Elektronikingenjör
Procruitment AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Om kunden Vår kund jobbar med att förse professionella- och konsumentanvändare med utomhusprodukter inom skog-, park- och trädgårdsskötsel. Från utveckling till färdiga produkter. Det är ett team av teknikentusiaster som ligger i framkant när det gäller att utveckling mot konsumentmarknaden. Teamet brinner för innovation och att tänja på gränserna för vad som är möjligt. Mer information ges vid intervjutillfälle. Om tjänsten Vi söker nu en elektronikingenjör som vill vara med och utveckla den senaste tekniken från början till slut. De produkterna som just du är med och utvecklar används idag över hela världen och detta är en viktig roll där du kommer få möjligheten att designa kretskort, rita layouter, utföra tester och välja komponenter. Från brainstorming till produktion – hos oss är du med i hela utvecklingskedjan för elektronik!  Tillsammans med ditt team designar och testar du nya system för avancerade robotlösningar. Dessa produkter är komplexa autonoma system – högteknologiska maskiner där elektronik, mjukvara och mekanik samverkar för att skapa en intelligent lösning. Vårt team ansvarar för att driva nya projekt inom robotik samt att underhålla och förbättra befintliga konstruktioner. Vi hanterar produktkrav och omvandlar dem till detaljerade kretskortslösningar som tillverkas av underleverantörer och slutligen monteras till färdiga produkter i vår produktion. Vi söker dig Som har ett genuint intresse för elektronik och som person är du lösningsorienterad och känner dig samtidigt trygg i att ställa frågor. Du har även en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med andra. Vi söker dig som har en kandidatexamen eller masterexamen inom elektronik eller en likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du driven, social och trivs med att samarbeta i team. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronikdesign eller hårdvaruutveckling samt om du har arbetat med verktyg som Cadence, OrCAD, Altium eller liknande. Vi ser också gärna att du har ett starkt intresse för elektronik och en nyfikenhet för att utveckla innovativa lösningar. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
ERP-Specialist till ROL

Har du ett stort intresse för ERP-system och vill utveckla både dig själv och verksamheten? Till ROL i Jönköping erbjuder vi en dynamisk tjänst med stor variation och möjlighet att påverka vår framtida utveckling och användande av ERP-system. Då vi nu tar klivet in i IFS Cloud, har du verkligen möjlighet att göra skillnad. Om Rollen I rollen som ERP-Specialist på ROL får du en nyckelposition när det gäller att stödja vår verksamhet, både i Sverige och internationellt, med vår användning av IFS. Tillsammans med ERP Manager kommer ni att vara våra specialister för vårt affärssystem och dess utveckling. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen inom organisationen för vidareutveckling av systemets funktionalitet och hantering av specifika supportärenden. Du kommer att leda projekt i nära samarbete med våra globala superusers för att säkerställa att vårt system används och utvecklas på bästa sätt. Vidare kommer du att anpassa och designa systemet för att maximera prestanda och effektivitet, och även integrerar med andra system såsom ex.vis ROL:s BI Tools. I rollen ingår även att dokumentera våra processer och definiera arbetsmetoder för att säkerställa att IFS och dess moduler används för att uppnå maximal affärsnytta. Vi har precis startat upp arbetet med att uppgradera till IFS Cloud, och här kommer du få en mycket central roll för att vi skall lyckas med detta projekt. I denna tjänst rapporterar du till ERP-Manager, och kommer vara placerad på vår enhet i Jönköping, men jobbar globalt med alla våra enheter. Din Profil Vi söker dig med relevant utbildning och flera års praktisk erfarenhet av att arbeta med affärssystem. Kanske har du en bakgrund som superuser i ett tillverkande företag, och vill få chansen att fördjupa dig och bredda din kunskap, alternativt jobbar du idag som ERP-konsult med fokus på verksamheter inom produktion, men vill jobba mer långsiktigt och förvalta effekterna av genomförda projekt. Vi vill heller inte stänga dörren för dig som är i början på din karriär, och ser att med din personlighet, nyfikenhet, driv och engagemang kan växa in i denna roll. Erfarenhet av IFS är givetvis en stor fördel att ha med sig i bagaget. Vi ser också att du har goda kunskaper i Microsofts plattformar och SQL. Eftersom rollen innebär internationella kontakter behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. När det gäller dina personliga egenskaper så är det viktigt att du är både serviceinriktad och pedagogisk och att du har en positiv inställning till att hjälpa våra användare. Du är driven och kan arbeta självständigt likväl som du har förmåga att arbeta i team. Att du är noggrann och strukturerad är en självklarhet för att lyckas i rollen. Ytterligare egenskaper som vi värdesätter på ROL är att du är prestigelös och prioriterar laget före jaget. Vi Erbjuder På ROL är en del av vår företagskultur, korta beslutsvägar och delaktighet centrala. Vi eftersträvar personer som engagerar sig tillsammans med sina medarbetare för att förstärka vår kultur, höja motivationen och främja inkludering. Tillsammans skapar vi en framtid som vi är stolta över. Välkommen att vara en del av ett kreativt, prestigelöst och inspirerande ERP-team, där du får vara med att påverka en digital transformation. Visst låter detta som en spännande tjänst! Välkommen med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar ROL med Stella Rekrytering. Information om tjänsten lämnas av Magnus Ryberg, 0702 71 69 77 eller Jennifer Djureholt, 0702 09 16 93. Ansökningar hanteras löpande så vänta inte med att söka. Om ROL ROL grundades i Sverige 1985 och är en entreprenörsdriven global marknadsledare inom ergonomiskt optimerade kontorsmöbler och detaljhandelslösningar, definierade inom två affärsområden. Vår expertis inom design, ingenjörskonst, tillverkning och teknologi säkerställer ändamålsenliga lösningar av högsta kvalitet, där vi lever, arbetar, handlar och umgås. Med ca 2 miljarder SEK i omsättning och ett mångsidigt team av 900 professionella över hela världen gör vi skillnad i våra branscher. Läs mer på: rolgroup.com

79 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Lagermedarbetare
Procruitment AB
Lager- och terminalpersonal

Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Som lagerarbetare kommer du tillhöra ett team som ansvarar för att plocka material, inventera, optimera, ankomstregistrera, ankomstkontrollera, packa gods samt av-/pålastning av lastbilar. Viss tillhörande dokumentation ingår även i tjänsten. Du kommer arbeta efter ett roterande arbetsschema på veckobasis vilket ger en variation i arbetet och en möjlighet att arbeta med alla delmoment i verksamheten. Krav Tidigare erfarenhet från arbete på lager Truckkort (A2, A4, B1, B2, B3) Svenska flytande i tal och skrift Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, vikariat 1 år med chans till förlängning Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Jönköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Software Configuration Manager
Procruitment AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Som Software Configuration Manager blir du en nyckelperson i våra utvecklingsteam inom frontend-utveckling där du arbetar teamnära i en koordinerande, supporterande och teknisk roll. Du ansvarar för att kod, versioner och byggen hanteras korrekt och effektivt genom hela utvecklingsprocessen – från start till release där man arbetar sprintbaserat. Arbetsuppgifter kan innebära bland annat:  Supportera utvecklingsteam med kodhantering, byggmiljöer och releaseprocesser Arbeta med automatiserade byggen i Azure DevOps och Git Felsöka och lösa problem kopplat till byggen, versionshantering och acesser Vara delaktig i releaser och säkerställa att rätt kod levereras Bidra till förbättringar av processer, verktyg och automatisering för effektivisering Din kompetens Du har tidigare arbetat som utvecklare eller har erfarenhet av att arbeta med konfigurationsverktyg och versionshantering. Du har god förmåga att hantera dokumentation samt att uttrycka dig tekniskt och tydligt i skrift på engelska. Har du dessutom erfarenhet av Git, Azure DevOps, Docker eller Linuxbaserade system ser vi det som meriterande.  För att passa in i rollen är du en självgående, noggrann och ansvarstagande person som trivs att arbeta nära teamet. Du är van vid att arbeta med informationssökning och är kommunikativ där du trivs med att stötta och supportera olika typer av individer. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Huskvarna Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Product Manager till Verendus
Verendus System AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du ha en nyckelroll i att forma framtidens digitala tjänster för fritidsfordonsbranschen? Vi på Verendus söker nu en Product Manager som vill vara med och driva utvecklingen av vårt marknadsledande affärssystem. Här får du kombinera strategiskt tänkande med nära samarbete i agila produktteam – allt för att skapa största möjliga värde för våra kunder. Låter det spännande? Fortsätt läsa! Verendus har det marknadsledande affärssystemet för fritidsfordonsbranschen i Europa med över 700 kundanläggningar och flera tusen dagliga användare. Våra kunder är återförsäljare av husbilar, husvagnar, båtar, ATV, snöskotrar och motorcyklar. Vi är ett internationellt bolag med kontor i Sverige, Norge och Tyskland samt verksamhet i UK. Vi är över 40 kollegor som arbetar med produktledning, systemutveckling, försäljning och customer success. Om rollen Som Product Manager på Verendus är du en central del av vår Product Management grupp där du samarbetar med andra team. Du arbetar tätt tillsammans med utvecklare, UX-designers, intressenter och kunder – för att säkerställa att vi fokuserar på de förbättringar som ger störst värde och stödjer våra affärsmål. Här är god samarbetsförmåga och prestigelöshet avgörande - vi lyckas tillsammans. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att: Samarbeta med teamet, andra produktteam, intressenter och kunder för att förstå kunders behov och prioritera rätt insatser. Tydliggöra mål, bryta ner initiativ i konkreta uppgifter och stödja teamet i det dagliga arbetet. Delta i och bidra till förbättring av vårt gemensamma arbetssätt inom Product Management. Följa upp resultat med hjälp av data och kundfeedback. Du kan komma att arbeta mot flera olika marknader (Sverige, Norge, Tyskland, UK och Danmark), vilket ställer krav på att förstå och anpassa lösningar efter olika kunders behov, med särskilt fokus på långsiktig tillväxt. Du kommer att arbeta från vårt huvudkontor i Science Park Towers i Jönköping, men rollen innebär även vissa tjänsteresor tex. besök på mässor eller ute hos kunder. Om dig Vi söker dig som är kommunikativ, driven och har en stark förmåga att omsätta insikter till actions för oss som bolag. Du trivs med att arbeta i en varierad roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Relevant högskoleutbildning (Ex. IT, teknik eller projektledning). Tidigare erfarenhet som Product Manager, Produktägare eller Projektledare i ett produktteam med agilt arbetssätt. Du är prestigelös, strukturerad och trivs med att samarbeta mot gemensamma mål. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från SaaS-bolag, gärna inom B2B. Vi söker dig som kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du talar tyska. Andra nordiska eller europeiska språk är också meriterande då vi befinner oss i en stark tillväxtfas och har både befintliga och potentiella kunder i flera länder. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har en god social förmåga. Du har en naturlig drivkraft och ger inte upp när du ställs inför utmaningar – du har grit! Kontakta oss! Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig. Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Elin Andersson, People & Talent Specialist på Progrits. Verendus är en del av Progrits Verendus är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tjugotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn. Att vara en del av Progritsinnebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet. Är du somoss,tror vi att duvill känna meningsfullhetpå jobbet – och vara medomatt göraVerendustill ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Personlig assistent sökes!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vill du vara med och skapa en meningsfull vardag för en levnadsglad kvinna? Jag är en 63-årig kvinna som, efter en stroke och tid på vårdboende, fått flytta hem till min egen lägenhet sedan 1 år tillbaka. Jag söker nu dig som vill vara en viktig del av min vardag och hjälpa mig att leva ett rikt liv. Jag är rullstolsburen och kommunicerar inte verbalt, men jag förstår delvis det ni säger. Träning och aktiviteter är en stor del av min rehabilitering, samtidigt som jag behöver omvårdnad och stöd i vardagens sysslor. Vem är du? Jag söker dig som har ett stort hjärta, hög arbetsmoral och som verkligen brinner för att arbeta med människor. Du kanske har erfarenhet från vården eller är vårdutbildad, men det viktigaste är att du är engagerad, lyhörd och har viljan att göra det lilla extra. Som personlig assistent hos mig är det viktigt att du: Har erfarenhet av sond eller är villig att lära dig. Tycker att träning och rehab är en naturlig och viktig del av arbetet. Är lyhörd och flexibel – mina behov kan variera från dag till dag. Är ordningsam, noggrann, positiv och har ett professionellt förhållningssätt. Är aktiv och gärna tar med mig på utflykter, promenader och andra aktiviteter. Vill bidra till att jag får hög livskvalitet och en meningsfull vardag. Om mig Jag älskar djur och får ibland besök av en hund, så det är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd. Jag trivs ute i naturen och gillar att se mig om, besöka butiker, lyssna på musik och få höra när någon läser för mig. Vill du vara med och skapa en vardag fylld av glädje, aktivitet och gemenskap? Är du den jag söker? Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Varierande dag/kväll, från v.24-39. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Nu söker vi en kvinnlig personlig assistent med B-körkort
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Nu söker vi en kvinnlig personlig assistent Vi söker dig som kanske redan har en sysselsättning. Men som skulle vilja ha några nätter extra på schema varje vecka. Med möjlighet att jobba extra vid behov. Vi söker dig som vill göra det lilla extra för en annan människa. Inte nödvändigtvis som har erfarenhet sedan tidigare, utan viktigast är att er personkemi stämmer och att du har körkort. Om rollen Vår kund är rullstolsburen, boende med sin man i ett hus och lever ett aktivt liv. Hon jobbar heltid och det innebär att en assistent alltid är med henne. Vår kund har en aktiv vardag, fylld av matlagning, sociala tillställningar, sociala sammanhang och resor eller utflykter. Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Du är hennes armar och ben och tar emot arbetsuppgifter muntligt vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska obehindrat. Ibland blir det också aktiviteter utanför hemmet, så du som söker får gärna tycka om att vara social och flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Du hjälper vår kund med allt ifrån vardagliga sysslor, förflyttning, hygien, handla, städa, matlagning, trädgårdsarbete, följa med på resor, träning och mycket mera. Du ska finnas till hands när hon är hemma, arbetar eller är ute på olika aktiviteter. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är viktig, så vi söker dig som är lättlärd, positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete är ett plus, men det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Tjänstgöringsgrad: deltid, timvikarie på rullande schema, med möjlighet till extra timmar vid behov. Arbetstiden vardagar: natt 22.00-07.30, (jour kl 00.00-04.30) Arbetstiden helger: natt 22.00-10.00, (jour kl 00.00-04.30) Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Testingenjör till bolag inom försvarsindustrin
Nexer Tech Talent AB
Systemtestare och testledare

Tog du nyligen ingenjörsexamen och vill arbeta med testning? Vi söker nu en nyexaminerad testingenjör med intresse för elektroteknik och data. Att jobba som testingenjör: Som testingenjör i teamet blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: Bryta ner krav kopplade till miljötålighet för våra produkter Definiera och utforma hur miljötesterna skall genomföras, vilken utrustning som behövs och skriva detta i en procedur Genomföra miljötester, så som vibrations-, temperatur-, elmiljö- och blixtprov. Dokumentera resultatet i testrapporter Rollen är placerad i Jönköping. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett stödjande nätverk och får tillgång till ett skräddarsytt utbildningsprogram. Du får chansen att utveckla din kompetens och växa i din roll, samtidigt som vi erbjuder nätverksträffar och sociala aktiviteter för att bygga gemenskap och kunskapsutbyte. Vi söker dig som har: • Ingenjörsutbildning inom exempelvis elektronik, mekatronik, rymdteknik eller fysik • Intresse för testning och systemintegration • Förmåga att arbeta med både mjukvaru- och hårdvarutestning • Kunskap inom AI och databashantering är meriterande • Förståelse för kommunikations- och sensorsystem Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Kristofer Hedlund på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Testingenjör till Saab Surveillance
Framtiden i Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du nyfiken på hur teknik testas för att klara extrema miljöer – och vill vara med och forma framtidens flyglösningar? Hos Saab Surveillance i Huskvarna får du som Testingenjör en nyckelroll i att säkerställa att våra högteknologiska produkter presterar på topp – oavsett förhållanden. Välkommen till en arbetsplats i teknikens absoluta framkant! Om rollen Som Testingenjör på Saab Surveillance får du en viktig roll i att verifiera att produkterna håller hög kvalitet och klarar av att prestera i krävande miljöer. Du blir en nyckelspelare i arbetet med att utveckla tekniklösningar för framtidens flyg, med särskilt fokus på produkter med optiska komponenter – som till exempel head-up displays. Arbetet sker i nära samverkan med utvecklingsavdelningen. Du kommer involveras tidigt i projektstadiet för att säkerställa att produktdesignen klarar de miljömässiga utmaningar den kommer att möta. Din roll sträcker sig från kravanalys och testplanering till praktiskt testutförande och rapportering. Testerna genomförs huvudsakligen på Saabs kontor och testsalar, men vissa moment sker även hos externa laboratorier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: •Analysera och bryta ner miljökrav för produkterna. •Planera och beskriva hur miljötester ska utföras, samt definiera behov av utrustning och resurser. •Genomföra tester som omfattar exempelvis vibrationer, temperaturvariationer, elektrisk miljö och blixtprov. •Dokumentera och rapportera resultat i tekniska testrapporter. •Rollen innebär ett nära samarbete med många delar av organisationen. Det ger dig inte bara god insyn i hela produktens livscykel, utan även möjligheten att bredda och fördjupa din kompetens. Om Saab Surveillance Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Saab utvecklar och leverera högteknologisk utrustning mot både civil industri samt försvarsindustrin. Saab Surveillance erbjuder: •Du som nyanställd kommer tilldelas en fadder i ditt team samt kommer få ta del av Saabs gedigna introduktionsprogram för nyanställda under hela första anställningsåret. •Arbeta i teknikens framkant med högteknologiska produkter. •Vara en del av ett prestigelöst arbetslag och en lättsam kultur där du ska kunna be om hjälp och känna dig välkommen. •Ett generöst utbud av olika förmåner och roliga aktiviteter. •Goda karriärmöjligheter där du både kan välja att förkovra dig i din nuvarande roll och på sikt utvecklas vidare internt på Saab. Din profil För att lyckas i rollen som Testingenjör tror vi att du har en stor vilja att ta till dig ny information och lära dig nya saker. Du är inte rädd för att be om hjälp och att diskutera problemställningar tillsammans med andra kollegor. Du tycker även att det är roligt att samarbeta över avdelningsgränser. Du har även en förmåga att kunna arbeta på ett strukturerat sätt, då det är viktigt att följa rutiner och riktlinjer för i vilken ordningsföljd som arbetsuppgifter ska utföras. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga där du ber om hjälp samt hjälper andra i arbetet när det behövs. Skallkrav för tjänsten: •Högskoleingenjör/Civilingenjör inom Maskinteknik/Elektronik/Mekatronik/Rymdteknik/Fysik/Motsvarande •Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För denna tjänst krävs att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd vilket kan ställa krav på ett visst medborgarskap. Meriterande för tjänsten: •Erfarenhet av mätteknik, elektronikkonstruktion, verifiering eller EMC Hur du ansöker För att söka tjänsten som Testingenjör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Lisa Hannerz: [email protected] alt. 073–5168995. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Tjänsten omfattas av försvarssekretess, därav kommer du behöva genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning innan du påbörjar din anställning på Saab Surveillance. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju order i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som Testingenjör kommer du inledningsvis vara anställd konsult via Framtiden AB. Därefter finns mycket goda möjligheter att gå över i anställning direkt hos Saab Surveillance. Villkor Startdatum: Omgående/enligt överenskommelse Placeringsort: Huskvarna, on-site Arbetstider: Mån-fre, flex Omfattning: Heltid

81 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Extrapersonal/sommarvikariat
Gina Tricot AB
Butikssäljare, dagligvaror

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi energiska och flexibla säljare att arbeta extra i butik på Gina Tricot. Om du vill få in en fot i detaljhandelsbranschen och samtidigt dela din passion för mode och försäljning så är detta en bra möjlighet för dig! OM ROLLEN Som extrapersonal blir du en viktig del av vårt team. Dina uppgifter inkluderar att ge våra kunder en bra upplevelse och hålla butiken snyggt organiserad. En perfekt möjlighet för att lära och utvecklas i en spännande och inspirerande miljö. VEM ÄR DU? Vi letar efter personer som är sociala, pålitliga och redo att ta det första steget in i detaljhandelsbranschen. Du är positiv och drivs av att skapa en bra upplevelse för våra kunder. Förutom det är du en teamplayer som är flexibel med arbetstider och kan arbeta under kvällar, helger och intensiva perioder som jul. Vi ser gärna att du har: En positiv attityd och vilja att lära Flexibilitet när det gäller arbetstider Intresse för mode och sälj VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Tjänsten är extra innan sommaren och vikariat juli-augusti   Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.

81 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025