Vi söker timvikarier åt en glad och aktivt kille i 10 års ålder. Brukaren är i behov av tillsyn dygnet runt och behöver hjälp med sådant som personlig omvårdnad och mycket lek . Pojken är mycket intresserad av olika fritidsaktiviteter typ fotboll, basket ,spela data spel mm Du som söker ska vara en mogen KILLE mellan 23-40 år med barnasinnet kvar. Tycker om att vara ute och leka/spela olika bollsporter. Du bör inte vara allergiker då det finns hundar och katter i familjen Körkort är ett krav pga du kan behöva skjutsa han till olika aktiviteter men bil finns i familjen. Vi ser gärna att du har utbildning inom barn omsorg eller tidigare erfarenhet inom fritids. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemi. Tjänsten är tim vik men kan bli fast till hösten . Arbetstider är förlagda på eftermiddagar,kväll,helger och vissa nätter i veckan då det är jour Låter detta som ett jobb för dig och har du ett intresse av att arbeta med barn så är du varmt välkommen att skicka in ditt personliga brev samt CV .
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Om tjänsten Som upphandlare tillhör du Upphandlingsenheten, Kommunstyrelseförvaltningen. På upphandlingsenheten är vi med dig åtta medarbetare inklusive enhetschef. Du kommer att arbeta tillsammans med ett positivt gäng där det är en självklarhet att samarbeta, stötta och hjälpa varandra. Här prioriteras samarbete, dialog och utveckling - både internt och i möte med näringslivet. Arbetsuppgifter Du ansvarar för att driva upphandlingsprojekt självständigt (från förarbete till avtalstecknande) och säkerställer att beställt uppdrag utförs i enlighet med vår upphandlingsprocess. Du arbetar parallellt med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektansvar och i nära samarbete med kommunens verksamheter. Dina upphandlingsuppdrag kan vara kommunövergripande eller förvaltningsspecifika. Du kommer att arbeta med tjänsteupphandlingar, it-relaterade upphandlingar och produktupphandlingar inom olika avtalsområden och med varierande omfattning. Som projektledare för upphandlingar är du ansvarig för att tidsplaner följs och att arbetet fortskrider. Arbetet kan periodvis innebära högt arbetstempo. Upphandlingsenhetens förhållningssätt är att dialog med näringslivet och samverkansparter är en viktig förutsättning för en bra affär. Detta gäller såväl i upphandlingsprocessen som i övrigt löpande arbete. Vidare handlar dina arbetsuppgifter om att: • förvalta och arbeta proaktivt med kommunens avtal utifrån prioritering och i samarbete med avtalscontroller. • planera, organisera och prioritera din arbetsdag på ett effektivt sätt och utifrån gällande arbetsrutiner och styrdokument. • ge service, råd, stöd och utbildning till kommunens verksamheter i inköpsfrågor. • medverka aktivt i löpande förbättringsarbete. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling och förväntar oss att du tar ansvar för den egna kompetensutvecklingen. Kvalifikationer Som person är du är självgående, tar ansvar för ditt uppdrag, du planerar och driver dina upphandlingar på ett strukturerat sätt. Du är kommunikativ och tydlig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare har du god samarbetsförmåga, är inlyssnande, tänker strategiskt och har förmåga att se ett brett helhetsperspektiv. Vi söker dig som har: • relevant utbildning för arbetsuppgifterna från högskola, universitet eller YH-utbildning. Exempel på inriktning kan vara jurist eller ekonom. • goda förmågor att utrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket • goda kunskaper i användandet av Officepaketet. • kännedom om LOU och gärna av övriga regelverk som styr offentlig upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med offentlig upphandling eller andra uppdrag inom området. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper vid urvalet av kandidat. Anställningsvillkor/varaktighet Omfattning Heltid Tillsvidareanställning med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning. Tillträde Intervjuer sker löpande. Kontaktperson Linda Högdal Chef för upphandlingsenheten 0611-34 80 76 [email protected] Mats Gradin Vision 0611-34 84 07 [email protected] För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
”Vi utvecklar kunskapsupplevelser som väcker människans lust att förstå” Technichus i Mitt Sverige AB söker en samarbetsinriktad, engagerad och strategisk VD som vill bidra till nästa steg i företagets resa. Technichus är ett av Sveriges 20 officiella Science Centers, som alla arbetar på daglig basis med att utveckla, utbilda och inspirera inom STEM-området (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Technichus är ett kommunalt bolag som verkar i gränslandet mellan kunskapsupplevelser, vetenskap och FoU. Verksamheten har sin bas i Härnösand och lockar varje år tiotusentals barn, unga och vuxna att utforska STEM och hållbar utveckling genom exempelvis interaktiva utställningar, skolprogram och evenemang. Du som söker bör ha stor erfarenhet inom affärsutveckling och vara väl insatt inom våra affärsområden Science Center, utbildning och tjänster inom produktion och konceptutveckling. Du bör även ha förmåga att hitta långsiktiga och balanserade intäktskällor, där ditt intresse och din förståelse för utbildning, teknik- och samhällsutveckling bedöms vara av stor vikt. Som VD kommer du ha ett brett ansvar i en platt organisation med stor variationsrikedom och stundtals hög arbetsbelastning. Du kommer att ha fullt verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till bolagets styrelse och har ett nära samarbete med Härnösands kommun som ensam ägare. Du kommer att agera i de förtroendefulla relationer som under åren byggts upp med individer, aktörer, organisationer, institutioner och andra nätverk. Technichus står inför en spännande tid, och vi erbjuder ett otroligt omväxlande och stimulerande arbete som har en tydlig struktur men som inte går på rutin. Du kommer att erbjudas stora möjligheter att påverka företagets riktning och samtidigt bidra till att Sverige fortsatt ska vara ett framstående kunskapsland inom STEM. Dina huvudsakliga uppgifter blir att: - leda en arbetsplats med hög kompetens, stor idérikedom och starkt engagemang. - säkerställa ekonomisk hållbarhet och fortsatt förankring i lokalsamhället och regionen, - leda, utveckla och följa upp verksamhetens olika affärsområden, - företräda Technichus i regionala, nationella och internationella sammanhang, - bygga och stärka relationer med samtliga skolformer, civilsamhälle, akademi, näringsliv och offentlig sektor. Vi söker dig som: - har dokumenterad ledarerfarenhet med resultat- och personalansvar, - är en inspirerande, kommunikativ och trygg ledare som förstår vikten av struktur, delaktighet och arbetsglädje, - har god förståelse för science center-verksamhet, utbildningsfrågor och/eller besöksnäring, - är skicklig på att skapa samverkan och engagera olika målgrupper, - har relevant akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig, Meriterande är: - erfarenhet av att arbeta med extern finansiering, exempelvis genom projektmedel, fundraising eller sponsorskap, - erfarenhet av och kunskap i att leda utvecklingen av publika miljöer, - har erfarenhet av att arbeta i eller med offentlig sektor, gärna med bolagsstyrning, - erfarenhet av att leda mångsidiga "team" med många olika kompetenser. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Härnösand Sista ansökningsdag: 1 augusti 2025. Vi planerar att hålla intervjuer under augusti månad. Har du frågor eller vill ha mer information. Hör av dig till Ordförande: [email protected] Välkommen med din ansökan! Varmt välkommen till Härnösand – en del av Höga Kusten med den vackra världsarvsnaturen ständigt närvarande. Hos oss har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans! För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Hernö Gin Hotell är ett unikt koncepthotell längst Höga Kusten, havsnära beläget i centrala Härnösand. Vi erbjuder ett förstklassigt och personligt boende i en gindestination laddad med smak- och naturupplevelser med närhet till både äventyr och avkoppling för såväl affärsresenären, aktivitetsgästen, familjen och grupperna. Hotellet består av nio våningar som rymmer 120 rum, flera barer varav en ginbar, restaurang, SPA samt konferensanläggning med sju lokaler som tar upp till 225 personer. Hovmästare till Hernö Gin Hotell – En unik upplevelse i världsklass Plats: Härnösand Omfattning: Heltid Arbetstider: Kväll Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av ett hotell och restaurangkoncept där hantverk, kvalitet och gästupplevelse står i centrum? Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad hovmästare till vårt team på Hernö Gin Hotell – ett destinationshotell skapat i samklang med världens mest prisbelönta gin. Om rollen Som hovmästare hos oss är du navet i vår restaurangverksamhet. Du ansvarar för att våra gäster får ett varmt välkomnande och en förstklassig upplevelse – från första intryck till sista tugga. I rollen leder du det dagliga arbetet i restaurangen, samordnar med köket och säkerställer att allt flyter på smidigt och effektivt. Du är gästernas främsta kontakt under deras besök och en självklar ledare för vårt team av servispersonal. För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare som både kan delegera och ta stort eget ansvar. Du har förmågan att överblicka restaurangen i sin helhet samtidigt som du snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter och finnas där du behövs – alltid med fokus på service, kvalitet och arbetsglädje. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara för den dagliga driften av restaurangen • Leda och motivera serveringspersonalen • Planera och säkerställa hög servicenivå vid först och främst middag och kvällsevent • Samarbeta nära kökschef • Vara ett föredöme i värdskap, service och detaljfokus • Bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt Vi söker dig som: • Har flerårig erfarenhet av arbete i restaurang, gärna i ledande roll • Är en naturlig ledare med känsla för service, struktur och kommunikation • Har goda dryckeskunskaper, gärna med intresse för gin • Är prestigelös, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar Vi erbjuder: • En unik arbetsmiljö i en vacker och inspirerande miljö i Härnösand • Möjligheten att vara med och forma ett nytt hotell- och restaurangkoncept • Personalrabatter och förmåner Vill du vara med på vår resa? Urval sker löpande – vänta inte med att söka! Välkommen till Hernö Gin Hotell – där varje gäst är vår viktigaste gäst.
Vill du arbeta brett inom administration och service? Är du en person som drivs av att ha en bred roll där du blir spindeln i nätet? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi efter en administratör till en myndighet i Härnösand. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en administratör till en statlig myndighet i Härnösand. Hos myndigheten kommer du främst att arbeta med att bistå med administrativt stöd till myndighetens ledning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att hantera mötesbokningar, mail- och kalendehantering, boka resor och möten samt hantera förfrågningar och inbjudningar. Även hantering med fakturor och diarieföring ingår. Till denna roll söker vi dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs i samarbete med andra. Du arbetar noggrant och strukturerat samt tar ansvar för ditt arbete. Vidare ser vi att du har en god känsla för service och arbetar flexibelt. Krav för tjänsten gymnasium eller likvärdig utbildning mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift erfarenhet av arbete med administrativt ledningsstöd inom offentliga myndigheter. Uppdragsperiod och omfattning Uppdraget är på heltid med start inom kort och pågår tom 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Härnösand. Ansökan Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Du är varmt välkommen! Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses! Som konsult hos oss Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen. När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise
Härnö pizzeria söker restaurangbiträde. Ingen erfarenhet krävs. Perfekt för dig som vill ha ett extra arbete vid sidan av skolan eller liknande. Vi söker dig som är glad, arbetsvillig och stresstålig. Arbetstider: Fredag, lördag och söndag schemalagd tid mellan kl 16.00-20.00 Ungefär 30-40 timmar/månad. Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att maila [email protected] Ange ditt telefonnummer vid ansökningen. KRAV! ENDAST DU SOM BOR I HÄRNÖSAND FÅR SÖKA TJÄNSTEN
Om tjänsten Vill du ha en central roll i ett viktigt samhällsuppdrag och arbeta nära ledningen i en statlig myndighet? Nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad administratör till Länsstyrelsen i Västernorrland. Som administratör kommer du att vara ett administrativt stöd till Länsstyrelsens landshövding och dess länsråd. Du har en nyckelroll i att skapa struktur och underlätta det dagliga arbetet i ledningen. Förekommande arbetsuppgifter - Hantera mötesbokningar, e-post och kalender för ledningen - Samordna interna och externa möten, resor och konferenser - Koordinera inbjudningar, besök och evenemang - Formulera brev och dokumentation - Administrera fakturor och sköta diarieföring Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 18 augusti 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025. Uppdraget utförs på Länsstyrelsens kontor i Härnösand. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. • Erfarenhet av arbete med administrativt ledningsstöd inom länsstyrelse eller annan statlig myndighet För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi söker nu en allmäntandläkare som vill vara med och bidra till framtidens tandvård genom handledning och stöd till både kollegor och studenter. Möjliga anställningsorter är Folktandvården Centrum i Sundsvall, Folktandvården i Örnsköldsvik eller Folktandvården i Härnösand. Folktandvårdens interna Tandakademi TAK i Västernorrland är populär och behovet av klinisk handledning ökar. Därför söker vi dig som är erfaren och brinner för att dela med dig av din kunskap. Vårt handledningskoncept är i ständig utveckling och anpassas efter verksamhetens aktuella behov, vilket innebär att dina arbetsuppgifter kan variera över tid. Här får du möjlighet att vara en del av ett dynamiskt och lärande arbetsklimat där du gör verklig skillnad - varje dag. Från och med hösten 2028 tar Folktandvården även emot studenter från Tandläkarhögskolan i Umeå. Vi ser ett särskilt behov av erfarna och engagerade tandläkare som vill vara en viktig del i studenternas utveckling. Hos oss får du möjlighet att kombinera kliniskt arbete med handledning och ledarskap i en stimulerande och utvecklande miljö. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Erfaren tandläkare med handledaruppdrag, Folktandvården Västernorrland Arbetsuppgifter I rollen som allmäntandläkare hos oss får du en unik möjlighet att kombinera patientnära, kliniskt arbete med en viktig pedagogisk roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du ansvarar för dina egna patienter, inklusive kompetenspatienter, där du kan använda och utveckla din expertis fullt ut. Parallellt kommer du att spela en central roll i att handleda och inspirera nyutexaminerade tandläkare och studenter under deras verksamhetsförlagda utbildning - en chans att verkligen göra skillnad för framtidens tandvårdare. Utöver detta öppnar tjänsten upp för ett brett och utvecklande ansvarsområde, där du utifrån din erfarenhet och intresse kan leda terapimöten på din egen klinik, ibland i nära samarbete med kollegor från andra kliniker. Du får även möjligheten att vara ett värdefullt stöd till enhets- och verksamhetschefer i viktiga odontologiska frågor och aktivt bidra till att forma och utveckla Folktandvårdens innovativa handledningskoncept - en dynamisk arbetsmetod som hela tiden växer och anpassas. Här finns utrymme för dig att påverka, utvecklas och bidra till en tandvård i framkant. Välkommen till en arbetsplats där både patienter och medarbetare står i fokus! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har svensk tandläkarlegitimation utfärdat av Socialstyrelsen Har B-körkort då resor förekommer i tjänsten Har minst 4 års erfarenhet som allmäntandläkare Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Har erfarenhet av handledning För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Tydlig Självgående Samarbetsförmåga Kvalitetsmedveten Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Vart ska du arbeta och vad ska du göra? Verksamhetsområdet Hemtjänst består av 6 hemtjänstgrupper samt 1 nattpatrull. Med utgångspunkt i brukar-arbetsmiljö och ekonomiperspektiv ska vi arbeta för att uppnå en så effektiv planering som möjligt där förvaltningens personalresurser nyttjas på bästa sätt. Vi söker nu 1 vikarierande resursplanerare till verksamhetsområde Hemtjänst. Som resursplanerare har du en central och betydelsefull roll i verksamheten du arbetar i. Du har ett nära samarbete med hela teamet som består av medarbetare, chef , sjuksköterskor och biståndshandläggare. Ditt arbete innebär att ta emot, samordna och planera ut beviljade insatser med hänsyn till både brukares behov, arbetsmiljöperspektiv och verksamhetens ekonomiska ramar. En viktig del av din roll är att säkerställa att insatserna fördelas på ett så effektivt och hållbart sätt som möjligt. För att uppnå detta har du en löpande dialog med brukarna, där du lyssnar in deras önskemål och behov för att kunna anpassa planeringen på bästa sätt. Genom ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt bidrar du till att skapa en väl fungerande och trygg omsorg för brukarna samtidigt som du säkerställer en god arbetsmiljö för personalen. Kvalifikationer Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en förmåga att hålla dig lugn och balanserad i ditt bemötande. Du är flexibel och har lätt att ställa om när förutsättningarna förändras. Du kan arbeta självständigt på ett strukturerat och systematiskt sätt. Goda datakunskaper krävs. Meriterande är om du tidigare har arbetat med planering, bemanning eller administration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av vårdnära arbete. Önskvärt att du har B körkort. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Fackliga organisationer nås via kommunväxeln 0611-348000 Övrig information Omfattning: Heltid, vikariat Från och med 250801 eller enligt överenskommelse och till och med 260131 Lön: Individuell lönesättning Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Du kan därför bli kontaktad före sista ansökningsdag. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Välj ett jobb för att visa detaljer