Om tjänsten Vi söker nu en Teknikinformatör till ett globalt teknikföretag i Kristinehamn. Här får du en central roll där du får ta egna initiativ och ansvar för dokumentleveranser i tekniskt avancerade projekt, där du är involverad från start till slut. Dokumentationen kan inkludera kvalitets- och process-beskrivningar, tekniska funktionsbeskrivningar, arbetsinstruktioner och olika typer av checklistor. Du ansvarar för: Att samla in, strukturera och följa upp dokumentleveranser i projekt eller delprojekt. Att utveckla, analysera och uppdatera teknisk information samt verifiera den enligt fastställda format och standarder. Att arbeta systematiskt och se till att dokumentationsflödet fungerar samt identifiera risker och möjligheter kopplat till dokumentationen. Rollen innebär mycket samordning och kontakt med olika intressenter såsom projektledare, konstruktörer och tekniska specialister. Här får du möjlighet att vara en del av ett internationellt företag som jobbar med unika produkter med hållbarhet står i fokus. Om du är redo för nästa steg i karriärer och vill jobba med teknisk dokumentation tillsammans med ett trevligt, kompetent team där du får utvecklas både professionellt och personligt kan detta passa dig! Vem du är Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation i en liknande roll. Du har en god teknisk förståelse och förmågan att sätta dig in i och tolka tekniskt innehåll, även om du inte behöver vara expert. Har du dessutom arbetat i dokumentationsverktyg som bygger på XML, gärna enligt S1000D-standarden, är det ett stort plus. Eftersom all dokumentation sker på engelska, är det viktigt att du behärskar språket väl i tal och skrift. Som person är du organiserad, självgående och kommunikativ – du trivs med att ta eget ansvar och samverka med olika funktioner. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Kristinehamn Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Är du en erfaren och ansvarstagande truck- eller hjullastarförare? Trivs du med att arbeta i en dynamisk miljö där noggrannhet och ordningssinne är viktigt? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu duktiga truck- och hjullastarförare för vår kunds räkning. Arbetsuppgifterna omfattar: Lastning och lossning av gods. Lagerhantering och materialhantering. Förflyttning av material in och ut från lager och arbetsområden. Säkerställa ordning och struktur i lagermiljön. Kvalifikationer och krav För att lyckas i denna roll tror vi att du: Har erfarenhet av truckkörning och/eller hjullastarkörning. Innehar giltigt truckkort (A och B) och/eller hjullastarkompetens. Är en noggrann och strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Har en positiv attityd och trivs med att samarbeta med andra. Tidigare erfarenhet inom lager och logistik är meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Ordningsam och punktlig. Flexibel och lösningsorienterad. Självgående, men som samtidigt trivs i ett team. Vi erbjuder Ett spännande och utvecklande uppdrag hos en välkänd kund. Möjlighet att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga villkor och chans till långsiktighet för rätt kandidat. Ansökan Låter detta som jobbet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande, så vänta inte med att söka.
Är du en noggrann och händig snickare som vill arbeta i en strukturerad och trygg fabriksmiljö? Vi på Levra bemanning söker nu engagerade och skickliga snickare till vår kund, som arbetar med högkvalitativa träprodukter. Om rollen: Som snickare hos vår kund kommer du att arbeta i en modern fabriksmiljö där du får möjlighet att använda och utveckla dina hantverkskunskaper. Arbetsuppgifterna kan innefatta allt från montering och bearbetning av trä till att arbeta med specialanpassade beställningar, beroende på kundens aktuella projekt. Du kommer att arbeta i team men också ta eget ansvar för delar av produktionen. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av snickeri, helst i en industri- eller fabriksmiljö - Är praktiskt lagd och händig - Trivs med att arbeta både självständigt och i team - Har ett öga för detaljer och arbetar noggrant - Är ansvarsfull och flexibel Vad vi erbjuder: - Möjligheten att arbeta i en trygg arbetsmiljö med en seriös arbetsgivare - Tydliga rutiner och säkerhetsföreskrifter - Möjligheter till långsiktig anställning och utveckling inom företaget - Stöttning från oss på Levra under hela anställningen Ansökan: Låter detta som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vill du vara med och utveckla framtidens automationslösningar i en tillverkande industri? Som automationsingenjör arbetar du både operativt och strategiskt med utveckling, optimering och drift av automationssystem. Du driver förbättringsprojekt och är en nyckelspelare i verksamhetens digitaliseringsresa. Rollen I rollen arbetar du med att utveckla och optimera automationslösningar och processutrustning i nära samarbete med andra tekniker. Du leder och deltar i digitaliseringsprojekt med syfte att öka effektiviteten inom papper- och massaproduktion. Arbetet innefattar även felsökning, rotorsaksanalys och förebyggande underhåll av el- och automationssystem. Du ansvarar dessutom för att ta fram kravspecifikationer och tekniska underlag samt bidra vid upphandling av ny utrustning. Din kompetens • Erfarenhet av arbete inom automation och styrsystem. • God kännedom om ABB- och/eller Siemens-system. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och trygg i ditt arbetssätt. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd för dina kollegor och bidrar till en positiv arbetskultur genom ditt engagemang och din samarbetsförmåga. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Om tjänsten Vill du arbeta brett med system och automation i en verksamhet med fokus på utveckling och förbättring? I rollen som automationstekniker får du en varierad vardag där du arbetar både operativt och utvecklingsinriktat inom automation och processförbättringar. Rollen Som automationstekniker arbetar du med att analysera och genomföra förbättringar i processutrustning samt dokumentera ritnings- och programändringar. Du ansvarar för att utveckla och anpassa FU-planer, säkerställa fungerande programbackuper och bidra till ett strukturerat förebyggande underhåll. I rollen gör du även programändringar och skapar nya program för styrsystem inom driv- och processautomation. Du deltar i och leder projekt kopplade till tekniska lösningar och arbetsmetoder, och fungerar vid behov som teknisk sakkunnig. Din kompetens • Minst yrkeshögskoleutbildning inom el eller automation, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och trygg i ditt arbetssätt. Du kommunicerar tydligt, är lyhörd för dina kollegor och bidrar till en positiv arbetskultur genom ditt engagemang och din samarbetsförmåga. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Vi är ett ungt företag men med många års erfarenhet av verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri. Våra kunder återfinns inom Marine, Defense, Energy, Industrial Machines och Aerospace. Som en del i vår tillväxtresa behöver vi nu rekrytera en till svetsare till vårt team. Din Roll: Som svetsare på Aston Harald Mekaniska Verkstad AB får du möjlighet att arbeta med tekniskt utmanande konstruktioner i olika material. Genom ditt noggranna och effektiva arbete är du med och skapar produkter av hög kvalitet till våra kunder. Huvuduppgift Svetsning MIG/MAG TIG enligt ritningar och specifikationer Förbearbetning, kapning, valsning, fogberedning Efterbearbetning, avlägsna slagg/ svetssprut, slipa, grada Egenkontroll på utfört arbete Förbättringsarbete inom ansvarsområdet för ökad effektivitet och kvalitet Sekundära arbetsuppgifter Vi är en flexibel arbetsplats och beroende på person kan sekundära arbetsuppgifter vara: Köra vår värmebehandlingsugn Hjälpa till i vår monteringsavdelning Utföra logistikarbete, truck, kittning, tvättning För att lyckas i rollen bedömer vi att du behöver: Verkstadsinriktad gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet av svetsning Svetslicenser enligt EN ISO 9606 för konstruktionsstål och aluminiumlegeringar Erfarenhet och utbildning i visuellkontroll enligt SS-EN 5817 Kunna läsa och förstå ritningar och svetsprocedurer Truck- och traverskort är meriterande Ha god samarbetsförmåga och en positiv inställning Ansökan / mer info: Arbetet är förlagt till 2-skift. Skicka CV + personligt brev till [email protected] Krav för tjänsten är svenskt medborgarskap. Urval sker löpande. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Personuppgifter Genom att skicka in din ansökan via e-post godkänner du att Aston Harald Mekaniska Verkstad AB behandlar dina personuppgifter för rekryteringsändamål. Dina uppgifter kommer att lagras under pågående rekryteringsprocess och upp till 6 månader efter att processen är avslutad. Om du samtycker, kan vi behålla dina uppgifter i upp till 12 månader för framtida rekryteringsmöjligheter. Om du vill att vi sparar dina uppgifter i 12 månader, vänligen ange detta i din ansökan. Du har rätt att när som helst begära att vi raderar dina uppgifter. Välkommen med din ansökan! Vi önskar ej bli kontaktade av rekryteringsföretag!
Om oss Brand Impact har sedan 1988 varit en ledande partner för varumärken inom detalj- och dagligvaruhandeln. Vi skapar upplevelser som sticker ut genom smakprov, engagerande samtal och kreativ exponering av produkter i butiksmiljö. Vill du bli vår nästa Grillmästare? Vi letar efter en entusiastisk grillmästare som vill ha världens roligaste extrajobb! I denna roll får du ansvaret för att förbereda och grilla läckra rätter, samtidigt som du bidrar till en härlig atmosfär och en smakupplevelse för våra kunder. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Demonstrera och tillaga grillprodukter för kunder i livsmedelsbutiker. Bjuda på smakprov och engagera kunder genom samtal och produktkunskap. Hålla grillplatsen organiserad och ren för att säkerställa en säker och trivsam miljö. Samverka med butikspersonal för att säkerställa optimal produktplacering och synlighet. Vi söker dig som Är över 18 år. Kommunicerar väl och flytande på svenska. Har ett genuint intresse för grillning och matlagning. Är serviceminded och har lätt för att få kontakt med människor. Kan arbeta vid behov, främst på torsdagar och fredagar. Varför arbeta med Brand Impact? Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö med en marknadsmässig lön och support från vårt kunniga team! Intresserad? Är du redo att bli vår nya grillmästare? Tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot din ansökan! //Brand Impact Teamet
Bli en del av Burger Kings flammande tillväxt som Skiftledare! Är du redo att leda ett team i en miljö fylld av skratt, leenden och glädje i högt tempo? Som skiftledare hos Burger King är du en operativ ledare som genom ditt team skapar fantastiska driftsresultat och oförglömliga upplevelser för våra gäster. Du fokuserar på kvalitet, service och renlighet och motiverar medarbetarna att prestera sitt allra bästa. Vi söker en engagerad skiftledare som älskar att arbeta med människor, brinner för förstklassig gästservice och trivs med utmaningar! Varför välja oss? Bli kungen av ledarskap: Lär dig att leda ett team och utveckla dina ledaregenskaper. Gästservice: Behandla varje gäst som en KUNG! Flexibel arbetstid: Kombinera jobbet med skola och fritid. Karriärmöjligheter: Stora möjligheter till utveckling och avancemang. Som skiftledare hos Burger King ansvarar du för: Driften av restaurangen. Gästupplevelsen, matkvalitet och renlighet. Personalutveckling och utbildning. Ekonomiska resultat. Vi letar efter dig som: Gillar att ta ansvar och fatta beslut. Vill leda och inspirera andra. Har erfarenhet från servicebranschen. Har fyllt 18 år. Vill du bli en del av vårt team? Kontakta oss idag!
Vill du utvecklas i ett växande bolag och bidra till att vi har nöjdast kunder? Då är det kanske dig vi söker! Wafab Bil söker nu en engagerad servicerådgivare för att jobba med Kia i vår anläggning i Kristinehamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå i att möta våra kunder när de besöker oss eller ringer till oss. Du lämnar kostnadsförslag, planerar beställda jobb, tar emot bilen, håller kunden uppdaterad vid avvikelser, sammanställer faktura och lämnar ut bilen med en genomgång av vad som gjorts. Du kommer att ha många varierande arbetsuppgifter och du är spindeln i nätet för att lösa den dagliga verkstadsdriften. Du arbetar tätt tillsammans med verkstadschefen, reservdelsansvarig och fyra tekniker, som tillsammans med dig ansvarar för att vi har en helnöjd kund. Genom ditt engagemang och kunnande hittar du bästa möjliga lösning för varje kund. Kompetenskrav Vi vill att du har ett fordonstekniskt intresse och några års branschvana samt B-körkort. Du kommer att erbjudas kompetensutveckling via Kias utbildningsprogram. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du har kundens behov som en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Du gillar ordning och reda och har ett professionellt och positivt förhållningssätt. Vi värdesätter högt att du är en samarbetsinriktad person som förstår betydelsen av ett väl fungerande samarbete. Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta självständigt och en vilja att utvecklas i din yrkesroll. Du får räkna med att tempot är högt och det krävs att du är stresstålig och har god förmåga att prioritera. Stämmer beskrivningen in på dig och du är redo för en ny och stimulerande utmaning så ansöker du enkelt här. Ansök senast 5 april. Tillträde efter överenskommelse och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval kommer att ske löpande, och finner vi rätt kandidat kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum passerat.
Är du en noggrann och ansvarstagande person med erfarenhet av att granska årsredovisningar? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomisk granskare för ett konsultuppdrag hos en kund i Krisitnehamn. Uppdraget är med start omgående och fortsätter i 3 månader. Du arbetar heltid på plats på kundens kontor i Kristinehamn. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du att granska och säkerställa korrektheten i gode mäns och förvaltares årsredovisningar. Följande arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella: Stämma av årsredovisningarna mot underlag som exempelvis bankutdrag, kvitton, och andra relevanta dokument Säkerställa att inkomster och utgifter är korrekt redovisade enligt gällande regler och praxis Rapportera eventuella avvikelser eller oklarheter till ansvarig enhet Kommunicera med gode män och förvaltare vid behov för att få kompletterande information eller förtydliganden Dokumentera och sammanställa granskningens resultat för vidare handläggning Följa upp och säkerställa att alla nödvändiga åtgärder vidtas vid upptäckta brister eller felaktigheter Dina kvalifikationer Vi söker dig som är noggrann, snabblärd, strukturerad och har ett stort ansvarstagande. Du arbetar självständigt och har förmåga att hantera detaljer med precision. Du är också flexibel och kan anpassa dig till nya arbetsuppgifter och situationer vid behov. Övriga kvalifikationer: Gymnasial utbildning samt några års erfarenhet av liknande arbete God vana i att arbeta med siffror Ekonomisk utbildning eller erfarenhet av granskning av årsredovisningar. Goda kunskaper inom ekonomi och redovisning. Meriterande Erfarenhet av granskning av årsräkningar inom överförmyndarområdet Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 170 40 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välj ett jobb för att visa detaljer