Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Havsglimt är ett boende för personer med Fysisk eller psykisk funktionsnedsättning, somatik och korttidsverksamhet. Varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det är nära till kollektivtrafik och service.Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Tjänstgöring måndag - fredag 08.00-17.00 Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Om Villa Havsglimt Vardagas mål är att erbjuda bästa möjliga vård och omsorg för dig som bor hos oss. Genom vårt helhetskoncept, Den goda dagen, ger vi våra boende en individanpassad omsorg som bygger på omtanke, integritet och valfrihet. Vi utgår från var och ens behov, ser till det friska och stärker den boendes identitet och självständighet. De små detaljerna är viktiga för att varje dag ska bli en riktigt god dag. Du som bor hos oss är gammal nog att bestämma själv och boendet är i första hand ditt hem, inte vår arbetsplats. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-03-04 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: XXX. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Vi söker en engagerad och kreativ stjärna för våra sociala medier Är du en kreativ själ med passion för foto, video och sociala medier? Har du känsla för bild, text och storytelling? Då har vi jobbet för dig! Vi söker en strukturerad, engagerad och nytänkande person som vill hjälpa oss att lyfta våra fyra varumärken i sociala medier – med extra fokus på Instagram & Facebook. Arbetsuppgifter Som Social Media Manager på Mellbystrands Camping ansvarar du för att skapa intressanta och lockande inlägg för våra gäster. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: Skapa och schemalägga engagerande inlägg (foto, video & text) Bygga en röd tråd i våra sociala kanaler för att öka engagemang Moderera kommentarer och meddelanden – och skapa dialog! Hitta på roliga kampanjer, tävlingar och andra sätt att nå ut Dina egenskaper & förmågor Har passion för sociala medier och vet hur man skapar engagemang Har öga för bild, video och storytelling Är strukturerad men också kreativ Kan arbeta självständigt och få saker gjorda Då vi har många svenska samt internationella gäster så är svenska och engelska ett krav och tyska är en merit. Vad vi erbjuder: Ett kreativt arbete i en fantastisk miljö nära havet. Möjlighet att utvecklas som Social Media Manager inom turistnäringen. En engagerad och stödjande arbetsgrupp. Anställningsperiod och schema Vi söker dig som är tillgänglig snarast Ca 10-15h/vecka, flexibelt upplägg. Arbete på plats i Mellbystrand, men även till viss del på distans. Vilka är vi? Mellbystrands Camping är en 4-stjärnig camping på västkustens längsta sandstrand. Varje år väljer tiotusentals gäster att tillbringa sin ledighet hos oss i husvagnar, husbilar, tält, stugor eller hotellrum. Vi erbjuder: Ca 220 campingplatser, 22 stugor och 20 hotellrum. En året runt-öppen butik, glassbar, restaurang och strandbar öppen under sommaren. Ett team som växer från ett litet antal personer under lågsäsong till ca 25 under högsäsong. Sedan 2020 har verksamhetens fokus varit expansion, vilket medför ett högt tempo och fantastiskt många möjligheter. Vår vision och värdegrund Vi strävar efter att leverera familjens bästa semesterupplevelse. Våra värdeord är: Aktiv: Vi är alltid aktiva i vår verksamhet, för att hitta de bästa lösningarna för gäster och medarbetare. Närvarande: Vi är där våra gäster är, oavsett om det är på plats eller distans. Med hjärtat: Vi vill göra saker som känns rätt i magen. Med hjärtat! Vi tror på god kvalitet och hållbart företagande i allt vi gör. Som en relativt liten verksamhet är samarbete och flexibilitet otroligt viktigt. Vi hjälps åt för att leverera den upplevelse vi lovar våra gäster – samtidigt som vi skapar en trivsam arbetsmiljö för alla medarbetare. Låter det intressant?Skicka din ansökan senast. Vi ser fram emot att höra från dig!
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid. Till Doktor.se Strandängshälsan i Skummeslöv och Mellbystrand söker vi nu en sjuksköterska på ett graviditetsvikariat som är intresserad av att vara med och utveckla primärvården och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö där du får chans att påverka samt bidra med initiativ och nytänkande. Vi har ca 9 000 listade patienter på Strandängshälsan och mycket hög patientnöjdhet. Strandängshälsan består av två välfungerande enheter, Mellbystrand och Skummeslövstrand, och ligger utmed den halländska kusten i natursköna omgivningar med goda kommunikationer till bland annat Båstad. Vi är cirka 40 medarbetare, och utgör ett sammansvetsat team som jobbar för och med varandra. Om rollen Som sjuksköterska på Doktor.se Strandängshälsan arbetar du patientbaserat och evidensbaserat samt är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Som sjuksköterska hos oss kommer du ha egen mottagning men också arbeta med telefonrådgivning och provtagning på lab. Du kommer göra egna medicinska bedömningar och ge råd till patienter i olika åldrar. Exempel på arbetsuppgifter är: Sedvanligt mottagningsarbete Telefonrådgivning Provtagning Triagering Akuta patientflöden Om dig Vi söker dig som är nytänkande, serviceinriktad och kommunikativ. Du är van att arbeta i team såväl som självständigt. Vidare tror vi att du är trygg i din yrkesroll, är positiv till nya utmaningar och har ett stort engagemang. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad sjuksköterska Svenska och engelska i tal och skrift Det är starkt meriterande om du också har erfarenhet av primärvården Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Varje fredag har vi en mysig lite lyxigare fredagsfrukost ihop Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är ett graviditetsvikariat på cirka 1 år på 90-100% Din placering kommer vara på båda våra vårdcentraler belägna i Skummeslövsstrand samt Mellbystrand. Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.
Är du en fordon-och teknikintresserad person med en serviceinställning som går i 110? Vi på Rejmes gör oss redo att växla upp och söker nu inte bara en – utan två servicetekniker till vår moderna, nyrenoverade verkstad i Halmstad, Falkenberg eller Laholm. Intresserad? Gasa på och skicka in din ansökan nu med detsamma! Om rollen Vi på Rejmes Halland är inte som alla andra. I vår verkstad får du nämligen själv sätta dig bakom ratten och ta fullt ägandeskap för hela affären och kundresan. Från mottagande, arbetsplanering, service och reparation till återlämning av bilen. Med moderna och miljömedvetna metoder ser du till att våra kunder slipper stå parkerade och återställer deras bilar till perfekt skick genom årliga servicereperationer. Du jobbar alltid i par med en kollega på en och samma bil. Intresserad av tjänsten men bor långt ifrån Halmstad? Ingen fara! För rätt person står vi för flyttlasset och hjälper dig att hitta en ny lägenhet. Vad söker vi? Till denna roll söker vi en sann lagspelare som har: Ett stort intresse för vår bransch och en vilja att ständigt utvecklas En serviceinställning och social förmåga som lyfter både bilar och humör En stark initiativförmåga och drivkraft att leverera kvalitet, kundtillfredsställelse och resultat B-körkort Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en Volvoverkstad Vad erbjuder vi? Friheten att styra över och planera dina dagar tillsammans med teamet En icke-hierarkisk miljö där vi alla samarbetar Ett modernt och nyrenoverat verkstadsgolv där vi aldrig sladdar med kvalitén Marknadens bästa verktyg och maskiner Möjligheter till kompetensutveckling och att påverka framtiden för vår verkstad Gemensamma aktiviteter, AW:s och årliga jul-och sommarfester Kort om oss: Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. Vill du bli en i teamet? Skicka in din ansökan. START: Enligt överenskommelse PLATS: Laholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Gillar du att jobba med kor? Det gör vi! Just nu söker vi på Växa avbytare i Region Väst för uppdrag på robotgård runt Laholm/Ängelholm. Tycker du om att jobba med kor, människor och service? Då passar du in i vårt team. I Växa jobbar du som avbytare självständigt med frihet under ansvar och med kunden i fokus. Arbetet innebär att du jobbar med flera av våra kunder och stöttar dem i den dagliga djurskötseln. I arbetsuppgifterna ingår:Djurskötsel på mjölkgårdar så som mjölkning, foderkörning, maskinkörning, kalvskötsel och att verka för god djurhälsa. Om du är rätt person har du stora möjligheter att påverka ditt arbete efter intresse och erfarenhet. Anställning och omfattning:Tjänsten är en tillsvidareanställning, efter 6 månaders provanställning, med en tjänstgöringsgrad på 50-100 % enligt önskemål. Fast månadslön. Växa Sverige har kollektivavtal och du omfattas av pension, trygghetsförsäkringar och friskvårdsbidrag. Lämplig utbildning och erfarenhet Lantbruksutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet erfordras Erfarenhet av att jobba med mjölkrobot B-körkort Maskinkörning
Är du en fordon-och teknikintresserad person med en serviceinställning som går i 110? Vi på Rejmes gör oss redo att växla upp och söker nu inte bara en – utan två servicetekniker till vår moderna, nyrenoverade verkstad i Halmstad, Falkenberg eller Laholm. Intresserad? Gasa på och skicka in din ansökan nu med detsamma! Om rollen Vi på Rejmes Halland är inte som alla andra. I vår verkstad får du nämligen själv sätta dig bakom ratten och ta fullt ägandeskap för hela affären och kundresan. Från mottagande, arbetsplanering, service och reparation till återlämning av bilen. Med moderna och miljömedvetna metoder ser du till att våra kunder slipper stå parkerade och återställer deras bilar till perfekt skick genom årliga servicereperationer. Du jobbar alltid i par med en kollega på en och samma bil. Intresserad av tjänsten men bor långt ifrån Halmstad? Ingen fara! För rätt person står vi för flyttlasset och hjälper dig att hitta en ny lägenhet. Vad söker vi? Till denna roll söker vi en sann lagspelare som har: Ett stort intresse för vår bransch och en vilja att ständigt utvecklas En serviceinställning och social förmåga som lyfter både bilar och humör En stark initiativförmåga och drivkraft att leverera kvalitet, kundtillfredsställelse och resultat B-körkort Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en Volvoverkstad Vad erbjuder vi? Friheten att styra över och planera dina dagar tillsammans med teamet En icke-hierarkisk miljö där vi alla samarbetar Ett modernt och nyrenoverat verkstadsgolv där vi aldrig sladdar med kvalitén Marknadens bästa verktyg och maskiner Möjligheter till kompetensutveckling och att påverka framtiden för vår verkstad Gemensamma aktiviteter, AW:s och årliga jul-och sommarfester Kort om oss: Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. Vill du bli en i teamet? Skicka in din ansökan. START: Enligt överenskommelsePLATS: LaholmOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
VÅRT ERBJUDANDE På Job&Talent är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig.Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. ARBETSBESKRIVNING Arbetet kommer att utgå från instruktioner från arbetsorder och ritningsläsning. Du kommer att arbeta med kapa och skala slang i maskin. Det kommer även innebära montering av hylsor och nipplar med hjälp av en power press. Även manuellt arbete i form av kontroll, märkning och packning förekommer. Arbetet innebär också en hel del tunga lyft och moment och viss körning av ledstaplare. DINA KVALIFIKATIONER Någon erfarenhet av industrimiljö eller liknande arbete Goda referenser. Körkort samt tillgång till egen bil, då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik att tillgå. God förståelse av det svenska språket. MERITERANDE Truckkort Vana från arbete med montering eller som maskinoperatör. Vana från lagerarbete. DIN PROFIL För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du: Har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Jobandtalent. Är ansvarsfull har god känsla för detaljer. Har en hög servicenivå. Har viljan att utföra ett bra jobb där du värdesätter såväl tempo som noggrannhet. Vi lägger stor vikt vid din personlig lämplighet och här är framförallt pålitlighet och en vilja att göra ett bra jobb samt trivas i grupp viktiga egenskaper. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.Varmt välkommen med din ansökan! OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Nyby söker personal för visstidsanställning. Nyby är ett mindre särskilt boendemed psykiatriinriktning som riktar sig mot individer ifrån hela landet med särskilda behov.Vill du arbeta med att ge människor ett bättre liv? Är du undersköterska, socialpedagog eller vårdbiträdemed erfarenhet av psykiatri? Då har du chansen att arbeta i en mindre enhet med spännande utmaningar och bli en del av ett omvårdnadsteam som arbetar med mer omfattande psykiatriska omvårnadsbehov.Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då är du välkommen med din ansökan! Om tjänsten Tjänsten är visstidsanställning för att stärka upp verksamheten när det behövsoch innebär möjlighet att arbeta olika tider på dygnet. I din roll sysslar du med psykiatriskt omvårdnadsarbete och bör ha kunskaper och erfarenhet för att kunna delegeras i läkemedelshantering. Du får en introduktion och ett utbildningspaket i starten och arbetar sedan med kollegor med liknande erfarenhet och kunskap samt teamledare, ssk och verksamhetschef. I rollen kommer du bland annat att arbeta med: psykiatriskt omvårdandsarbete och till vissdel somatiskt omvårdnadsarbete dokumentera i journal läkemedelsadministration efter delegering utföra dagliga rutiner i verksamheten och följa genomförandeplaner Vem är du? Vi söker dig med relevant bakgrund inom området psykiatri. Du ska ha tillräckliga kunskaper om målgruppen, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, vara van vid dokumentation och ha lätt för att samarbeta med kollegor för att nå gemensamma mål. Ett profesionellt förhållningssätt är en självklarhet för dig.Som person är du noggrann, självgående och inte rädd att ta dig an nya uppgifter. För denna tjänst krävs det att du: är utbildad undersköterska, vårdbiträde eller socialpedagog med psykiatrierfarenhet har B-körkort Det är meriterande om du: har mångårig erfarenhet av psykiatri Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Ole Minler [email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Laholm med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer.Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-02-23 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer