Driven certifierad reptekniker/hantverkare för omgående rekrytering
Altitude Access Scandinavia AB
Övriga servicearbetare

Notering: Angående rubricering "Diversearbetare" . Denna plattform har inte "reptekniker/reparbetare" eller "Rope Access" som valbar yrkeskategori. Altitude Access Scandinavia AB poängterar att yrkesrollen är Reptekniker. LÖPANDE URVAL SKER! Sista ansökningsdag 1 september 2025. Tjänsten avser dagligt arbete, heltid. Saknar du certifikat - IRATA, SPRAT? Vi ombesörjer certifikat för rätt person! VI VÄXER OCH SÖKER REPTEKNIKER/HANTVERKARE Just nu söker vi reptekniker som också är en driven och mångfacetterad hantverkare (målare, betongarbetare, snickare, ytbehandlare) med god fysik och som gillar utmaningar med mycket högt säkerhetstänk. Du uppskattar en spännande och varierad vardag både på hemmaplan och andra delar av Sverige. Vi är specialiserade på Rope Access (industriell repklättring) och levererar hantverkstjänster inom industri, bygg, fastighet och energi. Rope Access är en unik yrkeskategori som erbjuder variation i arbetet och upplevelser på höga höjder och svåråtkomliga platser där säkerhet går före allt annat. Som reparbetare blir Du en förstärkning i våra team där vi tillsammans utför och löser uppdrag tryggt och professionellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då vi arbetar i små team och nära varandra. KVALIFIKATIONER/KRAV Yrkesbevis inom bygg- och hantverksbranschen samt certifierad reptekniker/reparbetare. Notering: Saknar du certifikat (IRATA, SPRAT)? Vi ombesörjer certifikat för rätt person! FÖR ATT LYCKAS OCH TRIVAS I ROLLEN BEHÖVER DU... - vara ansvarstagande - uppskatta att arbeta i team och har lätt för att samarbeta - ha god fysik - känner dig trygg i Dig själv och har god självkännedom - uppskatta omväxlande miljöer och arbete - har grundläggande datorvana BRA ATT VETA - Tjänsten är placerad i Linköping och våra uppdrag är i Östergötland och övriga Sverige. - Normal arbetstid 07.00-16.00. Viss övertid kan förekomma. - Resor och helgarbete förekommer. - Tjänsten avser dagligt arbete, heltid MERITERANDE - IRATA certifikat - SPRAT-certifikat KÖRKORT KRAV B BE – meriterande SPRÅK KRAV Svenska Skandinaviska - meriterande SAFETY – COMPETENCE – QUALITY Altitude Access Scandinavia AB är specialiserade på reparbeten på hög höjd och svåråtkomliga platser inom industri, bygg, fastighet och energi. Vi tar fram lösningar och erbjuder tjänster med repteknik samt utför inspektioner, besiktningar och branschutbildningar. Med lång erfarenhet och hög kompetens utför vi uppdragen med fokus på säkerhet. Våra effektiva lösningar och med reducerad miljöbelastning har lett till ökad efterfrågan och långsiktiga samarbeten. Altitude Access Scandinavia AB:s styrka och renommé är viljan och förmågan att lösa problem. KARRIÄR Hos oss finns det många möjligheter att utvecklas. Utifrån Din ambition, drivkraft och nyfikenhet kan Din framtida inriktning exempelvis vara; Instruktör, Besiktning fallskydd (yrkeskunnig och kompetent), Montageledare med mera. TRYGGHET UTVECKLING FLEXIBILITET Vi värnar starkt vår personal där trygghet, utveckling och flexibilitet är ledande ord för individen, likväl som för företagets tillväxtresa. Vi är anslutna till kollektivavtal via Installationsföretagen. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025
Undersköterska till Kärna vårdby
Linköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Nu söker vi på Kärna vårdby två kollegor som vill bli en del av vår verksamhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100 % utifrån dina önskemål. Din arbetstid kommer vara förlagd till dag, kväll och helg.  Hos oss får du arbeta med att tillgodose brukarnas individuella behov. Du är en viktig pusselbit i att skapa en meningsfull vardag för våra brukare.  I tjänsten som undersköterska ingår omvårdnadsuppgifter, vilket innefattar exempelvis hjälp vid förflyttningar, personlig hygien, specifik rehabilitering samt olika medicinska insatser. Du kommer även utföra sedvanliga hushållsuppgifter som städ och tvättning.  Vi arbetar efter en digital dagplanering för att kunna fördela våra resurser och ansvar under arbetspassen. En kort avstämning utförs på varje arbetspass för att utveckla gruppens kommunikation/arbetssätt. Din arbetsplats Kärna vårdby, som är beläget i Malmslätt, består dels av ett korttidsboende, dels ett demensboende. På korttidsavdelningen finns 22 platser och på demensavdelningen som ligger i huset bredvid finns 10 permanentplatser. Till boendet finns goda förbindelser med kollektivtrafik.  På Kärna vårdby får du vara en del av en spännande och fartfylld miljö där du stöter på komplexa sjukdomsfall och arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens. Som undersköterska arbetar du nära både specialistundersköterskor och sjuksköterskor för att skapa en så bra dag som möjligt för brukarna.  Du som söker Vi söker dig som har en godkänd utbildning som undersköterska, samt erfarenhet av arbete eller praktik inom vård och omsorg. Har du tidigare erfarenhet av korttidsvård ser vi det som meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har kännedom om ett lågaffektivt bemötande. Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation.  Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. I rekryteringen ingår språktest som en del i bedömningen Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 75-100% Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15535 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Configuration Manager
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Är du redo att ta din karriär till nästa nivå och vara en del av något stort? Saab söker nu en passionerad och målmedveten konfigurationsledare (CM) till våra innovativa team i Karlskoga eller Linköping. Om du är redo att anta en spännande utmaning och bli en nyckelspelare i projekt som formar framtidens teknik, då är detta din chans! I rollen som konfigurationsledare jobbar du med att skapa och upprätthålla CM-planer som blir kärnan i våra projekt, både under offertstadiet och genom hela projektets livscykel. Du fyller en viktig funktion genom att säkerställa att våra CM-planer inte bara följs, utan också leder till framgång i varje projekt. Du kommer även delta i strategiska forum för ändringshantering och bidra med dina insikter under tekniska genomgångar. Som konfigurationsledare ansvarar du för att säkerställa att verksamheten följer våra etablerade processer och att det finns rutiner och infrastruktur för att tillåta att våra produkters konfigurationer är kontinuerligt uppdaterade och korrekt dokumenterade vid beslutade tillfällen. I samklang med detta är också en viktig del av rollen, att synliggöra och stärka förmågan för konfigurationsledning inom projekt och verksamhet. Du kommer även hålla projekt- och programledningen i loopen med regelbundna uppdateringar om hur det går med konfigurationsledningen. Du är även delaktig i metodikutvecklingen inom ämnesområdet och jobbar med att kontinuerligt förbättra våra arbetsmetoder för att säkerställa att vi alltid ligger i framkant. Du deltar även i förbättringsarbetet gällande utvecklingsprocesser i vårt verksamhetssystem och identifierar och inför förbättringar i det befintliga arbetssättet. Din profil Vi söker dig med stort intresse och engagemang för CM-frågor och vill anta utmaningen att vara delaktig i att vi lyckas utveckla framgångsrika system med god leveransprecision. Vi ser framför oss att du kommer till oss med en gedigen och mångårig erfarenhet av att arbeta med CM. Vi tror att du är en mästare på ordning och reda, med ett öga för detaljer och en fallenhet för struktur. Du trivs lika bra med att arbeta självständigt som i team och har förmågan att driva flera projekt samtidigt. Vidare är du social och är bekväm med att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska, och har en förmåga att göra komplex information lättförståelig. Har du dessutom teknisk bakgrund eller är bekant med CM-arbete och affärssystemet IFS sedan tidigare? Kanon! Det ger dig en stark grund att stå på och ses som meriterande i denna roll. På Saab får du chansen att inte bara utveckla din egen karriär, utan också vara med och utveckla världsledande system med hög precision och kvalitet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Sjuksköterska till onkologiska kliniken
REGION ÖSTERGÖTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Sydöstra sjukvårdsregionen. Verksamheten är organiserad enligt följande: Öppenvård: Behandlingsmottagning: här ges poliklinisk behandling med cytostatika, immunterapi, antikroppar samt målsökande behandling Allmänna mottagningen: här följs patienter efter avslutad cancerbehandling Paramedicin: bestående av fysioterapeuter, dietister, kuratorer samt en arbetsterapeut/rehabkoordinator Strålbehandling Uppföljningsenhet för vuxna som haft barncancer Klinisk prövningsenhet Vi har även ett nära samarbete med cancer- och lungsjukvårdsenheten där våra patienter vid behov vårdas inneliggande. På den allmänna mottagningen är ett engagerat team bestående av tio kontaktsjuksköterskor och en undersköterska som arbetar tillsammans för att erbjuda en personlig och kunnig vård. På mottagningen har vi sjuksköterskeledda mottagningar som är diagnosspecifika, där vi följer upp patienter inom områden som: Biverkningar efter gynekologisk cancerbehandling Bröstcancer Neuroendokrina tumörer Prostatacancer Testiscancer Sarkom Vi strävar ständigt efter att utveckla vår verksamhet och utöka sjuksköterskeledda mottagningar för hjärntumör och gyncancer. Utvecklingen inom cancerområdet går fort framåt vilket medför att vi idag kan ge behandlingar inom fler diagnosspecifika områden. Vi utvecklar även vårt arbetssätt löpande där införande av survivorship care plan står för dörren. Detta gör att vi nu söker nya kollegor som vill vara med och bidra till att utveckla och förbättra vården dels för våra bröstcancerpatienter med en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på den sjuksköterskeledda mottagningar följer du patienten under uppföljningsperiod efter cancerbehandlingen, både för patienter som är friska från sin cancer och patienter där cancern är kronisk. Du ansvarar för att patientens behandlings- och uppföljningsplan följs och ditt arbete ingår rådgivning och stöd via telefon och digitalt. Arbetet som kontaktsjuksköterska är både individuellt och teambaserat. Detta förutsätter att du har god förmåga att självständigt prioritera och driva ditt arbete samtidigt som du behöver vara flexibel och kunna samarbeta med kollegorna på mottagningen samt med övriga yrkesgrupper kring patientens rehabilitering och uppföljning efter cancerbehandlingen. Arbetet är kontorstid, måndag till fredag. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med intresse för onkologi. Du beskrivs som en empatisk, driven och flexibel person med stark ansvarskänsla. Du arbetar självständigt, är trygg och stabil samt har god förmåga att planera och prioritera, även i stressade situationer. Du kan växla mellan detaljer och helhet, är förbättringsorienterad och anpassningsbar vid förändringar. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och hanterar måna kontaktytor väl. Du bidrar till en positiv arbetsmiljö och personlig lämplighet värderas högt i din roll. Ansökan och anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!  Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Environmental Coordinator
SAAB AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker nu en passionerad och målmedveten Environmental Coordinator till våra innovativa team i Linköping eller Karlskoga. Om du är redo att anta en spännande utmaning och bli en nyckelspelare i projekt som formar framtidens teknik, då är detta din chans! Som Environmental Coordinator kommer du att jobba med miljö- och kemikaliearbetet som är kopplat till våra produkter inom affärsenheten Missile Systems. Våra affärer innefattar såväl nyutveckling som produktion och supportaffärer. Det innebär ett nära samarbete med olika funktioner i verksamheten för att kunna hantera miljökrav och miljödokumentation kopplad till utveckling, inköp, försäljning, användning och avveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten i varierad omfattning: * Planera, koordinera, genomföra och kontrollera aktiviteter som stöder projektens/produktens miljömål och säkerställa efterlevnad av produkternas miljökrav. * Tolka och tillämpa befintlig miljö- och kemikalielagstiftning gällande våra produkter. * Samarbeta med kemi- och miljöfunktioner inom olika avdelningar. * Hantera diverse kemikaliefrågor * Stödja konstruktion och designavdelning med hållbara materialval och materialdeklarationer * Framtagning av miljö- och kemikaliedokumentation till kund. * Bedriva förändringsarbete genom att ersätta material och kemiska produkter med alternativ med mindre hälso- och miljöeffekter. * Lagstagstadgad rapportering till myndigheter gällande farliga ämnen. * Samverka med funktioner från andra delar av organisationen. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet. Placeringsort är Linköping eller Karlskoga. Din profil Vi söker dig med ett stort intresse och engagemang för kemikalierelaterade miljöfrågor! Du har följande kompetenser och/eller erfarenheter: * Akademisk/högskoleutbildning inom miljö, kemi, material/maskinteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * God kunskap inom lagstiftningen inom miljö- och kemikalieområdet och då främst REACH och CLP. * Du är en god kommunikatör och har en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Du är: * Drivande och självständig i ditt arbetssätt. * Initiativtagande; du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. * Bra på att samarbeta med andra, oavsett vilken funktion eller roll de arbetar i. * Kommunicerar på ett tydligt sätt; du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Verksamhetschef gruppbostad
Omsorgsgruppen In AB
Socialsekreterare

Om oss Omsorgsgruppen är ett litet privat företag som funnits sedan 1996. Vi har kontor i Norrköping, Linköping och Finspång och bedriver verksamhet i hela Östergötland. Omsorgsgruppens värdeord Glädje-Respekt-Omtanke-Helhet genomsyrar hela organisationen och är med oss i det dagliga arbetet med våra brukare. Vi tror starkt på människors lika värde och du som söker hit behöver dela det synsättet. Vad vi söker Vi växer så det knakar! En av våra chefskollegor har gått vidare till annan tjänst inom företaget. Vi har även vunnit flertalet upphandlingar. Så nu söker vi två verksamhetschefer till våra gruppbostäder i Linköping. Våra boende är vuxna människor med olika typer av diagnoser som behöver stöd och stöttning i vardagen. Då vi är en privat utförare och verksamhetschefen står som ansvarig på IVO-tillståndet har vi vissa krav från IVO att förhålla oss till. Du behöver ha relevant högskoleutbildning som tex socionom samt ha 2 års dokumenterad erfarenhet av LSS. Det är inte ett krav i sig att du har körkort, men då vi har krav på chefsnärvaro på våra gruppbostäder underlättar det för dig om du på ett smidigt sätt kan ta dig runt. Om rollen Som verksamhetschef har du det yttersta ansvaret för driften av dina enheter. Du säkerställer att vi följer våra avtal med kommunen samt håller dig uppdaterad kring och säkerställer att de lagar och regler som gäller för vårt verksamhetsområde efterlevs. Vidare har du personal- och budgetansvar samt delegerat arbetsmiljöansvar för dina enheter. Vi samverkar mycket med andra aktörer, som tex SSK, rehabteam, olika myndigheter och kommunen, så en förmåga att se helheten och kunna lägga upp olika strategier i samverkan med andra är en nödvändighet för att lyckas i rollen som verksamhetschef. Vi hoppas och tror att du är en positiv person som är duktig på att se och lyfta positiva egenskaper hos andra. Du tycker att verksamhetsutveckling är kul och har ett driv och en framåtanda som smittar av sig. Vi ser verksamhetschefen som en del av ett större team, där vi tillsammans med våra medarbetare arbetar för att våra boende ska ha det så bra som möjligt. Att vi uppmuntrar och arbetar för ett så utvecklande och självständigt liv som möjligt för våra boende är en självklarhet för oss. Tjänsten är på 100% och tillträdet är enligt överenskommelse. Det ingår ledningsjour. Du kommer förväntas göra vissa resor till huvudkontoret i Norrköping, men den mesta av din tid kommer att fördelas mellan gruppbostäderna och kontoret i Linköping. Kontorsutrymmet i Linköping delas mellan verksamhetschefer inom både gruppbostad/daglig verksamhet och personlig assistans, så man sitter sällan helt själv. Intresserad av tjänsten? Du får gärna kontakta vice VD Caroline Andersson om du har frågor om tjänsten. Annars är du välkommen att maila in din ansökan med CV och personligt brev så återkopplar vi så snart vi kan. Urval sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan! Mail: [email protected] Tel: 070-811 59 24

4 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Specialistundersköterska till Kärna vårdby
Linköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Nu söker vi på Kärna vårdby en specialistundersköterska för tillsvidareanställning. Tjänsten är på 100 % och du arbetar dag, kväll och helg.   Som specialistundersköterska är du en viktig del i omvårdnadsarbetet där du deltar i det dagliga arbetet med dina kollegor. Du har även en central roll när det kommer till planeringen och strukturen i arbetsdagarna. På Kärna vårdby arbetar vi enligt en dagplanering där du som specialistundersköterska tillsammans med samordnaren ansvarar för detta. Planeringen sker en vecka i taget. Du ansvarar även för att hålla i de reflektionsstunder som sker inför varje rapport samt registrering, utveckling och utbildning. På Kärna vårdby strävar vi gemensamt efter att upprätthålla goda relationer med kunder, närstående samt övriga samverkanspartners. Vi arbetar utifrån IBIC (individens behov i centrum) och med individens bästa i fokus samt registrering utifrån nationella kvalitetssystem som BPSD (beteendemässiga och psykiska symptom vid demens) och senior alert. I tjänsten sedvanliga omvårdnadsuppgifter och hushållsuppgifter som städ och tvättning.  Din arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen bedriver äldreomsorg i kommunal regi i Linköping. Här finns det cirka 1200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Linköpings kommun har lång och väletablerad erfarenhet av vård och omsorg för våra äldre invånare.      Kärna vårdby som är beläget i Malmslätt består av dels ett korttidsboende men även ett demensboende. På korttidsavdelningen finns 22 platser och på demensavdelningen som ligger i huset bredvid finns 10 permanentplatser. Till boendet finns goda förbindelser med kollektivtrafik.  På Kärna vårdby får du vara en del av en spännande och fartfylld miljö där du stöter på komplexa sjukdomsfall och arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens. Som specialistundersköterska arbetar du nära både sjuksköterskor och annan omvårdnadspersonal för att skapa så bra dagar som möjligt för de boende.  Du som söker Vi söker dig som har en godkänd utbildning som specialistundersköterska, samt erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt. Har du tidigare erfarenhet av av arbetssättet IBIC (individens behov i centrum) samt erfarenhet eller kunskap kring BPSD (beteendemässiga och psykiska symptom vid demens) ser vi det som meriterande. Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.     Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. I denna rekrytering ingår språktest som en del i bedömningen. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15536 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Samordnande socialpedagog sökes till specialiserat HVB!
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Viljan Active Omsorg Rundelsgatan Active HVB Rundelsgatan är ett litet och specialiserat HVB beläget i Linköping. Vi tar emot barn och unga mellan 14-21 år i behov av individuell behandling i vårt lägenhetskoncept. Vi arbetar aktivt och målinriktat för att skapa en trygg, tillitsfull samt lärande- och meningsfull tillvaro.  Om rollen som samordnande socialpedagog Hos oss arbetar du i en ledande position i ett team med olika professioner som gemensamt leder ungdomarnas behandlingsprocesser framåt. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra ungdomar. Arbetet innebär att möta människor i kris och/eller med en svår livssituation, det är av stor vikt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt och tryggt sätt. Tillsammans i teamet och tillsammans med ungdomen skapar du en fungerande och trygg vardag. Som samordnande socialpedagog arbetar du i verksamheten med att leda den dagliga driften och utföra omvårdnadsuppgifter, du bistår även verksamhetschef och biträdande verksamhetschef med administrativa arbetsuppgifter så som schemaläggning och bemanning, kvalitetsförbättringar, riskbedömningar och dokumentation. Som samordnande socialpedagog är du behandlingsansvarig för de inskrivna och driver en ambitiös och målinriktad behandlingsprocess. Du är i din roll en naturlig del i den operativa ledningen. Kvalifikationer Du är inspirerande och relationsskapande och har god förmåga att etablera fina kontakter med både klienter och medarbetare. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se både verksamhetens och klientens behov.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socionom, beteendevetare eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av att jobba som chef alternativt samordnare i en verksamhet inom socialt arbete.  B-körkort. Meriterande: Handläggningserfarenhet från myndighet. Tidigare erfarenhet av att jobba behandlande med målgruppen.   Grundläggande psykoterapiutbildning eller andra fortutbildande kurser som exempelvis TMO, MI, ÅP och dylikt. Anställningsvillkor Roll: Samordnande socialpedagog Anställningsform: Föräldravikariat, till och med 1/9 2026 med god möjlighet till förlängning.  Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: Dagtid.  Tillträde: Enligt överenskommelse.  Vad kan vi erbjuda dig?  Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.  Sista ansökningsdag 31/7 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mika Fischer, [email protected], 070-3055133 Biträdande verksamhetschef Olivia Ring, [email protected], 070-6678750

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 december 2025
Arbetsuppgifter inom luftvärdighet & certifiering civila flyg
SAAB AB
Flygtekniker

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Inom Saab Aeronautics avdelning Special Mission och Regional Aircraft hanterar vi de civila Saab 340 och Saab 2000 flygplanen och våra Special mission flygplan. Framför oss har vi flera nya stora utvecklingsuppdrag som innebär spännande uppdateringar av våra produkter. Inom området luftvärdighet och certifiering behöver vi fler kollegor till arbetet med certifiering och luftvärdighet. På luftvärdighetskontoret jobbar vi med att säkerställa att våra flygplan är godkända, certifierade och luftvärdiga inom våra civila och militära designtillstånd samt säkerställer att arbetet sker enligt luftfartsmyndigheters förväntan. Detta innebär att vi bl.a. ansvarar för certifieringsarbetet och rapportering av händelser mot våra luftfartsmyndigheter. En del av arbetet innebär att man projektleder arbetsuppgifterna kopplade till certifiering och luftvärdighet. Även mindre uppdrag dyker upp i vardagen som ska hanteras. Då vi inom Special Mission och Regional Aircraft inte är så stor organisation så får du möjlighet att prova på olika frågor och varierande frågeställningar beroende på intresse och kompetens. Uppgifterna är varierande och du kommer att skaffa dig ett brett kontaktnät både internt och externt. Med tanke på bredden av arbetsuppgifter kommer du att ha goda möjligheter att bygga kompetens inom teknik, kunskap om våra flygplan samt regelverk, så det är stor möjlighet till personlig utveckling. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom något av följande områden så som flygplansutveckling, regelverk, certifiering, projektledning samt gillar ordning och reda. Kunskaper om och intresse för det internationella civila luftfartregelverket är en bra startpunkt för att kunna komma in i certifierings- och luftvärdighetsfrågor. Men ett öppet sinne, ett intresse för att lära sig nytt och nyfiken på hur vi kan förbättra vår verksamhet är ett stort plus. Produktkunskap om våra flygplan är något som man kan lära sig, men grundläggande förståelse för komplett flygplan är en bra bas att stå på. Erfarenhet från andra typer av myndighetsreglerade organisationer är också meriterande. I denna tjänst sker all skriftlig kommunikation på engelska, vilket innebär att du måste ha mycket goda språkkunskaper i engelska såväl i tal som i skrift. Då delar av vårt regelverk är på svenska, är god kunskap även i det svenska språket ett krav för tjänsten. Vi söker dig som har förmågan att tänka analytiskt och har ett inre driv för att nå dina och verksamhetens mål. Du ser det som en självklarhet att kunna arbeta såväl självständigt som i grupp, då social interaktion och samarbete med andra inte innebär några svårigheter för dig. Tjänsten ställer även krav på noggrannhet och struktur. Följande förmågor, egenskaper och kompetenser är meriterande för tjänsten: * Teknik- och/eller flygintresse * Erfarenhet av att läsa/tolka luftfartsmyndighetskrav och skapa/kvalitetssäkra interna regelverk * Erfarenhet av systemsäkerhetsarbete * Erfarenhet av utvecklingsarbete av flygplan * Erfarenhet av chefs- eller projektledararbete Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här . Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Laborant till ledande globalt analysföretag, SGS i Linköping
SGS Analytics Sweden AB
Laboratorieingenjörer

Vi söker nya medarbetare till vårt team. Vill du vara en del av ett team där ditt arbete gör skillnad varje dag? Är du en engagerad person som gillar utmaningar och vill utvecklas inom livsmedelsanalys? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten Vi söker nu en strukturerad och noggrann laborant till avdelningen för Livsmedelskemi På SGS Livsmedelskemi analyserar vi livsmedel för att säkerställa att innehållet överensstämmer med innehållsdeklarationen, till exempel för att upptäcka oönskade allergener. Som en del av vårt team kommer du att ha en viktig roll i detta arbete, där du stöttar våra avdelningar med varierande uppgifter. I vårt team kommer du att få göra stor skillnad och stötta våra avdelningar. Vi är måna om att ge dig en god introduktion med nödvändig upplärning för att kunna utföra arbetet. Det kan vara allt från enklare manuell utrustning till helautomatiserade robotar.  Din profil Vi söker dig som trivs med både självständigt arbete och samarbete i grupp. Du är ansvarstagande, beslutsför och visar intresse för dina kollegor och din omgivning. Du är engagerad, initiativrik och har ett öga för förbättringar i arbetssätt och processer. Att följa instruktioner, arbeta strukturerat och effektivt är en självklarhet för dig. Krav Ett krav för att kunna arbeta hos oss är att du har goda kunskaper i svenska (lägst B2 enligt europeiska referensramen) och engelska, i både tal och skrift eftersom våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska och vårt koncernspråk är engelska. • Minst gymnasieexamen, gärna pågående studier inom livsmedelskemi Meriterande • Högskoleutbildning inom naturvetenskapligt område, gärna inom kemi • Lean • Arbetslivserfarenhet från produktion, laboratorium, industri eller motsvarande Vårt erbjudande På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi strävar efter att vara det säkra, jämlika och hållbara labbet, en arbetsplats där vi trivs och har kul tillsammans. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld! Hur och när? Tjänsterna är visstidsanställningar vid behov, med goda möjligheter till fast anställning. Start sker enligt överenskommelse och gärna så snart som möjligt. Ansökan Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV senast den 31 augusti. Vi kommer att hålla löpande intervjuer. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Almedina Kovac, mobil 0760-786608 eller via email: [email protected] SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå. I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance. SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025