Elnätsbeställare

Härjeåns är en helhetsleverantör av energilösningar med energi- och värmeproduktion, el- och fibernät och elhandel. Vårt område kan symboliseras av 700 mil elnät men våra kunder finns i hela Skandinavien. Härjeåns söker nu en Elnätsbeställare. Om jobbet Som elnätsbeställare arbetar du på vår enhet Drift & Underhåll med beställning av investerings- och underhållsprojekt till enheten Service & Projekt. I tjänsten ingår även samverkan med enheten Strategi & Planering för att ta fram beställningsunderlag samt att göra själva beställningen och övertagandet av genomförda projekt till förvaltning. Du är med i projekt som styrgruppsdeltagare och du deltar i arbetsgrupper för långtidsplanering, årsplanering och policys. Du leder arbetet med att aktualisera vår bygghandbok som ligger till grund för projektutförande och du leder samordningsarbetet av nätägarfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har en god förståelse för hur ett elnätsbolag fungerar och gillar att använda ditt eltekniska kunnande. I din roll som elnätsbeställare kommer du att vara spindeln i nätet och behöver ha en social förmåga att samarbeta och etablera relationer. Vi värdesätter att du ser möjligheter och är ansvarsfull samt vill hålla ordning och struktur på de administrativa uppgifterna. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som elnätsbeställare behöver du ha fem års erfarenhet av branschen samt fem års erfarenhet att arbeta i projekt. Högskoleutbildning inom området och NIS-kunskap är ett plus. Du har datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Eftersom du i rollen som elnätsbeställare har ett stort kontaktnät behöver du behärska svenska i tal och skrift och du behöver även ha B körkort. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en högaktuell energibransch där vi satsar mycket på både kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. Vår enhet Drift & Underhåll stöttar allt från förvaltning av den egna marken, underhåll av våra ledningar och anläggningar, framtagande av nya ledningsgator, förvaltning av yttre miljö kring anläggningar samt lantmäteri- och samrådsfrågor. Nedan ser du några exempel på vad vi gör för att du ska trivas hos oss: Kompetensutveckling Härjeåns vill vara en attraktiv arbetsgivare där vi ger dig möjlighet att kontinuerligt gå kurser samt delta i olika nätverk. Härjeåns är medlem i branschorganisationen Energiföretagen Sverige som erbjuder omvärldsbevakning, teknikutveckling, utbildningar och konferenser med syfte att utveckla kompetens för att möta framtidens utmaningar. Balans i livet Tid för återhämtning utöver den regelrätta semestern är viktigt, vi erbjuder 36 timmars arbetsförkortning och 5 extra dagar som läggs ut över året för att sätta lite extra guldkant på långhelger. Friskvård Hälsa och rörelse har en central betydelse i förmånspaketet vi erbjuder koncernens medarbetare. Inom vårt friskvårdsråd arbetar vi med att hitta aktiviteter som främjar fysisk rörelse och psykisk hälsa. Exempel på friskvårdsfrämjande aktiviteter är massage, stegtävlingar och sociala tillställningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla medarbetare. En annan förmån är att vårt geografiska läge där vi bor och verkar nära naturen. Värderar du att ha friluftslivet runt hörnet kommer du att trivas. Läs mer om oss som arbetsgivare. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och Härjeåns tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort enligt överenskommelse och tillträde 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Ansökan Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märker din ansökan med Elnätsbeställare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista dag för ansökan är 2024-05-31 Om du har några frågor får du gärna kontakta Joakim Holback, Enhetschef Drift & Underhåll, [email protected], 0680-243 05 Maria Bengtsson, HR-specialist, [email protected], 0680-242 75 Inför rekryteringsarbetet har Härjeåns redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från mediesäljare och rekryteringssajter.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sjuksköterska till Sveg

Om oss Bemanning med omsorg. Ofelia vård månar om den svenska sjukvården, våra medborgare, om våra sjuksköterskor och övrig vårdpersonal. Vi är Sveriges tryggaste bemanningsföretag för dig som är sjuksköterska. Vi har uppdragen som du söker och villkoren som du förtjänar. Ofelia vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Detta är en garanti att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet och Unionen. Detta är en självklarhet för oss! Med en VD och ägare som har lång erfarenhet som anestesisjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia vård finns här för dig som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Dina arbetsuppgifter Vi söker sjuksköterskor till uppdrag på SÄBO och i hemsjukvård. Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kommunal verksamhet. Resa och boende kan ordnas vid behov. Din profil Vi söker dig som är distriktssjuksköterska eller sjuksköterska med relevant erfarenhet. Varmt välkommen med dina önskemål och din ansökan redan idag!

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Godisbutik söker sommarpersonal!

Helårsöppen butik i Tänndalen. Sortimentet består av godis och tobak m.m. Vi söker sommaranställd, ca 75 %. Du är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande. Du är social och positiv. Personliga egenskaper är viktigare än formella meriter. Körkort är inget krav för tjänsten, men det är bra att ha för att kunna ta sig till jobbet! Arbetsuppgifterna består av försäljning, beställningar, varuhantering m.m. Butiken är öppen mån-sön året om.

3 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Handläggare inom vatten och avlopp

Om Vatten och Miljöresurs Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken. Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi ca 90 medarbetare och med en omsättning på 250 miljoner kronor. Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.  Vill du vara med på vår resa i ett kommunalt bolag under utveckling och med stora projekt för framtiden? Brinner du för att hantera ärenden från början till slut med fokus på service? Trivs du med att planera och samarbeta i olika sammanhang, är lösningsorienterad och får saker och ting gjorda? Då är du handläggaren inom vatten och avlopp som vi söker.  Som handläggare för vatten och avlopp hos Vatten och miljöresurs ingår du i VA-avdelningens stabsfunktion i ett team på 15 tekniska och driftkunniga kollegor. Du arbetar sida vid sida med ingenjörer, arbetsledare, projektledare, utredare och konsulter. Du stöttar driftverksamheten och projekt för utbyggnad av vatten och avlopp i Härjedalen (VA 2025) i varierande och aktuella frågor.  Bolaget ansvarar för en stor utbyggnad av vatten- och avloppsförsörjningen i Härjedalens kommun och driver projekt kopplat till pågående bebyggelseutveckling. Ökade miljökrav från myndigheter i kombination med utvecklingen av fjällturism har lett fram till ett ökat kapacitetsbehov och ett samlat grepp för en hållbar vatten- och avloppsförsörjning. I projektet för utbyggnaden i Härjedalen (VA 2025), med en budget på drygt en miljard kronor och en tidplan till 2034, finns flera parallella delprojekt och processer på olika geografiska områden.   Välkommen med din ansökan!   Arbetsuppgifter Som handläggare arbetar du med inkomna ärenden, kontrollerar, bedömer och prioriterar löpande vad som ska göras tillsammans med verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår handläggning av nyanslutningar, övertagande av gemensamhetsanläggningar, fastighetsavtal kopplade till utbyggnad, markförhandling, samt intresseanmälningar och informationsinsatser för framtida anslutningar inom projekt.   I rollen har du daglig kontakt med kunder, fastighetsägare, entreprenörer, företag och myndigheter där service är en naturlig och stor del av arbetet. Du samverkar internt inom avdelningen och med berörda kommuner. Du är delaktig och utvecklar rutiner och arbetssätt för rollen och bidrar till ständiga förbättringar. Arbetsuppgifterna är varierande och förändras över tid utifrån avdelningens och projektets behov.    Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen eller annan likvärdig utbildning för rollen, samt erfarenhet av kommunal eller offentlig verksamhet. Vi ser att du har erfarenhet av motsvarande arbete med handläggning och god förmåga att kommunicera professionellt.   Kunskaper inom gällande lagar och förskrifter för VA-verksamhet, såsom lagen om allmänna vattentjänster, allmänna bestämmelser för vatten och avlopp samt konstruktion av kommunala taxor och avgifter, är meriterande. Systemkunskap och erfarenhet av EDP Future och VA-banken är också meriterande.    För att trivas och lyckas i rollen ser vi att följande kvalifikationer krävs:  - God förståelse för handläggning av ärenden i kommunal eller offentlig verksamhet, dess principer, metoder och dokumenthantering.   - God förståelse för att tolka och tillämpa gällande lagar och föreskrifter, som vattentjänstlagen, taxor och avgifter för vatten och avlopp.  - God vana att arbeta med kundkontakt, ärendebaserade uppgifter och verksamhetsfrågor.   - God vana av att kommunicera på svenska samt mycket goda kunskaper i skrift då rollen innebär hantering av ärenden och detaljerade kontraktsfrågor.   - Goda kunskaper i Office-paketet och Microsoft 365.   - B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område. Personliga egenskaper Som person är du självgående, ansvarstagande, servicemedveten och tycker om när ditt arbete ställer krav på struktur och noggrannhet. Du har god samarbetsförmåga, gillar att vara del av en händelsestyrd vardag och kan i perioder klara av ett högt tempo. Ditt arbete genomsyras av ett analytiskt och pragmatiskt arbetssätt, med god kommunikativ förmåga och lyhördhet. Du är flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Viktigt för oss är att du har ett intresse att arbeta i samverkan och bidra till resultat för helheten. Du är trygg och saklig och ser det som en naturlig del att ge service till kunder och medarbetare.  Vi erbjuder Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och goda möjligheter till distansarbete.  En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365.  Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.  Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.  Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.  Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tills vidare, med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.  Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och miljöresurs!     Kontaktinformation Christian Ferm, VA chef, [email protected] Lena Tusås, Projektkoordinator, [email protected] Henrik Ingvarsson, Facklig representant Vision, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 2 84280 Sveg

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektadministratör inom vatten och avlopp

Om Vatten och Miljöresurs Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken. Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi ca 90 medarbetare och med en omsättning på 250 miljoner kronor. Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.  Vill du vara med på vår resa i ett kommunalt bolag under utveckling och med stora projekt för framtiden? Brinner du för ordning och reda, är serviceinriktad och lösningsorienterad? Trivs du att arbeta både i team och självständigt, nära interna och externa kontakter, där vi tillsammans skapar förutsättningar för utvecklingen? Då är du projektadministratören vi söker.  Vatten och miljöresurs ansvarar för utbyggnaden av vatten- och avloppsförsörjningen i Härjedalens kommun och driver ett stort projekt kopplat till pågående bebyggelseutveckling. Ökade miljökrav från myndigheter i kombination med utvecklingen av fjällturism har lett fram till ett ökat kapacitetsbehov och ett samlat grepp för en hållbar vatten- och avloppsförsörjning. I projektet för utbyggnaden i Härjedalen, med en budget på drygt en miljard kronor och en tidplan till 2034, finns flera parallella delprojekt och processer på olika geografiska områden.  Som projektadministratör hos Vatten och miljöresurs kommer du att arbeta i projektet för utbyggnad av vatten och avlopp i Härjedalen (VA 2025). Du arbetar sida vid sida med projektledare, ingenjörer, utredare, arbetsledare, handläggare och konsulter. Du ingår i VA-avdelningens stabsfunktion med tekniska och driftkunniga kollegor för vatten och avlopp (VA).  Välkommen med din ansökan!  Arbetsuppgifter I rollen som projektadministratör har du en central funktion att skapa och upprätthålla ordning och struktur som stöttar och underlättar för projektmedlemmarna att driva arbetet framåt. I rollen arbetar du med informations- och dokumenthantering, diarieföring, arkivering, sekretessbedömningar samt administrerar lagring och behörigheter för projektets och bolagets system. Tillsammans med projektets medlemmar tar du fram och utvecklar rutiner och arbetssätt för att leva upp till gällande lagar och föreskrifter för offentlig verksamhet.    I rollen hanterar du löpande administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, mötesadministration, projektmejl, posthantering, hantering av avtal, hantera fakturor samt även resurs- och semesterlistor. Arbetsuppgifterna är varierande och förändras över tid i projektets faser och avdelningens behov.    Kvalifikationer Vi ser att du har högskoleutbildning eller relevant eftergymnasial utbildning inom arkiv- och informationshantering. Du har praktisk erfarenhet av administration, dokumenthantering, diarieföring och arkivering, ta fram planer och säkerställa arbetsrutiner. Kunskaper inom juridik och sekretesshantering av känslig information enligt gällande lagar och föreskrifter, är meriterande.    För att trivas och lyckas i rollen ser vi att följande kvalifikationer krävs:  - God förståelse för dokumenthanteringens principer, metoder, klassificering och lagring av dokument.   - God vana att arbeta med, utveckla och implementera informations- och dokumentplaner, med tillhörande rutiner för arkivering och bevarande av dokument.  - God förståelse för sekretess och känslig information, samt erfarenhet att tillämpa bedömningar enligt lagar och föreskrifter, såsom GDPR och andra dataskyddslagar.   - God vana av att kommunicera på svenska samt mycket goda kunskaper i skrift då rollen innebär hantering av detaljerade kontraktsfrågor och en hel del administration.  - God relevant systemvana, som att arbeta med dokumenthanteringssystem.  - Goda kunskaper i Office-paketet.   - B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område.   Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande, servicemedveten och tycker om när ditt arbete ställer krav på struktur och noggrannhet. Du har god samarbetsförmåga samt intresse och vilja att hjälpa, råda och lära andra. Ditt arbete genomsyras av ett analytiskt och pragmatiskt arbetssätt, med god kommunikativa förmåga och lyhördhet. Du är flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Viktigt för oss är att du har ett intresse att arbeta i samverkan och bidra till resultat för helheten. Vi erbjuder Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och goda möjligheter till distansarbete.  En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365.  Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.  Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.  Friskvårdstimme och friskvårdspeng.  Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tills vidare, med tillträde snarast.  Provanställning kan komma att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.  Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och miljöresurs!     Kontaktinformation Christian Ferm, VA chef, [email protected] Henrik Ingvarsson, Facklig representant Vision, [email protected] Lena Tusås, Projektkoordinator, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 2 84280 Sveg

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent till flicka sommar i Sveg

Vi söker en assistent till vår kund i Sveg för timvikariat. Flicka 4år med CP, Epilepsi, syn och hörselnedsättning. Hon är i behov av hjälp med allt i sin vardag. Vi söker dig som är lättsam, positiv och kan ta egna initiativ samt att du gärna har erfarenhet av barn. Arbetet innebär vård och övervakning av andning och kramper. Du kommer också sköta hygien, matning samt träning. Därav krävs god fysik. Du kommer ha en nära kontakt med familjen. Det är av stor vikt att du är en social, trygg, flexibel och lyhörd person samt att du klarar av samspelet som det innebär med att arbeta i en familj. Behovet är dygnet runt med vakna nätter. Just nu söker vi dig som under våren kan arbeta som timvikarie men till sommaren finns det goda chanser att få ett sommarvikariat Det är önskvärt av dig som söker att du kan tänka dig att arbeta både dagtid och vakna nätter. Intervjuer kommer att ske löpande men tillträde till tjänsten är så snart som möjligt. Om assistansyrket Varje dag gör våra personliga assistenter hjälteinsatser för att hjälpa andra utsatta människor – personer som inte klarar allt i vardagen på egen hand. De flesta assistenterna trivs och är stolta över sitt arbete. Den tacksamhet som kommer från kunderna och deras anhöriga betyder mycket. Vi på Omtanken vill gå längre för att höja statusen på assistansyrket genom att … … verkligen se och uppmärksamma varje assistents egna inspel om verksamheten. … erbjuda utbildning som utvecklar deras yrkeskompetens inom ramen för Omtanken Akademi. Nu kan du bli en av oss. Om Omtanken Assistans Omtanken Assistans ett utarbetat koncept för personlig assistans som bygger på familjekänsla, trygghet och glädje. Ett koncept som fungerat bra sedan LSS-reformen kom 1994 och då Omtanken bildades. Här är nyckelfaktorer för Omtankens koncept: * Omtanke med familjekänsla * Trygghet * Skratt och glädje * Lyssna, fika och samtala

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Engagerad mentor sökes för att stärka banden mellan skola och hem!

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  På Södra skolan i Sveg, strävar vi efter att skapa en inkluderande och stödjande miljö för alla våra elever. Vi söker nu en mentor som kan fungera som en viktig länk mellan skolan och elevernas hem och samtidigt vara ett stöd för eleverna under skoldagen. Skolan, som har ca 160 elever fördelade mellan årskurserna 7-9,  ligger vackert belägen vid Ljusnan mitt i centrala Sveg i östra delen av härliga Härjedalen. Vi ser fram emot din ansökan till ett team där du kan vara en viktig del av våra elevers utbildningsresa! Arbetsuppgifter - Fungera som primär kontaktperson för föräldrar och vårdnadshavare, och hålla dem informerade om elevernas framsteg och välbefinnande. - Stödja eleverna i deras dagliga skolgång, från att hjälpa till med organisatoriska färdigheter till att erbjuda emotionellt stöd. - Samarbeta med lärare och annan skolpersonal för att säkerställa att elevernas behov uppmärksammas både i och utanför klassrummet. - Delta i utvecklingen av strategier för att förbättra elevvälbefinnandet och akademiska prestationer. Kvalifikationer Har erfarenhet av arbete som mentor, lärare eller i en liknande stödjande roll inom utbildning. Personliga egenskaper - Har en förmåga att bygga och underhålla starka relationer med elever, föräldrar och kollegor. - Är proaktiv, empatisk och har ett genuint intresse för att främja ungdomars utveckling och lärande. - Har god organisatorisk förmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vi erbjuder - En tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. - En dynamisk arbetsmiljö där du dagligen gör skillnad. - Professionell utveckling genom interna och externa utbildningsmöjligheter. Kontaktinformation Carina Nilsson, Rektor, 0680-16296 Therese Jonsson, Ombud Sveriges lärare, [email protected] Arbetsplats Vallarvägen 2 842 32 Sveg

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Köksbiträde/Ekonomibiträde till Sonfjällsskolan i Hede

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Kost och service är en avdelning inom Samhällsutvecklingsförvaltningen som riktar sig mot olika målgrupper inom kommunen med målet att ge god service inom både lokalvård och kost med bra mat lagad från grunden. Vi jobbar ständigt för att skapa en trevlig måltidsupplevelse för alla våra matgäster. Vi söker nu dig som vill vara med och leverera högklassig service inom Skola Ett tillsvidare jobb på 75%. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter - I rollen tillagar och serverar du frukost, sköter salladsberedning och serverar lunch och samt mellanmål till våra målgrupper inom Skola. - Du tar också ansvar för exempelvis diskning, egenkontroll av kök samt städning av både kök och matsal. - Du blir en del i vårt uppdrag att ge våra målgrupper ett välkomnande bemötande och hög kvalitet i servicen. Kvalifikationer - Vi ser att du som söker har erfarenhet av köksarbete. - Erfarenhet från kommunkök är meriterande. - B-körkort är meriterande. - För tjänsten krävs också uppvisande av utdrag ur belastningsregistret. Personliga egenskaper Vi letar efter dig som har ett gott öga för service och viljan att skapa en bra upplevelse med både kunder och personal i fokus. Du som söker har ett bra bemötande och lätt för att samarbeta med andra. Vi söker dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du tar dig an uppkomna problem på ett lösningsorienterat sätt och har en positiv inställning till såväl utmaningar som andra människor. Stor vikt kommer läggas vidpersonlig lämplighet.  Vi erbjuder Måndag-fredag jobb Kontaktinformation Åke Remén, Ansvarig chef, 0680-17627 Jonathan Guldbrandsen, Ansvarig chef, 0684-16710 Mia Hurtig, Facklig representant Kommunal, 076-1416082 Pernilla Andersson, Facklig representant, 0684-16854 Arbetsplats Skolgatan 13 846 31 Hede

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Jobb (lift, café, restaurang, shop/hyra) vintersäsongen 2024/2025

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo för ett oförglömligt vinteräventyr? Vill du uppleva vinterns magi och arbeta i hjärtat av de svenska fjällen? Vi på Tänndalens fjällanläggning söker säsongspersonal som precis som vi brinner för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Inför vintern 2024/2025 söker vi medarbetare till lift, café, restaurang, och skidshop/uthyrning. Säsongen sträcker sig från mitten av december till slutet av april. Vi erbjuder dig: En rolig och omväxlande arbetsmiljö i en omtänksam och utvecklingsinriktad kultur. Möjlighet att utvecklas inom och utanför yrkesrollen genom personliga utvecklingsplaner, internutbildningar etc. Gratis skipass och andra grymma rabatter i exempelvis vår sportshop. En chans att arbeta med ett passionerat team som älskar skidor, snö och fjäll. Vi söker dig som: Älskar att jobba med gäster och service och gärna har tidigare erfarenheter från detta. Har en social fingertoppskänsla som gör att du kan bemöta och hjälpa gästerna på allra bästa sätt. Är lösningsorienterad och vill vara med och utveckla Tänndalens verksamhet. Trivs som bäst i miljöer där det händer massor och där du får ta ansvar. Talar svenska och gärna engelska (fler språk är en bonus!) Älskar skidåkning eller är pepp på att lära dig åka. Urval sker löpande. Första steget i processen är en telefonintervju. Går du vidare därefter bjuds du in till vår rekryteringshelg i Tänndalen 28-30 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Personlig assistent sökes

Nu söker vi personliga assistenter till en kund i Sveg. Du är ansvarsfull och mån om att personens vardag ska bli så bra som möjligt. Kunna arbeta självständigt och hitta på saker som kunden kan uppskatta att göra. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är varierade, arbetspassen är mellan 18 och 24 timmar långa. Sovande jour ingår i tjänsten. Lön Timlön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns enl. Fremias och Kommunals avtal för personlig assistans. Som anställd hos oss omfattas du av pensionsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada, grupplivförsäkring, gruppsjukförsäkring och även föräldrapenningtillägg. Om oss Storsjöbygdens Personliga Assistans AB är en privat assistansförmedling som grundades 2001. Vi grundar assistansverksamhetens policy på personlighet, erfarenhet, kunskap och tillgänglighet. Vårt mål är att ge bästa möjliga service och vi har kompetent personal med mångårig erfarenhet från assistansbranschen.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024