Sektionschef Digital utveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: utveckling 1, utveckling 2. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att utveckla och förvalta digitala tjänster inom avdelningens ansvarsområde. Den samlar kompetenser inom digital utveckling och test, och är organiserad på ett enhetligt sätt över avdelningarna. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Det dagliga arbetet bedrivs huvudsakligen i den agila nätverksorganisationen i de team som finns där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning med teknisk inriktning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor på en strategisk nivå Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket SAFe (på minst tågnivå) • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef Uppdrag och samverkan till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av tre enheter: utredning och samverkan, internationell samverkan samt nationell samverkan. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för strategisk samordning, utredningar och regeringsuppdrag inom både nationella och internationella frågor, särskilt kopplat till EU och EHDS. Arbetet omfattar samverkan med externa aktörer, juridik kring hälsodata samt samordning av digital infrastruktur inom hälso- och sjukvårdssektorn. Sektionen koordinerar även myndighetens interna strategiska samverkansstruktur och portföljsamordning. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av samarbete och samverkan med regioner/kommuner och andra leverantörer • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.  Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Specialist i allmänmedicin sökes - privat vårdcentral, vecka (26) 27-29
CureLink AB
Specialistläkare

Specialistläkare i allmänmedicin sökes till sommaruppdrag på privat vårdcentral! Vill du arbeta på en välorganiserad och trevlig vårdcentral i sommar? Nu söker vi dig som är specialist i allmänmedicin och vill bidra med din kompetens. Plats: Privat vårdcentral i närheten av Kalmar Behov: Vecka (26) 27-29 Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt sommaruppdrag i en positiv arbetsmiljö. Uppdraget tillsätts löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att lämna in intresseanmälan eller vid frågor, vänligen kontakta oss på: [email protected] eller telefon nr: 076 005 44 31 Om oss: CureLink är specialist på läkarbemanning inom privat och offentlig vård. Vi arbetar med kunder i Sverige och utomlands och erbjuder marknadens bästa service och kvalitet i våra leveranser. Vi förmedlar uppdrag till ledande specialister.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kundservicemedarbetare till Concentrix
Bravura Sverige AB
Backofficepersonal m.fl.

Vill du jobba med kundservice och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom ett område där du gör verklig skillnad varje dag? Concentrix i Kalmar söker dig som gillar service, vill lära dig nytt och göra skillnad i varje samtal. Om tjänsten Det här är en direktrekrytering, vilket betyder att du blir anställd direkt av Concentrix, men rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter - vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare är du den första kontakten för privatpersoner som hör av sig med frågor om exempelvis fakturor, abonnemang, bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och hitta rätt lösning för varje kund. Du får en ordentlig introduktion och kommer snabbt in i jobbet med stöd från både teamet och din närmaste chef. På den här arbetsplatsen hjälps man åt, delar med sig av tips – och har kul på jobbet! Vill du ta mer ansvar i framtiden? Det finns goda möjligheter att växa.  Många av Concentrix ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Exempel på arbetsuppgifter: Svara på inkommande samtal från kunder Hjälpa till med frågor om fakturor, teknisk support, abonnemang och tjänster Föreslå lösningar som passar kundens behov Du kommer att jobba enligt ett rullande schema: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig  Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Som person är du... Serviceinriktad – du gillar att hjälpa andra Självständig – du tar ansvar för ditt arbete och håller en hög kvalitet Kommunikativ – du har lätt att prata med människor och förklara saker på ett enkelt sätt Övrig information Start: 21 juli Plats: Kalmar  Lön: Grundlön och provision  Arbetstider: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Så här går det till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Fastighetsskötare till Naturbruksgymnasiet Kalmar

Om tjänsten Som fastighetsskötare på Naturbruksgymnasiet i Kalmar är du en nyckelperson med ansvar för den dagliga tillsynen av fastigheternas inre och yttre skötsel samt tekniska system i fråga om drift, underhåll och skötsel. Du ansvarar självständigt för att sköta och underhålla byggnaderna både invändigt och utvändigt. Ditt arbete innebär mycket kontakter med människor, såväl elever som personal på skolan. Du kommer också att samarbeta med underentreprenörer och hantverkare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat Skötsel och underhåll av grönområden, tex gräsklippning, gräs-trimning, röjning, snöröjning, sandning, lövblåsning Viss grovstädning Enklare reparationer och renoveringar inom såväl måleri som snickeri och/eller vvs och/eller el Bistå verksamheten vid förflyttning av inventarier Viss sophantering Viss teknisk skötsel Kontinuerlig kontakt med verksamheten för att säkerställa att såväl inre som yttre trivselmiljö är anpassade efter verksamhetens behov Underhåll av maskiner och handverktyg Egenkontroll Felavhjälpande underhåll efter felanmälan Felsökning Arbetet är ett fritt jobb under ansvar där du jobbar såväl praktiskt som teoretiskt och med stora möjligheter att själv planera och styra ditt arbete. Om dig Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har god servicekänsla. Du kan arbeta självständigt med ett stort eget driv och har förmågan att självständigt uppmärksamma ev risker kopplade till byggnader och yttre miljö. Du skapar goda relationer och vill vara en förebild för såväl elever som personal. Du förväntas att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete och tycker det är lika viktigt som oss att våra byggnader och yttre miljö sköts om och hålls i ordning för att skolmiljön skall vara ren, inbjudande och välkomnande. Vi erbjuder Naturbruksgymnasiet Kalmar erbjuder en unik utbildningsmiljö med fokus på det gröna näringslivet. Vi befinner oss i ett expansivt skede med renovering av internat och skolhus, nya maskiner, ny läroplan och spännande skolutveckling. Skolan ligger i naturskönt område strax utanför Kalmar. Lärare, instruktörer och övrig personal är skolans viktigaste resurs. Du är viktig! Vi erbjuder även kompetensutveckling och friskvård i form av friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Kvalifikationer: B-körkort för manuell växellåda Gymnasial utbildning inom bygg, eller el/S&R, eller vvs eller liknande Tillträdesdatum sker efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2025-08-05 Vi kommer att behandla ansökningarna löpande.  Välkommen med din ansökan! Om Naturbruksgymnasiet Kalmar Med ca 170 elever och 35 medarbetare är skolan en levande och dynamisk plats för lärande. Vi är belägna i ett vackert naturområde strax utanför Kalmar, vilket ger våra elever och personal utmärkta förutsättningar för en inspirerande skolgång och arbetsplats. Vi har ett nära samarbete med våra systerskolor Ingelstadgymnasiet och Gamlebygymnasiet. Läs mer om oss och våra utbildningar på www.nbgkalmar.se. Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 230 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet är en kunskapsorganisation. Vi producerar och levererar kunskap för hållbar utveckling och lönsamhet i landsbygdens näringar. I Hushållningssällskapen över hela landet är vi cirka 30 000 medlemmar och cirka 7000 medarbetare. För att trygga tillgången på kompetent arbetskraft till landsbygdens näringar driver vi sju naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge är ett av landets största hushållningssällskap. Vi bedriver rådgivning, certifieringsverksamhet, fältförsök, gymnasie- och yrkesutbildning samt utvecklingsarbete med mera. Vi har cirka 2 500 medlemmar, omsätter omkring 250 miljoner kronor per år och är drygt 230 anställda. Våra skolor är Ingelstadgymnasiet, Gamlebygymnasiet och Naturbruksgymnasiet Kalmar. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se Om

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Hemstädning Kalmar (start aug)

Kalmar med omnejd (du utgår från ditt hem) Vi söker en noggrann och serviceinriktad hemstädare. Är du en person som trivs med att arbeta praktiskt och är van vid att arbeta självständigt. Då är detta rätt jobb för dig! Som hemstädare kommer du att: Utföra rengöring och tvätt av mattor och möbler och grundlig städning med hjälp av professionell utrustning. Samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och leverera bästa möjliga resultat. Ansvara för underhåll av rengöringsutrustning och förbrukningsmaterial. Bidra till en hög kundnöjdhet genom trevligt bemötande och högkvalitativt arbete. Du har: Körkort. Tillgång till egen bil under provanställningstiden Ingen pälsdjursallergi. kunskaper i svenska språket för att kunna kommunicera med alla våra kunder. Att du har erfarenhet av städning eller rengöring sedan tidigare är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: Utbildning av städutrustning och tekniker. Bonus utöver timlön Tillgång till tjänstebil vid 75%-100% anställning efter provanställningstiden. Vi brinner för att skapa en ren, hälsosam och trivsam miljö för våra kunder. Vill du vara med och göra skillnad i vardagen? ANSÖK NU! ‍ Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Trädgårdsarbetare till Trädgårdsbolaget Sydost
Thread AB
Trädgårdsodlare

Vill du arbeta utomhus, utvecklas med kunniga kollegor och vara med och skapa trivsamma utomhusmiljöer? Trädgårdsbolaget söker nu en erfaren och skicklig medarbetare inom trädgård som är redo att blomstra i sin roll Om Trädgårdsbolaget Sydost Vi är en ledande aktör inom design och underhåll av trädgårdar och utemiljöer. Våra tjänster sträcker sig från kreativ trädgårdsplanering till professionell trädgårdsskötsel för både företag och privatpersoner. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa inspirerande utemiljöer. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där du ges möjlighet att växa & utvecklas, både inom organisationen som helhet men också på ett personligt plan.  Arbetsuppgifter  I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att arbeta med alla förekommande sysslor inom trädgård, däribland: Grönyteskötsel med vanligt förekommande arbetsuppgifter Plantering Trädbeskärning Trädgårdsstyling Krav för tjänsten Praktisk arbetslivserfarenhet inom trädgårdsarbete Behörighet och vana av röjsåg Goda kunskaper i svenska i tal och skrift B-körkort Du trivs med fysiskt arbete i en utomhusmiljö Meriterande kvalifikationer Trädgårdsmästare - är du trädgårdsmästare och innehar relevant utbildning inom området kommer vi betrakta det som starkt meriterande Motorsågskörkort - samt god kunskap & erfarenhet av att hantera motorsåg Växtkunskap - kännedom om växter, skötselmetoder & beskärningsteknik Trädgårdsdesign - Har du utbildning eller erfarenhet inom trädgårdsdesign är det ett plus i kanten Vi söker dig som Vi söker dig som är positiv, flexibel och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är social, serviceinriktad och har ett öga för detaljer. Du uppskattar omväxling, gillar att vara utomhus och har en lösningsorienterad approach. Har du en vilja att lära dig nytt inom trädgård och bidra till fina utemiljöer är du rätt person för oss. Ett genuint intresse av natur, grönska & trädgård ser vi också som nödvändigt, både för att lyckas men också trivas i rollen. Övrigt Start: Omgående, enligt överenskommelse Arbetstider: Måndag-Fredag, 07-16 Placering: Kalmar Anställningsform: 100% anställningsgrad. Initialt en sommaranställning med förhoppningar om att därefter övergå till en tillsvidaretjänst Sista ansökningsdag: 2025-06-29 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. På grund av teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner i annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personligt ombud
Kalmar kommun
Personliga assistenter

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Socialförvaltningens uppdrag är att främja människors sociala och ekonomiska trygghet, jämlikhet i levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Vi arbetar därför processorienterat så att våra brukare får sitt behov av stöd och hjälp tillgodosett med god kvalitet – våra processer hjälper oss att skapa värde för dem vi finns till för. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Målgruppen för personligt ombud - PO - är personer från 18 år och uppåt med psykisk funktionsnedsättning och en svår livssituation som följd. Du bevakar mänskliga rättigheter och ger stöd i eget beslutsfattande, bistår den enskilde personen så att hen bemöts med respekt och får insatser efter egna önskemål och behov. Syftet med kontakten är att stärka individens möjlighet att påverka sin livssituation och bli mer delaktig i samhället. Du säkerställer tillgång till samhällets resurser såsom vård, stöd, service, rättshjälp och rådgivning på jämlika villkor, utifrån individens egna behov och önskemål. Du arbetar på klientens uppdrag mot mål som formuleras gemensamt. Samarbetet genomförs i en process som bygger på klientens förhoppningar, prioriteringar och önskemål. I rollen som personligt ombud träffar du dina klienter i olika miljöer, ofta enskilt men även tillsammans med andra professioner. Utöver klientarbetet ingår det även i uppdraget att ge utåtriktad information om verksamheten, ha externa kontakter utifrån den enskildes uppdrag samt att påtala systemfel och brister i samhällets stödinsatser till personer i målgruppen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har goda kunskaper om psykisk funktionsnedsättning och kännedom om gällande lagstiftning för målgruppen. För att kunna hjälpa klienten i kontakt med vård- och välfärdssamhället behöver du ha god kännedom om hur välfärdssystemet fungerar och känna dig trygg i att söka information och hitta rätt insatser, ansöka om dessa samt vid behov hjälpa klienten att överklaga beslut från myndigheter. Arbetet förutsätter att du har förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med andra. Har du erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Körkort B krävs. Vikariat oktober 2025 till augusti 2026. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Arbetsterapeut till LSS
Kalmar kommun
Arbetsterapeuter

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Kommunal primärvård team 5 är organiserade inom omsorgsförvaltningen men arbetar med målgrupper som finns inom socialförvaltningens verksamhetsområde. En inriktning i teamet är mot verksamheter inom LSS och en inriktning är verksamheter mot socialpsykiatrin. Vi söker nu en arbetsterapeut med inriktning mot LSS. Målgruppen i tjänsten är personer med funktionsnedsättning med beslut i LSS. Du ersätter inledningsvis en medarbetare som är föräldraledig, inriktning och placering kan därefter ändras utifrån vilka behov som finns inom Kommunal primärvård. I teamet arbetar du med arbetsterapeuter, fysioterapeuter, undersköterskor och sjuksköterskor med inriktning mot LSS men även inriktningen socialpsykiatri. I ditt arbete samarbetar du även med personalgrupper, enhetschefer, anhöriga/gode män, regionens habilitering och biståndshandläggare. Som arbetsterapeut arbetar du tillsammans med personen för att möjliggöra delaktighet i aktiviteter i det dagliga livet. Du gör bedömningar, arbetar med kognitivt stöd, träning i vardagens aktiviteter. Du jobbar med både förebyggande och kompenserande insatser, hjälpmedelsförskrivning samt intygar behov av bostadsanpassning. I arbetet ingår även att ge handledning och instruktion till såväl personen själv som till närstående/god man som personal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du som söker är stabil, trygg och säker i din yrkesroll. Du kommer att arbeta både självständigt och i team vilket kräver att du har en god initiativförmåga samtidigt som du är en lagspelare. Du värderar teamarbete högt och är genuint intresserad av att arbeta med fokus på målgruppens individuella behov. Som arbetsterapeut uppskattar du ett flexibelt arbetssätt, varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning. För att kunna komma i fråga för en anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det finns att hämta på polisens webbplats. Utdraget heter HVB-hem.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Javautvecklare med lösningsarkitektur, krav- eller testkunskap
Kronofogdemyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en skicklig systemutvecklare inom Java som också har erfarenhet av lösningsarkitektur, kravhantering- och/eller testautomatisering?  Tycker du om att ha ett jobb som räknas?  Då måste du läsa vidare! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag samtidigt som du får möjlighet att bidra och utveckla dina kunskaper! Kronofogden erbjuder ett modernt och hållbart arbetsliv där t. ex. distansarbete är en möjlighet i den omfattning verksamheten beslutar. Just nu anställer vi medarbetare i Göteborg, Stockholm, Malmö och Kalmar. Välkommen med din ansökan redan idag! Om jobbet Vi är närmare 230 kollegor på Kronofogden som arbetar med IT-utveckling och vi har en spännande resa framför oss med modernisering, digitalisering och automatisering. Vi driver framåtriktade projekt och i fokus finns bland annat internetteknik, informationscentrisk syn, händelsedriven arkitektur (EDA) och moderna e-tjänster. Våra främsta framgångsfaktorer är att vi arbetar tillsammans i agila team med verksamheterna inom myndigheten. Som javautvecklare hos oss kommer du att ha omväxlande och utmanande arbetsuppgifter. Du arbetar dagligen i högt prioriterade och strategiskt viktiga it-system tillsammans med kompetenta kollegor som du delar ditt intresse för teknik med. Du kommer att vara med och utveckla nya system och vidareutveckla samt förvalta befintliga system. Vår nyutveckling görs i Spring Boot. Vår system- och informationsstruktur är komplex, med mycket integration där en del av systemen även är integrerade med andra myndigheter såsom Polisen, Försäkringskassan och Skatteverket. Här finns således goda möjligheter att utvecklas som systemutvecklare, men även möjlighet att prova andra roller inom it- organisationen. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott.  Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarstagande, kreativ samt har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med kollegor och leverantörer. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten.  Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: •    minst 4 års aktuell arbetslivserfarenhet som java-utvecklare •    minst 1 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot, v2 eller v3 •    arbetslivserfarenhet av automatiserad testning, agil kravhantering och/eller lösningsarkitekt •    arbetslivserfarenhet av CI/CD •    goda kunskaper i svenska och engelska •    utbildning på minst gymnasienivå. Det är önskvärt om du har: •    arbetslivserfarenhet av utveckling baserat på Openshift Container Plattform eller annan Kubernetesbaserad plattform •    erfarenhet av JavaEE/JakartaEE och Weblogic Server eller JBoss •    erfarenhet av att arbeta med Angular, React eller liknande Frontend-ramverk   •    erfarenhet av databas-hantering i JPA eller motsvarande baserat på relationsdatabas •    erfarenhet av agil kravhantering •    erfarenhet av testdriven utveckling. Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/165: https://kronofogden.varbi.com/se/what:job/jobID:837714/ Du väljer sedan en eller flera möjliga placeringsorter i urvalsfrågorna. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekry­teringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025