Lediga jobb i Krokom
Sök totalt 45 lediga jobb i Krokom
– Ett jobb med plats för samarbete, inflytande och växtkraft Kansliet i Krokoms kommun söker dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende, från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Sök tjänsten som utredningssekreterare hos oss! Välkommen till oss! Tjänsten är organiserad under kansliet vid kommunledningsförvaltningen. På kansliet jobbar bland annat verksamhetsutvecklare, kvalitetscontroller, handläggare, strateger, samordnare, arkivarie och sekreterare. Kansliet har med andra ord ett brett ansvarsområde och arbetar med hela kommunkoncernen som kontaktyta. Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt. En dag som utredningssekreterare Tjänsten är organiserad under kansliet vid kommunledningsförvaltningen men merparten av arbetet kommer utföras för barn- och utbildningsförvaltningens räkning. Arbetsuppgifter som inbegrips i tjänsten är bland annat: • Arbeta med nämndadministration före, under och efter politiska sammanträden. • Utgöra stöd till politiker och tjänstepersoner i nämndprocessen. • Ta fram analyser och utredningar som beslutsunderlag till förvaltningsledning och politik. • Delta i samverkansmöten med andra nämnder, interna samarbetsnätverk och fackliga organisationer. • Arbeta som registrator och arkivansvarig för barn- och utbildningsförvaltningen. Då tjänsten delvis är ny till sin utformning kommer det finnas möjlighet att forma arbetsinnehållet till viss del. Din kompetens Vi söker dig som har universitet- eller högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik, samhällsvetenskap eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du har goda kunskaper i den lagstiftning som är central för uppdraget, däribland kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen samt skollagen. Som person är du lösningsfokuserad och noggrann, du är bekväm med att ta egna initiativ och trivs i en stödjande- och serviceinriktad funktion. Det är viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga då arbetet består av många olika kontaktytor. Övrig information Tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Intyg och referenser lämnas på begäran. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både fartfyllda, utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Vi har en löpande rekryteringsprocess, så vänta inte med din ansökan! Kontaktperson för tjänsten Ardian Isufi, Kanslichef 0640-161 02 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Jämtkraft söker dig som vill arbeta med utveckling, planering, genomförande och uppföljning av underhåll och investeringar i våra anläggningar. Vårt uppdrag är att tillhandahålla vattenkraft med hög tillgänglighet för optimering av förnybar el och stödtjänster på ett säkert, lönsamt och hållbart sätt. För att fullfölja uppdraget ansvarar vi för, förvaltar och utvecklar Jämtkrafts 17 vattenkraftverk inkl tillhörande hybrider. Om jobbet Som underhållstekniker/underhållsingenjör får du tillsammans med oss andra arbeta med tillsyn, planering, genomförande, rapportering och uppföljning inom förvaltning, förädling och utveckling i våra vattenkraftverk. De teknikområden som ingår är el, mek, styr/regler och IT inom turbiner, generatorer, kontrollutrustningar och annan kringutrustning samt inom dammsäkerhetsområdet. Arbetsuppgifterna har flera perspektiv, bl a säkerhet, miljö, teknik och ekonomi. Såväl praktiska moment på plats i anläggningarna, som inslag av mer teoretisk och administrativ art, exv inom dokumentationsområdet, ingår. Vem är du? Den vi söker har god yrkeskunskap och känner till vår bransch och verksamhet. Du har en eftergymnasial utbildning inom området eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Personliga egenskaper som är viktiga för oss är att du…: • …har ett högt säkerhetstänk och du är beredd att ta ansvar. • …är självgående, drivande och har en god samarbetsförmåga samt att du trivs med att delta i och leda arbeten med flera parter såväl interna som externa och ofta flera ärenden parallellt • …är lösningsfokuserad, noggrann och strukturerad. • …agerar i komplexa miljöer och hanterar mycket stora värden så det behöver du ha förståelse för. • …ska vara bekväm med att hålla kontakt med myndigheter, leverantörer och andra intressenter. Vårt erbjudande Hos oss får du vara med och driva utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle, i en bransch som är en förutsättning för vår välfärd. Vi jobbar tillsammans i trygga team där vi vågar testa nytt, växa och lyckas. Här behöver du inte välja mellan karriär och en aktiv fritid utan hinner med både och. På Jämtkraft är du viktig. Vi tänker långsiktigt, vi satsar på dig och vill att du ska trivas och hjälpa oss framåt. Därför behöver du inte vara fullärd när du börjar. Vi klär på dig den kompetens som du saknar. Kom som du är helt enkelt, för här vill du vara! Fler fördelar med Jämtkraft: • Jämtkraft är tillräckligt stort för att du ska kunna utvecklas och göra karriär, men tillräckligt litet för att du ska synas, vara viktig och kunna påverka. • Inom Jämtkraft kan du både gasa och bromsa din karriär utifrån vad som händer i ditt liv i stort. • Vi tar hand om våra medarbetare och har fina förmåner, alltifrån förmånscykel till arbetstidsförkortning och föräldrapenningtillägg. • Vi är en erkänt bra arbetsgivare, belönade med certifikatet ”Excellent Arbetsgivare 2024” och ”Karriärföretag 2025”. • En ledstjärna för Jämtkraft är att agera så att framtiden gillar oss – det gäller både hur vi tar hand om våra medarbetare, vår miljö och våra affärer. Jämtkraft bedriver arbete inom en samhällsviktig sektor. Anställningen kan därför innebära att du som sökande behöver placeras i en säkerhetsklass. Beredskapstjänstgöring kan förekomma. Körkort B är ett krav. Placeringsort: Krokom Omfattning & anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde: Snarast Vill du veta mer? Vill du veta mer om jobbet eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Gabriel Duveskog, enhetschef Elproduktion, 063-15 27 77 eller [email protected] Ansökan Ansökan och CV ska vara oss tillhanda senast 1 juni 2025 Fackliga företrädare: SEKO, Peter Martinsson, 063-14 93 95 Akademikerföreningen, Stina Bårman, 063-15 27 38 Unionen, Michael Häggmark, 063-14 91 02
– Ett jobb med plats för utveckling och matglädje Vill du vara med att driva och fortsätta utveckla vår verksamhet inom Kost- och lokalvårdsavdelningen och vara en del av en växande kommun? Har du en chefserfarenhet som du vill dela med dig av till en enhet som ger näring till båda unga och äldre medborgare? Då kan det vara hos oss du får fortsätta att växa! Välkommen till oss! På kost- och lokalvårdsavdelningen arbetar ca 120 medarbetare och avdelningen ingår i Barn- och utbildningsförvaltningen. Kostenheten arbetar med maten på förskolor, skolor, särskilda boenden och matlådor till hemtjänst. Kommunen har 36 produktions- och mottagningskök där det totalt produceras ca 3500 portioner varje dag. Inom verksamheten arbetar ungefär 80 medarbetare. Din närmaste chef är verksamhetschefen för kost och lokalvård och du ingår tillsammans med övriga fyra enhetschefer och en administratör i ledningsgruppen. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som enhetschef på kostenheten Vi söker dig om tycker bra mat är viktig och som känner glädje och inspiration för näringsriktig och varierad kost, som är producerad med bra råvaror men med litet miljöavtryck. Som enhetschef leder du arbetet och har det övergripande ansvaret för ekonomi, personal, arbetsmiljö samt verksamhetsutveckling genom att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål. Inom ramen för ditt uppdrag ingår du i ledningsgruppen för kost och lokalvård, där ni tillsammans arbetar för att skapa goda förutsättningar för den dagliga driften och den långsiktiga utvecklingen inom vårt område. Kostverksamheten är indelad i tre områden där du och dina enhetschefskollegor har ansvaret för varsitt område, med ett tillhörande personalansvar för ca 20–25 medarbetare. Din kompetens Du har akademisk utbildning som bedöms relevant för uppdraget eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du erfarenheter av offentlig verksamhet är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat i arbetsledande position, har en god administrativ förmåga samt erfarenhet och intresse för budgetarbete. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kost är också meriterande. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och tycker det är spännande att utmana dig själv i nya situationer. Du kan kommunicera på ett inkluderande sätt och skapa delaktighet. Du har förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt med bibehållet engagemang. Du är digital och har lätt för att lära dig nya system. Du kan formulera dig väl i svenska språket i både tal och skrift. B- Körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer Övrig information Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningadag 2025-06-15 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Hos oss är du varmt välkommen. Jag ser fram emot att ta till vara på dina erfarenheter och kunskaper till vårt team. Jag söker dig som vill vara del av vår viktiga verksamhet som med engagemang, tydlighet och fingertoppskänsla tar dig ann uppgiften att vara enhetschef. Med mig som chef får du ett varmt ledarskap där jag förväntar mig att du gör ditt bästa. I vårt team jobbar vi tillsammans för att skapa en stöttande arbetskultur med framåtanda. Med vänliga hälsningar Petra Nordlund, verksamhetschef Kontaktperson för tjänsten Petra Nordlund, verksamhetschef kost- och lokalvårdsenheten 0640-164 69 [email protected] Lotta Näslund, HR-konsult 0640-163 68 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Tillsvidare Konsultuppdrag. Start omgående eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut och kan jobba på annan ort? Intresserad av konsultuppdrag tillsvidare/minst 6 månader? läs vidare då.. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
– Ett jobb med plats för utveckling, gemenskap och glädje! Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet, är du den vi söker? I sådana fall ser jag fram emot din ansökan som spanskalärare på Änge skola! Välkommen till oss! Änge skola är en F-9 skola där det finns ca 250 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som spanskalärare på Änge skola Som lärare är du med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet. Du är en tydlig och strukturerad ledare i klassrummet med goda pedagogiska färdigheter i undervisningen. Du tycker om att samarbeta med kollegor och med elevernas lärande i fokus. Du har förmåga att se elevernas individuella behov och kan möta dem utifrån deras förutsättningar. Du är väl insatt i skolans styrdokument och du analyserar, utvärderar och utvecklar din undervisning utifrån elevernas förutsättningar, behov och resultat. Du medverkar till elevinflytande och delaktighet och du har olika verktyg för att arbeta formativt och språkutvecklande i din undervisning. Din kompetens Krav: Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i spanska i årskurs 6-9, du har även goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du är en lagspelare och ser samarbete som en självklarhet för att lyckas i ditt uppdrag. Du har en förmåga att skapa goda relationer och kommunicerar tydligt med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är självgående och har förmåga att bedriva ditt arbete självständigt. Du bidrar till kollegialt lärarande tillsammans med kollegor inom alla ämnen genom att verka för ett positivt lösningsfokuserat arbetsklimat i arbetslagen. Övrig information Krokoms kommun erbjuder förmånsportal och friskvårdsbidrag eller friskvårdstid. Tillsvidareanställning 50% Tillträde 25-08-13 Sista ansökningsdag 2025-06-01 Vi är endast intresserad av pedagoger som kan vara fysiskt på plats. Vi tillämpar löpande rekrytering, vilket innebär att urval och intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Med mig som närmsta chef kan du förvänta dig ett tillitsbaserat och relationellt ledarskap. Jag försöker att ta tillvara på varje medarbetares kompetenser och erfarenheter. Jag söker dig med engagemang, hjärtat på rätta stället och som är modig att testa nya vägar. Av mig får du förutsättningarna att våga vara modig. Välkommen till oss! Malin Hellqvist, rektor Änge skola Kontaktperson för tjänsten Malin Hellqvist 0640-16744 [email protected] Fackliga representanter, Sveriges Lärare Krokom 0640-168 69, 0640-168 94 [email protected] Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Jämtlands Gymnasieförbund ansvarar för gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola och delar av vuxenutbildningen i våra medlemskommuner. Förbundets sju skolor ligger i natur- och fjällnära miljöer spridda över fem kommuner – Bräcke, Krokom, Ragunda, Åre och Östersund. Jämtlands Gymnasium Wången ligger i Alsen, ungefär två mil väster om Krokom. På Wången älskar vi hästar och erbjuder hästnära upplevelser för alla. Vi utbildar talangfulla och elitsatsande aktiva inom hästsporten på flera nivåer. Wången är en av Hästnäringens Riksanläggningar och tillsammans har vi ett gemensamt uppdrag att förse hästnäringen med rätt kunskap och kompetens för branschens och näringens fortsatta utveckling. Välkommen att söka jobb hos oss – Tillsammans skapar vi det bästa lärandet! Beskrivning Vi söker nu en specialpedagog som också undervisar i Estetisk kommunikation och har ett mentorsuppdrag för elever. Tjänsten är ett vikariat på 75 % under höstterminen 2025. Hos oss får du möjlighet att arbeta både med pedagogiskt stöd och i klassrummet – en roll som gör skillnad i elevernas vardag, både ur ett individ- och grupperspektiv. Dina framtida arbetsuppgifter I uppdraget möter du elever från alla tre årskurser, med särskilt ansvar som mentor för en klass i årskurs tre. Du undervisar dessutom i kursen Estetisk kommunikation i årskurs två, där du också har kursansvar. Vem är du? Som specialpedagog är du en viktig del i att skapa tillgängligt lärande. Du bemannar tillsammans med kollegor vår studiegård varje vecka – en resurs för att stötta elevernas lärande och självständighet. Du ingår i arbetslaget på Wången och samarbetar nära med yrkeslärare och ämneslärare i ett kollegialt lärande. Vi lägger stor vikt vid samplanering och utveckling av undervisningen, där vårt skolutvecklingsarbete har ett tydligt fokus på ett relationellt förhållningssätt samt tillgänglig och differentierad undervisning. Vad kan vi erbjuda dig? Vi söker dig som, precis som vi, har ett starkt engagemang för elevernas utveckling och en vilja att ständigt utvecklas tillsammans med kollegor. Du är legitimerad lärare med specialpedagogisk examen, och du känner dig trygg i klassrummet – både som undervisande lärare och som stöd i elevers lärandeprocesser. Du har god förståelse för hur lärande sker och är bekväm med att anpassa undervisningen efter olika behov. Samverkan är en naturlig del av ditt arbetssätt – du kommunicerar väl med elever, vårdnadshavare, kollegor och skolledning. Du är väl insatt i skolans uppdrag vad gäller dokumentation, bedömning och pedagogisk planering, och du använder digitala verktyg på ett självklart och effektivt sätt i din undervisning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen behöver du vara lösningsfokuserad, nyfiken och beredd att pröva olika vägar för att varje elev ska få förutsättningar att lyckas. Du sätter alltid elevens bästa i centrum och drivs av att göra skillnad. Möt våra medarbetare Om du vill lära känna Jämtlands Gymnasieförbund bättre och samtidigt få en inblick i vår verksamhet och möta några av våra medarbetare, kan du klicka på länken nedan (eller kopiera den och klistra in i din webbläsare). Där har vi samlat några filmer som ger en bra bild av vår arbetsplats. https://jgy.se/om-oss/jobba-hos-oss-2/mot-vara-medarbetare/ Sök redan idag, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Inför rekryteringsarbetet har Jämtlands Gymnasieförbund tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare och rekryterare.
Nu söker vi vikarier under veckorna 23 – 51. Vi söker dig med en positiv inställning och bra driv för att kunna täcka upp för vår ordinarie personal när de har semester. Arbetet kräver ett personligt engagemang och att du har ett högt driv, är självständig samt ordningsam med ett positivt synsätt. Tjänsten innebär också mycket samarbete med övriga kollegor och det är därför viktigt att du fungerar väl i grupp. En god fysik krävs då det förekommer en del tyngre moment i arbetet. Tidigare erfarenhet inom livsmedelsproduktion samt lager och plock är meriterande samt att Du bör ha ett högt kvalitetsfokus och en yrkesstolthet som driver Dig att alltid göra ditt bästa i alla situationer. Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 31 maj via mail till [email protected] Urval sker löpande i rekryteringsprocessen så vänta inte med att söka!
Nu söker Solstrålens Förskola i Alsen dig som är barnskötare och som vill vara med och skapa en trygg och inspirerande miljö för barns utveckling och lärande. Förskolan är en liten privat verksamhet med en avdelning som ligger mitt i byn, med närhet till många fina utemiljöer. Förskolan drivs i privat regi sedan 2018 med en ekologisk, giftfri inriktning i både miljö och mat. Vi vill i vårt arbetssätt se varje barns behov och arbeta för en trygg miljö där alla barn har goda möjligheter till utveckling, inlärning och glädje. Att visa respekt för sig själv, medmänniskor, natur och djur vill vi lära barnen genom att ha en så god miljö som möjligt med närhet till natur och djur. Maten lagas på plats av vår kock med ekologiska, lokalproducerade råvaror. Förutom läroplanen utgår vi från hur Barnkonventionen används i allt systematiskt arbete i förskolan. 17 barn i blandade åldrar går på förskolan där vi är tre pedagoger, en rektor och en köksansvarig i personalgruppen. Solstrålens förskola i Alsen drivs av Karin Bondeson, barnrättsexpert som även driver utbildningsföretaget Qvarnverket, som utbildar alla yrkesverksamma grupper i tillämpning av Barnkonventionen. Därför erbjuds all personal att gå gratis utbildning till barnrättsstrateg. Läs mer på www.qvarnverket.se. Vi ser gärna att du har en positiv nyfikenhet på barns lärande och att du engagerar dig i arbetets utformning. Stora möjligheter finns för dig att lyfta in de intressen och talanger som du själv besitter i ditt arbete. Du har utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta som barnskötare och har en förståelse för hur läroplanen omsätts i förskolan. Meriterande är om du även har vana från att ha arbetat på privat förskola och/eller på en liten förskola med en avdelning. Men vi ser först och främst till personlig lämplighet. Du ska fungera väl med barn, föräldrar och kollegor. Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning på 6 månader med sikte på förlängning till fast tjänst. Vår verksamhet är medlemmar i Fremia och villkoren i avtalen utgår därifrån. Lön efter överenskommelse. För mer information och ansökan kontakta Huvudman Karin Bondeson på [email protected] eller 070-7601886
Som Redovisningsekonom på Dille Bolagens ekonomiavdelning arbetar du tillsammans med den redovisningsansvarige för att säkerställa korrekt, effektiv och kvalitetssäkrad redovisning inom hela koncernen. Du arbetar nära den redovisningsansvarige och ansvarar tillsammans för det operativa arbetet inom redovisning, bokslut och rapportering. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Östersund. Arbetsuppgifter - Göra löpande bokföring, avstämningar och månadsbokslut för koncernens bolag. - Stötta i arbetet med att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer enligt gällande regelverk (K3). - Säkerställa och vidareutveckla interna rutiner och processer inom redovisning och ekonomisk rapportering. - Samordna och kvalitetssäkra koncernens ekonomiska rapportering till ledning och styrelse. - Driva och genomföra förbättringsprojekt inom ekonomiavdelningen, t.ex. digitalisering och processoptimering. - Vara kontaktperson mot revisorer, myndigheter och externa partners. - Stötta och utbilda kollegor i ekonomirelaterade frågor. - Deltaga i budget- och prognosarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning, med examen som civilekonom eller motsvarande. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, helst från både byrå och bolag, och har goda kunskaper i K3 och skattelagstiftning. Erfarenhet av bokslutsarbete och koncernredovisning är en självklarhet. Du är en van användare av ekonomisystem och Excel, meriterande är om du har erfarenhet av lönehantering och fastighetsredovisning. Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska i både tal och skrift och trivs i en roll där noggrannhet och ansvarstagande är viktigt. Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, noggrann och strukturerad. Hos oss är affärsmässighet och ett lösningsorienterat fokus viktigt hos alla medarbetare. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta med andra och sprider glädje runt omkring dig. Om Dille Bolagen Dille Bolagen AB är en koncern verksam inom utbildning, skogsbruk, djursjukvård och hållbarhetsrådgivning med bas i Jämtland och Stockholm. Vi driver hållbar tillväxt genom entreprenörskap, innovation och en stark värdegrund. Mod, driv och kunskap är viktiga framgångsrecept för oss. Tjänsten tillsätts löpande, sista ansökningsdag är 30/5.
– Ett jobb med plats för växtkraft Vill du med engagemang och hjärta skapa relationer och bedriva undervisning i en helt nybyggd skola? Sök då tjänsten som lärare i åk 4-6 på Näldenskolan Välkommen till oss! Hösten 2025 flyttar Näldenskolan in i helt nybyggda lokaler. Näldenskolan har ca 180 elever åk f-6. På skolan finns två förstelärare, en för fritidshemmet och en lärare i skolan, där ett nära samarbete finns. "Det bästa med min arbetsplats är gemenskapen och skratten." Lärare åk 4-6 Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som lärare på Näldenskolan Som lärare på Näldenskolan arbetar du i ett nära samarbete med kollegor och elevhälsoteam. Dina dagar består av ett varierat arbete där undervisning och relationsbyggande är stora delar. Skolan och fritidshemmet driver ett gemensamt utvecklingsarbete för att skapa en helhet i verksamheten. Vi arbetar aktivt tillsammans för att skapa en "vi-känsla" och att alla elever är allas elever. Din kompetens Du är en legitimerad lärare åk 4-6, som är flexibel och lösningsorienterad med ett stort elevfokus där elevernas mående och kunskapsutveckling går hand i hand. Du tror på ett nära samarbete med kollegor, vårdnadshavare och övriga inom skolan. Övrig information Tillsvidare 100% Krokoms kommun erbjuder förmånsportal och friskvårdsbidrag eller friskvårdstid. Sista ansökningsdag 2025-06-08 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Välkommen till en ny spännande period för Näldenskolan! Mvh Mona Wänseth, Rektor Kontaktperson för tjänsten Mona Wänseth, rektor 0640-167 71 [email protected] Fackliga representanter, Sveriges Lärare Krokom 0640-168 69, 0640-168 94 [email protected] Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 45 jobb