Grundskollärare ma/sv/eng 7-9 på Jämjö kunskapscentrum
Karlskrona kommun
Grundskollärare

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som lärare har du en central uppgift i att utveckla undervisningen genom att använda varierade arbetssätt. Du förväntas integrera digitala verktyg som en naturlig del av din undervisning för att skapa en modern och engagerande lärmiljö. En viktig del av ditt arbete är att etablera en trygg och studiemiljö i klassrummet, där eleverna känner sig säkra och motiverade att lära. Du kommer också att arbeta aktivt med att bygga starka professionella relationer med elever, vårdnadshavare, samt med dina kollegor, för att främja en positiv och samarbetsinriktad atmosfär på skolan. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation och behörighet att undervisa i årskurs 7-9 . Vi söker dig som har matematik, svenska och engelska i din behörighet. Erfarenhet av att ha arbetat som lärare inom skolverksamhet. Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du kan anpassa dig till förändringar och hantera utmaningar för att nå resultat och uppsatta mål. Vi söker söker dig är bra på att skapa och stärka samarbeten internt och externt, samt bygga nya relationer och vårda befintliga. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sommarjobba som distributör i Karlskrona
Point Logistik Gota Media AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Vi söker nu flera distributörer till sommaren, så tveka inte på att skicka in en ansökan! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 23.00 och 07.00. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort **** Information om rekryteringsprocessen Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt, har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Om du väljer att skicka in en ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-partner
Blekinge Tekniska Högskola
Personal- och HR-specialister

Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Vi söker nu en ny medarbetare som vill vara med att utveckla vår verksamhet. Låter det som din framtid?HR-avdelningen är en avdelning om 11 personer. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar för att stödja chefer och verksamhet i frågor som rör personal, arbetsmiljö och organisation. Avdelningen är rådgivande i arbetsrättsliga frågor, hanterar avtal och samverkan med de fackliga organisationerna. Därtill ansvarar HR för personal- och löneadministration, i enlighet med de krav som ställs på en statlig myndighet. I uppdraget ingår även att vidareutveckla BTH som en attraktiv arbetsgivare. Detta omfattar hela rekryteringsprocessen, inklusive introduktion av nya medarbetare och stöd vid internationella rekryteringar. HR-avdelningen samordnar och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet samt arbetet med jämställdhet och lika villkor. Vi söker nu en HR-partner till vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som HR-partner arbetar du rådgivande i personalfrågor till prefekt och chefer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med bl a rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrättsliga frågor. Du kommer även att hantera löpande personaladministrativa uppgifter. I rollen som HR-partner kombinerar du både operativt och strategiskt arbete i nära samarbete med kollegor inom avdelningen. Vår verksamhet attraherar medarbetare från olika delar av världen. Den mångfald som internationella kollegor tillför berikar både vår arbetsmiljö och vår kompetensbas. Därför är det viktigt för oss att erbjuda ett professionellt, tillgängligt och individanpassat stöd genom hela rekryteringsprocessen. I detta arbete kommer du att ha ett särskilt ansvar för att tillhandahålla ett kvalitativt stöd till introduktion, med särskilt fokus på internationella kandidaters behov. Arbetet omfattar även att aktivt bidra till en smidig etablering och integration av nya medarbetare från andra länder, inklusive praktiska frågor som rör omlokalisering och vägledning i samband med flytt och bosättning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat stödjande till chefer inom HR- och rekryteringsadministration. Du ska ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande, nyfiken på andra människor och har ett genuint intresse för utveckling, både i ditt eget arbete och i organisationen som helhet. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du trivs med att kombinera operativa och administrativa uppgifter med ett rådgivande arbetssätt. Tjänstgöringsort: Karlskrona Tjänstgöringsomfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Varaktighet: Vikariat, 1 år Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2025 Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Kock - ICA Maxi Karlskrona
Karlskrona Stormarknad AB
Kockar och kallskänkor

Har du ett stort matintresse och drivs av att vara kreativ i ditt arbete? Är du nyfiken och gillar att leverera kundservice av högsta nivå? Vi på Maxi ICA Stormarknad Karlskrona söker dig som är trygg i dina kökskunskaper och vill utveckla måltiden tillsammans med oss, vi söker just nu en kock för att utöka vårt team. Varken CV eller personligt brev krävs! Lycka till och välkommen med din ansökan! Kockutbildning

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kvalitetstekniker till produktionskvalité
SAAB AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Kvalitetstekniker till produktionskvalité Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I sektionen Production Quality, ingår QA/QC som har två huvudsakliga ansvarsområden förutom att stödja produktionen och sprida den kvalitetskultur som är en självklar framgångsfaktor för att lyckas. Quality Control * Identifiera kvalitetsärenden. * Att gentemot våra kundprojekt ansvara för att förbereda, planera, resursförsörja och genomföra kvalitetskontroller på produkter. * Granska ingående kravställningar och standarder. * Genomföra kontroller i ankomst och produktion, både planerade och stickprov. Quality Assurance * Vara processorienterad och förebygga kvalitetsärenden. * Kartlägga ingående krav och standarder och säkerställa tillämpning av dessa i tillverkningsprocesser. * Driva metoder för löpande kvalitetsutveckling och kontinuerligt driva förbättringsarbete, genom både förebyggande arbete och avvikelsehantering. * Initiera och leda team som tillsätts för att lösa svåra kvalitetsutmaningar. Din profil Vi söker nu dig som har en dokumenterad erfarenhet av kvalitetsarbete och/eller utbildning inom detta område. Du bör vara drivande och innovativ i ditt arbete samt ha ett stort intresse av att lära dig verksamheten. Förmågan att kommunicera och kompromissa med din omgivning ser vi som en av de största framgångsfaktorerna. Meriterande * Högre utbildning inom kvalitetsteknik. * Engelska är koncernspråk och bör därför behärskas väl, både muntligt och skriftligt. * Kompetens inom plåtslageri, svets eller komposittillverkning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson, [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Fältsäljare mot tillverkningsindustrin
Säljpoolen i Sverige AB
Företagssäljare

Fältsäljare Har du erfarenhet inom försäljning mot tillverkningsindustrin? Gillar du att hitta lösningar på kundens behov? Då tycker vi du ska läsa vidare! Vi söker för kunds räkning en fältsäljare som kommer vara med och utveckla ett nytt affärsområde. Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och självgående fältsäljare mot tillverkningsindustrin. I denna roll kommer du arbeta med att sälja företagets produkter till en bred kundbas som inkluderar fabriker som bland annat fönster- och dörrtillverkare, hus- och takstolsproducenter samt till utvalda, upparbetade återförsäljare. Vi ser gärna att du har god förmåga och struktur i ditt säljarbete i syfte att identifiera och presentera bästa möjliga lösningar som uppfyller kundens behov. Det är också viktigt att du har ett stort intresse kring att identifiera och utveckla nya marknadsmöjligheter. Att hålla kundutbildningar, delta på mässor, konferenser och andra branschevenemang är naturliga inslag i tjänsten. Du kommer att vara ansvarig för fältförsäljning i hela landet. Du bor med fördel i Värnamo, Karlskrona eller Malmö. Rollen som fältsäljare innebär ett par övernattningar i veckan och du kommer utgå från ditt hemmakontor. Rapportering sker till försäljningschefen. Din profil Du har en stark förmåga att bygga och upprätthålla kundrelationer, och du är van vid att prospektera och ta fram offerter som möter kundernas behov och krav. Du är driven, självgående och resultatorienterad med en passion för försäljning och kundkontakt. Du har en god förståelse för försäljningsprocessen. Som person tror vi att du är självgående och initiativrik med energi och positiv inställning. Du är en ödmjuk lagspelare med god samarbetsförmåga och stark kommunikationsförmåga, vilket hjälper dig att bygga långvariga relationer. Minst 3 års erfarenhet av försäljning mot tillverkningsindustrin B-körkort Svenska i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet och Excel Företaget erbjuder Som fältsäljare erbjuds du en arbetsplats där du får bidra med dina nuvarande kunskaper samtidigt som du får möjligheten att växa och utvecklas. Du kommer att ha en viktig roll i att leda och driva utvecklingen inom ett, för företaget, nytt affärsområde. Företaget kännetecknas av en öppen och prestigelös kultur där det finns stor framåtanda, erfarenhet och möjlighet att påverka. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Sara Persson. Du når Sara på  0720–712688. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Företags vision är att vara det självklara valet för både professionella och medvetna konsumenter när det kommer till högkvalitativ skruv, infästning och relaterade tjänster. Nu satsar även företaget på att utöka sin verksamhet inom affärsområdet Prefab. Genom att erbjuda exceptionell produktkompetens och artikeldata, kombinerat med ett starkt fokus på hållbarhet och pålitlig leveransservice, skapar vi ordning och struktur. Med vår starka familje- och teamkänsla bygger vi långsiktiga relationer och samarbetar med våra partners för att utveckla innovativa och hållbara bygglösningar för framtiden.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Kvalitetstekniker ankomstkontroll
SAAB AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Kvalitetstekniker ankomstkontroll Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Kvalitetsteknikerna är ansvariga för att kontrollera inkommande artiklar och att vara behjälpliga med mätteknisk kompetens i samband med avvikelser och utredningar inom produktion. Detta sker i nära samarbete med inköps - och produktionskvalitet. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidra till att rätt kvalitet upprätthålls på inkommande artiklar. I rollen driver du mättekniska frågor i olika forum, vilket medför ett ansvar att bidra till en ständig förbättringskultur där kunden alltid är i centrum. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Mätningar med handmätdon * Dokumentera genomförda kontroller * Administrera kvalitetsdokumentationen i affärssystemet IFS * Avvikelsehantering * Besök och mätningar hos leverantörer kan även förekomma * Kalibrering Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, analytisk och flexibel. Arbetet innebär att man är ansvarstagande, uthållig och kan agera utifrån dagliga prioriteringar. Du trivs att jobba i team såväl som självständigt. För att lyckas i rollen bör du ha en god kommunikativ förmåga då rollen kräver en daglig kontakt med olika funktioner. Vi värdesätter en prestigelös personlighet som är öppen för förändring och utveckling. Krav * Eftergymnasial utbildning inom teknik/kvalité eller som minst 3-års arbetslivserfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustri och produktion Önskvärda kompetenser * Minst 2 års erfarenhet av arbete med mätning med handmätdon * Goda kunskaper i ritningsläsning, inklusive form och läge * God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson, [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Företagsrådgivare | Telenor | Karlskrona
Experis AB
Kundtjänstpersonal

Det roligaste med att jobba på Telenor är att arbetet är väldigt mångsidigt samt att ständigt få ställas inför nya och spännande utmaningar. Vill du vara med i en expansiv förändringsresa med stora utvecklingsmöjligheter? Nu har du chansen att bli en del av teamet på Telenor i rollen som Företagsrådgivare. Välkommen med din ansökan till oss på Experis! Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Telenor. Tjänsten är på heltid. Att jobba som Företagsrådgivare på Telenors Retail support Du arbetar kontorstid i stora, trivsamma och ljusa lokaler på Telenors trevliga kontor i Karlskrona. I rollen som Företagsrådgivare på Telenor kommer du att ingå i ett team som dagligen supportar Telenors butikspersonal och återförsäljare över telefon och andra digitala kanaler. Din roll blir att utveckla starka relationer med Telenors säljkanaler, skapa en hög förståelse för kundens verksamhet och leverera en säljsupport i världsklass. Ambitionen är att alltid överträffa kundens förväntningar i ärendehantering, i avseende både kvalité och effektivitet. Vem söker vi? Till rollen som Företagsrådgivare söker vi framför allt dig som är en kommunikativ och ambitiös person som älskar att arbeta med människor och uppskattar att få ta eget ansvar. För att trivas i rollen krävs det att du har ett genuint intresse för service och att leverera en fantastisk support tillsammans med ditt team. Du behöver vara resultatorienterad samt ha lätt att sätta dig in i arbetssätt och rutiner. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta inom service för att komma in i rollen så snabbt som möjligt. Telenor är i startgropen en spännande förändringsresa där vi nu söker dig som vill komma in i en fas med stor möjlighet till inflytande! I övrigt krävs det att du: * har goda kunskaper i både svenska och engelska * har en gymnasieexamen * 1 års arbetslivserfarenhet Det är även meriterande för tjänsten om du: * har viss branscherfarenhet * har haft yrken med mycket kundkontakt Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Carolina Steneld via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Saab Kockums söker en Instrumentansvarig
SAAB AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Är du vår nya medarbetare som gillar att hålla ordning och har ett intresse för mätteknik? Vi söker nu en Instrumentansvarig som kommer att jobba med kalibrering av mätutrustning till produktionen i Karlskrona. Du kommer samordna att produktionens mätutrustning ute på avdelningarna och i förråd blir kalibrerade hos externa leverantörer eller internt. Du är också behjälplig med kalibreringsteknisk kompetens i samband med avvikelser och inköp av mätutrustning. Detta sker i samarbete med inköp, produktionsteknik och produktionskvalitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Planera och följa upp att mätutrustning blir kalibrerad i tid * Hantera mätutrustningar inför och efter kalibrering, samt boka transporter * Genomföra egenkalibrering och funktionskontroller av mätutrustning * Administrera dokumentationen för mätutrustningen i kalibreringssystemet MIO * Vara kontaktperson mot externa leverantörer av kalibrering * Inköp av kalibreringstjänster och standard mätdon Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och serviceinriktad. Arbetet innebär att man måste vara uthållig och kunna agera utifrån dagliga prioriteringar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Nödvändiga kompetenser * Lägst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning * Minst 2 års erfarenhet av mättekniskt arbete * Goda kunskaper i ritningsläsning * Datorvana * God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic [email protected] Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Teknisk systemledare stöd- och trängfartyg
Försvarsmakten
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med och utveckla Marinens Teknik- och vidmakthållande avdelning (TVA) och vårt arbete med Marinens stöd- och trängfartyg? Om avdelningen TVA Marin är en avdelning inom Marinstabens Materielkontor, (MtrlK). Marinens materielkontors huvudsyfte är att stödja Marinchefen med att säkerställa att Försvarsmaktens materiel innehar de förmågor över tid som respektive krigsförband behöver. Detta innebär att TVA ska stödja med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig och systemvärdig till beslutad nivå. TVA Marin ska växa och behöver kompletteras med ytterligare medarbetare. Nu söker vi en teknisk systemledare (TSL) för stöd- och trängfartyg. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansvara för vidmakthållandet och utöva materiel- och designansvar för tilldelad marin materiel samt koordinera annan Försvarsgrens materiel i Marinen • Stödja i samband med system- och materielleveranser • Medverka till att krav på verksamhetssäkerhet, sekretess, arbetsmiljö, systemsäkerhet, hänsyn till yttre miljö, tillsyn och redovisning uppfylls för Försvarsmaktens materiel • Stödja Teknisk Chef vid Marinstaben och materielområdesansvarig (MOA) inom designansvar och vidmakthållande • Leda och delta i olika forum såsom exempelvis Tekniskt Råd och brukarmöten • Genomföra behovstilldelning av materiel, samt stödja andra TVA i behovstilldelning av dessa materielsystem • Följa upp systemvärdighet/säkerhet för tilldelad materiel samt leda/deltaga i systemsäkerhetsarbete • Leda beställarorganisation avseende underhåll, AU/FU, samt modifieringar inom ramen för vidmakthållande • Följa upp vidmakthållandeekonomi avseende budget, prognos och utfall • Arbetet innebär ett nära samarbete inom TVA, Produktledare på Försvarets Materielverk, underhållsansvariga i Försvarsmakten och förbanden samt industrin. I tjänsten ingår resor.  KRAV Kvalifikationer • Teknisk högskoleutbildning eller utbildning som Försvarsmakten bedömer likvärdig • Dokumenterad erfarenhet av arbete med tekniska system • God administrativ förmåga och kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excell, Powerpoint, outlook) • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Teknisk bakgrund • Yrkeserfarenhet inom området • Kunskap om marina tekniska system och materiel • Erfarenhet av projektledning • Hantera inom Försvarsmakten förekommande stödsystem • Arbetslivserfarenhet från marinens fartyg eller skolor • Erfarenhet från civil sjöfart • Tidigare militär utbildning Övrigt Anställningsform tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.  Arbetsort  Karlskrona. Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.  Upplysningar om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Gunnergård eller Åsa Ringius. Information om rekryteringsprocessen  Magnus Olsson. Fackliga representanter  SACO-S Åsa Zachrisson  OFR/S Björn Engren  OFR/O Fredrik Lambert  SEKO Lenny Johansson.   Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025