Mister York söker en driven ledare till Halmstad Flygstaden. Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Nu söker Mister York en ny General Manager till Halmstad Flygstaden. Är du den vi söker? Vi söker dig som har 2+ års erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen, där fast food är meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och budgetansvar. Du arbetar lösningsfokuserat och har en god utlärningsförmåga. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som General Manager på Mister York? Som General Manager bär du huvudansvaret över enhetens personal, drift samt måluppfyllelse, vilket inkluderar ekonomi, renlighet, kvalitet och service. Med hjälp av ett gott ledarskap får du dina medarbetare att växa genom rätt vägledning och delegering. Som högsta chef på enheten bär du som General Manager ansvar för att alla medarbetare följer de uppsatta riktlinjerna samt ansvarar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du är en ambassadör för företaget Mister York och du bidrar med resurser och engagemang vid behov till hela distriktet du verkar i. Du sprider god energi och skapar engagemang hos din personal för att få fler att vilja växa och utvecklas i sina roller. Du arbetar operativt i drift på din restaurang 60% av din arbetstid där fokus är att leda genom exempel. Som General Manager ansvarar du för driften av hela enheten, vilket bland annat inkluderar: Optimering av restaurangens drift Utbildningsansvar av nya och befintliga skiftledare. Huvudansvar för inventering och inköp. Huvudsakligt ansvar för miljö, renlighet och hälsa med uppföljning av egenkontrollprogram, checklistor och rutiner. Försäljningsprognoser och schemaläggning utifrån Mister Yorks riktlinjer Ansvar för behovsanalys och rekrytering till enheten Ansvarar över att produkt och bemötande håller Mister Yorks standard Genomföra medarbetarsamtal och coachning av medarbetare kontinuerligt Fullständigt ekonomiskt resultat och budgetansvar Genomför och planerar personalaktiviteter. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Arbetstider: Dagtid med variation för uppföljning och optimering. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som chef är det viktigt att du bidrar med positiv stämning på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Är du en fordon-och teknikintresserad person som kan lyfta både bilar och humör? Vi på Rejmes gör oss redo att växla upp och söker nu inte bara en – utan två skadetekniker till vår moderna, nyrenoverade verkstad i Halmstad. Intresserad? Gasa på och skicka in din ansökan nu med detsamma! Om rollen Vi på Rejmes Halland är inte som alla andra. I vår verkstad får du nämligen själv sätta dig bakom ratten och ta fullt ägandeskap för hela affären och kundresan. Från mottagande, arbetsplanering och reparation till återlämning av bilen. Med moderna och miljömedvetna metoder ser du till att våra kunder slipper stå parkerade och återställer deras skadade bilar till perfekt skick. Vanliga arbetsuppgifter består bland annat av att skadebesikta och reparera alla typer av skador på de bilar som vi representerar – till exempel utföra reparationer på krockskadade personbilar, byte av karossdetaljer, utförande av svets, riktning och limarbeten i plåt, plast och glas. Du jobbar alltid i par med en kollega på en och samma bil. Intresserad av tjänsten men bor långt ifrån Halmstad? Ingen fara! För rätt person står vi för flyttlasset och hjälper dig att hitta en ny lägenhet. Vad söker vi? Till denna roll söker vi en sann lagspelare som har: En utbildning till plåtskadetekniker eller motsvarande kunskaper inom yrket Kunskap och erfarenhet av att arbeta efter reparationsanvisningar Ett stort intresse för vår bransch och en vilja att ständigt utvecklas En serviceinställning och social förmåga som går i 110 En stark initiativförmåga och drivkraft att leverera kvalitet, kundtillfredsställelse och resultat B-körkort Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en Volvoverkstad Vad erbjuder vi? Friheten att styra över och planera dina dagar tillsammans med teamet En icke-hierarkisk miljö där vi alla samarbetar Ett modernt och nyrenoverat verkstadsgolv där vi aldrig sladdar med kvalitén Marknadens bästa verktyg och maskiner Möjligheter till kompetensutveckling och att påverka framtiden för vår verkstad Gemensamma aktiviteter, AW:s och årliga jul-och sommarfester Kort om oss: Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. Vill du bli en i teamet? Skicka in din ansökan innan Mariah Carey börja gå på repeat på radion! START: Enligt överenskommelse PLATS: Halmstad OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Inledning Är du vår nya bartenderkollega? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs i högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Som bartender hos oss på O’Learys Halmstad kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att servera våra gäster i baren. Du ansvarar för att ge gästerna en härlig upplevelse genom trevligt bemötande och hundraprocentig service. Det ingår även att säkerställa baren inför öppning, hålla rent och snyggt samt alltid följa alkohollagens regler. Hos oss kommer du jobba som en del i teamet och samarbeta med både serveringspersonal och övriga kollegor. Ibland kan det behövas hjälp i vårt spel och aktivitetscenter. Tillsammans ansvarar ni för att skapa en trivsam och rolig miljö. Vi söker dig som Är en flexibel, serviceminded och positiv lagspelare. Du har god förmåga att hantera stress och kan ställa om i omväxlande situationer. Du är noggrann och tycker att detaljer är viktiga för att det ska bli hög kvalitet i det du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Du är lyhörd och uppmärksam mot vad som händer runtomkring dig, och som bartender på Olearys Halmstad är du en del av ett härligt gäng. Du behöver vara 18 år eller äldre och ha tidigare erfarenhet inom bar/service. Om OLearys O'Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: Timanställning, lön enligt överenskommelse ARBETSTIDER: Kvällar/Helger
Inledning Är du vår nya stjärna? Vill du bli en viktig del av vårt team och skapa fantastiska gästupplevelser? Är du driven, serviceminded och trivs att arbeta i fartfylld och högt tempo? Då är denna tjänst för dig! Arbetsuppgifter Dina yttersta arbetsuppgifter som servitris hos oss på O'Learys Halmstad är att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara inlyssnande och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Vi söker dig som Är en framåt och positiv person som vill representera vårt varumärke. Du strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalité i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. Din passion för service och att skapa minnesvärda gästupplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Du har inget problem med att arbeta under stress eller att ställa om i omväxlande situationer. Du är lyhörd och flexibel både mot dina gäster och kollegor. Du behöver ha minst ett års arbetserfarenhet som servitris och du pratar flytande svenska. Tjänster är extra/behov men finns möjlighet till fast anställning och en ansvarstjänst. Om O Learys O'Learys Halmstad är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats med aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Vi ser fram emot din ansökan! START: Omgående OMFATTNING: Timanställning ARBETSTIDER: Kvällar & helger, vissa lovdagar
Om tjänsten Nu söker vi bryggeriarbetare för en kunds räkning i Halmstad. Som bryggeriarbetare är du delaktig i framställning av alkoholhaltiga drycker. Du är en i ledet som är med och ansvarar för att bryggeriprocessen går till på rätt sätt. Själva arbetsmomentet är en process som hela tiden måste övervakas och följas till punkt och prickar. Ca 50% av arbetsuppgifterna består av att kontrollera data och halter av råvaror via en skärm, den andra 50% består av förberedelse av olika råvaror, påfyllning av råvaror samt kontrollering av bryggerisystemet. Du följer manualer och recept för framställningen av olika produkter. Arbetstider är förlagda under veckodagar men bestående av 3-skift. Uppdraget är långsiktigt. Anställningen är hos Logent Bemanning som ambulerande konsult. Din profil Du som söker bör ha någon form av erfarenhet inom livsmedelsbranschen. Om du har genomgått utbildning inom just bryggeriteknik är detta högst mediterande. Som person är ett intresse och engagemang för bryggeriprocessen och branschen väldigt viktigt. Du bör ha en stor vilja att lära dig nytt samt att du är flexibel och enkelt kan ställa om vid eventuella skiften i bryggeriprocessen. Vidare ser vi att du är stresstålig och har en fallenhet för att multitasking. Arbetet kan ibland vara fysiskt krävande med en del tunga lyft, därför ser vi gärna att du som söker har någorlunda god fysik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du som söker behärskar svenska i tal och skrift. Om ansökan Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!
Drivs du av att göra affärer och arbeta kundorienterat? Håller du en hög servicenivå som bidrar till att underlätta vardagen för dina kunder? Trivs du dessutom i ett växande bolag som värderar gemenskap och kvalité högt? Då ska du söka denna tjänst idag! ARBETSUPPGIFTER I rollen som Områdesansvarig på HomeMaid har du ett övergripande ansvar för områdets personal och kunder, vilket inkluderar ansvar för schemaläggning, rekrytering, kundengagemang och kvalitet samt drift för att säkerställa bra resultat enligt affärsplanens mål. Du ansvarar för områdets kunder, genom att aktivt arbeta med schemaoptimering och kvalitet. Du tar hand om din personal genom att aktivt arbeta med medarbetarengagemang, rekrytering och introduktion. Du bidrar till helheten genom att främja gott samarbete inom kontoret och inom företaget och aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling. Du drivs att arbeta mot uppsatta mål för ökad lönsamhet i försäljning. Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som att: - Driva och leda en effektiv bemanningsplanering och schemaoptimering - Hantera dagliga personalärenden så som rekrytering, anställningar, sjukskrivningar, rehabiliteringsprocesser och tidsrapportering etc, - Leda och utveckla medarbetare i det egna teamet - Driva lönsamhet inom ditt resultatansvar - Aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling - Aktivt arbeta med försäljning för både nya och befintliga kunder PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER HomeMaid söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, kundservice och försäljning. För att trivas i rollen tycker du om att arbeta med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och ett välmående team. Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det. Du trivs med telefonen som arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Viktigt för tjänsten är att du: Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor Är lösningsorienterad och glädjespridande Har tidigare erfarenhet från att leda och fördela arbete i team Har tidigare erfarenhet från försäljning, kundservice och administration Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift Har B-Körkort OM TJÄNSTEN Arbetstider är främst förlagda dagtid 7-16 måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma. Teamet består av flera tjänstemän, säljare, teamledare och serviceassistenter som värdesätter en god gemenskap. Resor samt övernattningar kan förekomma i samband med interna utbildningar. Placering: Halmstad Anställning: Heltid, 6 månader provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Har du tidigare erfarenhet av förstklassigt kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att jobba efter uppsatta mål? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag! I din roll som Innesäljare/Kundsupport på HomeMaid arbetar du främst med att erbjuda våra kunder en förstklassig service via telefon och mejl. Du tar emot inkommande förfrågningar rörande HomeMaids tjänster och sköter tillkommande administration samt jobbar med bland annat uppsökande försäljning via telefon. ARBETSUPPGIFTER Arbeta med nykundsbearbetning Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som gamla kunder. Arbeta med uppsökande försäljning via telefon Supportera kunder via telefon och mejl. Hantera kundärenden såsom av-och ombokningar, kundklagomål, enklare skadeärenden samt avlasta övriga kollegor i av- och ombokningar av tjänster. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra samt en flexibilitet som hjälper dig hantera perioder med högre belastning. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Självklart gillar du att jobba mot uppsatta säljmål. Viktigt för tjänsten är att du: Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor Är lösningsorienterad och glädjespridande Har dokumenterad erfarenhet från försäljning och service, med fördel via telefon Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. OM TJÄNSTEN Tjänsten är placerad i Halmstad och arbetstiderna är främst förlagda dagtid 08.00 - 17.00 måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma. Placering: Halmstad Anställning: Heltid, med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Vi söker dig som redan har ett C-körkort och YKB. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare. Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice. KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS Körkortsbehörighet C och YKB Goda fordonskunskaper Intresserad av teknik och har en hög digital kompetens Serviceinriktad, ansvarsfull och stresstålig Trivs med att arbeta självständigt men att vara en del av ett team God svenska i tal och skrift God förståelse för engelska VI ERBJUDER Helt ny klimatvänlig fordonsflotta Digitala verktyg för att eliminera administration, allt sker digitalt En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat Självständigt arbete med frihet under ansvar God lön och förmånliga villkor. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. ARBETSTIDER Arbetstider med skift både dagtid och nattetid med jour. LÖN Vi erbjuder fast lön. Varmt välkommen in med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Luftvärnsregementet Lv6 är en del av armén och arbetar från marken – men med luften som det huvudsakliga arbetsområdet. Övervakningen av luften sker med hjälp av radar och i samarbete med flygstridskrafterna. Luftvärnsregementet uppgift är att bevaka och skydda luftrummet från hot både nationellt och internationellt. Regementet har också ansvar för att utveckla luftvärnet inom Försvarsmakten. Det kan handla om allt från att utveckla taktik för strid, till att delta i arbetet med att ta fram ny materiel. Just nu står det svenska luftvärnet inför stora, positiva och expansiva förändringar när Luftvärnssystem 103 (Patriot) är operativt och förbandet växer. Om enheten Markbevakningsavdelningen ansvarar för att lösa den fysiska bevakningen för både Luftvärnsregementet, Militärhögskolan samt Försvarsmaktens tekniska skola i Halmstad. Mångfalden av uppgifter du förväntas kunna lösa under ett arbetspass tillsammans med chef och kolleger är stor, vilket gör att vi ställer höga krav på den enskilda individen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Uppgifterna för en insatssoldat omfattar bland annat patrullering, bevakning, transportskydd, inpasseringskontroll, besöksmottagning och bemanning av larmcentral. I uppgifterna ingår också att ingripa mot och rapportera säkerhetshotande verksamhet. Fysisk träning är en av dina arbetsuppgifter och du skall årligen uppfylla kraven enligt FM FysS. Du upprätthåller även dina kunskaper avseende, juridik, närkamp och vapenhantering via planerad fortbildning och utbildningskontroller. Lönen är kopplad till ansvar och dina arbetsuppgifter. Rörliga tillägg i form av jour, OB och beredskap kommer utgå enligt gällande kollektivavtal. Du kommer arbeta både vanliga arbetsveckor likväl som varierade tider, såväl dag som natt och även under helger och högtider. KRAV Kvalifikationer Godkänd grundläggande militär utbildning (Värnplikt, GU eller GMU) Utbildad AK B-körkort God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande God fysisk förmåga Tidigare förbands- militär utlandstjänst Utbildad Pistol 88 Utbildad Expanderbar batong Erfarenhet från vakt- och bevakningstjänst Giltigt skyddsvaktsbevis Militärt förarbevis Minibuss/Lptgb Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett högt säkerhetsmedvetande då du under din tjänstgöring kommer komma i kontakt med både platser, personer samt verksamheter som omges av sekretess. Du är prestigelös, lugn och med god självkännedom för att kunna hantera människor på ett tjänstemannamässigt sätt. Du är stresstålig och lösningsorienterad med en god förmåga att kunna tempoväxla då tjänsten snabbt kan övergå till en skarp insats. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till avdelningen. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Inledningsvis provanställning i sex månader, därefter tidsbegränsad anställning som GSS/K enligt lagen om vissa Försvarsmaktsanställningar. Tjänsten medför krigsplacering med tillhörande fyskrav enl FM FySs Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Halmstad Tillträde till tjänsten sker löpande OBS! Befattningen är säkerhetsklassad och för att vara aktuell för anställning måste säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetsprövningsintervju genomföras och vara godkänd Du skall senast vid intervju kunna uppvisa intyg/betyg för godkänd militär grundutbildning. Enklast är att direkt bifoga alla dokument - CV, personligt brev, betyg/intyg - i din ansökan. Upplysningar om anställningsprocessen och befattningen kan lämnas av Fj Joakim Pålsson, Markbevakningsavdelningen Halmstad Fj Fredrik Johansson, Markbevakningsavdelningen Halmstad FACKLIGA FÖRETRÄDARE OFR/S Joakim Koch SEKO Yvonne Assarsson SACO-S Patrik Hansén OFRO/S Senadin Sela Samtliga kan nås via FM Växel 0505-45 10 00 07:30-16:30 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet. Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du arbeta i en stabil och viktig industri där noggrannhet och kvalitet är avgörande? Hot Mix i Getinge söker nu engagerade produktionsmedarbetare till deras tillverkning av vägmärkningsprodukter. Vi erbjuder en trygg och strukturerad arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter. Om rollen Som produktionsmedarbetare hos Hot Mix arbetar du i en modern produktionsmiljö där du bidrar till att tillverka och förpacka vägmärkningsprodukter. Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa att produktionen flyter på effektivt och med hög kvalitet. Arbetstiderna är dagtid 7-16 måndag till fredag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hantera maskiner samt fylla på material. Truckkörning med motviktstruck. Lossa & Lasta lastbilar med truck. Kvalitetskontroll och säkerställande av produktstandarder. Renhållning och ordning på arbetsplatsen. Vi söker dig som: Har erfarenhet av produktion eller industriellt arbete. Har god förståelse i svenska (för att kunna följa instruktioner och säkerhetsföreskrifter). Har truckkort B, med erfarenhet av motviktstruck. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann, flexibel och ha en positiv inställning. Arbetet kan innebära fysiskt arbete och kräver att du är vid god hälsa. Ansökan Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – skicka in din ansökan redan idag! Om Hot Mix Hot Mix är ett finskt familjeföretag som tillverkar vägmarkeringsprodukter. Hot Mix har en lång erfarenhet av kontrakterade vägmarkeringsarbeten och produktion av vägmarkeringsmaterial. Hot Mix jobbar både mot den privata och den offentliga sektorn och erbjuder expertis och anpassning efter kundens önskemål. Deras material är tillverkat med den bästa och mest moderna utrustningen av kunnig personal.
Välj ett jobb för att visa detaljer