Vill du vara en del av en engagerad och driven arbetsgrupp som arbetar för att marknadsföra karriärmöjligheter inom Försvarsmakten? Nu söker vi en driven och kommunikativ Yrkesinformatör som vill vara med och sprida kunskap om Försvarsmakten och Marinbasen. Om enheten Du kommer tillhöra Attraktion och rekryteringsgruppen som är en del av HR- avdelningen på Marinbasen. Gruppen består utav Rekryteringskordinator, skolinformatörer och ykesinformatörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Yrkesinformatör hos oss får du en central roll där du tillsammans med dina kollegor i gruppen ansvarar för att skapa engagemang och öka intresset för Försvarsmakten och dess olika karriärmöjligheter. • Marknadsföra Försvarsmakten och Marinbasen för att attrahera nya medarbetare genom att delta i rekryteringsevenemang, mässor och skolbesök • Skapa och sprida engagerande och informativt material för olika målgrupper, bland annat på sociala medier • Tjänstgöra vid Plikt- och prövningsverkets kontor och informera de mönstrande om befattningar och utbildningar • Samarbeta med andra avdelningar inom Försvarsmakten och Marinbasen för att säkerställa ett enhetligt och effektivt attraktionsarbete • Analysera och utvärdera rekryteringsinsatser för att kontinuerligt utveckla och förbättra våra strategier • Vara en nyckelperson i vårt arbete att attrahera nya medarbetare KRAV Kvalifikationer • Genomförd militär grundutbildning (GU eller värnplikt på minst nio månader) med anställningsbart militärbetyg • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort (manuell) Personliga egenskaper • Kommunikativ och utåtriktad med god förmåga att skapa och underhålla relationer • Lyhörd för olika perspektiv och erfarenheter • Trygghet i att tala inför folk • Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt, men även vara en god lagspelare • Förtroendeingivande och en god ambassadör för Försvarsmakten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tidigare eller pågående anställning i Försvarsmakten som GSS/K • Erfarenhet av informationsarbete och rekryteringsfrämjande åtgärder • Erfarenhet av att arbeta med sociala medier • Militärt förarbevis: Personbil För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Anställningen som GSS/K sker med stöd av lag (2012:3329) om vissa försvarsmaktsanställningar. Detta innebär provanställning i 6 månader och en total anställning på 6 år med möjlighet till förlängning i 6 år. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Resor inom Sverige förekommer. Upplysningar om befattningen Tobias Gullberg Upplysningar om rekryteringsprocessen Frida Franksson På grund av semestertider kan det dröja innan din fråga behandlas. Fackliga företrädare Officersförbundet, Jonas Mårdh Försvarsförbundet, Jimmy Svensson SEKO Andreas Emilsson SACO Mikael Olsson Samtliga nås via FM växel 01082-85000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga och utveckla marinen inom området IT- säkerhet? Vill du vara med och skapa en säkrare framtid? Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker nu IT- säkerhetshandläggare för att stärka upp vårt team! Om enheten Tjänsten är placerad vid Designsektionen som ingår i Marinstabens materielkontor och stödjer marinchefen och Marinstaben med att utöva designansvar över marinens materiel. Inom ramen för detta ingår fartygssystem såväl som landinstallationer m.m. Materielkontoret är den enhet vid Marinstaben som är sammanhållande för de marina materielsystemens hela livscykel. Det omfattar att leda, bereda och handlägga materielproduktion från konceptfas via utveckling och anskaffning till vidmakthållande och vidare till avveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som IT-säkerhetshandläggare vid Designsektionen kommer ditt arbete främst bestå av att: • Samordna och utveckla arbetet med IT-säkerhet, inklusive ackrediteringsaktiviteter, för marinens materiel • Ta fram och granska respektive kravmassa av design av IT-säkerhet för marinens materiel • Vara sakkunnig inom materielkontoret avseende IT-säkerhet och utbilda inom egen organisation • Utgöra beredningsstöd åt chefer, materielansvariga och systemledare m.fl. KRAV Kvalifikationer • För tjänsten relevant examen från högskola/universitet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • För tjänsten aktuell och relevant arbetslivserfarenhet • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska respektive engelska Personliga egenskaper Det övergripande perspektivet för verksamheten utgår alltid från myndighetens huvuduppgift; att försvara Sverige mot ett väpnat angrepp. En anställning i Försvarsmakten ställer krav på förståelse för huvuduppgiften samt förmåga att kunna omsätta och representera denna i det dagliga arbetet. Tjänsten kräver förmåga att kunna planera och driva arbetsuppgifter självständigt såväl som tillsammans med andra under eget ansvar. Arbetsuppgifterna omfattar i hög utsträckning behov av samarbete såväl internt som externt och du behöver därför kunna företräda marinen och Designsektionen i olika sammanhang. God social kompetens och en utpräglad kommunikationsförmåga är nödvändiga egenskaper. Arbetet kräver ett högt mått av säkerhetsmedvetande, noggrannhet och eget ansvarstagande. I rekryteringen kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildningar och certifieringar inom IT-säkerhet (t.ex. CISSP, CISM) • Tidigare erfarenhet från att ha arbetat inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet som bedriver säkerhetskänslig verksamhet • Kunskap och erfarenhet av marina system och miljöer • Tidigare erfarenhet av arbete med ackreditering av IT-system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är civil. Resor i tjänsten kan förekomma. Upplysningar om befattningen Stefan Glans Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zachrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson. Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Är du redo att motivera och leda vårt butiksteam? Lockar du fram den bästa säljattityden hos ditt team? Ser du till att våra kunder får den bästa shoppingupplevelsen? Då kan du vara butikschefen vi söker! VAD VI ERBJUDER DIG Du blir en del av ett dynamiskt företag som vill vara handelns bästa arbetsgivare. Hos oss får du inflytande och din utveckling är viktig. Dessutom erbjuder vi: Möjligheter till utveckling genom utbildning och mentorskap. Lär dig mer om oss här. Individuell bonus på upp till fyra månadslöner Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Flexibelt arbetsschema Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats där vi tävlar och firar ihop. Självklart blir du bjuden på vår årliga JYSK Awards. 20% rabatt hos JYSK och andra företag inom Lars Larsen Group VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Tillsammans med Ställföreträdande Butikschef ansvarar du för din JYSK-butik I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar är du ansvarig för att se till att din butik är 100% redo för att sälja och möta kunder genom att kommunicera, leda och coacha ditt team fysiskt på butiksgolvet Du agerar på nyckeltal och bestämmer vad som behöver göras för att uppnå målen samt motiverar ditt team att göra det Följa och utföra butikskoncept och butiksrutiner Rekrytera och introducera nya kollegor samt utveckla de nuvarande i ditt team Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken Möt en av våra butikschefer och lär dig om jobbet här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare, gärna från detaljhandeln eller servicebranschen Vara inspirerande och kommunikativ för att skapa ett positivt arbetsklimat Engagemang för att ta ägandeskap över din egen butik och dess resultat Veta hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].
Boverket är den nationella myndigheten för planering, byggande och boende. Vi vill bidra till ett hållbart samhälle med bra boende i livskraftiga miljöer. Boverket har sitt huvudkontor placerat i Karlskrona, med ett mindre kontor i Malmö. Idag arbetar cirka 230 personer i myndigheten, bland annat arkitekter, civilingenjörer, ekonomer, jurister, kommunikatörer, planerare och samhällsvetare. Din roll hos oss Vill du ta nästa steg i din karriär och få en nyckelroll där du både driver kvalificerade upphandlingar och samordnar och utvecklar en upphandlingsfunktion? Vi söker nu en upphandlingsansvarig som tar ett helhetsansvar för vår inköpsprocess och säkerställer att myndighetens upphandlingar genomförs effektivt, affärsmässigt och enligt gällande lagar och regelverk. Upphandlingsfunktionen är idag bemannad med en upphandlare och två upphandlingskonsulter. Tjänsten ersätter vår nuvarande upphandlare som går i pension och vi söker nu dig som vill ta vid och fortsätta utveckla vårt upphandlingsarbete. Rollen som upphandlingsansvarig är en tjänst för dig som har bred erfarenhet av upphandling där du har verksamhetsansvar och får arbeta både operativt och strategiskt. Förutom att driva egna upphandlingar från behov till leverans, är du processledare för hela inköpsprocessen, från behovsanalys till avtalstecknande och uppföljning. Du samordnar upphandlingsfunktionen med våra konsulter, tar operativa beslut inom upphandling och fungerar som strategisk rådgivare till myndighetens ledning och verksamhetsområden. Rollen är central för att säkerställa att våra inköp och upphandlingar bidrar till Boverkets mål och genomförs i enlighet med LOU. Boverket kommer att bli en beredskapsmyndighet, vilket även påverkar upphandlingsfunktionen med utökade krav. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera, projektleda och genomföra upphandlingar enligt LOU. • Genomföra säkerhetsskyddade upphandlingar. • Samordna och utveckla myndighetens upphandlingsfunktion. • Ta operativa beslut inom upphandling och säkerställa att processerna är effektiva och rättssäkra. • Fungera som processledare för inköpsprocessen och samordna hela upphandlingsarbetet. • Ge strategiskt stöd och rådgivning till myndighetens ledning och verksamhetsområden. • Utveckla inköpsstrategier och förbättra myndighetens upphandlingsprocesser. • Säkerställa att upphandlingarna är affärsmässiga och följer gällande regelverk. • Bevaka rättsutvecklingen inom upphandlingsområdet och utbilda organisationen vid behov. Din kompetensprofil Vi söker dig som har bred och aktuell erfarenhet som upphandlare där du självständigt genomfört kvalificerade upphandlingar. Du har gedigen erfarenhet av offentlig upphandling, god kunskap om LOU och övriga tillämpliga bestämmelser samt praxis på området, inklusive anbudsprocesser enligt LOU. Det är meriterande om du har goda teoretiska och praktiska kunskaper i säkerhetsskyddslagstiftningen och/eller dataskydd samt har arbetat med säkerhetsskyddade upphandlingar. För att lyckas i ditt arbete hos oss ser vi att du är en person som tar ansvar och som vågar fatta beslut och driva upphandlingar framåt. Du har förmågan att arbeta strategiskt och att ge stöd på ledningsnivå, men trivs också med att själv arbeta operativt i upphandlingar. Som person är du serviceinriktad och strukturerad, och van vid att arbeta över ett brett fält. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga är god, och du talar och skriver svenska obehindrat. Vi förutsätter att du i grunden har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, statsvetenskap eller annat relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll inom offentlig sektor. Vi fäster stor vikt vid dessa personliga egenskaper. Boverket är en myndighet som ytterst arbetar på uppdrag av medborgarna. Vi söker dig som har en respekt och ödmjukhet inför rollen som statsanställd och ett stort intresse för samhällsfrågor! Anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning vid huvudkontoret i Karlskrona. Tillträde enligt överenskommelse, men vår förhoppning att är vår nya upphandlingsansvarige kan tillträda under hösten för kompetensöverföring från nuvarande upphandlare. På Boverkets nya huvudkontor (https://www.boverket.se/sv/om-boverket/boverkets-uppdrag/boverkets-nya-kontor/) kommer du att få arbeta på en toppmodern arbetsplats som främjar ett aktivitetsbaserat arbetssätt, gemenskap och en god arbetsmiljö. På Boverket finns också möjlighet för dig som medarbetare att teckna överenskommelse om att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden, när och förutsatt att arbetsuppgifterna så tillåter. Beslut är fattat att Boverket blir en beredskapsmyndighet från och med den 22 juli 2025. I det fall nya arbetsuppgifter så kräver, kan denna befattning komma att säkerhetsklassas. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Visma Recruit. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras i enlighet med GDPR. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Ansökan kommer att sparas av myndigheten i 2 år efter att rekryteringen avslutats (i enlighet med Riksarkivets föreskrifter om gallring). Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vi till hållbara resultat. Är du intresserad av fastighetsteknik och vill bidra till utveckling av vår kunds fastigheter, då har vi jobbet för dig! Caverion växer i våra uppdrag och nu har vi en ny spännande roll som servicetekniker med inriktning el till vår kund Saab där du kommer att jobba i deras fastighetsbestånd i Karlskrona. Caverion och Saab har ett avtal gällande teknisk förvaltning, drift och underhåll av fastigheter nationellt. Det är ett partnerskapsavtal som bygger på bl.a. ömsesidigt förtroende och transparens. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp som är nationellt ansvarig för vår kunds fastighetsbestånd. Du får möjlighet att jobba med Du kommer främst utföra service- och installationsarbeten av elektriska anläggningar på kundsite, även mindre projekt av olika slag enligt planering förekommer. Du jobbar både självständigt men också tillsammans med vårt kompetenta team. Beredskap ingår. Du kommer också arbeta med: - Planering av eget arbete - Förbereder arbete och materialbeställningar - Daglig återrapportering (text, tid, resor, material, UE samt antal inköp) - Identifierar möjlig merförsäljning och bidrar till genomförande av sådan - Håller koll på kunders byggnader och anläggningar och identifierar reparations- eller förbättringsbehov hos kunden Kort om Assemblin Caverion Group Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln - från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till installation av fastighetstekniska bastjänster och smarta, digitala lösningar, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management - för byggnader, infrastruktur, industrier och industriprocesser. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare från nio länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2023 till EUR 2.5 miljarder. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund Vi ser att du är en erfaren servicetekniker med inriktning el som gärna har mångårig erfarenhet av industrifastigheter. - ECY-certifikat - Kunskap om el-dokumentation - Erfarenhet av fiber-/nätverksinstallationer är meriterande - Förmåga att kunna arbeta självständigt med dagliga kundkontakter - God svenska i tal och skrift - B-körkort För att lyckas i rollen ser vi att du har god förmåga att bygga förtroendeingivande relationer och drivs av goda samarbeten med kund och kollegor. Du är tekniskt intresserad och motiveras av förbättringsarbete och utveckling. Vi vill att du är ansvarstagande och har mycket god förmåga att organisera ditt arbete samt trivs med analysarbete och rapporteringar. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet - Attraktiv förmånsportal Kontakt & Ansökan Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander (semester 7/7 - 3/8) tel. 073-081 74 04 alt. mail [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. OBS: Urval kommer att påbörjas i början av augusti. Vi tar inte emot ansökningar via mail!
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Fågelmara skola är en F-6 skola med 110 elever. Vi arbetar för att alla elever ska känna sig trygga, ha arbetsro och bli bekräftade i sitt lärande. Vi prioriterar tid för kollegialt lärande och samarbete. Vi söker en engagerad och entusiastisk medarbetare som har lätt för att samarbeta och som känner stolthet för sitt jobb. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en skolkurator som vill arbeta i nära gemenskap med elever, lärare och resurser på skolan. Vi vill att Du ser och är med våra elever i olika miljöer och att relationsskapande är en viktig del i ditt uppdrag. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med lärarna i fritidshem. Som skolkurator arbetar du med det uppdrag som finns i rådande styrdokument inom skolan. Du jobbar nära våra elever, är sakkunnig inom skolan gällande socialt arbete och sociallagstiftning och står för den sociala och psykosociala kompetensen inom skolans elevhälsoarbete. KVALIFIKATIONER Vi ser att du är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget. För att du ska trivas hos oss tänker vi oss att du är positiv, engagerad, nyfiken, kreativ, kommunikativ och lösningsinriktad. Du har en hög och medveten professionalitet och känner stolthet över ditt yrke. Du vill göra skillnad för varje elev. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Folktandvården Blekinge med drygt 300 medarbetare är en del av Region Blekinge. Vi har 11 allmäntandvårdskliniker i hela länet, från Jämjö i öst till Sölvesborg i väst. Specialisttandvård finns i Karlskrona och Karlshamn. Vår vision är ”Frisk mun för alla”. Det innebär att Folktandvården Blekinge tar ansvar för folkhälsan genom att satsa på allt från förebyggande frisktandvård till förstklassig specialisttandvård. Vi står för tillgänglighet, moderna metoder och gott bemötande. Med kunskap, stolthet och glädje arbetar vi vidare – för fler friska munnar. Om oss Avdelningen för käkkirurgi är belägen på Blekingesjukhuset i Karlskrona tillsammans med övriga odontologiska specialiteter som finns samlade på samma våningsplan. Öron-näsa-halsavdelningen ligger på våningsplanen under. Vi är knappt 40 medarbetare inom specialisttandvårdens avdelningar på Blekingesjukhuset. Kommunikations-möjligheterna är goda med både buss- och tågstation i direkt anslutning till sjukhuset. Om jobbet I tjänsten ingår sedvanliga käkkirurgiska arbetsuppgifter och handledning. Vi har ett nära samarbete men Region Kronoberg, Jönköping och Käkkirurgimottagning Lund. Om dig Vi söker dig som är; • legitimerad tandläkare med specialistkompetens i käkkirurgi • positiv, öppen, empatisk och har lätt för att samarbeta • ansvarsfull och tar egna initiativ Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
About the Position: Are you an experienced Software Developer with a passion for cutting-edge technology and strong C#/.NET skills? Then this exciting opportunity at DevPort might be just right for you! As a consultant within our Digital Solutions area in Karlskrona or Malmö/Lund, you'll be an integral part of our team, working on thrilling projects either in-house or at our client sites. We're looking for a responsible individual who takes ownership of their work and deliverables. Collaboration is key, as you'll be working on products and functions that depend on other engineers. We believe in creative problem-solvers who think outside the box to deliver innovative solutions. About the Role: In this role, you'll be at the forefront of developing and integrating new features into complex system software. Your core focus will be on backend development using C# and .NET. Key Responsibilities: • Develop and integrate new features into complex system software, with a strong focus on backend solutions using C# and .NET. • Design, develop, and maintain microservice. • Work with cloud platforms such as GCP, Azure, or AWS. • Contribute to reducing defects through proactive code reviews. • Collaborate closely with cross-functional teams to deliver reliable and scalable solutions. • Participate in project-based work and ensure timely and high-quality deliveries. We are looking for you who have: • B.Sc or M.Sc in Engineering, Computer Science, or equivalent professional experience. • 5+ years of hands-on software development experience, with a proven track record. • Strong proficiency in C# and .NET for backend development. • Solid experience working with APIs (RESTful, SOAP, etc.) is a plus. • Previous experience working in structured project environments. • Fluent in both spoken and written English. What We Offer: • Versatile and challenging assignments: Participate in exciting projects across various clients and industries where your skills are highly valued. • Flexible compensation: Choose between a higher salary or more vacation time—it's your choice! • Inspiring work environment: Take part in fun activities and conference trips that strengthen the team and create memorable experiences. • Continuous development: Enhance your skills through our special projects and lunch lectures covering topics from social skills and stress management to advanced battery technology. • Innovative work tasks: Work with cutting-edge products and the latest technology in an environment that fosters creativity and innovation. Application If this sounds like something for you, apply by following the steps below. If you have any questions, send an email to Frank Brunell at [email protected]. We look forward to reading your application! About DevPort DevPort is a technology consulting company in an expansive growth phase, with headquarters in Gothenburg and offices in Stockholm, Linköping, Jönköping, Helsingborg, and Karlskrona. DevPort has broad expertise in several development-intensive industries and employs 450 people across three main areas of expertise: Digital solutions, product development and production development. We take pride in our employees and our collaboration with some of the world’s leading automotive manufacturers, defense industry companies, and other development-intensive industries. We are characterized by a close-knit culture with entrepreneurship, competence, security, and a sense of community that permeates our operations, contributing to a pleasant and inspiring workplace.
About the Position: Are you a passionate Frontend Developer with a knack for creating exceptional user experiences? Do you thrive in a dynamic environment where you can work with cutting-edge technologies and diverse clients? DevPort's Digital Solutions team is looking for a talented individual like you to join us in Karlskrona or Malmö/Lund! At DevPort, our IT team is hands-on, focusing on operational development and providing expert solutions to design and develop high-quality software. We partner with a wide range of clients, from traditional industries to innovative startups, always aligning with the latest technologies and trends to deliver customized solutions that create real value for end-users. About the Role: As a Frontend Developer at DevPort, you'll be instrumental in shaping the user-facing side of our high-quality software solutions. You'll work closely with our teams to bring designs to life, ensuring seamless functionality and an intuitive user experience for our clients and their end-users. Responsibilities: • Develop and maintain user-facing features and applications primarily using React. • Collaborate with UI/UX designers and backend developers to integrate frontend components with server-side logic. • Write clean, maintainable, and efficient code. • Implement responsive designs to ensure cross-device compatibility. • Participate in daily Scrum meetings to report progress and discuss tasks. • Contribute to code reviews and ensure adherence to best practices. Important Requirement Some assignments and projects in this role may be related to classified information regarding the security of Sweden. Due to this, the specific role requires Swedish Citizenship. Required Skills & Experience: • Bachelor's or Master's degree in a relevant field. • At least 5 years of experience in a similar frontend development role. • Proficiency in React, along with strong command of JavaScript, HTML5, and CSS3. • Experience with modern frontend build pipelines and tools (e.g., Webpack, Babel). • Strong understanding of state management libraries (e.g., Redux, Context API). • Familiarity with consuming RESTful APIs. • Experience with version control systems, preferably Git. • Strong problem-solving skills and attention to detail. • Fluent in English, both spoken and written. Digital Solutions at DevPort - IT Within IT, we focus "hands-on" on operational development and ensuring the right competence to design and develop high-quality software solutions. We have experience working with various clients, from traditional industries to start-ups. In line with the latest technologies and trends, we develop tailored solutions that create value for our clients and their end users. What We Offer: • Versatile and challenging assignments: Participate in exciting projects across various clients and industries where your skills are highly valued. • Flexible compensation: Choose between a higher salary or more vacation time—it's your choice! • Inspiring work environment: Take part in fun activities and conference trips that strengthen the team and create memorable experiences. • Continuous development: Enhance your skills through our special projects and lunch lectures covering topics from social skills and stress management to advanced battery technology. • Innovative work tasks: Work with cutting-edge products and the latest technology in an environment that fosters creativity and innovation. Application If this sounds like something for you, apply by following the steps below. If you have any questions, send an email to Frank Brunell at [email protected]. We look forward to reading your application! About DevPort DevPort is a technology consulting company in an expansive growth phase, with headquarters in Gothenburg and offices in Stockholm, Linköping, Jönköping, Helsingborg, and Karlskrona. DevPort has broad expertise in several development-intensive industries and employs 450 people across three main areas of expertise: Digital solutions, product development and production development. We take pride in our employees and our collaboration with some of the world’s leading automotive manufacturers, defense industry companies, and other development-intensive industries. We are characterized by a close-knit culture with entrepreneurship, competence, security, and a sense of community that permeates our operations, contributing to a pleasant and inspiring workplace.
Välj ett jobb för att visa detaljer