Är du en lösningsorienterad systemadministratör med bredd och en passion för att hantera komplexa IT-miljöer? Vår kund, en framstående aktör inom säker kommunikation och innovativa tekniska lösningar, söker dig som vill spela en nyckelroll i att driva och utveckla IT-driften. Om företaget Vår kund är en marknadsledande aktör inom kommunikationssystem för känslig information, som bland annat används av försvarsmyndigheter, EU och NATO. Med avancerad krypteringsteknik och tjänster inom kritisk infrastruktur bidrar företaget till ett säkrare och tryggare samhälle i Sverige och Europa. Din roll Som systemadministratör hos vår kund arbetar du med underhåll, förvaltning och utveckling av IT-miljöer. Du blir en del av ett team som ansvarar för att leverera säkra, pålitliga och effektiva system. Rollen erbjuder dessutom möjligheter att utvecklas och specialisera dig inom olika områden. Din bakgrund och kompetensVi söker dig som har: 3+ års erfarenhet som systemadministratör med fokus på Windows och utvecklingsverktyg. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande förståelse för teknisk problemlösning inom IT. Svenskt medborgarskap. En säkerhetsprövning kommer att genomföras under anställningsprocessen. Eftergymnasial utbildning inom IT/data är ett plus. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Är du en lösningsorienterad systemadministratör med bredd och en passion för att hantera komplexa IT-miljöer? Vår kund, en framstående aktör inom säker kommunikation och innovativa tekniska lösningar, söker dig som vill spela en nyckelroll i att driva och utveckla IT-driften. Om företaget Vår kund är en marknadsledande aktör inom kommunikationssystem för känslig information, som bland annat används av försvarsmyndigheter, EU och NATO. Med avancerad krypteringsteknik och tjänster inom kritisk infrastruktur bidrar företaget till ett säkrare och tryggare samhälle i Sverige och Europa. Din roll Som systemadministratör hos vår kund arbetar du med underhåll, förvaltning och utveckling av IT-miljöer. Du blir en del av ett team som ansvarar för att leverera säkra, pålitliga och effektiva system. Rollen erbjuder dessutom möjligheter att utvecklas och specialisera dig inom olika områden. Din bakgrund och kompetensVi söker dig som har: 3+ års erfarenhet som systemadministratör med fokus på Nätverk och infrastruktur. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande förståelse för teknisk problemlösning inom IT. Svenskt medborgarskap. En säkerhetsprövning kommer att genomföras under anställningsprocessen. Eftergymnasial utbildning inom IT/data är ett plus. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vill du bidra till ett tryggare samhälle och älskar att koda? Vår kund söker en Software Developer som vill bidra till att utveckla högsäkerhetslösningar för kunder som myndigheter och offentlig sektor. Sök tjänsten redan idag! Om företaget Vår kund är en ledande aktör inom cybersäkerhet och informationssäkerhet, med över 40 års erfarenhet av att utveckla teknik som verkligen gör skillnad och bidrar till ett tryggare samhälle. Deras kunder är främst myndigheter, säkerhetsorganisationer och offentlig sektor. Här skapas innovativa lösningar som gör det möjligt att arbeta säkert och effektivt på distans – även när känslig information hanteras. Din roll Hos vår kund finns möjligheter att jobba med flera spännande teknikområden, bland annat: Utveckling för Windows och Android Klient- och serverutveckling IT-säkerhetskritiska system Nätverksteknologier Härdning av operativsystem Din bakgrund och kompetens Ett par års erfarenhet av mjukvaruutveckling Har en MSc eller BSc inom exempelvis datateknik, systemvetenskap eller liknande Grundläggande förståelse för matematik och problemlösning. Flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Svenskt medborgarskap En säkerhetsprövning kommer att genomföras under anställningsprocessen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vår kund söker en Test Engineer för att arbeta med kvalitetssäkring av deras säkerhetsprodukter. Du blir en del av ett team som utvecklar lösningar för att skydda känslig information och möjliggöra säkert informationsutbyte. Läs mer om tjänsten nedan! Om företaget Vår kund är en ledande aktör inom cybersäkerhet och informationssäkerhet, med över 40 års erfarenhet av att utveckla teknik som verkligen gör skillnad och bidrar till ett tryggare samhälle. Deras kunder är främst myndigheter, säkerhetsorganisationer och offentlig sektor. Här skapas innovativa lösningar som gör det möjligt att arbeta säkert och effektivt på distans – även när känslig information hanteras. Din roll I rollen som Test Engineer arbetar du med att verifiera och kvalitetssäkra säkerhetsprodukter. Du ansvarar för att utföra tester som uppfyller höga säkerhetskrav och krav på kvalitet. Din bakgrund och kompetens Ett par års erfarenhet som Test Engineer med fokus på datasäkerhet och nätverkskunskaper (Ethernet, IPv4, IPv6, routing, filter). Har en MSc eller BSc inom relevant studieområde Grundläggande förståelse för matematik och problemlösning. Goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap En säkerhetsprövning kommer att genomföras under anställningsprocessen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Är du intresserad av att arbeta inom cybersäkerhet och med teknik i framkant? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om företaget Vår kund är en ledande aktör inom cybersäkerhet och informationssäkerhet, med över 40 års erfarenhet av att utveckla teknik som verkligen gör skillnad och bidrar till ett tryggare samhälle. Deras kunder är främst myndigheter, säkerhetsorganisationer och offentlig sektor. Här skapas innovativa lösningar som gör det möjligt att arbeta säkert och effektivt på distans – även när känslig information hanteras. Nu söker de en engagerad och driven Support Engineer som vill bidra i allt från produktutveckling till kundinstallationer. Din roll I rollen som Support Engineer arbetar du med kundnära support samt med att installera och konfigurera säkerhetslösningar. Du ansvarar för att säkerställa att deras produkter integreras korrekt i kundens miljö och att det levereras stabila och säkra system. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har: Erfarenhet inom relevant område (support, installation och konfiguration av säkerhetslöningar) Har en MSc eller BSc inom exempelvis datateknik, systemvetenskap eller liknande Kunskaper om operativsystem som Windows, Android och iOS är meriterande. Flytande i tal och skrift i svenska och engelskaä Grundläggande matematisk förmåga Svenskt medborgarskap En säkerhetsprövning kommer att genomföras under anställningsprocessen. För att trivas i rollen ser vi att du har en genuin passion för IT och ny teknik. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och har ett starkt kundfokus. Samtidigt uppskattar du att arbeta i team och samarbeta för att nå gemensamma mål. Noggrannhet och en hög kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper som gör att du lyckas i rollen. Vår kund erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med högt tekniskt fokus och varierande roller. Balans mellan kön, åldrar och bakgrunder – De tror på att mångfald skapar framgång. Arbete i ett kompetent team där glädje, utveckling och samarbete är centralt. Stora möjligheter att utvecklas i din roll. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker dig som är duktig på att kommunicera, älskar försäljning och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vad erbjuder vi? Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och fartfyllt team som brinner för kundservice. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. Som Säljande Kundservicemedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera en kundupplevelse i världsklass, samtidigt som du erbjuds: Ett stimulerande arbete i ett öppet kontorslandskap där trivsel och gemenskap står i centrum Utbildningar och möjligheter till personlig samt professionell utveckling. En engagerad och erfaren Team Manager Om tjänsten I rollen som kundservicemedarbetare utgår du från vårt fina kontor i Linköping. Du kommer tillhöra ett fartfyllt team som leds av en engagerad och erfaren ledare. Tjänsten inleds med en introduktion där du får en genomgång av kunden och våra interna system för att sedan självständigt arbeta med inkommande samtal. Arbetstiderna är måndag-fredag klockan 08:00-17:00. Startdatum för tjänsterna är i Maj. Dina arbetsuppgifter: Du arbetar med inkommande samtal och besvarar frågor från privatpersoner rörande elavtal, fakturafrågor med mer. Du kommer arbeta mot uppsatta mål och följas upp av din ledare löpande för att du på bästa sätt ska utvecklas i tjänsten. På de inkommande samtalen du har så förväntas du arbeta med försäljning och genomföra god kundservice. Din profilFör att trivas och lyckas i rollen som Säljande Kundservicemedarbetare ser vi att du: Har ett stort intresse för kundservice Har en stark samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och ansvarstagande med förmågan att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Innehar en noggrannhet i ditt arbetsutförande med ett öga för kvalitet. Har erfarenhet av kundservice och försäljning Är flytande i svenska i både tal och skrift och har goda kunskaper i engelska Anställningsform och kontakt Startdatum för tjänsterna är Maj och du kommer inleda din anställning med en behovsanställning som senare kan övergå i en långsiktig anställningsform hos oss. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.
Location: Linkoping About the job We are looking for a skilled Android Developer to join our collaborative and dynamic team. In this role, you will work with Kotlin, Java, and Git, contributing to the development of our Opera Browser for Android. You will play a vital role in building and maintaining high-quality features, optimizing performance, and ensuring a seamless user experience. If you’re passionate about mobile development and eager to work in an agile environment, we’d love to hear from you! Role & Responsibilities: Design and develop new features and enhancements for Opera’s Android browser. Implement and maintain scalable, reusable, and reliable solutions using Kotlin and Java. Identify and fix bugs, ensuring application stability and performance. Collaborate closely with designers, QA engineers, and product managers to bring features to life. Participate in code reviews and contribute to improving our development practices. Continuously discover, evaluate, and implement new technologies to maximize development efficiency. Job Requirements: B.Sc. or M.Sc. in Computer Science or equivalent experience. Proven experience in building Android apps from scratch. Strong Android development skills, with proficiency in Kotlin and Java. Familiarity with Linux and Git. Strong communication skills and ability to work in a team. Fluency in spoken and written English. An Ideal Candidate’s Profile: Experience with C++. Web technologies knowledge (HTML, CSS, JavaScript). Experience in contributing to big consumer Android apps. Exposure to cross-functional development and agile methodologies. What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and drive A team of experienced and supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology Interested? We are actively reviewing applications, so apply now! We are looking forward to hearing from you.
This is a paid full time internship opportunity Do you want to work with some of the best engineers in the industry and directly contribute to products that reach hundreds of millions of users worldwide? If so, this opportunity is for you! About the job We are looking for a product design intern for the next 6-12 months to help our team develop our Opera Browser for Android. The product has been growing and has a lot of functionality. We want to make the user interface even better so that users remain satisfied, and the development team gets another reliable assistant and like-minded person. Role & Responsibilities As a design intern, you are going to… Help other designers deliver mockups, user flows, and prototypes using tools like Figma. Participate in user research projects (interviews, usability tests, surveys) to better understand user needs and validate design decisions. Work closely with developers, handing off your designs and providing specifications. Prepare graphics for presentations and marketing materials. In our team, designers… Focus on the product interface design as well as promotional materials for upcoming launches. Work using our design system, which we constantly maintain and develop. Understand business goals and suggest solutions that help Opera grow. Validate hypotheses by tracking analytics and gathering user feedback. Care about the quality of the design throughout the entire product development process – from mockups to beta and launch. Job Requirements: You have a relevant education or job experience (basic graphic design skills, including composition, grids, typography, and color theory; know what "human-centered design" is and what its principles are; familiar with design tools like Figma) You can define a user interface structure and navigation. You can model screen layouts and create interactive prototypes. You know what platform guidelines and UI patterns are. You know methods to understand users and evaluate design solutions. What’s on Offer: Positive, fun work atmosphere where you can really make a difference. Flat organizational structure with short decision-making processes that boost creativity and drive A team of experienced, supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology Interested? We are actively reviewing applications and look forward to hearing from you! Remember to upload both your CV and portfolio (if you have one) in your application.
This is a paid internship role with location in any of our legal entities globally: Wroclaw, Linkoping, Gothenburg, Oslo, Barcelona or Dundee. Are you passionate about connecting people with opportunities? Are you curious about employer branding, recruitment marketing, and how top talent is found and hired globally? Join our Global Talent Acquisition team as a Talent Sourcer Intern, where you’ll gain hands-on experience in modern, strategic recruiting. As a Talent Sourcer Intern, you'll play a vital role in identifying, engaging, and attracting talent. You’ll support various initiatives from talent sourcing to market research, while working closely with recruiters and internal stakeholders across the business. Role & Responsibilities: Conduct proactive talent sourcing and outreach through platforms like LinkedIn, GitHub, and other online communities. Craft personalized messaging and engaging recruiting emails to connect with passive candidates. Collaborate with Talent Acquisition Partners to understand hiring needs and build talent pipelines. Contribute to employer branding initiatives and recruitment marketing campaigns to boost our presence in the talent market. Participate in talent market research and deliver insights to help shape our sourcing strategies. Perform data analysis to support the health and effectiveness of our talent pipeline. Assist in the improvement of recruitment processes and documentation of best practices. Help build and deliver talent market presentations for internal stakeholders. Support the training of hiring managers and team members on interview best practices and candidate experience. Coordinate interviews, reference checks, and other administrative tasks to ensure a seamless hiring process. Ideal Candidate’s Profile: Currently pursuing a degree in Human Resources, Business, Psychology, or a related field. Available to work at least 20 hours per week. A strong interest in recruitment, talent acquisition, and employer branding. Fluent in English, both written and spoken. Comfortable working in a fast-paced, dynamic environment. Strong organizational and time management skills. Curiosity for data-driven decision-making and talent trends. Prior experience in HR, recruitment, or marketing is a plus! What's on Offer A hands-on internship within a global, collaborative Talent Acquisition team. Exposure to international hiring strategies and global employer branding efforts. The opportunity to make a real impact on how we attract and hire top talent. A flat organization structure and a friendly, inclusive culture where your voice matters. Learning opportunities through mentorship and cross-functional collaboration. Interested? We review applications on a rolling basis. Apply now and take the first step in building your career in global talent acquisition. We look forward to getting to know you!
Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Linköping. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är ett krav. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 40 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer