Skjutstativtruckförare (B3) till lager i Kristianstad – tvåskift MK Manning söker nu en erfaren skjutstativtruckförare med truckkort B3 till en av våra kunder – ett välrenommerat logistikföretag med verksamhet i Kristianstad. Har du erfarenhet av skjutstativkörning och trivs i en fartfylld lagermiljö? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om rollen: Som skjutstativtruckförare arbetar du med hantering av gods på lager, där din huvudsakliga uppgift är att köra skjutstativtruck. Du arbetar i ett högt tempo och behöver vara noggrann, ansvarstagande och samarbetsvillig. Tjänsten är på heltid och förlagd i tvåskift, vilket kräver flexibilitet och god planeringsförmåga. Arbetsuppgifter: Körning av skjutstativtruck (B3) för hantering av gods Plockning och packning av varor enligt plocklistor In- och utleveranser samt lagerhållning Scanning av produkter i affärssystem Lastning och lossning av gods Kvalifikationer: Minst 6 månaders erfarenhet av skjutstativkörning (B3) Truckkort med behörighet A1-A4 och B1-B4 God fysisk form och förmåga att arbeta i högt tempo Flytande svenska i tal och skrift B-körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal Möjlighet till tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter Stöd från ett engagerat team via MK Manning Övrigt: Placeringsort: Kristianstad Omfattning: Heltid Arbetstid: Tvåskift (förmiddag och eftermiddag) Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Ansökan: Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt – tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 16 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige och Norge. Vi arbetar efter visionen; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter, världen över. Erikshjälpen söker nu en Arbetsledare till vår butik i Kristianstad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde hösten 2025. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom att arbeta operativt och leda det dagliga arbetet är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Som arbetsledare är du operativ och leder det dagliga arbetet i butiken så att fastlagda överskottsmål, sociala mål och miljömål uppnås. Butiken i Kristianstad drivs i samarbete med Östermalmskyrkan. Läs gärna mer på https://www.ostermalmskyrkan.nu Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: • Att som en del i ledningsgruppen tillsammans med butikens medarbetare delta i och leda det dagliga arbetet i verksamheten. • Du fungerar som arbetsledare för anställda, frivilligarbetare och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. • Du har tillsammans med butiksledningen ansvar för försäljning och exponering av varor. • Gemensamt ansvara för butiken under öppettid. Visst helgarbete ingår i tjänsten. • Du rapporterar till verksamhetschefen Kvalifikationer Du: • har relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsledning. • har erfarenhet av butiksarbete, gärna inom detaljhandel. • har god social förmåga och erfarenhet av kundmöten. • har intresse för bistånds- och secondhandarbete. • delar Vår värdegrund (https://erikshjalpen.se/var-vardegrund/) som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn. Meriterande om du har: • Erfarenhet av och/eller kunskap och intresse för marknadsföring genom sociala medier. • Erfarenhet av och/eller kunskap om värdering av secondhandvaror. • Erfarenhet av att arbeta med kläder samt med exponering. • Erfarenhet av arbete med människor med särskilda behov. • Vana av digitala system, samt Officepaketet. Du är: • en relationsbyggare som är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang. • självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat. • öppen, trevlig och har ett representativt sätt med hög servicekänsla. • lösningsorienterad och har förmågan att verka för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. • fysiskt stark, då tunga lyft förekommer. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Secondhandverksamhet inom idéburen organisation, mellan FREMIA och Handelsanställdas förbund. Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad - för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Omfattning: 75% Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Antal platser: 1 Placering: Kristianstad Sök tjänsten Klicka på länken för att söka tjänsten hos oss senast den 30:e juni Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater? Då kan vi ha jobbet för dig! Till vår filial i Kristianstad söker vi nu en ansvarsfull och ambitiös servicetekniker med erfarenhet från ett eller flera tekniska områden såsom ventilation, kyla, el, VS och styr & regler som vill utvecklas och växa med oss. Enheten har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ovan nämnda områden. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Caverion arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets och processteknisk utrustning. Du arbetar även med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer också att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. För att arbeta som servicetekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område. Du kommer också att arbete med: - Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter - Uppföljning och återrapportering - Planering av eget arbete - Utföra tekniska serviceuppdrag Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - VVS, el/automation, drifttekniker, eller annan relevant teknisk utbildning - Kunskaper inom ventilation, styr & regler, VS och kyla - Erfarenhet från liknade arbetsuppgifter - Vana att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter - Meriterande att kunna läsa ritningar - Som person är du servicetänkande, kreativ problemlösare och utåtriktad - B-körkort Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander, tel. 073-081 74 04 mail [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, exempelvis rekryterings/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Välkommen med din ansökan! OBS: Urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan redan idag.
Axeltorps Vårdhem är ett särskilt boende för personer med en demenssjukdom, beläget cirka två mil söder om Kristianstad. Axeltorp har 32 lägenheter fördelat på fyra avdelningar, samtliga ligger i markplan. Tjänsten innefattar dagtid, vardagar samt viss beredskap. Beredskap förläggs kvällar, helger, nätter och röda dagar. KVALIFIKATIONER -Legitimerad sjuksköterska. -Körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet från demensvård och tidigare arbetat i Lifecare. Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad samt tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum för annons. Välkommen med din ansökan!
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Är du intresserad av ett stimulerande och utvecklande arbete? Tycker du om att arbeta i en bra arbetsmiljö och med trevliga arbetskamrater? Då kan vi ha jobbet för dig! Till vår filial i Ronneby söker vi nu en ansvarsfull och ambitiös servicetekniker med erfarenhet från ett eller flera tekniska områden såsom ventilation, kyla, el, VS och styr & regler som vill utvecklas och växa med oss. Enheten har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ovan nämnda områden. Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete med varandra. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker på Caverion arbetar du med tillsyn, skötsel, underhåll, installationsarbete och felsökning inom allmän fastighets och processteknisk utrustning. Du arbetar även med att säkra den dagliga driften av befintliga system. Du kommer också att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. Viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter och är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. För att arbeta som servicetekniker hos oss bör du vara uppdaterad vad gäller ny teknik samt vara en kreativ problemlösare inom ditt område. Du kommer också att arbete med: - Merförsäljning genom att se möjligheter, föreslå förbättringar och uppdateringar av de tekniska systemen via uppföljningsrapporter - Uppföljning och återrapportering - Planering av eget arbete - Utföra tekniska serviceuppdrag Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - VVS, el/automation, drifttekniker, eller annan relevant teknisk utbildning - Kunskaper inom ventilation, styr & regler, VS och kyla - Erfarenhet från liknade arbetsuppgifter - Vana att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter - Meriterande att kunna läsa ritningar - Som person är du servicetänkande, kreativ problemlösare och utåtriktad - B-körkort Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander, tel. 073-081 74 04 mail [email protected] Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, exempelvis rekryterings/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes. Välkommen med din ansökan! OBS: Urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan redan idag.
Skjutstativtruckförare (B3) till lager i Kristianstad – tvåskift MK Manning söker nu en erfaren skjutstativtruckförare med truckkort B3 till en av våra kunder – ett välrenommerat logistikföretag med verksamhet i Kristianstad. Har du erfarenhet av skjutstativkörning och trivs i en fartfylld lagermiljö? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om rollen: Som skjutstativtruckförare arbetar du med hantering av gods på lager, där din huvudsakliga uppgift är att köra skjutstativtruck. Du arbetar i ett högt tempo och behöver vara noggrann, ansvarstagande och samarbetsvillig. Tjänsten är på heltid och förlagd i tvåskift, vilket kräver flexibilitet och god planeringsförmåga. Arbetsuppgifter: Körning av skjutstativtruck (B3) för hantering av gods Plockning och packning av varor enligt plocklistor In- och utleveranser samt lagerhållning Scanning av produkter i affärssystem Lastning och lossning av gods Kvalifikationer: Minst 6 månaders erfarenhet av skjutstativkörning (B3) Truckkort med behörighet A1-A4 och B1-B4 God fysisk form och förmåga att arbeta i högt tempo Flytande svenska i tal och skrift B-körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal Möjlighet till tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter Stöd från ett engagerat team via MK Manning Övrigt: Placeringsort: Kristianstad Omfattning: Heltid Arbetstid: Tvåskift (förmiddag och eftermiddag) Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Ansökan: Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt – tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi en fysioterapeut till vår enhet i Åhus. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut i Rehabenheten ansvarar du för fysioterapeutisk bedömning, utredning, målsättning och åtgärder. Åtgärder kan vara träning, handledning, hjälpmedelsförskrivning. Fokus på arbetet ligger i det tvärprofessionella teamarbetet för att skapa möjligheter för våra patienter att känna trygghet och delaktighet i sin vardag. Våra patienter finns både inom ordinärt boende och på kommunala vård- och omsorgsboenden. Inom Rehabenheten strävar vi efter att arbeta smartare istället för att springa fortare. Vi använder effektiva arbetssätt såsom digitala vårdmöten i de ärenden vi bedömer det lämpligt. Detta arbetssätt ökar patientnyttan och patientnöjdheten och det frigör också värdefull tid för de legitimerade. Vi arbetar med en fokusförflyttning från ett reaktivt till ett mer preventivt arbetssätt. Här finns stora möjligheter att vara med och utveckla vår verksamhet framöver. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut eller student termin 6. Vi ser gärna att du har god kännedom om regional och kommunal hälso- och sjukvård. Flerårig erfarenhet inom yrket och erfarenhet av multiprofessionellt teamarbete är meriterande. I arbetet som fysioterapeut är det viktigt med god kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård- och omsorgsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap inom dokumentation i Lifecare HSL, MyLoc och Mina planer. B-körkort är ett krav. Dina personliga egenskaper har stor betydelse för tjänsten och vi söker dig som har god förmåga att samarbeta och kommunicera och främjar en god arbetsmiljö. För att lyckas i rollen har du en god empatisk förmåga och kan arbeta både självständigt och i team. Vidare har du ett rehabiliterande/habiliterande synsätt och förmågan att motivera och entusiasmera din omgivning. Du kan prioritera och planera och har samtidigt förmågan att snabbt ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Det är viktigt att du kan samarbeta med olika professioner och har en helhetssyn. Du kan arbeta i processer och bygger nya arbetssätt för att skapa teamkänsla. Vi ser gärna att du är en modig och ansvarsfull person som vågar tänka utanför boxen och som har ett inre driv och en vilja att utveckla både dig själv och verksamheten. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Gör skillnad. Varje dag. Sjuksköterska se hit! Vill du utvecklas inom en specialistpsykiatrisk verksamhet där den kliniska kompetensen och delaktigheten är hög? Den psykiatriska akutmottagningen och heldygnsvården i Kristianstad behöver dig! Vi välkomnar både dig som är erfaren i yrkesrollen och dig som är nyutbildad sjuksköterska. Att arbeta i psykiatrisk heldygnsvård ger värdefulla erfarenheter som du kan använda dig av under hela din karriär. Verksamhetsområde vuxenpsykiatri Kristianstad erbjuder specialistpsykiatrisk vård i Skånes nordöstra och sydöstra kommuner. Vi har stor geografisk spridning men trots detta karaktäriseras vår verksamhet av närhet och korta beslutsvägar. Akutmottagningen tillsammans med våra akutvårdsplatser ansvarar för den högintensiva vården av patienter i det akuta skedet innan de kan skrivas ut alternativt gå vidare mot annan heldygnsvårdsavdelning. Arbetet sker i tvärprofessionella team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, kurator, läkare, medicinska sekreterare, försörjningsfarmaceuter och dietist. Vi medarbetare trivs bra ihop och tillsammans med våra enhetschefer arbetar vi ständigt för hög patientsäkerhet och ett gott arbetsklimat. För oss är det viktigt att behålla och rekrytera sjuksköterskor som vill stanna och utvecklas i verksamheten. Därför arbetar vi med frågor som är viktiga för sjuksköterskornas långsiktiga utveckling och arbetsmiljö hos oss. Bland annat har vi skapat en handledningsgrupp för dig som är ny sjuksköterska eller ny sjuksköterska inom psykiatrin och arbetar med både kort- och långsiktiga åtgärder för att säkra en god arbetsmiljö och kompetensutveckling för sjuksköterskegruppen. Därutöver kan det bli aktuellt med specialistutbildning inom ramen för din anställning. ARBETSUPPGIFTER Hos oss blir du expert på bemötande, ges tid till varje patient och har en nyckelroll i den psykiatriska omvårdnaden. Du får också tid att reflektera över ditt arbete och mötet med patienter tillsammans med övriga kollegor i teamet. Många patienter inom psykiatrisk heldygnsvård har en hög grad av samsjuklighet, vilket ger dig möjlighet att arbeta och utvecklas både inom psykiatrisk- och somatisk omvårdnad. På vår akutmottagning har du första kontakten med de som är akut. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är bedömning, triagering samt telefonrådgivning. Eftersom du är ansiktet utåt är ett professionellt bemötande, hög kompetens, flexibilitet, lyhördhet och empati oerhört viktiga egenskaper. I din roll som sjuksköterska på våra akutvårdsplatser utformar du omvårdnaden efter patientens behov, där samverkan med patientens nätverk och exempelvis vårdgrannar i samhället blir en naturlig del av ditt arbete. Du förväntas även leda omvårdnadsarbetet. Utöver detta ingår arbetsuppgifter så som kontroll av hälsotillståndet, bedömning av omvårdnadsbehov, erbjuda stödsamtal och rådgivning, läkemedelshantering samt dokumentation. För att du ska få en trygg start hos oss erbjuder vi dig som nyanställd sjuksköterska inte bara en individuellt anpassad introduktion, utan även ett basår innefattande seminarium, föreläsningar och möjligheter till nätverkande med både nya och mer erfarna sjuksköterskekollegor. Vi har omvårdnadshandledning varje vecka där vi utgår ifrån patientens individuella behov och önskemål. Anställningarna omfattas av tillsvidareanställningar på heltid med möjlighet till deltid. Arbetstiden kan vara förlagd dag, kväll, natt och helg, fyll i dina önskemål i enkäten i samband med när du skickar in din ansökan. Nyfiken på att veta mer? Varmt välkommen att kontakta oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Alternativt har du påbörjat din utbildning till sjuksköterska och läser sista terminen. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete på akutmottagning samt triagering, arbete inom psykiatrin och/eller specialistutbildning inom psykiatri. Likaså om du har erfarenhet av arbete i systemen Melior och/eller Mina planer. När det kommer till de personliga egenskaperna ser vi gärna att du är lugn och trygg i din yrkesroll. I ditt arbete är du flexibel samt har ett kvalitetsmedvetet och positivt förhållningssätt. Du får gärna ha intresse av eller erfarenhet av att arbeta i utvecklingsprocesser. Då du förväntas leda omvårdnadsarbetet ställs även krav på en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt förmåga att lyfta blicken och se helheten i verksamheten. Samtidigt är du en god lagspelare som ser samarbete som en förutsättning för ett gott arbete. Därtill är du lyhörd för såväl patienter, anhöriga som kollegor och bidrar till ett gott arbetsklimat i arbetsgruppen. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Lyckeby är en ledande aktör inom livsmedels- och processindustrin, och vi befinner vi oss på en spännande tillväxtresa. För att möta framtiden söker vi nu en Projektledare El som vill ta en nyckelroll i våra investeringar och vara med och utveckla vårt arbetssätt inom elkraft, automation och standardisering. Hos oss får du möjlighet att axla stort ansvar i en dynamisk industrimiljö där kvalitet, säkerhet och långsiktighet står i fokus. Om rollen Som Projektledare El hos oss får du en central och senior roll i både investerings- och underhållsprojekt. Du kommer vara med och forma hur vi arbetar med el framåt - i en långsiktig och hållbar industri där din kompetens gör stor skillnad. Du ansvarar för det el tekniska arbetet i projekten, från förstudie och projektering till driftsättning. Rollen innefattar att ta fram tekniska underlag, göra kostnadsbedömningar/kalkyler samt samordning av leverantörer. Du arbetar nära underhållsavdelningen, automation och andra projektledare och är experten inom el och elkraft. Du bidrar till att utveckla våra tekniska standarder och agerar kravställare och beställare gentemot externa entreprenörer och konsulter. I denna roll får du en stimulerande mix av operativt ansvar och strategiskt helhetsperspektiv. Vidare exempel på arbetsuppgifter: Leda, planera och följa upp el relaterade projekt inom våra produktionsanläggningar Säkerställa att elkraft, ställverk, transformatorer och annan kraftförsörjning är korrekt dimensionerade och integrerade Delta i upphandlingar och utvärdering av leverantörer Samordna projektresurser och leda projektteam med tydligt ansvarstagande Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet av att leda el projekt inom industrin – gärna inom process- eller livsmedelssektorn – och med ett genuint tekniskt intresse. Du kan mycket väl ha börjat som elektriker och arbetat dig vidare mot projektledning. Vidare har du: God kännedom om elinstallationer, elkraftsystem, ställverk och transformatorer Förmåga att kravställa och beställa kompletta el entreprenader Elbehörighet är inget krav men mycket meriterande I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är strukturerad, tydlig och tar fullt ägarskap för dina projekt. Då rollen innebär breda kontaktytor så väl internt som externt behöver du ha god samarbetsförmåga i kombination med integritet. Vidare är du trygg i din kompetens, men öppen för att lära och utvecklas tillsammans med andra. Våra värderingar – Engagemang, Mod, Omtanke och Ansvar – är grunden i hur vi arbetar tillsammans. Vi ser gärna att du delar dem med oss och bidrar till ett arbetsklimat som präglas av respekt, tillit och framåtanda. Vardagen på Lyckeby Vår främsta tillgång är våra engagerade medarbetare. På Lyckeby strävar vi efter att skapa en miljö som möjliggör ständig utveckling, både personligt och professionellt. Genom samarbete, kunskapsdelning och en stödjande arbetsmiljö skapar vi förutsättningar för att tillsammans nå nya höjder. När vi lever efter våra värderingar – Engagemang, Mod, Omtanke och Ansvar visar vi också att vi bryr oss om varandra och våra kunder. Genom att dra nytta av varandras styrkor och komplettera varandras utvecklingspotential skapar vi tillsammans ett starkare värde. Övrig information Placeringsort: Nöbbelöv, men resor till de andra anläggningarna förekommer i tjänsten Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Dagtid Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag som är 29 juni 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Välkommen med din ansökan!
Fastighetstekniker – Studentbostäder i Norden Är du en lagspelare som trivs med kundkontakt och brinner för service? Är du noggrann, kvalitetsmedveten och gillar att arbeta självständigt och strukturerat? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som Fastighetstekniker hos Studentbostäder i Norden blir du en del av ett sammansvetsat team på fem personer i Kristianstad/Ronneby. Du är vårt ansikte utåt och ansvarar för att ge bästa möjliga service till hyresgästerna. Rollen är varierande och personlig lämplighet värderas högt. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Ansvarsfulla, Öppna och Framåtlutade. Det innebär att vi tar ansvar för vårt arbete, är transparenta i vår kommunikation och strävar ständigt efter utveckling och förbättring. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Vara länken mellan förvaltning och hyresgäster Nyckel hantering, kundkontakt och informationshantering Skapa trivsel och gemenskap genom arrangemang Hantera felanmälningar, utföra besiktningar och kontroller Upprätta debiteringsunderlag Följa upp entreprenörer inom yttre skötsel Vi erbjuder dig Du blir en del av ett växande bolag där du kan påverka och utvecklas. Vi arbetar långsiktigt och skapar en dynamisk arbetsmiljö där möjligheter och innovation står i fokus. Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete och datorvana Bakgrund inom fastighetsteknik, service, skötsel eller liknande B-körkort är ett krav Goda kunskaper i svenska och engelska – ytterligare språk är meriterande Personliga egenskaper Du är social, engagerad och självgående. Du brinner för service, har god kommunikationsförmåga och skapar långsiktiga relationer. Ansökan Vill du vara med på vår resa att bli Nordens största studentbostadsbolag? Skicka din ansökan senast 30 juni 2025 – tjänsten kan tillsättas tidigare. För frågor, kontakta Servicechef Daniel Sandberg via e-post: [email protected] Läs mer om oss på: www.sbsstudent.se
Välj ett jobb för att visa detaljer