Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vi söker dig som vill vara med på en digitaliseringsresa och bli en del av att forma Saabs finansiella system. Du kommer ingå i ett team som har mycket bred kompetens, där alla deltar i både förvaltning och utveckling av system för finansiell rapportering. Vår avdelning, Financial Systems, är en del av Saabs centrala redovisningsfunktion och vi finns placerade på fler orter i Sverige. Vi har ett globalt ansvar för att förvalta, underhålla och utveckla finansiella system inom hela Saab gruppen. Du kommer vara delaktig i eller driva projekt för implementering och utveckling av systemstöd, där främsta fokus ligger på digitalisering och förbättring av verksamheten. Tillsammans med övriga ekonomifunktioner på Saab, leverantörer och kunder arbetar du för att se till att systemet stödjer ett effektivt, digitaliserat arbetssätt. Rollen kan i övrigt anpassas för att bättre matcha dina tidigare erfarenheter och intressen Arbetsort är Linköping med placering på Saabs kontor i Mjärdevi. Din profil Hos oss värdesätter vi olikheter och strävar efter att skapa en arbetsmiljö som präglas av respekt, öppenhet och nyfikenhet. Vi tror att det är i ett klimat där olika perspektiv och idéer får komma fram som vi verkligen kan utvecklas och hitta nya lösningar. Här får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk och stimulerande miljö där du gör skillnad. För att lyckas i rollen som systemförvaltare ser vi att du har en god analytisk förmåga, där du både kan se helheten och bryta ner komplexa problem för att hitta effektiva lösningar. Du trivs med att arbeta i eller leda team där du delar kunskap och idéer, samtidigt som du uppskattar att lära av andra. Samarbete är en självklarhet för dig och du ser vad som behöver göras och tar initiativ för att lösa uppgifter på ett självgående sätt. Vi söker dig som: * Är universitetsutbildad inom ekonomi * Har intresse för digitalisering och har flerårig erfarenhet inom liknande roll. * Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska. Om du har erfarenhet från Agresso, Unit4 Business World, Oracle, SAP, SQL, IFS, Pyramid, Monitor, Mercur eller liknande system ser vi det som meriterande för tjänsten. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom haft en ledande roll i branschen och är redo för nästa steg? I rollen som projektledare driver du projekt från kalkyl till slutbesiktning där du utvecklar både projekt och medarbetare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet projektledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som projektledare driver du projekt inom brand och säkerhet från start till mål med fullt ekonomiskt ansvar. Du leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri, från planering till slutbesiktning. Din vardag innebär att bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar tillsammans med teamet. Du ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samtidigt som du säkerställer säker arbetsmiljö. Du deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektframsteg tätt och agerar snabbt vid förändringar. Som ledare engagerar du teamet i problemlösning, bryter ner projekt i tydliga delmål och uppmuntrar förslag från medarbetarna. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Rollen passar dig som vill ha stort eget ansvar, bygga kundrelationer och leda team mot konkreta resultat. Du får påverka både projektgenomförande och medarbetarutveckling med stöd från en erfaren organisation. Arbete i säkerhetsskyddsupphandlade avtal och projekt kan förekomma. Driver projekt inom brand och säkerhet från start till mål med ekonomiskt ansvar Leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri från planering till slutbesiktning Bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar med teamet Ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samt säkerställer säker arbetsmiljö Deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektet och agerar vid förändringar Engagerar teamet i problemlösning och tar fram delmål Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av en ledande roll, såsom arbetsledare, ledande montör eller motsvarande B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Linköping, Mariestad, Norrköping, Nyköping och Södertälje Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Välkommen att bli en del av en arbetsgrupp som värnar om varandra och har roligt ihop! Hos oss jobbar vi med högspecialiserad vård inom gynekologi och bidrar till ökad livskvalité för våra patienter. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Hos oss på gynekologiska vårdavdelningen har vi en lite högre bemanning av sjuksköterskor för att kunna möta behovet av gynekologisk vård för inneliggande patienter, jourverksamhet, omhändertagande av kvinnor som utsatts för sexualiserat våld samt abortverksamhet. Det innebär att du aldrig arbetar ensam som sjuksköterska och att du inte kommer arbeta nätter den första tiden. Arbetsbeskrivning På avdelningen arbetar vi i parvård, som är ett nära och viktigt samarbete mellan sjuksköterska och undersköterska. I varje vårdlag finns upp till 6 patienter som vi tillsammans vårdar med patientens bästa i fokus. Som sjuksköterska ansvarar du för att våra patienter får rätt omvårdnad i varje given situation. Samarbetet med olika professioner är viktig och där du som sjuksköterska har en ledande roll i det dagliga arbetet. I de dagliga arbetsuppgifterna i vårdlaget ingår basal och specifik omvårdnad, läkemedelsadministrering, NEWS-kontroller, rondarbete, omläggningar, nutrition, inskrivning-och utskrivning av patienter, mobilisering samt förberedelser inför behandling med mera. Kvällar, helger och nätter har vi jourmottagning på avdelningen. På jourmottagningen tar vi emot, förbereder och assisterar vid undersökning. Som sjuksköterska hos oss behöver du vara ansvarstagande och nyfiken samt ha fallenhet för god kommunikation och samarbete. Arbetsgrupp Vår arbetsgrupp består av sjuksköterskor, undersköterskor, specialistsköterskor, läkare, fysioterapeuter, kurator, operationsplanerare, bemanningssamordnare, verksamhetsutvecklare, forskningssjuksköterska och kontaksjuksköterskor. Hos oss har vi erfarna sjuksköterskor som koordinatorer för att säkra tillgängligheten av erfaren personal på plats dygnets alla timmar samt för att tillgodose det medicinska behovet hos våra patienter. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö, utveckling och trivsel. Varje måndag har vi utbildning, reflektion med kurator och präst eller APT på eftermiddagen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Tidigare erfarenhet av arbete inom slutenvård är meriterande men inte ett krav. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.. Då du arbetar i ständig dialog med patienter och kollegor är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vi arbetar nära varandra och behöver ha en god kommunikation för att lyckas lösa de uppgifter vi möter i vardagen. Därmed passar tjänsten dig som trivs med samarbete och är lyhörd samt kommunikativ till både kollegor, patienter och anhöriga. Ansökan och anställning Vi erbjuder en tillsvidareanställning och tre vikariat. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För frågor gällande tjänsten kontakta Agnes Olsson, se kontaktuppgifter nedan. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Vill du vara med och bygga upp och utveckla vår verksamhet i Linköping/Norrköping? Vi på Ömangruppen söker en självgående och driven kyltekniker med starkt lokalt kontaktnät, som vill ta ansvar för att etablera vår närvaro i regionen. Hos oss får du en nyckelroll där din kreativitet, servicekänsla och målmedvetenhet kommer vara avgörande för framgång. Är du redo att ta nästa steg och bli en del av Ömangruppen? Då vill vi gärna höra från dig! "Mitt namn är Mattias och jag är Verksamhetschef för region Mitt. Just nu söker vi en energitekniker inom kyla till Linköping/Norrköping. Jag är en lagspelare som alltid vill att laget ska prestera och anser att social kompetens, driv och tydliga krav skapar en stark och effektiv arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!" - Mattias Darmark Verksamhetschef Ömangruppen erbjuder fullständiga lösningar inom allt som rör ventilation, värme, kyla och automation. Vi verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt företag. Våra värderingar skapar inte bara en gemenskap och vi-känsla, utan styr också hur vi arbetar i vardagen. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Ömangruppen har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Ömangruppen är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som kyltekniker hos oss på Ömangruppen arbetar du med servicearbete inom områden som kyla, ventilation, styr/regler och värme/energi. Du ser till att ditt arbete ute hos våra kunder leder till väl underhållna anläggningar med sänkta energi- och driftkostnader. Du etablerar och underhåller relationer med såväl nya som befintliga kunder. Du ansvarar för att självständigt driva projekt. • service och underhåll • genomföra felsökningar • utföra mindre servicemontage • injusteringar och styr- och regler • akutservice ute hos kund • bedriva merförsäljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Utbildning och erfarenhet av kyla, el, vvs och/eller ventilation • Certifikat kyla • God systemvana • Goda kunskaper i Office. • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som kyltekniker är du en engagerad problemlösare som trivs i en roll med många kontaktytor och höga krav på service. Du tar egna initiativ och arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt värdesätter du samarbete och bygger goda relationer med både kunder och kollegor. Din servicekänsla och kommunikativa förmåga gör dig till en uppskattad del av teamet. Social Hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör var vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om vårt arbete med hållbarhet och våra förmåner HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Linköping/Norrköping • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mattias Darmark +46363300344 Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-15 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Vill du jobba i rollen som chefsstöd? Vill du vara den som bidrar till goda förutsättningar för avdelningsledningens arbete? Då kan FOI vara din nya arbetsplats! Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete! Om tjänsten I rollen som avdelningssekreterare kommer du ge stöd och service till primärt avdelningschefen genom planering, uppföljning och samordning. I arbetsuppgifterna ingår daglig service, till exempel administration av kalendrar, telefonkontakter, granskning och kontroll av inkommande och utgående handlingar samt beredning av beslut. I uppgifterna ingår också framtagande av presentationsmaterial, förberedelser inför besök och möten (t.ex. avdelningens ledningsgruppsmöten). Tillsammans med kanslichefen och avdelningscontrollern är du sammanhållande för avdelningsgemensamma rutiner. Du förväntas också bidra med förbättringar av rutiner och processer, både på avdelningen och centralt på myndigheten när det är aktuellt, samt att kunna lämna stöd till andra kollegor. Om enheten Du kommer att ingå i avdelningskanslit som tillhör avdelningen Telekrig . På kanslit utvecklas och samordnars både processer och arbete inom det administrativa området. För att arbetet ska fungera smidigt arbetar du företrädelsevis på plats. Har du den kompetensprofil vi behöver? Krav Relevant utbildningsbakgrund på minst gymnasienivå. Flerårig erfarenhet av att stödja chefer på en statlig försvarsmyndighet. Van användare av Office-paketet och andra datoriserade stödsystem. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av att ha arbetat i något ekonomisystem (t. ex Agresso). För att trivas och göra ett bra arbete behöver du vara noggrann, bra på att samarbeta och ha en mycket god förmåga att hantera många ärenden samtidigt. Du har förmågan att med helhetssyn och ett strukturerat arbetssätt ligga steget före och identifiera vad som behöver göras. Du är lyhörd och anpassningsbar när förutsättningarna ändras och nya situationer dyker upp. Du förväntas, inom givna ramar, självständigt fatta egna beslut och finna alternativa lösningar. Avslutningsvis är personlig mognad, omdöme och integritet viktiga egenskaper i den här rollen och du behöver vara beredd på att hantera sekretesskyddade handlingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i urvalsprocessen. Vad erbjuder vi dig? Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) är en statlig myndighet som bedriver världsledande forskning inom försvar och säkerhet till stöd för Sveriges militära och civila försvar. Vi erbjuder en unik arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för totalförsvaret och hela samhället. Forskningen tillämpas både inom försvarsmyndigheter och hos civila aktörer och spelar en avgörande roll i att bygga en relevant och effektiv försvarsförmåga. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 26 juni 2025! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mattias Verona. Fackliga företrädare är Ulf Sterner (Saco-S) och Johan Widén (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. FOI är en myndighet varmed inlämnade ansökningshandlingar blir allmän handling som på begäran kan lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Dina arbetsuppgifter Denna tjänst är placerad vid Avdelningen för människocentrerade system (HCS) vid Institutionen för datavetenskap (IDA). Undervisning och forskning inom avdelningen omfattar områden som grundläggande programmering, applikationsprogrammering, spelprogrammering, interaktionsprogrammering, interaktions- och tjänstedesign, och kognitionsvetenskap. Arbetsuppgifterna inbegriper bland annat att utveckla laborationer, lektioner och inlämningsuppgifter, samt att undervisa i form av laborationshandledning, lektioner, föreläsningar, samt projekt- och examensarbeteshandledning inom ovanstående ämnen. Du kommer även att ansvara för kursadministration, såsom underhåll av kursforum och resultatrapportering, samt examination i form av rättning av inlämningsuppgifter. En del av tjänsten innefattar också hårdvarutekniska arbetsuppgifter, exempelvis underhåll, installation och vidareutveckling av labbutrustning som enkortsdatorer, simuleringssystem, robotar, och liknande. Dessa arbetsuppgifter kan ingå både i forsknings- och utbildningsverksamhet och inbegripa genomförande av insamling och analys av data. Vidare förväntas du hålla dig à jour med utvecklingen inom ditt ämnesområde och med relevanta samhällsförändringar som påverkar universitetets verksamhet. För att bidra till en god arbetsmiljö och en positiv utveckling av verksamheten är det viktigt att du är närvarande och aktiv i det dagliga arbetet och kollegiala sammanhanget. Du är flexibel och har förmåga att röra dig mellan olika typer av pedagogiska och vetenskapliga sammanhang. Du delar med dig av kunskap och bidrar till arbetsgruppens professionella utveckling, kollegiala arbetssätt och sociala gemenskap. Att du är närvarande och aktiv ser vi som självklart för att du ska kunna utföra dina uppgifter på bästa sätt och trivas i arbetsgemenskapen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har avlagt magisterexamen eller har motsvarande kompetens, samt har visat pedagogisk skicklighet. För denna anställning kommer särskild vikt att fästas vid den pedagogiska skickligheten. Gällande pedagogisk skicklighet kommer följande att bedömas: • mycket goda kunskaper inom datalogi samt programmering • grundläggande kunskap inom kognitionsvetenskap • erfarenhet från installation och anpassning av labbutrustning som enkortsdatorer, simuleringssystem, robotar, och liknande, samt införande av dessa i kurser och användning av dem i forskningsprojekt • förmåga att förmedla relevanta kunskaper och färdigheter, aktivera studenter till eget lärande, skapa engagemang och intresse för ämnesområdet • förmåga att strukturera och organisera såväl innehåll som arbetsformer i relation till ämnesområdets mål • förmåga att bidra till utveckling och förnyelse av utbildning samt förmåga att reflektera över den egna lärargärningen • förmåga att röra sig mellan samt integrera forskning, utveckling och undervisning inom människa- teknikinteraktion, kognitionsvetenskap och datavetenskap • särskilt meriterande är erfarenhet av undervisning i grundkurser inom både datalogi och kognitionsvetenskap Då undervisning sker på svenska och engelska så ska du kunna uppvisa förmåga att undervisa på både svenska och engelska. Din arbetsplats Institutionen för datavetenskap (IDA) grundades 1983 men våra rötter går tillbaka till tidigt 1970-tal. Det är en av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa. Vår forskning täcker ett brett spektrum av områden, från grundläggande datavetenskap till tillämpade områden. Den omfattande forskningen påverkar även vår grund- och forskarutbildning, vilket leder till att vi ger kurser inom flertalet civil- och högskoleingenjörsprogram, samt programmen inom innovativ programmering, kognitionsvetenskap och statistik. Läs mer: liu.se/ida Om anställningen Tillsvidare, heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information om behörighetskrav, bedömningsgrunder och anställningsförfarande för lärare se Linköpings universitets anställningsordning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" nedan. Din kompletta ansökan inklusive bilagor ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 2025-07-10. Ansökningar och/eller ansökningshandlingar som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas ej. Publikationer, i pdf- eller word-format, bifogas i ansökningsformuläret. Publikationer som du inte har i digital form skickas per post i tre exemplar till Linköpings universitet, Registrator, 581 83 Linköping. Publikationerna ska vara Linköpings universitet tillhanda senast sista ansökningsdag. Tryckta publikationer skickas inte tillbaka, då handlingar som inkommer till Linköpings universitet bevaras eller gallras enligt gällande gallringsregler. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Vill du vara en viktig del och bygga upp Sveriges basförmåga vid krig och kris? Som anställd på 31.flygbasbataljonen tjänstgör du vid Helikopterflottiljens största enhet och blir en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker dig som vill arbeta som stabsassistent ledning/samband vid bataljonsstaben. 31.Flygbasbataljon 31.Flygbasbataljonen består av fyra kompanier samt en bataljonsledning med tillhörande bataljonsstab. De fyra kompanierna består av ett Stab & logistikkompani, Skyddsflygfältsarbetskompani, Flygbassäkerhetskompani samt Grundutbildningskompani. Din placering kommer bli i bataljonsstaben. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsassistent inom samband/ledning tjänstgör du tillsammans med sambandsofficeren och stöttar i drift och vidmakthållande av sambandssystem. Du utgör även ett administrativt stöd gällande sambandstablåer. Vidare fungerar du som ett stöd kopplat till signalskyddet samt uppföljning av sambandsläget. KRAV Kvalifikationer • Svensk medborgare • B-körkort • Genomförd värnplikt med godkänt resultat alt pågående värnplikt med god prognos vid rekryteringstillfället • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och på engelska • Militärt förarbevis Meriterande • Tjänstgöring vid bataljonstab, kompanistab eller motsvarande • Goda kunskaper i Microsoft Office • Gruppbefälsutbildning • Erfarenhet av att arbeta i system PRIOn Personliga egenskaper Som person är du noggrann, pålitlig och lojal. Du har en hög arbetskapacitet och trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du har lätt att ta egna initiativ och ansvar i varje given situation. Du är social och utåtriktad med hög kommunikativ förmåga, och känner dig trygg i att arbeta självständigt och med uppdragstaktik. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tidsbegränsad anställning GSS/K Arbetsort: Linköping Lön: Individuell lönesättning Tillträde: Efter överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Personalhandläggare, Elin Wrangenby, 013-28 30 00 (vxl) [email protected] (Under semesterperioden v.27-32 förekommer längre svarstid) Fackliga företrädare: OFR/O Hkpflj, Mats Häggström OFR/S Hkpflj, Christoffer Willers SACO-S Hkpflj, Annelie Helmersson SEKO Hkpflj, Urban Hellqvist Samtliga företrädare nås via växeln på 013-28 30 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du vara en del av något stort och vara en viktig del i tillverkningen av Gripen? Ta chansen att bli en del av vårt team som sammanbyggnadsmontör. Som sammanbyggnadsmontör kommer du vara en del av vårt dedikerade team där du får chansen att tillverka skrovet av Gripen genom olika moment såsom borrning, skruvning och nitning. Denna roll erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har ett nära samarbete med ditt team, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att växa och lära dig av erfarna kollegor. Vi söker dig som vill anta nya utmaningar och tänker långsiktigt med en anställning hos oss. Din resa hos oss startar med en omfattande och spännande 12 veckors utbildning där du får alla verktyg och kunskaper som behövs för att axla rollen! Arbetsorten är Tannefors Linköping och arbetet kommer vara förlagt på dagtid. Din profil Detta är ett arbete för dig som har erfarenhet av montering eller dig som kanske vill prova en helt ny inriktning i ditt yrkesliv. Vi välkomnar alla som är redo att ta sig an utmaningen. Det viktiga är att du är en positiv lagspelare med sinne för kvalitet och öga för detaljer. Vi ser att du är en flexibel och ansvarsfull person som är nyfiken och öppen för att utveckla dina färdigheter. För att trivas och lyckas i rollen behöver du klara av att jobba praktiskt och vara bekväm med att arbeta med händerna. Arbetet innebär att du står upp under större delen av arbetspasset och hanterar vissa lyft och monteringsmoment som kan vara fysiskt krävande. Övriga krav för tjänsten: * Avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Tjänsten börjar med en utbildning med start November 2025. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här
Vill du ta nästa steg i din teknikkarriär? Har du kunskap om passersystem, eller har du arbetat med CCTV, larm och andra säkerhetslösningar? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en tekniker med intresse för passerlösningar som vill ha en varierande och utvecklande roll hos oss. Vad innebär rollen som tekniker hos oss? Hos oss får du inte bara arbeta med spännande teknik – du får också möjligheten att växa och bredda din kompetens. I rollen kommer du främst att arbeta med nyinstallation, driftsättning och underhåll av passersystem ute hos våra kunder. Det dagliga arbetet är en mix av teknik, problemlösning och kundkontakt – med fokus på att leverera smarta, säkra lösningar och lösa eventuella felanmälningar snabbt och professionellt. Vem är du? Du är en teknisk problemlösare med ett öga för helheten. Du är driven, nyfiken och har ett genuint intresse för att lära dig nya saker. Du trivs och uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är bekväm med att arbeta både självständigt och i team. Du får arbeta i en vardag där struktur möter variation – och där du själv får ta ansvar för att arbetet håller hög teknisk och servicemässig kvalitet. Vi söker dig som: Har erfarenhet av passersystem, CCTV eller larminstallationer Är serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med kunder Är lösningsfokuserad, ansvarstagande och strukturerad Gillar teknik och har en vilja att utvecklas I din roll ingår: Installation, driftsättning och dokumentation av elektronisk låsning och passersystem Tolkning av ritningar och teknisk dokumentation Felsökning, service och underhåll av befintliga säkerhetssystem Varför jobba hos oss? Du får arbeta med marknadsledande tekniska lösningar inom säkerhet Vi erbjuder internutbildning av våra system Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team Du får personlig servicebil med drivmedelsförmån Du har tillgång till friskvårdsbidrag, företagshälsovård och möjlighet till vårdförsäkring Kvalifikationer och önskemål För att lyckas i rollen tror vi att du har: Grundläggande datakunskaper och B-körkort Du behärskar svenska i tal och skrift, då du har kund- och leverantörskontakter Du har någon form av erfarenhet av passersystem Utdrag från polisens belastningsregister sker före anställning En arbetsplats att växa på Du blir en del av ett expansivt företag med ca 300 kollegor runt om i Sverige – med gemensamt fokus på trygghet, lösningar och kundvärde. I Östergötland finns ett brett spann av uppdrag, vilket ger dig variation, utmaning och möjlighet att ta stort ansvar. Vi värnar om utveckling – både tekniskt och personligt – och för dig som tekniker finns välutvecklade digitala verktyg som förenklar din vardag. Redo att ta nästa steg? Tveka inte att höra av dig eller skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är placerad i Linköping. Resor i hela region sydöst förekommer. Vid frågor är du välkommen att kontakta Produktionsansvarig Philip Wetterlund på [email protected]
Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle Ida Infront är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället. Ida Infront grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm Vill du vara en viktig kugge i verksamheten och bidra till utvecklingen av stora samhällsviktiga system så kan det här vara en möjlighet för dig! Vår produktfamilj iipax möjliggör bland annat ett passfritt Europa, e-deklarationer och effektiva dna-analyser. Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Hos oss blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda, och vi satsar på att ge våra medarbetare goda möjligheter till kompetensutveckling. Din roll I din befattning som Sales Executive kommer du att bearbeta nya kunder och även ta ansvar för befintliga kunder, i rollen som Customer Success Executive. Du jobbar aktivt med att bygga relationer med kunderna genom möten och dialog och målsättningen är att ta hem nya avtal. För att lyckas krävs att du är hängiven ditt uppdrag och är medveten om att antalet samtal och besök lägger grunden för framtida affärer. Till din hjälp har du stöd av ett kompetent team innehållande olika roller på företaget. Som Sales Executive driver du även fram nya erbjudanden, paketeringar och partnersamarbeten för att bredda företagets affärer in i framtiden. För att trivas är det viktigt att du brinner för värdebaserad försäljning och är duktig på att identifiera behov och realisera dessa i lösningar. Dina kunder finns inom offentlig sektor och du kommer att sälja produkter och tjänster med inriktning mot att driva utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle inom effektiv ärendehantering. Du kommer att arbeta från vårt kontor med placering i centrala Linköping. Utöver detta har vi har en distansarbetspolicy som möjliggör distansarbete från t. ex. ditt hemmakontor. Vi tror att du… Har några års försäljningserfarenhet som säljare, gärna inom IT-området och då helst inom offentlig sektor. Du har någon form av eftergymnasial utbildning eller kanske en akademisk inriktning som ekonom eller civilingenjör. Du är en person som drivs av viljan att göra affärer, ser nya affärsmöjligheter och inger förtroende bland dina kunder. Du är van vid längre säljcykler och ser det som en motivation och utmaning. Vi tror att du är nyfiken, ansvarstagande, kvalitetsmedveten och är mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Som person är du en lagspelare som ser fördelarna i att samarbeta. Du ger allt för att lyckas i din strävan att nå dina egna mål. Det är positivt om du har erfarenhet av offentlig upphandling, affärsutveckling, partneransvar och förhandling. Du har svenskt medborgarskap, vilket krävs för att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt. Vi erbjuder… En spännande och utmanande tjänst i ett företag som är etablerat och framgångsrikt med många kunder inom offentlig sektor – i den här tjänsten primärt inom statliga myndigheter. Du kommer till en arbetsplats som präglas av att de anställda besitter stor kunskap, är konstruktiva, engagerade och alltid har som mål att hitta de rätta lösningarna för kunden. Vidare erbjuds du marknadsmässiga villkor, en chans att utvecklas i din roll samt möjligheten att få vara med att påverka Ida Infronts framtid. Ansökan Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta Ove Sjöström: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer