Lediga jobb i Hällefors

Sök totalt 11 lediga jobb i Hällefors

Semestervikarier inom hemtjänsten Helheten.
Hällefors kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner - Möjlighet till hjälp med boende vid behov. - Vi erbjuder grundlig introduktion för att du ska känna dig trygg och säker i din nya roll. Beskrivning  Hemtjänsten Helheten är en del av Hällefors kommuns äldreomsorg. Vi arbetar i nära samverkan med omsorgstagare, anhöriga och kollegor för att skapa trygghet, delaktighet och ett meningsfullt vardagsliv för de vi finns till för. Vårt mål är att sätta individen i centrum och möta varje person med respekt, empati och ett professionellt bemötande. Arbetsbeskrivning Vi söker sommarvikarie till Hemtjänsten Helheten i Hällefors. Tillsammans skapar vi minnesvärda stunder för våra omsorgstagare och bidrar till deras välmående. Hos oss får du chansen att utvecklas som person. Här är några av dina huvuduppgifter: Ge individuellt anpassad omvårdnad och service i omsorgstagarens hem. Stödja och motivera omsorgstagare i deras vardag och främja självständighet. Utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Dokumentera enligt gällande rutiner. Samverka med kollegor, anhöriga och andra yrkesgrupper i teamet. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är positiv, ansvarsfull samt är samarbetsvillig och har en empatisk förmåga. - Är lyhörd och respektfull i mötet med vårdtagare och kollegor. - Har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Krav: - Du har fyllt 18 år. - Du kan läsa, dokumentera och kommunicera på svenska. - Du har grundläggande datorkunskaper. - B-körkort. Meriterande: - Erfarenhet inom äldreomsorg eller liknande arbete. - Gymnasial utbildning inom vård och omsorg (t.ex. undersköterskeutbildning). - Vana vid att dokumentera i digitala system. Villkor Arbetstiden är schemalagd och inkluderar både dag, kväll och helger. Du arbetar enligt de kommunala avtalen som ger dig trygga och rättvisa villkor. Intervjuer hålls löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag. Innan anställning begär vi ett utdrag ur Polisens belastningsregister (”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter”). Beställ det gärna inför eventuell intervju. Anmärkningar kan påverka din anställning. Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

Igår
Sista ansökan:
8 juli 2025
Socionom/Socialsekreterare Barn och familj
Hällefors kommun
Socialsekreterare

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner Hos Hällefors kommun erbjuds du en rad attraktiva förmåner: - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet till hjälp med att hitta boende. - Möjlighet att växla semestertillägg mot fler semesterdagar. - Extern handledning i grupp. - Introduktionsprogram för nya socialsekreterare. - Nära och tillgängligt ledarskap i det dagliga arbetet. - Möjlighet till distansarbete. - Förmånligt Flextidsavtal. Beskrivning Oavsett om du är ny i yrket eller en erfaren socionom, söker vi just dig! Hos oss i barn- och ungdomsgruppen i Hällefors kommun får du ett meningsfullt, varierat och utvecklande arbete där din kompetens värdesätts. Du kommer att arbeta med utredningar, bedömningar och beslut som rör barn, unga och deras familjer, samt verkställighet av insatser. Arbetet inkluderar även förebyggande och familjerättsliga uppgifter, såsom utredningar och upplysningar till tingsrätten i frågor om vårdnad, boende och umgänge, samt samarbetssamtal. Utredningsarbetet utgår från BBIC och dokumenteras i Viva IFO. Du förväntas ta ett aktivt ansvar för både dina arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamheten. Arbetsuppgifter - Genomföra utredningar enligt SoL och LVU med barnet i centrum. - Hantera ansökningar och anmälningar samt följa upp beviljade insatser. - Samverka med interna och externa aktörer såsom hälso- och sjukvård, skola och familjer. - Självständigt ansvara för hela processen i dina ärenden. - Arbeta professionellt och kommunikativt med fokus på barnets bästa. Kvalifikationer - Socionomexamen. - Förmåga till reflektion och analys. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. - B-körkort. - Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och är uthållig i ditt arbetssätt. Meriterande  - Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete inom socialtjänst. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan bli aktuell. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och Intervjuer sker löpande. Innan anställning begär vi ett utdrag ur Polisens belastningsregister (“Utdrag för att kontrollera egna uppgifter”). Beställ det gärna inför eventuell intervju. Anmärkningar kan påverka din anställning. Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett engagerat team som arbetar för att göra skillnad för barn och unga i Hällefors kommun Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Nämndadministratör| Hällefors kommun
Experis AB
Övriga handläggare

Nämndsekreterare till Kanslienheten - Hällefors kommun Vill du arbeta nära kommunens beslutsfattande och bidra till struktur, rättssäkerhet och kvalitet i ärendehanteringen? Då kan detta vara tjänsten för dig! Kanslienheten i Hällefors kommun ansvarar för att samordna och administrativt stödja nämndernas arbete och vi behöver tillfälligt förstärka vårt administrativa stöd, särskilt inom protokollföring och ärendehantering. Du kommer att arbeta nära kommunledning och kanslichef i en roll som är både viktig och utvecklande. Arbetsuppgifter * Planera, kalla till och dokumentera nämndsammanträden, inklusive protokollföring. * Kvalitetssäkra ärendehantering enligt kommunens styrdokument. * Samordna remisser och följa upp beslut inom nämndorganisationen. * Stötta handläggare och chefer med administrativa uppgifter kopplade till ärendeprocessen. * Säkerställa korrekt hantering av handlingar enligt offentlighetsprincipen. Kvalifikationer * Erfarenhet som nämndadministratör eller liknande roll inom offentlig sektor. * Goda kunskaper i ärendehanteringssystem, gärna Public 360 eller motsvarande. * Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. * Strukturerad, serviceinriktad och med god förståelse för kommunal förvaltning och politiska beslutsprocesser. * Meriterande: Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation samt vana att arbeta med juridiskt styrda dokument. Vi erbjuder * Ett meningsfullt arbete där du får vara med och påverka. * Nära samarbete med engagerade kollegor och kommunledning. * Möjlighet till kompetensutveckling och ett arbete med variation. Om Jefferson Wells Detta uppdrag innebär att du blir konsult via Jefferson Wells för uppdrag hos kund. Jefferson Wells, som är en del av Manpower Group, är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Din karriär och utveckling är viktig för oss och givetvis får en personlig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Tillträde: Snarast. Uppdragets längd tom 30/9. Vi intervjuvar löpande så skicka in din ansökan idag.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Vi söker en strukturerad nämndsekreterare eller administratör
Poolia Sverige AB
Övriga handläggare

Är du en strukturerad och erfaren administratör med god kännedom om politiska beslutsprocesser? Nu söker vi en konsult till ett uppdrag som nämndsekreterare hos en offentlig kund i Hällefors. Uppdraget är perfekt för dig som trivs i en central roll nära kommunens beslutsfattande, och vill bidra till rättssäker och effektiv ärendehantering. Om tjänsten Kunden har behov av förstärkt administrativ kompetens inom nämnd- och kansliarbete. Du kommer att vara en viktig del i arbetet med att samordna, dokumentera och kvalitetssäkra nämndprocesser och politiska beslut. Arbetet sker i nära samverkan med kansliansvarig och andra funktioner inom organisationen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Planera, kalla till och protokollföra nämndsammanträden - Kvalitetssäkra ärenden enligt styrdokument och rutiner - Samordna remisser och följa upp politiska beslut - Stötta handläggare och chefer med administrativa uppgifter - Säkerställa korrekt dokumenthantering enligt offentlighetsprincipen - Arbeta nära kansliansvarig och kommunledning Vem är du? Kravprofil: - Erfarenhet som nämndsekreterare eller liknande administrativ roll inom offentlig sektor - God kunskap i ärendehanteringssystem, gärna Public 360 eller motsvarande - Mycket god svenska i tal och skrift - Strukturerad, noggrann och har god förståelse för kommunal förvaltning och politiskt styrda processer Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation - Vana vid juridiskt styrd dokumentation och ärendehantering Om verksamheten Ett uppdrag där du får arbeta nära samhällsviktiga processer och bidra till struktur och kvalitet i det demokratiska beslutsfattandet. Du får använda din administrativa kompetens i ett professionellt och engagerat team. Välkommen med din intresseanmälan så snart som möjligt! Vi gör löpande urval

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Universitetsadjunkt i måltidskunskap och värdskap
Örebro Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Vi söker en universitetsadjunkt i måltidskunskap och värdskap för tidsbegränsad anställning vid Restaurang- och hotellhögskolan, Campus Grythyttan, Örebro universitet. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är: Måltidskunskap och värdskap Bakgrund Restaurang- och hotellhögskolan är en institution vid Örebro universitet som bedriver forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå samt forskarutbildning inom ämnet måltidskunskap och värdskap. Ämnet belyser frågor inom det gastronomiska fältet, där särskilt fokus riktas mot olika aspekter av den professionella måltiden, såväl i ett yrkesmässigt perspektiv som i ett gäst-/kundperspektiv. Den yrkesmässiga dimensionen omfattar praktisk kunskap och estetiskt gestaltande, men även förutsättningar för professionellt måltidsgörande med ett perspektiv på hållbar livsmedelsproduktion och konsumtion. Ämnet måltidskunskap och värdskap är tvärvetenskapligt till sin karaktär och tydliga beröringspunkter finns därför med ämnen inom ett flertal vetenskapsområden. Vi söker nu en engagerad person med stort intresse för gastronomiskt hantverk som tillsammans med kollegiet vill utveckla och stärka utbildning och forskning inom ämnesområdet. Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt ägnar du dig huvudsakligen åt undervisning inom utbildning på främst grundnivå, samt därtill hörande samverkan. En universitetsadjunkt bör även bidra till universitetets utveckling. Undervisningsområdet för denna anställning är inom professionell matlagning och matlagningshantverk, företrädelsevis inom kandidatprogrammet Kulinarisk kock och måltidskreatör, vilket även omfattar vetenskapliga och estetiskt gestaltande dimensioner. I arbetsuppgifterna ingår kursansvar, kurs- och undervisningsplanering, schemasättning, genomförande av undervisning med tillhörande examinationer, analys av kursvärderingar och kursutveckling. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som visat pedagogisk skicklighet och avlagt examen på lägst magisternivå (eller motsvarande) inom relevant område. Annan teoretisk kompetens i kombination med relevant erfarenhet från ämnesområdet kan prövas motsvara magisterexamen.  Bedömningsgrunder Vid Örebro universitet grundas lärandet i vetenskap och beprövad erfarenhet och utgår från universitetspedagogisk och didaktisk forskning och reflektion. Lärare ska ha förmåga att informera, att samverka med det omgivande samhället och att verka för nyttiggörande av universitetets forskning. Nationell och internationell erfarenhet och mobilitet ska beaktas. Dessutom prövas den sökandes lämplighet. Med lämplighet avses att den sökande ska uppvisa sådana personliga egenskaper som krävs för att fullgöra de aktuella arbetsuppgifterna, förmåga att kunna samarbeta med övrig personal och förmåga att bidra till utveckling av verksamheten. Pedagogisk skicklighet Vid Örebro universitet sammanfattas pedagogisk skicklighet i kategorierna pedagogiskt förhållningssätt, förverkligandet av pedagogiskt förhållningssätt samt professionell utveckling som lärare. Den sökandes pedagogiska meriter dokumenteras enligt Örebro universitets mall för pedagogisk portfölj och relaterar tydligt till Örebro universitets pedagogiska grundsyn. Den pedagogiska skickligheten ska visas genom tidigare meriter från undervisning eller liknande lärsituationer. Du som sökande ska även kunna redogöra för hur ett vetenskapligt förhållningssätt tillämpas i undervisningen. Utöver det som beskrivs i stycket ovan kommer följande bedömningsgrunder vara särskilt meriterande vid den samlade bedömningen av pedagogisk skicklighet; erfarenhet av planering, genomförande och utvärdering av undervisning samt handledning och examination av såväl teoretisk som praktiskt inriktade lärsituationer centrala för hantverket, men även kursutveckling och pedagogiskt utvecklingsarbete. Övriga bedömningsgrunder Doktorsexamen i måltidskunskap, eller motsvarande ämne, är meriterande för tjänsten. Tidigare erfarenhet av ledningsuppdrag och/eller administrativa uppdrag inom akademin är meriterande. Den sökande ska ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samverkan med studenter, kollegor och organisationer inom men även utanför universitetet. Arbetsuppgifterna kräver närvaro i den dagliga verksamheten på Campus Grythyttan. Information Anställningen är 100 %, under 10 månader, med tillträde 25:e augusti 2025. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av tf enhetschef Stefan Wennström, 019-302015, e-post: [email protected] eller prefekt Erik Löfmarck, 019-301029, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer) • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/ Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Administratör/avgiftshandläggare
Hällefors kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner - Möjlighet att planera dina arbetsdagar med flextid. - Friskvårdsbidrag. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Extern handledning. - Hjälp med att hitta boende vid behov. - Viss möjlighet att arbeta på distans.  Beskrivning Hällefors kommun söker administratör/avgiftshandläggare till Individ- och familjeomsorgens myndighetskontor. Individ- och familjeomsorgen består av socialtjänsts olika yrkeskategorier försörjningsstöd, arbetsmarknadsenheten, biståndsenheten, barn- och unga samt vuxen. Du arbetar som spindel i nätet med samtliga yrkeskategorier inom socialtjänsten i nya centrala lokaler.  Placering: Individ- och familjeomsorgen  Arbetsuppgifter Kombinerad tjänst som administratör inom Individ- och familjeomsorgen och avgiftshandläggare inom kommunens äldreomsorg.  - Administratör inom Hällefors kommuns individ- och familjeomsorg. I rollen ingår administrativa uppgifter, bemanna reception IFO samt telefoni, inrapportering av statistik, fakturahantering samt chefsstöd till Individ- och familjeomsorgens två enhetschefer.  - Avgiftshandläggare, rollen uppgår till 25 % av tjänsten. I din roll som avgiftshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter inom äldreomsorgen. Du informerar och svarar på frågor från våra medborgare. Du kommer främst att arbete i vårt verksamhetssystem VIVA.  Kvalifikationer - Du som söker har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi eller annan utbildning arbetsgivare bedömer likvärdig. - Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt god datavana.  Som person är du trygg, stabil och tar ansvar för din uppgift, är strukturerad och van att planera både på kort och lång sikt och ser till att dina arbetsuppgifter slutföres i tid. Du har ett serviceinriktat bemötande gentemot andra där du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och lyssnar på medborgares så väl som kollegors olika behov.  Meriterade - Kunskap om verksamhetssystemen Viva ÄO. Villkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde augusti/september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Den som erbjuds tjänsten ska uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Undersköterska till Fyrklövern nedre
Hällefors kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - En personlig mentor som stöttar dig under ett helt år. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet till att få hjälp att hitta boende. Beskrivning  Vill du ha ett omväxlande, roligt och meningsfullt arbete? Brinner du för att ge god vård och omsorg till andra? Då är det dig vi söker till Fyrklövern! Fyrklövern är beläget i utkanten av Hällefors och består av två vård- och omsorgsboenden, Fyrklövern Nedre och Övre, fördelat på sju enheter. Din placering blir på Fyrklövern Nedre, avdelning Hagen, men du kan vid behov tjänstgöra på andra avdelningar. Vårt mål är att ge vårdtagarna en trygg och värdig tillvaro genom ett personcentrerat och empatiskt förhållningssätt. Samarbete mellan olika professioner är en viktig del av vår verksamhet. Arbetsuppgifter - Ge stöd och hjälp i personlig omvårdnad, påklädning och måltider. - Utföra delegerade medicinska uppgifter och rehabiliterande insatser. - Dokumentera i verksamhetens journalsystem. - Planera och genomföra aktiviteter som främjar vårdtagarnas hälsa och välbefinnande. - Samverka med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. - Fungera som kontaktperson för ett antal vårdtagare och samarbeta med deras anhöriga. - Delta i utvecklingsarbete och arbeta förebyggande för hög kvalitet och efterlevnad av rutiner och riktlinjer. Kvalifikationer Undersköterska med yrkesbevis. - Erfarenhet av omvårdnadsarbete och arbete med demens och kognitiv svikt. - Kunskap om rehabilitering, palliativ vård och personcentrerad omvårdnad. - Erfarenhet av att skapa genomförandeplaner och arbeta utifrån IBIC(Individens behov i centrum). - Grundläggande datorkunskap och förmåga att dokumentera i verksamhetssystem. - Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. - Du kan arbeta självständigt och i team, samt är flexibel, empatisk och har god samarbetsförmåga. Meriterande - Specialistutbildning som undersköterska. - Erfarenhet av bemanningsplanering och administrativt arbete. - Finska språkkunskaper. Villkor Vi tillämpar löpande urval, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetstiden är dagtid, kvällar och helger. Provanställning kan komma att tillämpas. Observera: Innan anställning inom äldreomsorgen behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Konsultuppdrag. 3 veckor V28-V30 med möjlighet till förlängning. Är du flexible farmaceut och Intresserad av konsultuppdrag? Vi kan stå för boende vid behov. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Farmaceut till Kronans Apotek i Hällefors

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i HälleforsDin roll som farmaceut för Kronans Apotek i Hällefors - Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek i Hällefors. Möjlighet till roll som LMA finns. För en roll som LMA behöver du ha minst 2 års erfarenhet på ett svenskt öppenvårdsapotek samt ett års dokumenterat kvalitetsarbete. Apoteket ligger centralt i Hällefors och i närområdet finns bl.a. matbutiker, små affärer, bibliotek, grundskola/gymnasieskola och vårdcentral. Hällefors är beläget i vackra Bergslagen omgivet av skog och sjöar så för dig som gillar natur och friluftsliv så är det rätt ställe för dig. Vi har många återkommande kunder hos oss som hämtar både receptbelagd medicin och/eller handlar egenvård. Du kommer ingå i ett härligt team som idag består av två farmaceuter, två apotekstekniker samt en säljare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar och stängt lördag & söndag. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Cecilia Jansson Tuomis team. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Cecilia Jansson Tuomi på tel. 072-601 67 66 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

24 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Socionom/Socialsekreterare Barn och familj
Hällefors kommun
Socialsekreterare

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner Hos Hällefors kommun erbjuds du en rad attraktiva förmåner: - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet till hjälp med att hitta boende. - Möjlighet att växla semestertillägg mot fler semesterdagar. - Extern handledning i grupp. - Introduktionsprogram för nya socialsekreterare. - Nära och tillgängligt ledarskap i det dagliga arbetet. - Möjlighet till distansarbete. Beskrivning Som socialsekreterare i barn- och ungdomsgruppen arbetar du med utredningar, bedömningar och beslut som rör barn, unga och deras familjer, samt verkställighet av insatser. Arbetet inkluderar även förebyggande och familjerättsliga uppgifter, såsom utredningar och upplysningar till tingsrätten i frågor om vårdnad, boende och umgänge, samt samarbetssamtal. Utredningsarbetet utgår från BBIC och dokumenteras i Viva IFO. Du förväntas ta ett aktivt ansvar för både dina arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamheten. Arbetsuppgifter - Genomföra kvalificerade utredningar enligt SoL och LVU med barnet i centrum. - Hantera ansökningar och anmälningar samt följa upp beviljade insatser. - Samverka med interna och externa aktörer såsom hälso- och sjukvård, skola, familjer och andra delar av socialtjänsten. - Självständigt ansvara för hela processen i dina ärenden. - Arbeta professionellt och kommunikativt med fokus på barnets bästa. Kvalifikationer - Socionomexamen. - Mycket god kunskap om socialtjänstlagen, LVU och annan relevant lagstiftning. - God förmåga till reflektion och analys. - Utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. - God datavana. - B-körkort. - Du är stabil, flexibel och uthållig i ditt arbetssätt. - Du har god samarbetsförmåga och bidrar till metodutveckling. Meriterande  - Erfarenhet av att arbeta i en mindre kommun ses som en fördel. - Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete inom socialtjänst. - Erfarenhet av Viva IFO är ett plus. - Utbildning i BBIC. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan bli aktuell. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett engagerat team som arbetar för att göra skillnad för barn och unga i Hällefors kommun! Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

29 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025