Distriktschef till Värmland/Örebro
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Som Distriktschef i Värmland/Örebro erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som distriktschef i Värmland/Örebro erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i regionen. I denna dynamiska tjänst får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna tjänst arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig med en akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsprocesser och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för tjänsten. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du leder genom ett tillitsbaserat ledarskap och skapar engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Att företräda Samhall samt att samarbeta med andra aktörer, kommuner och politiker, kommer vara en naturlig del av din vardag. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Efter överenskommelse, men helst Karlstad eller Örebro Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Kontaktperson: Per Ödmark, distriktschef, [email protected] Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Fackliga kontaktuppgifter: Ledarna, Robert Ekman, 072–2064585 SACO, Asim Zilic 070-359 45 15 Unionen, Hampus Åström 072–1596922

10 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Nu söker vi en skruvglad mekaniker till Råum's
OnePartnerGroup Örebro AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om Råum´s Transport  Vi är ett Företag med ett brett urval av olika maskintjänster inom anläggning, fastighetsservice, vägunderhåll och mark och grönyteskötsel. Vår maskinpark, i kombination med vår mångåriga erfarenhet och kunskap, gör oss till en komplett partner för alla typer av arbeten.   Dina arbetsuppgifter   I rollen som mekaniker arbetar du med att serva, underhålla och reparera företagets olika maskiner. Då Råum’s jobbar med många olika maskiner bör du trivas med att ge dig i kast med maskiner, både stora som små! Exempel på maskiner du kommer att komma i kontakt med är: lastbilar, entreprenadmaskiner, gräsklippare och skogsmaskiner med mera. Du bör därför uppskatta omväxling och variation i ditt arbete såväl som utmaningar med att ställas inför nya tekniska problem. Arbetet utförs i företagets verkstad där du till din hjälp har alla verktyg och hjälpmedel som arbetet kräver.   Vem är du? För att trivas och bli lyckosam i din tjänst på Råum’s behöver du vara flexibel och trivas med omväxling. Det är sällan den ena dagen är den andra lik och här omges du av kollegor som tycker att variationen ger deras arbetsdag en extra krydda! Vi ser gärna att du har ett intresse och en nyfikenhet på maskiner av olika slag. Du bör ha en gedigen erfarenhet av att meka och en hög känsla för kvalitet och till att lämna ifrån dig resultatet av ett väl utfört arbete!   Vad erbjuder vi? Vi värdesätter våra medarbetare och vi prioriterar personalens välbefinnande högt. Vi strävar efter en familjär och öppen stämning där alla känner alla i organisationen, där taket är högt och beslutsvägarna korta. Dina ansökningshandlingar bestående av cv och personligt brev skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer att erbjudas anställning direkt hos Råum’s. Observera att vi inte behandlar ansökningar inkomna via mejl med anledning av GDPR. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rickard Fornes på [email protected].

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vikarierande innesäljare företagsförsäkring
Länsförsäkringar Värmland
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Länsförsäkringar Värmland Brinner du för försäljning och vill vara med på tillväxtresan inom företagsförsäkring hos oss på Länsförsäkringar Värmland? En av våra medarbetare kommer under hösten gå på föräldraledighet så vi söker nu hennes vikarie.  Om tjänsten Du kommer att jobba i ett engagerat team där vi brinner för att utveckla befintliga kunder och bygga upp nya kundrelationer. Som innesäljare företagsförsäkring kommer du huvudsakligen ha ansvaret för våra mindre företagskunder. Din uppgift är att ta hand om inkommande telefon samt digital kommunikation med våra företagskunder. Du har även ansvar för att ta kontakt med både befintliga och potentiella kunder för att erbjuda nya försäkringslösningar såväl som bredda befintliga kunders engagemang. En viktig del är även att erbjuda attraktiva helhetserbjudanden för kunden inom bank, pension och försäkring. I vår grupp som arbetar med företagsförsäkringar har vi olika ansvars- och kompetensområden för att få nå bästa framgång tillsammans. Du kommer arbeta nära övriga kollegor på företagssidan för att som ett team jobba mot gruppens gemensamma mål att växa inom företags-och motorförsäkring på den värmländska marknaden.  Vem är du? Vi tror att du har flerårig erfarenhet från försäljning mot företagskunder, vi ser gärna att du har erfarenhet av försäkring och finans. Du har en förmåga att lyssna på, förstå och sätta dig in i kundens behov och situation. Personliga egenskaper som kan komma väl till pass är att vara målinriktad och att motiveras av att skapa bra resultat. Du har ett stort eget driv, tar för dig och antar gärna nya utmaningar. Du gillar att vara med och påverka. Vi förutsätter att du brinner för försäljning och för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är flexibel och öppen för nya arbetssätt då du kommer vara en viktig spelare för att forma framtidens arbetssätt inom företagsförsäkring hos oss på Länsförsäkringar Värmland. Du kombinerar det egna drivet med att vara en lagspelare som ser till helheten och arbetar tätt tillsammans med kollegor inom försäkring, bank och bank för att nå framgång tillsammans. Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Mer information Tjänsten är ett vikariat med start enligt överenskommelse dock längst till och med 30 oktober 2026 med placering i Karlstad. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Chef Företagsförsäkring och Pension, Magnus Ericsson, 054-775 15 03 eller 070-224 66 54. Facklig kontakt (Forena) Joakim Skyman 054-775 15 69. Sista ansökningsdag: 2025-07-30

10 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vikarierande innesäljare företagsförsäkring
Länsförsäkringar Värmland
Skadereglerare och värderare

Länsförsäkringar Värmland Om tjänsten Inom gruppen fordonsskador ligger fokus på att initiera och effektivt utföra skadereglering. Som skadereglerare på fordonsskador är du bolagets kontaktperson gentemot de kunder som anmäler skador som uppstått i trafiken på fordonet.  Vi hanterar både privat- och företagskunder, vilket innebär stor spridning på fordonstyper så som lastbilar, personbilar och entreprenadmaskiner. I arbetet ansvarar du för hela skadeprocessen - från det att kunden anmäler skadan, till att ärendet är färdigutrett utifrån villkor, lagar och praxis. I rollen arbetar du självständigt med egna ärenden mot uppsatta mål, men samverkar också med kollegor och vid behov externa kontakter. På fordonsskador arbetar vi med att ge våra kunder bästa möjliga service utan att ge avkall på effektivitet och kvalitet. Vem är du? •    Har en relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, med erfarenhet av att jobba med och har kunskaper inom motorförsäkring eller annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig. •    Är en person som är van att fatta snabba beslut och tycker om ett högt arbetstempo. •    Är strukturerad i ditt arbetssätt och har därmed god förmåga att hålla ordning på ett stort arbetsinflöde.  •    Har en mycket god kommunikationsförmåga och en vana att förhandla och argumentera på ett ödmjukt sätt i både tal och skrift. •    Du tar egna initiativ och ser detta som självklart, du motiveras av att kunna påverka och du vill vara delaktig på resan med att göra kundmötet till marknadens bästa. •    Du drivs av utredning och analyserande för att uppnå ett korrekt och rättvist resultat i skaderegleringen. Erfarenheter inom juridik, skadereglering eller liknande handläggning är meriterande. Varje kundkontakt är unik och därför söker vi dig som drivs av att ge kunden ett professionellt, serviceinriktat och engagerat bemötande. Du kan identifiera dig med våra värdeord nära, engagerade, enkla och tillsammans.  Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är förändringsbenägen, ödmjuk och har ett öppet sinne. Om oss Fordonsskador hanterar ungefär 17 000 skador varje år på alla tänkbara fordonsslag, allt från moped till tunga lastbilar. Gruppen består idag av tolv medarbetare varav fem tekniker, sex handläggare och en avtalsansvarig. Skaderegleringen består bland annat av att tolka villkor och göra vållandebedömningar vid kollisioner. Detta skapar utmaningar i att kunna möta våra kunder på ett positivt och korrekt sätt då vi tycker det är viktigt med god kundnöjdhet. Mer information Kontakta Chef fordonsskador Kristin Rimquist 054-775 15 16 eller 0703-403994. Facklig kontakt är Joakim Skyman (Forena) 054-775 15 69. Tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde enligt överenskommelse dock längst tom oktober 2026. Ansök redan i dag då urval sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-07-27

10 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Farmaceut till farmacitjänsteenheten

Vill du bidra till en säkrare och mer effektiv läkemedelsanvändning inom vården? Vi söker en farmaceut med intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete till farmacitjänsteenheten vid Läkemedelscentrum i Region Värmland. Här får du en varierad och stimulerande roll där din kompetens gör skillnad för både vårdpersonal och patienter. Din arbetsplats Läkemedelscentrum har till uppgift att verka för en rationell, säker och kostnadseffektiv läkemedelsanvändning samt en optimal läkemedelshantering inom länet. Verksamheten består av tre enheter: farmacitjänsteenheten, läkemedelsberedningsenheten och läkemedelsförsörjningsenheten. På läkemedelscentrum arbetar nära 50 personer, de flesta farmaceuter, och verksamheten utgår från länets tre sjukhus. Läkemedelscentrum har ett brett och regionsövergripande ansvarsområde gällande läkemedel där förändrings- och förbättringsarbeten pågår löpande. Vi söker nu en farmaceut som är intresserad av kvalitets- och utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvården. Anställningen kommer att vara på farmacitjänsteenheten, som bland annat ansvarar för klinisk farmaci, ordinationsstöd i regionens journalsystem, läkemedelsstatistik, utbildningar och olika utredningsärenden om läkemedel. Enheten består idag av ett sammansvetsat och engagerat team med en enhetschef och nio farmaceuter. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten kommer du få bra möjligheter att använda din farmaceutiska kompetens brett, då arbetet görs inom flera olika delar av hälso- och sjukvården. Farmacitjänsteenheten ansvarar bland annat för att ta fram ordinationsmallar och andra förskrivningsstöd i journalsystemet Cosmic. I arbetet ingår både att ta fram ordinationsmallar som gäller för hela hälso- och sjukvården samt mer specifika mallar till specialistkliniker. Du kommer att ansvara för utvalda terapiområden och kliniker, där du samarbetar med läkare och sjuksköterskor för att få så säkra läkemedelsordinationer som möjligt. Du kommer även att få rollen som sekreterare i läkemedelskommittén i Region Värmland. Läkemedelskommittén är rådgivande expertorgan i läkemedelsfrågor och tar bland annat fram en lista över rekommenderade läkemedel för förskrivare (Rekommenderade läkemedel) och anordnar utbildningar om läkemedel. Ordförande i läkemedelskommittén leder arbetet och andra medlemmar är bland annat läkare, sjuksköterskor, tandläkare och apotekare. Som sekreterare kommer du att bidra med din farmaceutiska kunskap i arbetet. Du kommer att skriva mötesprotokoll samt delta i olika regionala samarbeten om läkemedel. Det är ett spännande område där du får vara med och bidra i aktuella läkemedelsfrågor. Då läkemedelscentrum har ett brett ansvarsområde gällande läkemedel, kan det även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter. Fördelning av uppdrag styrs i första hand av verksamheternas behov, men även utifrån din kompetens, dina erfarenheter och intressen. Läkemedelscentrum är en verksamhet under ständig utveckling, där du kommer få stora möjligheter att använda dina kunskaper för att bidra till en bra läkemedelsanvändning. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av de delar som ingår i tjänsten och/eller annat arbete inom hälso- och sjukvården, exempelvis klinisk farmaci eller läkemedelshantering. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med läkemedel och IT eller på öppenvårdsapotek. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, ser utvecklingsmöjligheter och är initiativtagande. Du har lätt för att knyta kontakter och god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift, samt har god datavana. Du drivs av att vara ett stöd för hälso- och sjukvårdens personal samt att förbättra läkemedelsanvändningen inom hälso- och sjukvården. Vill du ha ett utvecklande arbete där din kompetens bidrar till en bättre kvalitet i vården och ökad patientsäkerhet? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personbilssäljare Veho Bil Sverige AB-Karlstad
Veho Bil Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Säljare med fokus på nya person- och transportbilar – Mercedes-Benz Karlstad Nu har du chansen att ta nästa steg i din karriär tillsammans med ett engagerat och erfaret säljteam i Karlstad! Vi söker en affärsdriven säljare med fokus på nybilsförsäljning, både personbilar och transportbilar, mot företagskunder i Värmland. Hos oss blir du en del av ett starkt team som arbetar med Mercedes-Benz – ett av världens starkaste varumärken inom premiumsegmentet. Vi kombinerar kvalitet och innovation med lokal närvaro och personlig service. Ditt uppdrag: Du ansvarar för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till nöjd kund efter leverans. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Försäljning av nya person- och transportbilar från Mercedes-Benz samt begagnade bilar Proaktiv bearbetning av både nya och befintliga kunder Hantering av bilinköp, lager, annonsering och prismärkning Kvalitetssäkring och varudeklaration av bilar Fokus på hög kundnöjdhet (5-star experience) Genomförande av Mercedes-Benz utbildningar och certifieringsprogram Vi söker dig som: Har ett starkt eget driv och brinner för att skapa affärer. Du är professionell, förtroendeingivande och har en naturlig fallenhet för att bygga långsiktiga kundrelationer. Dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom bilbranschen Ett starkt lokalt nätverk i Värmland Trivs i en social roll där du får bygga långsiktiga kundrelationer Är en teamspelare som också kan arbeta självständigt med starkt eget driv Har ett stort intresse för bilar och teknik Därför ska du välja oss: Hos oss i Karlstad får du ett varierat och utvecklande arbete i en familjär och stöttande miljö. Vi sätter laget före jaget och lägger stort värde i trivsel och arbetsglädje. Vi erbjuder: Fast månadslön + rörlig del Generöst friskvårdsbidrag och teamaktiviteter Löpande kompetensutveckling En del av en organisation som är certifierad av Great Place To Work – och vi arbetar aktivt för att fortsätta vara en av Sveriges bästa arbetsplatser Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till rollen – men framför allt letar vi efter rätt person, oavsett kön. Låter det här som din nästa utmaning? Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Säljare vikariat till ICA Maxi Special Karlstad - Välsviken
ICA Maxi Special AB
Butikssäljare, dagligvaror

ill du göra skillnad i våra kunders vardag? En butiksmedarbetare hos oss kännetecknas av nyfikenhet, energi och stort engagemang i kunden. Gillar du att hjälpa till och göra våra kunders liv lite enklare kommer du trivas hos oss. Om jobbet som Säljare I vårt sortiment erbjuder vi det som inte är mat, allt från leksaker, kläder, husgeråd, städartiklar och grillar. Du tar emot och fyller på varor i butiken, kontrollerar prismärkning och skyltning - och framförallt, skapar en positiv upplevelse för våra kunder genom en kommersiell butik och personlig service. Tjänsten är ett vikariat på ca 25 timmar per vecka i 6 månader, men ev. chans till förlängning. Du arbetar under ett rullande schema efter butikens öppettider som är 06:30–23:00 sju dagar i veckan. Teamet består av en butikschef, en försäljningansvarig och 6 säljare. Är du den vi söker? Du ska vara över 18 år, ha gymnasieutbildning och gärna branscherfarenhet från varor likt sortimentet inom Maxi Special. Du ska tala och skriva svenska obehindrat samt ha goda IT-kunskaper. Dina framtida kollegor söker någon till sitt team som kan arbeta självständigt och ta eget initiativ, samtidigt som vill de ha en kollega som är duktig på att se butikens bästa och främsta och att man kan arbeta efter givna instruktioner. Butiken ligger på Välsviken Handelsområde och det är viktigt att du ska kunna ta dig till arbetspass som kan starta 06.00 och sluta 23.00. Därför ska du välja ICA Vi tror på varje individs potential att lära och utvecklas. Hos oss får du jobba sida vid sida med kollegor som drivs av att utvecklas, testa, förändra och förbättra. Med innovation, ny teknik och branschens skickligaste människor bygger vi framtidens lösningar som gör varje dag lite enklare. Läs mer om livet på ICA här Vad händer nu? Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta Evelina Löfdahl, 0722201888. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Ansök redan idag, dock senast 2025-07-09. Drogtestning samt utdrag ur belastningsregistret förekommer i våra rekryteringsprocesser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på ICA

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Speciallärare till Kroppkärrsskolan
Karlstads kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Beskrivning https://karlstad. se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/kroppkarrsskolansöker nu en engagerad och driven speciallärare som vill vara med och forma en inkluderande och stimulerande lärmiljö för våra elever. Är du en person med god pedagogisk insikt som brinner för att se varje elev lyckas? Då kan du vara den vi söker! På Kroppkärrsskolan går cirka 430 elever, från förskoleklass till årskurs 6. Skolan ligger i ett bostadsområde på Norra Kroppkärr med goda möjligheter till uteaktiviteter och närhet till grönområden och Kroppkärrs IP. Vi arbetar för att elever och vårdnadshavare alltid ska få ett gott och professionellt bemötande och att elever ska utvecklas väl både inom det sociala och det intellektuella området. Vår målsättning är att alla elever ska utifrån sina förutsättningar lära dig så mycket som möjligt i skolan. Arbetsuppgifter Som speciallärare på Kroppkärrsskolan ingår du i skolans elevhälsoteam där det kollegiala lärandet och samarbete mellan elevhälsans professioner är i fokus. Ett nära samarbete mellan elevhälsan, lärare och övriga kollegor är en grundförutsättning i vårt arbete där eleverna sätts främst. Som speciallärare hos oss arbetar du nära eleverna och har ett nära samarbete med skolans pedagoger. Du ansvarar för att analysera elevers behov av anpassningar och särskilt stöd samt dokumentera och följa upp insatser. Undervisningen sker i olika former – i helklass, mindre grupper och individuellt – i nära samarbete med skolans övriga lärare. Du förväntas också bidra aktivt till skolans främjande och förebyggande arbete med fokus på tillgängliga lärmiljöer och ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som genomsyrar hela uppdraget.  Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Som person har du lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi tror att starka relationer är grunden för framgångsrikt lärande. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. I rollen behöver du agera utifrån din egen pedagogiska övertygelse och kunskap, och är inte vara rädd för att pröva nya vägar.   Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Skolkurator

Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Som kurator blir du en del av elevhälsoteamet. Tillsammans ansvarar teamet för elevhälsoarbetet på skolan i nära samarbete med skolans övriga personal. Vi ser gärna att du jobbar med breda insatser till klasser, grupper, vårdnadshavare och skolpersonal kring olika teman som värdegrund, psykisk hälsa och relationer. Du kommer att genomföra skolsociala utredningar och frånvaroutredningar samt erbjuder samtalsstöd med psykosocialt syfte relaterat till skolsituationen. Du hjälper till att identifiera elever som riskerar att fara illa eller visar tecken på psykisk ohälsa, och vid behov upprättar anmälan till socialtjänsten. Vi söker dig som:  - Har god kännedom om det regelverk som styr skolan. - Är positiv och öppen person som är tydlig i din kommunikation.  - Har de verktyg som behövs för att kunna möta elever, vårdnadshavare och pedagoger på ett kommunikativt och förtroendeingivande sätt.   - Har lätt för att samarbeta med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor.  Kvalifikationer  Vi söker dig med socionomexamen alternativt socionomstudent som är i slutet av sin utbildning. Goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift är en förutsättning för arbetet liksom grundläggande IT-kunskaper. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av arbete inom skola eller liknande arbete med barn och ungdomar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig.      Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Professor i engelska med litteraturvetenskaplig inriktning

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Detta är endast en förkortad version av annonsen. För annonsen i sin helhet, gå till: https://kau.varbi.com/what:job/jobID:835449/ Beskrivning Institutionen för språk, litteratur och interkultur (ISLI) består av ämnena engelska, spanska, svenska språket, litteraturvetenskap och interkultur. Institutionen präglas av ett nära samarbete mellan kollegor inom och över ämnesgränser, korta beslutsvägar och en aktiv forskningsmiljö med seniora forskare, doktorander och forskningsaktiva adjunkter. Institutionen bedriver forskarutbildning i litteraturvetenskap och engelska och har en levande doktorandmiljö med forskarstuderande antagna i våra egna eller andra forskarutbildningar. Ämnet Engelska vid Karlstads universitet erbjuder en medelstor och etablerad ämnes- och forskarutbildningsmiljö. Utbildningsutbudet omfattar kurser inom samtliga program inom grundskole- och ämneslärarutbildningen, ett masterprogram, fristående kurser samt fackspråkliga kurser. Inom ämnet finns mycket goda förutsättningar för forskningssamarbeten inom och över ämnesgränserna. Det finns stor öppenhet för nya initiativ inom utbildning och forskning. Undervisningen sker både på campus och distans. Forskningen och forskarutbildningen vid ämnet bedrivs med både litteraturvetenskaplig och språkvetenskaplig inriktning. Ämnet är verksamt inom den starka Kulturvetenskapliga forskargruppen (Kufo), Centrum för språk- och litteraturdidaktik (CSL) och den starka forskargruppen Research on Subject-Specific Education (ROSE). Arbetsuppgifter I anställningen ingår att leda och bedriva egen forskning samt undervisa på kurser i både inom huvudområdet och inom lärarutbildningen. En viktig uppgift är att leda och vidareutveckla ämnesmiljön som omfattar litteraturvetenskaplig, språkvetenskaplig och ämnesdidaktisk utbildning och forskning samt att fördjupa samarbeten med andra ämnesdiscipliner. Den sökande förväntas även vara drivande i kursutveckling på alla nivåer. I anställningen ingår också administrativa uppgifter och ledningsuppdrag liksom kontakt med det omgivande samhället. Som professor förväntas du att samverka med det omgivande samhället för ömsesidigt utbyte och verka för att den kunskap och kompetens som finns vid universitetet kommer samhället till nytta. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Behörighetskrav För anställningen som professor i engelska med litteraturvetenskaplig inriktning krävs avlagd doktorsexamen i engelska med litteraturvetenskaplig inriktning eller motsvarande. Dessutom krävs visad vetenskaplig och pedagogisk skicklighet. Den pedagogiska skickligheten ska vara väl dokumenterad och på ett sådant sätt att även kvaliteten kan bedömas. Enligt Karlstads universitets anställningsordning ska lärare ha de personliga egenskaper som krävs för att fullgöra anställningen såväl som genomförd högskolepedagogisk utbildning. Om utbildningen saknas kan en anställning ändå ske under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra den inom ramen för kompetensutvecklingstiden under de första två årens anställning, eller ansöker om att validera motsvarande kunskap. För samtliga behörighetskrav hänvisas till Karlstads universitets anställningsordning. Arbetsuppgifterna som professor i engelska förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska. Saknas kunskaper i svenska kan anställning ändå ske under förutsättning att du arbetar aktivt för att inhämta dessa språkkunskaper. Bedömningsgrunder I bedömningen kommer lika vikt att fästas vid vetenskaplig och pedagogisk skicklighet.  Särskild vikt kommer att läggas vid: personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, kreativitet och initiativkraft samt erfarenhet och förmåga att leda en forskarutbildningsmiljö och att bedriva strategiskt utvecklingsarbete gällande forskarutbildning. Stor vikt kommer att läggas vid: visad och aktuell förmåga att erhålla forskningsfinansiering i konkurrens samt erfarenhet av handledning och undervisning inom forskarutbildning. Vikt kommer även att läggas vid: egen och aktuell litteraturdidaktisk forskning. Meriterande är även: egen lärarutbildning, erfarenhet av undervisning på lärarutbildning eller annan relevant erfarenhet av skolväsendet. Villkor Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten förväntas du delta i det dagliga arbetet och i gemenskapen på institutionen.  Sista ansökningsdag: 31 oktober 2025                                  Ange referensnr: REK2025/136 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025