Härligt att du hittade hit! Söker du efter ditt nästa steg i karriären? Sortera Recycling är en branschledande och stabil arbetsgivare som befinner sig i en spännande expansionsfas och söker fler C-kortschaufförer till våra som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. På vår anläggning i Göteborg blir du en del av ett team med ca 30 kollegor med ett närvarande och coachande ledarskap. Låter det som något för dig? Då ska du definitivt läsa vidare! Arbetsuppgifter Som Chaufför kommer du att vara vårt ansikte ut mot våra kunder och vi jobbar enligt Sortera Way, vilket bland annat innebär att vi alltid har ett högt engagemang i våra kunder och kollegor. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att köra slambil ut till kund, väl på plats kommer du att lösa kundens utmaningar. I huvudsak är det verksamheter så som byggföretag och industrier, men det kan även vara privatpersoner som behöver vår hjälp. Vi söker dig som har: Har C-körkort Är intresserad av ett praktiskt yrke Kan arbeta självständigt och i team Har god fysik, då arbetet kan vara krävande Flytande svenska i tal och skrift Arbetstider är måndag till fredag 7.00-16.00 En bra start kräver en genomtänkt onboarding - vi kommer att ge dig: Grundlig introduktion i våra olika bolag och våra tjänster Du kommer att lära känna våra olika avdelningar med erfarna kollegor Frihet under ansvar - vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter Erfaren kollega som fadder Grymma kollegor som har roligt tillsammans Efter avslutad introduktion kommer du att utgå från vår avdelning i Göteborg och rapportera direkt till Nedim som är Transportansvarig. I teamet har du över ett 30-tal fantastiska kollegor. Våra Transportledare har flera års erfarenhet av branschen och vet vilka utmaningar du kan komma att ställas inför i ditt arbete, det gör dem till ett bra bollplank för dig som medarbetare. Kan du vara en perfekt match för oss? Vi söker framförallt dig med entreprenörsanda såväl som ett brinnande intresse att skapa ett mer hållbart samhälle. Vi tror att du är: Engagerad och har en önskan om att lära och utvecklas En lagspelare - tillsammans gör vi skillnad Positiv och professionell i ditt bemötande, såväl mot kunder som kollegor Ansvarsfull och utför dina uppdrag med kvalité och noggrannhet En långsiktig karriär - vi kommer att ge dig: En positiv företagskultur Goda möjligheter att växa Fast lön Pensionsavsättningar och försäkringar etc. enligt kollektivavtal Har vi lyckats inspirera dig till att välja Sortera Industry som din nästa arbetsgivare? Vi hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker efter våra semesterperioder i augusti, sista ansökningsdag är den 17/8. Vi ser fram emot din ansökan!
White Arkitekter är ett av Skandinaviens ledande arkitektkontor. Vi arbetar med hållbar arkitektur, design och stadsutveckling i en internationell kontext för nuvarande och kommande generationer. Vår mission är att, med arkitekturens kraft, driva omställningen till ett hållbart liv. Vår vision är att 2030 ska alla våra projekt vara formstarka och klimatneutrala. Vi är ett medarbetarägt arkitekturkollektiv som utgörs av cirka 600 medarbetare med närvaro i Sverige, Norge, Storbritannien, Tyskland, Kanada och Östafrika. Är du vår nya kollega? Vår landskapsstudio i Göteborg har en bredd av spännande projekt och vi behöver förstärkning. Vi söker en medverkande landskapsarkitekt. Vi söker dig som har en landskapsarkitektexamen från SLU och behärskar svenska språket i tal och skrift. Du ska ha arbetat som konsult i mer än 1 år. Du brinner för hållbarhetsfrågor och meriterande är att du behärskar Revit och Rhino. Sista dag för ansökan 2025 08 22. Fem saker som du kanske inte visste om att arbeta hos oss på White >>> Våra projekt har fokus på form för att skapa platser som blir älskade – länge. I våra projekt driver vi alltid på gestaltning av biologisk mångfald, återbruk och rörelserikedom. Just nu ritar vi på flera offentliga platser i Göteborg. Vi gillar att ha det trevligt tillsammans! På kontoret har vi tex. bokklubb, fröbytarklubb och löpargrupp (bilder nedan från året som gått). Med kontor på Magasinsgatan är det lätt att ta en spontan AW. Vi jobbar i team och du kommer aldrig behöva vara ensam – vi har ett kunskapsnätverk med över 70 landskapsarkitekter och ingenjörer som delar erfarenheter. Vi gör studiebesök, studieresor och vidgar hela tiden vår kunskap i olika nätverk. Kontoret har en platt hierarki – och vi vill att du är delaktig! Vi har varit ett medarbetarägt företag med stort samhällsengagemang sedan 1951. Alla är välkomna att köpa aktier i företaget. Från översiktsplanering till parametrisk design. Från innovationslabb till produktdesign. Från Stuttgart, London och Oslo - det finns möjlighet till internationellt arbete och att utvecklas åt många olika riktningar och roller utifrån intresse. https://whitearkitekter.com/se/wp-content/uploads/sites/3/2025/07/2025_Annons_Landskaps_Gbg_foton.png
Härligt att du hittade hit! Söker du efter ditt nästa steg i karriären? Sortera Recycling är en branschledande och stabil arbetsgivare som befinner sig i en spännande expansionsfas och söker fler C-kortschaufförersom vill vara med och driva vår verksamhet framåt. På vår anläggning i Göteborg blir du en del av ett team med ca 30 kollegor med ett närvarande och coachande ledarskap. Låter det som något för dig? Då ska du definitivt läsa vidare! Arbetsuppgifter Som Chaufför kommer du att vara vårt ansikte ut mot våra kunder och vi jobbar enligt Sortera Way, vilket bland annat innebär att vi alltid har ett högt engagemang i våra kunder och kollegor. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att köra torrsugsbil ut till kund, väl på plats kommer du att lösa kundens utmaningar. I huvudsak är det verksamheter så som byggföretag och industrier, men det kan även vara privatpersoner som behöver vår hjälp. Ibland jobbar du på hög höjd och ibland i trånga utrymmen, det är något du behöver klara av. Din arbetsmiljö kan även vara dammig och det kan finnas gaser och liknande som är farligt att andas in, detta gör att vi jobbar med hel- och halvmask då det krävs. Vi är mycket måna om din säkerhet och din arbetsmiljö. Vi söker dig som har: Har C-körkort Är intresserad av ett praktiskt yrke Kan arbeta självständigt och i team Har god fysik, då arbetet kan vara krävande Flytande svenska i tal och skrift Arbetstider kan variera, men är vanligtvis måndag till fredag 7.00-16.00 En bra start kräver en genomtänkt onboarding - vi kommer att ge dig: Grundlig introduktion i våra olika bolag och våra tjänster Du kommer att lära känna våra olika avdelningar med erfarna kollegor Frihet under ansvar - vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter Erfaren kollega som fadder Grymma kollegor som har roligt tillsammans Efter avslutad introduktion kommer du att utgå från vår avdelning i Göteborg och rapportera direkt till Nedim som är Transportansvarig. I teamet har du över ett 30-tal fantastiska kollegor. Du kommer även att samarbeta med våra övriga avdelningar som finns inom Sortera. Våra Transportledare har flera års erfarenhet av branschen och vet vilka utmaningar du kan komma att ställas inför i ditt arbete, det gör dem till ett bra bollplank för dig som medarbetare. Kan du vara en perfekt match för oss? Vi söker framförallt dig med entreprenörsanda såväl som ett brinnande intresse att skapa ett mer hållbart samhälle. Vi tror att du är: Engagerad och har en önskan om att lära och utvecklas En lagspelare - tillsammans gör vi skillnad Positiv och professionell i ditt bemötande, såväl mot kunder som kollegor Ansvarsfull och utför dina uppdrag med kvalité och noggrannhet En långsiktig karriär - vi kommer att ge dig: En positiv företagskultur Goda möjligheter att växa Fast lön Pensionsavsättningar och försäkringar etc. enligt kollektivavtal Har vi lyckats inspirera dig till att välja Sortera som din nästa arbetsgivare? Vi hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker efter våra semesterperioder i augusti, sista ansökningsdag är den 17/8. Vi ser fram emot din ansökan!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Hos oss får du chansen att påverka och göra skillnad på riktigt. Det du gör spelar roll. Vi har många spännande projekt i rullning och behöver förstärka kompetensen inom vår gruppering med en beräkningsingenjör inom hållfasthet och strukturdynamik. Saab växer och vi expanderar nu vår verksamhet till ytterligare en adress på Designvägen i Mölnlycke. Häng med från starten när vi skapar tvärfunktionella team och producerar mark- och sjöradarsystem! Din Roll Som beräkningsingenjör hos oss får du chansen att vara med i hela utvecklingen; allt från studier och koncept till realisering av slutprodukt. I din roll kommer du vara ett stöd för konstruktörerna i deras dagliga arbete. Du hanterar kravnedbrytning till våra konstruktörer, gör analyser och simuleringar för olika designlösningar och återkopplar till konstruktion kring designförbättringar och optimering. Våra system har höga krav på tillförlitlighet och skall designas för att fungera i alla typer av miljöer. Därför behöver du och ta hänsyn till de höga mekaniska påfrestningar och varierande temperaturer och miljöer systemen utsätts för. Beräkningsarbetet kan innefatta såväl statiska hållfasthetsberäkningar som beräkning av vibrationsanalyser och utmattningsberäkningar för att säkerställa produktens mekaniska prestanda. Med några års erfarenhet, agerar du som ett stöd för konstruktörerna i deras dagliga arbete kring beräkning och simulering av enklare mekaniska element, val av material, uppsättning av randvillkor och lastfall, samt tolkning av resultat. I din roll kan du komma att verka i flera projekt samtidigt, i tvärfunktionella team. Uppgifterna i teamen kan variera. Det kan röra sig om validering av enklare fästelement till verifiering av hela systemintegrationer för att säkerställa att vi uppfyller ställda krav. Du kan också komma att behöva koordinera uppgifter till vår beräkningsgrupp när behov uppstår. Placeringsort är Mölnlycke. Din profil Vi ser att du under några år har samlat på dig värdefull arbetslivserfarenhet som beräkningsingenjör. För att lyckas i din roll tror vi att du har en känsla för att se de enkla lösningarna i komplexa problem och har förmågan att se förstå kundens krav och önskemål och sedan omsätta det till en tänkbar teknisk lösning. Du har ett intresse att sprida dina kunskaper till andra på ett pedagogiskt och tydligt sätt. För att lyckas i rollen tror vi att du har: * Högskole- eller civilingenjörsutbildning, gärna med inriktning mot hållfasthet, mekanik, konstruktion eller likvärdigt. Några års erfarenhet inom området är meriterande. * God förståelse av mekaniska konstruktioner för att kunna ge konstruktiv feedback till konstruktörerna * Goda kunskaper i FEM-verktyg som Ansys eller liknande * God analytisk förmåga med fallenhet för hållfasthet * God kommunikationsförmåga och stimuleras av att samarbeta med andra * God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Om tjänsten Hos oss får du möjligheten att axla rollen som ambulerande medarbetare i Göteborg med omnejd. Som delikatessmedarbetare är du en viktig del av våra kunders butiker, där din insats är avgörande för att skapa och underhålla en attraktiv delikatessdisk. Du ansvarar för att delikatessdisken alltid är välfylld och inbjudande, med ett noga utvalt sortiment av delikatesser. Ditt arbete i delikatessavdelningen innebär att hantera och presentera produkter som chark, ost och/eller fisk. Arbetsuppgifterna innefattar skärning, förpackning och att ge rådgivning till kunder, samtidigt som du säkerställer att delikatessdisken är ren och attraktiv för att locka fler kunder. Som ambulerande delikatessmedarbetare kommer du att arbeta på olika platser, bland annat i Göteborg, Stenungssund, Partille, Kungsbacka och Kållered. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att arbeta med delikatesser, chark, ost och/eller fisk. Detta är dock inget krav då det finns möjlighet till utbildning. Du som person är serviceminded, professionell, positiv gentemot kunderna samt arbetar snabbt och effektivt Körkort och bil är meriterande för denna tjänst. Anställningsform och arbetstider För att kunna anställas och vara anställd behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta kan vara exempelvis studier, annat arbete eller eget företag. Vi söker dig som vill och kan jobba ca 2 gånger i veckan utspritt på vardagar och helger, både dag- och kvällstid. Behovet av delikatessmedarbetare är som störst på onsdagar, torsdagar och fredagar. Därför ser vi gärna att du vill och kan jobba under dessa dagar. Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Ditt schema kommer att bestå av såväl inplanerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet. Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en del av vårt team och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Vi söker en kollega till vårt team som utvecklar kraftsystem för radarprodukter i Mölnlycke. Din roll Vi arbetar med allt från studier och framtagande av koncept till deltagande av installation av färdiga produkter. Detta innebär att du kommer att hantera krav, analysera olika designlösningar, konstruera kraftlösningar (AC/DC, DC/DC), kablage, integrera, verifiera, granska och felsöka samt stötta i produktionen m.m. Våra produkter har krav på hög tillförlitlighet och skall fungera i alla typer av miljöer. Därför behöver du också ta i beaktande de stora mekaniska påfrestningar och varierande temperaturer och miljöer som de utsätts för. Våra team ansvarar för utveckling av kraftsystem till Saab Surveillance samtliga mark- och sjöradarsystem. Vi är nu i den lyckosamma situationen att vi har väldigt många kunder som vill ha våra lösningar och vi expanderar därför vår verksamhet. Placeringsort för denna roll är i Mölnlycke. Din profil Vi söker dig som har en ingenjörsexamen inom elteknik eller motsvarande utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. För att trivas i rollen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera på både internt och externt. Vi tror att du har skaffat dig ett par års arbetslivserfarenhet och nu har ett gediget intresse för att utvecklas inom området Elteknik. Önskad erfarenhet & kompetens: * Kompetens inom Elkonstruktion * Göra designval av exempelvis säkringar, kablage, reläer, kontakter, plintar etc. * Undersöka, söka information samt sammanställa/skriva krav- och design-specifikationer samt granska underlag * Cad-kompetens, såsom Cadence, Mentor, eller likande är meriterande * Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vill du lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda.
Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag. Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag drygt 1 miljard kr och är verksamma på 60 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har omkring 500 anställda och behöver ständigt förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan. Genom nytänkande och yrkesskicklighet ska vi erbjuda den bästa lösningen, kvaliteten och servicen som finns att få i vår bransch. Om rollen Vi söker dig som vill arbeta i hjärtat av vår entreprenadverksamhet inom bygg, med fokus på aluminium-, stål- och glassystem. Din huvudsakliga uppgift blir att ta fram kalkyler och anbud, men rollen innefattar även offertuppföljning, viss försäljning och vid behov ett projektledande ansvar i våra entreprenadprojekt. Vi ser gärna att du är en drivande medarbetare som själv följer upp dina offerter på ett proaktivt sätt och ständigt har som ambition att växa som medarbetare. Du kommer in i ett växande team med högt tempo och stark gemenskap, där samarbete och eget ansvar går hand i hand. Din bas kommer att vara på kontoret i Sävedalen där du arbetar i ett team på 6 personer och rapporterar direkt till avdelningsansvarig. I denna roll ansvarar du för: Att driva entreprenader mot byggbranschen Offertkalkylering och anbudsarbete Offertuppföljning och försäljning Projektstöd och enklare projektledning Att skapa långsiktiga relationer och vara en representant för Ryds Glas Säkerhetsställa optimalt och effektivt nyttjande av resurser Fokusera på hög kvalitet i det som levereras till våra kunder Säkerhets- och arbetsmiljöarbete Vi söker dig som har: Erfarenhet av aluminium-, stål-, och glassystem Branschvana av liknande roll inom glasbranschen eller andra delar av byggsektorn Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bygg eller entreprenad God förståelse för kalkylering, försäljning och anbudsförfarande Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat En prestigelös inställning och vilja att bidra där det behövs Trivsel i ett team med stark framåtanda Körkort B Svenska & Engelska i tal och skrift. Meriterande är produktkunskap inom glas, Entré Portal, Bas P och Bas U. Vi tror att: Du är en kommunikativ och strukturerad person med förmågan att bygga starka relationer och arbeta målinriktat. Du har ett genuint engagemang för att driva projekt framåt och kombinerar din affärsförståelse med en gedigen teknisk kompetens. I en snabb och dynamisk arbetsmiljö trivs du som bäst, där du gärna bidrar med energi och initiativkraft som stärker teamets framåtanda. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, men samtidigt en lagspelare som uppskattar samarbete och ser möjligheter till ständig utveckling – både för dig själv och för företaget i stort. Vi erbjuder dig: Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästeri. Vi vill med över 75 år av kunskap, erfarenhet och yrkesskicklighet fortsätta att driva Ryds Glas och vår bransch framåt. Du får arbeta med modern glasmästeriteknik tillsammans med ett härligt gäng där arbetet präglas av arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Plats: Sävedalen, Göteborg Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan via länken i denna annons senast 2025-08-03. Under sommaren har vi ett lite lugnare tempo i rekryteringsprocessen på grund av semestertider, men vi ser fram emot att gå igenom alla inkomna ansökningar med fullt fokus i augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustaf Kjellbin, Avdelningsansvarig Entreprenadprojekt, på [email protected] Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Är du en strukturerad och engagerad registrator som gillar både utveckling och att få saker gjorda? Vill du arbeta i en roll där du får ta ansvar, påverka och hjälpa andra? Då kan det här vara jobbet för dig. Som huvudregistrator är du viktig för att vår verksamhet ska fungera. Du ansvarar för hur vi hanterar information, i allt från diarieföring till sekretessprövningar och stöd i dataskyddsfrågor. Du jobbar både med dagliga uppgifter och med långsiktig utveckling. En viktig del av jobbet är också att hjälpa andra, hålla utbildningar och vara ett stöd i vårt nyligen införda dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Som huvudregistrator arbetar du med informationsförvaltning i ett brett perspektiv. I det dagliga arbetet ingår bland annat: • Att vara dataskyddskontakt • Utveckling och förvaltning av vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron • Dokumenthanteringsfrågor, diarieföring och administration • Att genomföra sekretessprövningar och stöd till verksamheten i sekretessfrågor • Att hålla utbildningar och introduktioner inom området • Att vara ett stöd i förändringsarbete inom informationsstyrning Kanslienheten är en del av avdelningen för verksamhetsstöd, och består i dagsläget av registrator, nämndsekreterare, arkivarie, arkivassistent, informationscontroller, inköpssamordnare, inköpare samt kanslichef. Tjänsten som huvudregistrator är nyinrättad och du kommer få möjlighet att i viss mån forma tjänsten. I arbetsgruppen för informationshantering, där du kommer ingå, ansvarar vi för den politiska ärendehanteringen, diariet, arkiv, och dataskyddsförordningen. Vi har ett teambaserat arbetssätt där samtliga ska kunna vissa grunduppdrag för att minska sårbarheten. Därför att det viktigt för oss att du trivs med att vara en del av teamet och aktivt vill bidra till vår fortsatta utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Minst 3 års erfarenhet som registrator • Eftergymnasial utbildning, gärna inom informationsvetenskap eller liknande • God kunskap inom sekretesslagstiftning • Kompetens inom dataskyddsområdet (GDPR) Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av systemförvaltning • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Vana att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron Som person är du initiativrik och driver ditt arbete framåt med engagemang, både självständigt och tillsammans med andra. Du har en god förmåga att se helheten och förstår hur ditt arbete påverkar andra delar av organisationen. Du samarbetar gärna, tar in olika perspektiv och bidrar med idéer som utvecklar verksamheten. Du arbetar strukturerat, planerar och prioriterar på ett sätt som gör att uppgifter slutförs i tid och håller hög kvalitet. Dessutom är du förändringsorienterad du motiverar andra, förklarar förändringar på ett tydligt sätt och bemöter eventuellt motstånd med lyhördhet och konstruktivitet. Vi tar inte emot CV eller personligt brev. Du ansöker istället genom att besvara de frågor som ställs i ansökningsformuläret Tjänsten är säkerhetsklassad vilket förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo, godkänt alkohol och drogtest och svenskt medborgarskap Urval sker efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
At HMS Industrial Networks, we know that our people are the key to our success. That’s why we focus on creating a friendly, innovative, and supportive work environment where everyone can grow – both professionally and personally. We believe work should be meaningful, collaborative, and fun. We are now building a new business line focused on customized embedded software solutions for large international customers – and we’re looking for a Software Developer to join this exciting journey. If you’re passionate about embedded systems and enjoy solving complex problems together with customers and skilled teammates, we’d love to hear from you. ABOUT THE ROLE In this role within our new initiative, you'll join a small, agile team within HMS working closely with key customers and our R&D organization. Your work will include designing, adapting, and delivering embedded software solutions for a wide range of industrial applications. Projects vary in size and complexity – from focused modules to integrated system deliveries – giving you the opportunity to work across different technologies and continuously grow your technical skills. Whether you're early in your career or bring many years of experience, you'll contribute to delivering high-impact, real-world solutions. This role is based at our new Gothenburg office, with a hybrid work model that supports both flexibility and work-life balance. WHAT YOU'LL DO • Develop and deliver embedded software solutions based on customer and system requirements • Collaborate closely with customers, product managers, and R&D teams • Work across various technologies, platforms, and communication protocols • Contribute to both short-term and long-term software projects • Adapt and reuse existing software components where possible, while also innovating when needed • Take part in improving internal methods, tools, and ways of working ABOUT YOU We’re looking for a curious and driven developer who enjoys working in a dynamic environment with close customer interaction. You are a strong team player with a problem-solving mindset and a solid foundation in embedded systems. WHAT WE'RE LOOKING FOR • A Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Electrical Engineering or similar • 0–10 years of relevant experience – we welcome both junior and experienced developers • Solid knowledge of C/C++ for embedded systems • Familiarity with real-time operating systems and low-level programming • Good communication skills and team mindset – whether you're more introverted or extroverted • Bonus: experience with industrial communication protocols (e.g., Modbus, CAN, EtherNet/IP) is an advantage YOU MIGHT THRIVE HERE IF YOU... • Enjoy variety in your technical work and value continuous learning • Appreciate working in cross-functional teams and close to the customer • Are motivated by building solutions that make a real difference • Want to be part of a global company with a local, collaborative feel ABOUT US At HMS, we believe that connecting matters – from enabling machines to communicate, to building strong partnerships with customers. Our technology connects millions of industrial devices around the world, helping companies become more productive, efficient, and sustainable. Our mission is embodied in our name: HMS – Hardware Meets Software™. We combine world-class engineering with deep customer understanding to create connectivity solutions that lead the industry. With headquarters in Halmstad, Sweden and offices around the world, HMS is truly an international company – but with a culture driven by Heart, Mind, and Soul. About the Application HMS is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Join us in pushing the boundaries of technology and making a significant impact on the industry. Apply today with your application in English and be part of a team that values your unique perspective and expertise! Due to the upcoming summer holidays, the position will remain open for applications until August 17th. Please note that no selection or feedback will take place between weeks 28 and 32. We will begin interviews at the end of August and into early September. If you want to learn more about the role, feel free to contact Olof Lennerstedt, Business Line Director Software & Professional R&D services, at [email protected]. If you want to know more about the recruitment process, please contact responsible HR. Welcome with your application!
Jag behöver taxichaufförer till min bil med b-licens och taxi-licens. du kan kontakta mig på detta nummer 0767487562 efter 15:00. I need taxi drivers for my car with b-license and taxi-license. you can contact me on this number 0767487562 after 15:00.
Välj ett jobb för att visa detaljer