Lediga jobb i Lilla Edet

Sök totalt 31 lediga jobb i Lilla Edet

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Restaurangbiträde

Vid E45 i Lilla Edet, mellan Göteborg och Trollhättan ligger Rasta Lilla Edet. Väganläggningen är en av Sveriges vackraste med sitt unika vasstak och det underbara läget vid Göta Älv. På anläggningen finns restaurang med en fantastisk uteservering och 15 fräscha hotellrum och OKQ8-butik. Vi söker personer som vill bli en del av vårt team. Vi ser gärna att du fyllt 20 år då vi har alkoholtillstånd och serverar alkoholhaltiga drycker. Tjänsten är till en början sommarjobb med chans till förlängning. Vi vill gärna att du är en glad, pigg och positiv person som hela tiden vill ge våra gäster den bästa servicen. Du ska vara flexibel, arbetsvillig och serviceinriktad. Arbetet innebär mycket kontakt med människor, så social kompetens är väldigt viktigt. Arbetstiderna är dag och kvällstid där även helgjobb ingår. Som restaurangbiträde hos oss jobbar du med smörgåsberedning, servering av dagens rätt, lättare a la carte, kassatjänst, städ, disk etc.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Business Controller till Electrolux Filter AB i Nygård

Letar du efter en ny möjlighet att använda din erfarenhet som Business Controller? Då har du hamnat rätt! Nu söker Electrolux Filter AB en Business Controller för ett föräldravikariat. Vi ser fram emot din ansökan! Vad innebär tjänsten? Din primära roll är att ansvara för att följa upp och analysera verksamhetens lönsamhet. Där du har ett stort ansvar för att leda budget- och prognosprocessen samt identifiera och spåra viktiga nyckeltal för att säkerställa att företagets mål uppnås. Du kommer samarbeta nära ledningen och kollegor på andra avdelningar för att bidra till lönsamhet och hållbar tillväxt. Här får du chansen att arbeta i en bred roll där vi gärna ser att du är öppen för andra typer av administrativa arbetsuppgifter som är kopplat till den operativa verksamheten. Vad erbjuder vi? Bolaget startade 1973 i Nygård och tillverkar dammsugarpåsar för en global marknad. I verksamheten arbetar totalt 24 medarbetare där 6 av dessa är anställda som tjänstemän. Vi erbjuder en välkomnande organisationskultur samt en hybrid roll med stor flexibilitet där du har möjlighet att jobba både på platskontoret och hemifrån. Tjänsten avser ett längre föräldravikariat med start omgående. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är en självständig och drivande person som trivs av att jobba målorienterat. Du är affärsmässig och har en god känsla och förståelse för affären. Vi ser även att du har en hög analytisk förmåga och att du som person är en prestigelös och nyfiken lagspelare som tycker att det är roligt att arbeta både strategiskt och operativt. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Formella kvalifikationer • Eftergymnasialutbildning inom ekonomi • Tidigare arbetat som Business Controller Övrig information • Placeringsort: Nygård • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Vikariat • Arbetstider: Dagtid Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Emelie Zell Wånéus via [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Timvikarier till Fuxernaskolan

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Nu söker vi timvikarier till vår skola, Fuxernaskolan f - 6. Du behöver inte ha lång erfarenhet eller utbildning i pedagogik men en vilja att få arbeta med barn och ungdomar och känna glädje i dessa möten med vår framtid.  Arbetsuppgifter På Fuxernaskolan tror vi på en stimulerande undervisning som sätter elevens lärande i fokus. Med rätt stöttning och motivationshöjande undervisning kommer våra elever förberedas för nästa steg i sin lärandeutveckling. Vill du vara med och göra skillnad? I så fall - Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av vårt glada, entusiastiska och professionella team! Kvalifikationer Du har social kompetens och är självständig med ansvarskänsla. Har du tidigare erfarenhet från att arbeta med barn och ungdomar är det meriterande. Vi förväntar oss öppenhet och ett stort engagemang för uppdraget. Det skall finnas en vilja att utvecklas tillsammans med övriga kollegor på skolan. Du skall ha lätt för att samarbeta och vara flexibel.

23 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Arbetsledare till Caféservice

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning På den gemensamma enheten Arbetsmarknadsenheten & Stöd och Försörjning arbetar socialsekreterare, arbetsmarknadshandläggare, arbetsledare, studie- och yrkesvägledare samt arbetsmarknadsanställda. Caféservice är en av fyra verksamheter inom arbetsmarknadsenheten (AME) där deltagare kan få göra praktik, arbetsträna eller ha en arbetsmarknadsanställning. Verksamheten har sina lokaler i kommunhuset i centrala Lilla Edet. Arbetsmarknadsenheten är en del av kommunens individ- och familjeomsorg.  Arbetsuppgifter Som arbetsledare på caféservice ansvarar du för att deltagare och anställda får möjlighet att utvecklas och rustas för att förbättra sina möjligheter för att få ett arbete på ordinarie arbetsmarknad.  Verksamhetens uppdrag är att stötta personer som står utanför arbetsmarknaden att närma sig den. Målet med insatsen är att deltagaren ska gå vidare mot arbete eller studier.  Tillsammans med övriga arbetsledarkollogor och deltagare på verksamheten ansvarar du för att utföra uppdrag, som exempelvis fikabeställningar till APT, skötsel av kommunens lunchrum och särskilda beställningar som tårtbakning med mera.  Kvalifikationer En fördel är högskoleutbildning som beteendevetare, socionom eller liknande.  Som arbetsledare ska du ha ett coachande förhållningssätt och ha förmåga att motivera deltagare att fullfölja sina arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadspolitiska verksamheters uppdrag samt om du har utbildning inom supported education/employment eller BIP/IPS.

21 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Brandman i beredskap till Lilla Edet, Räddningstjänsten Storgöteborg

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. ARBETSUPPGIFTER Har du ett stort engagemang och vill bidra till att rädda liv, skapa trygghet och säkerhet? Vi söker dig som vid sidan av ditt ordinarie arbete vill göra en viktig samhällsinsats. Som brandman i beredskap (även kallat räddningstjänstpersonal i beredskap, RIB) får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Det är ett spännande, givande och mångsidigt jobb där du också får förmånen att ingå i en fin gemenskap, värdefull utbildning, träningsmöjligheter och ett tillskott till hushållskassan. Att arbeta som brandman i beredskap innebär att du vid sidan av ditt ordinarie arbete har beredskap var fjärde vecka alt. enligt schema, ca 168 timmar/mån vilket innebär att du under din beredskap blir inkallad på räddningstjänstuppdrag vid behov. Det kan innebära många olika typer av insatser, till exempel rädda liv, släcka bränder och bistå vid trafikolyckor. Du arbetar också till viss del med förebyggande brandskydd. När du blir anställd som brandman kommer du genomgå en fyra veckors introduktionsutbildning innan du börjar arbeta operativt. Utbildningen innehåller både teori och praktiska moment som rökdykning, trafikolycka, arbete på höjd, insatsövningar, grundläggande brandkunskaper, vattenlivräddning med mera. Du får utbildningen betald och i de fall det är aktuellt ersätter vi även förlorad arbetsinkomst från ordinarie arbetsgivare under utbildningen. Som brandman ersätts du för den tid som du har beredskap, åker på larm, deltar på övningar samt även för fysisk träning (2h/vecka) och du har fri tillgång till våra träningslokaler på stationerna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du behöver kunna visa på gott omdöme och uppträda lugnt, stabilt och kontrollerat i pressade situationer. Du har lätt för att arbeta i grupp och samarbeta både med kollegor och tredje man. I rollen är det även viktigt med god fysik och att du har kapaciteten att arbete på höga höjder och i trånga utrymmen. Som brandman i beredskap krävs inga förkunskaper, när du anställs som brandman får du den utbildning som krävs. Vi har som krav att du som lägst har körkortsbehörighet B samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. För att arbeta som brandman i beredskap behöver du bo eller arbeta inom ett visst avstånd från brandstationen, du kan läsa mer om på vilken tid du ska kunna ta dig till brandstationen på vår hemsida https://www.rsgbg.se/jobba-hos-oss/att-bli-brandman-rib/ För att bli anställd som brandman krävs det att du klarar räddningstjänstens fystest, rullbandstest, höjd- och klaustrofobitest samt stresstest, du ska även visa upp ett intyg på sim- och livräddningsprovet Guldbojen. Du kan läsa mer om dessa tester, och hur du på bästa sätt kan förbereda dig, på vår hemsida https://www.rsgbg.se/jobba-hos-oss/att-bli-brandman-rib/intresseanmalan-brandman-rib/ Som brandman behöver du vara fullt frisk, vi genomför därför läkarundersökning samt alkohol- och drogtest innan eventuell anställning. ÖVRIGT Inom räddningstjänsten storgöteborg arbetar ca 200 personer som brandman i beredskap. Brandstationer som har brandmän i beredskap finns på följande platser: Lerum, Rävlanda, Hindås, Öjersjö, Mölnlycke, Donsö, Kungsbacka, Frillesås, Stenungsund, Lilla Edet, Kållekärr och Skärhamn. För att framgångsrikt lösa vårt uppdrag krävs olika människor i arbetslaget. Vi är övertygade om att mångfald och olikheter gynnar samarbete och utveckling. När vi rekryterar eftersträvar vi att hitta en blandning av personer med olika erfarenheter och kvalitéer som delar vår vision om att arbeta tillsammans för en trygg och säker värld med våra ledord i ryggen; trygghet, säkerhet, omtanke.

19 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sommarjobb Butiksbiträde OKQ8 Lilla Edet

Nu söker vi sommarpersonal till våran butik i Lilla Edet. Vi söker dig som är 18 år eller äldre. Du ska vara glad, positiv och alltid ha ett leende på läpparna. Flexibel är ett måste då du även kan bli tillfrågad om att jobba på kortare varsel. Pass infaller på dag/kväll/vardag/helg, så viktigt att man är villig att jobba på obekväma arbetstider. Tjänsten innebär en hel del ensamarbete och det ställer höga krav på att du är en person som är självgående, lyhörd, kunna planera och utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Jobbet är mycket socialt och omväxlande. I arbetsuppgifterna ingår försäljning av bland annat drivmedel, fastfood, kiosk och bilprodukter, ge god service åt våra kunder, beredning av fastfood, plock av varor, diverse städrutiner för att hålla butiken välkomnande, fräsch och säljklar.

19 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Arbetsterapeut

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Närhälsan Lilla Edet rehabmottagning. Här arbetar det fyra engagerade medarbetare, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Vi behöver utöka vår bemanning och söker därför en ny medarbetare, en arbetsterapeut. Vi är en arbetsgrupp med bred kompetens och stort engagemang. En god arbetsmiljö, där vi är måna om varandra, trivs och utvecklas är viktigt för oss. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med att förbättra våra arbetssätt för att kunna möta både patientens och medarbetarens behov. Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner som ingår i din anställning i Närhälsan: Fördelar och förmåner Följ oss på Instagram: Länk till Instagram Om arbetet Dina arbetsuppgifter är att bedöma och behandla patienter i alla åldrar. Vanliga tillstånd hos patienter du som arbetsterapeut möter är: nedsatt handfunktion, smärta, neurologi, kognitiv påverkan samt psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även förskrivning av hjälpmedel och intyg för bostadsanpassning. Tillsammans med patienten läggs en personlig plan för rehabiliteringen.  Arbetet utförs på vår mottagning, digitalt samt via hembesök. Behandlingen av patient sker såväl individuellt som i grupp. Arbetet innefattar ett tätt samarbete med andra professioner, både på den egna mottagningen och med andra samverkansparter. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans med chefen för verksamhetens utveckling i ett ständigt pågående förbättringsarbete. Om dig Du är legitimerad arbetsterapeut. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och primärvård är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Du kan planera ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt utifrån verksamhetens mål. Då arbetsbelastningen varierar och oförutsedda händelser kan uppstå ser vi att du är flexibel samt självständig. För dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparter i arbetet. Du delar även Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer. Intervjuer på mottagning kommer att hållas löpande.  Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Efter ansökningstiden gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

15 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Leg. Sjuksköterska sökes till sommarvikariat

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Är du sjuksköterska som studerar specialistutbildning, läkarstudent eller av annan anledning söker ett sommarjobb? Hos oss får du värdefull yrkeserfarenhet som t. ex. distriktssköterska, samtidigt som du gör en verklig skillnad i människors liv!  Arbetsuppgifter Vill du bli en del av vårt härliga team med leg. sjuksköterskor inom hälso- och sjukvården i Lilla Edets kommun? Just nu söker vi dig som vill jobba hos oss under sommaren men det finns goda chanser till förlängning efter sommaren! Arbetet i den kommunala hälso- och sjukvården i Lilla Edets kommun innebär att du arbetar både på särskilt boende och i den enskildes hem, i nära samarbete med kommunrehab och även i team med undersköterskor. Målet är att personer som väljer att bo kvar hemma eller väljer att bo på särskilt boende får de insatser som krävs för en god och säker vård. Erfarenhet att ha arbetat med demens, psykiatri, akutsjukvård på äldreboende eller i kommunal hälso- och sjukvård är meriterande. Arbetet är varierande med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom HSL t.ex. såromläggningar, injektioner, dialys, infusioner, skötsel av centrala infarter, vård i livets slut mm. I tjänsten ingår att ansvara för det dagliga systematiska planeringsarbetet, uppföljningar och samarbete med andra professioner som berör patienten. Vi arbetar med Samverkande sjukvård vilket innebär 1177-uppdrag, assistansuppdrag och IVPA-uppdrag (I väntan på ambulans). Lifecare används som journalsystem. Andra arbetsredskap är SAMSA och NPÖ som är informationsöverföring mellan vårdgivare samt Pascal. Hos oss arbetar du schemalagd arbetstid, vilket innebär att du jobbar i huvudsak dagtid men det ingår även kvällspass och helg.  Kvalifikationer Du som söker är legitimerad sjuksköterska eller läkarstudent. Vi välkomnar gärna dig som studerar till distriktssköterska eller läser en annan specialist- eller vidareutbildning. Det är även meriterande om du har arbetat med demens, psykiatri, akutsjukvård på äldreboende eller i hemsjukvård.  Dina personliga egenskaper är viktiga! Vi ser därför att - Du tycker om att arbeta med och för andra människor. - Du är lyhörd för andras behov, har ett gott bemötande och en god samarbetsförmåga. - Du är positiv och ser möjligheter, är flexibel, noggrann och tar ett stort ansvar. - Du är villig att utveckla verksamheten samt har en god planeringsförmåga. - Du skall kunna arbeta både i team och självständigt med en god beslutsförmåga. Övriga krav - B-körkort. - Datorvana. Meriterande - Erfarenhet i LifeCare, SAMSA, Pascal och NPÖ.   Förmåner - Vi tar ansvar och du har trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar.   - Rabatterat gymkort: Nordic Wellness erbjuder anställda inom Lilla Edets kommun 25% på alla årskort. Klubb-avgift och eventuella kortavgift tillkommer som engångssumma när du startar ditt medlemskap. - Kaffe och te: På din arbetsplats har du tillgång till gratis kaffe och te.   Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024