Operations Manager till Hemfrid
Hemfrid i Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Är du en erfaren ledare som vill kombinera strategi, resultat och människors utveckling? Välkommen till Hemfrid – här börjar nästa kapitel i din ledarskapsresa. Operations Manager till Hemfrid – led och utveckla en hel region i tillväxt Hemfrid är inne i en stark tillväxt- och förändringsresa, och vi söker nu en erfaren ledare till rollen som Operations Manager för region Syd-Öst. Det här är en nyckelroll för dig som vill kombinera strategiskt arbete med operativt ledarskap – och samtidigt ha stor möjlighet att påverka, utveckla och driva förändring i en hel region. Du blir en viktig del av vår fortsatta framgång, men framför allt får du möjlighet att göra verklig skillnad i den verksamhet du leder.  Om rollenSom Operations Manager har du det övergripande ansvaret för Hemfrids verksamhet i region syd-öst – en geografiskt spridd region med hög potential och stort strategiskt värde. Du leder och utvecklar verksamheten med fokus på tillväxt, effektivitet, kvalitet och starkt medarbetarengagemang. Du rapporterar till affärsområdeschef och är en del av den operativa ledningsgruppen för affärsområdet. Givet ditt övergripande ansvar för regionen så förekommer även regelbundet resande till regionens olika kontor, åtminstone cirka tre dagar i veckan, beroende på behov.  I rollen har du fullt resultat- och budgetansvar för din region, inklusive uppföljning av nyckeltal kopplade till tillväxt, lönsamhet och personal. Du driver såväl daglig styrning som långsiktig utveckling och leder förbättringsarbete, implementering av nya arbetssätt och andra verksamhetskritiska initiativ. Du har personalansvar för Area Managers och är ett nära stöd till dem i både operativa och strategiska frågor. Ett gott samarbete inom regionen är avgörande för framgång, och du förväntas skapa struktur, riktning och förutsättningar för att hela teamet ska kunna prestera och utvecklas – tillsammans. Vem vi sökerVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och resultatansvar – och som är van att driva förändring i komplexa miljöer. Du har en stark strategisk förmåga och ser till helheten, men du har också tillräcklig operativ erfarenhet för att kunna stötta ditt team i vardagen och förstå deras utmaningar. Du är en tydlig, trygg och kommunikativ ledare som bygger engagemang genom riktning, struktur och närvaro. Du trivs med att leda i förändring och har förmåga att omsätta mål och planer till konkreta resultat. Vi tror att du har: Minst 5–7 års erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och budgetansvar Stark förmåga att leda genom andra chefer och bygga välfungerande organisationer Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete med tydliga resultat Förmåga att växla mellan strategiskt ledarskap och operativ närvaro En inkluderande och utvecklingsorienterad ledarstil med fokus på långsiktighet B-körkort  Meriterande är akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, management eller organisationsutveckling.  Vi erbjuder Ett strategiskt och operativt helhetsansvar för en geografiskt betydelsefull region Möjlighet att påverka, driva förändring och bygga något långsiktigt En viktig roll i ett företag med starkt varumärke, tydligt syfte och ambitiösa tillväxtmål Nära samarbete med kollegor inom försäljning, HR, ekonomi och andra stödfunktioner En dynamisk arbetsmiljö där du får växa tillsammans med bolaget

31 dagar sedan
Sista ansökan:
20 november 2025
Senior Projektledare
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du vår nya seniora projektledare? På Tekniska verken bygger vi inte bara framtidens infrastruktur – vi skapar lösningar som gör hela vår region mer resurseffektiv. Nu söker vi en senior projektledare som motiveras av att leda andra, skapa resultat och omsätta idéer till verklighet! Som senior projektledare hos oss får du vara med och leda digitaliseringsinitiativ som utvecklar och förnyar vår verksamhet. Rollen innebär projekt- och programledning inom en koncern som satsar långsiktigt på hållbar utveckling, ny teknik och digitala lösningar. Du arbetar tvärfunktionellt inom koncernen och bidrar till att driva utvecklingen framåt – både genom dina egna insatser och genom att skapa värde tillsammans med andra i organisationen. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - initiera, planera och driva projekt och program i olika storlekar och komplexitet - leda och motivera projektteam med deltagare från både interna verksamheter och externa samarbetspartners - säkerställa tydlig och effektiv kommunikation med alla intressenter genom hela projektets livscykel - vara ett stöd och bollplank för andra projektledare, styrgrupper och projektägare - bidra till att utveckla koncernens arbetssätt, kompetens och struktur inom projekt- och programledning Är du den vi söker? Du är en trygg ledare som driver projekt framåt med både struktur och engagemang. Du trivs i samarbeten, tar dig an utmaningar med ett lösningsfokus och motiveras av att skapa resultat. Med din lyhördhet och flexibilitet hanterar du förändringar på ett effektivt sätt. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Högskoleutbildning inom relevant område som exempelvis teknik eller ekonomi alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - Erfarenhet av att leda komplexa projekt med många intressenter - God förståelse för digitala lösningar, systemutvecklingsprocesser och teknisk implementation - Erfarenhet av förändringsledning - Goda kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt Har du erfarenhet av att leda projekt inom digitalisering, IT eller verksamhetsutveckling ses det meriterande. Utbildning inom agila metoder, ledarskap och/eller ekonomi är något vi ser positivt. Vi ser det meriterande om du tidigare har använt AI i din profession. Varför Tekniska verken? Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag i en miljö där det finns stor vilja att utvecklas. Du blir en del av en koncern med tydliga ambitioner – där vi tillsammans strävar efter att göra skillnad, på riktigt! Och visst är vårt jobb viktigt, men det hindrar oss inte från att skratta och ha kul tillsammans under resans gång.Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Annika Rämme, 013-30 86 21. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Svetsare
Swisslog Technology Center Sweden AB
Svetsare och gasskärare

Var gör människor det de älskar att göra, och får göra det som de gör bäst? På Swisslog såklart! Våra medarbetare är hjärtat i ett världsledande robotföretag som använder teknologins kraft för att forma framtidens intralogistik. Resultatet? Vi omvandlar prestanda och effektivitet hos våra kunder runt hela jorden och ger dem den avgörande fördelen på deras marknader. Som svetsare på Swisslog ingår du i en grupp som framför allt arbetar med stora och tunga konstruktioner. Arbetet handlar främst om tillverkning av delar till våra staplingskranar och innefattar såväl grov svetsning som svetsning av tunnare material (5-40 mm). Skift kan förekomma. Gör skillnad Avsyna svetsar enligt standard 5817 Läsa och förstå ritningsunderlag Du kommer arbeta med LEAN, 5S och ständiga förbättringar Vad du tar med dig för att lyckas Gymnasieutbildning med någon form av teknisk eller praktisk inriktning, gärna mot verkstadsindustri, eller motsvarande erfarenhet Svetslicens för MAG Goda kunskaper i ritningsläsning är ett krav Du är kvalitetsmedveten och noggrann Du har eller kan ta truckkort och traverskort innan du påbörjar anställning Vårt löfte till dig Swisslog är en värld av möjligheter för personer som kan leverera banbrytande uppdrag: Att driva framtiden för intralogistik genom att forma en era av robot- och datastyrda automatiserade lösningar som skapar exceptionellt kundvärde. Kom med oss på resan och du kommer vara en viktig del av ett globalt företag som är stolta över sina schweiziska rötter – och väldigt entusiastiska över de världsomspännande möjligheter som är öppna för alla inom Swisslog-familjen. Så kom och förverkliga din fulla potential i ett team som är förenat i passion och drivs av OneSwisslog-teamets anda. Om Swisslog Swisslog formar framtiden för intralogistik. Som en del av KUKA Group arbetar vi med de senaste teknologierna som omdefinierar logistikens värld. Vi är ett team av 3 000+ experter från 50 länder och vi arbetar med några av världens största och mest spännande varumärken. Tillsammans implementerar vi smarta och innovativa metoder – inklusive flexibla robotbaserade och datadrivna automatiseringslösningar som omvandlar försörjningskedjan. Så gå med i vårt team och dela ditt unika perspektiv! Kom med oss på resan! Om du tror att en karriär på Swisslog kan vara det du letar efter, då skulle vi verkligen uppskatta att höra från dig! Vi ser fram emot din ansökan!

31 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personbilssäljare till Linköping
Engströms Bil AB
Butikssäljare, fackhandel

Drivs du av att leverera högklassig kundupplevelse inom försäljning? Är du sugen på att ha en roll i ett vinnande team med fokus på långsiktiga relationer? - Perfekt, då är du kanske den vi söker! Vi letar nu efter vår nästa säljare av personbilar i Linköping. Vi tar nästa steg in i framtiden! Fordonsbranschen befinner sig i en spännande omställning där elektrifiering och digitalisering är central. Vi på Engströms ser stora möjligheter i denna förändring och med nyfikenhet vill vi hela tiden ligga steget före i allt vi gör. Det är också något som stämmer bra in på de varumärken vi representerar. Här har vi ett brett utbud av miljöbilar som verkligen ligger i framkant i branschen. Hos oss kommer du arbeta i en miljö som i vardagen präglas av framåtanda och kvalité i en härlig kombination. Förutom en spännande och varierande arbetsmiljö, kommer du arbeta med härligt engagerade och prestigelösa kollegor med ett gemensamt fokus på att alltid leverera en kundupplevelse i världsklass. Rätt person för rollen har stora möjligheter till utveckling, med utbildning både internt och via våra märken. Kom och var en del i ett tryggt stabilt företag med fokus på långsiktighet! Vem är du? Vi tror att du har tidigare erfarenhet av och/eller har relevant utbildning inom försäljning och att du är intresserad av att alltid lära mer. Vi ser att du älskar kundkontakterna och brinner för avslutet vid en lyckad försäljning. Du är självgående, ansvarsfull och organiserad i ditt arbetssätt och har hög förståelse för affären. Då arbetet innebär många kontakter ser vi att du är naturligt grym i din kommunikation och din förmåga till samarbete för att bygga långsiktiga kund- och medarbetarrelationer. Vi kommer vid urvalet att lägga stor vikt vid rätt inställning och intresse för arbetsuppgifterna.  Ditt uppdrag Du ansvarar för att leverera en kundupplevelse i världsklass. Du ansvarar för att driva försäljningsprocessen, från att kartlägga kundens behov till uppföljning av genomförd affär. Du arbetar proaktivt genom uppsökande verksamhet som tex events, telefonbearbetning och uppföljning. Du kommer ingå i Skoda teamet men har möjlighet att sälja alla våra varumärken. Kvalifikationer Dokumenterad säljerfarenhet Prestigelös och flexibel med ett starkt inre driv och gillar att ha många bollar i luften. Mål- och resultatinriktad God kommunikativ och administrativ förmåga Hög förståelse för den nya digitala tekniken i dagens och framtidens bilar. B-körkort är ett krav för tjänsten Annat viktigt att veta Vi tillämpar en trygg lönemodell med en bra balans mellan fasta och rörliga lönedelar. Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning, med schemalagt helgarbete Har du frågor är du välkommen att kontakta Försäljningschef Robert Andersson, 013-233088, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 juli. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så vänta inte med din ansökan.

31 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Verification Engineer
Conmore Ingenjörsbyrå AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are looking for an experienced ASIC Verification Engineer with knowledge in UVM methodology to join our team developing next-generation device architectures. You will play a key role in ensuring high-quality, robust designs through well-structured and thorough verification processes. Responsibilities Define and execute verification strategies and plans based on functional specifications. Develop and maintain UVM-based verification environments and testbenches. Analyse and drive closure of functional and code coverage metrics. Debug RTL in close collaboration with design engineers. Contribute to the improvement of verification methodologies, tools, and processes. Qualifications 5+ years of hands-on experience in ASIC verification, with focus on UVM and System Verilog. Master's degree in Electrical or Computer Engineering (or equivalent). Solid understanding of formal verification techniques. Good debugging and problem-solving skills. Effective communicator with the ability to work independently and collaboratively. Plus if you have: Knowledge of C, Emulation and HLS. Additional Information Some of our clients require you to undergo and be approved according to our current security regulations. Certain positions may also require specific citizenship. About Astek Sweden Astek has always been driven by a strong curiosity and a passion for technological possibilities. This fascination forms the foundation of everything we do – our commitment to innovation and product development, the long-term customer relationships we build, and the value we create in every assignment, every day. With us, you will have the opportunity to grow alongside some of the industry’s most skilled engineers and technical experts. What We Offer We are a company where innovation, community, and professional growth are at the core. Here, you will have the opportunity to work on exciting and challenging projects in an environment where your expertise and ideas are valued. We offer: An inspiring workplace where technology and creativity meet. Opportunities to collaborate with leading industry players. Professional development and career growth. A company culture where we support each other and have fun together! Great benefits, including 5,000 SEK in wellness allowance. We encourage all engineers to apply, regardless of gender, background, or life situation. Want to Be Part of Our Team? We warmly welcome your application! Recruitment is ongoing, so don’t hesitate to apply. Feel free to reach out if you have any questions. Recruitment Contact: Daniella Hernandez Email: [email protected] Phone: +46 070 624 0344 Please note that, due to GDPR regulations, we cannot accept applications via phone or email. Please apply through our career site.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2025
Electrical Design Engineer till Väderstad
Tech Talents Consulting i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Om rollen Inom utvecklingsavdelningen Planters Software and Electronics arbetar de med allt från mjukvara till elektronik och elsystem. De ansvarar för hårdvaran i Väderstads maskiner – styrsystem, sensorer, motorer, kablage – och är ett kreativt nav för teknisk innovation. De uppmuntrar nya idéer och brinner för lösningar som gör skillnad i verkligheten. Som elkonstruktör hos Väderstad kommer du att ha en bred och viktig roll i utvecklingen av deras maskiner. Du följer produkten hela vägen, från idéstadiet till test på fältet. I arbetet ingår samverkan med både interna experter inom hydraulik och mekanik och externa leverantörer. Här får du möjlighet att växa i ett kompetent team som delar både arbetsglädje och ambition. Du kommer bland annat att: Arbeta med nyutveckling och underhåll av elsystem Ta fram elscheman och tekniska lösningar Designa och installera kablage och elektronik Skapa testspecifikationer och verifiera funktionalitet på maskin Bidra i hela utvecklingsprocessen - från koncept till färdig produkt Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av elsystem och elektronik, som uppskattar att arbeta praktiskt nära produkten. Du gillar att se dina lösningar i verkligheten, är noggrann och gillar att ta ansvar. Du har god analytisk förmåga, gillar problemlösning och trivs med att samarbeta. Du har sannolikt en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå och erfarenhet av: 3D CAD (Väderstad använder Creo/Windchill) Elschemaframtagning Installation av kablage och elektronik Att skriva och arbeta utifrån testspecifikationer Meriterande är kunskap inom: Creo Cabling-modulen Automationskomponenter Motorer såsom DC, BLDC, stegmotorer Varför Väderstad? Du blir en del av ett tight team med stark gemenskap och hjälpsam kultur Du får möjlighet att påverka och arbeta med produkter som används globalt Du utvecklas i ett företag där innovation, kvalitet och kundnytta står i fokus Placering Tjänsten är placerad i Linköping eller Väderstad, beroende på vad som passar dig bäst. Om oss  Tech Talents är ett konsult- och rekryteringsföretag som specialiserar sig på att hjälpa ingenjörer att hitta sitt drömjobb. Sedan vår start 2019 har vi etablerat oss i Linköping, Göteborg, Malmö, Jönköping och Stockholm, och vi fortsätter att växa. Genom vår proaktiva modell tar vi jobben direkt till ingenjörerna. Vi matchar dig med rätt möjligheter baserat på dina intressen och karriärsmål – du behöver inte söka flera jobb.  Vi tror på att en god teknisk utbildning ska löna sig. Därför erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, trygg anställningsform och möjligheten att själv välja ditt första uppdrag, så att du kan styra din karriär från start.  Vårt erbjudande till dig som anställd  Tech Talents tror på att skapa värde för ingenjörer. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, forma din framtid och vara del av vår gemenskap. Vi erbjuder:  Konkurrenskraftig månadslön  Utbildningspaket  Möjlighet till pensionsrådgivning  Individanpassat ledarskap och en närvarande konsultchef

32 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
CE-chaufförer sökes till Linköping

Rekryteringsgruppen söker CE-chaufförer till Linköping! Har du ett CE-körkort och vill vara en del av ett dynamiskt och växande team? Här kan du hitta din nästa utmaning! Nya möjligheter för CE-chaufförer i LinköpingSom CE-chaufför hos vår kund i Linköping kommer du att spela en central roll i vårt transportteam. Ditt ansvar är att säkerställa att varor och material transporteras effektivt och säkert till olika destinationer i och omkring Linköping. Kunden är en stor aktör på livsmedelsmarknaden och en del av verksamheten är matleveranser med lastbil och släp. Viktiga ansvarsområden Säker och effektiv utförande av dagliga transportuppdrag Lastning och lossning av gods med precision och noggrannhet Övervakning av godssäkring och transportförhållanden Löpande fordonsunderhåll och kontroll för säker körning Krav och kvalifikationer för tjänsten Giltigt CE-körkort är ett måste YKB (Yrkeskompetensbevis) är ett krav Truckkort Relevant erfarenhet inom lastbilstransport är meriterande Kännedom om och efterlevnad av gällande trafiksäkerhetsregler Goda språkkunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Den idealiska kandidaten Vi söker dig som är pålitlig, noggrann och med ett starkt säkerhetstänk. Du är självgående men uppskattar även teamarbete när så krävs. En lösningsorienterad attityd och förmåga att hantera utmanande situationer är viktiga personliga egenskaper. Vad erbjuder Rekryteringsgruppen till sina CE-chaufförer i Linköping?Som en del av vår arbetsmiljö erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, pensionsförmåner, semester- och övertidsersättning samt försäkringar i enlighet med kollektivavtal. Du kommer att ha stöd av en dedikerad konsultchef under hela din anställning. AnställningsförhållandenTjänsten är en hel- eller deltidsanställning med varierande arbetstider, inklusive möjligheten att arbeta dag- och kvällsskift måndag till fredag samt helg. Anställningen börjar med en provanställning. Är du redo att ta steget vidare i din karriär som CE-chaufför i Linköping? Skicka in din ansökan redan idag! Sökord: "CE-chaufför, transport, Linköping, jobb, Rekryteringsgruppen, logistik, lastbilschaufför, distribution"Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen är ett etablerat bemanningsföretag sedan 2001, specialiserat på transport, lager/industri och kontor. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, känt för vår höga servicenivå och vårt engagemang för kunden. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av branschen sedan 2004. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.rekryteringsgruppen.com

32 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Butikssäljare till OKQ8 Linköping, behovsanställning
OK-Q8 AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad lagspelare? Som säljare hos oss blir du en viktig del av vår gemenskap. Det vi önskar från dig är driv, nyfikenhet och att du alltid vill ge kunder och kollegor det där lilla extra. Du behöver även ha B-körkort. Är du vår nästa stjärna? I rollen som säljare får du bland annat lära dig och utvecklas inom: ​ - ​Kundfokus och serviceSom säljare tar du hand om våra kunder och medlemmar och är vårt viktigaste ansikte utåt. Det är ett högt tempo och ingen dag kommer att vara den andra lik. ​ - Försäljning och kassahanteringMycket av tiden som säljare handlar om att serva kunder i kassalinjen. Här snackar vi om såväl försäljning och tillagning av mat som fordonsuthyrning och biltvätt.​ - Butik och detaljhandelNär vi säger att det är varierade arbetsuppgifter så menar vi det verkligen. Rollen innefattar även arbetsuppgifter såsom att städa pumpplan och toaletter, men också att fylla på och fronta i kyldiskarna. Allt för att skapa en trivsam och välkomnande butik för våra kunder. ​ Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Linköping. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Om vi är ditt första jobb finns vi vid din sida och stöttar dig längs vägen. Många väljer att stanna länge hos oss eftersom det alltid finns nya utmaningar att anta. Vissa har gått från timanställd till att driva en egen station. Här kan du utvecklas, både yrkesmässigt och personligt. Om du vill satsa på din karriär och oss, vill vi påstå att vi har ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en behovsanställning. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 07:00 - 22:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess. OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill visa vägen i utvecklingen av vår bransch, så att fler kan ta sig fram, ta hand om sitt fordon och driva verksamheter med ett så lågt klimatavtryck som möjligt. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling, på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Servicedesktekniker

Är du vår nya servicedesktekniker? Är du en problemlösare med ett tekniskt sinne och ett engagemang för att hjälpa andra? Vill du vara en del av ett team där du får använda både din kompetens och nyfikenhet för att förbättra vår digitala vardag? Hos oss på Tekniska verken får du en viktig roll i att skapa stabila, effektiva IT-lösningar – och samtidigt bidra till en hållbar framtid. Här kombinerar du avancerad support med att göra verklig skillnad, varje dag! Som servicedesktekniker (Second line) blir du en viktig del i vårt servicedeskteam. Med fokus på de ärenden som är tekniskt komplexa agerar du som ett stöd till servicedeskens första linje. Samtidigt är du med och driver förbättringar, delar kunskap och arbetar proaktivt för att höja kvaliteten på våra IT-tjänster. Med varierande, utmanade och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - felsöka tekniska problem enligt ITIL-processer - identifiera problem och bidra till hållbara lösningar - dokumentera åtgärder, lösningar och förbättringsförslag i ärendehanteringssystemet - stötta servicedeskens första linje med kunskap, handledning och utbildning - delta i tekniska projekt och förbättringsarbete - vara teknisk kontaktperson (objektspecialist) för utvalda system och verktyg Tillsammans skapar vi en Servicedesk i toppklass – snabb, träffsäker och användarnära! Är du den vi söker? Vi söker dig som gillar att lösa problem och fördjupa dig i tekniska utmaningar. Du ser värdet i att arbeta serviceinriktat och gillar med att hjälpa andra – även när lösningen inte är självklar. Kommunikation är en av dina styrkor; du kan förklara tekniska saker på ett tydligt och pedagogiskt sätt, oavsett om det är till en kollega i servicedesken eller en användare med mindre teknisk bakgrund. Du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt.Dessutom tror vi att du, precis som vi, tycker att arbetsglädje är en viktig del av vardagen! Vi ser att du har: - godkänd gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT eller teknik - erfarenhet av IT-support och vana att arbeta i en servicedesk-miljö - kunskap om Windows server samt VMware, Windows-miljöer, Active Directory, Intune och molntjänster som t.ex. Azure - felsökning av AV-utrustning och skrivare - goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt Erfarenhet av djupare felsökning och arbete i Servicedesk andralinje ses meriterande. Utbildning inom ITIL och Incident Manager är också något vi ser som positivt. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att Linn Kindstedt, avdelningschef IT-support, 072-240 43 48. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, rekryterare, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan - senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

32 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Junior Mekanikkonstruktör
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Du vill vara i en kreativ och innovativ miljö där du får arbeta med det som du tycker är kul, att lösa tekniska problem. Detta är exakt det vi erbjuder dig. Du kommer vara involverad i många olika utvecklingsprojekt där du tillverkar helt nya, eller förbättrar, tekniskt komplicerade produkter. På Knightec Group kommer du alltid ha kollegor runt dig som stöttar och hjälper dig framåt. Branscher, projekt och produkter varierar, den röda tråden i allt är att du kommer vara en del av att skapa något nytt och innovativt. Du arbetar i team eller duos tillsammans med mer seniora kollegor, vilket möjliggör en brant utvecklingskurva. Tillsammans med din ledare gör ni upp en utvecklingsplan för dig. Du bestämmer väg och riktning och vi hjälper dig att nå dit. Arbetsuppgifter Som konstruktör får du möjlighet att arbeta inom olika projekt och du kan snabbt bredda dina kunskaper för att hitta vad just du vill utvecklas inom Tillverka nya och förbättra tekniskt komplicerade produkter Kvalifikationer Vi söker dig som är driven och gillar att ta för dig. Du är mån om att det ska gå bra för dina kollegor och hjälper gärna till om någon vill ha hjälp. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion, produktutveckling eller liknande I utbildningen eller på tidigare jobb har du lärt dig att arbeta med olika CAD-verktyg, kanske till och med arbetat med något av de större PDM-systemen Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Vad vi erbjuder På Knightec Group får du arbeta i en innovativ och stöttande miljö som främjar din personliga utveckling genom spännande projekt och utbildningar. Vi värdesätter mångfald och våra medarbetare representerar över 40 nationaliteter, vilket bidrar till en dynamisk och inkluderande arbetsplats. En sprudlande kultur som grundas i att vara nyfiken, jobba tillsammans och dela kunskap. Med en hybrid arbetsmodell främjar vi balansen mellan arbete och privatliv, och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner för ditt välbefinnande och din ekonomiska trygghet. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Linköping, Ågatan 14. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum augusti eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

32 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2025