Säljpoolen i Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB

Platsanvarig säljare

Platsansvarig säljare till Stengungsund / Tjörn Vi söker en entreprenörsdriven platsansvarig säljare till Tjörnbrons hantverk som vill vara en del av vårt härliga team på Björneröd Solskydd. Arbetsuppgifter Som platsanavarig säljare får du en tjänst med stor flexibilitet för hur du lägger upp dina dagar. Ditt huvudfokus är att vara ute hos kund. Du bearbetar olika kundgrupper inom privat och offentlig miljö och har fokus på nykundsbearbetning under lågsäsong. Du utgår från Stenungssund, med bearbetningsdistrikt som sträcker sig mellan ca Trollhättan och Kungälv. Som platsansvarig ansvarar du för butiken där en butikskollega och en montör utgår. Du hanterar inkommande kunder och offertförfrågningar samt utför hembesök för montageplanering i samarbete med montör. Hos oss hugger alla i när det behövs för att kunden ska bli nöjd. Tjänsten är därmed stundtals fysiskt aktiv och under högsäsong varierar arbetstider. Du samarbetar och rapporterar till VD som utgår från Björneröd Solskydds kontor och butik i Göteborg. Vi erbjuder En spännande och omväxlande roll med goda utvecklingsmöjligheter i ett växande företag. Hos oss får du arbeta med produkter av hög kvalitet som håller år efter år. Du får en omfattande internutbildning för att du skall få så god produktkännedom som möjligt. Vi är ett glatt gäng med högt i tak där vi arbetar prestigelöst med tätt samarbete. Vad säger Anders Åkerman, ägare/VD, om tjänsten och företaget? "Jag köpte Björneröds 2004 som då omsatte ca 1,3 miljoner och har drivit företaget sedan dess. Nu omsätter vi runt 25 miljoner. År 2017 förvärvade jag även Tjörnbrons Hantverk i Stenungssund. Som ledare är jag är tydlig, rak och förväntar mig respektfullhet, ärlighet och kommunikation i teamet. Jag tycker det är viktigt att arbeta som ett team. Framtidsvisionen är att fortsätta utveckla företaget tillsammans och nå nya spännande försäljningsmål. För att lyckas i rollen som platsansvarig säljare krävs målmedvetenhet, att man gillar utmaningar och att hitta lösningar för att sälja och hitta rätt solskydd till kund. Man behöver vara bra på att samarbeta och kommunicera med både kollegor, leverantörer och kunder." Vad tycker Catarina Nestenborg, butikssäljare? "Vi har ett tätt samarbete i företaget och är ett sammansvetsat gäng. Det mest stimulerande med jobbet är variationen på arbetsuppgifter och att få arbeta lösningsorienterat. Jag hoppas på att få in en nyfiken, kvicktänkt, självständig person i teamet med en stor dos humor. Någon som värnar om gruppen." Din profil För att trivas i rollen som platsansvarig säljare behöver du vara utåtriktad, social och hantverkskunnig samt ha en känsla för design, färg och form. Du motiveras av att få engagera dig i att driva Tjörnbrons Hantverk tillsammans med oss. Din sociala kompetens och hantverkskunnande är viktig då du kommer agera rådgivare för personer från alla miljöer samt vara behjälplig vid montage för specifika behov. Du som söker har: Erfarenhet från försäljning mot B2B och B2C Kunskap inom hus och fastighet Intresse kring estetik och funktion B-körkort Svenska och engelska Datorvana Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Kim Storm. Du når Kim på 031-7045182. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Björneröd Solskydd AB är ett företag som har över 40 års erfarenhet med helhetslösningar för skräddarsydda ut- och invändiga solskydd. Vi jobbar med uppdrag för företag, kommun, större projekt och privata kunder. Våra produkter inkluderar bl.a. allt ifrån utvändiga markiser och screens till invändiga persienner och plisségardiner av välkända märken. Som ett väletablerat företag inom solskyddsbranschen håller vi en hög nivå på kvalité och service. Besök vår hemsida www.bjornerods.se för mer info.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Teknisk säljare

Teknisk säljare till distrikt Väst Vill du vara med och expandera försäljningen inom industrisektorn? AxFlow söker nu en teknisk säljare till distrikt Väst. Vi erbjuder professionella säljhjälpmedel, kontinuerlig produktutbildning och marknadsmässiga villkor. Genom att ansöka till denna spännande tjänst kan du ta din karriär till nästa nivå och vara en del av vårt framgångsrika team. "Hej! Mitt namn är Tommy Fruerlund och jag arbetar som teknisk säljare på västra distriktet. Jag ska gå i pension och AxFlow söker nu min ersättare. Mitt arbete är utmanande, spännande och roligt och vi har många trevliga kundkontakter. Inom företaget har vi en bra ”vi-känsla”, man känner sig uppskattad, har kul med trevliga kollegor och känner sig lite stolt när man berättar vad man jobbar med. Om du vill känna samma i din vardag, sök mitt jobb!" Om tjänsten Som teknisk säljare blir din uppgift att öka vår försäljning genom att bibehålla befintliga kundrelationer och löpande bearbeta potentiella kunder och påverkare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av planering och utförande av kundbesök samt telefonbearbetning. Dina kunder återfinns inom industrisektorn och du ansvarar för all försäljning, kundbearbetning och kundrelationer i ditt distrikt. Distriktet sträcker sig från Varberg i söder till Strömstad i norr och Jönköping i öster. Vi tillbringar en stor del av vår tid ute hos kunderna där vi hjälper dem att optimera sina processer. Lämplig bostadsort är inom distriktet och du rapporterar direkt till företagets försäljningschef. Arbetsuppgifter Löpande planering samt utförande av i huvudsak fysiska kundbesök med digitala möten som stöd Bearbetning via telefon Ge teknisk rådgivning och support till kunder i distriktet, särskilt vid problem med pumpar och installationer Utföra uppföljning av alla aktiviteter som besök, offerter, affärer etc. Delta i upprättandet av försäljningsbudget och ansvara för budgetuppföljning Dimensionera pumpar och pumpsystem Utarbeta prisuppgifter och anbud Som en del av denna roll förväntas du hantera en kombination av tekniska och administrativa uppgifter för att stötta både kunder och det interna försäljningsteamet. Vi erbjuder Som teknisk säljare hos oss får du en grundlig introduktion och intern utbildning i grundläggande pumpteknik, produktutbildning, IT-system och kvalitetsutbildning. Du får ta del av professionella säljhjälpmedel samt marknadsmässiga villkor. Vi erbjuder kontinuerlig produkt- och applikationsutbildning både i Europa och USA. Din profil Till rollen som teknisk säljare söker vi dig med relevant teknisk utbildning och erfarenhet av teknisk industriell försäljning. Vi ser det som meriterande om du är ingenjör eller liknade, dock är teknisk erfarenhet och intresse en grund för att klara tjänsten. Du har en välutvecklad förmåga att samarbeta, arbeta strukturerat och trivs med att ha många bollar i luften. Du är flexibel med ett högt eget driv och har förmåga att se saker ur kundens perspektiv. Vi lever efter devisen att det krävs både hjärta och hjärna, utan passion lyckas vi inte. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift Du har datorvana och behärskar Microsoft Office programmen Kunskaper om pumpar och pumpteknik är meriterande Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Ulf Hammar. Du når Ulf på tel. 08-51481646. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om AxFlow AxFlow är en av Sveriges största leverantörer av industripumpar, pumpsystem och tillbehör. AxFlow representerar världsledande tillverkare av industripumpar, något som garanterar hög teknisk standard och produktkvalitet. Genom kunnande och erfarenhet som vi uppnår genom nära samarbete med våra kunder och leverantörer kan vi erbjuda de bästa lösningarna när det gäller pumpar, system och kringutrustning. Vi strävar efter ett långsiktigt och stabilt samarbete med våra kunder samt hög servicenivå. AxFlow-koncernen har verksamhet i 30 marknader i Europa, Sydafrika, Nya Zeeland och Australien, har cirka 1400 anställda och en årlig omsättning på 412 miljoner euro. För mer information om AxFlow-gruppen, besök www.axflow.com.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Säljare HoReCa

Säljare HoReCa till Stockholm Nu söker vi en driven säljare som vill arbeta med våra befintliga och nya kunder med placering i Stockholm. Vi erbjuder I rollen som säljare erbjuds du en självständig roll där du styr din vardag. Du får stor möjlighet att påverka rollen och stort ansvar över att utveckla din region. Du får jobba med en produktportfölj av kvalitetsprodukter som är välkända på marknaden och uppskattade bland våra kunder. Du har dina erfarna kollegor på huvudkontoret i Malmö där din introduktion kommer ske. Arbetsuppgifter Som säljare på Lusini ansvarar du för en bred produktportfölj innehållandes produkter för restauranger och hotell. Du utgår hemifrån och besöker dina kunder 1-2 dagar i veckan. Du ansvarar för att bygga och stärka långsiktiga kundrelationer parallellt med att besöka nya kunder. Du hjälper dina kunder att välja rätt produkter för deras verksamhet och föreslår ytterligare produkter eller nyheter i sortimentet. Din vardag ser helt olika ut från dag till dag och resor inom distriktet förekommer. Ena dagen är du ute och träffar ett hotell som ska renovera och behöver din hjälp med att inreda, andra dagen är du på ditt hemmakontor och har kontakt med kunder via telefon. I tjänsten ingår bland annat att: Följa upp offertförfrågningar Utveckla kundrelationer Bearbeta nya kunder Orderläggning Arbeta självständigt och ha eget budgetansvar Du rapporterar till Emilia Jönsson, försäljningschef. Vad har Emilia att säga om tjänsten och företaget? "Vi är en modern säljkår som bearbetar våra kunder i en optimal marknads- och försäljningsmix. Vi ringer, besöker och låter kunderna nyttja vår webshop på bästa sätt för att uppnå tillväxt i hela Skandinavien.Vi är det självklara valet för inredning och utrustning för vår målgrupp." Läs mer om vad Emilia och Stina har att säga om livet på LUSINI. https://career.masterhelp.se/lusini Din profil Gillar att göra affärer Relevant säljerfarenhet Resultatorienterad Intresse för färg och form B-körkort Vi ser det som meriterande om du har arbetat mot restaurangbranschen eller arbetat med inredning. Som person är du engagerad och har ett högt eget driv. Du är van vid att arbeta självständigt och trivs med att styra din egna vardag. Du behöver vara strukturerad och trivas i ett högt tempo. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget LUSINI Scandinavia AB i Malmö är ett E-handelsbolag som främst riktar sig mot en spännande B2B målgrupp, hotell- och restaurangbranschen. I Skandinavien är vi mest kända under varumärket VEGA. Ett väletablerat varumärke som erbjuder nästan allt som behövs för att driva en framgångsrik restaurang. Vi säljer allt från bestick, glas, porslin och köksutrustning till möbler och arbetskläder. LUSINI ingår i en tysk koncern som funnits på den europeiska marknaden sen 1987. I Skandinavien har varit verksamma sedan 2006.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Säljare

Distriktsansvarig säljare DVH till Sundsvall / Gävle Orkla Care Sweden AB är en ledande leverantör av personliga hygienprodukter, tvätt- och sköljmedel, kosttillskott, hälsoprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och sport nutrition i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Star Nutrition, Salvequick, Family Fresh, Bliw, Active Care, Samarin, LdB, Pharbio & L300. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek. Vi söker nu en distriktsansvarig säljare till distrikt Sundsvall på visstid (juni 2024 till och med maj 2025). Är du en driven, motiverad person som gillar utveckling och nya utmaningar ser vi fram emot din ansökan. Vi erbjuder Du får komma till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken, där du med stor tilltro får driva ditt distrikt. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Våra värdeord Modig, Trovärdig och Inspirerande hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Vi värdesätter våra medarbetare och vår kultur är central i vårt dagliga arbete, In Care We Care. Som distriktsansvarig säljare får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och ett av Nordens största FMCG bolag. Vad säger Lars Wessman om Orkla Care Sweden ? "Vi är ett högpresterande team/bolag med högt tempo där vi bryr oss om varandra och du får vara dig själv. Mottot är att vi skall må bra för att det ska gå bra. Vi uppmuntrar alla oavsett avdelningen eller titel, att vara modiga och utmana sig själv, sina kollegor, oss som bolag och våra kunder. Att våga utmana valda sanningar och tänka nytt utvecklar oss, både som bolag och individer. Hos oss får du arbeta i en kultur där du mår bra, får möjlighet att utvecklas samt jobba med välkända varumärken, med fokus på miljö & hållbarhet. Låter detta intressant och inspirerande, är du välkommen att söka dig till oss." Arbetsuppgifter Som distriktsansvarig säljare får du ett självständigt och utvecklande jobb, där din primära uppgift blir att hjälpa våra kunder/butiker samt Orkla Care Sweden att utveckla både försäljning och lönsamhet inom våra kategorier. Du kommer dessutom att: Ansvara för att goda affärsrelationer bibehålls och utvecklas genom att bland annat skapa och genomföra strategiska möten med butikerna Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utveckla och optimera kundernas försäljning och lönsamhet Skapa god distribution, dvs. täckning av våra produkter i butiken, category & space management är en viktig arbetsuppgift Sälja in lokala och centrala kampanjer Exponera kampanjvaror utanför ordinarie hylla och skylta upp aktuella Trade Marketing kampanjer Genomföra kategoriprojekt och ombyggnationer av hyllor i butik Ständigt utmana andra externt och internt för att utveckla distriktet & Orkla Care Sweden Vara en sann ambassadör för Orkla Care Sweden Din profil Lever och brinner för försäljning Är engagerad, lyhörd, ödmjuk och har rätt inställning Är målmedveten, resultatinriktad och gillar att vinna Matchar våra värdeord Modig, Trovärdig, Inspirerande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men erfarenhet från en liknande roll, butiksledet, eller annan typ av försäljning är meriterande. Lämplig bostadsort är Sundsvall med omnejd eller Gävle och du har B-körkort. Övernattningar förekommer i tjänsten. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Robin Ring. Du når Robin på 036-3363461. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Orkla Orkla Care Sweden AB en del av Orkla Health, är ett ledande företag inom konsumenthälsa. Du finner våra varumärken i dagligvaruhandeln, på apotek och online. I vår portfölj finner du varumärken så som Grumme, Nutrilett, Family Fresh,Bliw, Active Care, Samarin,LdB,Pharbio & L300.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Lönespecialist

Payroll Specialist / Lönespecialist We are now looking for a payroll specialist to join our payroll team located in Gothenburg. You will be one of two payroll specialists and report to Compensation & Benefit manager. The position will include handling payroll for Sweden including pension, yearly bonuses, company cars, benefit packages, HR administrative and office management tasks. We are looking for a person who is service minded, comfortable in educating managers and employees in time and expenses reporting, handling support to our managers and employees regarding your field of competence.The person we are looking for enjoys developing work processes and is both familiar with, and enjoy, taking part in developing payroll systems and digital tools. What you will be working with: Verify timekeeping information for all employees (support and introduction). Calculate/verify pay according to hours worked incorporating leaves and overtime. Manage compensation packages. Support the Compensation & Benefit manager in the yearly position evaluation and salary revision. Calculate and prepare bonuses. Handle employment contracts. Handle company car accounting records and salary related issues. Assists HR with system records and compile reports from the payroll and HR system. Respond to local, and federal inquires (Skatteverket, SCB, Fora Collectum etc). Who we are looking for You have a formal payroll education and/or experience of working with the full payroll cycle, ranging from time reporting to booking of salaries. Proven HR administrative competence. Highly proficient in Excel. You communicate clearly in both written and spoken Swedish and English. Knowledge of Swedish labor law, compliance procedures and tax regulations. Experience working in Kontek HRM and Payroll is a plus. You have a drive to develop and improve our processes and systems What do we offer Hultafors Group is a great company with a very positive working environment. We all work together as a team to realize our ambitious goals. We care about the wellbeing of our employees and offer good development. Benefits include, among other things, collective agreement, health allowance of 4000 SEK annually, and a bonus program based on company results. Application and Contact If you find the role challenging and interesting, please apply by sending your CV and a personal letter as soon as possible (you can also write your personal letter on the application page). Interviews will be held continuously. If you have any questions contact Frida Boberg, Compensation & Benefits Manager at [email protected] About Hultafors Group Owned by the Swedish investment company AB Latour, the highly acquisitive Hultafors Group provides a rapidly growing portfolio of leading brands that keep driven professional users at the forefront in terms of functionality, safety and overall productivity. Together, the internationally recognized brands form a unique product family for professional users who must be able to rely on their gear. Today our product portfolio consists of a broad range of products within Personal Protection Equipment and Hardware, providing products which create a better day for professional users for more than 130 years. In 2021, the portfolio expanded with the acquisition of Fristads, Kansas, Scangrip and Telesteps. Hultafors Group has an ambitious growth strategy and has currently 16 different brands, app. 2.000 employees and a turnover of app. MEUR 600 in 2022. Sustainabilty is one of our focus areas. We are not satisfied just being a part of the future – we aim to be at the forefront in our business in terms of sustainability. Read more about Hultafors Group: www.hultaforsgroup.com

24 april 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Produktionspersonal

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi förenklar vardagen för våra kunder! Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål. Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Produktionspersonal till Nyköping Är du en student som söker extrajobb inom produktion och vill bli en del av ett framgångsrikt bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vi är landets största leverantör av hotell- och restaurangtextiler och brinner för att ge våra kunder professionell och personlig service. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av textiler och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde åt våra kunder. Till vår anläggning i Nyköping, söker vi i första hand studenter som är intresserade av sommarjobb och behöver ett tillfälligt arbete sommaren 2024. Vid intresse kan vi erbjuda rätt person en fortsättning som kvällsarbetare under hösten 2024 då vi har ett utökat behov vissa kvällar under veckan. Vi söker entusiastiska ungdomar eller andra studerande som vill arbeta i produktionen under sex veckor med start seanst 10/6. Vad har Fredric Larsson, produktionschef, att säga om tjänsten och företaget? "Vi söker dig som har ett driv, gillar ordning och reda och vill vara en del av vår gemenskap. Vi söker nu produktionspersonal som vill jobba hos oss i sommar och eventuellt längre." Vad innebär rollen som produktionspersonal? Som produktionspersonal arbetar du med olika arbetsuppgifter inom produktion som exempelvis sortering och packning. Du kommer att läras upp på en station i taget för att utvecklas till att lära dig hela flödet. Arbetet kommer sedan ske med kollegor och arbetsledare för att skapa bästa förutsättningar. Arbetet är förlagt både dagtid och kvällstid, måndag-fredag. För att passa in i denna tjänst ser vi att du är en samarbetsvillig lagspelare som inte är rädd för att hugga i. Du passar alltid tider och är stresstålig. Du besitter även goda kunskaper i svenska i tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som studerar, trivs med att arbeta i ett högt tempo och vill ha ett rörligt arbete. Din fysik klarar med lätthet av lättare lyft, men även tyngre. Du gillar teamwork och att jobba efter mål. Du har förmåga att kunna planera och vid behov själv prioritera dina arbetsuppgifter. Det viktigaste är din inställning till att vilja lära och prestera. Grundkrav: Du ska ha fyllt 18 år. Du ska kunna förstå svenska. Varför ska du välja Elis? Vi är ett företag som driver den cirkulära omställningen med stort fokus på ett mer hållbart samhälle. Vi erbjuder anställning i ett stabilt och välmående företag som är marknadsledande. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Kontakt och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredric Larsson, produktionschef, 0709-649 076. Välkommen att registrera din ansökan med CV, personligt brev samt eventuella studieintyg via ansökningslänken nedan. Välkommen med din ansökan! Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Produktionspersonal

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service. Vi förenklar vardagen för våra kunder! Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål. Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Produktionspersonal till Nyköping Är du en student som söker extrajobb inom produktion och vill bli en del av ett framgångsrikt bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vi är landets största leverantör av hotell- och restaurangtextiler och brinner för att ge våra kunder professionell och personlig service. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av textiler och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde åt våra kunder. Till vår anläggning i Nyköping, söker vi i första hand studenter som är intresserade av sommarjobb och behöver ett tillfälligt arbete sommaren 2024. Vid intresse kan vi erbjuda rätt person en fortsättning som kvällsarbetare under hösten 2024 då vi har ett utökat behov vissa kvällar under veckan. Vi söker entusiastiska ungdomar eller andra studerande som vill arbeta i produktionen under sex veckor med start seanst 10/6. Vad har Fredric Larsson, produktionschef, att säga om tjänsten och företaget? "Vi söker dig som har ett driv, gillar ordning och reda och vill vara en del av vår gemenskap. Vi söker nu produktionspersonal som vill jobba hos oss i sommar och eventuellt längre." Vad innebär rollen som produktionspersonal? Som produktionspersonal arbetar du med olika arbetsuppgifter inom produktion som exempelvis sortering och packning. Du kommer att läras upp på en station i taget för att utvecklas till att lära dig hela flödet. Arbetet kommer sedan ske med kollegor och arbetsledare för att skapa bästa förutsättningar. Arbetet är förlagt både dagtid och kvällstid, måndag-fredag. För att passa in i denna tjänst ser vi att du är en samarbetsvillig lagspelare som inte är rädd för att hugga i. Du passar alltid tider och är stresstålig. Du besitter även goda kunskaper i svenska i tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som studerar, trivs med att arbeta i ett högt tempo och vill ha ett rörligt arbete. Din fysik klarar med lätthet av lättare lyft, men även tyngre. Du gillar teamwork och att jobba efter mål. Du har förmåga att kunna planera och vid behov själv prioritera dina arbetsuppgifter. Det viktigaste är din inställning till att vilja lära och prestera. Grundkrav: Du ska ha fyllt 18 år. Du ska kunna förstå svenska. Varför ska du välja Elis? Vi är ett företag som driver den cirkulära omställningen med stort fokus på ett mer hållbart samhälle. Vi erbjuder anställning i ett stabilt och välmående företag som är marknadsledande. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Kontakt och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredric Larsson, produktionschef, 0709-649 076. Välkommen att registrera din ansökan med CV, personligt brev samt eventuella studieintyg via ansökningslänken nedan. Välkommen med din ansökan! Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1600 medarbetare och omsätter 2,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

24 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljare

Distriktsansvarig säljare DVH till Karlstad / Örebro Orkla Care Sverige är en ledande leverantör av personliga hygienprodukter, tvätt- och sköljmedel, kosttillskott, hälsoprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och sport nutrition i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Salvequick, Family Fresh och Bliw. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek. Vår nuvarande distriktsansvariga säljare skall vidareutbilda sig under två år och därför söker vi nu en vikarie. Är du driven, motiverad, gillar utveckling och nya utmaningar kan du vara vår nästa stjärna. Vi erbjuder Du får komma till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken, där du med stor tilltro får driva ditt distrikt. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Våra värdeord Modig, Trovärdig och Inspirerande hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Vi värdesätter våra medarbetare och vår kultur är central i vårt dagliga arbete, In Care We Care. Som distriktsansvarig säljare får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och ett av Nordens största FMCG bolag. Vad säger Tomas Dahlgren, regional försäljningschef, om Orkla Care? "Orkla som företag bryr sig om sin personal. Mottot är att vi skall må bra för att det skall gå bra. Du får arbeta med välkända varumärken, med fokus på miljö & hållbarhet. Att tillsammans med fina kollegor, försöka möta våra utmaningar i butik på ett annorlunda sätt, gör att vardagen aldrig blir tråkig." Läs mer om vad Tomas har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/orkla-care/sundsvall Arbetsuppgifter Som distriktsansvarig säljare kommer du ha ett självständigt och utvecklande jobb, där din primära uppgift är att hjälpa våra kunder/butiker och Orkla Care Sverige att utveckla både försäljning och lönsamhet inom våra kategorier. Du kommer dessutom att: Ansvara för att goda affärsrelationer bibehålls och utvecklas, bl.a. genom strategiska möten med butikerna Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utveckla och optimera kundernas försäljning och lönsamhet Skapa god distribution, dvs. täckning av våra produkter i butiken. Category & space management är en viktig arbetsuppgift Sälja in lokala och centrala kampanjer Exponera kampanjvaror utanför ordinarie hylla och skylta upp aktuella Trade Marketing kampanjer Genomföra kategoriprojekt och ombyggnationer av hyllor i butik Ständigt utmana andra externt och internt för att utveckla distriktet och Orkla Care Vara en sann ambassadör för Orkla Care Sverige Din profil Vi söker dig som: Lever och brinner för försäljning Är engagerad, lyhörd och ödmjuk med rätt inställning Är målmedveten, resultatinriktad och gillar att vinna Matchar våra värdeord Modig, Trovärdig, Inspirerande Vi söker i första hand efter rätt person, om du sedan har erfarenhet från en liknande roll, butiksledet, eller annan typ av försäljning är det meriterande. Lämplig bostadsort är Karlstad/Örebro med omnejd, men viktigast är att du är rätt person för denna roll samt att du har B-körkort. Det kan förekomma någon övernattning per vecka beroende på bostadsort. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Orkla Vi är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Vi har en stark närvaro i Sverige och mycket lokal produktion med anläggningar från Eslöv i söder till Falun i norr. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 10 000 MSEK och har drygt 3000 anställda.

20 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Säljare

Distriktsansvarig säljare DVH till Karlstad / Örebro Orkla Care Sverige är en ledande leverantör av personliga hygienprodukter, tvätt- och sköljmedel, kosttillskott, hälsoprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och sport nutrition i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Salvequick, Family Fresh och Bliw. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek. Vår nuvarande distriktsansvariga säljare skall vidareutbilda sig under två år och därför söker vi nu en vikarie. Är du driven, motiverad, gillar utveckling och nya utmaningar kan du vara vår nästa stjärna. Vi erbjuder Du får komma till ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken, där du med stor tilltro får driva ditt distrikt. Vår kultur präglas av vinnare, högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Våra värdeord Modig, Trovärdig och Inspirerande hjälper oss att skapa en öppen, energifylld och professionell stämning. Vi värdesätter våra medarbetare och vår kultur är central i vårt dagliga arbete, In Care We Care. Som distriktsansvarig säljare får du möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt företag och ett av Nordens största FMCG bolag. Vad säger Tomas Dahlgren, regional försäljningschef, om Orkla Care? "Orkla som företag bryr sig om sin personal. Mottot är att vi skall må bra för att det skall gå bra. Du får arbeta med välkända varumärken, med fokus på miljö & hållbarhet. Att tillsammans med fina kollegor, försöka möta våra utmaningar i butik på ett annorlunda sätt, gör att vardagen aldrig blir tråkig." Läs mer om vad Tomas har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/orkla-care/sundsvall Arbetsuppgifter Som distriktsansvarig säljare kommer du ha ett självständigt och utvecklande jobb, där din primära uppgift är att hjälpa våra kunder/butiker och Orkla Care Sverige att utveckla både försäljning och lönsamhet inom våra kategorier. Du kommer dessutom att: Ansvara för att goda affärsrelationer bibehålls och utvecklas, bl.a. genom strategiska möten med butikerna Med hjälp av butiksstatistik, Nielsen Data samt POS-data, utveckla och optimera kundernas försäljning och lönsamhet Skapa god distribution, dvs. täckning av våra produkter i butiken. Category & space management är en viktig arbetsuppgift Sälja in lokala och centrala kampanjer Exponera kampanjvaror utanför ordinarie hylla och skylta upp aktuella Trade Marketing kampanjer Genomföra kategoriprojekt och ombyggnationer av hyllor i butik Ständigt utmana andra externt och internt för att utveckla distriktet och Orkla Care Vara en sann ambassadör för Orkla Care Sverige Din profil Vi söker dig som: Lever och brinner för försäljning Är engagerad, lyhörd och ödmjuk med rätt inställning Är målmedveten, resultatinriktad och gillar att vinna Matchar våra värdeord Modig, Trovärdig, Inspirerande Vi söker i första hand efter rätt person, om du sedan har erfarenhet från en liknande roll, butiksledet, eller annan typ av försäljning är det meriterande. Lämplig bostadsort är Karlstad/Örebro med omnejd, men viktigast är att du är rätt person för denna roll samt att du har B-körkort. Det kan förekomma någon övernattning per vecka beroende på bostadsort. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Orkla Vi är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Vi har en stark närvaro i Sverige och mycket lokal produktion med anläggningar från Eslöv i söder till Falun i norr. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 10 000 MSEK och har drygt 3000 anställda.

20 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Säljare

Säljare till Småland Vi söker en affärsinriktad säljare till ett av våra viktigaste distrikt. Vi letar efter en person som gillar att göra affärer för att vidareutveckla samarbetet med våra återförsäljare som finns inom järn- och byggvaruhandeln. Är det du? Vi erbjuder dig Människor växer och utvecklas – Thomée och våra ägare Salix Group värderar personalen väldigt högt och jobbar intensivt för att du ska utvecklas i din roll. På Thomée får du ett stimulerande och utmanande arbete på ett välrenommerat och välskött företag med starka marknadspositioner. Vi har korta beslutsvägar och som säljare får du stora möjligheter att påverka din egen utveckling. Arbetsuppgifter Som säljare på Thomée ansvarar du för att sälja vår breda produktportfölj, innehållande drygt 25 000 produkter. Du arbetar aktivt med kundens affär som ofta är komplex, vilket kräver förmåga att tänka proaktivt och långsiktigt. I rollen bearbetar du nya kunder och vårdar våra goda relationer med befintliga, och hjälper kunden effektivisera sin hantering av förnödenheter och förbrukningsmaterial med smarta lösningar. I tjänsten ingår ca 20-25 övernattningar på ett år. I tjänsten ingår att: Ha kund-, volym- och resultatansvar och vara återförsäljarens bästa partner Arbeta aktivt med våra säljkoncept, genomföra aktiviteter och delta på mässor Arbeta självständigt och ha eget budget- och lönsamhetsansvar Du utgår hemifrån och lämplig bostadsort kan vara Jönköping, Växjö eller Kalmar men det viktigaste för oss är att du är rätt person. Du rapporterar till Ulf Olsson, kommersiell chef. Vad har Ulf Olsson, kommersiell chef, att säga om tjänsten och företaget? "Under mina 17 år på Thomée har jag jobbat som produktchef, sortimentschef, marknadschef, inköpschef och nu kommersiell chef. Som ledare är jag tydlig, engagerad, bra på att kommunicera, en bra lyssnare samt involverar och ser alla. Vi jobbar i en tight organisation men väldigt korta beslutsvägar och jobbar endast med långsiktiga relationer både mot kund och leverantör. De flesta jobbar här i många år då personalpolicyn är väldigt bra och vi har en fin sammanhållning. För att lyckas i rollen som säljare är det fördelaktigt med en bakgrund inom bygghandel samt att du är praktiskt lagd. Du är en flexibel person med affärsmannasinne och självklart en god social förmåga." Din profil Till rollen som säljare söker vi dig som: Gillar att göra lönsamma affärer Är resultatorienterad Vågar att utmana kunden Talar flytande svenska samt kunskaper i engelska Har B-körkort Vi ser det om meriterande om du har ett upparbetat nätverk med kunder i regionen. Vidare behöver du vara engagerad, ha ett högt eget driv som tycker om att vinna och gillar när tempot är högt. Du är social, kommunikativ och gillar att skapa relationer både internt och externt. Du är strukturerad och är van vid att planera din vardag. Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsulter Robin Ring, 036-3363461, och Victor Gustafsson, 036-3363462. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Thomée är en ledande leverantör av förnödenheter till den svenska järn- och byggfackhandeln. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av egna och väl etablerade varumärken i kombination med attraktiva logistik- och marknadsföringskoncept. Företaget omsätter 641 MSEK och har 35 anställda i Sverige. Thomée är en del av Salix Group som ägs av Volati. I Salix ingår också Heco Nordiska, Tecca, T-Emballage, Väggmaterial AB, Habo, Kellfri, Swekip, Pisla, Miljöcenter och servicebolaget Volati Handel Service. Volati är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.thomee.se

15 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024