Plåtslagare Buss - Bergkvara Buss - Kalmar

Nu söker vi en Plåtslagare till vår kund i Kalmar. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor Din roll hos oss Som bussplåtslagare hos Bergkvara får du en omväxlande och utvecklande vardag där du arbetar med karosseriarbeten, skadereparationer och plåtbearbetning. Dina arbetsuppgifter omfattar även riktning, svetsning, lackförberedelse samt byte av skadade delar på våra bussar. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Vem är du? För att lyckas i rollen som bussplåtslagare ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning inom tunga fordon eller bilplåtslageri Erfarenhet av karosseri- och plåtarbeten, gärna inom tunga fordon Erfarenhet av svetsning, riktning och plåtbearbetning B-körkort Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av lackförberedelse och ytbehandling Kunskap om avancerade reparationsmetoder för fordonsskador Personliga egenskaper Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team! Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.

44 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Personlig assistent 30-50% till man i Kalmar
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder, en man på 48 år som bor i Kalmar. Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett engagerat och roligt team som idag består av fyra assistenter. På grund av att vi behöver fler assistenter söker vi nu en ny kollega som vill vara med och skapa en meningsfull vardag för vår kund. Om kunden: Vår kund är en 48-årig man som för två år sedan drabbades av en hjärnblödning, vilket har gjort att han idag är rullstolsburen. Trots sina fysiska begränsningar har han en positiv inställning och ett härligt skratt som smittar av sig på oss alla. Han har ett stort intresse för musik och bilar, och gillar att gå på livespelningar eller hänga på pub med vänner. Han är en social person som uppskattar när det händer saker, och vi söker nu en assistent som är villig att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med honom. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd för vår kund i hans vardag. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Hjälp vid med förflyttningar (till och från sängen). Stöd vid påklädning och byte av kläder. Hjälp med hygien och personlig omvårdnad. Tillagning av mat och att assistera vid måltider. Kunden är rullstolsburen, men han pratar och äter självständigt. Det främsta stödet vi ger honom är hjälp med de praktiska momenten i vardagen för att han ska kunna leva ett självständigt liv. Om arbetsplatsen: Det är en arbetsplats med högt i tak och en god stämning. Vi skrattar mycket tillsammans och har ett nära och positivt samarbete. Vår kund har en härlig humor som gör att arbetsdagarna ofta blir roliga och fyllda med skratt. Vi söker nu en assistent som kan bidra med energi och positivitet till arbetslaget. Arbetstid: Arbetstiderna är varierar mellan kl. 08.00-15.00 eller kl. 14.00-09.00. Det är överlag enkel bemanning men två tillfällen per dag så är det dubbelbemanning. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Positiv och öppen för att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med kunden. Ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Flexibel och har lätt för att samarbeta i team. Har ett genuint intresse för att göra en skillnad i en människas liv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är en person som kan skapa en trygg och positiv relation med vår kund. Ansökan: Om du känner att detta är en arbetsplats för dig, tveka inte att söka tjänsten! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera möjligheten att arbeta tillsammans med oss. Bakgrundskontroll kommer att utföras på alla som går vidare i rekryteringsprocessen. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

45 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
CNC-operatör | Lernia | Kalmar
Lernia Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

CNC-operatör | Lernia | Kalmar Ta steget in i framtiden som CNC-operatör och arbeta med den senaste tekniken hos våra kunder i Kalmar län. Här får du möjligheten att utveckla dina färdigheter och nå nya höjder i din karriär, med stöd från Lernia som matchar dig med en arbetsplats som motsvarar dina drömmar. Ansök idag! Om tjänsten Som CNC-operatör kommer du att hantera den dagliga driften av CNC-maskiner hos vår kund, vilket inkluderar programmering, riggning, kontrollmätning och avsyning av detaljer för att säkerställa att produktionsmålen uppnås. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har en fullgjord utbildning som CNC-operatör och gedigen erfarenhet av yrket. Du behöver ha mycket goda kunskaper i ritningsläsning och mätteknik samt vara van vid att arbeta självständigt med att säkerställa hög kvalitet i produktionen. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, då tydlig kommunikation med kollegor och chefer är en central del av arbetsuppgifterna. Meriterande Det är meriterande om du har bred erfarenhet av att arbeta med olika CNC-styrda maskiner och verktyg, vilket ger ökad flexibilitet i produktionen. Erfarenhet av skiftarbete ses också som en fördel. Vi värdesätter personliga egenskaper som noggrannhet, ansvarstagande och en stark drivkraft att vidareutvecklas inom CNC-området. Dessa egenskaper bidrar till en effektiv och kvalitativ arbetsprocess samt en positiv arbetsmiljö. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Du är självklart välkommen att kontakta oss om du har några frågor om oss eller om tjänsten. Vi hänvisar till [email protected]

46 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Category Coordinator
Nordic Nest AB
Inköps- och orderassistenter

Vill du vara en del av ett bolag där tempo, affärsdriv och utveckling står i centrum? Nordic Nest Group söker nu en Category Coordinator som vill spela en viktig roll i vårt sortiments- och inköpsteam. Det här är en perfekt roll för dig som är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av att få saker att hända – både självständigt och i team! Vad innebär rollen? Som Category Coordinator har du en varierande och ansvarsfull roll där du bidrar till att driva affären framåt inom en av våra kategorier. Ditt fokus ligger på att koordinera och effektivisera det dagliga arbetet kopplat till inköp, sortiment och kampanjer. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget och våra leverantörer, men också internt mellan olika avdelningar. Du arbetar tätt tillsammans med Category Leads och rapporterar till Head of Assortment. I rollen kommer du arbeta operativt med administrativa uppgifter – allt från att administrera inköpsförslag till att säkerställa rätt produktdata och förbereda underlag för affärsbeslut. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att… Administrera inköpsförslag och koordinera aktiviteter inom affärsområdet Ta fram rapporter och underlag kring inköp och kostnader Säkerställa uppdaterad pris- och produktinformation i våra system Stötta i korrigering av produktdata och masterdata Ansvara för intern och extern kommunikation inom affärsområdet Koordinera kampanjer och se till att rätt information når rätt mottagare Bidra med underlag inför möten och arbeta aktivt med förbättringar i våra arbetsprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen som Category Coordinator ser vi att du är en organiserad do:er som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du gillar struktur men är samtidigt flexibel, och har ett öga för vad som skapar affärsvärde. Du vågar utmana arbetssätt, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta både analytiskt och praktiskt. Vi tror att du… Har en god förmåga i att förstå helheten och att kunna dra egna slutsatser Är självgående, strukturerad och har lätt för att prioritera bland flera uppgifter Är en lagspelare som älskar att jobba tillsammans med andra  Har god systemvana, särskilt i Excel, PowerPoint och andra administrativa verktyg Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du… Har erfarenhet av liknande roller inom inköp, sortiment eller e-handel Varför Nordic Nest Group? På Nordic Nest Group får du vara med och hjälpa människor skapa hem att älska. Vi är en snabbfotad organisation i stark tillväxt, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad. Vi kan garantera dig... En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat team. Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss. En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Caroline Bergman, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

46 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Enhetschef Småland
YrkesAkademin AB
Övriga chefer inom utbildning

Enhetschef till Småland – placering i Kalmar! Vill du leda med affärsdriv, engagemang och samhällsnytta? YrkesAkademin söker en enhetschef till vår verksamhet i Småland – med placering i Kalmar. Om rollen Som Enhetschef hos YrkesAkademin har du en nyckelroll i att utveckla vår affär inom yrkesutbildning och skapa hållbar tillväxt. Du ansvarar för resultat, ledarskap och affärsutveckling inom flera yrkesinriktningar i regionen. Du har stor frihet att påverka strategier och arbetssätt – samtidigt som du leder ett engagerat team med fokus på kvalitet, lönsamhet och tydliga resultat. Du har ett starkt regionalt ansvar och arbetar nära både externa samarbetspartners och interna funktioner. Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens utbildning i Kalmar och Småland med omnejd. Ditt uppdrag • Driva och utveckla verksamheten i Småland, med utgångspunkt från Kalmar. • Säkerställa starka resultat genom tydligt budgetansvar och affärsfokus. • Identifiera nya affärsmöjligheter och etablera samarbeten med företag och andra aktörer i regionen. • Leda och utveckla ditt team med målet att leverera utbildningar av hög kvalitet. • Stärka YrkesAkademins position som en strategisk aktör inom yrkesutbildning. • Arbeta i linje med vår värdegrund RESA – Resultat, Engagemang, Samarbete och Ansvar. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av att leda personal och driva förändringsarbete. • Är affärsdriven och van vid att arbeta med budget- och resultatansvar. • Har god regional kännedom och ett starkt nätverk inom näringslivet i Småland. • Har vana av att hantera komplexa avtal och skapa goda kundrelationer. • Är en tydlig och inspirerande ledare med god kommunikativ förmåga. • Trivs i en dynamisk miljö och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. • Har körkort, då resor inom regionen förekommer. • Meriterande om du har erfarenhet från utbildningssektorn, fordons- och transportbranschen eller industrin. Vi erbjuder • En möjlighet att påverka och utveckla framtidens yrkesutbildning i Småland. • En dynamisk arbetsmiljö där du får växa i din roll som ledare. • Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. • Flexibla arbetstider och balans mellan arbete och fritid. Om oss Vi är stolta över att vara en av Sveriges ledande utbildningsaktörer med en tydlig vision – att skapa jobb. Hos oss möts du av en dynamisk arbetsmiljö där varje dag erbjuder nya möjligheter att göra skillnad. Vi är en del av Nordic Training Group-koncernen och bedriver arbetsmarknadsutbildningar, Komvux, YH, uppdragsutbildningar samt tjänster inom stöd och matchning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation med stort samhällsengagemang och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placering: Kalmar – med ansvar för verksamhet i regionen. Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Pernilla Blomkvist via mejl: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

46 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Servicerådgivare sökes omgående till Kalmar
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker en erfaren, serviceminded och driven servicerådgivare till vår bilverkstad på södra i Kalmar. Arbetsuppgifterna består bland annat att boka in fordon på service och reparationer, ta fram reservdelar för planerad åtgärd, boka in rätt mängd jobb per mekanikerna för att effektivt utnyttja verkstadens kapacitet och ta betalt av kund. Du behöver ha god kunskap om bilar för att kunna boka in rätt åtgärd och delar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonsteknisk utbildning och erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i engelska • B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget Autocenter i Kalmar AB är ett privatägt företag startades i nuvarande form 2007 bestående av personal med gedigen erfarenhet av branschen. Vår leverantör Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Kundlöftet är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

46 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Kundservicemedarbetare till Concentrix
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du jobba med kundservice och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom ett område där du gör verklig skillnad varje dag? Concentrix i Kalmar söker dig som gillar service, vill lära dig nytt och göra skillnad i varje samtal. Om tjänsten Det här är en direktrekrytering, vilket betyder att du blir anställd direkt av Concentrix, men rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter - vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare är du den första kontakten för privatpersoner som hör av sig med frågor om exempelvis fakturor, abonnemang, bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och hitta rätt lösning för varje kund. Du får en ordentlig introduktion och kommer snabbt in i jobbet med stöd från både teamet och din närmaste chef. På den här arbetsplatsen hjälps man åt, delar med sig av tips – och har kul på jobbet! Vill du ta mer ansvar i framtiden? Det finns goda möjligheter att växa.  Många av Concentrix ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Exempel på arbetsuppgifter: Svara på inkommande samtal från kunder Hjälpa till med frågor om fakturor, teknisk support, abonnemang och tjänster Föreslå lösningar som passar kundens behov Du kommer att jobba enligt ett rullande schema: vardagar kl. 08.00–19.00, helger kl. 10.00–19.00. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig  Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Som person är du... Serviceinriktad – du gillar att hjälpa andra Självständig – du tar ansvar för ditt arbete och håller en hög kvalitet Kommunikativ – du har lätt att prata med människor och förklara saker på ett enkelt sätt Övrig information Start: 26 maj  Plats: Kalmar  Lön: Grundlön och provision  Så här går det till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen

46 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Driven och nyfiken tekniker sökes till Kalmar
Mekonomen Detaljist AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en driven och nyfiken tekniker till vår verkstad. Vi vill att du som söker är tekniskt erfaren, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. Du talar, läser och skriver obehindrat på svenska. När du arbetar som tekniker hos oss utför du noggrant kundens beställda arbete, följer tillverkarens anvisningar och dokumentera resultatet på arbetsordern och förstår vikten av att sätta kunden i första rummet. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Mekonomen tillhandahåller aktuella vidareutbildningar inom alla arbetsområden som vi ser att du tillgodogör dig för att få en gynnsam utveckling inom din arbetsroll. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Erfarenhet av arbete som fordonstekniker • Tala, läsa och skriva på svenska och engelska • Ett gott uppförande och kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skriv lite kort vad du har arbetat med eller besök någon av våra verkstäder i Kalmar för ett möte. Norra Tyska vägen 2. Södra Strömsbergsvägen 11 Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

46 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Roma pizza och resturang
MNKH Kalmar AB
Pizzabagare m.fl.

Pizzabagare med erfarenhet hur kan man hantera jobbet och gör kundena nöjda . Noggrann och kunna samarbeta, flexibel och restaurang vana. Dina arbetsuppgifter består av att planera, förbereda och baka pizza. Hygien (städa, diska) är mycket viktigt och att man kan hålla rent på sin arbetsstation. Ansök idag så försöker vi hitta en roll som passar just dig redan imorgon. Vi söker duktiga personal till vår glada team Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

46 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent 30-50% till man i Kalmar
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder, en man på 48 år som bor i Kalmar. Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett engagerat och roligt team som idag består av fyra assistenter. På grund av att vi behöver fler assistenter söker vi nu en ny kollega som vill vara med och skapa en meningsfull vardag för vår kund. Om kunden: Vår kund är en 48-årig man som för två år sedan drabbades av en hjärnblödning, vilket har gjort att han idag är rullstolsburen. Trots sina fysiska begränsningar har han en positiv inställning och ett härligt skratt som smittar av sig på oss alla. Han har ett stort intresse för musik och bilar, och gillar att gå på livespelningar eller hänga på pub med vänner. Han är en social person som uppskattar när det händer saker, och vi söker nu en assistent som är villig att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med honom. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd för vår kund i hans vardag. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Hjälp vid med förflyttningar (till och från sängen). Stöd vid påklädning och byte av kläder. Hjälp med hygien och personlig omvårdnad. Tillagning av mat och att assistera vid måltider. Kunden är rullstolsburen, men han pratar och äter självständigt. Det främsta stödet vi ger honom är hjälp med de praktiska momenten i vardagen för att han ska kunna leva ett självständigt liv. Om arbetsplatsen: Det är en arbetsplats med högt i tak och en god stämning. Vi skrattar mycket tillsammans och har ett nära och positivt samarbete. Vår kund har en härlig humor som gör att arbetsdagarna ofta blir roliga och fyllda med skratt. Vi söker nu en assistent som kan bidra med energi och positivitet till arbetslaget. Arbetstid: Arbetstiderna är varierar mellan kl. 08.00-15.00 eller kl. 14.00-09.00. Det är överlag enkel bemanning men två tillfällen per dag så är det dubbelbemanning. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Positiv och öppen för att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med kunden. Ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Flexibel och har lätt för att samarbeta i team. Har ett genuint intresse för att göra en skillnad i en människas liv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är en person som kan skapa en trygg och positiv relation med vår kund. Ansökan: Om du känner att detta är en arbetsplats för dig, tveka inte att söka tjänsten! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera möjligheten att arbeta tillsammans med oss. Bakgrundskontroll kommer att utföras på alla som går vidare i rekryteringsprocessen. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

49 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025