Är du lärare i handelsämnen och har ett relationsskapande förhållningssätt till eleverna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att fler elever får en bra skolgång. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare i handelsämnen (ex. försäljning 1, försäljning och kundservice, handel nivå 1,2,3 och utställningsdesign) är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Som lärare samarbetar du med vårdnadshavare, kollegor och med andra som förekommer i skolan för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Du knyter och underhåller kontakter med företag samt driver projekt med företag i branschen. I tjänsten ingår även mentorskap. Din arbetsplats Katedralskolan är Linköpings äldsta gymnasieskola och vi värnar om tradition och utveckling samtidigt som vi har en modern utbildning. På Katedralskolan går 1300 elever. Det finns fyra nationella studieförberedande gymnasieprogram, ett yrkesförberedande samt ett internationellt program. Vi erbjuder ekonomiprogrammet, humanistiska programmet, naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, International Baccalaureate och Försäljnings- och serviceprogrammet. Vi är ca 125 anställda totalt varav 5 st lärare undervisar i handelsämnen. På plats i skolan finns även kurator, skolpsykolog, skolsköterskor, specialpedagog, SYV, bibliotekarier och vaktmästare. Lärarlaget är rutinerat och vi har väl upparbetade processer där vi gärna ser att vi tar lärdom och stöd av varandra även om undervisning sker i olika ämnen. Vi samarbetar även med andra gymnasieskolor i Linköping. Vår undervisning är elevnära och bygger på att skapa förtroende och relation med eleverna. Alla elever ska i sina studier möta öppenhet och tolerans samt tränas till kreativitet, initiativförmåga och eget ansvarstagande. Vi utrustar våra elever med akademiska och medmänskliga förmågor som de behöver för att verka och leva i vår globaliserade värld. Du som söker I första hand söker vi dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i handelskurser på gymnasiet. I andra hand söker vi dig med slutförd lärarutbildning för gymnasiet. Alternativt är du i slutet av din utbildning för att bli lärare i gymnasiet. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete i läroplansstyrd skola via praktik eller som anställd. Det är meriterande om du har undervisat i kurser på försäljnings- och serviceprogrammet under minst ett läsår. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att sätta betyg alternativt dokumenterat elevers lärande under läsåret. Du har digitala kunskaper och hänger med i ex. näthandeln. I din roll som lärare i gymnasiet har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Gy11/Gy25) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Gy11/Gy25) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Du tycker att det är kul att samarbeta med företag i branschen och att driva projekt med företag. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Snarast/enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning. För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1st. Ref. nr: 15431 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Vi gör det möjligt för dig att lyckas Med din insats kan vi nå större framgång tillsammans. Därför vill vi som arbetsgivare att du trivs och har de bästa förutsättningarna att lyckas med ditt uppdrag inom Linköpings kommun. Vi vill att du ska kunna utvecklas och nå din fulla potential!
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Är du undersköterska och vill få möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor göra skillnad för våra äldre? Då kan tjänsten som undersköterska till Kärna vårdboende vara något för dig! Vi söker just nu två kollegor som vill bli en del av vårt härliga gäng. Tjänsten är en tillsvidareanställning förlagd på 80-100 % enligt överenskommelse. Din arbetstid kommer vara förlagd till vaken natt och kväll. Hos oss får du arbeta med att tillgodose kundernas individuella behov. Tillsammans med dina kollegor är du en viktig pusselbit i att skapa en meningsfull vardag för våra kunder. Du kommer att arbeta för att skapa möjlighet till social samvaro och delta i olika aktiviteter, exempelvis sång, matlagning och trädgårdsarbete. I tjänsten som undersköterska ingår även omvårdnadsuppgifter vilket innefattar exempelvis hjälp vid förflyttningar, personlig hygien, hushållssysslor samt medicinska insatser. Vi arbetar utifrån IBIC (Individens Behov I Centrum) och med individens bästa i fokus. Vårt arbete präglas även av ett salutogent förhållningssätt vilket innebär att se till det friska och locka fram personens egna förmågor. I tjänsten kommer du få möjlighet till utveckling i din roll då du kommer att bli tilldelad ett kontaktmannaskap för ett antal individer. Detta innebär att du deltar vid välkomstsamtal där du tillsammans med kunden planerar stödinsatser. Du ansvarar för kundens genomförandeplan och dokumenterar i systemet Treserva. I rollen ingår det även att ha en nära kontakt med anhöriga och andra samverkansparter. Din arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningens Äldreomsorg driver Kärna vårdboende med inriktning sjukhem. Linköpings kommun har lång och väletablerad erfarenhet av vård och omsorg för våra äldre invånare. Boendet ligger naturnära beläget i stadsdelen Malmslätt. Vi har tre avdelningar med totalt 29 vårdplatser. I anslutning till lägenheterna finns gemensamma utrymmen såsom kök och vardagsrum, vi har också tillgång till uteplats och balkonger. På Kärna vårdboende ordnar vi olika typer av aktiviteter varje vecka som exempelvis bingo, gymnastik samt sång och dans. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp av 25-30 härliga kollegor. I vår verksamhet arbetar undersköterskor, vårdbiträden samt sjuksköterskor. Du som söker Vi söker dig som har en godkänd utbildning som undersköterska, samt erfarenhet av arbete eller praktik inom området. Du har också kunskap om salutogent förhållningssätt och erfarenhet av arbete med delegerande sjukvårdsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du har kännedom om arbetssättet IBIC (Individens Behov I Centrum) och lågaffektivt bemötande. Vidare är det även meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av BPSD (Beteendemässiga och Psykiska Symptom vid Demens). Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Du har förmåga att använda digitala verktyg i ditt arbete och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 80-100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15531 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Är du undersköterska och vill få möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor göra skillnad för våra äldre? Då kan tjänsten som undersköterska till Kärna vårdboende vara något för dig! Vi söker just nu fler kollegor som vill bli en del av vår arbetsgrupp på Kärna vårdboende. Tjänsterna är tillsvidare med arbetstid dag, kväll och varannan helg. Hos oss får du arbeta med att tillgodose den enskildes individuella behov. Tillsammans med dina kollegor är du en viktig pusselbit i att skapa en meningsfull vardag för våra boende. I tjänsten som undersköterska ingår även omvårdnadsuppgifter vilket innefattar exempelvis hjälp vid förflyttningar, personlig hygien samt medicinska insatser med utökad delegering från sjuksköterska. Du kommer även utföra sedvanliga hushållsuppgifter som städ och tvättning. I det dagliga kommer du att arbeta för att skapa möjlighet till social samvaro och delta i olika aktiviteter. Vi arbetar utifrån IBIC (Individens Behov I Centrum) och med individens bästa i fokus. Vårt arbete präglas även av ett salutogent förhållningssätt vilket innebär att se till det friska och locka fram personens egna förmågor. Hos oss kommer du få möjlighet till utveckling i din roll då du kommer att bli tilldelad ett kontaktmannaskap för ett antal individer. Detta innebär att du deltar vid välkomstsamtal där du tillsammans med den enskilde planerar stödinsatser. Du ansvarar för genomförandeplan och dokumenterar i systemet Treserva. I rollen ingår det även att ha en nära kontakt med anhöriga och andra samverkansparter. Din arbetsplats Kärna vårdboende ligger naturnära beläget i stadsdelen Malmslätt. Boendet har tre avdelning med totalt 29 vårdplatser och med inriktning sjukhem. Flertalet av våra boende har utöver det somatiska utvecklat demenssjukdom. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp av 25-30 härliga kollegor. I vår verksamhet arbetar undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor, verksamhetschef samt samordnare. Vi utgår även från multiprofessionella team där vi alla samverkar kring den enskilde tillsammans med fysio- och arbetsterapeut. I anslutning till de boendes lägenheterna finns gemensamma utrymmen såsom kök och vardagsrum. Vi har också tillgång till uteplats och balkonger. På Kärna vårdboende ordnar vi med olika typer av aktiviteter varje vecka som exempelvis bingo, gymnastik, temakvällar såsom vin- och ostprovning samt sång och dans. Varannan månad är det planerade utflykter till exempelvis flygvapenmuseet, Domkyrkan, Missionskyrkan eller Gamla Linköping. Du som söker Vi söker i första hand dig som har en godkänd utbildning som undersköterska med yrkesbevis från Socialstyrelsen. För tjänsten behöver du ha tidigare erfarenhet av arbete eller praktik inom stöd, vård och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbete utifrån delegerande sjukvårdsuppgifter. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbete med palliativ vård och/eller demenssjukdom. Vidare är det önskvärt om du har erfarenhet att arbete utifrån BPSD (Beteendemässiga och Psykiska Symptom vid Demens) För tjänsten är det meriterande om du har kunskap om salutogent förhållningssätt. Vi ser det även som meriterande om du har kännedom om arbetssättet IBIC (Individens Behov I Centrum) och lågaffektivt bemötande. Arbetet inom äldreomsorgen innefattar mycket kundkontakter och dokumentation, vilket innebär att vi har ett krav på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt i det svenska språket. Du har god datorvana och det är meriterande om du har erfarenhet av att dokumentera i journalsystem. Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Du arbetar även bra tillsammans med andra människor och lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Det är också viktigt att du har en empatisk förmåga som innebär att du kan sätta dig in i andras perspektiv och situation. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad:100% Antal lediga befattningar: 2 Ref. nr: 15530 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.
Beskrivning Vår klient i teknologisektorn söker nu en engagerad och lösningsorienterad systemadministratör med fokus på skrivarsystem och etikettslösningar. Du kommer att bli en del av ett kompetent och hjälpsamt team där din tekniska skicklighet och ditt engagemang för drift och support är avgörande för verksamhetens framgång. Den här rollen passar dig som har ett stort tekniskt intresse, god analytisk förmåga och en vilja att skapa effektiva och stabila lösningar för slutanvändare. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör ansvarar du för driften och förvaltningen av skrivarsystem och etikettskrivare inom organisationen. Du arbetar med installation, konfiguration och felsökning av skrivarlösningar, samt säkerställer att systemen är säkra, kostnadseffektiva och möter organisationens krav. Du genomför systemuppdateringar, hanterar säkerhetskopiering och arbetar proaktivt med att optimera driftmiljön. Samverkan med leverantörer och interna användare är en viktig del av arbetet, liksom att ge support och bidra till en positiv användarupplevelse. Kvalifikationer - Minst 4 års erfarenhet av systemadministration och teknisk support - Grundläggande kunskaper inom nätverk och serveradministration - God kommunikations- och samarbetsförmåga - Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ - Serviceinriktad med fokus på användarupplevelse Meriterande - Certifiering eller utbildning inom IT-systemadministration eller motsvarande - Erfarenhet av databashantering, SQL och övervakningsverktyg - Kunskap om ServiceNow - Kunskap om serverhantering Villkor Tjänsten är på heltid och utförs på plats på vår klients kontor i Stockholm, Linköping eller Jönköping. Uppdraget startar den 25 augusti 2025 och pågår till och med 31 maj 2026. Om du är redo att ta dig an en roll som systemadministratör inom en tekniskt avancerad miljö och vill bidra till stabila och användarvänliga lösningar, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi hanterar urval löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vi söker nu ordinarie psykolog för tillsvidareanställning i vårt Samtalsteam. Varmt välkommen till oss i Ekholmen! Vårdcentralen Ekholmen ligger i södra delen av Linköping. Vi har idag knappt 22 000 listade. Befolkningen är åldersmässigt och socioekonomiskt blandad med en stor andel personer över 65 år, samtidigt som området är expansivt med en pågående nybyggnation och inflyttning av yngre barnfamiljer. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen Ekholmen är enakademisk enhet och ingår i Primärvårdscentrums USV-enhet med särskilt fokus på forskning, utveckling och undervisning. Vi ser positivt på viljan att förändra och vara delaktig i förbättringsarbeten. Vi arbetar för telemedicinska - och digitala lösningar. Vi vill vara med i framtiden och ha roligt tillsammans! Här kan du läsa om vår karriärstege för psykologer och även om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Samtalsmottagningen är uppbyggt med tre ordinarie psykologer som tillsammans med en rehab koordinator arbetar i team och ansvarar för att planera, organisera och utvärdera arbetet för psykisk hälsa. Arbetet innebär bedömning och KBT-behandling för vuxna med mild till måttlig grad av depressiva besvär, ångesttillstånd eller stressrelaterad ohälsa. Vår utgångspunkt är en stegvis vårdmodell, där vi utöver sedvanlig KBT-behandling, erbjuder öppna hälsoföreläsningar och internet-KBT. Insatsen sträcker sig från bedömning och rådgivning i telefon till något längre primärvårdsanpassade behandlingar. Vi förväntas oss att du är positiv till att leda gruppbehandlingar som del av ordinarie arbetet. Din roll på vårdcentralen är även konsultativ, vilket innebär ett tätt samarbete med övriga professioner där du bidrar med värdefull psykologisk kunskap till teamet kring patienten. Vi har en psykolog som bemannar en resurstelefon tillgänglig under dagen och som har möjlighet till akuta bedömningar tillsammans med övriga professioner på vårdcentralen. Arbetsgrupp Vårdcentralen är bemannad med specialister i allmänmedicin, läkare under utbildning, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, psykologer, rehabkoordinator, dietist, fotvårdsspecialist och medarbetare på lab. Vi har en välfungerande diabetesteamverksamhet, astma/KOL-mottagning, äldrevårdsmottagning och en mycket omtyckt familjecentral där BVC och Linköpings kommun med Råd och stöd och öppen förskola, samverkar för familjer. Om dig Du är legitimerad psykolog med erfarenhet av KBT-behandling. Erfarenhet av primärvård är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av eller intresse för ACT och Integrerad beteendehälsa (IBH), handledning, konsultativt arbete samt forskning. Uppdraget ställer krav på flexibilitet, en god samarbetsförmåga, samt förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Därför är det en fördel om du känner dig trygg i din yrkesroll och är van vid att fatta självständiga beslut, avgränsa dig i arbetet och kommunicera på ett tydligt sätt. Du trivs med att arbeta i team och delar gärna med dig av din kunskap till andra. Du är nyfiken och positiv till och vill ta en aktiv roll i att genomföra förbättringsprojekt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Beskrivning Vår klient söker en engagerad och lösningsorienterad kravanalytiker/projektledare som vill arbeta både verksamhetsnära och med IT . Du kommer att ha en nyckelroll i att omsätta verksamhetens behov till effektiva och hållbara IT-lösningar. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av kritiska system och miljöer som stöttar vår klients produktions- och leveranskapacitet. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att identifiera och analysera behov, och omvandla dessa till tydliga och verifierbara krav. Du kommer att driva workshops och kravhanteringsprocesser tillsammans med olika intressenter. Vidare kommer du att leda och driva initiativ, delta i förstudier samt stötta projekt som kan sträcka sig över såväl IT-infrastruktur som större verksamhetsförändringar. Du arbetar i nära dialog med arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller organisationens krav. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team som strävar efter ständig utveckling och kunskapsdelning. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att: - Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter - Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar - Utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt - Arbeta med infrastruktur Villkor Möjlighet att arbeta från något av följande orter: Malmö, Göteborg, Karlskrona, Jönköping, Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm eller Östersund. Arbetet sker på plats. Sysselsättningsgrad: 100%. Uppdragets längd: 1 september 2025 – 1 september 2026. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Är du ingenjör med erfarenhet av flygområdet? Nu söker vi en ny medarbetare till vår enhet Teknikutveckling Flyg och Rymd. I nära samarbete med ett erfaret team får du möjlighet att påverka både detalj och helhet i projekt som stärker Försvarsmaktens och Sveriges förmåga. Här är ditt arbete betydelsefullt i varje steg, från behov och idé till leverans och uppföljning. Om tjänsten Som projektingenjör kommer du genomföra forsknings- och teknikutvecklingsarbete samt demonstratorverksamhet. Du kommer vara verksam inom ett eller flera av följande specifika områden: - Framdrivning inklusive kraftgenerering och motormodeller. - Flygteknik inklusive konceptutveckling, aerodynamik, flygmekanik och modellmetoder. - Grundflygplan & materialteknik inklusive hjälpsystem, kraftlagring, signaturteknik I din roll kommer du arbeta självständigt utifrån planer, riktlinjer och praxis vid myndigheten. Huvudsakliga uppgifter är av analyserande och utvärderande karaktär, där forskning och utveckling (FoU), är ledordet. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att ta fram tekniska kravspecifikationer, analysera, utreda, rapportera samt stödja övrig dokumentation kopplat till aktuella FoU-projekt. Du kommer analysera, utarbeta, utvärdera och avrapportera projekthandlingar samt ge förslag till beslut. I din roll ingår även att medverka i angivna teknikområden i såväl nationella som internationella samarbeten inom flygområdet. Utöver detta kommer du komma att medverka i och följa upp pågående projekt gentemot ett eller flera länder och/eller organisationer där det svenska bidraget inom flygområdet utgör en del av samarbetet. Du är en naturlig del i enhetens verksamhetsutveckling, och kommer medverka i både civila och militära forum. Även andra arbetsuppgifter förekommer, och de kan komma att ändras över tid. Tjänsten är placerad i Stockholm eller Linköping . Resor inom- och utom landet förekommer. Om dig Vi söker dig som har civilingenjörsexamen eller högre akademisk examen med inriktning mot flygteknik, teknisk fysik eller maskin-/materialteknik, alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med frågeställningar inom utveckling och funktion för flygområdet. Du har goda kunskaper i Officepaketet, samt goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med komplexa och strategiska frågeställningar på teknisk nivå. Det är även meriterande om du har erfarenhet av förhandlingar eller har kunskap om offentlig upphandling. Har du dessutom erfarenhet från försvarsforskningsområden eller kunskap om FMV eller Försvarsmaktens organisation och arbetssätt ser vid det som en fördel. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som trivs med att samarbeta med andra människor, arbetar bra med komplexa problem samt planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan förstå och tillämpa affärsmässiga principer, samt har förmåga att samordna grupper och skapa engagemang och delaktighet. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde flyg- och rymdmateriel som ansvarar för de flyg- och rymdsystem som används av Försvarsmakten, exempelvis stridsflyg, helikoptrar och transport- och specialflyg. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO Mikael Svensson, OFR/S Madeleine Lithander, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000. • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Jacob Ask Di Guida via mail [[email protected]]. Jacob är på semester under denna annonseringsperiod, men kollar sin mail sporadiskt. Han är tillbaka 18e augusti. #LI-Hybrid För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.
Nu söker vi en projektledare som vill vara med och forma framtidens teknikutveckling inom flygområdet. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Tillsammans med ett erfaret team är du med och skapar lösningar som gör avtryck – både idag och i framtiden. Om tjänsten Som projektledare kommer du arbeta med forskning- och teknikutveckling samt materialutveckling och demonstratorverksamhet. Du kommer vara verksam inom ett eller flera av följande specifika områden: - Framdrivning inklusive kraftgenerering och motormodeller. - Flygteknik inklusive konceptutveckling, aerodynamik, flygmekanik och modellmetoder. - Grundflygplan & materialteknik inklusive hjälpsystem, kraftlagring, signaturteknik Du kommer i din roll leda arbete som utförs i mindre projektteam under kontrollerade former och med ett bestämt mål. Du kommer säkerställa att FoU (Forskning och utvecklingsprojekt) inom flygområdet genomförs på ett gynnsamt sätt för utvecklingen av Försvarsmaktens förmågor. Som projektledare innefattar dina arbetsuppgifter bland annat att planera, leda, utveckla, genomföra och följa upp FoU-projekt inom verksamhetsområde flyg- och rymdmateriel. Du ansvarar för att leveranser uppnås enligt tidplan, enligt budget samt med överenskommen kvalitet. Du kommer även ansvara för upphandlingar och ekonomi i tilldelade projekt. Du kommer i din roll upprätthålla och utveckla kontakter som krävs för att skapa förutsättningar för såväl nationella som internationella samarbeten. Du kommer därigenom även medverka i och följa upp pågående projekt där ett eller flera länder och/eller organisationer deltar och där det svenska bidraget inom flygområdet utgör en del av samarbetet. Fler arbetsuppgifter tillkommer, och kan komma att ändras över tid. Tjänsten är placerad i Stockholm eller Linköping. Resor inom- och utom landet förekommer. Om dig Vi söker dig som har en civilingenjörsexamen eller högre akademisk examen med inriktning mot flygteknik, teknisk fysik eller maskin-/materialteknik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med frågeställningar inom utveckling och funktion för flygområdet Du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med komplexa och strategiska frågeställningar på teknisk nivå. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av att leda projekt med underlydande projektmedarbetare. Har du erfarenhet av förhandlingar eller har kunskap om offentlig upphandling ser vi det som en fördel. Det är även en fördel om du har erfarenhet från försvarsforskningsområden eller har kunskap om FMV och Försvarsmaktens organisation och arbetssätt. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som är duktig på att leda, motivera och förse andra med det som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Du är också duktig på att lösa komplicerade problem och trivs med att arbeta med andra människor. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde flyg- och rymdmateriel som ansvarar för de flyg- och rymdsystem som används av Försvarsmakten, exempelvis stridsflyg, helikoptrar och transport- och specialflyg. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO Mikael Svensson, OFR/S Madeleine Lithander, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000. • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Jacob Ask Di Guida via FMV:s växel: 08-782 4000. • Kontakta [förnamn efternamn] vid frågor om rekryteringsprocessen. #LI-Hybrid/ #LI-Onsite För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.
När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer. På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland. Du kommer att tillhöra Enheten för juridik, som tillhör Länsstyrelsens avdelning för verksamhetsstöd, finns i dagsläget 13 medarbetare, vilka är jurister och beredningshandläggare. Enheten ansvarar bland annat för handläggning av överklagningsärenden och tillsyn av överförmyndare, samt bistår med en bred juridisk rådgivning till kollegor i andra professioner inom Länsstyrelsen. Länsstyrelsen Östergötlands handläggning av överklagade beslut Länsstyrelsen Östergötland handlägger överklaganden av kommunala beslut inom ett flertal lagstiftningsområden. Östergötlands län består av 13 kommuner. Handläggningen sker digitalt i vårt digitala ärendehanteringssystem. Länsstyrelsens beslut kan överklagas till Förvaltningsrätten eller Mark- och miljödomstolen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att bereda och handlägga överklagade kommunala beslut inom olika lagstiftningsområden. I beredningen ingår bland annat att göra en första inledande granskning av ärenden, kontrollera att samtliga handlingar inkommit och hantera skriftlig kommunicering mellan parter. I arbetet ingår även att hantera kontakten med parterna i ärendena. Handläggningen innebär att självständigt utreda och skriva förslag till beslut. Du kan även komma att handlägga andra typer av ärenden och vara internt juridiskt stöd inom myndigheten. Du är beredd att bistå i de behov som verksamheten har och att stötta kollegor vid behov inom varierande arbetsområden. Ska-krav för tjänsten: - Svensk akademisk utbildning inom juridik, varav fullgjort minst 240 högskolepoäng inom området. - Intresse för offentlig förvaltning - Uttrycker dig väl i tal och skrift Som person är du självgående, ansvarsfull, engagerad och noggrann. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är flexibel och prestigelöst inställd till dina arbetsuppgifter, vilket gör att du vid behov lätt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningen är: En särskild visstidsanställning på 100 procent under perioden 4 augusti till 31 december 2025. Tillträdet till tjänsten är den 4 augusti 2025. Tjänsten är fokuserad mot beredning och handläggning av ärenden med målsatta handläggningstider. Handläggningstiderna är satta dels av regeringen, dels av länsstyrelserna. Tidpunkten för tillträdet är avgörande för att de målsatta handläggningstiderna ska kunna uppnås. Vill du veta mer kontakta: Enhetschef, Rebecka Djerfsten, telefon: 010-223 53 14 Fackliga företrädare: - SACO, v.26-28 Andrea Ståhl telefon: 010-2235582 - SACO v. 29 Ingegerd Wallin telefon: 010-2235614 - ST, Nina Stenmark, telefon: 010-223 53 04 Välkommen med din ansökan Som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 18 juli, ange ref nr: 11236. Läs mer om att jobba hos oss, vår värdegrund och våra förmåner: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Inom staten rekryterar vi efter principen om förtjänst och skicklighet. Det innebär att vi gör en helhetsbedömning och arbetar efter kompetensbaserad rekrytering som en kvalitetssäkring för objektivitet och icke-diskriminering. Följ oss i sociala medier: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/sociala-medier.html Läs mer om Länsstyrelsen i Östergötland: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-lansstyrelsen-i-ostergotlands-lan.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Så hanterar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-webbplatsen/sa-hanterar-vi-dina-personuppgifter.html
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Caverion och Saab har ett avtal gällande teknisk förvaltning, drift och underhåll av SAABs fastigheter nationellt. Det är ett partnerskapsavtal som bygger på bl.a. ömsesidigt förtroende och transparens. Vi är ett tight och trevligt team som nu ska utöka gruppen med snickare där Du får arbeta brett med alla typer av arbetsuppgifter. Du kommer främst att arbeta på vår site i Linköping men det kan förekomma att du också få arbeta på övriga siter i Östergötland. Dina arbetsuppgifter är främst - Finsnickeri och träbearbetning. - Mindre ombyggnationer, reparationer. - Ronderingar och felavhjälpande arbete - generell fastighetsskötsel. - Daglig kundkontakt. - Inköp och kontakter med leverantörer. - Kvalite- och miljösäkra arbetssättet. - Administration bl.a. tidredovisning. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Gymnasieutbildning, gärna Bygg- och anläggningsprogrammet alt. annan relevant teknisk utbildning. - Yrkesbevis Träarbetare. - Erfarenhet av rollen som snickare. - Kunskap inom svetsning är meriterande. - God datavana. - B-körkort. - God svenska i tal och skrift. - Säkra lyft, liftutbildning och heta arbeten är meriterande. Du trivs i en roll med dagliga kundkontakter och där arbetsuppgifterna är olika. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är en kreativ problemlösare och noggrann i din personlighet. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer