Sales Manager & Team Lead

För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning inklusive hälsokontroll och drogtest. På Fortum strävar vi efter att bygga olika team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika. Fortum Recycling & Waste Fortum Recycling & Wastetänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och Vår mission är att omvandla avfallsströmmar till nya viktiga råvaror. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material. Fortum Recycling & Waste har verksamhet i Norden och Storbritannien som består av tjänster för miljövänlig avfallshantering, behandling av farligt avfall och expertis inom drift och underhåll för energianläggningar. Dessutom erbjuder vi tjänster för återvinning av material - inklusive lösningar för batterier, plast, metaller samt aska och slaggrester i hela Europa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med verkliga utvecklingsmöjligheter i ett framgångsrikt företag. Vill du vara med här och hjälpa oss till nya affärer inom återvinning? Ett spännande område med stor potential. Då har vi rollen för dig! Om rollen Som Sales Manager på Fortum kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och leda försäljningsinitiativ riktade både för internationella och nationella affärer, men även lokala projekt i södra/mellersta Sverige. Genom nära samarbete med vår Recycling och Waste-organisation kommer din huvudsakliga uppgift vara att säkerställa att leverera resultat i enlighet med Fortums övergripande strategi, vilket driver tillväxt och stärker vår marknadsposition inom områdena schakt, deponi och förorenad mark. Dina ansvarsområden kommer att inkludera att, tillsammans med övriga kollegor i teamet, uppnå uppsatta mål och driva lönsamhet genom effektiva och genomarbetade försäljningsstrategier. Övriga ansvarsområden för rollen kommer innebära: Formulera och genomföra en affärsplan för att driva försäljning inom Fortum Recycling och Waste. Identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla långsiktiga kundrelationer och strategiska partnerskap för att främja affärstillväxt och lönsamhet. Övervaka och driva hela försäljningsprocessen från offert till avtal, inklusive projektering, planering, uppföljning och vidare affärsutveckling. Agera teamledare för övriga säljare, koordinera projekt, planera och genomföra marknadsaktiviteter. Du rapporterar direkt till säljchef. Kontinuerligt samla marknadsinsikter för att erbjuda kundorienterade värdeskapande tjänster. Upprätta försäljningsbudgetar och säkerställa efterlevnad av kvalitets-, lönsamhetskalkyler och servicestandarder för att maximera kundvärde. Om dig Vi tror du har en universitetsutbildning inom kemi, en teknisk utbildning eller likvärdig förvärvad kunskap genom arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning inom t.ex. byggindustrin eller hantering och sanering av farligt avfall, specifikt schakt, deponi och förorenad mark. Din kunskap inom dessa områden kommer bli vitala. Erfarenhet av mottagning och behandling av specifika jordmassor är meriterande. Din förmåga att hantera människor och främja starka relationer kommer också att vara avgörande i denna roll. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Intresserad? Skicka in din ansökan senast 9.5.2024. Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdag ifall vi hittar rätt kandidat. För mer information vänligen kontakta Johan Settergren via mejl [email protected] För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 19 305 100​ ​Sveriges Ingenjörer: Annika Lorin​ Unionen: Geron Norberg​ Ledarna: Per Dellegård​ IF Metall: Jonas Eriksson

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Musiklärare till Tallängens skola F-6

Är du läraren som alltid sätter eleven i första rummet? Har du lätt för att skapa relationer och bidrar till arbetsplatsen genom att vara en lagspelare? Kan du genom kreativitet och engagemang skapa delaktighet och intresse för lärande hos elever, vårdnadshavare och kollegor? Är du utbildad musiklärare? Sök då tjänsten hos oss på Tallängens skola F-6! Tallängens skola ligger mitt i lugna Hällabrottet, med skogen in på skolgården som erbjuder fantastiska möjligheter till lek och uteverksamhet. Skolan består av förskoleklass, fritidshem och skola från årskurs 1 till 6. På skolan arbetar ca 30 medarbetare. Vi ser Tallängens skola som en gemensam arbetsplats där vi tillsammans fokuserar på att se möjligheter i olikheter och utifrån det utveckla alla våra elevers måluppfyllelse, såväl inom fritidsverksamheten och förskoleklass som i grundskolan (F-3 och 4-6). Just nu fokuserar vi på utvecklingsarbeten inom ledarskapet i klassrummet, förebyggande elevhälsoarbete och att öka tryggheten och studieron på skolan på olika sätt. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi liiiite bättre. ARBETSUPPGIFTER Som lärare på Tallängens skola har du stor frihet att organisera och lägga upp ditt arbete. Du är en drivande person och i dina arbetsuppgifter kan det även ingå mentorskap och möten med vårdnadshavare. Du är modig och utmanar rektor och kollegor i att tänka nytt, genom att kritiskt granska nuvarande strukturer. På så sätt kan vi tillsammans ge barnen/eleverna de bästa möjligheterna till att nå skolans kunskapskriterier! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är driven och kommunikativ och sätter barnen och elevernas behov i första rummet. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt, har en god social förmåga samt att du är en ansvarstagande och engagerad person. Du har ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, föräldrar och kollegor. Vi lägger stor vikt vid ett elevcentrerat förhållningssätt samt personlig lämplighet. Du är utbildad lärare i musik. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här: https://youtu.be/DQFTdSZqIaU

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Produktionspersonal till nattskift på Loxy i Kumla

Om tjänsten  I rollen som Maskinoperatör i Loxys produktion kommer du tillsammans med dina skiftkollegor ansvara för driften och skötseln av maskiner i Loxys produktionsprocesser. Du förväntas säkerställa att det levereras produkter av högsta kvalité och bidra med förbättringsförslag inom produktionsprocessen samt att tillsammans med dina kollegor ansvara för att driva och optimera produktionen.  Som Masinoperatör ansvarar du för produktens kvalitet, maskinens drift samt att arbeta aktivt med reducering av materialspill och reklamationer. Arbetet innefattar bland annat övervakning och justering av maskiner, kvalitetskontroller, materialpåfyllning och truckkörning. Företaget bedriver den största delen av produktionen i kontrollerad miljö och i renrum, därför är det extra viktigt med ordning och noggrannhet.  Arbetet är förlagt på nattid, där man jobbar 23.00-07.10 söndag kväll till fredag morgon.   Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av nattjobb eller vet vad det innebär. För att lyckas i tjänsten krävs ett tekniskt kunnande, antingen genom teknisk utbildning eller genom erfarenhet. Du ska ha god vana av truckkörning. Har du dessutom erfarenhet inom film- och foileproducering så är det till din fördel. Tidigare erfarenhet av maskinoperation är meriterande, samt god datarvana krävs. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil då kollektivtrafiken kan vara nedstatt vid dessa arbetstider.  Vi söker  Vi lägger stor vikt vid hur du är som person. Därför ser vi gärna att du är en engagerad, driven, snabblärd person som gillar när det är högt tempo. Därtill är du kvalitetsmedveten och noggrann. Gillar du att ta ansvar för ditt arbete och har en hög yrkesstolhet så kommer det här jobbet passa dig. Eftersom du kommer arbeta i ett mindre team så ställs höga krav på din självständighet och samarbetsförmåga.  Om Loxy Loxy är en ledande global leverantör av avancerade film- och foliematerial lösningar. Med ett ursprung som limings- och tätningsexperter till textilindustrin, har företaget utvecklat avancerad teknik för att lösa de mesta utmanade uppgfiter i olika polymerfilmapplikationer. Hos Loxy får du möjlighet att arbeta i en global miljö med produktionsenheter i Norge, Sverige, Polen och Shanghai. Kontakt Har du frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Pontus Enblom via [email protected]. Intervjuer kommer ske löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan ansäkningstiden gått ut.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Produktionspersonal till 2-skift på Loxy i Kumla

Om tjänsten  I rollen som Maskinoperatör i Loxys produktion kommer du tillsammans med dina skiftkollegor ansvara för driften och skötseln av maskiner i Loxys produktionsprocesser. Du förväntas säkerställa att det levereras produkter av högsta kvalité och bidra med förbättringsförslag inom produktionsprocessen samt att tillsammans med dina kollegor ansvara för att driva och optimera produktionen.  Som Masinoperatör ansvarar du för produktens kvalitet, maskinens drift samt att arbeta aktivt med reducering av materialspill och reklamationer. Arbetet innefattar bland annat övervakning och justering av maskiner, kvalitetskontroller, materialpåfyllning och truckkörning. Företaget bedriver den största delen av produktionen i kontrollerad miljö och i renrum, därför är det extra viktigt med ordning och noggrannhet.  Arbetet är förlagt 2-skift, där man antingen jobbar förmiddag 07.00-15.10 eller eftermiddag/kväll 15.00-23.10.  Om dig Vi söker dig som kan jobba 2-skift och som har erfarenhet av liknande jobb sen innan. För att lyckas i tjänsten krävs ett tekniskt kunnande, antingen genom teknisk utbildning eller genom erfarenhet. Du ska ha god vana av truckkörning. Har du dessutom erfarenhet inom film- och foileproducering så är det till din fördel. Tidigare erfarenhet av maskinoperation är meriterande, samt god datarvana krävs. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil då kollektivtrafiken kan vara nedstatt vid dessa arbetstider.  Vi söker  Vi lägger stor vikt vid hur du är som person. Därför ser vi gärna att du är en engagerad, driven, snabblärd person som gillar när det är högt tempo. Därtill är du kvalitetsmedveten och noggrann. Gillar du att ta ansvar för ditt arbete och har en hög yrkesstolhet så kommer det här jobbet passa dig. Eftersom du kommer arbeta i ett mindre team så ställs höga krav på din självständighet och samarbetsförmåga.  Om Loxy Loxy är en ledande global leverantör av avancerade film- och foliematerial lösningar. Med ett ursprung som limings- och tätningsexperter till textilindustrin, har företaget utvecklat avancerad teknik för att lösa de mesta utmanade uppgfiter i olika polymerfilmapplikationer. Hos Loxy får du möjlighet att arbeta i en global miljö med produktionsenheter i Norge, Sverige, Polen och Shanghai. Kontakt Har du frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Pontus Enblom via [email protected]. Intervjuer kommer ske löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan ansäkningstiden gått ut.

17 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Lärare i fritidshem/fritidspedagog till Tallängens skola

Är du läraren som alltid sätter eleven i första rummet? Har du lätt för att skapa relationer och bidrar till arbetslaget genom att vara en lagspelare? Kan du genom kreativitet och engagemang skapa delaktighet och intresse för lärande hos elever, kollegor och vårdnadshavare? Är du utbildad lärare i fritidshem? Sök då tjänsten hos oss på Tallängens skola F-6! Tallängens skola ligger mitt i lugna Hällabrottet, med skogen in på skolgården som erbjuder fantastiska möjligheter till lek och uteverksamhet. Skolan består av förskoleklass, fritidshem och skola från årskurs 1 till 6. På skolan arbetar ca 30 medarbetare. Vi ser Tallängens skola som en gemensam arbetsplats där vi tillsammans fokuserar på att se möjligheter i olikheter och utifrån det utveckla alla våra elevers måluppfyllelse, såväl inom fritidsverksamheten och förskoleklass som i grundskolan (F-3 och 4-6). Just nu fokuserar vi på utvecklingsarbeten inom ledarskapet i klassrummet, förebyggande elevhälsoarbete och att öka tryggheten och studieron på skolan på olika sätt. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre. ARBETSUPPGIFTER Hos oss på Tallängens skola kommer du att vara verksam som fritidspedagog/lärare i fritidshem i våra båda fritidshemsavdelningar. Du ska tillsammans med dina kollegor verka för att skapa en god lärmiljö på fritids och under skoldagen. Som fritidspedagog/lärare i fritidshem ansvarar du för att planera och genomföra undervisningen i fritidshemmet utifrån Lgr 22. Du har en nära samverkan med vårdnadshavare, skolans elevhälsoteam och rektor. Samarbete, kommunikation och professionalitet är viktiga ledord i vår verksamhet. Under skoltid är du kopplad till en klass och du har även ansvar för att aktivera eleverna på deras raster och kan även få ansvara för rastaktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog/lärare i fritidshem eller har annan likvärdig utbildning/erfarenhet och som är intresserad av skolutveckling. Att du är positiv, engagerad och flexibel samt att ha förmågan till nytänkande är egenskaper som vi värdesätter högt. Du har en god samarbetsförmåga samt ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, föräldrar och kollegor. Du bör vara nyfiken på elevernas olika sätt att tänka, lära och förstå och se deras individuella behov som en utmaning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här: https://youtu.be/DQFTdSZqIaU

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Säljande kundtjänstmedarbetare sökes – ingen tidigare erfarenhet krävs!

I din roll som kundtjänstmedarbetare hos oss kommer du att representera ett av Sveriges största varumärke inom telekom, du kommer vara stationerad på vårt kontor mitt i centrala Örebro och kommer att sälja till befintliga kunder via telefon. Vi har inga krav på tidigare erfarenheter, då vi erbjuder dig en gedigen utbildning inom försäljning, kundbemötande och personlig utveckling, både teoretiskt och praktiskt under din resa hos oss. Vi erbjuder: En attraktiv lönemodell, prestationsbaserat med garantilön Kontor i Centrala Örebro Arbetstider förlagda 07:45-17:00 mån-fre Roliga och motiverande tävlingar Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag En gedigen utbildning inom försäljning, kundbemötande och personlig utveckling En familjär företagskultur med stark teamkänsla Vi söker dig som är: Duktig på att bygga relationer Lösningsorienterad och samarbetsvillig Bekväm att ta kontakt över telefon Självständig och resultatinriktad Vill jobba med försäljning och drivs av att utvecklas Ansök nu för att påbörja din säljkarriär och uppnå din fulla potential tillsammans med oss.

17 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Två familjehemssekreterare sökes!

Om arbetsplatsen Söker du en ny utmaning? Vill du bidra med insatser för att hjälpa utsatta familjer? Vi söker en ny medarbetare till vårt team. Här kommer du till en sammanhållen enhet med stort fokus på utvecklingsarbeten som främjar barns delaktighet. Vi har en stabil och välfungerande socialtjänst med rimlig arbetsbelastning och ordnad ekonomi. Våra medarbetare drivs av ett starkt engagemang för både vår målgrupp och för att utföra ett bra socialt arbete. Det är en blandad grupp med både lång och kort erfarenhet som aktivt bidrar till att hålla en god arbetsmiljö för att trivas på jobbet. Enheten drivs av en ledningsgrupp bestående av två enhetschefer och fyra gruppledare. Gruppen har lång samlad erfarenhet av socialtjänstens arbete med barn och familj. Familjeenheten består av två olika arbetsgrupper. Myndighetsgruppen med mottagning, utredare samt barnföljare, familjehemssekreterare och familjerätt. Öppenvården med familjebehandlare, fältgruppen, kurator på familjecentralen och HVB samt stödboende verksamhet. Enhetens uppbyggnad främjar samarbetet och skapar ett team runt familjerna som finns i vår verksamhet. De aktuella tjänsterna är två famiiljehemssekreterartjänster som är placerade i myndighetsgruppen som består av två förhandsbedömare, sju utredare, två barnföljare, två familjehemssekreterare och en familjerättssekreterare. Enhetschef leder verksamheten tillsammans med två gruppledare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som familjehemssekreterare innebär att du utreder och handleder våra familjehem. Alla våra familjehem förväntas ta emot individuell handledning och vid behov vidareutbildning. Ibland erbjuder vi även handledning i grupp. Som familjehemssekreterare arbetar du nära din kollega men också i nära samarbete med våra barnföljare som ansvarar för barnets placering. Du och barnföljaren behöver ha en gemensam bild av barnets behov och att detta ligger till grund för din handledning av familjehemmet. Tjänsten som familjehemssekreterare innebär att du medverkar i uppföljningar av barnets placering. Kumla kommun eftersträvar att kunna erbjuda familjehem i egen regi. Det betyder att vi aktivt behöver rekrytera familjehem och kunna erbjuda ett omfattande stöd till våra familjehem. KVALIFIKATIONER Vi tror att du som skulle trivas med tjänsten hos oss är en person som är duktig på att skapa tillitsfulla relationer och som vågar utmana personer i syfte att de ska utvecklas i riktning med de mål som finns. Vi tror att du ser möjligheter och tror på människors förmåga till förändring. Uppdraget ställer krav på god förmåga att samarbeta med externa aktörer likväl som övriga medarbetare på enheten. Lämplig bakgrund är en akademisk examen som socionom, beteendevetare med tilläggsutbildning inom socialrätt eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Körkort B är ett krav. Välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här: https://youtu.be/DQFTdSZqIaU

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Socialsekreterare till Familjeenheten!

Söker du en ny utmaning? Vill du bidra med insatser för att hjälpa utsatta familjer? Vi söker en ny medarbetare till vårt team. Här kommer du till en sammanhållen enhet med stort fokus på utvecklingsarbeten som främjar barns delaktighet. Vi har en stabil och välfungerande socialtjänst med rimlig arbetsbelastning och ordnad ekonomi. Våra medarbetare drivs av ett starkt engagemang för både vår målgrupp och för att utföra ett bra socialt arbete. Det är en blandad grupp med både lång och kort erfarenhet som aktivt bidrar till att hålla en god arbetsmiljö för att trivas på jobbet. Enheten drivs av en ledningsgrupp bestående av två enhetschefer och fyra gruppledare. Gruppen har lång samlad erfarenhet av socialtjänstens arbete med barn och familj. Familjeenheten består av två olika arbetsgrupper. Myndighetsgruppen med mottagning, utredare samt barnföljare, familjehemssekreterare och familjerätt. Öppenvården med familjebehandlare, fältgruppen, kurator på familjecentralen och HVB samt stödboende verksamhet. Enhetens uppbyggnad främjar samarbetet och skapar ett team runt familjerna som finns i vår verksamhet. Den aktuella tjänsten är en utredartjänst placerad i myndighetsgruppen som består av två förhandsbedömare, sju utredare, två barnföljare, två familjehemssekreterare och en familjerättssekreterare. Enhetschef leder verksamheten tillsammans med två gruppledare som fördelar ärenden samt handleder i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som utredande socialsekreterare kommer du arbeta med utredningar och uppföljningar av barn och ungdomar. I arbetet kommer du jobba i nära samverkan med övriga kollegor på enheten. Arbetet som utredare bygger mycket på mötet med barn och deras föräldrar, men också på möten med andra samhällsaktörer som finns runt barnet. Vi ser att ditt främsta verktyg som utredare kommer att vara din förmåga att samtala och därigenom genuint och respektfullt möta andra människor. Vi jobbar aktivt och strukturerat med ett nära stöd, både för att du ska kunna lyckas i detta svåra uppdrag men också för att du kontinuerligt ska kunna utvecklas i din utredarroll och känna dig trygg på jobbet. Enheten leds av två enhetschefer med gemensamt verksamhetsansvar. Arbetsmiljö och personalansvaret är uppdelat utifrån myndighet och öppenvård. Individ och familjeomsorgen i Kumla värnar om kompetensutveckling av våra medarbetare. Varje år tar vi fram en kompetensutvecklingsplan där verksamhetens behov matchas mot medarbetarnas behov av kompetensutveckling. En del av vår kompetensutveckling är att vi har ett aktivt arbete gällande MI. MI är en av de metoder som ska genomsyra hela vår verksamhet och som alla medarbetare och chefer får utbildning i. Vidare erbjuder vi förmåner som friskvårdsbidrag och förmånscykel. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Du har förmågan att vara flexibel och har en god social förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du behöver ha socionomexamen och meriterande är utbildning i samt erfarenhet av BBIC samt MI. Vi ser gärna att du har arbetat med myndighetsutövning och har erfarenhet från handläggning av barn/familjeärenden. Körkort B är ett krav. Välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här: https://youtu.be/DQFTdSZqIaU

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024