Resande mekaniker - Fredheim Maskin

Om tjänsten Vi söker en erfaren och tekniskt intresserad resande mekaniker med gedigen kunskap inom installation och underhåll av kross & sorteringsverk. Som en värdefull medlem av vårt team kommer du att ha möjlighet att arbeta självständigt med varierande projekt och utmaningar hos våra kunder. Om du brinner för att göra skillnad och effektivisera våra kunders verksamhet kan du med din tekniska bakgrund bli en värdefull tillgång och nyckelspelare hos oss på Fredheim Maskin. Dina ansvarsområden innefattar akut underhåll, service och reparation av maskiner samt installation och utbildning hos kund av nya maskiner för att säkerställa en hög kvalitet och bygga goda relationer. Majoriteten av tiden ser vi att du är på plats hos kunder i regionen mellersta och södra Sverige. Uppdrag förekommer även i övriga Sverige samt Norge. Tjänsten är placerad i våra lokaler i Grums. Arbetsuppgifter Service och reparation av kross & sorteringsverk Samt avancerad felsökning och reparation av el och hydraulsystem. Utbilda kunder i våra produkter Planera och strukturera eget arbete Programmera styrsystem Om dig Vi söker dig som har Minst 5 års arbetserfarenhet inom relevant bransch med liknande maskiner. Erfarenhet av resande och arbete i utomhusmiljöer Goda kunskaper att läsa el och hydraulschema Kan söka och förstå instruktioner från verkstad manualer Datavana, tex Officepaket Flytande kunskaper i svenska och engelska B-körkort Det är meriterande om du har Stort tekniskt intresse Tungt släp (BE) Tidigare erfarenhet av att arbeta i IT systemet Erfarenhet från arbete med skogsmaskiner, anläggningsmaskiner lastbilsverkstad eller liknande tung fordonsindustri För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Strukturerad med god förmåga att arbeta självständigt samt planera eget arbete för att finnas tillhands för kunden på ett kvalitativt och effektivt sätt Kommunikativ där du trivs i möten med människor och enkelt situationsanpassar din kommunikation till mottagare. Du är pedagogisk och förmedlar teknisk information på ett tydligt sätt. Teknisk problemlösare med ett stort tekniskt intresse som hjälper dig driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt i situationer som kräver hantering av komplex problemlösning. Om oss Fredheim Maskin är en ledande leverantör av kross- och sorteringsverk samt stackläggare i Sverige och Norge. Fredheim säljer nytt, utför hyrköp, servar och reparerar samt levererar kundsupport. En stor betydande del av verksamheten är reservdelsförsäljningen. Med varumärken som Keestrack, Sandvik Mobile och Telestack är vi en framstående aktör på marknaden. Företaget startades 2005 av bröderna Per & Svein Fredheim. Huvudkontoret i Norge ligger i Spydeberg där även huvudlager är beläget. Fredheim Maskin har funnits i Sverige sedan 2009 och sitter numera i stora, fina och moderna lokaler utanför Grums på Nyängens industriområde. Strategiskt bra placerade nära europaväg E18/E45 där de delar sig. Framtidstron är omfattande, vilket tydligt speglas i de betydande investeringar som har gjorts. Med ett tydligt hållbarhetstänk i utvecklingen av våra produkter gör det Fredheim till en arbetsplats där du inte bara bidrar till affärsframgång, utan också till en mer miljövänlig och hållbar framtid. Fredheim är inte bara ett stabilt företag med en stark ekonomisk grund, utan vi värderar också kompetenser som en trygg grund för vår framgång. Fredheim Maskin är långt framme med nollutsläpps maskin ”ZERO”. De är helelektriska, samt har möjlighet att köra nätström, ström från en annan maskin eller med sparat elverk. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Välkommen in med din ansökan senast 21 april.

8 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Resande mekaniker - Fredheim Maskin

Om tjänsten Vi söker en erfaren och tekniskt intresserad resande mekaniker med gedigen kunskap inom installation och underhåll av kross & sorteringsverk. Som en värdefull medlem av vårt team kommer du att ha möjlighet att arbeta självständigt med varierande projekt och utmaningar hos våra kunder. Om du brinner för att göra skillnad och effektivisera våra kunders verksamhet kan du med din tekniska bakgrund bli en värdefull tillgång och nyckelspelare hos oss på Fredheim Maskin. Dina ansvarsområden innefattar akut underhåll, service och reparation av maskiner samt installation och utbildning hos kund av nya maskiner för att säkerställa en hög kvalitet och bygga goda relationer. Majoriteten av tiden ser vi att du är på plats hos kunder i regionen mellersta och södra Sverige. Uppdrag förekommer även i övriga Sverige samt Norge. Tjänsten är placerad i våra lokaler i Grums. Arbetsuppgifter Service och reparation av kross & sorteringsverk Samt avancerad felsökning och reparation av el och hydraulsystem. Utbilda kunder i våra produkter Planera och strukturera eget arbete Programmera styrsystem Om dig Vi söker dig som har Minst 5 års arbetserfarenhet inom relevant bransch med liknande maskiner. Erfarenhet av resande och arbete i utomhusmiljöer Goda kunskaper att läsa el och hydraulschema Kan söka och förstå instruktioner från verkstad manualer Datavana, tex Officepaket Flytande kunskaper i svenska och engelska B-körkort Det är meriterande om du har Stort tekniskt intresse Tungt släp (BE) Tidigare erfarenhet av att arbeta i IT systemet Erfarenhet från arbete med skogsmaskiner, anläggningsmaskiner lastbilsverkstad eller liknande tung fordonsindustri För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Strukturerad med god förmåga att arbeta självständigt samt planera eget arbete för att finnas tillhands för kunden på ett kvalitativt och effektivt sätt Kommunikativ där du trivs i möten med människor och enkelt situationsanpassar din kommunikation till mottagare. Du är pedagogisk och förmedlar teknisk information på ett tydligt sätt. Teknisk problemlösare med ett stort tekniskt intresse som hjälper dig driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt i situationer som kräver hantering av komplex problemlösning. Om oss Fredheim Maskin är en ledande leverantör av kross- och sorteringsverk samt stackläggare i Sverige och Norge. Fredheim säljer nytt, utför hyrköp, servar och reparerar samt levererar kundsupport. En stor betydande del av verksamheten är reservdelsförsäljningen. Med varumärken som Keestrack, Sandvik Mobile och Telestack är vi en framstående aktör på marknaden. Företaget startades 2005 av bröderna Per & Svein Fredheim. Huvudkontoret i Norge ligger i Spydeberg där även huvudlager är beläget. Fredheim Maskin har funnits i Sverige sedan 2009 och sitter numera i stora, fina och moderna lokaler utanför Grums på Nyängens industriområde. Strategiskt bra placerade nära europaväg E18/E45 där de delar sig. Framtidstron är omfattande, vilket tydligt speglas i de betydande investeringar som har gjorts. Med ett tydligt hållbarhetstänk i utvecklingen av våra produkter gör det Fredheim till en arbetsplats där du inte bara bidrar till affärsframgång, utan också till en mer miljövänlig och hållbar framtid. Fredheim är inte bara ett stabilt företag med en stark ekonomisk grund, utan vi värderar också kompetenser som en trygg grund för vår framgång. Fredheim Maskin är långt framme med nollutsläpps maskin ”ZERO”. De är helelektriska, samt har möjlighet att köra nätström, ström från en annan maskin eller med sparat elverk. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Välkommen in med din ansökan senast 21 april.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Vi söker assistenter som vill jobba i sommar samt extra vid behov

Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se  Hej! Är du en person som är flexibel, tar ansvar och är engagerad i dina arbetsuppgifter? Du har ett lugn samtidigt som du är lekfull och du älskar att arbeta med barn? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker nu assistenter till en glad och charmig pojke som blir 9 år. Pojken bor i Segmon tillsammans med sin varma familj som består av mamma, pappa och syskon. Pojken har en autismdiagnos och epilepsi, om du har erfarenhet av dessa är det en merit. Han har stort behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han behöver hjälp vid måltider och får även mat genom sond. Han har behov av träning/lek och behov av hjälp att stretcha/töja kroppen. Du kommer få inskolning om du erbjuds tjänsten. Arbetspassen är fördelade 08:00-20:00 och 20:00-08:00. Pojken har dubbelassistans. Vi söker nu vikarier som kan arbeta vid ordinarie assistents sjukdom samt boka upp sig på obemannade pass i schema samt vikarier inför sommaren där du kommer bli erbjuden en fast schemarad under sommaren. Du som söker ska vara engagerad, flexibel och ansvarsfull.   Det är en fördel om du har körkort men inte ett krav om du bor i närheten och eller kan ta dig till arbetet utanför kollektivtrafik.   Övrigt: Vi har kollektivavtal och individuell lönesättning samt friskvård på upp till 4000 kronor/år.    Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta [email protected] Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Gör det gärna så fort som möjligt, eftersom det kan ta upp till två veckor att få hem belastningsregistret.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Inköpsansvarig till Quant Gruvön

Vi söker dig som har erfarenhet från att ha arbetat med inköp, är en trygg ledare och har kunden i fokus. Quant utför akut- och förebyggande underhåll hos vår kund Stora Enso Timber AB vid Gruvöns Sågverk, vi arbetar även med att hjälpa kunden att bibehålla och effektivisera maskinprestandan på deras anläggningar. Till vårt team som idag omfattar 32 personer i olika roller, söker vi en Inköp och förrådsansvarig som arbetar tätt ihop med kunden Stora Enso samt förrådsansvariga på underhåll för att säkerställa att vi nyttjar våra avtal samt upprättar nya eller omförhandlar befintliga vid behov.  Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar tekniskt och operativt inköpsarbete inom underhåll för reservdelar, tjänster, service och avtal. Offertarbete, upphandlingar, lagerstyrning, inventering, underhåll av beställningspunkter. I den operativa delen ansvarar du för koordinering av verksamhetens inköpsbehov och beställningar mot våra leverantörer. Inom dessa områden handlar det även om att utmana nuvarande sätt att arbeta, föreslå förändringar och i samarbete med verksamheten genomföra dem. Du kommer att bedöma och utvärdera leverantörer samt följa upp leveranser gällande ledtid, kvalitet och kostnad. Du ska också tillse att centrala avtal används och att policys och strategi följs. Därtill upprätta underlag för inköpsavtal och ansvara för att lokala regler och lagar följs i inköpsprocessen. Förråd och inköpsavdelningen består med dig inräknat av sammanlagt tre personer varav två medarbetare som du ansvarar för. Kvalifikationer  • Arbetslivserfarenhet av inköp, gärna inom tillverkande industri. Meriterande om det också är motunderhåll. • Tidigare erfarenhet av ledarrollen. • Erfarenhet från att utveckla och följa mätetal (KPI:er) för att driva förbättringsarbete • God vana att arbeta i underhållssystem, erfarenhet av SAP är meriterande. • Goda kunskaper i office-paketet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.  Personliga egenskaper Vi ser att du som söker tjänsten som Inköpsansvarig är noggrann, har en positiv attityd och är serviceinriktad med kunden i fokus, liksom ett föredöme när det gäller säkerhet. Som förrådsansvarig är du en viktig del i underhållsprocessen. Därtill kommer du arbetsleda två medarbetare. Vi ser därför att du har goda ledaregenskaper. Att leda andra i den dagliga verksamheten ska kännas naturligt och givande för dig. Att ta initiativ och beslut är en förutsättning för att ständigt utveckla och förbättra din verksamhet, vilket vi ser som en självklarhet. Om Quant  Quant är en av de ledande, globala aktörerna inom industriellt underhåll med verksamhet i ett flertal industrier. I över 30 år har Quant upprätthållit och förbättrat säkerheten, produktiviteten och utrustningsprestandan för över 400 anläggningar världen över. Quant har sitt huvudkontor i Stockholm och är en ledande leverantör av professionella industriella underhållstjänster med global närvaro, vi finns över hela världen inom ca. 90 anläggningar och är ca 2500 anställda. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda – våra medarbetare gör skillnad!  Vi erbjuder dig en intressant tjänst inom underhållsverksamhet, hos oss kommer du att arbeta i ett bolag som skapar möjligheter tillsammans med våra kunder. Vi brinner för underhåll och är stolta över att se att vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet. Som anställd hos Quant kan vi erbjuda en rad förmåner i form av friskvård, upphandlade erbjudanden och unika försäkringar. För oss är säkerheten av största vikt och vi erbjuder dig förutsättningar att alltid utföra ditt jobb säkert. Quant tillämpar drogtester innan anställning erbjuds. Urvalsprocessen sker löpande under ansökningsperioden, vänta därför inte med din ansökan utan skicka gärna in din ansökan så snart du kan, dock senast 20240505. Har du några frågor om tjänsten, tveka inte att höra av dig!

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Timvikarier sökes till tjej i Grums

Är du expert på vardagsflyt? Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Grums som vill jobba under sommaren 2024!    Om tjänsten Kunden är en 22-årig rullstolsburen tjej som bor i en egen lägenhet i Grums. På grund av hennes utvecklingsstörning och epilepsi behöver hon hjälp med vardagliga saker så som dagliga sysslor i hemmet, personlig omvårdnad, medicinering och assistans i de dagliga aktiviteterna i och utanför hemmet. På vardagar följer du som assistent med kund till hennes arbete på Daglig verksamhet, detta ligger endast en kort promenad från hemmet. Kunden tycker mycket om att ta sköna promenader utomhus, att måla, baka eller att lyssna på ljudböcker. Under sommaren åker hon gärna i väg på olika aktiviteter och hon är gärna med på olika lopp som Glädjeruset och Blodomloppet!  Du får gärna komma med egna förslag på aktiviteter och tycka om att åka på utflykter. Till Grums tar du dig smidigt med kollektivtrafik från exempelvis Karlstad och Säffle, vi ser gärna sökanden från närliggande orter!  Arbetstid/Varaktighet: Vi söker personliga assistenter som kan jobba på schema under sommaren. Kund har assistans dygnet runt med jour på natten. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, driven och kan arbeta självständigt. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer och för att trivas i denna roll bör du vara positiv och arbetsvillig. För denna tjänst krävs det att du: - har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - är rökfri Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  Vikariepool Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet. Att tänka på inför din ansökan För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vad erbjuder Humana? Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har kollektivavtal och tjänstepension. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi finns i hela Sverige så om du flyttar så finns det stora möjligheter för dig att fortsätta jobba hos oss på din nya ort. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent under sommaren hos oss: https://www.humana.se/personligassistent_sommar Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!  Välkommen med din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Sommarvikarier inom personlig assistans

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vet du inte vad du ska göra i sommar än? Sök till oss för att få chansen till att ha ett av de mest givande arbeten som finns! Vi söker sommarvikarier inom personlig assistans. Som personlig assistent är du en persons förlängda arm och hjälper denne att få ett gott liv. Arbetet kommer att bedrivas med utgångspunkt från kundens egna hem med fokus på den enskildes önskemål och behov. Därmed är den ena dagen inte den andra lik då man som vikarie hos oss är hos många kunder med olika behov och intressen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning eller personlig assistansutbildning. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av assistansyrket. Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med människor och som har hög arbetsmoral. Du ska vara driven, trygg och inte rädd för utmaningar. Du ska vara bekväm med ensamarbete och kunna ta självständiga beslut. Det är även viktigt att kunna fungera i en arbetsgrupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Giltigt B-körkort och tillgång till bil är ett önskemål. Detta för att kunna ta sig till kunderna, man använder inte egen bil i tjänsten. Innan anställning sker kommer vi att kräva utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget beställs kostnadsfritt på www.polisen.se. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.grums.se/naringslivjobb/arbete/saardetattjobbahososs.4957.html Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Apotekschef

Vi letar nu efter en passionerad Apotekschef för att leda vårt välrenommerade apotek i Grums. Är du redo att ta ansvar, inspirera ett fantastiskt team och göra en verklig skillnad inom apoteksbranschen? Då är detta något för dig! Ditt uppdrag I rollen som Apotekschef för Apotek Orren i Grums kommer du att vara den drivande kraften bakom vårt fantastiska lilla team bestående av fyra medarbetare. Ditt uppdrag innebär även att du aktivt engagerar dig i kundmöten för att stärka Apotekets position på den lokala marknaden. Genom ditt ledarskap kommer du att skapa en inspirerande arbetsmiljö där varje medarbetare trivs och bidrar till apotekets framgång. Dina huvudsakliga arbetsområden - Säkerställa att arbetsplatsen upprätthåller höga standarder inom kvalitet, säkerhet och miljö. - Ansvara för att nå försäljnings- och resultatmål - Driva rekrytering och bemanning för att säkerställa arbetsstyrkan på apoteket. - Utveckling och coachning av teamet för att möta behoven inom apoteksbranschen och vårdsammanhang. Dina kompetenser Vi välkomnar ansökningar från både erfarna chefer men även dig som är en ambitiös och driven farmaceut, som har ett öga för försäljning och förmåga att nå och överträffa uppsatta mål. Ledarerfarenhet är meriterande, men inte ett krav. Du gillar att bygga relationer och trivs i rollen som kreativ problemlösare. Ditt engagemang sträcker sig inte bara till att uppnå mål, utan du är också bra på att identifiera nya och innovativa sätt att lösa utmaningar. Vi ser gärna att du - Har minst några års erfarenhet inom apoteksbranschen. - Är målinriktad med god förmåga att identifiera nya möjligheter och strategier för att uppnå uppsatta mål. - Trivs med struktur och är noggrann. - Besitter en kreativ problemlösningsförmåga och gillar att utmana gränser. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Semestervikarier till äldreomsorgen i Grums kommun

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Äldreomsorgen i Grums kommun består av hemtjänst, som är uppdelad på 3 områden, nattpatrull och servicegrupp, fyra stycken särskilda boenden och korttidsboendet Linden. Därutöver finns också hemsjukvård med sjuksköterskor och fysioterapeuter där vi ansvarar för kvalificerat stöd och vård i hem och på särskilda boenden. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu medarbetare till semestervikariat inom äldreomsorgen. Det finns möjlighet till såväl heltids- som deltidsarbete och personal behövs under dygnets alla timmar, veckans alla dagar. Som omsorgspersonal utför du kvalificerade omvårdnads- och serviceinsatser utifrån individens förutsättningar och behov. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för en meningsfull och innehållsrik vardag för äldre och för att stärka och bevara det friska. Omsorgspersonalen har en viktig roll i arbetet med våra äldre. Du tillhandahåller en professionell individanpassad vård, med respekt för människan och med dennes delaktighet och självbestämmande som grundpelare i ditt arbete. Dina omvårdnads- och serviceinsatser håller hög kvalitet och har ett stort kundfokus. Konkreta arbetsuppgifter är: • Personlig omvårdnad • Sjukvårdande arbetsuppgifter utifrån delegering • Matlagning och andra praktiska arbetsuppgifter i boendemiljön • Tillgodose de äldres behov av daglig livsföring • Bidra till meningsfulla aktiviteter och gemenskap med andra • Dokumentation enligt lag inom socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har gått vård- och omsorgsprogrammet eller har annan utbildning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har hög servicekänsla, är lyhörd inför de äldres behov, är van att arbeta självständigt och tar ansvar för ditt arbete. Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket samt datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inom några av våra verksamheter är giltigt B-körkort ett krav. För att bli vikarie hos oss krävs att du visar upp ett godkänt utdrag från Polisens belastningsregister. Utdraget beställs kostnadsfritt på www.polisen.se. Det tar oftast 1-2 veckor att få det hemskickat. Rekryteringen sker fortlöpande under hela ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

3 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024