö där vi tror på frihet under ansvar – och där din insats gör skillnad Hos Everbrand får du vara med och forma framtiden för några av Sveriges mest uppskattade konsumentprodukter. Vi är ett företag med stark lokal förankring, men med blicken riktad utåt – och vi söker dig som vill vara med på resan. Låter det som något för dig? I denna rekrytering samarbetar Everbrand Sweden AB med FSK Group AB. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare P-A Karlsson på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag – vi jobbar med löpande urval.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Rörlaseroperatör
Jörgenulfnicklas AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Rörlaseroperatör till Perforera Produktion AB i Hillerstorp! Nu söker vi efter Sveriges vassaste rörlaseroperatör! Är du en erfaren rörlaseroperatör med passion för precision, teknik och kvalitet? Vill du vara med från start och ta huvudansvaret för en helt ny rörlasermaskin? Då kan du vara den vi söker! Dina arbetsuppgifter Du får ett unikt ansvar – ett helhetsgrepp om vår helt nya rörlasermaskin. Från mottagande av produktionsunderlag och ritningsläsning till att planera, ställa in och köra maskinen samt optimera dess kapacitet. I rollen säkerställer du att produktionen håller hög kvalitet och flyter effektivt och säkert från första ritning till färdig detalj. Din profil Du har tidigare erfarenhet av att köra rörlaser eller liknande CNC-styrda maskiner och har goda kunskaper i ritningsläsning – det är en självklar del av ditt arbete. Du behärskar svenska i tal och skrift, eftersom arbetet kräver att du kan läsa instruktioner, förstå ritningar och kommunicera med kollegor. Du är tekniskt intresserad, noggrann och gillar att lösa problem på egen hand. Du trivs med att ta ansvar, har ett öga för detaljer och arbetar strukturerat. Dessutom bidrar du till en god laganda genom att vara ordningsam, engagerad och prestigelös i samarbetet med dina kollegor. Om Kundföretaget Perforera Produktion i Hillerstorp AB är en av Skandinaviens ledande tillverkare av perforerade stolpar och hålade rörämnen. Och inte mycket mer faktiskt. Snävt kanske. Men, det är just det som gör att vi kan ligga i framkant inom vårt område och erbjuda både spetskompetens och den senaste produktionstekniken. Det innebär nya möjligheter för både form och funktion samt effektivitet och kapacitet så det räcker för de mest krävande kunder. Och med ett ständigt välfyllt råmaterialslager är snabba leveranser aldrig några problem. Läs mer på www.perforera.se. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Perforera Produktion i Hillerstorp AB med Junic AB och du söker tjänsten genom att registrera ditt CV och personliga brev på www.junic.se.Urval och intervjuer med sökande sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Outi Mäkinen Fränberg på 072-200 31 07. Välkommen med din ansökan!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Projektledare till fastighetsenheten
Gnosjö kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Familjeföretagandet finns i vårt DNA och barnen får testa att driva eget redan i skolan. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. Här finns möjlighet till utveckling och nya modiga idéer. Vill du vara med och utveckla kommunens fastighetsbestånd och skapa hållbara och funktionella miljöer för framtiden? Fastighetsenheten söker nu en engagerad och erfaren projektledare som vill driva både nybyggnadsprojekt och renoveringar av befintliga fastigheter. Du kommer arbeta när fastighetschef och samarbeta med övriga kollegor på enheten. På fastighetsenheten arbetar systemförvaltare, arbetsledare och fastighetsskötare. ARBETSUPPGIFTER Om tjänsten Som projektledare ansvarar du för att leda och samordna byggprojekt från idé till färdigställande. Du kommer att arbeta med en variation av projekt, från nybyggnationer av fastigheter till ombyggnationer och underhåll av befintliga fastigheter. I rollen ingår bland annat: • Planering, upphandling och genomförande av entreprenader enligt LOU. • Samordning och ledning av interna och externa aktörer. • Uppföljning av projektens ekonomi och tidplaner. • Tillsyn och uppföljning av byggprocessen med fokus på kvalitet, arbetsmiljö och miljökrav. • Rapportering till ledning och politiska nämnder vid behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Flerårig erfarenhet av projektledning inom bygg- och fastighetssektorn. • God kunskap och praktisk erfarenhet av LOU (Lagen om offentlig upphandling). • Erfarenhet av att arbeta med både nybyggnation och renoveringsprojekt. • God förmåga att samarbeta, samordna och kommunicera med olika intressenter. • Relevant utbildning inom bygg, fastighet, teknik eller motsvarande. • B-körkort Meriterande: Erfarenhet från offentlig sektor eller kommunal verksamhet. Kunskap om miljöcertifiering och hållbart byggande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025