Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Nu finns möjligheten för dig som har ett stort teknikintresse och är utåtriktad som person att utvecklas i en roll där du får arbeta brett och ta ett stort ansvar för området instrumentering. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett arbete där du, tillsammans med dina kolleger på automationsavdelningen, ansvarar för att förbättra och underhålla vår processutrustning som består av bland annat mät, styr och reglerteknik. Du kommer få ta del av arbeten och utbildningar inom området och även andra områden som berör avdelningen. Om tjänsten Vi söker nu en serviceinriktad tekniker med inriktning mot instrument till vår automationsavdelning på vårt bruk i Nymölla. I rollen som automationstekniker kommer du att underhålla och felsöka på vår processutrustning och våra OT-system (DCS, SCADA). Du ser det som en självklarhet att hjälpa till med att förbättra inom ditt arbetsområde och stötta kolleger på din avdelning. Arbetsdagen består till största del av planerade och schemalagda arbeten ute på bruket men du arbetar även med att stötta upp med akuta arbeten. På strategisk nivå blir du involverad i vårt arbete med ständiga förbättringar enligt LEAN- metoden. Vem är du?Har du ett stort teknikintresse, är utåtriktad som person och trivs i en roll med omväxlande arbete där du får möjlighet att jobba med service, problemlösning och projektarbete så är detta rätt jobb för dig! För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba självständigt, men du behöver även vara en lagspelare och tycka om att samarbeta i grupp. Du är en person som behåller lugnet i stressiga situationer och har förmåga att göra rätt prioriteringar. Dina kunskaper och erfarenheter God datorvana B-körkort Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande inom elteknik eller automation Minst 2 års erfarenhet av motsvarande arbete Goda kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift. Erfarenhet från processindustrin är meriterande men inget krav Övrigt Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid, beredskap kan förekomma. Provanställning tillämpas. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Automationschef Magnus Kamph på telefonnummer 0702-39 23 32. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Marie Brus Gulin 0761-31 08 74 Sista ansökningsdag är 31 januari men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!
Bilmånsson är återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia och Hyundai. Vi är idag ca 350 medarbetare och finns i Eslöv, Hörby, Ängelholm, Kristianstad, Sjöbo, Ystad, Simrishamn, Klippan och Lund. Vi säljer bilar och bilrelaterade kringtjänster som ger kunden ett bekvämt och miljövänligt bilägande. Vi strävar efter att vår personal skall känna arbetsglädje och genom engagerat uppträdande värna om företagets traditioner samt spegla våra kärnvärden hjärta & kompetens. Vårt mål är att ha Bil-Sveriges nöjdaste kunder och engagerade medarbetare varav vi ständig har fokus på vårt personal, kvalitets- och miljöarbete. Arbetsuppgifter Som skaderådgivare kommer du att ha en nyckelroll i skadeprocessen genom att säkerställa att vi hanterar varje kunds ärende på bästa möjliga sätt. Du kommer huvudsakligen att arbeta med skade- och garantiärenden och ge rådgivning och service.Du kommer bedöma olika typer av bilskador där det ingåroffertframtagning och fakturering.Skaderådgivare har närasamarbete med skadecoach, skadeteametoch försäkringsbolag. Kompetenskrav Du har god fordonskompetens med några års branscherfarenhet. Vi ser det meriterande medkompetens och erfarenhet avskadeprocessen samt god datorvana och kännedom i kalkyl och planeringsystemet Cabas/Cabplan. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du har ett professionellt och trevligt förhållningssätt mot kunder och kollegor. Du är en lagspelare men trivs även med att arbeta självständigt Du har förmåga att arbeta strukturerat i ett högt tempo när det krävs Information och kontaktpersoner Har du frågor om tjänsten så ringer du till skadechef Kerstin Lindh Stenbergpå telefon0411-648 19. Anställningsform, omfattning och placeringsort Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänstensplaceringsort är Kristianstad. Varmt välkommen att skicka in dig ansökantill oss
Är du vår nästa stjärninstruktör som trivs lika bra på hög höjd som på marken? Om Upzone Upzone är idag ett välkäntäventyrsbolag med flera äventyrsparker runt omi landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Både på höjden och på marken. Din roll - Äventyrs/eventguidemed räddningsansvar minst 18 år Att jobba som äventyrsguide med räddningsansvar är ofta spännande och innebär fartfyllda dagar som aldrig är den andra lik. Du arbetar utomhus i våra höghöjdsbanor och att klättra på hög höjd blir din vardag. Arbetet består till stor del av att coacha och instruera våra gäster i hur man använder vår utrustning och tar sig igenom våra banor. Ett stort ansvar du som äventyrsguide har är att vid behov hjälpa de deltagare som behöver att ta sig ner från banan till marken igen.Utöver att jobba i vår höghöjdsbana kommer du också att bli utbildad i att hålla i våra andra upplevelser, såsom Escape games och andra lagaktiviteter, dettaingår i din roll när du får jobb hos Upzone. Så därför är det extra viktigt att du tycker det är kul att hålla i spel och event för våra gäster. Det går att söka denna tjänst även om du ännu inte är 18 år, men du blir det under våren/ tidig sommar. Vi erbjuder En trivsam arbetsmiljö ute i naturen med glada och engagerade kollegor Ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter Ett utvecklande jobb i en spännande bransch Utbildning IAPA (International Adventure Park Association) Dinprofil Bekväm med att jobba på hög höjd och vill ha naturen som en arbetsplats, oavsett väder Ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och ser lösningar istället för problem Bekväm med att prata framför en grupp Serviceinriktad och vill ge det där lilla extra till våra gäster Fysiskt aktiv Låter det här som en roll för dig? Ansök idag! Arbetstid Vi erbjuder jobb från och med 1 april - 31 oktober.Vi har alltid öppet helger och röda dagar. Under lågsäsongen April-Juni/September-Oktober finns det även möjlighet att arbeta vissa vardagar, när vi fått in bokningar från skolor/föreningar och företag. Därför är det bra att förbereda sig på att vara flexibel i sina arbetstider. Högsäsong Midsommar-Slutet på AugustiEfter midsommar är parken öppen varje dag och här kommer vi behöva dig tillgänglig minst50-75%,men även här är det bra att kunna vara flexibel med sina arbetstiderdå vi öppnar upp parken efter behov från våra gäster. Anställningsdetaljer När: April 2025 - Oktober 2025 Omfattning: Säsongsanställning
Är du vår nästa stjärninstruktör som trivs lika bra på hög höjd som på marken?Vi tar även emot engelsktalande ansökningar. Om Upzone Upzone är idag ett vältjäntäventyrsbolag med flera äventyrsparker runt omi landet. Vi erbjuder aktiviteter och event för privatpersoner, grupper och företag i alla dess former. Både på höjden och på marken. Din roll - Äventyrs/eventguidemed räddningsansvar minst 18 år Att jobba som äventyrsguide med räddningsansvar, är ofta spännande och fartfyllda dagar som aldrig är den andra likt. Du arbetar utomhus i våra höghöjdsbanor och att klättra på hög höjd blir din vardag. Arbetet består till stor del av att coacha och instruera våra gäster i hur man använder vår utrustning och tar sig igenom våra banor. Ett stort ansvar du som äventyrsguide har är att vid behov hjälpa de deltagare som behöver, att ta sig ner från banan till marken igen.Utöver att jobba i vår höghöjdsbana kommer du också att bli utbildad i att hålla i våra andra upplevelser, såsom Escape games och andra lagaktiviteter dettaingår i din roll när du får jobb hos Upzone. Så därför är det extra viktigt att du tycker det är kul att hålla i spel och event för våra gäster.Det går att söka denna tjänst även om du ännu inte är 18 år, men du blir det under våren/ tidig sommar. För er under 18år kommer vi gå ut med en annons närmare sommaren där du kan söka till vår andra roll instructure utan räddningsansvar.Vi erbjuder En trivsam arbetsmiljö ute i naturen med glada och engagerade kollegor Ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter Ett utvecklande jobb i en spännande bransch Utbildning IAPA (International Adventure Park Association) Dinprofil Bekväm med att jobba på hög höjd och vill ha naturen som en arbetsplats, oavsett väder Ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och ser lösningar istället för problem Bekväm med att prata framför en grupp Serviceinriktad och vill ge det där lilla extra till våra gäster Fysisk aktiv Låter det här som en roll för dig? Vill du få möjligheten att både kunna påverka och bidra till Upzones framgång? Ansök idag!Arbetstid Vi erbjuder jobb från och med 1 april - till oktober.Vi har alltid öppet helger och röda dagar.Under lågsäsong April-Juni/September-OktoberBehöver vi dig även på vissa vardagar, när vi fått in bokningar från skolor/föreningar och företag. Därför är det bra att förbereda sig på att vara flexibel i sina arbetstider.Högsäsong Midsommar-Slutet på AugustiEfter midsommar är parken öppet varje dag och här kommer vi behöva dig tillgänglig minst50-75%,men även här är det bra att kunna vara flexibel med sina arbetstiderdå vi öppnar upp parken efter behov från våra gäster. Vi kommer presentera ett färdigt grundschema, så du redan vet hur mycket du kommer få jobba som minst. Sen kan det självklart tillkomma fler arbetspass beroende på bokningsläge under säsongen. AnställningsdetaljerNär: April 2025 - Oktober 2025Omfattning: Säsongsanställning
När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket C4kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket C4 ligger i den livliga gallerian och är en plats där vi, som ett härligt gäng, hjälps åt och stöttar varandra varje dag. Vi har mest att göra när andra är lediga, så här är tempot högt och arbetsdagarna fyllda med både receptkunder och egenvård. Vi samarbetar tätt med närliggande apotek och erbjuder dig möjligheten att ta ansvar för LMA eller varuansvar – perfekt för dig som vill utvecklas i din roll. Vi söker dig som vill arbeta hel- eller deltid och bli en del av vårt engagerade team. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 10-19, lördagar 10-17, söndagar 10-18. Välkommen till Apoteket!
Nu söker vi på Sommarlustvägen sommarvikarier till sommaren 2025. Anställningen påbörjas redan i vår och vi ger digintroduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden – oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Introduktionsutbildning• Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Arbetskläder• KollektivavtalOm rollenDin uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande.Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Sommarlustvägen Sommarlustvägen är ett modernt boende med närhet till både natur och service. Verksamheten har 54 platser med inriktning mot demens. Sommarlustvägen består av 54 lägenheter uppdelade på tre våningar med två avdelningar om nio platser per våning. Varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensamma uteplatser och balkonger på varje avdelning. På vår bakgård finns en stor stensatt uteplats. • Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.• Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Katt och fåglar finns i verksamhetenDin erfarenhet och kunskapVi gissar att du som söker dig till oss:- lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer.- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: enligt överenskommelse, senast 2/6 2025Sista ansökningsdag: 20250303 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister och arbetstillstånd eller svenskt medborgarskapskall uppvisas vid en eventuell anställningVid frågor maila gärna verksamhetschef [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Detta är en direktrekrytering till bolaget i samarbete med Responsa Customer Experience Lead - Forma framtidens kundservice inom e-handel Är du en inspirerande ledare med passion för kundservice? Vill du vara med och skapa exceptionella kundupplevelser i ett dynamiskt team? Då kan rollen som vår nya Customer Experience Lead vara perfekt för dig! Om rollen Som Customer Experience Lead blir du navet i vår kundserviceorganisation. Du kommer att leda, inspirera och utveckla ett team av engagerade kundservicemedarbetare, samtidigt som du aktivt deltar i det dagliga arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att vi levererar service i världsklass och skapar positiva, minnesvärda kundupplevelser. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att leda och fördela det dagliga arbetet i kundtjänsten. Vara en förebild och inspirationskälla för dina medarbetare.Sprida positiv energi och uppmuntra till excellent kundservice. Ansvara för kommunikation och samarbetet med våra outsourcingpartners. Samverka nära med andra avdelningar för att skapa en sömlös kundresa. Hantera eskaleringar och lösa komplexa kundärenden samt jobba med NPS och följa upp statistik Vi söker dig som:Har erfarenhet av ledarskap inom kundservice eller liknande rollÄr en naturlig lagspelare med förmåga att motivera och engagera andraHar en positiv attityd och kan hålla huvudet kallt i stressiga situationerÄr lösningsorienterad och kan hantera komplexa kundärendenHar utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligtBrinner för att leverera enastående kundupplevelser Vi erbjuder:Möjlighet att forma och utveckla vårt kundsserviceteamEn dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och ständig förbättringChansen att göra verklig skillnad i våra kunders vardag Arbetet utförs på plats på vårt kontor som ligger i centrala Stockholm Är du redo att ta lead i att skapa fantastiska kundupplevelser? Ansök idag och bli en del av vårt team!
Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på xxx äldreboende i xxxx. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! Om Amalia äldreboendeAmalia ligger mitt i centrala Kristianstad med goda kommunikationer. Boendet har 36 platser fördelat på 4 våningsplan. På varje avdelning bor det 9 personer, en av avdelningarna är för personer med demenssjukdom. Vi arbetar i Team på Amalia och du har alltid nära till dina kollegor. Iverksamhetenfinns förutom Undersköterskor även Sjuksköterska, Arbetsterapeut, Fysioterapeut,, Vaktmästare, Teamledareoch Verksamhetschef på plats och vi arbetar alla för att ge våra boende ett gott liv varje dag!För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/AmaliaVem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: VC Jelena Calovic Telefonnummer 0730-394817 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Gemensam Service levererar kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar. Hos oss finns 450 medarbetare inom lokalvård, måltid, fordon, transport, bemanning/rekrytering och intern service. Vi vågar tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar samt möter kundernas behov med respekt och professionalitet. Vi skapar mervärde varje dag. Studerar du och vill tjäna lite extra pengar eller bara vill stärka ditt CV? Som vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som kock eller ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen. Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i. Du kommer att bli intermittent anställd, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Bokningar kommer att kunna ske från en dag upp till sex månader vid olika tillfällen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som kock hos oss rycker du in vid tillfälliga behov till vår kostenhet. Du kommer att få utföra matlagning, tillagning av specialkost och servering. I arbetsuppgifterna ingår även diskning, städning, packning, beställning, egenkontroll samt andra förekommande uppgifter i ett kök. Du kommer att arbeta i kostprogrammet Mashie och vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass. Som vikarie vet du inte i vilket kök du kommer att placeras, det ställer därför höga krav på dig att kunna vara öppen för nya utmaningar varje dag. Hos oss arbetar du dagtid och helgarbete förekommer i vår verksamhet. Som vikarie hos oss är du en ambassadör för bemanningsenheten gemensam service. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt restaurang- och livsmedelsprogram med inriktning kök eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet om specialkost och minst ett års erfarenhet av arbete i produktionskök samt ensamkök. Vi vill att du har goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt har erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet av kostdataprogram är det meriterande. Eftersom det ingår beställningar och kommunikation i arbetet förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort och tillgång till bil. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Gemensam Service levererar kostnadseffektiva tjänster av hög kvalitet till Kristianstad kommuns förvaltningar. Hos oss finns 450 medarbetare inom lokalvård, måltid, fordon, transport, bemanning/rekrytering och intern service. Vi vågar tänka nytt och arbetar med ständiga förbättringar samt möter kundernas behov med respekt och professionalitet. Vi skapar mervärde varje dag. Studerar du och vill tjäna lite extra pengar eller bara vill stärka ditt CV? Som vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som kock eller ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen. Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i. Du kommer att bli intermittent anställd, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Bokningar kommer att kunna ske från en dag upp till sex månader vid olika tillfällen. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomibiträde hos oss rycker du in vid tillfälliga behov till vår kostenhet. Du kommer att få utföra matlagning, tillagning av specialkost och servering. I arbetsuppgifterna ingår även diskning, städning, packning, beställning, egenkontroll samt andra förekommande uppgifter i ett kök. Du kommer att arbeta i kostprogrammet Mashie och vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass. Som vikarie vet du inte i vilket kök du kommer att placeras, det ställer därför höga krav på dig att kunna vara öppen för nya utmaningar varje dag. Hos oss arbetar du dagtid och helgarbete förekommer i vår verksamhet. Som vikarie hos oss är du en ambassadör för bemanningsenheten gemensam service. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt restaurang- och livsmedelsprogram med inriktning kök eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet om specialkost och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i storkök. Kunskap och erfarenhet av kostdataprogram är meriterande och vi vill att du har goda kunskaper i livsmedelshygien. Eftersom det ingår mycket skriftlig information och kommunikation i arbetet förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort och tillgång till bil. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning. ÖVRIGT Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Välj ett jobb för att visa detaljer