A World-Class British Education School The British School in Gothenburg will offer the prestigious UK National Curriculum from Reception through A-Levels, providing world-class education in a nurturing, inclusive environment .With a dedicated team of UK-trained teachers and a purpose-built modern campus, the school aims to serve both local and international families seeking academic excellence and a global outlook. Why Choose Us? At The British School in Gothenburg we resolutely believe that success stems from exceptional teaching practices, attentive administration, wonderful families and responsible students. Great teachers inspire great students. That’s why at The British School in Gothenburg, we pay close attention to how we train and support both our new and experienced educators. We know just how rewarding a teaching career can be, when educators have the right support and opportunities to develop. We are looking for outstanding a highly motivated, creative, and dynamic teacher who has experinece in teahcing inThe national curricumun for England to join Thttps://www. britishschool.se/ Qualifications The successful applicant will have the following: - A bachelor’s degree in a related subject and a certified teaching qualification - Teaching Experience If you meet the above criteria, are enthusiastic about teaching and learning and have the drive and passion to get the most from our students then we would very much welcome your application. Important Note: The British School in Gothenburg is committed to safeguarding and promoting the welfare of all its students. Applicants will be required to submit a current police criminal clearance check or equivalent from their home country or current country of residence prior to appointment. https://www.britishschool.se/
Vill du vara med och forma framtidens vuxenutbildning? Vi på Arena Utbildning söker dig som vill göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du vara en del av ett engagerat team som brinner för att ge vuxna elever nya chanser, stärkt självförtroende och en väg vidare ut i arbetslivet. Arena Utbildning bedriver vuxenutbildning på uppdrag av över 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, yrkeshögskolor och privata arbetsgivare. Vår verksamhet sträcker sig över hela landet och omfattar allt från svenska för invandrare till yrkesutbildningar inom bland annat vård och omsorg, barn och fritid, lager och logistik samt tandsköterska. Tillsammans formar vi utbildningar som möter dagens och morgondagens behov på arbetsmarknaden. Nu söker vi: Legitimerad lärare i svenska som andraspråk Till vår verksamhet i Göteborg söker vi en engagerad och driven lärare i svenska som andraspråk för vuxna. I rollen kommer du att undervisa i Svenska som andraspråk på grundläggande och gymnasial nivå (SVA 1–3) och arbeta aktivt med digitala lärplattformar – därför är god datorvana ett måste. Vad vi erbjuder dig: En meningsfull arbetsplats där du får följa dina elever på deras utvecklingsresa En mångkulturell och dynamisk miljö där olikheter ses som en styrka Möjlighet att påverka din undervisning och bidra med nya idéer Ett drivet kollegialt team med stort engagemang för vuxnas lärande En organisation som satsar på framtidens yrken och pedagogik Vi söker dig som: Har lärarlegitimation med behörighet i svenska som andraspråk Har erfarenhet av att arbeta inom vuxenutbildning Trivs i en miljö där initiativ, flexibilitet och samarbete är avgörande Är nyfiken, pedagogiskt nytänkande och tycker om att hitta lösningar Har god datorvana och ser digitala verktyg som en självklar del av undervisningen Anställningen Placeringsort: Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Skicka din ansökan via e-post – vi ser fram emot att höra från dig! Välkommen till Arena Utbildning – tillsammans bygger vi framtiden.
Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Grunden i vår verksamhet är att vara enkel, snabb och tillgänglig för alla. Det avspeglas hos våra medarbetare som är lyhörda, välkomnande och engagerade – de som gör oss till ett folkligt företag där man trivs, helt enkelt. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet. Och eftersom service självklart ligger i vår ryggrad är vi alltid måna om att vårda relationer med både medarbetare, samarbetspartners och kunder. Vi använder oss av test som matchas mot en kravprofil för att säkerställa en rättvis och träffsäker bedömning i vår rekryteringsprocess. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du genomföra testet. Om du väljer att avstå innebär det tyvärr att vi inte kan ta din ansökan vidare. Du erhåller testlänk i ett separat mejlutskick när du skickat in din ansökan (kontrollera din skräppost om mejlet uteblir). Rollen som säljare Att vara butikssäljare passar dig som är social, serviceinriktad och älskar försäljning. Gillar du ett högt tempo, att möta nya människor varje dag och tycker att varierande arbetstider passar dig, från tidiga öppningar i butiken till att kunna arbeta helger? Gillar du dessutom att ha mycket kul på jobbet - då kommer du att trivas här! I jobbet som butikssäljare möter du nya utmaningar varje dag. Du arbetar självständigt och har ansvar för allt från försäljning, kassaarbete, bakning, varuhantering till städning. Men framför allt ge god och omtänksam service till både nya och kända kunder. Dina erfarenheter Du har fyllt 18 år, har gått i gymnasiet samt behärskar svenska. Du gillar att ha det rent och fräscht omkring dig, du är stresstålig och villig att jobba varierande tider. Vi ser även att du kan lämna referenser från 2 personer. Om tjänsten Tjänsten är ett vikariat på deltid med 28 timmar per vecka. Dina arbetstider kommer att variera enligt ett rullande fyraveckorsschema. Vi erbjuder lön enligt detaljhandelsavtalet. Förutom lön reglerar kollektivavtalet även OB-regler och arbetstider. Läs mer om oss på Pressbyrån.se Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar!
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Beskrivning Migrationsverket söker en enhetschef till statliga ersättningar asylsökande i Göteborg. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet präglad av förändring och kontinuerlig utveckling där ditt bidrag blir mycket viktigt. Enheten har ett nationellt uppdrag med ansvar för handläggning av ansökningar om statlig ersättning avseende asylsökande m.fl. från kommuner, regioner och apotek samt hanterar dess överklagandeprocess. Ansökningarna kan bland annat avse kostnader för hälso- och sjukvård, utbildning samt vård och boende för ensamkommande barn. Enheten ingår i Migrationsverkets avdelning för nationell operativ verksamhet. Som enhetschef rapporterar du till en av avdelningens sektionschefer och ingår i sektionens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter Som enhetschef är ditt uppdrag att leda, styra och utveckla din enhet som består av ca 25 medarbetare inkl. teamledare. Prognosarbete, ekonomisk uppföljning, måluppfyllelse, förändringsarbete och att verka för en god arbetsmiljö är viktiga delar i enhetschefens ansvar och prioriteras högt. Du kommer till en väletablerad och stabil enhet som de senaste åren ökat samarbetet med systerenheten Statliga ersättningar nyanlända i Norrköping. Genom att ta tillvara på den drivkraft som finns och skapa förutsättningar för delaktighet och engagemang, bidrar du till fortsatt utveckling av verksamheten. Kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt klara av att leda en verksamhet. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap och som har mycket god förmåga att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare. Du har förmåga att leda i förändring, har ett gott omdöme och är skicklig i att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du leder genom mod, empati och tydlighet. Krav - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen. - Aktuell ledarerfarenhet med verksamhetsansvar från statlig tjänst. - Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. - God kännedom om Migrationsverkets uppdrag. Meriter - Aktuell chefserfarenhet med ansvar för verksamhets-, ekonomi- och personalansvar - Erfarenhet av att leda förändringsarbete - Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt - God kännedom av arbetet med statliga ersättningar för asylsökande Villkor Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Göteborg Tillträde: enligt överenskommelse Ansökan Låter det intressant? Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 15 augusti 2025 Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför behöver du inte bifoga det i din ansökan. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/om-migrationsverket/jobba-hos-oss/lediga-jobb/fragor-och-svar-om-att-soka-jobb-hos-oss.html#svid12_6ac04684195a004dfdb2c7 Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vi söker en engagerad och pålitlig taxiförare för vårt företag som ge god och vänlig service till passagerare och säkerställa en bekväm resa. flexibla arbetstider deltid/heltid med lyxiga och fräscha bilar. vi erbjuder provision avtal med 47% . Ansluten till Uber / Bolt Du som söker ska ha: Taxilegitimation mobil nummer:0722088981
Är du vår nya Regionchef med passion för försäljning, teamutveckling och resultat? Som regionchef på Glitter kliver du in i en nyckelroll där du får både människor och affärer att växa. Du leder dina butikschefer med energi och affärsfokus och skapar förutsättningar för att varje butik ska nå sin fulla potential. Tillsammans levererar ni marknadens bästa kundupplevelse med våra kärnvärden i fokus: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vad innebär rollen? Som regionchef för Region Väst, med placering i Göteborg med omnejd, har du helhetsansvar för butikernas resultat, utveckling och arbetsmiljö. Du coachar butikscheferna i deras ledarskap, så att varje kund möts av en unik och minnesvärd upplevelse i varje butik. Dina ansvarsområden: Säkerställa att försäljningsmål och KPI:er nås, följa upp resultat, analysera siffror och data och omvandla insikter till konkreta aktiviteter och åtgärder Ansvara för regionens budget och resultat Coacha och utveckla butikschefer i deras ledarskap, försäljningsarbete och förmåga att skapa marknadens bästa kundupplevelse Inspirera och motivera teamet i strävan efter ständiga förbättringar och tillväxt Säkerställa att koncept, rutiner och kampanjer efterlevs i butik Rekrytera och introducera nya butikschefer samt hålla regelbundna mål- och utvecklingssamtal Driva arbetsmiljöfrågor och skapa en trygg, inkluderande och utvecklande arbetsplats för alla medarbetare Är det här du? Har ett stort engagemang för försäljning, kundupplevelse och att utveckla medarbetare Har stark affärsförståelse och en tydlig drivkraft att skapa resultat Har flerårig ledarerfarenhet, gärna av att leda andra chefer och på distans Är en god kommunikatör med integritet, struktur och energi Är en inspirerande ledare med förmåga att coacha både nya och erfarna butikschefer Vi ser gärna att du har relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet från detaljhandel och försäljning, där du visat på starka resultat. Vi erbjuder dig En viktig roll i en värderingsstyrd organisation Ett nära samarbete med vårt servicekontor och andra regionchefer Stort mandat och eget ansvar, med bra stöd samt förutsättningar En rolig och inspirerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter Tjänstebil och goda anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Göteborg med omnejd. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 4 augusti. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon. Vi tackar ödmjukt och vänligt nej till samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.
Allmänspecialist till Meliva vårdcentral Fredriksdal – Välkommen till Meliva! Vill du arbeta i en verksamhet där kvalitet, omtanke och utveckling går hand i hand? Hos Meliva får du möjlighet att göra verklig skillnad – för både patienter och kollegor – samtidigt som du har förutsättningar för balans i livet. Det innebär bland annat stabila arbetstider och en arbetsmiljö där vi värnar om rimlig arbetsbelastning och det kollegiala stödet. Här möter du patienter i alla åldrar och från olika bakgrunder, i en vardag där både professionellt utbyte och personligt engagemang värdesätts. Som en del av Melivagruppen blir du också en del av en växande och nytänkande vårdkoncern – med tillgång till ett brett nätverk av kollegor och möjlighet att utveckla både dig själv och svensk primärvård. Om tjänsten Meliva vårdcentral Fredriksdal har cirka 9500 listade patienter och är belägen i centrala Göteborg, strax söder om Liseberg precis vid spårvagnshållplats. Vi har avtal med regionen vilket innebär att vi ingår i Vårdval Vårdcentral. Hos oss arbetar ambitiösa och drivna läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och psykologer. Patienter som vill träffa psykolog hänvisas direkt till Meliva-appen och behöver inte träffa läkare innan psykologkontakten. Triageringen sköts av psykologerna själv vilket innebär korta eller inga väntetider för att få kontakt med psykolog. Vi har en av Göteborgs största BVC enheter vilket innebär att vi har ett stort barnfokus. Barnens Meliva BVC svarar i telefon när BVC-barnens föräldrar ringer även när barnen är sjuka. Föräldrar kan också höra av sig via Meliva-appen och vi har även en sjuka barn-mottagning. Vi satsar på kollegialitet och samarbete, hos oss värdesätts initiativförmåga och lösningsfokus. I din roll på Fredriksdal kommer du främst arbeta med mottagningsverksamhet – både planerade och akuta besök – och ha möjlighet till digitala konsultationer. Patientgruppen är varierad och du arbetar i nära samarbete med ett kompetent och stöttande team I samma hus som vårdcentralen finns Meliva Rehab Fredriksdal som startade mars 2024. Vi har ett tätt samarbete mellan vårdcentral och rehab och vi samverkar på ett enkelt sätt för patientens bästa. Det finns ett stort engagemang från båda enheterna och ett resultat av det är att vi bl.a. startat ett psykosocialt team tillsammans. Vi uppmuntrar till initiativtagande, delaktighet i utvecklingsarbeten och att du bidrar med din kompetens i verksamhetens förbättringsarbete. Vi erbjuder dig En arbetsplats där du får vara med och påverka Tydliga utvecklingsvägar – vill du handleda, leda eller specialisera dig vidare? Kollegor och chefer med starkt engagemang och lång erfarenhet En värderingsdriven organisation med människan i fokus Vi söker dig som: Är specialist i allmänmedicin Har god kommunikationsförmåga och arbetar professionellt och empatiskt Trivs i teamarbete men är också självgående Vill bidra aktivt till verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring Har ett helhetsperspektiv på patientens behov och primärvårdens uppdrag Om Meliva Meliva är en vårdgrupp i tillväxt – med verksamheter inom primärvård, specialistvård och företagshälsa. I Sverige är vi en av de största privata aktörerna inom primärvård, med över 160 000 listade patienter. Vi är en del av den nordiska vårdkoncernen Mehiläinen, som har levererat kvalitativ vård sedan 1909. Med rötter i Finland kombinerar vi det personliga bemötandet med den digitala vårdens möjligheter. Hos oss möter du en värderingsstyrd kultur där liv och hälsa står i fokus – för både patienter och medarbetare. Om anställningen Omfattning: Heltid eller deltid Anställningsform: Tillsvidare eller enligt överenskommelse, kollektivavtal Placering: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Ansökanstid: Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med intervjuer Kontakt Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta: Namn: Monica Elmestam Roll: Bitr.verksamhetschef Mail: [email protected], Telefon 070-795 0003
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller. Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet? Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra? Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning. Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs. ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor. Formell kompetens och erfarenhet: Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P. Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande. Det är meriterande om du har Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet. Kunskap om arbetslivskriminalitet Erfarenhet från Migrationsverket Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande, BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet. Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten. För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar. E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till [email protected] Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant" Har du frågor kan du kontakta ansvarig samordnare Niklas Westning 0790-651304 eller [email protected] Om oss: ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet. Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering. www.ansvarsakerhet.se #tryggtvittsäkert
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER På Angeredsgymnasiet är vi övertygade om att elever som trivs och känner arbetsglädje också lyckas bättre med studierna. Därför är glädje och lust lika självklara inslag som kunskap och utveckling på vår skola. Här finns både högskoleförberedande gymnasieprogram, yrkesprogram och introduktionsprogram. Därtill har vi en hängiven lärarkår, ett gediget utvecklingsarbete och ett mycket gott samarbete med arbetsmarknaden genom vårt projekt Angeredsutmaningen. På skolan finns också Riksgymnasiet för elever med rörelsehinder en av fyra skolor i Sverige. Du kommer att arbeta på Angeredsgymnasiets enhet 2 som är inriktat mot högskoleförberedande program. Där kommer du att vara ett stöd för en elev i huvudsak i klassrummet. Stödet innebär att hjälpa eleven att hantera de situationer som kan uppstå i klassrummet både vad gäller sociala och studiemässiga aspekter. Här är struktur, förutsägbarhet och hjälp med strategier för koncentration samt hantering av känsloläge viktiga delar. Arbetet behöver vara både förbyggande och flexibelt i stunden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom barn- och fritidsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet. Tidigare erfarenhet av arbete som elevassistent eller annan pedagogisk roll på gymnasiet är ett krav. Tidigare erfarenhet av arbete med elever som har neuropsykiatriska funktionsvariationer är meriterande, liksom av att arbeta genom lågaffektivt bemötande. Du behöver vara flexibel, empatisk och lugn samt ha förmåga att ta eget ansvar i ditt arbete. God samarbetsförmåga och ett starkt engagemang. Du har ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete och deltar aktivt i arbetslagets olika gemensamma uppgifter samt bidrar med egna idéer och erfarenheter. Du är relationsskapande och förstår vikten av att bygga förtroende. ÖVRIGT Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
IVO söker specialistläkare i allmänmedicin för arbete vid någon av avdelningarna i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en specialistläkare inom allmänmedicin för tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal samt andra medicinskt orienterade uppgifter inom myndighetsutövningen. Om jobbet Som tillsynsläkare på IVO kommer du att handlägga ärenden och medverka i utvecklingen av tillsynsarbetet där din kompetens behövs. Du kommer att arbeta med medicinska bedömningar och medverka i tillsynen av primärvård, kommunal- hälso- och sjukvård med åtföljande vårdkedjor och (ex. barnhälsovård, skolhälsovård, företagshälsovård, äldrevård). Tillsyn och utredning av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal är en väsentlig del av tillsynsläkarens arbete. Du kommer i arbetet i kontakt med såväl vårdgivare/personal som allmänhet och media. Tillsynen ska vara riskbaserad och granska det som är väsentligt för patientsäkerheten, samt präglas av tydlighet, trovärdighet och effektivitet, liksom utgå från den statliga värdegrunden. Som tillsynsläkare arbetar man nationellt med olika ärendeslag och därav har geografisk kontorstillhörighet ingen betydelse för att klara sitt uppdrag. På IVO arbetar idag ett 20-tal tillsynsläkare varav flera är specialister inom allmänmedicin. Vi söker dig som har • Läkarlegitimation med specialistbevis inom allmänmedicin. • Flerårig aktuell erfarenhet av kliniskt arbete. • God kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation, juridik och finansiering. Vi söker dig som är intresserad av att tillsammans med övriga medarbetare och kompetenser på IVO, utveckla och förstärka patientsäkerheten i vården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är saklig, noggrann och tydlig samt pedagogisk i din kommunikation. Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara trygg i dina beslut och på ett konstruktivt sätt kunna beakta och omsätta andras synpunkter och perspektiv. Du skall snabbt kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare kräver rollen som tillsynsläkare att du har förmågan att analysera och utreda komplext och omfattande material utifrån ett resursbesparande och generellt perspektiv. Du ska ha lätt för att se helheten och arbeta effektivt. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslutsunderlag samt kommunicerar effektivt resultatet av ditt arbete, både internt och externt. Vi ser det som meriterande om du också har • Erfarenhet av arbete med särskilt ansvar för medicinsk kvalitet och patientsäkerhet, såsom medicinsk rådgivare, ledningsansvarig läkare etc. • Utbildning och/eller erfarenhet av att tillämpa juridisk information och föreskrifter inom det medicinska området. • Erfarenhet av tillsyn eller annat arbete på myndighet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med placering vid någon av IVO:s sex avdelningar i Örebro, Jönköping, Umeå, Malmö, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete under del av arbetsveckan. Din befattningstitel kommer att vara inspektör. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Du ansöker genom att svara på våra urvalsfrågor och bifoga ditt CV samt ett personligt brev. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Ansök senast den 17 augusti 2025. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp. IVO bidrar till en säker vård och omsorg Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.
Välj ett jobb för att visa detaljer