Lediga jobb i Krokom

Sök totalt 33 lediga jobb i Krokom

Familjebehandlare till Öppenvårdsenheten
Krokoms kommun
Socialsekreterare

– Ett jobb med plats för utveckling! Vill du vara med i det spännande utvecklingsarbetet som pågår utifrån den nya socialtjänstlagen? Sök då tjänsten som familjebehandlare hos oss på öppenvården! Öppenvårdsenheten är organiserad under Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO). Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Enheten ansvarar för kommunens öppenvård med biståndsbeslut rörande barn och familjer, missbruk och vuxna samt servicetjänster såsom rådgivning, anhörigstöd och samarbetssamtal. På enheten arbetar en enhetschef och tio behandlare/familjebehandlare. Vi arbetar på uppdrag från socialsekreterare men har också insatser på service där vi erbjuder upp till fem rådgivande och motiverande samtal utan biståndsbeslut. Enhetens arbete är under utveckling för att ligga i linje med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft under 2025.   En dag som familjebehandlare på Öppenvårdsenheten  Som familjebehandlare arbetar du familjeorienterat och utgår från ett systemteoretiskt helhetsperspektiv. Arbetet sker på både universell, selektiv och indikerad nivå.  Du genomför förändrings- och behandlingsarbete med barn, ungdomar och deras familjer baserat på uppdrag från utredande socialsekreterare. Målet är att öka skyddsfaktorerna och minska riskfaktorerna. Innehållet i behandlingsarbetet är individuellt anpassat utifrån barnets/ungdomens behov och formas tillsammans med barnen, ungdomarna och deras föräldrar utifrån uppdraget. Du arbetar både i team och enskilt. Arbetet sker i familjernas hem, i våra lokaler eller på andra lämpliga platser. Vår målsättning är att familjerna så långt som möjligt ska få stöd och hjälp i sin hemmiljö. Du har ett nära samarbete med beslutsfattande chef, socialsekreterare, övriga kollegor på enheten och andra interna eller externa aktörer. Tjänsten är i grunden förlagd till dagtid, men en viss flexibilitet med arbetstiden är ett krav.   Du dokumenterar ditt arbete i vårt dokumentationssystem viva och upprättar och arbetar efter genomförandeplaner samt följer upp dessa.  Din kompetens Vi söker dig som är flexibel med god samarbetsförmåga och som arbetar på ett strukturerat och självständigt sätt. Du är drivande och identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till förbättringar utifrån uppkomna behov och krav. Du kan navigera i samhällssystemen, de olika huvudmännens uppdrag och förstår hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser. Du är ansvarsfull och har nått en personlig mognad som gör att du är trygg i dig själv. Du har socionomexamen. B-körkort är ett krav   Meriterande är om du har: Erfarenhet av psykosocialt förändrings- och behandlingsarbete inom området barn och familj. Erfarenhet av social dokumentation och arbete med genomförandeplaner. Utbildning i metoder såsom BBIC, Trappan, rePULSE, MI, ABC eller andra föräldrastödsprogram/gruppverksamheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Tillsvidareanställning på 100%, tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-03-09 Intervjuer är planerade till vecka 11 och 12. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Kontaktperson för tjänsten Maja Jemtbring, Enhetschef 0640-162 96 [email protected]     Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Familjebehandlare/Vuxenbehandlare till Öppenvården
Krokoms kommun
Socialsekreterare

– Ett jobb med plats för utveckling Vill du vara med i det spännande utvecklingsarbetet som pågår utifrån den nya socialtjänstlagen? Sök då tjänsten som familjebehandlare/vuxenbehandlare hos oss på öppenvården! Öppenvårdsenheten är organiserad under Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO). Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Enheten ansvarar för kommunens öppenvård med biståndsbeslut rörande barn och familjer, missbruk och vuxna samt servicetjänster såsom rådgivning, anhörigstöd och samarbetssamtal. På enheten arbetar en enhetschef och tio behandlare/familjebehandlare. Vi arbetar på uppdrag från socialsekreterare men har också insatser på service där vi erbjuder upp till fem rådgivande och motiverande samtal utan biståndsbeslut. Enhetens arbete är under utveckling för att ligga i linje med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft under 2025. En dag som familjebehandlare/vuxenbehandlare på Öppenvårdsenheten  Arbetet innebär psykosocialt behandlingsarbete, dels med vuxna där det förekommer någon form av skadligt bruk/beroendeproblematik, och dels med barn/unga och deras familjer där det förekommer någon form av social problematik. Enheten erbjuder behandlingsinsatser till vuxna enligt socialstyrelsens riktlinjer i form av bland annat CRA, ÅP och spelbehandling samt erbjuder anhörigstöd till närstående med en missbruks- eller beroendeproblematik. Som familjebehandlare arbetar vi familjeorienterat och utgår från ett systemteoretiskt helhetsperspektiv. Arbetet sker på både universell, selektiv och indikerad nivå. Du genomför förändrings- och behandlingsarbete med barn, ungdomar och deras familjer baserat på uppdrag från utredande socialsekreterare. Målet är att öka skyddsfaktorerna och minska riskfaktorerna. Vår målsättning är att klienter och familjer så långt som möjligt ska få stöd och hjälp i sin hemmiljö. I arbetet som behandlare förväntas du arbeta både i team och enskilt, beroende på uppdragets innehåll. Arbetet sker i familjernas hem, i våra lokaler eller på andra lämpliga platser. Du arbetar utifrån uppdrag och har ett nära samarbete med beslutsfattande chef, socialsekreterare, övriga kollegor på enheten och andra interna eller externa aktörer. Tjänsten är i grunden förlagd till dagtid, men en viss flexibilitet med arbetstiden är ett krav.   Du dokumenterar ditt arbete i vårt dokumentationssystem viva och upprättar och arbetar efter genomförandeplaner samt följer upp dessa.   Din kompetens Vi söker dig som är flexibel med god samarbetsförmåga och som arbetar på ett strukturerat och självständigt sätt. Du är drivande och identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till förbättringar utifrån uppkomna behov och krav. Du kan navigera i samhällssystemen, de olika huvudmännens uppdrag och förstår hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser. Du är ansvarsfull och har nått en personlig mognad som gör att du är trygg i dig själv. Du har socionomexamen eller annan relevant utbildning på minst grundnivå från högskola/universitet. B-körkort är ett krav.   Meriterande är om du har:  Erfarenhet av psykosocialt förändrings- och behandlingsarbete inom områdena barn och familj och/eller skadligt bruk/beroende. Utbildning i beroendelära, CRA-metoden och/eller ÅP och/eller MI. Utbildning i metoder som Trappan, rePulse, ABC eller andra föräldrastödsprogram och gruppverksamheter. Erfarenhet av social dokumentation och arbete med genomförandeplaner. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Tillsvidareanställning på 100%, tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-03-09 Intervjuer är planerade till vecka 11 och 12. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Kontaktperson för tjänsten Maja Jemtbring, Enhetschef 0640-162 96 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00   Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Fysioterapeut
Krokoms kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

– Ett jobb med plats för gemenskap och utveckling. Vill du vara med och sträva mot att hålla nollan? I Krokom har vi mycket bra resultat kopplat till vår hemtagningsprocess från sjukhuset. Vi söker nu en fysioterapeut som vill vara med att starta upp korttidsverksamheten i kommunens regi, i helt nyrenoverade lokaler och med tillgång till en egen träningslokal.   Välkommen till oss! Vi är ett härligt gäng på fem fysioterapeuter, fem arbetsterapeuter, en rehabiliteringsassistent och ett syn- och hörselombud som tillsammans arbetar för friska och självständiga äldre. Inom hälsa och sjukvård arbetar också kommunens sjuksköterskor och distriktssköterskor samt en dietist. I vårt verksamhetsområde finns också biståndsenheten som vi har ett nära samarbete med.  Hos oss arbetar man utifrån ett område/distrikt tillsammans i team och framförallt i nära samarbete med arbetsterapeuten. Vi gör hembesök hos kommunens hemsjukvårdspatienter eller de som bor på ett kommunalt boende (särskilt boende eller gruppbostad enligt LSS). Arbetsdagen styr du till stor del själv i samarbete med övriga kollegor.   Efter sommaren kommer kommunens nyrenoverade korttidsavdelning att öppna och vi söker nu en fysioterapeut som vill vara med att bygga upp den verksamheten tillsammans med övriga professioner.   ​​Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet.  En dag som fysioterapeut   Som fysioterapeut hos oss är ditt uppdrag att främja varje individs funktioner för att skapa delaktighet och förutsättningar för självständighet och oberoende i vardagen. Du har stor frihet att planera och organisera din egen arbetsdag. Dina insatser bidrar till att stimulera den enskilde till ett aktivt liv och möjliggör dennes önskemål om att tillvarata eller utveckla sina förmågor och färdigheter. På korttidsenheten tar du stort ansvar för vårdtagarens rehabilitering och handleder personalen för att uppnå mål. Du är aktiv i möten och leder rehabiliteringsarbetet utifrån din roll. Förutom korttidsverksamheten kommer du ansvara för tre stycken avdelningar på särskilt boende.   Din kompetens Krav för anställning:  • Svensk legitimation som fysioterapeut.   • B körkort.   • God förmåga att förstå och uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  • Du har god datorvana och förmåga att skriva journal.   • Du har lätt för att samarbeta och är en duktig handledare utifrån din profession.  Erfarenhet av arbete inom hemrehabilitering och kommunal äldreomsorg är meriterande.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är öppen, prestigelös och trivs med att arbeta i team. Du har ett stort engagemang för arbete med människor och ett ödmjukt och professionellt bemötande. Du är utåtriktad och intresserad av att bidra med din kunskap. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är självständig, flexibel, strukturerad och har god förmåga att prioritera. Vi står inför spännande utmaningar, bland annat att utveckla och testa nya arbetssätt och vi uppskattar idérikedom och drivkraft i utvecklingsarbete kring vård och rehabilitering.  Övrig information Tillsvidareanställning på heltid, med tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse.   Din placering kommer att vara på korttidsenheten och särskilda boendet Blomstergården i centrala Krokom.   Schemalagd arbetstid, heltid, måndag till fredag men med möjlighet till individanpassning av schema.   Arbetsplatsen är i centrala Krokom med bra tillgång till kollektivtrafik.   Vi tillämpar friskvårdstid eller friskvårdsbidrag och förmånsportal. Sista ansökningsdag: ​2025-02-23 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Hälsning från din blivande chef Här finns arbetslaget med hög arbetsglädje och gemenskap som får dig att känna dig som hemma. Hos oss får du möjlighet att bidra med kreativitet och engagemang och vara med och påverka vår rehabverksamhet samtidigt som du utvecklas i din profession. Vi arbetar med flera utvecklingsarbeten så det är viktigt att du har en positiv inställning till förändring och utveckling. Som chef arbetar jag mycket med din arbetsmiljö och för att ständigt stärka våra friskfaktorer för att du som medarbetare ska ha ett hållbart arbetsliv. Jag värderar din delaktighet högt och förväntar mig att du är aktiv och kommunikativ. Ser verkligen fram emot din ansökan och att få veta mer om dig! Therese Olsson    Kontaktperson för tjänsten ​​Therese Olsson​, ​Enhetschef​  0640-​16537​  ​[email protected]​   Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 februari 2025
Rektor till Rödöns och Aspås F-6 skolor
Krokoms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

– Ett jobb med plats för utveckling, utmaningar och upplevelser! Ingress En av våra rektorer kliver på nytt uppdrag som rektor i vår kommun. Därför söker vi nu en rektor till Rödöns skola F-6 samt Aspås skola F-6, båda med fritidshem, i Krokoms kommun. Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Är du en trygg och drivande ledare som vill medverka till utveckling för både elever och medarbetare? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt. Välkommen till oss! Ditt rektorsansvar kommer vara två skolenheter; dels Rödöns skola F-6 med fritidshem som omfamnar ca 100 elever samt Aspås skola F-6 med fritidshem där det finns ungefär lika många elever. Båda skolorna har en växtkraft med en prägel av byskolor. Som rektor kommer du att ha ett nära och starkt stöd av skolornas elevhälsoteam och förstelärare med ett fokus på att alla elever ska vara trygga och få möjligheten att utvecklas i sitt lärande.    Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som rektor i Krokoms kommun Rektor leder den pedagogiska verksamheten och jobbar självständigt med de enheter du har ansvar för, även i teamsamverkan med andra rektorer i skolområdet. Uppdraget innebär att arbeta strategiskt för att verkställa målen i förskolans läroplan och de kommunala besluten som barn- och utbildningsnämnden fattar, gällande förskole- och skolverksamhet. Tillsammans med personalen fokuserar du på barn- och utbildningsförvaltningens övergripande mål; att ge alla elever en skolgång som präglas av likvärdighet, kunskap och trygghet. Genom ditt pedagogiska ledarskap ska du möjliggöra elevers undervisning utifrån barnets bästa, så att det livslånga lärandet ges möjlighet att växa. Tillsammans med personalen fokuserar du på barn- och utbildningsförvaltningens övergripande mål; att ge alla elever en skolgång som präglas av likvärdighet, kunskap och trygghet. Det goda ledarskapet i kommunen präglas av värdeorden modig, välkomnande, pålitlig och nära. Som rektor har du ett övergripande ansvar för personalens arbetsmiljö, budget samt undervisningens kvalitet. Dialog, utvecklingsfokus och trygghet är viktiga förmågor i ditt ledarskap för att uppnå målen både i läroplanen och i kommunens övergripande mål för skolan.   Din kompetens Som rektor i vår kommun, vill vi att du har grundläggande pedagogisk insikt genom pedagogisk utbildning och erfarenhet (styrt enligt Skollagen), kompletterad med erfarenhet och utbildning inom ledarskap och personalledning. Meriterande för rollen är om du har tidigare erfarenhet av att leda skolor och fritidshem. Har du genomgången eller påbörjad statlig rektorsutbildning är det också meriterande. Om du saknar den utbildningen, kommer den att behöva genomföras inom ramen för tjänsten och ska slutföras senast fyra år efter påbörjad anställning. Du är en trygg, engagerad och drivande ledare som har modet att utmana pedagoger och elever för att nå högre måluppfyllelse. Du är beredd att driva och genomföra förändringsprocesser och värdesätter delaktighet för barn och medarbetare i ditt ledarskap. Du tar avstamp i kvalitetsfokus och forskningsanknytning när det gäller utveckling av verksamheten. Som ledare ser du samverkan med olika parter som någonting viktigt. Du innehar även en god kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver att du har körkort. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 2025-03-02 Intervjuer sker onsdag 12 mars i Krokom. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Hälsning från din blivande chef Söker du nya utmaningar och vill bidra med ditt engagemang i skolutvecklingsfrågor, samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med dina rektorskollegor utöva ett kollegialt lärande, då ska du söka den här tjänsten! Gemenskap och stöttning är viktiga ledord -- här i ”Skol-Krokom” krokar vi arm med varandra. Jag ser fram emot din ansökan! Hälsningar Annika Lööf Sjölund, verksamhetschef skola Kontaktperson för tjänsten Skriv dig som chef som kontaktperson, ni kan vara flera personer nämnda här: Annika Lööf-Sjölund, verksamhetschef skola 0640-161 66 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025
Sjuksköterskor
Krokoms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

– Ett jobb med plats för arbetsglädje, utveckling och gemenskap Jag behöver stärka upp mitt team med sjuksköterskor inför nyöppning av vårt särskilt boende Blomstergården. I Krokom har vi låg omsättning av sjuksköterskor och distriktssköterskor så du kommer till ett tryggt gäng med mycket erfarenhet och härlig gemenskap. Välkommen till oss! I Krokom har vi tre särskilda boenden varav ett med korttidsplatser samt en resurspool som stöttar upp där det behövs. I dagsläget är placering ej klar men som sjuksköterska i kommunen är man anställd i hela kommunen men har en placering. Du har ett fast schema som rullar över 6 veckorsperioder och under den tiden förväntas arbete 1 helg. Arbetet är förlagt till dagtid och har just nu en veckoarbetstid på 38,15 för en heltid. När du arbetar helg är ni 3-4 i tjänst och täcker då upp hela kommunen. Du arbetar då med både distriktssköterskor och sjuksköterskor från olika områden men ni utgår från centrala Krokom. Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt! Din roll som sjuksköterska hos oss I Socialförvaltningens verksamhet Hälsa och sjukvård arbetar våra sjuksköterskor, distriktssköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster med hälso- och sjukvård, rehabilitering och habilitering för äldre och kommuninvånare med funktionsvariationer. Som sjuksköterska hos oss bedömer och utför du medicinska åtgärder och omvårdnadsinsatser samt följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning. Dokumentation sker i journalsystemet VIVA. I arbetsuppgifterna som resurs utför du de dagliga arbetsuppgifterna kopplat till det specifika området du är placerad på. Detta sker genom dina insatser direkt eller genom handledning, delegering och uppföljning. Vi arbetar utifrån ett teambaserat arbetssätt för att individen ska få trygg och god vård. Du har möjlighet att påverka ditt arbete genom samverkan och ett nära samarbete med andra professioner, kollegor och chefer.   Din kompetens För att lyckas i uppdraget är du legitimerad sjuksköterska, känner dig trygg i omvårdnadsprocessen, har en god förmåga att fatta självständiga beslut och göra etiska ställningstaganden. Har du erfarenhet från hemsjukvård, palliativ vård eller äldreomsorg är det meriterande. Du är flexibel, prestigelös och delar gärna med dig av din kompetens. Som person är du serviceinriktad och lyhörd samt bidrar till en positiv anda i arbetslaget. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. För arbetet krävs att du har körkort för bil. Övrig information Tillsvidareanställning Sista ansökningsdag: 2025-03-02 Vi har löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan! Tillträde enligt överenskommelse.   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Hälsning från din blivande chef Hej, Emma heter jag och är enhetschef till ett gäng fantastiska sjuksköterskor och distriktssköterskor i Krokoms kommun. För mig är det viktigt att mina medarbetare känner sig trygg och sedd på sin arbetsplats. Att vi har god kommunikation med varandra och ser till varje medborgares bästa. Blir du nyfiken på oss? Tveka inte att höra av dig till mig eller fackliga representanter Linda Näsman eller Emma Bergström. Eller släng in din ansökan så återkopplar vi så fort som möjligt. Är du inte redo att ansöka men ändå nyfiken, kontakta mig, du kan komma och hänga med en sjuksköterska en dag för att känna dig för.  Jag hoppas vi ses och hörs snart! // Emma Kontaktpersoner för tjänsten Emma Backman, enhetschef bistånd, hälsa och sjukvård 0640-16534 [email protected]  Linda Näsman, facklig företrädare Vårdförbundet 0640-165 25 [email protected] Emma Bergström, facklig företrädare Vårdförbundet 0640-16563 [email protected] Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025
Arbetsledande kock, Änge skola
Krokoms kommun
Kockar och kallskänkor

– Ett jobb med plats för engagemang och arbetsglädje Är du en driven och engagerad kock med erfarenhet av att leda arbetet i köket? Är du ett självklart stöd för dina kollegor och lockas du av att göra god och spännande mat till några av Krokoms kommuns viktiga innevånare? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten som arbetsledande kock på Änge skola. Välkommen till oss!  Kost och Lokalvård, en del av Barn- och utbildningsförvaltningen. På kost- och lokalvårdsenheten arbetar totalt ca 120 medarbetare, var av ungefär 80 medarbetare på kost. På Kostenheten arbetar vi med maten till förskolor, skolor, särskilda boenden och hemtjänst. Vi har 40 produktions- och mottagningskök runtom i kommunen där det totalt produceras ca 3500 portioner varje dag. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. Änge skola Skolan ligger i Änge, Offerdal, 25 kilometer nordväst om Krokoms samhälle. Skolan har cirka 250 elever från förskoleklass upp till årskurs nio. Arbetslaget i köket på Änge skola består av 1 kock och 2 ekonomibiträden och producerar ca 250 portioner varje dag. En dag som arbetsledande kock på Änge skola.   Som arbetsledande kock är du en viktig person i barnens vardag. Du kommer att ansvara för den dagliga driften och är själv med i produktionen. Rollen kräver att du har god administrativ förmåga. Du driver verksamheten med ett ekonomiskt tänk.  Du ansvarar för att livsmedel hanteras på ett säkert sätt, genomför egenkontroller, ansvarar för att kök och utrustning hanteras enligt gällande riktlinjer. Du gör varubeställningar och betalar fakturor. Det är viktigt att du bidrar till och arbetar för en god arbetsmiljö och bidrar till att dina kollegor känner sig delaktiga. Du ser också vikten av ett nära och gott samarbete med verksamhetens pedagoger och personal med fokus på barnens bästa.    Utvecklas med glädje Dina tankar och idéer är viktiga, var med och forma en fantastisk verksamhet som ger både barn och kollegor energi.    Din kompetens • Vi söker dig som är utbildad kock med goda kunskaper i livsmedelshygien och specialkost. • Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. • Du har en god planerings- och samarbetsförmåga. • Erfarenhet från arbete i ledande befattning är meriterande. • Erfarenhet av att arbeta mot budget är meriterande. • God datorvana är meriterande   Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, vardagar. Sista ansökningsdag: 2025-02-16 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Hälsning från din blivande chef Dina tankar och idéer är viktiga, var med och forma en fantastisk verksamhet som ger både barn och kollegor energi.  ”Jag tror på ett närvarande ledarskap, där jag ska finnas till när jag behövs. För mig är det viktigt att alla får komma till tals och jag tror att det bästa sättet att driva en verksamhet framåt är att göra det tillsammans med dig som medarbetare.” Mikael Jonsson Enhetschef Kontaktperson för tjänsten Mikael Jonsson, enhetschef 0640-164 69 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
16 februari 2025
Ekonomiadministratör

Omfattning: Deltid, 50% som kan komma att utökas. Tillträde: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse. Vi kommer göra löpande urval under ansökningstiden. Annonsen publiceras i alla länets kommuner, men det avser en och samma tjänst. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen växer och nu söker vi en ekonomiadministratör som kan stärka upp vårt kansli inom främst redovisning och löneadministration samt med inslag av kommunikation. Om arbetsplatsen På Kommunförbundet Jämtland Härjedalen är vi ett engagerat och glatt gäng som tillsammans besitter en bred och gedigen kompetens. Vi är organiserade i ett övergripande kansli och sedan inom tre verksamhetsområden; länsutveckling, skola & utbildning samt social välfärd. Med vår samlade erfarenhet och kunskap jobbar vi för att stärka kommunerna i Jämtland Härjedalen, och vi gör det med stort engagemang och vilja att göra skillnad för invånarna i länet. Vi har vårt kontor på Campus i Östersund, där vi träffas med jämna mellanrum för att samarbeta och utvecklas tillsammans. Här har vi också en inspirerande och flexibel arbetsmiljö, där du som medarbetare ges goda möjligheter att växa och ta del av våra spännande och samhällsviktiga uppdrag. Förbundet sätter stor vikt vid att finnas i kommuner i hela länet, därför ser vi gärna att du bor i vilken kommun som helst i Jämtland/Härjedalen. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men resor inom länet kan bli aktuella. Om tjänsten Tjänsten innebär arbete med löpande ekonomiadministration som leverantörsfakturahantering, inköpshantering, kundfakturering, betalningar, reseräkningshantering, löneadministration och annan löpande ekonomiadministration. Arbete med förbundets interna och externa kommunikation kommer också ingå i tjänsten. Personerna som innehar tjänsterna kommer att ha en central roll i genomförandet av dessa arbetsuppgifter och förväntas ta stort ansvar för arbetsuppgifterna. I arbetet ingår att ha ett bra samarbete med hela organisationen och våra samverkansparters. Kvalifikationer: Du som söker bör ha följande kvalifikationer: · Yrkeshögskole- eller högskoleutbildning i företagsekonomi · Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter · God förmåga att planera ditt arbete och att arbeta självständigt · Vara ambitiös, engagerad, initiativrik, flexibel och noggrann · En god samarbetsförmåga och en vilja att utvecklas · Goda datorkunskaper och goda kunskaper i Excel · God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt på engelska Meriterande: · Erfarenhet av att ha arbetat i ekonomisystemet Fortnox bokföring och lön. · Erfarenhet av att ha arbetat med offentliga inköp och upphandlingar. · Erfarenhet av projektekonomi i EU-finansierade projekt. · Erfarenhet av marknadsföring och kommunikation.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
Lärare i slöjd, åk 3-6, Krokom
Krokoms kommun
Grundskollärare

– Ett jobb med plats för gemenskap och samverkan. Vi behöver förstärkning till vårat arbetslag i form av en slöjdlärare (trä och metall och/eller textil). Kvarnbacksskolan ligger belägen i centrala Krokom och tjänsten riktar sig till dig som vill undervisa elever i åk 3-6.   Välkommen till oss! Kvarnbackskolan ligger i centrala Krokom och här går elever i årskurserna 4-6. Här jobbar pedagogerna i samverkan och gemenskap och i en positiv andra. Skolan behöver förstärkning i form av en utbildad slöjdlärare. Vi samarbetar med Hissmoskolan och härifån kommer åk 3 som också ingår i slöjdundervisningen.  På den här arbetsplatsen får du en gemenskap, kollegor som samarbetar och som stöttar samarbetar med varandra. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som lärare i slöjd, åk 3-6 på Kvarnbacksskolan En dag som slöjdlärare betyder att du möter elever från någon av våra klasser 3-6. Du är lärare i trä- och metallslöjd och/eller textilslöjd.  Arbetsuppgifterna består av att planera och förbereda lektioner, genomföra och följa upp samt bedöma elevernas processer. Eleverna kan befinna sig på olika nivåer i kunskap och du är ett gott stöd, för att alla elever ska nå sina mål. Vi strävar efter att eleverna känner delaktighet i hela slöjdprocessen.    Din kompetens För tjänsten som lärare i slöjd söker vi dig som • är utbildad, legitimerad lärare inom trä- och metallslöjd och/eller textilslöjd.  • är självständig, tydlig, strukturerad och organiserad. • kan ta initiativ och är lösningsfokuserad.  • har lätt för att samarbeta med dina kollegor för att skapa bra förutsättningar på arbetsplatsen.  • gärna bidrar i ett utvecklingsarbete och inspirerar eleverna inom slöjdämnet   Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%. Vi ser gärna att du har kompetens inom både textilslöjd samt trä- och metallslöjd. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2025-03-01 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.   Hälsning från din blivande chef Hos oss är du välkommen med ett varmt hjärta, nya idéer och tydliga visioner. Hos oss blir du en del av ett engagerat arbetslag där vi strävar efter att ha en positiv arbetsmiljö och där allas förmågor tas tillvara. Jag ser fram emot ett gott samarbete, med elevernas bästa i fokus.  Hälsningar Åsa Moss, rektor Hissmo-/Kvarnbacksskolorna Kontaktperson för tjänsten Åsa Moss, rektor 0640-16204 [email protected]  Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
1 mars 2025
Personlig assistent, extrajobb i Centrala Krokom

Söker du ett av världens bästa jobb? Ett flexibelt jobb där du känner att du gör stor skillnad för en annan person?! Ett jobb med många möjligheter, men utan stress? Då ska du söka jobb hos oss som PERSONLIG ASSISTENT ! Just nu söker vi dig som är intresserad av att vara sk. ring-in vikarie hos en kvinna bosatt i centrala Krokom, ref 4-25 (som du anger i din ansökan). Som personlig assistent kommer du att hjälpa kvinnan med all personlig omvårdnad, förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Kvinnan gillar musik, promenader och att mysa med sin personliga assistent. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av omvårdnad och hjälpmedel men det är inget krav eftersom man lär sig sådant rätt snabbt. Att ni trivs med varandra är viktigast. Tillträde enligt överenskommelse. Möjlighet till att vara sommarvikarie finns om du vill (ej ett krav) Dina arbetstider är enligt överenskommelse från gång till gång, Du kommer att arbeta både ensam och ibland tillsammans med en erfaren kollega. Du kommer självklart att få mer information om uppdraget vid en eventuell intervju! :) OBSERVERA att Du MÅSTE behärska det svenska språket till fullo, då det är viktigt att hon förstår dig! Intresserad? Sök då redan nu genom att mejla till oss och glöm inte märka din ansökan med ref. nr 4-25 så vi förstår vilket uppdrag du söker. För alla uppdrag hos oss gäller: -noggrann introduktion och utbildning innan start - friskvårdsbidrag på 4000:-/år/heltidstjänst - regelbundna personalmöten - regelmässiga kurser erbjuds liksom handledning hos psykolog för de arbetslag som så behöver - hälsokontroll var 3:e år för den som vill - fika på jobbet -kollektivavtal via Fremia-Kommunal som för dig som är över 40 år innebär en högre semesterersättning mot vad vissa andra kollektivavtal för personliga assistenter har - tjänstepension - arbetsskadeförsäkring - föräldrapenningtillägg - sjukförsäkring - tjänstegruppliv via Afa/KP för dig och din familj – gäller även för våra vikarier! Observera att din ansökan kan komma att läsas av assistansanvändarens företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret. Vi behåller din ansökan i maximalt 2 månader, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla! Har du sökt förr och är intresserad nu- sök igen! Om oss: PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistansföretag! Vi har vårt kontor på Folkets Hus, Krondikesvägen 93 D (baksidan mot travet till) i Östersund. Vi har tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet samt hemtjänst och vi har naturligtvis kollektivavtal (Fremia/Kommunal) för all personal hos oss ! Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com, eller vår sida på Facebook eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)

5 dagar sedan
Sista ansökan:
5 mars 2025
Arbetsterapeut sökes till Tullkvarnsvägen
Forenede Care AB
Arbetsterapeuter

Vi välkomnar en arbetsterapeut som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som arbetsterapeut i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som arbetsterapeut får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu efter en arbetsterapeut på 100% eller efter överenskommelse. Forenede Care tillämpar provanställning i 6 månader. KVALIFIKATIONER: • Goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt • Är legitimerad arbetsterapeut. Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du är empatisk, engagerad, lugn och ansvarsfull samt har ett stort intresse för att arbeta med människor. Du har förmåga att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och nå gemensamma mål. Med ditt intresse för att förstå och respektera andras perspektiv, bidrar du till att skapa ett positivt och respektfullt arbetsklimat. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Om Forenede Care ForenedeCare är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Vi söker nu en kollega till vårt hemtrevliga äldreboende Tullkvarnsvägen som är ett särskilt boende med 60 platser varav 10 platser är avsedda för korttids- och växelvård. De gemensamma utrymmena i byggnaden är öppna, levande, överblickbara och blir naturliga mötesplatser. Runt huset finns det balkonger och en takterrass. Trädgården erbjuder en varierad utemiljö för aktiviteter, vila, sommardjur, plantering, boulespel och mycket annat Som medarbetare hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag 2025-03-07 men intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan. Kontaktperson Maria Edholm, Biträdande Verksamhetschef [email protected] Telefon: 079-099 82 01

6 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025