Ingenjör inom reverse engineering till NFC, Linköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu utvecklare inom analys av digitala bevis till data- och elektronikanalyssektionen NFC, Linköping. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Nationellt forensiskt centrum Nationellt forensiskt centrum är en avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför avdelningen forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Avdelningen ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen - från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att agera expertstöd samt bedriva utbildning, strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Data- och elektronikanalyssektionen Sektionen för data- och elektronikanalys vid nationellt forensiskt centrum är ansvariga för att hantera och analysera digitala enheter på både hårdvaru- och mjukvarusidan. På hårdvarubaserade sidan utförs fysiskt arbete på olika typer av digitala enheter såsom mobiltelefoner, fordon och IoT-sensorer så som att reparera skadade enheter, analysera deras funktion eller försöka kringgå lösenordsskydd. På den mjukvarubaserade sidan fokuseras på att extrahera och analysera den komplexa variationen av digital information som lagras och bearbetas i olika format och enheter. Dessutom ingår kompetensområden som täcker både hårdvara och mjukvara för att förstå enheters funktionalitet och eventuellt överlista säkerhetsåtgärder. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i samverkan med kollegor att arbeta med metodutveckling, med speciell fokus på avancerad funktionsanalys (reverse engineering) av mjukvara som finns i mobiler, datorer samt inbyggda system för att kunna bistå det svenska rättsväsendet. Du kommer också att utföra undersökningar och analyser i samband med brottsutredningar. Du kommer att ställas inför ny teknik kontinuerligt så vi ser att du är en person som kan sätta sig in i något som kanske inte någon i Sverige har tittat på tidigare. Du är van med flera programmeringsspråk och då de flesta system idag är Unix-baserade känner du dig van att arbeta i den miljön. Sakkunskap inom det forensiska området är inte nödvändig då du kommer erhålla handledning samt genomgå en internutbildning. En teknisk bakgrund med en stark vilja att lära är viktigare. Tjänsten kommer utgå ifrån de erfarenheter du besitter men det är lika välkommet att söka om du har lång arbetslivserfarenhet eller om du är nyexaminerad. KVALIFIKATIONER Krav Detta är en möjlighet för dig som: • Har avslutad och godkänd masterexamen med inriktning mot datateknik, teknisk fysik eller motsvarande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som relevant • Har god erfarenhet av programmering • Har mycket goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt • Har goda kunskaper i engelska språket, både skriftligt och muntligt Meriterande kunskaper Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har erfarenhet av: • flera olika plattformar och operativsystem t.ex. Android, iOS, Windows och Linux • programmering av inbyggda system • reverse engineering av mjukvara • assemblerprogrammering • statisk och dynamisk kodanalys • forskning och utveckling inom närliggande ämnesområden Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven och tar ansvar för din uppgift. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du strukturerad och kvalitetsmedveten, öppen för att ge och få återkoppling, självständig och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det även som en självklarhet att du samarbetar och kommunicerar med andra på ett smidigt och prestigelöst sätt för att nå gemensamma mål. Tester och arbetsprov kan komma att användas under rekryteringsprocessen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Linköping Arbetstid: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Forensiker IT Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt och kortfattat beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Systemingenjör till Learjet-systemet

Är du ingenjör och har en teknikerbakgrund? Har du erfarenhet av flygunderhållsarbete och vill vara med och bidra till luftvärdighetsarbete. Är du bra på att arbeta tillsammans med andra och drivs av att komma framåt i ditt egna arbete? Vill du arbeta i kvalificerade projekt med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som systemingenjör arbetar du med att enligt beställning tillhandahålla luftvärdiga luftfartyg med eller utan provinstallationer för flygutprovning, flygträning eller flygutbildning. I din roll kommer du även internt tillhandahålla tekniskt systemstöd för Learjet 35 och Learjet 60. Vidare kommer du ansvara för avvikelsehantering och luftvärdighetsarbete samt upprätta materielfelsrapporter, tekniska anvisningar, reklamationsanmälan, utredningsrapporter och underhållsrapporter/luftvärdighetsintyg på Learjet med ingående system. Du kommer även handlägga inkomna flygsäkerhetsmeddelande. Tjänsten är placerad i Linköping, resor kan förekomma i tjänsten. Vi söker dig som Du är certifierad B1/B2/C tekniker med erfarenhet av flygunderhållsarbete alternativt Akademisk utbildning i teknisk disciplin följt av erfarenhet med uppgifter inom militärt luftfartygsunderhåll samt genomförd typkurs. Vidare har du flerårig erfarenhet av arbete med flygunderhåll som B1/B2 tekniker, alternativt flerårig erfarenhet av CAMO. Du har god kännedom om avvikelsehantering och luftvärdighetsarbete, samt god kunskap om drift och underhåll av luftfartyg. Du kan med lätthet förstå tekniska publikationer på svenska och engelska, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på de båda språken. Tjänsten kräver körkort klass B. Vi ser gärna att du har en aktuell B1/B2 behörighet på Learjet, och du får gärna ha erfarenhet från provverksamhet. Vidare är det meriterande om du har kunskap om det militära drift- och underhållsuppföljningssystemet CAMP. Du har lätt för att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden, både i ditt eget arbete och tillsammans med andra. Du trivs med att jobba i grupp och relaterar till dina kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift, och har lätt för att förstå det större perspektivet. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. För oss är rätt person viktigt, därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Test och Evaluering är FMV:s testverksamhet. Vi arbetar med verifiering och validering för att FMV ska kunna leverera rätt materiel till ett starkare försvar. T&E Luft T&E Luft verkar inom flygarenan. Vi arbetar med verifiering och validering av flygrelaterade produkter, främst på militära plattformar såsom Gripen och helikoptrar. Målet med vår verksamhet är att stödja övriga FMV med fackspecifik kompetens samt leda verksamhet inom verifiering och validering. Luft TE tillhandahåller luftfartygssystem med eller utan provinstallationer för flygutprovning, flygträning, flygutbildning och målflyg. Flygsystemsektionen ansvarar för att luftvärdigheten säkerställs och bibehålls på våra luftfartyg. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är Saco-s Johan Källsand, OFR/S Nicklas Neumann, OFR/O Michael Krüger och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterare Ebba Ejnarsson ([email protected]) eller rekryterande chef Niclas Ahlander på telefon 076-611 41 38. Sista ansökningsdag är 2024-05-29 Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
AnnSam söker Operationssjuksköterska! Uppdrag v23-35 i Linköping.

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Operationssjuksköterskor för uppdrag i Linköping!   Perioden: 2024.06.03-2024.08.31 Arbetstid: Enligt senare schema. Erfarenhet: Operationssjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem:   Ev. övrigt:    Hör av dig så berättar vi mer! Ref.nr:  2024-048 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.       AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!   Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   Tel: 016-55 12  450

8 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Säljare till Preem Linköping (Rydsvägen)

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor?Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om PreemPreem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som SäljareRollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärkeFör oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste rollerär Preems ansikte utåt och du kommer att varaen viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas?Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas.Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer.Det är dock meriterande omdu arbetat med service kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för allaPå Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre.Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. AnställningsvillkorLön: Enligt kollektivavtal Startdatum:Enligt överenskommelse Anställningsform:Behovsanställning Stationens öppettider: 06:00-22:00 (Helg 08:00-22:00) Arbetstider:Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer!Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Thomas Peterssonhär nedan; [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
AnnSam söker Sjuksköterska! ☀️Uppdrag v25-33 privat SÄBO i Linköping

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterska för uppdrag på privat Vårdboende i Linköping!   Perioden: 2024.06.17 - 2024.08.18 Arbetstid: Måndag-fredag dagtid. Inga röda dagar. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem: Treserva Ev. övrigt: Ref.nr:   Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.       AnnSam har avtal med häften av Sveriges kommuner och även regionernas nationella avtal vilket ger bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas!   Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!     Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ansvarig ServiceNow Arkitekt GRC

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi letar efter en arkitekt med stort driv och engagemang som vill leda implementeringen samt förvalta GRC/IRM modulen och kringliggande SecOps i ServiceNow. Du kommer leda flera GRC ServiceNow-resurser samt vara tekniskt ansvarig för implementering av GRC/IRM samt dess förvaltning, med stort fokus på att minimera teknisk skuld. Plattformen används av över ca 17 000 medarbetare och vårt gemensamma mål är att skapa värdefulla och enkla interaktioner för alla dessa användare. Vår förvaltning består av olika team baserat på produktareor där Utvecklare, Business Analysts, UX designers, Service Managers och Service Owner ingår. Några av dina arbetsuppgifter: * Ansvarig arkitekt för GRC * Ansvarig för Implementering samt underhåll av GRC modulen I ServiceNow * Leda flera utvecklare (team lead) * Arbeta bort teknisk skuld * Analysera krav och omsätta till tekniska specifikationer * Delta i workshops och dialoger med verksamhet/kund Din profil Gillar du att utmanas av komplexa frågeställningar, samarbeta och skapa värdefull utveckling? Då har du hittat rätt! För att passa hos oss tror vi att du är en prestigelös person som hela tiden strävar efter nya kunskaper och lärdomar samt att bli ditt bästa jag. Du trivs att jobba agilt, tar gärna egna initiativ och är hjälpsam i din natur. Vidare är du analytiskt lagd, nyfiken på teknik och kan arbeta både med detaljer och ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: * Flera års erfarenhet av implementering och underhåll av GRC Module i ServiceNow * Flera års erfarenhet av ServiceNow plattformen * Flera års erfarenhet att leda människor, tex team lead * Kunskap och förståelse kring kopplingen affärsnytta och GRC processerna * Erfarenhet av agilt arbete Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: * On-prem / Self-hosted * Uppgradering av ServiceNow * Implementation av ServiceNow eller någon av dess moduler. * Följande moduler: * Performance Analytics * CMDB * SPM/APM * GRC/SecOps Det är positivt om du har certifikat inom ServiceNow (exempelvis: Certified System Administrator (CSA), Certified System Administrator (CSA), Certified Application Developer (CAD), Certified Implementation Specialist, Certified Implementation Specialist). Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här På Saab kommer du bli anställd inom Group IT. Group IT är en central funktion på Saab som verkar för alla våra verksamhetsområden och ansvarar för att möjliggöra Saabs verksamhet globalt genom att tillhandahålla erforderliga produkter och tjänster inom informationsteknologi med höga krav bland annat på IT säkerhet. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
SiS Folåsa söker behandlingsassistent (timavlönad) dag samt natt

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Folåsa tar emot skolpliktiga flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och bidra till livsviktig förändring? Ta chansen och sök ett intressant och utvecklande jobb som behandlingsassistent hos oss på SiS ungdomshem Folåsa. SiS ungdomshem Folåsa består av fem avdelningar med plats för 36 skolpliktiga flickor; två MBB-avdelningar (mottagning och behovsbedömning), två låsbara behandlingsavdelningar, en öppen behandlingsavdelning och skola i egen regi. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Vi söker personer som kan arbeta dag - kväll och helg samt personer som kan arbeta natt.  Som behandlingsassistent (natt) är du under din arbetstid direkt underställd institutionens chefsberedskap. Du har arbetstidstid under ditt arbetspass och förväntas vara ständigt vaken. Du ansvarar för att upprätthålla institutionens säkerhet och brandskydd under nattetid samt ansvarar för tillsynen av avdelningarnas ungdomar. Andra arbetsuppgifter kan vara; - Vara behjälplig vid kvällsrutiner och läggning. - Vara behjälplig med morgonrutiner samt förbereda frukost. - Dokumentation. - Lokalvård.   Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg.  • B- körkort  • God svenska i tal och skrift Meriterande: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller examen från högskola som vi bedömer likvärdig. • Utbildad undersköterska med erfarenhet inom psykiatri/specialistkompetens På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Som ny medarbetare hos oss på SiS ungdomshem Folåsa genomgår du lokal introduktion (två heldagar) och introduktionspass på aktuell avdelning i syfte att rusta dig inför ditt uppdrag. Tjänsten är en visstidsanställning och börjar enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2024-05-31. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lead Architect ServiceNow

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi letar efter en Lead Architect med stort driv och engagemang som tar tekniskt ansvar för vår ServiceNow platform. Som Lead Architect är du ansvarig för Architecture roadmap, i nära samarbete med Serviceowner och service manager. Plattformen används av över ca 17 000 medarbetare och vårt gemensamma mål är att skapa värdefulla och enkla interaktioner för alla dessa användare. Vår förvaltning består av olika team där Utvecklare, Business Analysts, UX designers, Service Managers och Service Owner ingår. Några av dina arbetsuppgifter: * Tekniskt ansvarig för vår ServiceNow platform * Leda flera utvecklare (team lead) * Arbeta bort teknisk skuld * Utveckla flöden i olika delar av ServiceNow * Analysera krav och omsätta till tekniska specifikationer * Delta i workshops och dialoger med verksamhet/kund * Omvärldsbevakning och föreslå nya platformsfunctionaliteter * Arbeta proactivt till att minska ledtid och automatisera uppgraderingar och testflöden Din profil Gillar du att utmanas av komplexa frågeställningar, samarbeta och skapa värdefull utveckling? Då har du hittat rätt! För att passa hos oss tror vi att du har minst åtta års erfarenhet av ServiceNow-utveckling, varav fyra år eller mer i en arkitektroll. Du är en prestigelös person som hela tiden strävar efter nya kunskaper och lärdomar samt att bli ditt bästa jag. Du trivs att jobba agilt, tar egna initiativ och är hjälpsam i din natur. Vidare är du analytiskt lagd, nyfiken på teknik och kan arbeta både med detaljer och ett helhetsperspektiv. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom följande områden: * Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet * Djup förståelse för ServiceNow-plattformens kapaciteter, bästa praxis och implementeringsstrategier * Starkt ledarskap och kommunikationsförmåga * Erfarenhet av att utveckla och automatisera flöden/processer i ServiceNow * Haft workshops och dialog med verksamhet/kund Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: * On-prem / Self-hosted * Implementation av ServiceNow eller någon av dess moduler. * Följande moduler * Performance Analytics * CMDB * SPM/APM * GRC/SecOps Det är positivt om du har certifikat inom ServiceNow (exempelvis: Certified System Administrator (CSA), Certified System Administrator (CSA), Certified Application Developer (CAD), Certified Implementation Specialist, Certified Implementation Specialist). Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här På Saab kommer du bli anställd inom Group IT. Group IT är en central funktion på Saab som verkar för alla våra verksamhetsområden och ansvarar för att möjliggöra Saabs verksamhet globalt genom att tillhandahålla erforderliga produkter och tjänster inom informationsteknologi med höga krav bland annat på IT säkerhet. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Supply Chain Manager

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din framtida utmaning Vår verksamhet präglas av många helhetsåtaganden gentemot våra civila och militära kunder inom flygplan- och helikopterbranschen runt om i Sverige och Norden. Vi har långsiktiga åtaganden mot Försvarsmakten och behöver utöka vår personal inom många kompetensområden hos oss. Vi söker just nu en Supply Chain Manager för support till underhållsverkstaden på Malmen (Linköping). Som Supply Chain Manager hos oss kommer du att ingå i en grupp som ansvarar för teknik-, planerings-, berednings- och logistikstöd till helikopterverkstäderna på Malmen. Du kommer att fungera som ett nav mellan våra tekniker och materiellagret, vilket innebär ett stort egenansvar där du mycket på egen hand kommer behöva prioritera bland arbetsuppgifterna. Rollen har främst fokus på att ta fram arbetsunderlag och beställa materiel som teknikerna behöver från lagret. Det här innebär såväl planering, som uppföljning av aktiviteter för att säkerställa att vår kund är nöjd och att vi uppfyller våra åtaganden enligt kontrakt. Sammanfattat innebär rollen följande arbetsuppgifter; * Ansvara för beredning och materielplanering/utköp ur förråd * Delta i arbets- och redovisningsmöten med kund * Materielupplägg i system - Part Entry Som Supply Chain Manager hos oss kommer du att ingå i sektionen Military Rotary Wing, som idag består av ca 75 personer med långsiktiga åtaganden främst mot Helikopterflottiljen. Sektionen ingår i avdelning Support Solutions (ca 270 medarbetare) som finns på flera orter, bl.a. i Linköping (Tannefors/Malmen), Nyköping, Ljungbyhed, och Stavanger samt Luleå, Såtenäs och Ronneby. Vi har en bred verksamhet både avseende civilt och militärt flygunderhåll på våra orter och stor variation i de produkter och tjänster vi levererar. Placeringsorten för den här tjänsten är på Malmen i Linköping. Den du är idag För rollen som Supply Chain Manager hos oss söker vi dig som kan hantera krav från ägare, det innebär att du bör ha en förmåga att på egen hand kunna prioritera vad som behöver göras och i vilken ordning. Givetvis finns det i inledningen av din anställning en tydlig onboarding där man får skugga en kollega för att lära sig våra processer och vad som ska prioriteras. Vi lägger stor vikt vid att den här personen vet vad det innebär att leverera service såväl internt som externt. Det krävs ett kundfokus och ett driv för att leverera det kunden önskar. Vi tror även att du har förmågan att skapa ett arbetsklimat som uppmuntrar dina kollegor att hitta vägar att utveckla både sig själva och verksamheten. Som tidigare nämnt innebär rollen ett stort egenansvar, vilket innebär att du behöver ha ett inre driv som håller dig motiverad i både de lugna och de mest hektiska perioderna. För den här rollen kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaper som vi ser som betydande för att kunna hantera rollen och bli en del av vårt team. Det är krav på att du har; * Minst två års relevant gymnasial utbildning eller motsvarande som vi bedömer som lämpligt för den här tjänsten, * B-körkort, * Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har; * Goda kunskaper i Part 145-regelverk, * Erfarenhet från arbete med planering/beredning/logistik, * Flygteknisk utbildning / erfarenhet, * Goda IT-kunskaper, med fördel inom IFS ERP/SHERPA, FENIX, SAP Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi tillämpar löpande urval på den här tjänsten, skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen att bli en del av vårt team. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Integration Platform Engineer withing eHealth

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The positionThis position is part of the development organization R&D Foundation where we have gathered and continue to gather capabilities that spawn over several products and/or product lines.In the world of digital health systems, an important part is the integration platform. We are currently seeking a system engineer to join our team to focus on our chosen platform – Health Connect from InterSystems. The position will play a crucial role in bridging strategic initiatives outlined by the Enterprise Architecture function with the hands-on implementation efforts led by our Integration Transformation Team. We are expecting this position to be the SME and goto-person for our integration platform, and be responsible for the adoption and usage of the same.At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you We are looking for you who have a software engineering background and are passionate about bridging the gap between software systems. You should feel comfortable working in a new area where there are lots of unknowns. It is also of the essence that you are a team player that has good communication skills. To be successful in the role will require experience from one or several integration platform tools and techniques. Requirements Good understanding of at least one Integration Platform/Enterprise Service Bus Knowledge of Integration patterns API knowledge Analytical skills Bachelor’s degree or equivalent work or education experience in relevant field. It's a bonus if you Experience from InterSystems Health Connect Knowledge about FHIR, HL7 and OpenEHR Experience in education and knowledge sharing Practice from governance and development in an ICC – Integration Competence Center Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024