Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Vi söker nu en strukturerad och ansvarstagande administratör till ett företag med tydligt fokus på miljö och långsiktig hållbarhet. Här blir du en del av ett team som arbetar med att ta hand om resurser och bidra till en effektiv och hållbar verksamhet. Rollen passar dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, många kontaktytor och som uppskattar att arbeta i en organisation där det dagliga arbetet har en tydlig påverkan på vår omvärld. Här får du möjlighet att kombinera administrativ precision med ett arbete som gör skillnad – varje dag. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Bolaget genomgår ett systembyte till Microsoft 365 och behöver avlastning i form av administration och dokumentation. Som administratör här kommer du att ansvara för dokumentation och administration för allt som sker på anläggningen i Halmstad och Småland. Du kommer ha en noggrann nyckelroll i deras arbete för en grönare framtid. Du kommer ingå i ett mindre team på 3 personer. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara: * Transportdokumentation * Dokumentation av farligt avfall * Administrativ hantering av in och ut - leveranser * Agerar admistrativt stöd till interna kollegor VI SÖKER DIG SOM - Har jobbat med administration tidigare - Godkänd gymnasieutbildning - Har en datorvana och systemvana - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används dagligen Det är meriterande om du har - Tidigare arbetat i branschen - Intresse för miljöfrågor För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Noggrann Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vi på TopWork söker fler stjärnor till vår kunds produktion! Är du en noggrann och engagerad person med erfarenhet från industriproduktion? Vill du vara med och bidra till ett växande företag som satsar på sina medarbetare? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om rollen Vi söker fler medarbetare till vår kunds produktion. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Hantering och bearbetning av material i CNC-styrda maskiner. Programmering och inställning av kantpressar för produktion. Kvalitetskontroll och uppföljning av produkterna. Samarbeta med kollegor för att optimera produktionsflödet. På vår kunds enhet i Halmstad utför de termisk skärning med teknikerna gasskärning och plasmaskärning. Dessa processer utförs i CNC-styrda maskiner som kräver noggrannhet och teknisk förståelse. De har även kantpressar som används för att forma och bearbeta material till färdiga produkter. Arbetet är förlagt till dagtid och kräver en hög grad av precision och ansvar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av dessa arbetsuppgifter eller liknande roller. Vi söker dig som: Har en positiv inställning och gillar att arbeta i team. Är flexibel och kan anpassa dig till nya utmaningar. Har tekniskt intresse och är noggrann i ditt arbete. Har erfarenhet av arbetsuppgifterna som beskrivs ovan, inklusive programmering av CNC-maskiner och kantpressar. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Finputs. Grundning. Polering. Om du förstår charmen i dessa ord, kan det här vara rollen för dig. Rejmes söker nu efter en sliptekniker med erfarenhet av grundarbete – och en vilja att leverera finish i världsklass. Är det din tur att kliva in på vår nyrenoverade verkstad i Halmstad? Vi är ett företag där du får ta plats och utvecklas. I vår moderna verkstad får du jobba med marknadens bästa utrustning i ett team där stämningen är på topp. Och det bästa av allt? Du får vara med och bygga vidare på Rejmes starka varumärke – varje dag, i varje detalj. Som Sliptekniker Du vet redan vad jobbet innebär – men låt oss ändå berätta vad just du kommer göra hos oss. I vårt team jobbar du med att: slipa, grunda, spackla maskera inför lackering laga plastdetaljer på stötfångare (ett extra plus om du redan har erfarenhet av plastreparation!) och slutligen, efter lack: polera bilen till perfektion Dina händer är vårt viktigaste verktyg – det du gör är inte bara tekniskt, det är konstnärligt. Vi söker dig som... ...får gåshud av en spegelblank yta. Du som gillar att jobba praktiskt, noggrant och som vet exakt hur ett slipmoment ska kännas för att bli rätt. Våra önskemål till dig: Erfarenhet av slip- och grundarbete inom bil eller fordonslackering Vana vid spackling och maskering Ett stort plus om du kan plastreparationer Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en lagspelare Varför Rejmes? Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. START: Enligt överenskommelse PLATS: Halmstad OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Vi söker en injektionsbehandlare till DoctorFilip i Halmstad Vill du arbeta med estetiska behandlingar i en trygg, modern och växande klinik? Vi på DoctorFilip söker nu en legitimerad och passionerad injektionsbehandlare till vårt team! Om oss DoctorFilip är en klinik där medicinsk kompetens möter estetik. Vi erbjuder skräddarsydda behandlingar med fokus på naturliga resultat, trygghet och långsiktiga relationer med våra patienter. Vi strävar efter att vara en ledande aktör inom medicinsk estetik – med professionalism, kvalitet och kunskap som kärnvärden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Utföra estetiska injektionsbehandlingar (botulinumtoxin, fillers, biostimulatorer) enligt medicinska riktlinjer och klinikens behandlingsprotokoll Genomföra patientkonsultationer och riskbedömningar enligt gällande lagar och föreskrifter Dokumentera behandlingar och journalföra i enlighet med HSLF-FS och GDPR Bidra till ett tryggt och professionellt bemötande i alla patientkontakter Arbeta nära andra behandlare och hudterapeuter i ett team med höga krav på samarbete och kvalitet Delta i klinikens dagliga rutiner, inklusive administrativa uppgifter Vara delaktig i utveckling, utbildningar och kvalitetssäkring av behandlingar Bidra till innehåll för marknadsföring (t.ex. före-/efterbilder, videoklipp för sociala medier) Vi söker dig som är: Legitimerad sjuksköterska Noggrann, ansvarstagande och initiativtagande Van att arbeta självständigt men också trivs i team Serviceinriktad och professionell i din patientkontakt Meriterande: Erfarenhet av försäljning/egen kundbas Digital vana och intresse för sociala medier Utbildad inom estetiska injektionsbehandlingar (Botox/fillers) Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö i moderna lokaler Tillgång till ett starkt varumärke och synlighet i sociala medier Möjlighet till vidareutbildning och kompetensutveckling Flexibla arbetstider och möjlighet till deltidsupplägg
DoctorFilip söker hudterapeut med passion för estetisk hudvård Vill du bli en del av ett växande och högkvalitativt varumärke inom medicinsk estetik? Vi på DoctorFilip söker nu en engagerad och erfaren hudterapeut som vill arbeta i en modern miljö där patienten alltid står i fokus. Om oss DoctorFilip är en professionell klinik där medicinsk kompetens kombineras med estetisk precision. Vi erbjuder skräddarsydda behandlingar med höga krav på kvalitet, säkerhet och resultat – och vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder genom kunskap och förtroende. Tjänsten – två roller i en: hudterapeut + receptionist Tjänsten är en kombination av skönhetsbehandlingar och administrativa/servicerelaterade uppgifter. Du arbetar både med avancerad hudvård och ansvarar samtidigt för att välkomna patienter, hantera mail och telefonsamtal samt följa de rutiner som finns. Vi söker dig som: Är auktoriserad hudterapeut med CIDESCO- eller SHR-godkänd utbildning Meriterande är erfarenhet av avancerad hudvård (t.ex. kemiska peels, microneedling, laser/IPL) Är trygg i kundmötet och brinner för hudhälsa Är strukturerad, noggrann och har hög känsla för service och försäljning Har intresse för medicinsk estetik och samarbete med injektionsbehandlare Meriterande: Tidigare erfarenhet från klinik och/eller salongsmiljö Försäljningsvana Intresse för resultatinriktad hudvård Intresse för content/sociala medier Vi erbjuder: En inspirerande och modern arbetsplats med starkt varumärke Möjlighet att arbeta med exklusiva produkter och apparatur Utvecklingsmöjligheter och kontinuerlig utbildning Flexibla arbetstider (vardagar/helger)
På Laholmsbuktens VA skapar vi nya och utvecklande vägar till vattensmarta lösningar. Vi har ett livsviktigt uppdrag i att försörja människor i våra ägarkommuner Halmstad och Laholm med rent dricksvatten. Vi har även en uppgift i att återföra renat spillvatten till naturen, fritt från gifter och föroreningar, så hållbart som möjligt. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder utmaningar, delaktighet, energi, och arbetsglädje? Välkommen till en arbetsplats där alla roller är viktiga och där alla idéer kan göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre!Tycker du att vatten- och miljöfrågor är en viktig del av vardagen? I Halmstad och Laholm finns flera grundvattentäkter som utgör råvattnet till vår dricksvattenproduktion. Föroreningar åtgärdas bäst vid källan och du utgör en viktig del i det arbetet då flera av våra vattenskyddsområden är i behov av revidering. Du får en viktig roll i arbetet inom miljöbalkens område med roliga och utvecklande arbetsuppgifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med bl.a. drifttekniker och miljö- och processingenjörer och arbeta med tillsynsmyndigheter, konsulter och andra samarbetspartners. Verksamheten befinner sig i en spännande utvecklingsfas, där du som miljöingenjör är med och formar framtiden. Arbetsuppgifterna som miljöingenjör är bl a: • Vara ledande i grupp för revidering av vattenskyddsområden • Ansvara för framtagande av skyltplan och löpande uppföljning av den • Stötta verksamheten i olika myndighetsärenden så som tillstånd, anmälan och tillsynsärenden • Miljöutredningar • Kemikalie- och avfallshantering • Arbete med egenkontroll och framtagande av rutiner och instruktioner inom miljöbalkens område • Arbeta med uppströmsarbete inom vattenskyddsområden • Remisser, både interna och externa inom miljöbalkens område • Representera LBVA i olika vattenråd Kvalifikationer Vi söker dig som har en minst treårig eftergymnasial naturvetenskaplig eller teknisk utbildning med inriktning på miljö, kemi eller VA samt minst fem års arbetslivserfarenhet inom relevant arbetsområde. För att trivas i rollen är du kommunikativ och strukturerad. Du har förmågan att prioritera, är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du arbetar lösningsorienterat och har en stark drivkraft att bidra till verksamhetens framgång. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Du är självgående och drivande. Har du erfarenhet av tillsyn inom vattenskyddsområden och GIS (geografiska informationssystem) är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Övrigt Laholmsbuktens VA bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. Tjänsten är säkerhetsklassad. Det innebär att du som sökande behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Våra anställningar kan även innebära en krigsplacering. Övrigt Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid nyanställning genomför vi referenstagning samt alkohol- och drogtest. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som i vårt arbetsmiljöarbete. Tjänsten är säkerhetsklassad och därför kommer dessutom en separat säkerhetsintervju och registerkontroll att genomföras på slutkandidaten. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Som värnpliktskonsulent är du en del av FMTS stöd till värnpliktiga under grundutbildningen avseende deras psykosociala hälsa. Att vara ett stöd både till värnpliktiga och till befäl, så att man som värnpliktig kan tillgodogöra sig utbildningen på bästa sätt. Detta syftar till att optimera stridsvärdet. Det är ett spännande och betydelsefullt arbete med ett viktigt uppdrag i vårt samhälle. Försvarsmaktens tekniska skola (FMTS) finns representerat på flera orter över hela Sverige. Huvuduppdraget är att förse Försvarsmaktens alla stridskrafter med krigsförband inom teknisk tjänst och transporttjänst, teknikutbildningar, teknikutveckling och verkstadsproduktion. Stabsenheten är en enhet vid FMTS och har som huvuduppgift att stödja chefen i sin verksamhetsledning. Du kommer att tillhöra Stabsenheten och avdelningen J1 som ansvarar för HR och personaltjänst vid hela FMTS. På avdelningen arbetar medarbetare som stöd till chefer och HR medarbetare över hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Värnpliktskonsultentens huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge stödjande, motiverande och coachande samtal till värnpliktiga. Du samarbetar även med befäl inom utbildningsbataljonen, försvarshälsan, soldathemsföreståndaren och fältpastorn. I befattningen ingår det att samverka med försvarshälsan som genomför vidare bedömning om vårdbehov och rehabilitering. Ge vägledning i samband med rehabilitering av värnpliktig. Du samverkar även med relevanta externa aktörer i så som kommun, region, försäkringskassan och kammarkollegiet. Som värnpliktskonsulent arbetar du med förebyggande åtgärder som informationsträffar och utbildningar i frågor som rör psykosocial hälsa, stresshantering och sociala rättigheter. Arbetet sker huvudsakligen i stabmiljö, men det kan förekomma att tidvis arbeta i fältmiljö för att erbjuda stöd på plats. Vid behov kan arbetet ske på kväll och helg vid enstaka tillfälle. Resor i tjänsten förekommer vid enstaka tillfälle. KRAV Kvalifikationer • Socionomexamen, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är lyhörd, lösningsfokuserad och har ett stort engagemang för att stötta unga människor. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du kommunikativ och har lätt att bygga förtroendefulla relationer med personer du möter i arbetet. Du har ett professionellt förhållningssätt och trivs i en miljö där du får hantera olika typer av utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete med ungdomar eller unga vuxna • Erfarenhet av arbete med stödjande och kurativa samtal • Motiverande samtal (MI) eller annan samtalsutbildning • Erfarenhet av rollen som lokalt medinflytandeansvarig • Genomförd värnplikt eller GMU För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare anställning, Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för de som inte är anställda i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Halmstad Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Personalchef Pär Björmark (nås via växeln) Fackliga företrädare (nås via växeln) OFR/O: Anders Norén OFR/S: Roland Kramer SACO: Håkan Eliasson SEKO: Ulrica Lundh Ansökan Ansök senast 2025-06-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Varmt Välkommen med din ansökan!! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma god och nära vård och omsorg. Detta sker i nära samarbete med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Som undersköterska utför du kvalificerade arbetsuppgifter som ingår i undersköterskearbetet såsom delgivning av läkemedel, insulin och dialys. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder oss av digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator, mobiltelefon och tillhörande digitala hjälpmedel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av äldreomsorg. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Intraphone, Life Care och SignIT. Digitala hjälpmedel används dagligen, och du förväntas kunna lära dig att navigera i de digitala systemen vi använder. Vi arbetar alla dagar i veckan, och du förväntas kunna arbeta varannan helg. Arbetstiderna är både dag- och kvällstid. Vi tillhandahåller och använder både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el- och traditionella cyklar, därför bör du kunna ta dig fram på cykel och ha ett B-körkort. Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med. Du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du är engagerad och flexibel i din arbetsroll, vilket är viktigt för att trivas och utföra ett gott arbete. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden tillit, respekt och ödmjukhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. ARBETSUPPGIFTER Arbetsområdet sjuksköterska omfattar både korttidsenheten och särskilda boenden inom Hemvårdsförvaltningen. Man kommer att arbeta varierat på båda arbetsplatserna på ett flexibelt sätt utifrån de behov som uppkommer i verksamheterna. Din roll är central för att säkerställa en god och nära vård för våra patienter, samtidigt som du bidrar till att upprätthålla kvalitet och kontinuitet i verksamheten. I din roll ansvarar du för sjuksköterskeinsatser på korttidsenheten och särskilt boende enligt verksamhetens behov. Du har ansvar för bedömning, planering och utförande av medicinska åtgärder som läkemedelsadministration, såromläggningar och uppföljning av hälsotillstånd. Du tar ansvar för korrekt och noggrann dokumentation i patientjournaler samt säkerställer att insatser följer gällande rutiner och riktlinjer. Du arbetar i nära samverkan med omsorgspersonal, rehabteam och andra sjuksköterskor för att skapa en trygg och säker vårdmiljö. Verksamheten erbjuder regelbunden kompetensutveckling för att säkerställa en hög vårdkvalitet. Arbetstider: • Tjänsten innebär varierande arbetstider med helgtjänstgöring var fjärde helg på korttidsenheten. • Övriga arbetspass fördelas mellan korttidsenhet och särskilt boende, efter verksamhetens behov. Vi erbjuder dig en dynamisk och omväxlande roll där du gör skillnad för våra patienter varje dag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom äldreomsorg, korttidsvård eller sjukhusvård. Du är social, samarbetsvillig och har en god anpassningsförmåga till varierande arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Vidareutbildning inom geriatrik, öppen hälso- och sjukvård, eller psykisk ohälsa hos äldre är meriterande. Förskrivningsrätt av läkemedel ses också som en fördel. Du bör ha god datorvana, och erfarenhet av att dokumentera i digitala system via mobil och dator är ett plus. Det är avgörande att du är social, lyhörd och självständig, med förmågan att skapa trygghet hos våra patienter. Vi värdesätter också att du har ett reflekterande arbetssätt och är lösningsorienterad. B-körkort för manuellt växlad personbil är ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag p polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer