Lediga jobb i Krokom
Sök totalt 31 lediga jobb i Krokom
Om företaget Nord-Lock Group är världsledande inom lösningar för säkra skruvförband. Med innovativa produkter och bred expertis har Nord-Lock Group bidragit med tillförlitliga och effektiva lösningar åt kunder inom alla större industrier sedan 1982. I portföljen ingår Nord-Lock killåsningsbrickor, Expander ledaxlar, Superbolt mekaniska spännelement och Boltight hydraliska sträckverktyg. Med kontor i över 30 länder och en export på över 90 procent av tillverkningen erbjuder vi lokal kompetens och arbetar nära kunderna för applikationer där säkerhet är av största vikt. Vårt uppdrag är att skydda människoliv och kundernas investeringar. Nord-Lock Group ägs av Investment AB Latour och har över 700 anställda. Vår produktionsenhet i Jämtland är belägen i Halabacken i Mattmar, mellan Östersund och Åre. Här arbetar ca 200 medarbetare i olika roller och funktioner. Förutom produktion finns här även produktutveckling, inköp, logistik och kundsupport. Nord-Lock producerar lokalt och agerar globalt! Vill du arbeta med att skapa de bästa förutsättningar för att leverera rätt produkter i rätt tid? Vill du ha en central roll där du får verka mellan olika kontaktytor och vara länken mellan sälj och produktion? Vi söker nu dig, en driven och analytisk Master Scheduler som vill leda och utveckla våra planeringsprocesser! Kanske är det dig vi kan hälsa välkommen till vårt välmående och expansiva företag! Om tjänsten Som huvudplanerare på Nord-Lock ansvarar du för bolagets huvudplan och du blir en viktig kugge i utvecklandet av den nya Supply Chain-organisationen som nyligen etablerats. Du har det övergripande ansvaret för företagets planering och jobbar tillsammans med företagets produktionsplanerare. I rollen har du ett nära samarbete med ledning, produktion, inköp, produktionsplanerare och engineering. I rollen ingår att: * Ansvara för huvudplan med fokus på att balansera säljvolymer i form av prognoser med tillgänglig produktionskapacitet. * Göra självständiga analyser och ta fram mätetal/följer upp i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för att vi ska kunna leverera rätt produkter i rätt tid till våra kunder. * Samordna och planera in- och utfasning av produkter samt delta i nyutvecklingsprojekt. * Utveckla och implementera övergripande planeringsstrategier och system. Andra förekommande arbetsuppgifter är parametersättning av komponenter och produkter, framtagande av statistik samt stödja övriga planerare vid frånvaro eller hög belastning då vi jobbar tillsammans som ett team. För att lyckas och trivas i denna roll ser vi gärna att du är analytisk och har en passion för problemlösning. Du bör ha ett intresse för dataanalys och Power BI, då det finns möjligheter att utveckla både vilken data vi analyserar och hur vi presenterar dem. Vi ser också gärna att du som person är en kommunikativ, öppen och är en driven person som trivs med, och har vana av, att ansvara för planering av en verksamhet. Du kommer att ha många dagliga interna kontaktytor, vilket kräver tydlig kommunikation. När saker inte går som planerat är det viktigt att du är lyhörd och kan anpassa dig till ny information som påverkar produktionsplaneringen. Du är proaktiv och motiveras av att ständigt bidra till utveckling och förbättring. Vi söker dig som har: * Relevant utbildning med inriktning ex ingenjör, supply chain, logistik, ekonomi * Minst fem års erfarenhet inom huvudplanering i tillverkande industri * Utmärkta organisatoriska och analytiska färdigheter * Vana av att leda och utveckla förändringsarbete * Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. * Ett strukturerat, lösningsorienterat arbetssätt och är noggrann, med öga för detaljer * God systemvana Vi erbjuder dig I rollen erbjuder vi ett spännande arbete där du förväntas att ta nästa steg i utvecklingen av planeringsfunktionen hos oss. Nord-Lock är ett företag med positiv utveckling, vi jobbar i moderna lokaler där säkerhet och arbetsmiljö står högt på priolistan. Via vårt kollektivavtal får du del av försäkringar, arbetstidsförkortning mm. Vi har även friskvårdsbidrag och anordnar trevliga personalaktiviteter med jämna mellanrum. Vi strävar efter mångfald - vi är övertygade om att olikheter främjar kreativitet, trivsel och goda resultat. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med en bredd av kompetenser, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling i ditt dagliga arbete. Vi hoppas att detta känns intressant för dig! Ansökan och kontakt Du ansöker via jeffersonwell.se, där du laddar upp CV och personligt brev som pdf:er. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mail: [email protected] eller på 070 - 377 20 63. Vi intervjuar löpande så sök gärna redan idag! Sista ansökningsdag är: 15 oktober Vi välkomnar din ansökan!
Krokomsbostäder söker nu en Fastighetsskötare. Anställningen påbörjas som ett bemanningsuppdrag (6 månaders visstidsanställning) för att övergå i en tillsvidareanställning hos Krokomsbostäder. Tjänsten är placerad i Krokom eller Ås. Beskrivning: Arbetet innebär att du har ett helhetsansvar för fastigheterna. Arbetet innebär att du utför drift ,skötsel och mindre reparationer både inomhus och utomhus. Du ska ha kunskap för att självständigt kunna utföra felsökning och reparationer på fastigheternas tekniska system och utrustning. Du ser till att värme, ventilation och andra tekniska system fungerar och att hyresgästerna får så bra service som möjligt. Arbetsuppgifterna utförs på ett fastighetsbestånd bestående av lokaler där det även ingår kontakt med hyresgäster och verksamheter för att stödja dem ur ett skötselperspektiv. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är felsökning av el, ventilation och värmesystem men även att renovera blandare och ventiler, rensa stopp i avlopp. Främst handlar det om drift, skötsel och reparationer på fastigheternas installationer samt yttre skötsel av grönytor, rabatter och hårdgjorda ytor. Du kommer att arbeta i ett team med Förvaltare, Husvärd och Fastighetsskötare. För att vara rätt person så krävs det att du har driv och trivs med att arbeta självständigt. Samarbetet i gruppen är viktigt vilket gör att vi ser att du är en lagspelare. Vi tror att du som söker är en person som har lätt att bemöta människor, är noggrann och strukturerad. Men framför allt ser vi att du tar egna initiativ och är självgående med stor handlingskraft i ditt yrkesutövande. Kvalifikationer: Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom exempelvis fastighet, el eller VVS eller motsvarande kunskaper Erfarenhet av fastighetsskötsel Körkort klass B Behärska och ha god förståelse för svenska språket i tal och skrift Datavana då arbetsorderhantering sker i digitala system Anställningsform: Tillsvidareanställning, anställningen påbörjas som ett bemanningsuppdrag (6 månaders visstidsanställning) för att övergå i en tillsvidareanställning hos Krokomsbostäder Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstid och lön: Dagtid/Lön enligt avtal Övrig information: Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
– Ett jobb med plats för frihet, växtkraft och glädje! Vi söker en planarkitekt som tillsammans med oss är med och utvecklar våra 193 byar. Krokom är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. En dag som planarkitekt Som planarkitekt hos oss ingår du tillsammans med sex medarbetare i Plan –och trafikavdelningen. Vi arbetar med översiktsplanering, detaljplanering samt trafik -och kollektivtrafikfrågor. Du kommer att arbeta för Krokoms kommuns fortsatta utveckling, genom att driva och ta ansvar för projekt inom fysisk planering. Vi arbetar med projektgrupper tillsammans med kollegor från andra kommunala förvaltningar och lägger stor vikt vid att planera för den växande kommunen med hela hållbarhetsspektrat i fokus. I rollen som planarkitekt har du många kontakter med andra myndigheter, allmänheten, konsulter och exploatörer. Du är med och arbetar i flertal pågående detaljplaner och projekt. Tillsammans med kollegorna bidrar du till hela samhällsbyggnadsprocessen, från vision till dess att människor befolkar våra orter. Du driver projektledning, har både ensamt ansvar och som delprojektledare i större komplexa projekt. Med plan- och bygglagen som ramverk och med översikts- och detaljplaner som redskap ”mejslar” du, tillsammans med kollegorna, fram kommunen som gör plats för växtkraft! Du förväntas också att aktivt medverka i avdelningens utvecklingsarbete. Din kompetens Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom fysisk planering, samhällsplanering, arkitekt eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdigt. Du har goda kunskaper i plan- och bygglagen, miljöbalken samt annan lagstiftning som berör fysikplanering. Tidigare erfarenhet är inget krav, men vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete med fysikplanering. Som person är du social, engagerad och pålitlig. Du strävar efter att utveckla din profession och ser lärande som en del i din väg framåt. Samtidigt som du kan arbeta strukturerat, självständigt och framåtdrivande är du flexibel utifrån förändringar och ser dessa som möjliggörande faktorer för utveckling. Du är samarbetsvillig och ser positivt på initiativ och nya idéer. Du har god förmåga att förmedla information på ett pedagogiskt och kärnfullt sätt i både tal och skrift. Övrig information Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Mitt ledarskap präglas av att vara välkomnande, på vår arbetsplats är alla välkomna och det är viktigt med återkoppling och feedback. Modiga, vi vågar tänka annorlunda och tillsammans står vi upp för det vi tror på. Nära, min dörr står alltid öppen för dig och just du är viktig. Pålitliga, vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart. Krokom, mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt.
– Ett jobb med plats för växtkraft Vill du ha ett varierande arbete där du kan utvecklas i din roll som barnskötare och vara del av en helhet i kommunen? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som barnskötare i Krokoms Bemanningspool! Vi söker just nu 4 barnskötare som vill vara med och göra plats för växtkraft! En dag som barnskötare i Krokoms Bemanningspool Att jobba som barnskötare inom Krokoms Bemanningspool innebär att ersätta ordinarie medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och Bemanningspoolen bemannar förskola, fritidshem samt anpassad grundskola vid korttidsfrånvaro. Arbetstiden är varierande och förlagd till dagtid, måndag till fredag. I rollen möter du barn i både förskole- och skolålder. Tillsammans med de andra medarbetarna på arbetsplatsen bidrar du till att barnens dagar präglas av god omsorg, meningsfulla aktiviteter och social samvaro som är kopplade till läroplanens mål. Som barnskötare i Bemanningspoolen har du ett lönetillägg på 2000 kr, reser på arbetstid, samt har reseersättning om du åker med egen bil utanför stationeringsort. Krokoms Bemanningspool består av tillsvidareanställda barnskötare och undersköterskor samt ca 300 timanställda vikarier och administrativ personal. Administrationen är placerad i centrala Krokom. Din kompetens Ett krav för tjänsten är att du är utbildad barnskötare samt att du har körkort och tillgång till egen bil. För att passa i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att arbeta med barn i förskola/skola. Som person är du är ansvarstagande, har ett gott bemötande och god kommunikation med såväl barn, vårdnadshavare och arbetskamrater. Att arbeta i bemanningspoolen ställer krav på att kunna sätta sig in i nya arbetssituationer, ta ansvar och egna initiativ utifrån yrkesrollen och inom givna ramar. Arbetet kräver stor flexibilitet och vi lägger stor vikt vid din förmåga att arbeta med andra. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Övrig information Tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Hälsning från din blivande chef Välkommen till en arbetsplats där du arbetar självständigt, flexibelt och varierat. Vi ser verkligen fram emot att få dig som en del av vårt gäng. Din mångsidighet och förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter och arbetsplatser kommer att bli ett ovärderligt tillskott i vårt dagliga arbete. Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Kundorienterad Förvaltningsassistent Skulle du trivas i en supportfunktion där du får arbeta nära två chefer inom fastighetsförvaltning och vara deras högra och vänstra hand för att se till att högt och lågt tas hand om? Vem söker vi? Vi söker dig som trivs och har erfarenhet av en kundorienterad verksamhet med en ibland händelsestyrd arbetsdag. Du har god samarbetsförmåga, stark initiativförmåga och vågar ta dig an nya arbetsuppgifter och situationer. Hos oss arbetar du både i team och självständigt. Du är kommunikativ, ansvarsfull, lösningsorienterad och drivs av att skapa nya och goda relationer. Då tempot är högt och du ofta jobbar med flera uppgifter samtidigt ser vi det som viktigt att du har sinne för ordning, är strukturerad och snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Rollen är administrativ vilket förutsätter att du har lätt för att sätta dig in i olika administrativa system, är snabb och trivs med att upprätthålla struktur och ordning. Har du arbetat i en liknande roll tidigare inom fastigheter eller om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning ser vi det som meriterande. Vi söker dig som är intresserad av fastighetsförvaltning och teknik och vill utvecklas i en affärskritisk administrativ och supporterande roll. Om företaget Krokomsbostäder erbjuder schyst boende i Krokoms kommun; välskötta lägenheter i trevliga utemiljöer – alltid bekvämt och prisvärt. I våra 92 fastigheter på tretton platser finns även en del kontors- och affärslokaler. Antalet anställda är ca. 40 och vi värdesätter en god arbetsgemenskap för att kunna ge bästa kundservice. Exempel på olika yrkesgrupper som arbetar hos oss är fastighetsförvaltare, energiingenjörer, byggingenjörer, drifttekniker, bovärdar, fastighetsskötare, bostadsförmedlare och ekonomer. Kontoret är beläget centralt i Krokom i fina lokaler där företagets personal delar fika, lunchrum och ses dagligen. I den här rollen har man ett eget kontor. Arbetsuppgifter Som Förvaltningsassistent väntar ett varierande och roligt arbete med att supportera två chefer, våra duktiga förvaltare Stina och Peder. Exempel på arbetsuppgifter: • Ekonomiadministration. • Administrera och strukturera fastighetsunderhåll. • Uppföljning av ronderingar. • Projektadministration. • Agera på delegation i hyresgästärenden. • Hantera plötsliga händelser. • Beredning av beslut. • Koordinera och följa upp genomförande av beslut. • Stöd i personalärenden. Kvalifikationer Vi tror att du har erfarenhet av administration, kundkontakt och service. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning, kanske inom offentlig förvaltning, fastigheter eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt. Om du har god kunskap och erfarenhet kring fastigheter och fastighetsförvaltning är det meriterande. Viktigt kommer ditt driv och din serviceförmåga att vara då det är ett högt tempo och vi har höga ambitioner. Du behöver vara van att arbeta i digitala miljöer och kunna utrycka dig professionellt på svenska i båda tal och skrift. Vi förväntar oss inte att du kan allt, men att du vill lära dig! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Ansökan och kontakt I denna rekryteringsprocess har Krokomsbostäder valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på [email protected] eller 076–1384817 Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected] Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Sista ansökningsdag 24-10-20 Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har kunskap inom: - Motorteknik - Hydraulik - Fordonselektronik - Svetsarbeten - Felsökning fordon och redskap Kvalifikationer: - Körkort B Arbetstider och omfattning: Heltid. Semestertjänst. Tillträde: 1 december eller enligt överenskommelse. Ersättning: Månadslön. Kontaktperson: Johan Montelius, utbildningschef 070-543 46 60, [email protected] Facklig representant: Rikard Backskog 073-800 34 05, [email protected] Sista ansökningsdag: 14 oktober, intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Ansökan skickas till: [email protected] Torsta AB är ett kunskapscentrum som bedriver utbildnings- och utvecklingsverksamhet för de gröna näringarna. Torsta AB ägs av Region Jämtland Härjedalen, Jämtlands Gymnasieförbund, Sveaskog, SCA, Norra Skog, Persson Invest, och Lantbrukarnas Riksförbund. Torstas breda ägande är en unik tillgång för bolaget och den utveckling som ägarna genom sitt ägande vill skapa för länet. Torsta AB är en HBTQI och mångfaldsdiplomerad verksamhet. Att mångfald berikar är för oss en självklarhet. Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att höra av dig!
- Ett jobb med plats för utveckling! En av våra rektorer kliver på nytt uppdrag som rektor i vår kommun. Därför söker vi nu en rektor till Rödöns skola F-6 samt Aspås skola F-6, båda med fritidshem, i Krokoms kommun. Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Är du en trygg och drivande ledare som vill medverka till utveckling för både elever och medarbetare? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt. Välkommen till oss! Ditt rektorsansvar kommer vara Rödöns skola F-6 med fritidshem samt Aspås skola F-6 med fritidshem, där det finns en växtkraft med en prägel av byskolor. Som rektor kommer du att ha ett nära och starkt stöd av skolornas elevhälsoteam och förstelärare med ett fokus på att alla elever ska vara trygga och få möjligheten att utvecklas i sitt lärande. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål, kulturskola samt biblioteksverksamhet. En dag som Rektor i Krokoms kommun Det goda ledarskapet i kommunen präglas av värdeorden modig, välkomnande, pålitlig och nära. Som rektor har du ett övergripande ansvar för personalens arbetsmiljö, budget samt undervisningens kvalitet. Dialog, utvecklingsfokus och trygghet är viktiga förmågor i ditt ledarskap för att uppnå målen både i läroplanen och i kommunens övergripande mål för skolan. Genom ditt pedagogiska ledarskap ska du möjliggöra elevers undervisning utifrån barnets bästa, så att det livslånga lärandet ges möjlighet att växa. Tillsammans med personalen fokuserar du på barn- och utbildningsförvaltningens övergripande mål; att ge alla elever en skolgång som präglas av likvärdighet, kunskap och trygghet. Rektor leder den pedagogiska verksamheten och jobbar självständigt med de enheter du har ansvar för, även i teamsamverkan med andra rektorer i skolområdet. Uppdraget innebär att arbeta strategiskt för att verkställa målen i förskolans läroplan och de kommunala besluten som barn- och utbildningsnämnden fattar, gällande förskole- och skolverksamhet. Tillsammans med personalen fokuserar du på barn- och utbildningsförvaltningens övergripande mål; att ge alla elever en skolgång som präglas av likvärdighet, kunskap och trygghet. Din kompetens Som rektor i vår kommun, vill vi att du har grundläggande pedagogisk insikt genom pedagogisk utbildning och erfarenhet (styrt enligt Skollagen), kompletterad med erfarenhet och utbildning inom ledarskap och personalledning. Meriterande för rollen är om du har tidigare erfarenhet av att leda skolor och fritidshem. Har du genomgången eller påbörjad statlig rektorsutbildning är det också meriterande. Om du saknar den utbildningen, kommer den att behöva genomföras inom ramen för tjänsten och ska slutföras senast fyra år efter påbörjad anställning. Du är en trygg, engagerad och drivande ledare som har modet att utmana pedagoger och elever för att nå högre måluppfyllelse. Du är beredd att driva och genomföra förändringsprocesser och värdesätter delaktighet för barn och medarbetare i ditt ledarskap. Du tar avstamp i kvalitetsfokus och forskningsanknytning när det gäller utveckling av verksamheten. Som ledare ser du samverkan med olika parter som någonting viktigt. Du innehar även en god kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver att du har körkort. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Hälsning från din blivande chef Söker du nya utmaningar och vill bidra med ditt engagemang i skolutvecklingsfrågor, samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med dina rektorskollegor utöva ett kollegialt lärande, då ska du söka den här tjänsten! Gemenskap och stöttning är viktiga ledord -- här i ”Skol-Krokom” krokar vi arm med varandra. Jag ser fram emot din ansökan! Hälsningar Annika Lööf Sjölund, verksamhetschef skola Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Utbildningskoordinator Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som trivs med att arbeta på ett utbildningscentrum i framkant. Har du erfarenhet av utvecklingsarbete och administrativa system inom utbildning och vill vara en del av ett engagerat team? Då kan du vara den vi söker! Britt-Inger går i pension så nu behöver vi förstärkning. Som koordinator kommer du i första hand att arbeta i nära samarbete med utbildningsledare för våra olika utbildningsformer. Just nu söker vi även IT-stöd, IT-strateg/IKT-pedagog, gymnasierektor och en studierektor till hippologprogrammet. Se platsannonser. Arbetsuppgifter Som utbildningskoordinator kommer du att ha en central roll i skolans administrativa arbete. Ditt ansvar kommer bland annat att innefatta: · I samarbeta med skolledning och lärare ansvara för att utveckla och säkerställa skolans administrativa arbete. · Hantera studerandeadministration, såsom antagning, registrering, betygshantering, närvarorapportering och uppföljning. Ansvara för schemaläggning. · Ta fram underlag för att jobba med skolans systematiska kvalitetsarbete. Uppföljning och utvärdering, ta fram statistik, kvantitativa och kvalitativa underlag. · I samarbete med IT-strateg/pedagog administrera skolans lärplattformar och digitala system. Planera och samordna olika skolaktiviteter och möten. Ta emot studiebesök. Hantera intern och extern kommunikation, exempelvis utskick till studerande och vårdnadshavare. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning, gärna inom administration, utbildningsvetenskap, IT eller motsvarande. Erfarenhet av administrativt arbete inom utbildning. Goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta med digitala system. Är social och trivs i det dagliga mötet med gymnasieelever och vuxenstuderande. Personliga egenskaper Vi värdesätter en utbildningskoordinator som är: Serviceinriktad och har en positiv attityd. Lösningsfokuserad och flexibel i sitt arbetssätt. · God organisatorisk förmåga samt ett öga för detaljer. Strukturerad med god planeringsförmåga Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika personer. Meriterande · Pedagogisk utbildning/erfarenhet. · Hästkunskap/hästintresse. · Arbetat som administratör och planerare inom gymnasiet/högre utbildning · Arbetat som verksamhetsutvecklare inom utbildning. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö i en skola som satsar på kvalitet och utveckling. Möjlighet att vara en del av ett engagerat och kompetent team. Om tjänsten · Anställningsform: tillsvidare. · Omfattning: deltid. Tjänstens omfattning kan diskuteras beroende på din kompetens och erfarenhet. Se även våra övriga aktuella annonser. · Vi har kollektivavtal. · Vi tillämpar sex månaders provanställning. · Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Skicka in ditt CV och ett personligt brev. Ange ”utbildningskoordinator” i ämnesfältet. Vi ser fram emot att höra från dig och hur du kan bli en del av vårt team! Välkommen att söka en varierande och utvecklande tjänst med många kontaktytor. Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande.
IT-stöd till Wången På Wången strävar vi efter att ge våra elever de bästa förutsättningarna för lärande i en digital värld. Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad person som vill arbeta med IT-stöd. Om oss Vi är en framåtblickande utbildningsverksamhet som värdesätter modern teknik i undervisningen. Vår målsättning är att erbjuda en trygg och inspirerande lärmiljö där både personal och elever har tillgång till den senaste tekniken och digitala verktyg. Just nu söker vi även utbildningskoordinator, IT-strateg/IKT-pedagog, gymnasierektor och en studierektor till hippologprogrammet. Arbetsuppgifter Som IT-stöd på Wången kommer du att vara en nyckelspelare i vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Ge teknisk support till skolans personal och elever, både på plats och via fjärranslutning. Felsöka och lösa problem relaterade till datorer, nätverk, skrivare, projektorer och andra digitala verktyg. Installera, konfigurera och underhålla hårdvara och programvara. Arbeta med skolans IT-säkerhet, inklusive övervakning och åtgärder för att skydda mot säkerhetshot i samverkan med skolans IT-strateg. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom IT (exempelvis IT-support, nätverksteknik, eller liknande) eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av support och felsökning inom IT-miljöer. Kunskap om operativsystem som Windows. Erfarenhet av nätverksadministration och felsökning av nätverksproblem. God kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta med digitala lärmiljöer är meriterande, men inget krav. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är: Lösningsorienterad och självgående. Flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Tålmodig och pedagogisk, särskilt i arbetet med elever och personal med varierande teknikkunskaper. Strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Om tjänsten · Anställningsform – tillsvidare · Omfattning: Deltid. Tjänstens omfattning kan diskuteras beror på din kompetens och erfarenhet och kan ev. kombineras med annan tjänst på Wången. Se även våra övriga aktuella platsannonser. · Vi tillämpar sex månaders provanställning. · Vi har kollektivavtal. · Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Skicka in din ansökan och märk ansökan med "IT-stöd".
IT-strateg/IKT-pedagog Är du en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som vill göra skillnad i skolans digitala utveckling? Vill du inspirera, handleda och utveckla användningen av digitala möjligheter i undervisningen? Vi söker en IT-strateg! Vi är en framåtblickande utbildningsverksamhet som värdesätter modern teknik i undervisningen. Vår målsättning är att erbjuda en trygg och inspirerande lärmiljö där både personal och elever har tillgång till den senaste tekniken och digitala verktyg. Just nu söker vi även utbildningskoordinator, it-stöd, gymnasierektor och en studierektor till hippologprogrammet. IT-strateg/IKT-pedagog Arbetsuppgifter Som IT-strateg/IKT-pedagog kommer du att ha en central roll i skolans verksamhet. Ditt ansvar kommer bland annat att innefatta: Ansvara för skolans digitala lärplattformar och administrativa system. Implementering och underhåll av IT-säkerhetsrutiner. Planering och inköp av IT-utrustning. Budgetansvar. Delta i skolans utvecklingsarbete och bidra med tekniska lösningar som främjar undervisningen. Delta i wärdshusets utvecklingsarbete och bidra med tekniska lösningar som stödjer effektivisering och kundupplevelse. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom IT, exempelvis systemvetenskap, datateknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet, IKT-pedagog. Erfarenhet av drift och underhåll av IT-system och nätverksadministration. Goda kunskaper i Windowsmiljöer samt erfarenhet av att arbeta med servrar och nätverk. Erfarenhet av IT-säkerhet och kunskap om GDPR. Pedagogisk förmåga och ett intresse för att utbilda andra. Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. Personliga egenskaper Vi värdesätter en IT-strateg/IKT-pedagog som är: Serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Strukturerad och noggrann i sitt arbete. Engagerad och intresserad av skolans verksamhet och utveckling. Innovativ och nyfiken på ny teknik och digitala lösningar. Meriterande Pedagogisk utbildning. Erfarenhet från arbete i utbildningsverksamhet. Vi erbjuder: En varierande och utmanande tjänst i en dynamisk skolmiljö. Möjlighet att vara med och påverka skolans digitala utveckling. Ett nära samarbete med skolans ledning, lärare och elever. Bli en del av team Wången och bidra till att skapa en modern och inspirerande lärmiljö för framtidens elever och studerande! Om tjänsten Anställningsform – tillsvidare Omfattning: Deltid. Tjänstens omfattning kan diskuteras beror på din kompetens och erfarenhet och kan ev. kombineras med annan tjänst på Wången. Se även våra övriga aktuella platsannonser. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi har kollektivavtal. Tillträde efter överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 25 oktober. Skriv ”IT-strateg” i ämnesraden. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bli en del av vårt team!
Visar 1 till 10 av 31 jobb