Lärare i engelska till Antonskolan Blekedamm åk 7-9
Anton Utbildning AB
Grundskollärare

OM ANTONSKOLAN Vill du vara med i Antonskolans spännande utveckling? Nu söker vi en medarbetare som vill vara med och lyfta vår verksamhet till nästa nivå. På köpet får du en bra arbetsplats med engagerade kollegor med en härlig sammanhållning och vi-känsla. Hos oss har du nära till beslut med goda möjligheter till att vara med och förändra samt utveckla verksamheten. Anton Utbildning har två grundskolor, Antonskolan Blekedamm och Antonskolan Österäng, med årskurserna från förskoleklass till årskurs 9. Vi värnar om elevgrupper där eleven har närhet till utbildad personal. Vi anser att detta är en förutsättning för att skapa en trygg lärmiljö för våra barn och elever. På Antonskolan arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån ANTON-orden: Ansvar, Närhet, Trygghet, Omsorg och Nyfikenhet. En värdegrund som vi vill att du delar med oss. Vår profil är internationell förståelse och solidaritet: "Vi utrustar världsmedborgare som gör skillnad". ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i engelska samt ytterligare ett ämne, önskvärt i svenska. Som person är du kreativ, lösningsorienterad, trygg och stabil. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, lätt för att samarbeta och skapa samt bibehålla goda relationer. Du ser dig själv som en del i ett lag med fokus på tillsammansarbete. I ditt ledarskap är du tydlig samt motiverar andra och skapar engagemang samt delaktighet. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i skola. I uppdraget arbetar du som lärare i åk 7-9. Du kommer att ingå i samarbete med övriga lärare inom arbetslaget, elevhälsan samt ledningsgruppen. Brinner du för pedagogiskt arbete och nära samarbete med kollegor? Då är du välkommen till oss på Antonskolan! ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på 80-100% Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader med start efter överenskommelse. Vi ser dock gärna att du kan börja arbeta hos så snart som möjligt. Urval sker löpande, kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt. Innan du erbjuds en anställning på Antonskolan måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen 2 kap. 31§. Då handläggningstiden brukar vara ett par veckor är det bra om du redan idag begär ut ett belastningsutdrag. Ditt uppdrag är bl. a: Planering, undervisning och bedömning enligt läroplanen och gällande styrdokument Anpassning till elevernas varierande behov, med hög grad av differentiering Aktivt deltagande i Antonprojekt, internationella teman och eventuella Erasmus‑initiativ Tvärprofessionellt samarbete med ordinarie lärare, elevhälsoteam och skolledning Samarbeta i arbetslag och ämneslag samt delta i skolans kollegiala utvecklingsarbete Kvalifikationer Lärarexamen med legitimation i engelska, gärna i kombination med annat/andra ämnen Erfarenhet av undervisning i grundskolan Förmåga att leda, motivera och skapa engagemang God strukturell förmåga och vana vid digitala verktyg i undervisningen Stark kommunikationsförmåga och relationsskapande: med elever, kollegor och vårdnadshavare Vi erbjuder En kreativ och internationellt präglad skolmiljö med elevnära undervisning Kompetenta kollegor, hög elev-/personalrelation och en stark elevhälsa Kontakt och ansökan Välkommen att skicka din ansökan med CV och personligt brev senast 2025.07.27 till: [email protected] Skriv "Lärare: Engelska" i ämnesfältet vid ansökan. Urval, intervjuer och tillsättning (vid rätt kandidat) sker löpande. Intervjuer kan komma att genomföras digitalt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
CE-chaufförer sökes
Jimmys Transport Service AB
Lastbilsförare m.fl.

CHAUFFÖRER SÖKES Jimmys Transport Service AB är ett bemanningsföretag som utgår från olika orter i Skåne. Vi söker positiva och ansvarsfulla chaufförer för F-skattare,Provanställning ,timanställda samt Semestervikarier. Med god chans till förlängning. Du är en tjej eller kille som är serviceinriktad. Du måste kunna passa en tid! Du har ordning och reda omkring dig. Du bör vara ganska flexibel med arbetstiden då det ofta är tvära kast i jobbet. Du är självgående och initiativtagande. Du har ett trevligt sätt mot kolleger och kunder. Du kan god svenska i tal och skrift . Behörigheter: CE, YKB, ADR, Truckkort samt förarkort. Lön enligt avtal. Tjänsterna tillsätts löpande så vänta inte med din ansökan. Mejl [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Enhetschef för mark- och exploateringsenheten till Kristianstads kommun
Bemannia AB (Publ.)
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu finns möjlighet för dig som är intresserad i en utmanande roll som enhetschef inom samhällsbyggnad och exploatering  där det eftersöks en tydlig och engagerad ledare med drivkraft att utveckla både verksamhet och människor. Du trivs i en strukturerad miljö där du får omsätta mål till konkreta resultat – tillsammans med kompetenta kollegor och medarbetare. Om uppdraget Spännande chefsuppdrag inom samhällsutveckling! Vi söker en engagerad ledare med intresse för att ta ett helhetsansvar för ett team på 13 medarbetare. Rollen innebär ansvar för personal, ekonomi, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tjänsten är på heltid och sträcker sig till 2025-12-31 med möjlighet till förlängning och visst distansarbete – en chans att göra verklig skillnad i en viktig samhällsfunktion. Dina arbetsuppgifter Att arbeta som chef inom samhällsutveckling innebär att leda och engagera ett team med fokus på att driva viktiga frågor som formar framtidens samhälle. Med personalansvar får du möjlighet att påverka utvecklingen inom infrastruktur, markförvaltning och långsiktigt hållbar samhällsplanering. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad – strategiskt, hållbart och med människan i centrum. Infrastrukturfrågor, markförvaltning samt köp och försäljning av fastigheter Identifiera attraktiva lägen för bostadsbyggande och verksamheter och driva hela processen Skapa strategier för arbetet med mark- och exploateringsfrågor Arbeta för en långsiktigt hållbar tillväxt samt övergripande och strategiska utvecklingsfrågor Dialog med sakägare och intressenter för att skapa hållbara överenskommelser som varar över tid Dina kvalifikationer Högskoleexamen Erfarenhet av att ha varit chef God datorvana, kunskap i officepaketet. Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. B-körkort Som ledare är du strukturerad, målinriktad och har förmåga att driva utveckling genom uppföljning, analys och förståelse för helheten. Du skapar engagemang genom tydlig kommunikation, tillit och delaktighet, och förankrar mål i dialog med medarbetarna. Med nyfikenhet och omvärldsorientering driver du långsiktig samhällsnytta, utmanar arbetssätt och utvecklar både verksamheten och ditt eget ledarskap. Meriterande Erfarenhet inom samhällsbyggnad eller samhällsutveckling, Erfarenhet av ledande befattning i en politiskt styrt organisation erfarenhet av avtalsskrivning, förhandling och genomförandefrågor God engelska i tal och skrift Utbildning inom fastighetsjuridik och fastighetsekonomi Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-26 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman och [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 194 50 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Underrättelseoperatör till verksamhetsområde Kristianstad
Kriminalvården
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Kristianstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/kristianstad/#verksamhet Verksamhetsområdet Kristianstad planeras att växa och i nära anslutning till nuvarande anstalt kommer anstalten Vä byggas. Läs gärna mer om det här: https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2024/september/anstalten-kristianstad-planeras-vaxa/ ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med uppdrag relaterade till underrättelseverksamhet, informationssäkerhet och säkerhetsfrågor. Arbetsuppgifterna handlar om att inhämta och bearbeta information i syfte att stödja beslutsfattare på lokal, regional och nationell nivå. Du kommer att arbeta aktivt och självständigt med att producera underrättelseprodukter inom ansvarsområdet för att tillgodose myndighetens underrättelsebehov. Tjänsten innebär att du även kommer att samverka med externa myndigheter. Utbildning påbörjas v 37 och pågår ett par veckor framåt, och utbildning sker på annan ort. Mer information om detta kommer vid intervjutillfälle. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god analytisk förmåga med intresse och engagemang för underrättelsefrågor och informationssäkerhet. Du arbetar bra med komplexa frågor och tar stort ansvar för dina uppgifter genom att själv organisera och prioritera dina sysslor på ett effektivt sätt. Dina beslut grundas på medvetna avvägningar och du agerar alltid med verksamhetens bästa i fokus. Du har god samarbetsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt och förstår vikten av goda yrkesmässiga relationer i alla sammanhang. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. • Flerårig relevant arbetslivserfarenhet. • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. • God datorvana och IT-kunskap. • B- körkort. Det är meriterande om du har: • Relevant högskoleutbildning företrädesvis inom statskunskap, beteendevetenskap, juridik eller pedagogik. • Erfarenhet av underrättelsearbete. • Erfarenhet från Kriminalvårdens verksamhet eller från annan del av rättsväsendet. • Erfarenhet av intern och extern samverkan samt god kännedom om relevanta samverkande myndigheters uppdrag. • God förmåga att strukturera information och placera den i en rätt kontext med väl avvägda slutsatser. • God kommunikations- och samverkansförmåga. • Relevanta språkkunskaper. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Ditt arbetsområde kommer att vara Kriminalvårdens verksamheter i Kristianstad, mer information om detta kommer vid intervjutillfälle. Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Grundlärare i fritidshem
Anton Utbildning AB
Fritidspedagoger

Vill du vara med i Antonskolans spännande utveckling? Antonskolan Blekedamm söker en medarbetare som vill vara med och lyfta vår verksamhet till nästa nivå. På köpet får du en bra arbetsplats med engagerade medarbetare och en härlig vi-känsla. Antonskolan ska vara en självklar plats att längta till i elevernas skoldag där fritidshem och skola utgör en helhet. Hos oss har du nära till beslut med goda möjligheter till att vara med och förändra samt förbättra verksamheten. Anton Utbildning har två grundskolor, Antonskolan Blekedamm och Antonskolan Österäng, med årskurserna från förskoleklass till årskurs 9. Vi värnar om mindre barn- och elevgrupper med utbildad personal. Vi tror att detta är förutsättning för att skapa en trygg lärmiljö för våra barn och elever. På Antonskolan arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån ANTON-orden: Ansvar, Närhet, Trygghet, Omsorg och Nyfikenhet. En värdegrund som vi vill att du delar med oss. Vår profil är internationell förståelse och solidaritet: “Vi utrustar världsmedborgare som gör skillnad”. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Som lärare i fritidshem ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i fritidshemmet. Vi vill att du arbetar för ett aktivt fritidshem som utgår från elevernas intressen, behov och erfarenheter samt utmanar till nya och spännande upptäckter. Men även att du har intresse av att arbeta med aktiva raster som en utvecklande undervisningsform. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i fritidshem samt om du har legitimation i något ämne. Som person är du kreativ, lösningsorienterad, trygg och stabil. Har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. I ditt ledarskap motiverar du andra och skapar engagemang samt delaktighet. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader med start 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Innan du erbjudits en anställning på Antonskolan måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen 2 kap. 31§. SISTA ANSÖKNINGSDAG: 27 juni 2025. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med ditt personliga brev och cv omgående till [email protected] Ange ”fritidshem” i ämnesraden.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Lärare i textilslöjd Antonskolan Österäng & Blekedamm (90%)
Anton Utbildning AB
Grundskollärare

OM ANTONSKOLAN Vill du vara med i Antonskolans spännande utveckling? Nu söker vi en medarbetare som vill vara med och lyfta vår verksamhet till nästa nivå. På köpet får du en bra arbetsplats med engagerade medarbetare med en härlig sammanhållning och vi-känsla. Hos oss har du nära till beslut med goda möjligheter till att vara med och förändra samt utveckla verksamheten. Anton Utbildning har två grundskolor, Antonskolan Blekedamm och Antonskolan Österäng, med årskurserna från förskoleklass till årskurs 9. Vi värnar om elevgrupper där eleven har närhet till utbildad personal. Vi anser att detta är en förutsättning för att skapa en trygg lärmiljö för våra barn och elever. På Antonskolan arbetar vi värdegrundsbaserat utifrån ANTON-orden: Ansvar, Närhet, Trygghet, Omsorg och Nyfikenhet. En värdegrund som vi vill att du delar med oss. Vår profil är internationell förståelse och solidaritet: "Vi utrustar världsmedborgare som gör skillnad". ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i textilslöjd. Som person är du kreativ, lösningsorienterad, trygg och stabil. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. I ditt ledarskap är du tydlig samt motiverar andra och skapar engagemang samt delaktighet. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i skola. I uppdraget arbetar du som lärare i åk 3-9. Du kommer att ingå i samarbete med övriga lärare inom arbetslaget, elevhälsan samt ledningsgruppen. Brinner du för pedagogiskt arbete och nära samarbete med kollegor? Då är du välkommen till oss på Antonskolan! ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillsvidareanställning på 90%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader med start efter överenskommelse. Vi ser gärna att du kan börja arbeta hos så snart som möjligt. Urval sker löpande, kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt. Innan du erbjudits en anställning på Antonskolan måste du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt skollagen 2 kap. 31§. Begär gärna ut ett utdrag ur belastningsregistret redan idag. Ditt uppdrag Undervisa textilslöjd för åk 3–9 med planering och betygsättning enligt läroplanen Arbeta nära trä- och metallslöjdskollegor för helhetsperspektiv på slöjdundervisningen Skapa kreativa projekt där eleverna får inflytande, samt utveckla formativ bedömning i samarbete med slöjdlärarkollega. Samarbeta i arbetslag, delta i skolans kollegiala utvecklingsarbete och vara delaktig i elevhälsa och skolledning Kvalifikationer Lärarexamen med legitimation i textilslöjd, gärna även behörig för trä-/metallslöjd Erfarenhet av undervisning i grundskolan; meriterande med formativ bedömningserfarenhet Förmåga att leda, motivera och skapa engagemang för slöjdämnet God strukturell förmåga och vana vid digitala verktyg i undervisningen Stark kommunikationsförmåga och relationsskapande: med elever, kollegor och vårdnadshavare Vi erbjuder En kreativ och internationellt präglad skolmiljö med elevnära undervisning Kompetenta kollegor, låg elev-/personalrelation och stark elevhälsa En modern slöjdsal med goda resurser och stöd i formativ undervisning Kontakt och ansökan Rektor Österäng: Johan Bern, 044‑781 53 47, [email protected] Rektor Blekedamm: Mirnes Meskic, 076‑722 58 17, [email protected] Skicka CV och personligt brev där du konkret beskriver dina erfarenheter av textilslöjd, formativ bedömning och samverkan senast den 4 aug till [email protected] Urval sker löpande – varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ledare med driv och struktur sökes till lagerverksamhet i Kristianstad
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Arbetsuppgifter Har du ett naturligt ledarskap, en god känsla för planering och trivs i en roll där du får ta ansvar? Vi söker dig som vill ta nästa steg i karriären och vara med och påverka det dagliga flödet på ett modernt lager i Kristianstad. Om tjänsten I denna roll blir du en nyckelperson i den dagliga driften och en viktig länk mellan medarbetare och arbetsledning. Du kommer att arbeta operativt i lagermiljö samtidigt som du stöttar kollegor, samordnar uppgifter och ser till att arbetet flyter på smidigt. Här får du chansen att kombinera praktiskt arbete med ansvar och inflytande. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att: -Leda det dagliga arbetet i lagret och fördela arbetsuppgifter -Säkerställa att rutiner och processer följs -Introducera nya medarbetare och ge stöd vid behov -Medverka i planering och effektivisering av arbetsflöden -Följa upp resultat och bidra till att teamet når sina mål Tjänstens omfattning: -Anställningsform: Heltid -Placeringsort: Kristianstad -Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna omgående Din profil Vem söker vi? Vi letar efter en lösningsorienterad person som är van vid att ta initiativ och har förmågan att skapa struktur även i intensiva situationer. Du har god samarbetsförmåga, men tvekar inte att fatta beslut när det behövs. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är ett plus, men inte ett krav – det viktiga är din vilja att växa med uppgiften. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: -Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt -Är van vid administrativa moment och har ett öga för detaljer -Är organiserad, tydlig och bra på att planera -Har vana av att ta ansvar och motivera andra -Trivs i ett tempo där du hanterar flera arbetsmoment samtidigt -Innehar truckkort A+B och har erfarenhet av lagerarbete Meriterande: -Körkort och tillgång till bil -Flytande engelska i tal och skrift -Tidigare teamleadarroll Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och din förmåga att skapa engagemang i teamet. Redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Medicinsk sekreterare, vikariat, till Vuxenpsykiatrimottagning i Kristianst
REGION SKÅNE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Söker du ett betydelsefullt och flexibelt arbete med en rad varierande arbetsuppgifter? Är du intresserad av egna ansvarsområden utöver de vardagliga sysslorna? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Varmt välkommen till oss på vuxenpsykiatrin i Kristianstad! Verksamhetsområde (VO) vuxenpsykiatri Kristianstad bedriver specialistpsykiatri med cirka 350 medarbetare och vänder sig till vuxna från 18 år. Inom verksamhetsområdet bedrivs såväl heldygns- som öppenvård, Vårt upptagningsområde är fem kommuner i nordöstra Skåne. Vi är måna om att ha ett gott samarbete med kommunerna, vilket vi upprätthåller genom samverkansmöten och gemensamma vårdplaneringar. Öppenvårdsmottagningen i Kristianstad är placerad inom gångavstånd till Centralsjukhuset Kristianstad. Vi har ett nära samarbete där vi hjälps åt och arbetar med patienterna i fokus. Idag är vi cirka 80 medarbetare på mottagningen, varav nio medicinska sekreterare och två administratörer. Vi har även ett välutvecklat samarbete med psykiatriska akutmottagningen, heldygnsvården och andra externa samarbetspartners. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför implementering av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och erfarenheter i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och vill bli del av ett härligt gäng som hjälper och stöttar varandra! Som medicinsk sekreterare består ditt arbete till största delen av att organisera och strukturera det administrativa arbetet på mottagningen. I teamet samarbetar du med olika personalkategorier och medverkar aktivt till förbättring av rutiner, arbetssätt samt utveckling av enheten. Arbetsuppgifterna innefattar journalskrivning via MedSpeech i Melior, schemaläggning, registreringar i Pasis samt remiss- och teamkonferenshantering. I din roll har du viss patientkontakt med telefonpass samt hantering av inkomna ärenden via 1177. Du är ett stort stöd för dina kollegor arbetar även i ett nära samarbete med läkare och övrig vårdpersonal. Därutöver finns det möjlighet till egna ansvarsområden såsom Mina planer, Callguide med flera. När du börjar får du en introduktion, mentor och bredvidgång anpassad efter dina behov så din kompetens tas tillvara i vårt team. Vi erbjuder möjlighet till hemarbete, en dag per vecka. Tjänsten avser ett vikariat på 1 år. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY/400p YH alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Därtill har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har god datorvana samt kunskaper i Melior, MedSpeech och/eller Pasis. För att trivas hos oss tror vi att du uppskattar en omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör. Ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete tilltalar dig. Du arbetar serviceinriktat och har ett flexibelt förhållningssätt där du snabbt kan ställa om när det behövs. Därtill har du god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i tvärprofessionella team. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vi söker Säkerhetsrådgivare / Säljare i Kristianstad!

Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Kristianstad. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Kristianstad". Vi ser fram emot att höra från dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Skjutstativtruckförare (B3) till lager i Kristianstad – tvåskift
MK Manning AB
Lager- och terminalpersonal

Skjutstativtruckförare (B3) till lager i Kristianstad – tvåskift MK Manning söker nu en erfaren skjutstativtruckförare med truckkort B3 till en av våra kunder – ett välrenommerat logistikföretag med verksamhet i Kristianstad. Har du erfarenhet av skjutstativkörning och trivs i en fartfylld lagermiljö? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om rollen: Som skjutstativtruckförare arbetar du med hantering av gods på lager, där din huvudsakliga uppgift är att köra skjutstativtruck. Du arbetar i ett högt tempo och behöver vara noggrann, ansvarstagande och samarbetsvillig. Tjänsten är på heltid och förlagd i tvåskift, vilket kräver flexibilitet och god planeringsförmåga. Arbetsuppgifter: Körning av skjutstativtruck (B3) för hantering av godsPlockning och packning av varor enligt plocklistor In- och utleveranser samt lagerhållning Scanning av produkter i affärssystem Lastning och lossning av gods Kvalifikationer: Minst 6 månaders erfarenhet av skjutstativkörning (B3) Truckkort med behörighet A1-A4 och B1-B4 God fysisk form och förmåga att arbeta i högt tempo Flytande svenska i tal och skrift B-körkort och tillgång till bil är meriterande Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal Möjlighet till tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter Stöd från ett engagerat team via MK Manning Övrigt: Placeringsort: Kristianstad Omfattning: Heltid Arbetstid: Tvåskift (förmiddag och eftermiddag) Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Ansökan: Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt – tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025