Senior Forging Designer Engineer

Senior Design Forging Engineer Job Description: As a forging engineer, you will be part of the company's design department, which consists of seven employees. In this role, you will have close dialogue with, among others, customers' development departments, purchasers, and the company's marketing department. You will be involved in the entire process from the quotation stage to the industrialization of products. This includes designing and drafting forged components for customers, as well as designing forging tools and handling equipment for the production of drop forging using CAD, 3D, and 2D. At least four of the application mentioned down below is a must to master for this role. You will also provide support to internal and external customers and participate in product and process development. Who are you? We are looking for someone with a bachelor's or master's degree in mechanical engineering or equivalent, with previous experience in CAD design and/or working with FEM calculations. The position requires senior-level expertise in the development and design of forged products and at least 5 years of experience in this field. Experience in manufacturing sectors is viewed as an advantage. As a person, it is important that you are innovative, detail-oriented, and enjoy working cross-functionally. Language Proficiency in both written and spoken English is required. Knowledge of German is a plus. Software/Applications we work with: Siemens NX Sim Center NX (Structural Calculations) Forge 3 (Forging Simulations) Vera-Cad (Rolling Simulations) Canea (PDM) Qlickview Movex MS-Office Bharat Forge Kilsta AB in Karlskoga is part of the global forging company Bharat Forge Ltd in Kalyani Group with HQ in India. Bharat Forge Kilsta AB is one of the largest European suppliers of Crankshafts, Front axle beams and Steering arms for Trucks and Passenger Cars ,our customers are world leading OEM´s. In our plant in Karlskoga we are almost 300 colleagues and have three forging presses with a capacity from 2500 ton to 16000 ton, connected to this we have finishing and machining lines.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Elnätsingenjör/elnätsutvecklare till Karlskoga Energi & Miljö

Vill du hänga med på vår spännande resa: ”Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag”? Är du erfaren inom el-branschen och lockas du av en nyckelroll? Då ska du läsa vidare för nu utökar vi och söker en elnätsingenjör/elnätsutvecklare till vårt elnät. Karlskoga Elnät står inför stora utmaningar med energiomställningen och investerar kontinuerligt i elnätet för att säkerställa elförsörjningen i Karlskoga på kort och lång sikt. Här får du en viktig nyckelroll och du erbjuds möjligheten att styra din egen utveckling. Företaget är inne i en utvecklings- och omställningsresa vilket innebär att du i den här rollen har stora möjligheter att arbeta brett samt påverka och utveckla en samhällsviktig verksamhet i förändring. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Arbetet som elnätsingenjör/elnätsutvecklare är en senior roll. Det övergripande uppdraget innebär att tillsammans med elnätschef, anläggningsägare och elnätsorganisationen fortsätta driva arbetet med den strategiska anläggningsutvecklingen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Nätutveckling - Nätplanering - Nätberäkningar - Dimensionering av distributionsnät - Projektering - Beredning - Arbeta i nätinformationssystem, Digpro - dpPower - Dokumentation kopplat till investeringar i elnätet - Ekonomisk uppföljning och myndighetsrapportering En central del av arbetet innebär att säkerställa färdigställande av investeringsprojekten. Arbetet ska utföras på ett sätt som följer EI:s reglermodell för elnätsföretagens intäktsram med rätt arbetsflöde och för- och efterkalkyler samt uppföljning av utfall. Utöver ovanstående så är kontinuerligt samarbete och dialog med organisationen internt, men också med externa intressenter i form av leverantörer och konsulter en stor och viktig del. Vem är du? Vi söker dig med en ingenjörsutbildning från högskola eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från elnätsbranschen, som du kan använda för att utvecklas vidare hos oss och i vår organisation. Vi ser också att du har goda kunskaper om EI:s reglermodell för elnätsföretagens intäktsram samt tidigare erfarenhet om nätinformationssystem Digpro eller motsvarande. I den här rollen kommer du att arbeta med flera projekt samtidigt vilket innebär att du behöver en god förmåga att prioritera samt vara analytisk. Det är också viktigt att du förstår nyttan av vad som görs, både tekniskt och ekonomiskt. Som person har du ett stort driv och en önskan om att få vara med och förbättra både teknik och processer. Du har en god förmåga att hålla ihop uppdrag och få dem färdigställda. Utöver detta är samarbetsförmåga, en god kommunikativ förmåga och nyfikenhet andra egenskaper som vi värdesätter. Det här är vi Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag. Så lyder vår vision. Vi är det lokala energibolaget i Karlskoga med omkring 200 medarbetare – och vi spänner bågen högt. Vårt engagemang omfattar mer än att leverera energi till kommuninvånarna - vi brinner för att utveckla orten på många plan. Vi är en förenande kraft för en trygg vardag, fritid och framtid. Genom att hela tiden utveckla våra cirkulära affärer vill vi vara motorn som gör det möjligt för fler att leva hållbart. Våra verksamhetsområden är värme, el, ånga, biogas, biogödsel, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft. Karlskoga Energi & Miljö ägs av Karlskoga kommun och omsätter cirka en miljard kr per år. Mer information och ansökan Arbetstiden är förlagd till dagtid och du utgår från vår arbetsplats på Karlskoga Elnät C1 på Bregårdsgatan i Karlskoga. Om du har frågor är du välkommen att kontakta vår elnätschef Sixten Österlund via e-post [email protected]. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Saab Dynamics söker nu en arbetsmiljökemist

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Dynamics söker nu en erfaren arbetsmiljökemist med inriktning riskbedömning av kemikalier. I rollen kommer du hjälpa oss att säkerställa en säker hantering och användning av kemikalier i våra teknologiska processer. Rollen innebär att man utför kemiska riskbedömningar utifrån Saabs interna riktlinjer men även de regelverk som gäller baserat på Intersolias verktyg iChemistry. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är: * Identifiera och utvärdera potentiella risker med kemikalier och kemiska processer. * Arbeta nära forsknings- och utvecklingsteam för att bedöma säkerheten kring nya kemiska produkter och processer. * Uppdatera och underhålla Saabs kemikaliehanteringsprogram och riskbedömningsverktyg. Till viss del innehåller även denna tjänst att du genomför interna utbildningar och workshops kring kemikaliehantering och säkerheten kring detta område. Din profil Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och proaktivt, men även har en mycket god vana av samarbete och kunna fungera väl i team. Du är van att ha många bollar i luften och snabbt kunna växla mellan olika uppgifter samt besitta en god känsla för prioritering. Att du även har ett brinnande intresse för teknologi, innovation och säkerhet är också något vi lägger stor vikt vid, då Saab arbetar i framkanten av dessa områden. Kvalifikationer: * Relevant högskoleutbildning inom kemi, toxikologi, miljövetenskap eller liknande. * Erfarenhet av riskbedömning av kemikalier eller arbete med kemiska risker och säkerhetsdatablad. * Djupgående kunskap om gällande lagstiftning och regelverk för kemikaliehantering. * Stark analytisk förmåga och noggrannhet. * Kunskap om exponeringsrisker och lagar/regler inom arbetsmiljöområdet. * Förmåga att arbeta självständigt och kommunicera effektivt med medarbetare inom olika delar av verksamheten. * Erfarenhet av Intersolias verktyg iChemistry är meriterande men inte nödvändigt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

26 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Strategisk inköpare till SAAB Karlskoga

Har du tidigare erfarenhet av inköp och framförallt förhandling med leverantörer? Vill du jobba inom ett brett tekniskt område och jobba inom försvarsindustrin? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till tjänsten som Strategisk Inköpare redan idag! Vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN: Som strategisk inköpare kommer du att ha stort ansvar för SAABs samarbeten och ansvara för dina egna leverantörer. Vidare kommer du att vara navet mellan projektledare och leverantör för att säkerställa tidshållning, kostnad och god kvalité. Du kommer att ansvara för att driva förändringsarbete i organisationen med syfte att underlätta prototypflödet tillsammans med övriga intressenter och leverantörer. Som strategisk inköpare har du delvis ansvar för att genomföra upphandlingar och skriva prisavtal med befintliga och nya leverantörer, där rollen innebär kontinuerligt underhåll av leverantörsrelationer. Flera projekt löper parallellt med varandra vilket dessutom ställer höga krav på struktur och ordning. Inom denna gruppering är det främst internationella leverantörer du kommer ansvara för. Tjänsten kan innefatta resor. Exempel på arbetsuppgifter är:  Hantera din leverantörsbas. Stödja affärsområdets projekt och program med kommersiellt ansvar och kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen. Ansvara för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtalen. Se till att inköpsstrategin, inköpspolicyn och procedurerna är uppfyllda. Vara en kontaktpunkt för hantering av relevant inköpsinformation. Vara en viktig funktion i digitaliseringsresan och utveckla arbetssätten. VI SÖKER DIG SOM Besitter en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Har flera års erfarenhet av en roll som inköpare Har tidigare erfarenhet av att samarbeta med leverantörer. Kommunicerar på svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Innehar god systemvana. Vi tror att för att lyckas i rollen har du ett kommersiellt och tekniskt intresse samt har en fallenhet för relationer. Du är driven och öppen för nya idéer samt ha goda sociala färdigheter. Vi söker dig som är en naturlig ledare som är van vid att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att vara en lagspelare då det finns ett tätt samarbete med många olika funktioner internt så som andra strategiska och operativa inköpare, kvalitetsfunktioner, konstruktion, planering, projektledare m.m. För att lyckas i tjänsten krävs en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor. OM ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar som har krav på säkerhetsklassificering kan, i förekommande fall, medföra krav på medborgarskap. ÖVRIG INFO:  Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Karlskoga Rekryteringsansvarig: Stina Högström Lön: Fast månadslön, marknadsmässig  Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.  OM FRIDAY:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.  Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!  Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

26 april 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Gruppchef inköp och planering till BLH Nobel i Karlskoga

"Hej! Jag heter Henrik Helmersson och jag är Operation Manager på BLH Nobel. Just nu letar vi efter en gruppchef för inköp och planering till vårt kontor i Karlskoga. Hos oss på BLH Nobel får du bästa av två världar – den familjära atmosfären i det mindre företaget kombinerat med fördelarna som kommer med att vara en del av en internationell koncern. Här sitter du dessutom ”vägg i vägg” med kollegor med stor yrkeserfarenhet, vilket skapar en dynamisk och hjälpsam arbetsmiljö. Det råder en stark yrkesstolthet inom organisationen, vilket gör att många av våra medarbetare stannar hos oss länge. Jag hoppas och tror att det säger en hel del om hur bra och givande vi har det. Nu vill vi välkomna dig att bli en del av vårt team. Vi ses!” Varför BLH Nobel? Att arbeta på BLH Nobel innebär att du blir en del av en välmående och stabil organisation med en öppen arbetsmiljö och en positiv företagskultur. Här strävar man efter att du ska trivas och växa i din roll, och därför erbjuds du en mängd förmåner, såsom: - En omfattande introduktion och nära samarbete med din närmaste chef - Möjlighet att påverka din roll och dess innehåll - Moderna och trivsamma arbetslokaler med eget kontor - Företagsaktiviteter som främjar trivsel - Möjlighet att delvis jobba på distans Om rollen Nu söker vi en gruppchef till inköp och planering i Karlskoga. Du kommer att få personalansvar för två medarbetare men du är samtidigt i högsta grad en del av den operativa verksamheten. Du kommer att ansvara för både inköp och planering kopplat till produktionen samt ha en koordinerande roll med många kontaktytor både internt och externt med stort fokus på service och planering.   Som gruppchef för inköp och planering kommer du till exempel att: - Leda vår inköpsorganisation - Delta i inköp av produktionsmaterial och lagermaterial - Hantera inkommande förfrågningar från säljarna - Beräkna materialåtgång, materialkostnader och beställningspunkter - Hantera, utvärdera och förhandla avtal med leverantörer - Leveransbevaka - Registrera, planera och följa upp inköpsordrar - Rapportera materialstatus, lagervärden och lageromsättning - Ansvara för inventering av produktion och lager Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du är en prestigelös person som gillar att vara operativ i din roll. Du trivs när du får jobba brett inom inköp och planering och när det finns en blandning av strategiska och operativa frågor att hantera. Vidare tror vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och att du har en positiv och samarbetsinriktad attityd som bidrar till att bibehålla den redan goda stämningen. Du är en ansvarsfull person som får energi av att stötta andra och koordinera processer så att verksamheten fungerar på ett tillfredsställande sätt.  Vi vill att du som söker har: - Relevant eftergymnasial utbildning från universitet eller yrkeshögskola inom inköp, ekonomi eller motsvarande - Tidigare erfarenhet av arbete inom inköp och orderhantering, gärna strategiskt inköp - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Mycket goda kunskaper i Excel - Erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Har du arbetat i Epicor eller QAD är det meriterande Även om rollen innebär en blandning av både planerings- och inköpsarbete ser vi gärna att tyngdpunkten i din profil finns inom inköp för att på bästa sätt komplettera gruppen och lösa uppgifterna. Kanske har du arbetat som strategisk eller taktisk inköpare och känner dig redo att ta klivet upp som chef och ledare? Det viktigaste är att du är motiverad att bli en del av sammanhanget och ta dig ann rollen så som den är utformad, dvs. både som ledare och som operativt verksam inom inköp och planering. Information och ansökan I den här rekryteringen samarbetar BLH Nobel med AxÖ Consulting. Hela rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos kund. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Vi jobbar med löpande urval. Skicka därför in din ansökan redan idag eller senast den 20 maj. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén på 072-398 02 67 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan! OM BLH Nobel BLH NOBEL är ett affärsområde i den globala koncernen Vishay Precision Group. I Karlskoga ligger huvudkontoret för affärsområdet i form av enheten Vishay Nobel AB. Företaget är världsledande inom processvägning och kraftmätning och riktar sig huvudsakligen mot process-, stål-, automotive-, offshore- och pappersindustrin. Vår sensorproduktion ligger placerad i Degerfors. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Vill du jobba med oss som personlig assistent?

Vi är ett assistansbolag med säte i Värmland som startade 2010. Hos oss är det alltid samma personer som svarar i telefon och vi arbetar med ledord som tillsammans. Vi är ett assistansföretag som vill ge både kunder och assistenter stor kvalitet i sin vardag. Vi har en nära kontakt med våra kunder och finns alltid till hands och stöttar dig som assistent och våra kunder. Det är tillsammans vi kan skapa den bästa dagen! Du måste ha fyllt 18 år. Det är de personliga egenskaperna som väger tyngst. Kundens önskemål är att du är kvinna. Du ska som person vara lugn, ha lätt att sätta dig in i andras behov, ha stor förståelse och behärska svenska språket utan problem. Som assistent följer du hennes dag genom livets olika prövningar. Att vara en del i samhället och engagera sig är en viktig del i livet också för denna kund. En viktig del i jobbet som assistent är att vara lyhörd men ändå ta initiativ och stötta upp kunden i vardagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av assistansjobb men det är inget krav. Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent en längre tid, då det är påfrestande att delge sitt liv. Ditt arbete består av att vara behjälplig åt kunden, som är en ensamstående rullstolsburen kvinna i medelåldern, med allt vad som hör vardagen till. Du ska heller inte vara allergisk mot pälsdjur. Arbetstiden förläggs på dag och kvällstid samt helg. Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten är 50 % och kan komma att tillsättas skyndsamt om vi hittar den rätta.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Glatt restaurangbiträde/cafébiträde med oslagbart kundfokus? Hör av dig!

LR Villingestrand är en försvarsrestaurang mellan Örebro och Karlskoga. Här serverar vi dagligen frukost, lunch och middag veckans alla dagar. Maten vi serverar är klassisk husman lagat från grunden. Eftersom vi befinner oss inne på försvarsanläggning så måste du vara en svensk medborgare. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i både matsal, kök och disk. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat och dryck Tidigare erfarenheter från restaurang B-körkort Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Enstaka dagar Tillträde: Omgående Lön: Enligt avtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Vill du jobba med oss som personlig assistent?

Vi är ett assistansbolag med säte i Värmland som startade 2010. Hos oss är det alltid samma personer som svarar i telefon och vi arbetar med ledord som tillsammans. Vi är ett assistansföretag som vill ge både kunder och assistenter stor kvalitet i sin vardag. Vi har en nära kontakt med våra kunder och finns alltid till hands och stöttar dig som assistent och kund. Vi tillsammans kan skapa den bästa dagen! Du måste ha fyllt 18 år. Det är dina personliga egenskaper som väger tyngst. Kundens funktionsnedsättning gör att hen är i behov av vår hjälp i dagens alla göromål. Du följer hen i dennes liv dygnet runt. Intressen är naturen med många och långa promenader i skog och mark samt att ta en, eller två bilturer i kundens egna bil. En viktig del i jobbet som assistent är att vara följsam. Ditt jobb är att vara närvarande och skapa de bästa förutsättningarna under alla moment, dock inget fysiskt. Det är meriterande om du har erfarenhet av autism. Vi söker dig som vill jobba en längre tid då du kommer nära inpå och blir en del av livet för kunden och arbetsgruppen. Kunden är i medelåldern. Assistans ges dag, kväll, natt samt vissa helger. Du bör även gilla att vara i rörelse samt bilkörning. Du ska också finna glädje i att ge ditt stöd som assistent, ge självständighet i livet där man tillsammans skapar den bästa dagen. Som personlig assistent är det viktigt att du är tålmodig och kan ta stort ansvar. Är du dessutom en person som gillar att pyssla i ett hem samt bilturer så är det dig vi söker. Vi lägger störst vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökningar behandlas löpande och kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024