Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt nya team i kista kontoret. Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning - Personlig coachning - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 9.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Lättbärgare norra Stockholm Vi skulle vilja påstå att vi har en av Sveriges modernaste fordonsflottor, där majoriteten av våra anställda har en egen bärgningsbil. Vid fler förare på samma bil så är där MAX två som delar på en. Vem söker vi? Vi söker dig som.... ...är lösningsfokuserad och tar dig an utmaningar. ...är flexibel och alltid har ett leende på läpparna. ...ser vård av kläder och fordon du kör som en självklarhet. …kan kommunicera i alla lägen. ...som söker en långvarig anställning. ...som bor i distrikt norra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna i denna tjänst kommer att bestå av att köra bärgningsbil samt servicebil med enklare reparationer på plats. Utöver det så tillkommer körning av TMA-bil samt hantering av stationens egna hyrbilar. Vi söker dig som vill jobba med lättbärgning i Norra Stockholm. Arbetstid Arbetspassen förekommer på dygnets alla timmar samt alla dagar på året. Den ena dagen är inte den andra lik och snabba ändringar förekommer. Viktigast av allt är att vi är ett team och alltid hjälps åt. Krav: C behörighet och YKB Meriterat: Tidigare bärgarvana Tekniskt lagd då det förekommer enklare reparationer på plats Mek-kunskaper av enklare servicearbete på lastbilar Lön Lön enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du kommer in med ett mail där du berättar lite om dig själv och dina erfarenheter. [email protected]
Trivs du i en roll där du får ta ett stort eget ansvar och ha en central roll på vår filial? Nu söker vi en ny stjärna som vill vara med oss och bidra till en mer hållbar morgondag! Om rollen I rollen som produktionsarbetare kommer du att utgöra en viktig del i vår värdekedja. Din huvuduppgift är att hantera material som inkommer till vår filial, vilket du gör med hjälp av hjullastare. Du kommer att genomföra mottagningskontroller på materialet samt hänvisa kunder och chaufförer rätt på filialen. En del av arbetet görs med hjälp av egenkontroll där du kommer att arbeta med förebyggande underhåll på våra maskiner, exempelvis på hjullastare och materialhanterare. Du kommer att ha en central roll och samarbeta mycket med alla medarbetare på filialen så att hanteringen av material blir så enkel som möjligt. Du kommer att tillhöra ett team som består av fyra maskinister. Produktionen består av totalt 17 medarbetare och en produktionsledare. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat gäng med mycket energi och engagemang. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: • Ta emot, klassa, kontrollera och väga in material som kommer in • Lossa styckegodsbilar, lasta containrar och förflytta material genom att framföra materialhanterare • Löpande underhåll, service och städning av våra maskiner enligt gällande rutiner • Proaktivt delta i arbetsmiljö- och säkerhetsarbete genom att bland annat genomföra säkerhetsrundor samt rapportera tillbud och olyckor Arbetstider är 07:00-16:15 måndag till torsdag och 07:00-15:00 fredagar. Arbetet bedrivs både inomhus och utomhus oavsett väderlek. Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du är en positiv, nyfiken och engagerad person som motiveras av att ständigt lära dig nytt. Du är trygg i att ha en central roll och har enkelt för att samarbeta med andra, samtidigt som du också kan arbeta självständigt när det behövs. Vidare ser vi att du gärna tar eget ansvar och har ett stort säkerhetstänk i allt du gör. Kvalifikationer: • B-körkort • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå • Minst två års arbetslivserfarenhet inom industri • Behörighet för materialhanterare / hjullastare • God svenska i tal och skrift • Vana av att framföra hjullastare (meriterande) Vi erbjuder dig I denna roll får du möjlighet att lära dig om våra olika materialslag och hur vi i våra återvinningsprocesser tar vara på jordens resurser. Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Vi ser gärna att du kan börja på snart som möjligt, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa. Varmt välkommen till en framtidsbransch – det börjar med dig! Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du vara med där det händer? Järfälla växer och samhällsbyggnadsförvaltningen har en viktig roll i detta! Vill du utmana dig själv, ha en meningsfull inverkan på samhället och arbeta i nära samarbete med engagerade kollegor? Då är detta den perfekta möjligheten för dig! Idag arbetar ungefär 320 personer på vår förvaltning och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Vårt uppdrag är viktigt och tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. ARBETSUPPGIFTER Miljö- och bygglovsavdelningen består av två enheter. Miljö- och hälsoskyddsenheten har 25 medarbetare och en enhetschef. Bygglovsenheten har 20 medarbetare och en enhetschef. Medarbetarna arbetar med handläggning, rådgivning, myndighetsutövning, service och tillsyn inom områdena miljö- och hälsoskydd, livsmedel och bygglov. Som chef för Miljö- och bygglovsavdelningen har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för enhetscheferna samt ansvar för budget. Som chef för Miljö- och bygglovsavdelningen har du ansvar som högsta tjänsteperson och föredragande i Miljö- och bygglovsnämnden som har ansvar för bygglovsverksamhet samt miljö- och hälsoskyddsfrågor. Du har därför en viktig roll i att förse politiken med välgrundade beslutsunderlag, föra en kontinuerlig dialog med politiska företrädare samt säkerställa att verksamhetens planer och leveranser följs utifrån kommunens behov. Du är en del av samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp och arbetar nära både din chef samhällsbyggnadsdirektören och övriga verksamhetschefer, både inom förvaltningen och på andra förvaltningar. Tillsammans bidrar ni till kommunens och förvaltningens gemensamma strategiska utveckling, samordning och styrning och skapar förutsättningar för att verksamheten som helhet ska fungera på ett effektivt och sammanhållet sätt. Som chef för avdelningen leder du dina enhetschefer och ditt ledarskap präglas av tillit och engagemang. I Järfälla kommun är effektiv och rättssäker handläggning viktigt, liksom tillgänglighet och professionellt bemötande. Som ledare har du en tydlig drivkraft att föra in Miljö- och bygglovsavdelningen i framtiden och arbeta med de förändringsprocesser detta innebär. Tre viktiga utvecklingsområden är utvecklande av vår service till medborgare och det lokala näringslivet, beivra välfärdsbrottslighet samt att verka för en digital utveckling inom ansvarsområdena. Du är en ledare som får saker att hända tillsammans med andra. Du skapar förtroende genom att vara tydlig, lyhörd och prestigelös, och du har en god förmåga att samverka både inom organisationen och i dialog med externa aktörer. Du ser samarbete som en självklar väg till utveckling och söker lösningar som fungerar för helheten. Ditt ledarskap präglas av engagemang. Du har också modet att vara tydlig när det behövs och är trygg i förändring. Ditt uppdrag handlar lika mycket om att bygga relationer som att skapa resultat både inom ditt eget ansvarsområde och i det gemensamma arbetet på förvaltningsnivå. KVALIFIKATIONER För att lyckas i den här rollen behöver du ha flerårig erfarenhet som chef, från en politiskt styrd organisation. I detta begrepp ligger också insikt och förståelse för de demokratiska spelreglerna samt samverkansprocesserna i en kommun. Det är en fördel om du tidigare har verkat i en komplex organisation med flera intressenter. Du har lett både medarbetare och andra chefer, vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och möjliggör engagemang genom delaktighet inom tydliga ramar. Du är dessutom kunnig inom gällande lagstiftning för miljö- och/eller bygglovsfrågor. Du har högskoleutbildning inom juridik, bygglovsfrågor, miljö- och hälsoskydd, livsmedelslagstiftning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid sökandes personliga lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu är snart sommaren här och du kanske funderar på att ta dig an en ny utmaning? Vi söker nu sjuksköterskor som vill jobba med oss i sommar. Hos oss får du arbeta självgående, påverka dagens innehåll, lära dig nya saker och lösa roliga och ibland kluriga uppdrag. Kom och gör skillnad med oss! På Hälso- och sjukvårdsenheten har vi har samlat all legitimerad personal som jobbar inom vård och omsorg i Järfälla kommun. På Hälso- och sjukvårdsenheten är vi ett härligt team med sjuksköterskor, rehabpersonal, två gruppledare, en administratör och tre chefer. Vi har ett nära samarbete för att säkra professionell och personcentrerad vård av högsta nivå. Som sjuksköterska är du anställd hos hälso- och sjukvårdsenheten men placerad ute på våra verksamheter. I kommunen har vi åtta vård och omsorgsboenden utspridda i Barkarbystaden, Viksjö, Jakobsberg och Kallhäll där vi tillsammans arbetar för dagens, och framtida utmaningar inom vården! Vi strävar efter att vår arbetsplats ska vara fylld av arbetsglädje, effektivitet, kvalitet- och utvecklingsdriv, digitala lösningar men även en god arbetsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska utför du sedvanliga arbetsuppgifter som läkemedelshantering, rådgivning till omsorgspersonal m.m. Du har kontakt med läkare och andra vårdgivare. Du dokumenterar i kommunens datajournalsystem f.n. Procapita och du följer de lagar och styrdokument som finns i verksamheten. Du ska kunna organisera och prioritera arbetet på ett självständigt och effektivt sätt. Du skapar goda relationer samt har ett professionellt bemötande då arbetet innebär många kontakter. Du har en drivkraft och förmåga att fatta beslut samtidigt som du är prestigelös och samarbetar med entusiasm och delaktighet. Schemat inkluderar dag, kväll och helgpass. Du går in i verksamheten med ett lugnt och professionellt bemötande och stöttar omsorgskollegorna för att kunna komma till den säkraste bedömningen för patienten. Du vidtar åtgärder, informerar och dokumenterar. Du är engagerad i att skapa en god arbetsmiljö och kommer med förslag hur verksamheten kan utvecklas. Framför allt ska du gilla att ingå i ett team, i Järfälla kommun jobbar vi tillsammans. KVALIFIKATIONER • Du ska vara legitimerad sjuksköterska med minst 18 månaders yrkeserfarenhet. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Goda datorkunskaper Det är meriterande om du har vidareutbildning och/eller arbetslivserfarenhet av beredskapsarbete, geriatrik, psykiatri, ASIH, hemsjukvård eller liknande. Vi ser det som ett plus om du har erfarenhet av Procapita eller LifeCare HSL. Vi lägger stor vikt vid rätt personlighet. Du behöver ha ett bemötande i världsklass, med en trevlig ton och ett professionellt sätt både mot patienter, kollegor och närstående. Att vara flexibel, kunna arbeta självständigt och att du känner dig trygg i att prioritera är viktiga egenskaper. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Om rollen Som hjälpmedelstekniker spelar du en avgörande roll i att säkerställa att personer med olika behov får tillgång till optimala hjälpmedel. Din huvudsakliga uppgift är att justera, reparera, serva, montera och besiktiga olika hjälpmedel i hemmet hos våra kunder eller till exempel på äldreboende. Ditt arbete omfattar att noggrant planera och dokumentera varje steg av processen. Genom att följa etablerade protokoll och riktlinjer ser du till att varje hjälpmedel är korrekt justerat och anpassat för användarens specifika behov. Ditt engagemang för att leverera högkvalitativ service återspeglas i din förmåga att förstå och lösa tekniska problem samt säkerställa att varje hjälpmedel fungerar optimalt. Du kommer att medverka till att bibehålla goda kundrelationer med hög servicegrad och kvalitet. Teknikenheten består av monteringstekniker och servicetekniker (ute och inne) med olika bakgrund och med stor erfarenhet. I rollen som hjälpmedelstekniker förväntas du: - Justera, reparera, serva, montera och besiktiga samt provköra olika hjälpmedel. - Följa etablerade planerings- och dokumentationsprocesser. - Identifiera och lösa tekniska utmaningar med hjälpmedel. - Säkerställa att varje hjälpmedel är korrekt anpassat för användarens behov. Vi ser fram emot att välkomna en dedikerad hjälpmedelstekniker till vårt team, någon som delar vår passion för att göra en positiv skillnad i människors liv genom högkvalitativa hjälpmedelslösningar. Befattning: Hjälpmedelstekniker Affärsområde: Healthcare and seniors Geografiskt läge: Järfälla Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40h/v, 100 %, vardagar 08:00-16:40 Kvalifikationer/Krav: • Teknisk gymnasieutbildning (med inriktning el, fordon, maskin) alternativ likvärdig utbildning. Erfarenhet från olika vårdområden är meriterande • Pedagogisk kompetens • Dokumentationsteknik och datorvana • Noggrann, ansvarsfull och nyfiken • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet • Du ska inneha B körkort Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, tekniskt kunnig och har en stark önskan att göra en meningsfull påverkan på människors liv. Som en potentiell kandidat för rollen som hjälpmedelstekniker förväntar vi oss att du har ett genuint intresse för att arbeta med hjälpmedel och tekniska lösningar. Du trivs med att lösa tekniska utmaningar och har förmågan att samarbeta nära med kollegor och användare för att säkerställa att varje hjälpmedel är perfekt anpassat. Ditt noggranna och metodiska arbetssätt, tillsammans med din förmåga att följa planerings- och dokumentationsprocesser, kommer att vara en värdefull tillgång i denna roll. Du är en kommunikativ person som kan förklara tekniska aspekter på ett enkelt och begripligt sätt, både för dina kollegor och användare. Din vilja att lära och utvecklas i takt med tekniska framsteg, samt din öppenhet för att samarbeta och dela kunskap, kommer att göra dig till en viktig medlem i vårt dedikerade team av hjälpmedelstekniker. Om du är redo att ta dig an en roll där du inte bara utför tekniskt arbete, utan också gör en positiv skillnad i människors vardag genom ditt bidrag, då är du precis den typ av person vi letar efter. Som den ideala kandidaten: • Har du ett äkta intresse för hjälpmedel och teknik. • Är du skicklig på att lösa tekniska problem och utmaningar. • Har du förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt. • Värdesätter du noggrannhet och kvalitet i ditt arbete. • Är du öppen för kontinuerlig lärande och utveckling. • Är en positiv och driven person. Saknar du någon av de erfarenheter som beskrivs här ovan men ändå är intresserad av tjänsten? Skicka in en ansökan och beskriv vad du kan tillföra i stället. Ett starkt driv kan ta en långt! Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kontakta: Ludvig Acosta, Produktionsledare Teknik [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Är du en erfaren och engagerande ledare? Gillar du utmaningar och vill vara med på en förändringsresa? Då söker vi dig! Du, vi och jobbetSom distributionschef inom Paket Veddesta, är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst där du ingår i ledningsgruppen och samarbetar med chefskollegor i Veddesta och andra orter. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra till en innovationskultur. Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig, och duktig på att coacha. Du har en förmåga att identifiera förbättringar och utveckla verksamheten. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara i Veddesta och du rapporterar till Terminalchefen. Vad du kommer att göra - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas. - Leda, samordna och följa upp skåpbilsavdelningen arbete enligt våra mål. - Ha resultat-, personal- och arbetsmiljöansvar. - Se till att kvalitets- och arbetsmiljömål efterlevs. - Coacha, utmana och utveckla medarbetare att våga arbeta enligt nya arbetssätt. - Utveckla verksamheten genom ett närvarande, tydligt och kommunikativt ledarskap. Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring. - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar. - Intresserad av människor: Förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. - Mål- & resultatinriktad: Med ett tydligt mål blir resan enklare. - Kommunikativ: Tydlighet och inkludering gör dig till en inspirerande ledare. - Ansvarstagande: Du tar ägarskap och bidrar till ständig förbättring. - Du är trygg i chefsrollen med god struktur, helhetssyn och förmåga att driva arbetet framåt. - Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen. - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring. - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande. - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet samt erfarenhet av affärssystem och tidrapporteringssystem. - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift. - B-körkort. Vad väntar du på?Urval och intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent till kvinna i Järfälla i Stockholm och önskvärt är att du som söker denna tjänst även är kvinna. Dina arbetsuppgifter är att vara behjälplig med hennes grundläggande behov som t.ex. av- och påklädning, matsituationer, personlig hygien samt att komma ut på olika aktiviteter. Hon försöker hålla igång med träning såsom att simma i badhus. Arbetstider: Dag, kväll och natt (jour) Anställningsvillkor: Tim vid behov (möjlighet kan finnas till en fast schemarad) Tillträde: Efter överenskommelse Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Beskrivning Vår klient i Linköping söker en engagerad och strukturerad Koordinator/SPOC för att driva och vidareutveckla arbetet kring en av sina ServiceNow-miljöer. Du kommer att spela en nyckelroll inom ITSM-området och bidra till att skapa effektiva och hållbara processer. Här får du möjligheten att kombinera teknikförståelse med samordning, förbättringsarbete och kommunikation. Arbetsuppgifter I rollen som Koordinator/SPOC kommer du att ansvara för att koordinera och prioritera arbetsuppgifter kopplade till vår kunds röda ServiceNow-instans. Du fungerar som den naturliga kontaktpunkten mellan verksamheten och ServiceNow-förvaltningen, där du säkerställer att behoven lyfts och krav ställs. En viktig del av ditt uppdrag blir att ta fram och underhålla en roadmap för vidareutveckling av plattformen, samt att föreslå och driva förbättringar för att förenkla, standardisera och återanvända funktioner i miljön. Du hanterar också eskaleringar och kommunicerar med både interna team och externa parter för att säkerställa att arbetet flyter på så smidigt som möjligt. Kvalifikationer Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. Erfarenhet av ServiceNow och ITSM är en fördel, men inte ett måste. Du ska vara en problemlösare som kan arbeta självständigt och i team. Villkor Tjänsten är på heltid och huvudsakligen på plats, men det finns visst utrymme för distansarbete. Placering kan ske i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Start 2025-09-01 tom 2026-08-31 Om du är redo att ta dig an en central och utvecklande roll som Koordinator/SPOC inom ITSM-området och vill vara med och bidra till viktiga samhällsfunktioner, tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Välj ett jobb för att visa detaljer