Undersköterska/Vårdbiträde till Mellanstaden 1 hemtjänst

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Undersköterska/vårdbiträde Mellanstaden 1 hemtjänst I Karlskrona kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla och vi strävar efter att skapa livskvalitet och göra skillnad för människor varje dag. Mellanstaden 1 är en hemtjänstgrupp med 20 medarbetare med olika åldrar och nationaliteter. Brukaren i fokus är en viktig ledstjärna för oss, med gott samarbete, positiv och glad attityd och mycket energi arbetar vi som flexibel grupp. Vi utgår från Pantarholmen men arbetar i olika geografiska områden t.ex Långö, Bergåsa, Annebo. Vi ser fram emot att DU vill jobba hos oss! Vi arbetar efter ett salutogent förhållningssätt och strävar efter att se till hela människan. Hos oss har vi inte delade turer och vi arbetar utifrån ett schema med hälsosamma turer, vilket innebär att vi inte schemalägger en morgon efter en kvällstur. Vårt team är uppdelat i små team för att ge både kunden och medarbetare de bästa förutsättningarna med kontinuitet, kvalité och uppföljning. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du med omvårdnads- och serviceinsatser i kundens hem med utgångspunkt från genomförandeplanen. Det kan innebära allt från ledsagning och personlig hygien till vardagliga sysslor och promenader. Vi arbetar enligt Individens Behov i Centrum (IBIC) och använder kontinuerligt digitala lösningar och system. Vi är stolta över att finnas till för våra kunder årets alla dagar och timmar, vilket innebär att vi arbetar dagar, kvällar och helger. I arbetet ingår god dialog med kunder och anhöriga, ett nära samarbete med kollegor samt hälso-och sjukvårdsuppgifter delegerade från sjuksköterska. Tillsammans med trevliga kompetenta kollegor erbjuder vi dig nu ett roligt och utvecklande arbete! Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde och har ett stort engagemang för omsorgsarbetet. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg, lågaffektivt bemötande och/eller tydliggörande pedagogik samt erfarenhet av dokumentation i systemet Life Care. B-körkort är krav samt att kunna ta sig fram på cykel. Dokumentation är en viktig del i vårt arbete och du behöver därför behärska det svenska språket på ett bra sätt i tal och skrift samt ha god datavana. Vi arbetar med något som kallas för samverkanspass vilket innebär att vi får gå in och arbeta i andra hemtjänstgrupper inom vårt samverkansområde om behov uppstår. Som person är du ansvarstagande och lösningsfokuserad och du har ett salutogent förhållningssätt i ditt arbete. Vi värdesätter din höga empatiska förmåga och stora engagemang för äldre människors välbefinnande och möjlighet till ett värdigt liv. Att se till kundernas olika behov och möjligheter är en självklarhet för dig. I ditt arbete är du också flexibel och förändringsbenägen, och har en förmåga att kunna prioritera och ställa om snabbt om behovet uppstår. Arbetet kan ibland vara både fysiskt och psykiskt utmanande. Det är viktigt att du har ett professionellt och respektfullt bemötande samt en förmåga att skapa trygghet och är lugn även i stressiga situationer. Du har en positiv inställning och bidrar till ett positivt arbetsklimat för att främja ett gott samarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningen Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Karlskrona kommun arbetar med Heltid som norm och erbjuder 100 % i sysselsättningsgrad. Arbetstid dag- och kvällstid under vardagar och helger.  För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; ”Registerutdrag för arbete på HVB-hem” och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor.  Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se)  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 19  maj 2024 Kontaktperson Olimpia Alexe, enhetschef, 0455- 30 44 19 Facklig företrädare Karlskronasektionen kommunal, 0455-30 48 80 Förmåner I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Dykinstruktör

Vill du jobba med dykning på heltid? Känner du att hantverket under ytan vore roligt att förmedla till nästa generation dykare och att gå från dykare till dykinstruktör? Har du funderingar på att vidareutbilda dig inom dykeriet och exempelvis bli hjälmdykare, tryckkammaroperatör eller instruktör i fri uppstigning (FU)? Då kan detta vara en spännande utmaning för dig. Om enhet Försvarsmaktens dykeri och navalmedicinska centrum (FM DNC) är en av världens  modernaste anläggningar för forskning och utbildning inom undervattensarenan. FM DNC är kompetenscentrum för försvarsmaktens dykeri och är ansvarig för utbildning, utveckling, dykerimedicin och dykerisäkerhet. Vid Försvarsmaktens dykarskola (FM DykS) bedrivs utbildning inom flera områden: • Arbetsdykarutbildning, luftdykning till 30 eller 40 meters djup • Utbildning i fri uppstigning för dykare och ubåtspersonal • Dykledarutbildning • Tryckkammarutbildning • Utbildning inom dykerimedicin • Utbildning inom nödluft och HUET (Helicopter Underwater Escape Training) Din arbetsplats är belägen på Lindholmen inom Örlogshamnen i Karlskrona. Här kommer du arbeta i ett arbetslag bestående av cirka tjugotalet medarbetare, såväl civila som militära, med olika bakgrunder och kompetensområden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt som dykinstruktör på vår dykarskola. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att: • Genomföra utbildning i fri uppstigning • Planera, leda och genomföra dykarutbildningar och dykeriverksamhet inom aktuell dykarkategori inom ramen för FM DykS • Tjänstgöra som tryckkammaroperatör vid FM DykS • Bistå medicinsk personal som vårdare i tryckkammare vid behandlingar av såväl planerad som akut karaktär • Upprätthålla beredskap enligt samverkansavtal med Region Blekinge • Stödja de olika enheterna på FM DNC vid behov inom ramen för FM DNC ställda uppgifter • Inom ramen för utbildning vara beredd samverka med andra dykande förband i Försvarsmakten, inklusive Kustbevakningen och Räddningstjänsten • Samverka med Utvecklingssektionen som ingår i FM DNC, vid exempelvis prov och försök. Övrigt: • Över tiden vidmakthålla och vidareutveckla pedagogisk förmåga och ledarskap • Över tiden utvecklas mot kurschef för kurser på FM DykS, samt mot tankledare/ övningsledare vid utbildning i fri uppstigning • Över tiden vidmakthålla förmåga/ kompetens inom aktuell dykkategori, såväl dykning som dykarledning • Delta i utvecklingsprojekt inom funktionsområde dykeri   KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer är likvärdig • Utbildning och praktisk erfarenhet inom bygg- och anläggningsdykning, lägst A- certifikat med flera års dokumenterad arbetserfarenhet eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig • B-körkort (manuell) Personliga egenskaper Du har ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt, både till dig själv och till andra. Du trivs i rollen leda och utbilda. Du tar ansvar för dina uppgifter och sätter ett stort värde på att göra ett gott arbete. Du har en förmåga att se helheten i verksamheten och stöttar dina kollegor med deras uppgifter när behovet uppstår. Du är lugn som person och har inte nära till stress och är beredd på att jobba på bekostnad av egen bekvämlighet. Stor vikt vid tillsättandet av tjänsten kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Flera dykutbildningar, exempelvis hjälmdykare eller annan lämplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Dykledarutbildad på ett eller flera system • Utbildad och kommenderad tryckkammaroperatör • Nautisk behörighet N8 • Maskinbehörighet M8 • Praktisk hantverkserfarenhet jobba med verktyg under vattnet, som svets, skär, spolning, sug och gjutning • Pedagogisk utbildning. Övrigt Tjänsten är en civil tillsvidareanställning på 100 % med 40 timmars arbetsvecka. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Placering: Karlskrona. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk i din ansökan. Resor inom landet och utomlands kan förekomma i tjänsten. Upplysningar om befattningen Niklas Almlöf Information om rekryteringsprocessen Eva Wickholm Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO-S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga ovan personer nås via FM växel 0455-85 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

26 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Produktionstekniker!

Produktionstekniker sökes till spännande och innovativt företag med tydliga mål och visioner! Till vår kund söker vi dig som vill arbeta med utveckling och optimering av processer gällande formsprutning . Ditt arbete kommer innebära en variation av provkörning och validering av nya och befintliga formsprutningsverktyg och du kommer arbeta tätt tillsammans med operatörer, tekniker och produktionsledning för att utveckla produktionen. Det är en bred roll där du blir en viktig länk mellan produktutveckling/konstruktion och produktion. Vi ser gärna att du har högskoleexamen i produktionsteknik och/eller annan relevant utbildning eller erfarenhet inom området. Det är meriterande om du har ställarcertifikat och en plastteknisk utbildning.  Som person är du ansvarsfull, har ett stort eget driv och känsla för kvalitet  Vi tror också att du har ett intresse av att leda andra och en förmåga att snabbt skapa förtroende hos såväl kund som medarbetare. För att lyckas krävs att du talar och läser svenska och gärna engelska.  Kontakta ansvarig rekryterare vid eventuella frågor om tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!   Tjänsten kan vara aktuell både som direktrekrytering eller inhyrning, där inhyrningen inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Software Developer

Roxtec is the world-leading developer and manufacturer of modular-based sealing solutions for cable and pipe penetrations. Our flexible system is used within everything from the energy industry through to shipbuilding to protect life and assets from risk factors such as fire, gas, and water. Roxtec is a rapidly growing group serving customers in more than 80 markets. Read more on www.roxtec.com (http://www.roxtec.com). Come join us on our growth journey. We are constantly investing in both competence and technology to create an excellent customer experience. Do you want to help enable our business digitally and make sure we have a great foundation for collaboration and innovation? Do you want to work with the latest technologies? Together we will continue to give our customers world class innovations for the protection of life and assets. If you share our passion for simplicity and flexibility and thrive in a fast-changing environment were almost anything is possible, you will get fantastic opportunities to grow both professionally and personally. Our dynamic organization is built on great commitment, customer focus and a cooperative culture. The position We are looking for a talented and experienced Software Developer focused on backend and eager to work with the latest frameworks in technology. You will be responsible for designing, developing, and deploying scalable and reliable IT solutions that meet the business needs and objectives. You will also collaborate with other developers, engineers, and stakeholders to ensure the quality and performance of the IT systems and processes. You will be part of the Global IT team, but work in a cross-functional team consisting of both business and IT. To succeed in this role, it is essential to have a true passion for coding and the various methods and techniques involved in development. You take pleasure in engaging with cutting-edge technology and aspire to contribute to decisions regarding tools and technology. Prioritizing quality delivery is crucial for you, and you comprehend the significance of maintaining positive relationships with your internal clients and colleagues. Our team is dedicated to creating software that not only leads in innovation but also respects the importance of secure practices. You enjoy a culture that supports professional development and knowledge expansion. Together, we explore our roles and responsibilities. We grow with the technology, so it contributes to our commitment to reliable software development. The Roxtec IT department covers operation, development, and support for all the 29 subsidiaries in the group, worldwide. The IT department is based at the Roxtec headquarters in Karlskrona, Sweden, where all systems, from ERP through to other special applications, are maintained and developed. Key responsibilities: • Design, develop, and maintain efficient, reusable, and reliable code. • Automate and optimize the development, testing, and deployment processes using best practices and methodologies. • Monitor and troubleshoot to resolve any issues or incidents. • Collaborate with other team members and stakeholders. • Participate in code reviews to maintain a high-quality code culture. • Work closely with the DevOps team to build and streamline the CI/CD pipelines. You will also: • Help the team deliver any tasks that are needed. • Help creating and evaluating requirements, internally but also towards external partners. • Ensure continuous improvements within the area. Good to have: • Degree in computer science, engineering, or related field. • At least 3 years of experience as a Software Developer or similar role. • Experience in cloud solutions and especially Google cloud. • Experience in Java, .NET, and/or other modern programming languages. • Experience in continuous integration and delivery. • Excellent problem-solving skills and attention to detail. • Experience from manufacturing, production, and logistics is a plus. You take responsibility for your own work. You are curious, organized and focused on customer satisfaction and delivery of high quality. You enjoy teamwork, contribute with team spirit and you like taking responsibility. You are open to new ideas and experiences, seek knowledge and handle situations and problems with creativity. Speed, simplicity and flexibility are key principles for us at Roxtec and should feel natural also for you. Please read more about our seven Roxtec Core Values that were set around 30 years ago and that are still the guideline for our business. They encourage us to focus on the customer experience and remind us that we all, one by one and together, contribute to the Roxtec success. You can find the Roxtec Core Values here (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en). Application If you have any questions regarding the position, please contact Rikard Hasselgren, CIO, +46 733 31 32 47, or Elin Jurjaks, HR Manager Sweden, +46 733 31 31 89. Selection and interviews are made continuously, so send your application as soon as possible, and no later than 2024-05-31.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
SFI-lärare till vuxenutbildningen

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Tjänst och arbetsplats Vuxenutbildningen i Karlskrona är en del av kommunens arbetsmarknadsförvaltning.   Varje år har vi drygt 2 000 studerande i ålder över 20 år på våra kurser inom lärvux, svenska för invandrare, grundläggande- och gymnasial vuxenutbildning inklusive yrkes- och lärlingsutbildning. Vi har ett nyckeluppdrag i samhället att ge invånarna bättre förutsättningar till arbete eller högre studier genom kompletterande studier hos oss. Vi fokuserar mycket på det individuella lärandet och olika individers egna förutsättningar att nå framgång i sina studier. Vi står nu inför nya utmaningar och behöver nya medarbetare - vi är ett positivt gäng som söker nya arbetskamrater – vill du bli en av oss?   Du kommer att arbeta med SFI-undervisning i grupp tillsammans med övriga kollegor. Du ansvarar för planering och genomförande av undervisning, dokumentation samt övriga arbetsuppgifter som ingår i det pedagogiska uppdraget. Då vi arbetar för en ökad yrkesanknytning i våra grupper så är det av vikt att du är intresserad av samarbeten och utveckling av verksamheten. SFI består av både dag- och kvällsgrupper, utbildningsplikt och arbete med och mot kombinationsutbildningar där man kan ha både SFI och orienteringskurs i exempelvis yrkessvenska. Som anställd på vuxenutbildningen kan man komma att arbeta med olika delar av detta under olika perioder. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare för att undervisa på SFI. Du har god didaktisk förmåga och arbetar ansvarsfullt och strukturerat i samarbete med kollegor. Du har förmåga att entusiasmera och engagera samtidigt som du är en tydlig och trygg person. Du har en positiv människosyn och tror på varje individs förmåga. Gott omdöme, humor och mod är andra egenskaper vi värdesätter.  Erfarenhet från undervisning av vuxna är meriterande liksom kunskap om digitala läromedel och arbete i lärplattformar. Annan yrkeserfarenhet är meriterande eftersom vi kombinerar SFI med yrkesutbildningar.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningen Omfattning: heltid Anställningsform: vikariat om 6 månader Fast lön individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.   Ansökan Vi tar emot ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns rekryteringssystem, se länken nedan! Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.  Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp Kontaktperson  Katarina Dennerhed, Rektor, Tel. 0455-30 41 66  [email protected]   Facklig företrädare  Facklig företrädare Anette Andersson, platsombud Vuxenutbildningen Sveriges lärare, Tel: 0455-30 40 78   [email protected] Helén Olausson, biträdande platsombud Vuxenutbildningen Sveriges lärare, Tel: 0709-303986 [email protected] Förmåner I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Timvikarie till SFI på Vuxenutbildningen Karlskrona kommun

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Tjänst och arbetsplats Vuxenutbildningen i Karlskrona är en del av kommunens arbetsmarknadsförvaltning.   Varje år har vi drygt 2 000 studerande i ålder över 20 år på våra kurser inom lärvux, svenska för invandrare, grundläggande- och gymnasial vuxenutbildning inklusive yrkes- och lärlingsutbildning. Vi har ett nyckeluppdrag i samhället att ge invånarna bättre förutsättningar till arbete eller högre studier genom kompletterande studier hos oss. Vi fokuserar mycket på det individuella lärandet och olika individers egna förutsättningar att nå framgång i sina studier. Vi står nu inför nya utmaningar och behöver nya medarbetare - vi är ett positivt gäng som söker nya arbetskamrater – vill du bli en av oss?   Uppdraget innebär att vara vikarie vid ordinarie lärares frånvaro. Det kan handla om att gå in och ta enskilda lektioner själv, eller att var med som stöd till en annan lärare. Som lärarvikarie inom SFI, förväntas du kunna hantera, bemöta och samtala med eleverna med olika behov på ett bra och pedagogiskt sätt. Du kan möta elever med mycket stor variation i sina kunskaper i svenska.SFI består av både dag- och kvällsgrupper, utbildningsplikt och arbete med och mot kombinationsutbildningar där man kan ha både SFI och orienteringskurs i exempelvis yrkessvenska. Som anställd på vuxenutbildningen kan man komma att arbeta med olika delar av detta under olika perioder. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare för att undervisa på SFI. Du har god didaktisk förmåga och arbetar ansvarsfullt och strukturerat i samarbete med kollegor. Du har förmåga att entusiasmera och engagera samtidigt som du är en tydlig och trygg person. Du har en positiv människosyn och tror på varje individs förmåga. Gott omdöme, humor och mod är andra egenskaper vi värdesätter. Erfarenhet från undervisning av vuxna är meriterande liksom kunskap om digitala läromedel och arbete i lärplattformar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningen Omfattning: timvikarie Anställningsform: timvikarie Fast lön individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 10 maj, 2024. Tjänsten söks via Karlskrona kommuns rekryteringssystem, se länken nedan! Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.  Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp Kontaktperson  Katarina Dennerhed, Rektor, Tel. 0455-30 41 66  [email protected]   Facklig företrädare  Facklig företrädare Anette Andersson, platsombud Vuxenutbildningen Sveriges lärare, Tel: 0455-30 40 78   [email protected] Helén Olausson, biträdande platsombud Vuxenutbildningen Sveriges lärare, Tel: 0709-303986 [email protected] Förmåner I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sjukvårdsmäklarna AB söker sjuksköterska till avdelning i Blekinge

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en akutsjuksköterska till ett uppdrag på neurologi i Karlskrona. Period och uppdrag Uppdraget startar 2023-05-01 och pågår till 2023-09-10 Tjänstgöring som akutsjuksköterska med sedvanliga uppgifter på neurologi. Ansök senast . Du behöver ha minst två års erfarenhet som akutsjuksköterska samt relevant erfarenhet

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Restaurangansvarig

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du bli en del av vår familj? Nu söker vi nya medarbetare. Vill du ha kul medan du arbetar och få folk att njuta av sitt besök på vår restaurang? Vi letar efter kollegor som kan gå med i vår ambition att skapa den bästa gästupplevelsen någonsin inom vår bransch. Kvaliteter vi värdesätter är kreativitet, sociala färdigheter och en passion för förstklassig service. Att vara anställd på vår restaurang i Karlskrona innebär att du är inblandad i en gemenskap och ett team där vi tillsammans utvecklar och förstärker kedjan och vårt varumärke. Så vill du bara vara med på en spännande restaurang resa och bli en förebild för andra restauranger, vara med och utveckla och påverka framtidens restaurangkedja? Då tycker jag att du ska söka och hänga med oss och vår härliga restaurang familj. Till denna tjänst ser vi gärna att du har minst 1 års erfarenhet av restaurang Dina arbetsuppgifter är att jobba mot våra mål Bästa service Bästa upplevelsen Bästa maten Du styr över ditt restaurang team Du ska vara van att leda andra och du ska har ett stort restaurang intresse. Lön diskuteras Vi ser fram emot din ansökan

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Konsultchef/Business Manager till Växjö och Karlskrona

Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus. For more than 20 years, Adecco has been an important part of the labour market in Karlskrona and Växjö. Over the years, we have collaborated with hundreds of companies and provided jobs for thousands of people. Our strength is that we are a global player at the same time as we have local roots and extensive knowledge of the local market. We are now looking for another Business Manager/Consultant Manager for Adecco with placement in Karlskrona or Växjö. We are a cheerful, business-oriented little team that works with staffing and recruitment services for our customers. We strive to work closely together and to continuously build relationships with customers, consultants and colleagues. The role is varied, which requires you to be solution-focused and flexible. As a Consultant Manager, you are a leader with personnel responsibility for the consultants who work at our customers. Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager. Ansvarsområde Tjänsten som Business Manager innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i regionen. Stort fokus ligger på att bibehålla och utveckla befintliga kunder men också att bearbeta nya potentiella kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund. You initiate and make suggestions for improvement, streamlining and development so that the collaboration between Adecco and the customer can be successful, both in the short and long term. Du arbetar också med rekrytering och ledare med personalansvar för de konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, krävs det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter. For us, the importance of cooperation is higher than individual performance, which means that we help each other with different tasks when needed. We work daily with our values - Passion, Collaboration, Inclusion, Courage and Customers at the heart - and we are passionate about good hospitality in all our internal and external situations. Kvalifikationer Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i regionen. Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen. Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera. Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt. Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system. Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen. Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten). Om dig Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. You are a good leader and role model who contributes to a high level of customer and consultant satisfaction. You are passionate about the business and delivery where you have the customer, consultant and candidate in focus! As a person, you are responsible, proactive, work in a structured way and when required, you have no problem making quick decisions. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet i ett litet och tight team och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig! Vi erbjuder Du tillhör team i Växjö/Karlskrona vars kontor ligger i BYN i Iconhuset respektive nya Pottholmen. We want you to feel good and we offer, among other things, wellness allowances and discounts on training cards. We have secure terms of employment and you are covered by insurance and occupational health care. The position is permanent and we apply a six-month probationary period. Start is by agreement, but preferably as soon as possible. Din ansökan We handle applications on an ongoing basis and the position can be filled during the application period, the last day for applications is May 17. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på [email protected] eller 0736-84 77 57. Adecco uses tests as part of the process in order to make the assessment as quality-assured and fair as possible. Parts of the recruitment process are in English. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Mekanik/Maskiningenjör till Semcon

Vill du arbeta med ny teknik och utveckla produkter och produktionsutrustning med slutanvändaren i fokus tillsammans med oss på Semcon?Vad vi erbjuder digSemcon är teknikbolaget som sätter människan först, här sätts din utveckling i fokus och du kommer med din närmsta chef ha en dialog om din resa framåt. Du blir en del av vår gemenskap och erbjuds utbildningar, webinars, trevliga aktiviteter såsom luncher och AW att delta i. Vi delar med oss av vår kunskap och tycker du det låter roligt är det kanske du som pratar på ett webinar om just ditt kompetensområde. Här får du också turen att sitta på Karlskronas troligen finaste kontor, vi har precis flyttat in i nya lokaler på Skeppsbrokajen.Vi ger dig även flexibilitet, kollektivavtal, tre extra lediga dagar, friskvårdsbidrag, bidrag till hemmakontor och mycket mer. Det är viktigt för oss att få in olika perspektiv och vi vet att olika individer med olika bakgrunder och erfarenheter är en styrka och gör Semcon till ett utvecklande och roligt ställe att arbeta på. Läs gärna mer om vad våra konsulter tycker om att arbeta hos oss https://semcon.com/join-us/semcon-stories/Om tjänstenKarlskrona som stad är inne i ett spännande skede med växande industriföretag, vilket i sin tur innebär en stor efterfrågan på våra kunniga teknik-konsulter. Om du vill lära dig mycket nytt och vara med i aktuella och spännande projekt är Semcon i Karlskrona rätt plats för dig. På kontoret i Karlskrona finns goda möjligheter att arbeta in-house vilket möjliggör ett nära arbete med Semcon-kollegor. Du kommer arbeta i olika uppdrag kopplat till mekanisk konstruktion och uppdragen kommer innebära arbete med ny och hållbar teknik och produktion. Om dig För att trivas i rollen är du nyfiken på den senaste tekniken och gillar att bidra med dina perspektiv. Tillsammans tar vi mycket ansvar, gillar att lösa problem och diskutera nya uppdrag och projekt så vi tror att även du trivs i en sån miljö. Vi tror även du har: Teknisk utbildning på högskolenivå Erfarenhet av mekanisk konstruktion Mycket god erfarenhet i något av våra vanligaste CAD-program Solid Works eller Inventor. Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vid frågor om rollen eller om processen, vänligen kontakta Team Manager Peter. Peter [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024