Vi erbjuder en tjänst som specialistläkare/överläkare vid Lung- och allergisektionen som är en del av medicinkliniken. Sektionen bedriver utredning och behandling av alla lungmedicinska sjukdomar. Det finns en vårdavdelning med 7 vårdplatser för lungmedicinska patienter, lung- och allergimottagning, syrgas- och hemventilatormottagning samt lungonkologisk dagvårdsenhet. Vi har en modern bronkoskopienhet med möjlighet till genomlysning och det finns på sjukhusets kliniska träningscentrum avancerad simulatorutrustning för bronkoskopiträning. Sedan 2024 genomför sektionen även EBUS-undersökningar. Från och med 2026 kommer det även att finnas möjlighet till PET-diagnostik vid länssjukhuset. I din roll som lungläkare hos oss har du möjlighet att fördjupa dig och utvecklas inom lungmedicin samt att jobba med akut internmedicin. Medicinkliniken har god bemanning av specialistläkare inom samtliga internmedicinska subspecialiteter. Inom lungmedicin arbetar vi patientcentrerat och tillsammans med samtliga personalkategorier på enheten med ett teamperspektiv. Sedan 2019 bedriver sjukhuset utbildning av läkarstudenter. Medicinkliniken har även ett stort utbildningsansvar för randande ST-läkare från såväl sjukhusspecialiteter som primärvård. Detta innebär att det ofta finns en till två randande utbildningsläkare på enheten. Följaktligen ingår i tjänsten utbildningsuppdrag där man förväntas handleda läkarstudenter och ST-läkare. I arbetsuppgifterna ingår deltagande i internmedicinska jourer utifrån kvalifikation. Om dig Vi söker dig som är specialistläkare inom lungmedicin. Du har gott omdöme och kan kommunicera på ett tydligt sätt med såväl kollegor som patienter. Samarbetsförmåga och initiativrikedom är andra viktiga egenskaper. Specialistkompetens i allmän internmedicin, erfarenhet av undervisning, forskning samt medicinskt utvecklingsarbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Specialistläkare som uppfyller kriterier för överläkartjänst på länssjukhuset erbjuds detta. Din framtida arbetsplats Medicinkliniken är den största kliniken på länssjukhuset med runt 350 anställda. Här bedrivs specialiserad vård inom samtliga medicinska subspecialiteter. Upptagningsområdet omfattar cirka 160 000 invånare. Sedan 2019 bedrivs formaliserad läkarutbildning på länssjukhuset och inom medicinkliniken. Klinikens läkare utgör basen för all studentutbildning. Gemensam utbildning förekommer vid flera tillfällen varje vecka. På sektionen finns fem lungspecialister och en allergolog. På de olika mottagningarna finns specialiserade sjuksköterskor. Vi har ett välfungerat samarbete med exempelvis radiologer, onkologer, patologer, palliativ läkare samt Linköpings Universitetssjukhus. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete. På avdelning 17 vårdas patienter inom hematologi, stroke/neurologi, gastroenterologi samt lungmedicin. Som sjuksköterska hos oss arbetar du mot en av våra specialiteter efter ditt intresse och erfarenhet. Vi har god gemenskap och engagerade medarbetare. Hos oss blir du väl omhändertagen. I din roll som sjuksköterska är du en självklar del av patientens vård. Du deltar aktivt i det medicinska omhändertagandet i nära samarbete med övriga yrkeskategorier. Du ansvarar för patientens omvårdnad, deltar vid akuta insatser, samt utför och följer upp medicinska ordinationer. Hela teamet arbetar med målsättningen att ge patienten en god och säker vård. På avdelningen arbetar många olika yrkeskategorier i team med patienten i centrum. Verksamheten pågår dygnet runt. "Vi har mycket återkommande patienter, man får ett speciellt band till varandra och utvecklar en viss relation" - Simon Erlingsson, sjuksköterska. Se filmen om hur det är att arbeta inom en av våra specialiteter, hematologen. Välkommen med din ansökan! Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du bör vara ansvarsfull, ha god samarbetsförmåga samt kunna arbeta självständigt och har förmåga att prioritera. Vi söker dig som är positiv och vill vara med och utveckla vår verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Medicinkliniken har i första hand ett akut- och närsjukvårdsuppdrag. I samverkan med andra kliniker erbjuder vi medborgarna en god och säker vård. Kliniken erbjuder komplett internmedicinsk verksamhet med avancerad sjukvård inom såväl öppen- som slutenvård. Medicinkliniken innefattar följande områden; diabetes- och endokrinologi, hematologi, kardiologi, lungmedicin, mag/tarmmedicin, neurologi och stroke, njurmedicin/dialys samt reumatologi. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Linnéuniversitetet i Kalmar eller Växjö. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.
Vi söker dig som vill ingå i ett positivt arbetsteam, och gärna har erfarenhet inom restaurang, bar, köket etc. Arbetet kräver stresstålighet och flexibilitet. Tillgänglig för omedelbar anställning Flexibel tidsmässigt Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering i Kalmar. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om företaget AGB Service AB är ett modernt serviceföretag beläget i Kalmar och i Solna som specialiserat sig på underhåll och kalibrering av pressverktyg med tillbehör samt en rad andra verktyg & maskiner. Verksamhet sträcker sig till kunder i hela Europa där vi erbjuder snabb och professionell kalibrering och service samt reparation av utrustning från många olika fabrikat. AGB Service AB expanderar och söker nu därför en till kollega till vårt team i Kalmar. Om tjänsten 🛠 Felsökning inom hydraulik, el och mekanik. Service och reparationer av olika typer av maskiner och teknisk utrustning. Dokumentation av arbetet i våra digitala system Hjälpa kunder med reservdels beställningar. Vem söker vi? 👤 Vi ser gärna att du har någon form av praktisk utbildning, gärna mot verkstad eller har några års praktisk erfarenhet som servicetekniker, reparatör och/eller mekaniker. Självgående, noggrann & lösnings orienterad, och har känsla för maskiner. Bra ordningssinne, kunna hantera många olika arbetsuppgifter under en dag. God förståelse för tekniska ritningar och funktioner. Arbetar självständigt och har lätt för att förstå muntliga och skriftliga instruktioner. Har en professionell attityd och förstår vikten av att ge 100% kundservice. Är en person som ser lösningar framför problem. God fysik, då det förekommer en hel del tunga lyft. Behärskar både svenska & engelska i tal & skrift. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet & att du ska passa in i vårt team! Vi erbjuder dig 💼 En trygg och utvecklande arbetsplats i ett marknadsledande företag Ett engagerat team med hög teknisk kompetens En kultur som präglas av teamwork, kvalitet och ständiga förbättringar Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan: Intervjuer genomförs löpande och rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum har löpt ut.
Vill du driva tillväxt och utveckla framtidens B2B-verksamhet? Vi söker en Operations Manager B2B som kombinerar operativt ledarskap, försäljningsdriv och AI-förståelse – och som vill göra skillnad på riktigt. I rollen blir du en del av vår ledningsgrupp och en strategisk nyckelperson i arbetet med Telenor. Dina huvuduppdrag: Driva försäljning och tillväxt tillsammans med kund och team. Leda vår operativa B2B-verksamhet – med fokus på lönsamhet, kvalitet och kundnöjdhet. Bygga AI-drivna arbetssätt för högre effektivitet, bättre resultat och smartare kundlösningar. Utveckla ledare, skapa en högpresterande kultur och säkerställa leverans. Arbeta nära vår ledning för att forma strategier, affärsutveckling och innovation. Vi söker dig som: ✅ Har minst tre års erfarenhet av att leda försäljning och operationer inom B2B, gärna telekom/outsourcing. ✅ Är en stark ledare som skapar engagemang, bygger team och får med dig andra. ✅ Har affärsförståelse och ser AI som en självklar del av framtidens affärsmodell. ✅ Är van att navigera i komplexa miljöer och driva förändring. ✅ Talar svenska och engelska obehindrat. ✅ Har erfarenhet från att arbeta med budget och kostnadskontroll. ✅ Är vass på kommunikation och presentationsteknik. Vi erbjuder: ✔️ En strategiskt viktig roll i vår ledningsgrupp – med påverkan på kund, team och tillväxt. ✔️ Möjlighet att bygga framtidens B2B-organisation, där AI och innovation är i centrum. ✔️ En kultur präglad av energi, samarbete och resultatfokus. ✔️ Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till personlig utveckling. 👉 Är du redo att forma framtidens B2B-tjänster? Skicka in din ansökan idag – vi intervjuar löpande! Sista ansökningsdag: 16 juni Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: 100% Arbetsplats: På vårt kontor i Kalmar Anställningsform: Tillsvidareanställning (med 6 månaders inledande provanställning) Lön: Fast månadslön med möjlighet till bonus Vid frågor om tjänsten, kontakta: Michael Holgersson, Rekryterare, [email protected] Anders Andersson, Ordförande i Unionen, [email protected] Om oss Som en global ledare i kundsupport och kundbemötande inom produkter och företagslösningar samarbetar Foundever med världens mest omtyckta märken, från stora märken till lokala nystartade företag, för att designa, bygga och leverera en konkurrenskraftig support i alla våra kundmöten. Vi på Foundever har 170 000 anställda fördelade över 170 kontaktcenters runt om i världen där vi hjälper 750 klienter att maximera kundupplevelsen och att bidrar till lojala kunder. Vårt företagskultur genomsyras av våra syften: Create your best moments!
Vill du bli en av oss? Skicka din intresseanmälan idag! ⚡👷♀️⚒️ Eltel växer snabbt och söker ständigt nya medarbetare. Vi är alltid intresserade av att anställa nya tekniker och ser gärna att du blir en del av vår kandidatpool! Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng som jobbar både självständigt och tillsammans. Vår arbetskultur präglas av god stämning, samarbete och frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. Vad gör en service- & installationstekniker på Eltel? Som service- och installationstekniker hos oss är du med och bygger, underhåller och servar kommunikationsnät samt samhällskritisk infrastruktur. Du hanterar alla förekommande utrustningar inom teknikområdet IP, LAN såsom routers och switchar samt andra typer av kundanläggningar och anslutningar. Konkret innebär arbetet: - Nyinstallation samt driftsättning av hårdvara så som routrar, switchar och accesspunkter - Felsökning av förbindelser samt kundutrustning - Konfiguration - Migrering - Utföra funktionstest tillsammans med vår kund - Installation och byggnation av fastighetsnät Som servicetekniker har du många olika kontakter, dels med vår produktionsplanerare som fördelar och lägger ut arbetet på tillgängliga tekniker och dels med kund när det behövs. Ibland behöver du själv se till att införskaffa det som behövs för att lösa problemet åt kund. Då är kommunikation A och O. Som tekniker hos oss på Eltel kan beredskap bli aktuellt, som är 4-5:e vecka och är löneförstärkande. Som person är du ansvarstagande och har ett kundfokus och du gör det som krävs för att lösa uppgiften och du drivs av att serva kunden på bästa sätt samtidigt som du agerar som Eltel's ambassadör. Du är självständig och har lätt för att kommunicera samt samarbeta både med kollegor och med kunder. För att lyckas i en roll som tekniker på Eltel är det viktigt att: - ha B-körkort för manuell växellåda - behärska svenska, både i tal och skrift, samt god förståelse i engelska - ha en slutförd gymnasieutbildning (gärna inom teknik eller el) Det är väldigt meriterande om du har kunskap inom fiber och/eller koppar. Det är vidare meriterande om du har el kunskap, då lättare el arbete kan förekomma i denna tjänst. Det är vidare meriterande med genomförd utbildning i Arbete på väg (nivå 1 och/eller 2). Även ESA och Heta arbeten är meriterande för denna tjänst. Vi tror på visionen det du inte kan, kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person som passar in i teamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så var inte rädd att söka rollen om du inte uppfyller kraven! Har du ett CV eller andra dokument som du tror är relevanta får du gärna bifoga dem. Övrig informationAnnonsen är en intresseanmälan. Syftet är att jobba proaktivt för att hitta våra framtida stjärnor till Karlskrona/Kalmar. Kanske är det du? Våra tjänster är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, därmed är grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (innefattar bland annat rättsliga tvister och ekonomisk status). Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Har du frågor gällande rekryteringsprocessen på Eltel eller tjänsten så kontakta oss på rekryteringsteamet - [email protected]. Varmt välkommen till oss! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].
Hos oss trivs du som vill göra skillnad på en övergripande nivå! Som biblioteksutvecklare arbetar du med de fokusområden som finns i Regionala biblioteksplanen för 2025-2028 och som handlar om språk- och läsfrämjande, digital delaktighet, tillgänglighet och samverkan. Ditt jobb kommer handla om att driva utvecklingsprojekt och processer som stödjer folkbibliotekens verksamhet. Vi söker dig som är bra på att anpassa dig och kan byta fokus när det behövs – uppdragen kan förändras beroende på politiska beslut och folkbibliotekens behov. Du kommer att samarbeta med bibliotekspersonal och kollegor för att arbeta mot gemensamma mål med invånaren i fokus. Det kan innebära att dokumentera arbetet samt hålla presentationer om det arbete som gjorts. Omvärldsbevakning är en del av jobbet för spridning till folkbibliotekspersonal och kollegor. Tjänsten är ett vikariat under sex månader då en av våra medarbetare är tjänstledig för studier, tjänsten tillsätts under förutsättningen att studieledigheten påbörjas. Vikariatet kan också komma att förlängas. Om dig Du har examen från relevant högskoleutbildning och god kännedom om folkbiblioteksverksamhet samt god digital kompetens. Du är van vid att starta och driva projekt och processer tillsammans med andra och är bekväm med att hålla presentationer inför grupp. Du är kvalitetsmedveten, resultatinriktad och gillar att hitta lösningar på problem. Det är också viktigt att du trivs med att samarbeta och är öppen för andras idéer för att nå bra resultat. Din framtida arbetsplats Du kommer ingå i en basenhet med tre kollegor och en chef. Basenheten är en del i den regionala utvecklingsförvaltningen med möjlighet att samverka och arbeta i en stimulerande miljö med invånaren i fokus. Biblioteksutveckling är inne i en förnyelseprocess där vi vill arbeta i team. Det innebär stora möjligheter att jobba tillsammans eller enskilt beroende på uppdraget och det gör att du har kollegor att samverka med i delar av dina uppdrag. Vi har ett öppet kontorslandskap och finns i regionhuset i centrala Kalmar. Tjänsten innebär resor både inom länet och till andra delar av landet. I förvaltningsområdet bildning ingår fem basenheter, biblioteksutveckling och de fyra folkhögskolorna: Gamleby folkhögskola, Högalids folkhögskola, Vimmerby folkhögskola och Ölands folkhögskola. Folkhögskolorna erbjuder ett brett utbud av utbildningar som bidrar till att höja bildnings- och utbildningsnivån i länet. Biblioteksutveckling initierar, leder och samordnar länets gemensamma utvecklingsarbete inom biblioteksområdet. Vi är en del av den regionala utvecklingsförvaltningen som tillsammans arbetar för tillväxt- och utvecklingsfrågor i Kalmar län. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst som avdelningschef på Kvinnokliniken med många kontaktytor. Verksamheten bedrivs dygnet runt inom akut och planerad gynekologi och innefattar även gynmottagning, barnmorskor med egen mottagning samt onkologiverksamhet. Medarbetarna är kompetenta och erfarna. Kvinnokliniken har sedan många år ett processinriktat arbetssätt där du kommer att spela en viktig roll i det fortsatta utvecklingsarbetet. Varje enhet har en vårdutvecklare som avdelningschef har tätt samarbete med. Det finns även en bemanningsassistent för hela kliniken som stöd i ditt chefskapet, vid exempelvis schemaläggning och korttidsfrånvaro. Som avdelningschef ansvarar du för arbetsmiljö och förväntas leda, planera och utveckla verksamheten i nära samarbete med verksamhetschef, avdelningschefskollegor och medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen på kvinnokliniken och är direkt underställd verksamhetschefen. I rollen ingår personalansvar för cirka 45 medarbetare som är sjuksköterska, barnmorska, undersköterska, medicinsk sekreterare, bemanningsassistent och klinikassistent. Vi strävar efter ett tydligt, närvarande och utvecklande chef- och ledarskap i enlighet med Region Kalmar läns chefsriktlinje. Detta innebär att vara ett föredöme som motiverar sin omgivning och skapar delaktighet genom att befinna sig nära verksamheten. Chefskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession. I denna rekrytering tillämpar vi tester i vårt urval såsom problemlösnings- och personlighetstest som mäter arbetsprestation och beteenden i arbetslivet. Om dig Vi söker dig som har examen från högskola eller universitet med inriktning mot hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har flera års erfarenhet inom ditt yrke. Som ledare är du närvarande, rak och tydlig. Du är duktig på att samarbeta och skapa goda relationer och ser till att kompetens, engagemang och delaktighet tas tillvara hos medarbetarna. Vidare är du ansvarsfull och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som person är du lugn, ödmjuk och lyhörd och tycker om att arbeta med människor. Du kan skapa motivation hos medarbetarna, tar ställning i olika frågor och tydliggör lösningar vid behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Kvinnokliniken har ca 200 medarbetare inom förlossnings- och BB-vård, gynekologi, specialistmödravård och uroterapi. Vi består av tre olika områden: Obstetrik, gynekologi och Mödrahälsovård. Den gynekologiska delen inriktar sig på gynekologiska sjukdomar och behandlingar samt tidiga graviditetskomplikationer upp till och med graviditetsvecka 21. Gynavdelning 5 har 6 vårdplatser och 4 dagvårdsplatser. På förlossningen/BB vårdas mammor och barn i samband med förlossning samt gravida kvinnor med graviditetskomplikationer from graviditetsvecka 22. Mödrahälsovårdens verksamhet består av graviditetsövervakning, föräldragrupper, preventivmedelsrådgivning, gynekologisk cellprovskontroll samt ungdomsverksamhet. Vi finns på barnmorskemottagningar, ungdomsmottagningar och familjecentraler, totalt 14 mottagningar. Utöver detta finns även en specialistmödravård som står för flertalet ultraljudsundersökningar/ ultraljudsscreening under graviditet, samt sköter gravida kvinnor med komplicerande sjukdomstillstånd. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer