Vill du vara med och visa upp framtidens återvinning? Vi söker dig som brinner för kommunikation, service och hållbarhet till ett vikariat som sträcker sig till juli 2026. I den här rollen blir du en nyckelperson i att sprida kunskap om vårt arbete för en cirkulär framtid – både internt och externt. Om rollen Som kommunikatör blir du ansiktet utåt för Stena Nordic Recycling Center i Halmstad. Du ansvarar för att ta emot och guida besökare, både interna och externa, genom hela vår site som består av flera olika anläggningar. Du förklarar hur våra olika anläggningar fungerar och vad för typ av material de hanterar, på ett inspirerande och pedagogiskt sätt. I rollen ansvarar du även för utställningen i vår huvudentré och vårt showroom, inklusive all administration kring dessa. Tjänsten är ett vikariat på 50% med start i augusti/september och sträcker sig till juli 2026, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är flexibel dagtid. Vem är du? Vi söker dig som är social och utåtriktad, och som trivs med att tala inför grupper. Du har ett positivt förhållningssätt och en stark servicekänsla, och du är en fena på att anpassa din kommunikation utifrån både interna och externa perspektiv. Du är självgående men också en lagspelare som uppskattar samarbete. För att lyckas i rollen behöver du kunna prioritera i det dagliga arbetet och vara nyfiken, engagerad och lösningsorienterad samt självklart bidra med energi och glädje till din omgivning. Kanske studerar du kommunikation idag och vill kombinera dina studier med jobb – då är detta rollen för dig! Kvalifikationer Du behöver ha följande för att lyckas i rollen: • Gymnasieutbildning, gärna inom information/kommunikation • 1–3 års arbetslivserfarenhet med kundkontakt och/eller service • Mycket god datorvana och god kunskap i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift • B-körkort Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Under din första tid kommer du att gå bredvid nuvarande kommunikatör innan föräldraledigheten tar vid, och du kommer lära dig allt om hur våra processer i de respektive anläggningarna fungerar. Självklart erbjuder vi dig även trygga och utvecklande förmåner, kollektivavtal och konkurrenskraftig lön, läs mer här. Så här rekryterar vi Vi välkomnar ansökningar senast den DAG MÅNAD. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar, och de som vi anser matchar rollen bäst kommer vi att bjuda in till en intervju. Vi genomför tester, tar referenser och gör en bakgrundskontroll i slutskedet av processen. Om du har några frågor under processen så är du varm välkommen att höra av dig till rekryterande chef Joachim Björkman, via [email protected]. Observera att under sommarveckorna så är många av oss lediga och vi kommer därför att gör ett första urval i augusti. Vi ser fram emot att gå igenom alla ansökningar och tackar för din förståelse. Om Stena Recycling Stena Recycling är ett av Nordens ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Bolaget ingår i den familjeägda Stena Metallkoncernen och bedriver verksamhet över Europa, med betoning på Sverige och Norden. Med 1900 engagerade medarbetare på 90 anläggningar över hela Sverige skapar Stena Recycling AB långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar Stena Recycling en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi. Varmt välkommen med din ansökan - det börjar med dig! Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Delta of Sweden är inne i en spännande utvecklingsfas – från entreprenörsdrivet företag till ett växande producerande bolag. Vi söker nu dig som vill bli en viktig del av vår tekniska resa. Har du erfarenhet av service och underhåll, automation eller maskinbygge? Då kan detta vara jobbet för dig! Om rollen Som servicetekniker/automationstekniker hos oss blir du en del av vårt underhållsteam, där du arbetar nära produktionstekniker och vår produktionschef. Du kommer ha en varierad och utvecklande vardag där du får arbeta både operativt och förbättringsorienterat. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Förebyggande och akut underhåll av maskiner och produktionsutrustning Felsökning inom el, mekanik och automation Bygga och förbättra maskiner och tekniska lösningar Delta i utveckling och effektivisering av produktionsprocesser Dokumentation, loggning och uppföljning av åtgärder Vem söker vi? Vi söker dig som är tekniskt kunnig och lösningsorienterad, med ett genuint intresse för produktion och utveckling. Du gillar att ta ansvar, är nyfiken på ny teknik och trivs i en roll där ingen dag är den andra lik. Vi ser gärna att du har: Yrkeserfarenhet av automation, underhåll eller maskinbyggnation (minst 3 år är meriterande) Goda kunskaper inom el, pneumatik, mekanik och/eller hydraulik Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Erfarenhet av svetsning är ett plus Erfarenheter av ledarskap Vad erbjuder vi? Hos Delta of Sweden får du: En trygg anställning i ett växande bolag Stora möjligheter till personlig utveckling Vara en del av ett team där dina idéer värderas och tas tillvara Möjlighet att påverka och forma framtidens produktion En arbetsplats där vi är stolta över våra produkter som används världen över – både som leksaker och pedagogiska verktyg Ansökan Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Skicka in den så snart som möjligt. Vi tittar på ansökningarna löpande, men återkopplar först efter ansökningstiden löpt ut. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.
Är du en erfaren betongarbetare som söker nästa utmaning? Vår kund i Falkenberg erbjuder en spännande möjlighet för dig att bli en del av deras dynamiska team. Här får du chansen att arbeta med varierande projekt, utveckla dina färdigheter och bidra till byggandet av framtidens strukturer. Om tjänsten Om tjänsten: Som betongarbetare kommer du att ansvara för gjutning, armering och formbyggnad i olika byggprojekt hos vår kund. Du kommer att förbereda och blanda betong, sätta formar samt säkerställa korrekt armering och ytbehandling. Du förväntas följa ritningar och arbetsinstruktioner noggrant, samt samarbeta med teamet för att säkerställa att projektets tidsplan och kvalitet hålls. Rollen innebär även att upprätthålla säkerhetsföreskrifter och rapportera framsteg till arbetsledaren. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och/eller två års arbetslivserfarenhet gärna inom betongarbete. Körkort för bil är ett krav, liksom att du har en god fysisk kondition. Du behöver också ha grundläggande datorkunskaper för att dokumentera arbetsprocessen. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med betongteknik och har goda kunskaper i ritningsläsning och även traverskort. Tidigare arbete i stora projekt eller internationella miljöer är också uppskattat. Sammanfattningsvis söker vi alltså dig som är händig och praktiskt lagd. Du ska också vara ansvarstagande som person och med detta menar vi att du tar ansvar för ditt arbete, och frågar om du känner dig osäker. Du behöver vara initiativrik, och samtidigt ha självinsikt, du hjälper således till där det behövs men tar samtidigt inga riskfyllda beslut vid oklarheter. Du arbetar bra såväl i grupp som ensam och din positiva attityd och höga arbetsmoral ser vi som en självklarhet. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Ludvigsson via e-post: [email protected]
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Om Ranagårdsskolan Ranagårdsskolan öppnades ht 24 med ca 550 elever från förskoleklass till åk 9 Skolan är belägen i det nybyggda bostadsområdet Ranagård. På skolan finns också en anpassad grundskola med ca 50 elever. Grundskola och den anpassade grundskolan har ett nära samarbete. På skolan finns även en mötesplats för unga efter skoltid och ett kombinerat skol- och folkbibliotek. Ranagårdsskolan är både mobil- och skofri. Att arbeta på Ranagårdsskolan innebär att du ingår i ett lag med olika lagdelar men där alla är viktiga för det slutgiltiga resultatet. Vi söker nu en textilslöjdslärare som vill vara med och utveckla den ”Bästa möjliga skolan”! Delar av skolans vision ser du nedan: Ranagårdsskolan ska bli den bästa möjliga skola vi kan erbjuda våra elever! Den bästa möjliga skolan tar ansvar för elevens hela skoldag från fritidshemmet och förskoleklass till åk 9. Vidare krävs det ett förhållnings- och arbetssätt där varje medarbetare förstår sin viktiga roll för helheten och har tron på att vi som individer och kollektiv gör skillnad för eleverna. För att bli den bästa möjliga skola krävs en vilja att ständigt utvecklas och lära, som individ och kollektiv. Den bästa möjliga skolan kräver en hög grad av samverkan mellan all personal. Mina kollegors framgång är min angelägenhet. ARBETSUPPGIFTER Du kommer tillsammans med två andra slöjdlärare undervisa och utveckla slöjdundervisningen på skolan. Samverkan med övriga pedagoger och elevhälsa ett naturligt inslag i din vardag. Mentorskap ingår i tjänsten. Arbetsgivaren har ambitionen att på nytt återuppta en dialog med Sveriges lärare om ett lokalt avvikelseavtal. Det är viktigt att du som lärare på Ranagårdsskolan känner till detta. Syftet med detta är dels att öka möjligheterna att utveckla den bästa möjliga skolan men lika viktigt är att både lärares och andra medarbetares arbetsmiljö ska förbättras. Det är viktigt att du i din ansökan beskriver och motiverar varför du vill arbeta på Ranagårdsskolan. Referera till skolans vision, beskrivningar i denna annons samt beskriv hur du kan bidra till utveckling av Ranagårdsskolan. Ge en tydlig bild av din undervisning i ansökan. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare i slöjd. Du brinner för att vara med och bygga upp en ny skola där samverkan med andra kollegor är viktigt. Du har med dig din erfarenhet och kompetens men ska vara med och skapa något nytt. Du gillar att utmana andra och dela med dig av dina erfarenheter. Du har ett tydligt ledarskap och ser värdet av att bygga relationer med eleverna även utanför klassrummet. Du är nyfiken, kreativ och prestigelös. Du tycker att dina kollegers framgång är din angelägenhet. Du tilltalas av skolans vision. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och skapa yrkesstolthet, arbetsglädje och framtidstro? Hos Astar utbildar vi vuxna – på ett vuxet sätt. Vi är stolta över vårt uppdrag och söker nu dig som delar våra värderingar och vill göra skillnad. Om oss Astar är en ledande aktör inom vuxenutbildning, både kommunalt och arbetsmarknadsinsatser. Vår vision är att bidra till en stark och livskraftig arbetsmarknad. Vi erbjuder inte bara utbildning och jobb – vi skapar stolta yrkesmän och kvinnor som får en möjlighet att uppleva glädjen i att ha ett arbete och att sprida arbetsglädje själva. Våra värderingar Yrkesstolthet – Vi är kunniga, erfarna och arbetar nära arbetsmarknaden. Vi använder resurser klokt och med respekt. Envishet – Vi ger aldrig upp – varken på våra elever eller på oss själva. Vi tror på utveckling genom ansvar och höga förväntningar. Arbetsglädje – Vi bygger goda relationer, är nyfikna, entusiastiska och välkomnande. Tillsammans skapar vi en arbetsplats att trivas på. Astar och Kriminalvården i samarbete Vi på Astar tror starkt på att alla människor förtjänar en andra chans och att utbildning är vägen till en ny framtid. Att få möjligheten att utbilda klienter inom kriminalvården är därför ett oerhört viktigt samhällsuppdrag. Här får vi vara med och skapa framtidstro och yrkesstolthet hos en målgrupp som ofta en mycket svag ställning på arbetsmarknaden. Arbetet kräver specialanpassning av utbildningens upplägg och pedagogik och deltagarnas förkunskaper kommer att variera vilket kräver stor flexibilitet och noggrann individuell anpassning. Men när vi hittar rätt är det ren arbetsglädje att se hur vi kan bidra till människors utveckling. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa i både teoretiska och praktiska moment inom träarbete. Du kommer också att utveckla och anpassa undervisningsmaterial för att möta elevernas behov och säkerställa att undervisningen följer gällande regler och föreskrifter både från branschen och utbildningsupplägget från arbetsförmedlingen. Men du gör inte detta ensam utan ingår i ett team med kollegor i Sverige och likande uppdrag, tillsammans skapar vi en utbildning att vara stolta över. Då uppdraget är inom kriminalvården är det viktigt med kontinuitet i utbildningen då målgruppen är känslig för personalbyten. Så vi söker dig som brinner för detta samhällsuppdrag lika mycket som vi. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med särskilt utsatta grupper sedan tidigare. Vi söker dig som · har yrkesbevis som träarbetare · minst ett (1) års erfarenhet av att utbilda vuxna inklusive unga vuxna (16 - 25 år) inom bygg- och anläggning. · Vill arbeta deltid 40% fasta dagar måndag och tisdagar · kan starta omgående eller i aug/sept Vi erbjuder En arbetsplats där du får växa och utvecklas. Ett team som stöttar varandra och firar framgångar tillsammans. Möjligheten att påverka människors liv på riktigt. Vill du vara med och göra skillnad - Ansök idag och bli en del av Astar! Kontaktperson Janet Brus Enhetschef 0724 52 49 19
Välkommen att söka en tjänst med varierande och mångfasetterade arbetsuppgifter. Hos oss erbjuds stora möjligheter att utvecklas i ditt chefs- och ledarskap. Om enheten FMTIS har fyra genomförandeenheter (GE) i Sverige som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet. Tjänsten är placerad vid GE Väst. Enheten arbetar med underhåll på telekom-, el-, radio-, sensor-, och larm/passagesystem. Enheten ansvarar även för installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Utöver detta utgör enheten bakre verkstadsnivå för övriga förbands ledningsstödssystem. Avdelningen i Halmstad består av två sektioner, en tele-sektion och en IT-sektion, totalt 30 tal anställda. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som avdelningschef planerar, leder, samordnar och följer du upp avdelningens arbete samt upprätthåller arbetsmiljöansvaret. Detta gör du tillsammans med stöd av dina sektionschefer. Du utövar personalansvar för avdelningens medarbetare och ansvarar för deras kompetensutveckling. Avdelningens huvuduppgift är primärt underhåll och drift av Försvarsmaktens IT-, Tele-, och tekniska bevakningssystem inom Halmstads garnison samt underhåll av Försvarsmaktens yttre anläggningar. Arbetet innebär mycket kontakter och samverkan med övriga förband, främst de verksamma inom Halmstads garnison. Resor i tjänsten är vanligt förekommande för samverkan, övning och utbildning. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där försvarsmakten har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • Yrkesofficer • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med en varierad och växlande vardag. Tjänsten ställer stora krav på god samarbetsförmåga då du kommer ha många olika kontaktytor inom enheten och mot andra förband. Du har en god social förmåga och tillämpar det utvecklande ledarskapet i din vardag. Vidare ser vi att du tar egna initiativ och är kreativ i ditt uppgiftslösande. För att trivas i tjänsten behöver du självständigt kunna prioritera och växla mellan arbetsuppgifter. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten • Erfarenhet av personalansvar Övrigt Tillsvidareanställning som yrkesofficer Arbetsort: Halmstad Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. I Försvarsmakten benämns befattningen avdelningschef. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Persson, nåbar v. 31-34 alt. Stf enhetschef Anette Karlsson nåbar v. 26- 28. För information om anställningsvillkor kontakta [email protected]. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Vikariat på heltid som förväntas pågå till 2026-08-09. Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Lidköping Framnäs! När du jobbar på Willys bidrar du till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du har en nyckelroll när det kommer till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Du ansvarar för och deltar i den dagliga driften i förbutiken. Du ansvarar för att säljplanera och lägga beställningar på varor till din avdelning och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. I förbutiken kan du jobba med allt från posthantering till försäljning av spel, mat och tobak. Du möter massor av kunder dagligen, alltid med härlig energi, kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Willys är en del av Axfood-familjen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, och här finns många möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här.. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du är social, framåt och ett riktigt proffs på kundbemötande. Du har jobbat ett tag i butik/förbutik och är redo att ta nästa steg i din utveckling. Du har erfarenhet och utbildning inom ATG, Svenska Spel och posthantering. Du är intresserad av och tycker att det är kul att snacka sport, som trav eller fotboll. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar från tidigare arbetsplatser är meriterande Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Carina Lind, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-07. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Uggla Massage & Wellness söker massör till företagsuppdrag i Halmstad med start i aug/sep. Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad med en drivkraft att förmedla hälsa och friskvård till andra på ett motiverande sätt. Du är nyfiken på människor och har lätt för att skapa en personlig atmosfär i dina möten med kunder. Du har ett genuint intresse för yrket och har en känsla att förstå kunden och tillhandahålla de en riktad individuell behandling just för deras enskilda önskemål. Uggla Massage & Wellness har arbetat med friskvård i över 35 år och är en av Sveriges ledande leverantörer av företagsmassage. Vi har hela Sverige som arbetsplats och hjälper både företag och privatpersoner till en bättre hälsa. Vi står för kvalité inom våra kunskapsområden och en erfarenhet både gentemot kunder och medarbetare. Välkommen med ansökan via länk!
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Halmstad. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Viking Malt är Nordeuropas största tillverkare och leverantör av malt produkter med verksamhet i fem olika länder kring Östersjön. Vi är en global leverantör till bryggerier och destillerier på samtliga kontinenter i världen. Den svenska verksamheten med drygt 55 anställda medarbetare finns i Halmstad sedan 1997 och med stark inriktning på export. Viking Malt ägs av den finska familjekoncernen Polttimo och svenska Lantmännen. Koncernen omsätter 3,5 miljarder SEK. Läs mer på: www.vikingmalt.com Laboratoriechef till Viking Malt i Halmstad – en nyckelroll inom ledarskap och kvalitet Vill du vara med och forma framtiden i ett internationellt företag med starka nordiska rötter? Viking Malt i Halmstad söker nu en laboratoriechef med ett starkt kvalitetsfokus och ett naturligt ledarskap. Du får en nyckelroll i att säkerställa att vår laboratorieverksamhet håller hög standard både när det gäller precision, säkerhet och ständiga förbättringar. Som laboratoriechef hos oss får du en nyckelposition där du leder och utvecklar ett team om sju medarbetare. Din uppgift blir att skapa en motiverande och inkluderande arbetsmiljö där medarbetarna får möjlighet att växa och utvecklas. Du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa precision, säkerhet och kontinuerlig förbättring, samtidigt som du driver innovation och implementerar nya analysmetoder. Ditt ledarskap gör skillnad. Som ledare hos Viking Malt har du en coachande och kommunikativ approach, där du genom dialog och samarbete skapar engagemang och driver utveckling. Du kommer att: Leda och utveckla laboratorieteamet både operativt och strategiskt Säkerställa kvalitet, noggrannhet och säker arbetsmiljö i allt vi gör Driva förbättringsarbete och införa nya analysmetoder Ansvara för laboratoriets budget och långsiktiga handlingsplaner Stötta produktions- och kvalitetschef i nyckelfrågor kring kvalitetssäkring Arbeta med och vidareutveckla våra digitala systemstöd och se till att vi har rätt utrustning Säkerställa effektiva provtagningsplaner för råvaror och produkter Följa upp viktiga nyckeltal inom säkerhet, kundnöjdhet och leveransprecision Vi ser gärna att du: Har en relevant högskoleutbildning Har minst 2 års erfarenhet av ledarskap Har erfarenhet av att driva och utveckla kvalitetsarbete. Erfarenhet av ackreditering är en merit Är kommunikativ och trygg i att uttrycka dig på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Är en strategisk och coachande ledare med förmåga att inspirera och utveckla teamet På Viking Malt kombinerar vi traditionellt hantverk med modern teknologi och som vår laboratoriechef får du möjlighet att påverka och utveckla vår framtid. Här arbetar vi nära varandra och värdesätter både resultat och god arbetskultur. Hoppas du tycker att det låter som en intressant utmaning! Har du frågor kring tjänsten? Tveka inte att kontakta Andreas Nilsson 0701–460 391 och Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Viking Malt med Nilsson & Mossberger. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer