Kalkylator till Grebo EL

Är du en analytisk, noggrann och affärsmässig person som trivs att arbeta i en verksamhetsnära roll med flera kontaktytor? Grebo EL växer och behöver stärka upp teamet med en kalkylator! I rollen som kalkylator arbetar du med hela kalkylprocessen i våra projekt och har nära samarbete med våra projektledare. Du följer projektets resa från förfrågningsunderlag och anbudslämnande till avslut och gör uppföljningar och efterkalkyler. Här blir du en nyckelperson både internt och ut mot våra kunder och underentreprenörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Kalkylering av elinstallationer - Materialförfrågningar - Anbudsarbete - Medverka i upphandlingar - Uppföljning i projekt Placering för tjänsten är på vårt kontor i Linköping och du rapporterar till VD. Vi söker sig som har erfarenhet av att arbeta med kalkyl inom el eller byggbranschen. Har du dessutom vana från entreprenadverksamhet och entreprenadjuridik ses det som meriterande. Kanske är du elektriker i grunden och tagit steget vidare mot projektledning eller kalkyl? Meriterande om du har en för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning. För att trivas i denna roll ser vi att du är en ansvarstagande person som känner ett stort engagemang för ditt arbete. Du har ett strukturerat arbetssätt och älskar att arbeta med siffror och borra ner dig i kalkyler. Därtill har du en pedagogisk förmåga och har lätt att förklara, kommunicera och skapa goda relationer med relevanta personer i projektet. På Grebo EL är samarbete viktigt men denna roll kräver också att kunna arbeta självständigt med ett stort mått av självledarskap och driv. Hos oss är det i perioder ett högt tempo och att då ha ett lösningsorienterat sinne är viktigt för att hålla en god framdrift i arbetet. Vi arbetar i en platt organisation, med snabba beslutsvägar och god kommunikation mellan anställda. Hos oss ges möjlighet till ständig utveckling, nya kompetenser och ansvar. Vi är stolta över att de flesta av våra anställda väljer att arbeta hos oss länge. På Grebo EL är det tillsammans vi gör det. Med en familjär och trygg företagskultur och högt i tak bryr vi oss om varandra och brinner både för varje medarbetares individuella utveckling som företaget i stort. Vi hoppas att hitta vår nästa stjärna som vill vara en del av vår fortsatt resa framåt. Kanske är det du? Varmt välkommen med din ansökan! Sedan 1989 har vi tagit hand om hela processen från projektering och idé till färdig anläggning. Vi brinner för att utveckla vår verksamhet och bredda vårt utbud till kund. Nu senast genom förvärvet av Larm och Telefunktion där vi breddar vår kompetens inom säkerhetsinstallationer.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Ungdomsledare till Stadsmissionens sommaraktiviteter för barn och unga

Om Jobbet Verksamheten Barn och Unga arbetar inom fyra områden: personlig utveckling, fritid, jobb först och basbehov. Under sommaren arrangerar vi meningsfulla fritidsaktiviteter för barn och ungdomar. Aktiviteterna syftar till att skapa en rikare fritid, ökad personlig utveckling och att främja gemenskap med andra ungdomar. Du ingår i ett team där du tillsammans med kollegor planerar, utför och utvärderar meningsfulla aktiviteter. Uppdraget handlar om att bygga relation med de som deltar i aktiviteterna, att skapa en inkluderande och utvecklande miljö och goda minnen under ungdomarnas uppväxt. Om Dig Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och givande deltidsjobb under sommaren. Du delar Stadsmissionens värdegrund och grundläggande tro om alla människors lika värde och har ett starkt samhällsengagemang och intresse för jämställdhets- och mångfaldsfrågor. Du vill engagera dig och vara en förebild för ungdomar som är i behov av trygga vuxna och stöd i vardagen.  Att bygga relationer och engagera andra faller sig naturligt för dig eftersom du är en utåtriktad och social person. Du kan motivera andra att delta i aktiviteter och tycker det är roligt att komma på nya kreativa idéer till framtida aktiviteter i verksamheten.   Vi söker dig som - Är mellan 18-25 år - Har erfarenhet av  att arbeta med barn och unga - Behärskar svenska i tal och skrift  Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom det pedagogiska fältet samt körkort är meriterande.  Vi  sätter stor vikt vid personlig lämplighet och mognad. Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt  Vi erbjuder en ledarskapsutbildning i 4 obligatoriska tillfällen (5/6, 12/6 och 13/ 6, kl 9-16 samt 14/6, kl 9-12) med syfte att förse alla ungdomsledare med viktiga verktyg inför uppdraget.   Arbetet utförs dag- och kvällstid. En förutsättning för att söka till detta uppdrag är att du kan jobba alla vardagar under perioden: vecka 26 till vecka 32. I denna verksamhet begär vi utdrag ur belastningsregistret för övrigt arbete med barn och unga inför en nyanställning. Beställ vänligen utdraget redan när du lämnar din ansökan. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/blanketter---ovrigt-arbete-med-barn/ Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om Stadsmissionen Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare till Grebo EL

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en kommunikativ och erfaren projektledare som får energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? Vi på Grebo EL tar oss an spännande uppdrag i varierande storlek runt om i Östergötland. Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en projektledare. Är det du? Här ges möjlighet till en utvecklande roll med stort ansvarstagande i ett företag med ett tryggt och etablerat varumärke som verkar på en spännande marknad. Som projektledare hos Grebo EL ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Du blir en nyckelperson i företaget och kommer att vara viktig i vår fortsatta resa framåt, där du i din roll har stor möjlighet till påverkan och utveckling. Som projektledare hos oss har du det övergripande ansvaret för projektens tidplan, budget och resultat. Du kommer att bli delaktig i arbetet med kalkylering som ligger till grund för offerter och kommande projekt. I din roll arbetar du nära kunder och leverantörer, men framför allt, arbetar du nära våra montörer som du arbetsleder i deras dagliga arbete. Grebo EL ger dig mycket frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, driv och engagemang. Du rapporterar till VD och tjänsten är placerad på vårt kontor i Linköping.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Säljare till Jenå Reklam

Brinner du för försäljning och har ett intresse för det grafiska är detta din chans att ta nästa steg i din karriär! Just nu söker Jenå Reklam en säljare som vill arbeta i en kreativ och spännande bransch! Om företaget Jenå Reklam är ett företag vars affärsidé är produktion av skyltar, bildekorer och digitalprint, oavsett storlek och media. Vi är ett 15-tal servicemedvetna proffs i Tornbyområdet i Linköping som vill hjälpa företag att kommunicera bättre. Fråga oss om allt inom reklam och du kommer att bli överraskad över vår erfarenhet och djupa kunskap i ämnet. Jenå Reklam startade 1982 och är ett av de bäst etablerade Linköpingsföretagen i branschen. Varje dag innebär nya utmaningar från krävande kunder. Jenå Reklam bistår med effektiva lösningar tack vare kompetent och idérik personal med modern teknikpark. Vår strävan är att all produktion ska ske inom husets väggar för största möjliga kvalitetskontroll, snabbhet och flexibilitet. Dina arbetsuppgifter Välkommen till Jenå Reklam! Här erbjuds du en säljarroll med stor frihet i ditt dagliga arbete och möjlighet till att forma din egen säljstruktur och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som säljare hos Jenå Reklam kommer du att arbeta både mot befintliga kunder men även en stor del nykundsbearbetning. Du kommer att ansvara för att offerera, skriva ordrar och säkerställa att kvalitet och leveranstider upprätthålls. Genom att analysera och utveckla kundstocken kommer du att bidra till företagets tillväxt. Även analys av marknadens utveckling samt för- och efterkalkyler ingår i rollen. Du kommer också att delta i produktions- och planeringsmöten samt arbeta nära övriga teamet för att säkerställa kundnöjdhet och affärsframgång. Med ditt driv och intresse för försäljning ser du affärsmöjligheter där du genom din kompetens och ditt engagemang skapar förtroende och väcker kundens intresse för Jenås produkter och tjänster. Din profil Vi söker en resultatinriktad person med driv och intresse för försäljning som ser affärsmöjligheter. Du engagerar och skapar förtroende hos kund och väcker intresse för Jenås produkter och tjänster. Med din goda sociala kompetens och din vana av att hantera och bemöta människor på ett professionellt sätt kommer du komma långt i den här rollen! Har du dessutom grundkunskap och intresse för det grafiska är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har: - B-körkort - Gymnasieexamen, eftergymnasialutbildning är meriterande - Sälj- och marknadserfarenhet, branscherfarenhet är meriterande Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Jenå Reklam med Skill. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag 22/5. Rekryteringsprocessen omfattar två tester tidigt i processen: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. På slutkandidat genomförs också en ekonomiskbakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt på [email protected] alt. 0738-54 71 35 och Filip Andersson på [email protected] alt.0705-564373 Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, HR-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Senior UX Designer

The Company Would you like to join us on the journey where we expand our development organization, solve problems together, deliver as a team, with the latest tools and technologies to a user base of over 45 000 users and more than 600 customers? Would you like to help us build and continuously improve a content management system for maintenance information that helps keep machines, facilities, and vehicles all over northern Europe operating efficiently and without interruptions? We are growing our organization and need more great people to do great things with us. At MaintMaster we are 100% convinced that problem solving, failing, learning, and ultimately delivering is best done in a team. We are committed to promoting teamwork and the team’s result before the individuals and we strive to encourage the type of team environment where prestige is left at the door, and we can improve ourselves and the product together. We believe that agile methods, principles, and mindset are one of the key factors here. “Individuals and interactions over processes and tools” is not just a nice catch phrase for us. The Product Our product helps to keep the wheels of industry turning all over Europe. Our 50 000+ users are the masters of maintaining all kinds of industrial assets in an efficient and timely manner, and it is all backed by our software. Our product is written in C#.NET and React with an Azure SQL DB as persistency layer and is deployed 100% to Microsoft Azure. Your Profile We are looking for a UX designer with a few years of experience in product development. You enjoy all parts of UX designer work, from supporting development teams in their day-to-day work to meeting customers and establishing UX strategies and patterns. You are a great communicator, no matter if you are talking to developers, product owners, managers, or end users. You are the kind of person that takes the initiative to improve things rather than sit and wait for directions. You can pitch in where needed without prestige, even outside your area of expertise, to get the best possible product out to our users. We think you see yourself as the ambassador for the end users of our product and will act accordingly to make sure that their needs are met. Qualifications · Relevant university level education or equivalent in a relevant field. · A few years of experience as a UX designer in a software development context, or similar relevant experience. · Able to communicate fluently in Swedish and English, spoken and written. · Work permit for Sweden. Nice-to-have qualifications. · Some level of technical skills, preferably in the general area of software engineering. · Some knowledge of modern software engineering concepts in general, such as continuous integration and delivery, test automation etc. · Knowledge of software testing and usability testing. · Experience with agile ways of working. Our Offer to you as an Employee On top of everything mentioned so far, we offer all our employees four hours of competence development per week to use as you see fit. We encourage taking part in seminars, conventions, and workshops either individually or as a team. We also offer two paid hours per week for personal health care (physical exercise or similar) and a generous monetary contribution to this. We also offer a pension savings plan and health insurance to all our employees. Our R&D department in Sweden is based in and around Linköping, Sweden with an office in the city center, close to the train station, but we offer a hybrid workplace model where you can work from home 1-2 days per week. Application You will be hired directly by MaintMaster, full-time, with a jointly agreed starting date. We work continuously with candidate selection and interviews. The position may be filled before the last day of application. Please submit your application to [email protected]. For more information, please contact our CTO Kaj Nyström at [email protected] or at +46 768 978417. About MaintMaster MaintMaster has customers in 25 countries and our system is available in almost as many languages. Our product is a cloud-based service which is used by large and small companies, primarily in manufacturing to ensure smooth operation of their facilities and equipment. We handle things like fault reports, preventive maintenance, spare parts, economy, and reporting. We understand the complexity of maintenance work and that many different processes need to be supported within the system, while at the same time providing simplicity and transparency to this complex environment. We strive to provide a great user experience while not compromising with flexibility and power for the tools we provide our customers with, to ultimately simplify their daily work, save money and keep operations going smoothly.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Ingenjör inom Mekanik

Vi söker en erfaren maskiningenjör till vårt dynamiska team. Den idealiska kandidaten kommer att ha minst 4 års praktisk erfarenhet av maskinteknik. Denna tjänst erbjuder möjligheten att arbeta med spännande projekt, samarbeta med tvärfunktionella team och bidra till utvecklingen av banbrytande teknologier. Kvalifikationer: Minst 4 års yrkeserfarenhet inom maskinteknik. Förståelse för tekniska principer, materialvetenskap och tillverkningsprocesser. Erfarenhet av prototypframställning, testning och valideringsmetoder. Problemlösningsförmåga och uppmärksamhet på detaljer. Effektiv kommunikations- och samarbetsförmåga. Ansvar: Designa, analysera och optimera mekaniska system och komponenter för att möta projektkrav och prestandamål. Utveckla detaljerade tekniska specifikationer och dokumentation. Samarbeta med tvärvetenskapliga team för att integrera mekaniska konstruktioner med el, mjukvara och andra delsystem. Tillhandahålla teknisk support under tillverknings-, monterings- och testfaser. Kontinuerligt utvärdera och förbättra designprocesser och metoder. Övrig: Uppdraget kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär krav på visst medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning. Vilka är vi? Conmore är ett konsultföretag som prioriterar sina anställda högt. Vi tillhandahåller spännande och utmanande uppdrag och gör vårt yttersta i varje situation för att möta ditt önskemål med en matchande tjänst. För att stärka och höja dig som individ har alla medarbetare en egen utvecklingsplan för individuell tillväxt. För att alla ska utvecklas vidare och trivas i sin roll som konsulter ägnar gruppchefen tid till regelbundna ett-till-ett-samtal för att lyssna och följa upp arbetsplanen, behov av utbildning, ge feedback med mera för att säkerställa du är nöjd och på rätt plats. Vi är stolta över vårt företags unika familjekänsla och värdesätter kompetens och en trygg arbetsmiljö som vi tror bidrar till en trevlig och motiverande arbetsplats. Förutom professionella aktiviteter som utbildningar med mera erbjuder vi regelbundna sociala aktiviteter som för oss samman för att ha det bra och dela kunskap och erfarenheter i gruppen. Trots vår ständiga vilja att växa som företag betonar vi fortfarande att bevara vår varma familjekänsla. Vi på Conmore har även ett kvinnligt nätverk som heter KICO. Vi hoppas på att kunna skapa en trygghet hos våra medarbetare samt vara en förebild i ingenjörsbranschen genom vårt kvinnliga nätverk “Kvinnliga Ingenjörer på Conmore” (KICO). KICO är ett nätverk där vi inspirerar, delar erfarenheter och agerar förebilder för varandra och brukar ha ca 2-3 event per år där vi samlar alla kvinnor inom bolaget för att inspirera, nätverka och utbyta erfarenhet med varandra. Vi har representanter på alla våra kontor. Länk till KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/ Vill du också vara en del av vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi rekryterar löpande, tveka inte med din ansökan och kontakta oss gärna om du har frågor. Ansvarig rekryterare: Daniella HernandezMejl: [email protected]: +46 070 624 0344 Observera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar via mejl. Använd gärna vår karriärsajt.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Specialistläkare

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt hälsobolag med familjär kultur? Vill du påverka människors förutsättningar till ett hållbart arbetsliv och privatliv? Falck hälsa och arbetsliv fortsätter växa och söker efter en läkare till vårt framgångsrika team på vår enhet i Linköping! Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder. Som läkare hos Falck hälsa och arbetslivfår du jobba konsultativt i partnerskap med stora rikstäckande bolag men även mot lokala kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag med alla förutsättningar för att planera din tid. Vår verksamheten är även säsongsbetonad vilket öppnar upp för ytterligare flexibilitet. Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team i centrala Linköping. Du kommer att jobba nära erfarna och hjälpsamma kollegor som tex erfarna läkare (som även handleder under introduktionen), företagssköterskor, fysioterapeuter, psykologer, rehabsamordnare, arbetsmiljöingenjör mfl som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier. Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med: • medicinska bedömningar • lagstadgade undersökningar • hälsofrämjande insatser • arbetsmiljöundersökningar • arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder • utbildningar Vi söker dig som • är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV, arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller psykiatri • har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg • behärskar svenska i tal och skrift. Som person är du • relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder • mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation • pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera • strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat • intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser • flexibelt arbetssätt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig: • Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning • Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer • Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå. • Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap • Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tjänsten innehåller resor inom närområdet efter verksamhetens behov, vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Linda Jarheden på [email protected] eller på telefon 013-244 225. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikarier till HVB-hem i Linköping

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Vad innebär ditt arbete som sommarvikarie? Som sommarvikarie i Active Omsorg kommer du att spela en vital roll i att stödja våra klienter under sommarmånaderna. Du vikarierar som behandlingsassistent hos oss och arbetar i huvudsak med stöd i klienternas vardagsrutiner. Vi söker dig som är tillgänglig för att arbeta vid både planerad tid och med kort varsel. Att arbeta med ungdomar på ett HVB-hem ställer stora krav på din förmåga till tålamod och att i din yrkesroll skapa engagemang, delaktighet och tillitsfulla relationer med både ungdomar och dina kollegor. Som behandlingsassistent hos oss ser vi att du är trygg i dig själv och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du arbetar under delar av din arbetstid ensam med ungdomen i dennes lägenhet och därmed krävs att du har förmåga till att planera, genomföra, följa upp och slutföra arbetet med ungdomen. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer, du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Vi förväntar oss att du upprätthåller boendets behandlingsstruktur. Detta genom att aktivt arbeta med relationsskapande, motivationsarbete, dokumentation samt att vara delaktig i att rutiner på boendet efterlevs. Andra viktiga egenskaper är en grundhållning av respekt, jämlikhet och vänlighet. Vem söker vi? För att passa in i rollen som behandlare hos oss ser vi att du: Är eller studerar till beteendevetare, socionom, behandlingspedagog eller annan liknande utbildning som vi bedömer som lämplig Har en genuin vilja att arbeta med unga människor och göra en positiv skillnad i deras liv Är flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga Behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift Innehar B-körkort Mycket meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från arbete på på ett HVB-hem och/eller med KBT, DBT och MI. Vad kan vi erbjuda dig? En meningsfull och utvecklande sommaranställning inom ett välrenommerat företag En omväxlande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv Möjlighet till personlig och professionell utveckling i ett spännande bolag med en unik struktur för att bedriva behandling Anställningsform: Timanställning under sommaren med varierande arbetstider inklusive dag, kväll och helg. Tillträde: Enligt överenskommelse. Om Active Omsorg Active Omsorg bedriver bland annat HVB-hem och stödboende. Många av våra verksamheter är inriktade mot ungdomar och barn. Våra HVB-hem har en unik struktur där klienterna bor i egna lägenheter med en personallägenhet som bas i botten av hyreshuset. Vi bedriver helt individuell behandling för klienterna. Active Omsorg är stolta över att tillhöra Team Olivia-koncernen, en av Nordens ledande aktörer inom omsorgssektorn och ett av årets karriärföretag 2023. Rekryteringsprocess För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och följa GDPR ber vi alla sökande att skicka in sin ansökan genom ansökningsknappen i annonsen. Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Utdrag ur belastningsregister lämnas innan tjänsten tillsätts och en bakgrundskoll sker av alla dem vi anställer. Frågor om tjänsten besvaras av: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till Active Omsorg till sommaren 2024.

8 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Projektledare inom fibernätsutbyggnad

Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad. Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag. Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats. Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Här får du chansen att ta ett helhetsansvar för våra projekt i vilka du ansvarar för att planera och driva projekten, upprättande och ansvarar för budget samt säkerställa att projekten följer tidplan. I rollen har du stora kontaktytor, både externt och internt. Om rollen: Som projektledare kommer du vara drivande i att både utveckla befintliga rutiner och processer samt skapa nya. Du kommer ha en stor påverkan på vårt arbetssätt varför det viktigt att du trivs med att arbeta utan givna ramar självständigt hitta nya lösningar, självklart med stöttning från din ledare. Det här är en roll för dig som vill utvecklas, bredda din kunskapsbas och utvecklas inom nya områden. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Planera och driva projekt från start till mål Övergripande ansvar för budget och tidplan Slutdokumentation Platsbesök vid specifika tillfällen Vara med och utforma arbetsprocesser i nya affärer Dina projektteam kommer verka inom en geografi som inkluderar Värmland, Närke och Västmanland. Kontor finns i Karlstad. Örebro och Lindesberg. Vi erbjuder Hybrid-upplägg där du både har möjlighet att jobba hemifrån eller från kontor beroende av vad som passar bäst för dig. Utgångspunkten i tjänsten är Linköping men resor förekommer till bland annat västmanland, Örebro och Värmland. Vår kandidat Vi söker dig som har: Erfarenhet av att driva projekt inom bygg och entreprenad, och har mycket god förståelse för projektekonomi. Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från fiberutbyggnad förslagsvis som Byggledare, Projektledare, Arbetsledare eller Platschef. Vidare ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller som ingenjör alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. B-körkort är ett krav. Har du tidigare arbetat inom konsultbranschen är detta meriterande, men inget krav. Erfarenheter inom förnyelsebar energi är också meriterande. Att vara konsult på Consensus Som konsult hos Consensus får du stor frihet, kompetensutveckling och samtidigt ett stort personligt ansvar. Du blir en oerhört viktig medarbetare i vårt team och som ambassadör hos våra kunder. Du får en avgörande roll där din framgång kommer att bidra till vår och våra kunders fortsatta tillväxt. Ansökan Känner du dig redo för att ta nästa steg i din karriär och få möjlighet att använda din expertis för att göra skillnad för oss och våra kunder? Var med på vår resa så skapar vi unika möjligheter tillsammans! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Elisabeth Mattsson, [email protected], 072-600 64 49. Vi ser fram emot din ansökan på www.consensus.nu. Ansök redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Driven Teamledare till sektionen Taktisk omvärldssimulering

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll I rollen som Teamledare leder du ett av teamen av mjukvaruutvecklare inom sektionen, där ni gemensamt möjliggör funktionalitet som gör våra att våra interna och externa kunder blir världsbäst! Hos oss finns det goda förutsättningar för dig att utvecklas i ditt ledarskap. Du kommer tillhöra sektionen Taktisk omvärldssimulering som levererar verktyg och komponenter till Saab genom hela produktlivscykeln. Vi arbetar från tidig utvärdering av framtida förmåga, under utvecklingen av bland annat Gripen, samt möjliggör träningsförmåga för piloterna i våra simulatorer. Vi hjälper Saab att simulera framtiden! Några av de främsta fokusområdena i rollen som teamledare är: * Nära samverkan med våra kunder kopplat till krav & funktion * Samarbete inom/över organisationsgränser med andra funktionsledare och team * Bidragande i vision och roadmap för Taktisk omvärldssimulering * Leder hantering & prioritering av backlogg * Stöttar teamet i att leverera värde * Tar emot och omhändertar återkoppling Sektionen består idag av runt 20 personer. Du blir en del av ett gäng där olika erfarenheter möter varandra i en prestigelös miljö. Hos oss är du med i utvecklingen av ett verktyg för taktisk omvärldssimulering som nyttjas i alla faser inom vapensystemet Gripen. Den taktiska omvärldssimuleringen är en central del i Saabs simulatorer och riggar för konceptframtagning, marknadsföring, utveckling, validering och träning. Din profil För rollen ser vi gärna att du har: * Genuint intresse för ledarskap och vill börja eller fortsätta din utveckling som ledare * Förmåga att sätta dig in i & bryta ner komplexa problem * Du kan kommunicera och skapa goda relationer * Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska * Du tycker om att samarbeta, sprida kunskap och bidra med nya idéer * Utbildning inom data/it/systemvetenskap eller arbetslivserfarenhet som kan anses likvärdig Det är meriterande om: * Du har ett tekniskt systemintresse/ erfarenhet inom flyg och simulering * Du har erfarenheter av att leda team eller agera som produktägare * Du har erfarenhet av systemutveckling i Linux och/eller Windows * Du har goda kunskaper inom problemlösning/programmering av C++ och eventuellt även Python. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024