Välkommen till oss i sommar,därdukan göra skillnad! På Attendo Hemse Äldreboende finns det 40 lägenheter som är fördelade på 4 avdelningar. Våra gemensamma utrymmen har en mycket hemtrevlig miljö och vår fina park erbjuder trevliga utevistelser. Vi söker dig som vill tillbringa sommaren med oss för att förgylla våra kunders vardag. Vi erbjuder sommarbonus! Till dig som bor på Gotland erbjuder vi bonus upp till 1500kr/v enligt villkor Till dig som bor på fastlandet kan vi erbjuda boende samt reseersättning upp till 1000kr enligt villkor. Begränsat antal boendeplatser. Arbetsuppgifter Som sommarvikarie hos oss bidrar du till att ge våra boende en god vård och omsorg av hög kvalité. Du skapar en trygg miljö och jobbar utifrån de individuella målen hos varje kund. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: Personlig omvårdnad och omsorg i enlighet med kundernas individuella behov och önskemål Förbereda, laga och servera måltider Tvätt ochstäd Aktivering, social samvaro och utevistelser Dokumentation Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Kontakt med närstående och samarbete med övrig personal Vem är du? Du trivs med att ge god omsorg, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du ödmjuk ochnoggrann. Det är viktigt att du bidrar till samarbete, en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) Genomförd eller pågående undersköterskeutbildning Erfarenhet av delegering Stämmer beskrivningen in på dig? Sök till oss! Du måste kunna ta dig till arbetsplatsen i Hemse och kunna anpassa dig efter dina arbetstider dag, kväll och helg.Intervjuer hålls löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! Vad kan vi erbjuda Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller inom bolaget. Därtill erbjuder vi ett meningsfullt arbete med flexibilitet och givande möten med såväl kunder som medarbetare. Om rekryteringsprocessen Du kommer att få besvara ett urval av frågor i samband med din ansökan, utifrån det kan vi matcha din ansökan mot respektive verksamhets specifika behov. Kandidater som matchar verksamhets kravprofil bjuds in till en intervju med verksamhetschef. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Sista ansökningsdag 2025-04-30men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Rekryteringsansvarig: [email protected] Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller.Tillsammans för framtidens omsorg!
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt teamsom jobbarpå våra 2 snart3apotek i mysigaVisby.Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Farmaceut på ApoteketSom farmaceut på våra Apotek Liljan, Strandskatan och Stenhuggarvägen (öppnar september 2025)kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Välkommen till en apoteksgrupp med stark sammanhållning. Vi är ett team med ett högtengagemang där vibåde ärinnovativa och testar nya saker.Vi har en bra gemenskap ochligger högt på våra medarbetarundersökningar. Viprioriterar att jobba på hur vi kan utveckla vår arbetsdag så att alla mår så bra som möjligt. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för de lokala apotekens öppettider: Liljan Mån-fre 9.00-18.00, Helger 10.00-16.00Strandskatan Mån - fre8.00-17.00, Lördag 9.30-14.00Stenhuggarvägen (öppnar september 2025) Mån-fre: 9.00-19.00,Lör: 10.00-18.00Sön: 11.00-17.00 Välkommen till Apoteket!
Vi är din perfekta match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt nya team på Gotland, Visby. Till vårt kommande apotek med öppning i september 2025söker vi dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Iden här rollen har du det unika tillfället att vara med och bygga upp och sätta prägel på vårt kommande apotek. Unikt erbjudande - Karriär på ApoteketFör oss är denna etablering ett steg i att stärka vår vision Ett liv i Hälsa. Om du väljer att flytta till Gotland för att bidra till Apotekets vision och vara en del av denna nyetablering vill vi hjälpa dig tillen så bra start som möjligt i din kommande karriär hos oss med vårt paket - Karriär på Apoteket. Förutom ett bidrag för inflyttning till Gotland om 40 000 sek får du en bonus om totalt 150 000 sek (50 000 sek / år under 3 år) samt ett ytterligare tillägg om 5000 sek/ månad under en 3-årsperiod. Total ersättning (Karriär på Apoteket) är 370 000 sek vid anställning i 3 år. Om rollenVi planerar nu öppningen av vårt tredje apotek i Visby. Här finns möjlighet att vara med på resan att öppna upp apoteket från start och utveckla det tillsammans med kommande kollegor. Som farmaceut på Apoteket kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Våra apotek i Visby är egna enheter men arbetar tillsammans och hjälper varandra vid behov. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider:Mån-fre: 9-19Lör: 10-18Sön: 11-17 Välkommen till Apoteket!
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade Sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Visby! Ca 8h i veckan fördelat på två em i veckan under juni-aug. Vaccinova är en vaccinatör med fokus på trygghet och hälsa. Vaccinova finns idag på mer än 160 platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos vår partner Kronans apotek och DOZ apotek. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccinering -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering -Administrativt arbete För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sen innan är meriterande men inget krav! Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning i vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen! Tjänsten ämnas tillsättas innan sista april.
Unik möjlighet att leda ett nytt apotek i Visby! Vill du vara med och bygga upp ett nytt apotek från grunden? Nu söker vi en engagerad och målmedveten Apotekschef till vår nyetablering i Visby! Det här är en unik chans att skapa ett framgångsrikt apotek – från att sätta samman ett starkt team till att vinna kundernas förtroende och bli deras naturliga val. Apoteket är strategiskt beläget i ett område med närhet till dagligvaruhandel och stora kundflöden, med stor potential att skapa en väletablerad verksamhet. Du kommer att ha möjligheten att samarbeta tätt med våra befintliga apotek i regionen och dra nytta av deras erfarenhet och nätverk. Din roll Som Apotekschef hos oss har du en nyckelroll i att positionera och utveckla apoteket. Ditt fokus ligger på att skapa en förstklassig kundupplevelse, bygga ett sammansvetsat team, säkerställa en välfungerande drift och driva försäljningen framåt. Du kommer också att arbeta aktivt med att bygga upp apotekets närvaro i området genom lokala initiativ. Huvudsakliga ansvarsområden Etablera och positionera apoteket på den lokala marknaden. Säkerställa högsta kvalitet och service i kundmöten. Ansvara för försäljnings- och resultatmål samt driva apotekets tillväxt. Optimera lager och processer för en smidig och effektiv verksamhet. Skapa en positiv arbetskultur och stärka teamets engagemang. Vem är du? Vi söker en legitimerad farmaceut med en stark passion för kundservice och affärsutveckling. Erfarenhet av ledarskap är meriterande, men viktigast är din drivkraft och vilja att utveckla apoteket till en framgångsrik verksamhet. Du motiveras av att få vara med från start och bygga upp något nytt. Att skapa struktur, forma ett engagerat team och sätta din egen prägel på verksamheten är något som inspirerar dig. Vi ser gärna att du: Har ett inspirerande och engagerande ledarskap. Är affärsdriven och har god förståelse för försäljning. Är lösningsorienterad och trivs med att bygga upp nya strukturer. Är kommunikativ och kundfokuserad, med en stark vilja att skapa långsiktiga relationer. Har förmågan att identifiera möjligheter och driva samarbeten för att stärka apotekets position. Är det här din nästa utmaning? Vi ser fram emot att lära känna dig! Skicka in din ansökan redan idag – vi gör löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland varför körkort och egen bil är ett krav. Tjänsten är påca. 10 % och fördelade på dygnets alla timmar, mån-sön. Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass.Tanken är att du som söker är intresserad av att hoppa in och täcka upp vid ordinarie personals frånvaro.Omfattning:Behov/extra.Antal tjänster: 1.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Dettakan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du: Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Hej! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag på Gotlandför diverse olika SSK uppdrag vintern/våren 2025. Kommande behov -Det finns vinteruppdrag där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande. - Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål. Jobb på olika avdelningar på sjukhuset finns att ansöka utefter dina preferenser. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års yrkeserfarenhet som sjuksköterska senaste 4 åren. -2 chefsreferenser Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople för att se alla uppdrag samt lön, supersmidig app för konsulter att ansöka om jobb på.
Vill du vara med och säkerställa att vår befintliga plattform fortsätter leverera på topp under en tid av förändring och utveckling? Svenska Spel söker nu en engagerad och driven chef till vårt Core Platform Infra-team! Det här är rollen för dig som trivs med att balansera strategiskt tänkande med operativt ansvar och som vill bidra till att leda arbetet med vår befintliga infrastruktur on-prem. Vad kommer du att göra? Som chef för Core Platform Infra kommer du att spela en nyckelroll i att driva förändring och förbereda vår organisation för framtidens arkitektur. Du ansvarar för att aktivt driva förändringsarbetet genom att säkerställa att vår befintliga och framtida on-prem-infrastruktur fungerar optimalt samtidigt som vi övergår till en cloud-baserad lösning. Samtidigt leder du utvecklingen av nya tekniska lösningar och säkerställer att teamet har de rätta förutsättningarna för att framgångsrikt genomföra transformationen. Rollen är central för att vi ska lyckas bibehålla en stabil driftmiljö under denna period. Vår on-prem-infrastruktur är idag en kritisk del av vår verksamhet, och vi förbereder oss för att möta nya spännande utmaningar i framtiden. Som chef för Core Platform Infra kommer du att driva utvecklingen av infrastrukturen, både ur ett tekniskt och ett personalrelaterat perspektiv. Din roll blir avgörande för att säkerställa att vår nuvarande infrastruktur fungerar optimalt och att förberedelserna inför migreringen till cloud sker smidigt. Med fokus på stabilitet och kvalitet kommer du att bidra till att skapa förutsättningar för en framgångsrik transformation. Är du den som kommer att göra det? Vi söker dig som har en kombination av teknisk och affärsmässig förståelse. Du har erfarenhet av att hantera avtal och kontrakt, har ett starkt intresse för infrastruktur och är trygg i rollen som ledare. Med ditt engagemang och din förmåga att skapa tydlighet och riktning, stöttar du teamet i att effektivt hantera sina dagliga uppgifter och samtidigt leda dem genom den viktiga processen att omforma våra datahallar och infrastruktur på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt. Din kompetens inom personalledning är avgörande för att teamet ska känna trygghet och fortsatt motivation i denna förändringsprocess. Utöver ovanstående vill vi också attdu Har erfarenhet av att leda arbetet kring infrastruktur, med fokus på att säkerställa att teamet hanterar och optimerar våra on-prem-lösningar. Har ett genuint intresse för ledarskap och erfarenhet av att leda och utveckla team, med fokus på att främja deras personliga och professionella utveckling för att möta framtidens utmaningar. Är en skicklig kommunikatör som skapar starka och långsiktiga relationer, såväl internt som externt. Har ett strategiskt sinne och förmåga att fatta genomtänkta beslut som stöder verksamhetens mål. Har tidigare arbetat med att underhålla och förhandla kontrakt och avtal, vilket vi ser som ett stort plus. Om Tech på Svenska SpelPå Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi utför intervjuer och urval löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Christian Lindhoff, Chef Corporate Tech, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected].
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vi söker personer som vill arbeta som personliga assistenter på Gotland i sommar! Nordström assistans söker personliga assistenter som kan arbeta under sommarmånaderna juni, juli och augusti på Gotland. Vi kan erbjuda allt från extra/vid behov, deltid och heltid. Arbetstiderna är varierande beroende på tjänst och hos vem du arbetar, men det är önskvärt att du kan arbeta dag- och kvällstider, och/eller nätter samt under helger. Att arbeta som personlig assistent innebär att vara en annan persons armar och ben. Du kommer utföra sådant som personen inte kan göra själv i sin vardag. Arbetet innebär att man arbetar i kundens hem och arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att man är behjälplig med personlig omvårdnad, medicinhantering, vardagssysslor, hushållssysslor, inköp, matlagning och aktiviteter. Arbetet som personlig assistent är i regel ett ensamarbete även om dubbelbemanning i vissa fall kan förekomma. Du som söker ska vara framåt, flexibel och ha ambitionen att göra det lilla extra för våra kunders vardag. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden, vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer